abonnement Unibet Coolblue
pi_185140904
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.
pi_185140944
Pffff, gisteren kwam B zijn vriendje weer spelen en ze wilden even boven spelen omdat Juul wakker was. Normaal gaan ze naar buiten of naar de speelkamer die aansluit op de keuken. Kwam ik na 10 minuten boven was het rolgordijn stuk getrokken, de kamer overhoop gehaald, het gewone gordijn zat vast etc etc. Ik heb tot 10 geteld en toch nog boos geworden.
Meteen afgesproken dat hij niet meer naar boven mag met speeldates, zijn speelgoed staat toch merendeel in zijn speelkamer en met dit weer kunnen ze prima naar buiten.
Dat wordt wat op zijn kinderfeestje....want B is jarig vandaag!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185141063
Gefeliciteerd met b exode
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:52:38 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185141319
Exode gefeliciteerd met B!

Franny bedankt voor dat inzicht :). Wij zitten met de andere kant van het verhaal, Kuiken is (in overleg) overgeplaatst naar groep 2. Voor nu vind ik dat een goede beslissing. Voor volgend schooljaar ben ik er nog niet over uit, juist omdat groep 3 toch een stuk minder 'speels' is dan groep 2 en we dat spelenderwijs leren hem dan gevoelsmatig misschien te vroeg ontnemen. De school had daar zelf een mooi voorstel voor, dat Kuiken de lessen uit groep 3 meedoet en het spelen uit groep 2, maar voor mij is dat nog geen genomen beslissing.
Juist door dat sprongsgewijs ontwikkelen vind ik het super lastig in te schatten hoe hij over een half jaar is.

Kan ik dat artikel ergens vinden/lezen?
KuikenGuppy
pi_185141343
Herkenbaar exode, dat heb ik ook al wel regelmatig meegemaakt, dat ze een puinzooi van de kamer hadden gemaakt. :') .

Gefeliciteerd met B!! Heerlijke foto, zo blij en groot. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185141495
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:52 schreef Burdie het volgende:
Exode gefeliciteerd met B!

Franny bedankt voor dat inzicht :). Wij zitten met de andere kant van het verhaal, Kuiken is (in overleg) overgeplaatst naar groep 2. Voor nu vind ik dat een goede beslissing. Voor volgend schooljaar ben ik er nog niet over uit, juist omdat groep 3 toch een stuk minder 'speels' is dan groep 2 en we dat spelenderwijs leren hem dan gevoelsmatig misschien te vroeg ontnemen. De school had daar zelf een mooi voorstel voor, dat Kuiken de lessen uit groep 3 meedoet en het spelen uit groep 2, maar voor mij is dat nog geen genomen beslissing.
Juist door dat sprongsgewijs ontwikkelen vind ik het super lastig in te schatten hoe hij over een half jaar is.
Ik snap het heel goed. I is cognitief ook wel toe aan groep 2. En ik vind ook dat ze nog erg lang moet kleuteren (na dit schooljaar nog 1 jaar), terwijl ze al zo bezig is met leren schrijven en sommetjes maken. En als ik dus kijk naar wat in dat artikel wordt genoemd als voorwaarden voor een start in groep 3 dan zit I daar eigenlijk al. Aan de andere kant trekt ze in haar nieuwe klas duidelijk toe naar de groep 1 kinderen, waar ze het meest mee speelt. Want ze houdt ook erg van spelen en ik vind het fijn om dat zo lang mogelijk voor haar 'vast te houden', ze moeten nog lang genoeg in de schoolbanken, immers.

We hebben na de voorjaarsvakantie een eerste gesprekje met haar nieuwe juf. Ben wel benieuwd hoe zij I ziet.
Bij twijfel zou ik persoonlijk kiezen voor niet versnellen. Pas als een kind echt heel duidelijk ongelukkig is, en een voorsprong van meer dan een jaar heeft, zou ik voor eerder plaatsen in groep 3 gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:08:01 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185141616
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:01 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed. I is cognitief ook wel toe aan groep 2. En ik vind ook dat ze nog erg lang moet kleuteren (na dit schooljaar nog 1 jaar), terwijl ze al zo bezig is met leren schrijven en sommetjes maken. En als ik dus kijk naar wat in dat artikel wordt genoemd als voorwaarden voor een start in groep 3 dan zit I daar eigenlijk al. Aan de andere kant trekt ze in haar nieuwe klas duidelijk toe naar de groep 1 kinderen, waar ze het meest mee speelt. Want ze houdt ook erg van spelen en ik vind het fijn om dat zo lang mogelijk voor haar 'vast te houden', ze moeten nog lang genoeg in de schoolbanken, immers.

We hebben na de voorjaarsvakantie een eerste gesprekje met haar nieuwe juf. Ben wel benieuwd hoe zij I ziet.
Bij twijfel zou ik persoonlijk kiezen voor niet versnellen. Pas als een kind echt heel duidelijk ongelukkig is, en een voorsprong van meer dan een jaar heeft, zou ik voor eerder plaatsen in groep 3 gaan.
Ze zouden eigenlijk voor onze kinderen schooljaren moeten hebben die van januari tot december lopen hè :P.
Hier stonden echt alle seinen op groen voor een overstap naar groep 2, dus daar geen twijfel over. Voor groep 3 wel, maar dat duurt gelukkig nog een half jaar. We houden maar gewoon de vinger strak aan de pols.

Dat dikgedrukte stuk is waar ik me momenteel iig het meest druk om maak, ze moeten nog zo lang...
KuikenGuppy
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:21:17 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_185141871
Goed om te lezen Franny. Mijn dochter is van begin oktober en de juffen zijn in dubio. Met leren kan ze wel mee naar groep 3 maar is ook soms nog wat klein/onzeker (Kan ook door haar spraak komen) Speelt ook graag. Volgende week woensdag een gesprek met de juf hierover en de nieuwe cito die ze gemaakt heeft.
pi_185142346
Mooi artikel Franny! Ik ben er ook wel veel mee bezig, met mijn lezende, schrijvende en sommen makende kleutertje van 4j3mnd, die nog niets durft te zeggen in de kring en naar de bso steevast zijn knuffel mee wil als houvast, en die werkjes niet wil doen omdat hij denkt dat hij het nog niet goed genoeg kan.

Gelukkig heeft hij een echte ouwe kleuterjuf, die de kleuterkweekschool nog gedaan heeft, net als mijn moeder. Die heeft volgens mij echt wel goed zicht op kleuterontwikkeling, en ziet hem goed.

Hij is van eind oktober en ik denk wel dat hij naar groep 2 gaat eind van het jaar (ipv nog een heel jaar groep 1). Nu al groep 2 vinden de juffen en wij ook veel te snel, maar als hij in groep 2 volgend kaar echt niks meer te leren zou hebben dan zijn er opties om dingen extra te doen of halverwege het jaar toch naar groep drie te gaan.

Maar goed, toekomstmuziek! Vooralsnog zit zijn beste vriend van de hele wereld ook in groep 1 O+ net als hij “mama als O.mar komt kunnen hier zijn kleren hangen, en hij mag in mijn bed slapen en mijn knuffel lenen” O+
Kwak
pi_185142611
Ach, die M, wat fijn dat hij een beste vriend heeft. O+ . Dat is echt wel belangrijk in het met plezier naar school gaan.

We hadden gisteravond in bed weer zo'n leuk en boeiend gesprek. I is momenteel echt helemaal in de film Frozen. Daar waren we over aan het praten, en dan is ze erg bezig met waarom in films en verhalen magie wel bestaat en in het echte leven niet. Of wel? Hoe komt Elsa aan haar toverkracht en hoe komt het dat haar toverkracht niet op raakt? Zit er een gaatje in haar hand waar de toverkracht uit komt?

En toen ineens: "Mama, ik denk wel eens: wat als ik helemaal niet echt ben? En mijn vriendjes ook niet. En jullie ook niet."
Ik dacht: oei, dit is een wel heel existentieel vraagstuk, maar vervolgens ging ze heel vrolijk en relaxed slapen. Het heeft vast te maken met die moeilijke scheidslijn nog tussen feit en fictie. :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185142908
M met z’n vriend. Wat fijn zeg!
pi_185143039
Ow is natuurlijk niet versneld naar groep 3 gegaan, maar kleuters 2,5 jaar en ik (en de juffen) vinden nu dat hij beter in 3 had kunnen zitten. Maar nu overstappen is ook geen optie :)
De juffen weten het nu even ook niet meer, hij heeft wel wat gelijkgestemden in de groep maar helaas staan de plusklasleerkrachten voor de groep, lerarentekort! Nu een ongelukkig jongetje, maar gelukkig dit jaar een juf die dat ook ziet..

Ik kreeg te horen dat Js juist als risicoleerling wordt gezien. Qua spraak en motoriek loopt hij nog steeds flink achter. Maar cognitief loopt hij dus ook flink voor :’) Dus hij gaat wel sowieso naar 2 in september :)

Fijn dat M een beste vriend heeft Kwak! En nog gefeliciteerd exode!
pi_185145520
Exode, leuke traktatie zeg. En gefeliciteerd met B.

Franny, wat een fijn artikel. Dank je wel voor het delen.
Ik had dinsdag het tien minuten gesprek. Sociaal emotioneel gaat het ect heel super. Ze is gezellig om in de klas te hebben. Ze is behulpzaam, kan het met alle kindjes vinden. Kan voor zichzelf opkomen zonder ruzie te maken en heeft een sterke eigen wil.
Taal en rekenen gaan echter nog niet helemaal lekker. Zodanig dat ze nu twijfelen of ze groep 3 aan gaat kunnen.
Kijkend naar R denk ik dat groep 2 nog een keer doen geen goed idee is. Ik heb dus aangegeven dat ik haar het liefst naar groep drie ziet gaan en dat ze die dan eventueel over doet mocht het echt nodig zijn.
pi_185146126
Omen, fijn dat ze op haar plek lijkt te zijn in de klas!

R kleutert ook 2,5 jaar toch? Nóg een jaar extra lijkt me dan idd ook wel érg veel van het goede, dus ik snap jouw standpunt. En als je dan in je achterhoofd houdt dat kleuters idd sprongsgewijs ontwikkelen, zou het zomaar zo kunnen zijn dat ze voor september nog wel de sprong maakt om groep 3 aan te kunnen.
pi_185146539
MM. Klopt. Ze is nu alweer een maand 6. En ik zie haar echt veranderen van kleuter naar de volgende fase.
Daarbij hoe zij dingen ontwikkelt. Heel laat zindelijk, maar eenmaal door binnen no time dag en nacht droog bijvoorbeeld.
Of met fietsen. Dat ze droomde dat ze op twee wielen kon. Zijwieltjes moesten er per direct af.
Door al die dingen heb ik het gevoel dat nog een groep 2 haar niet goed zou doen.
pi_185146684
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:48 schreef Omentielvo het volgende:
MM. Klopt. Ze is nu alweer een maand 6. En ik zie haar echt veranderen van kleuter naar de volgende fase.
Daarbij hoe zij dingen ontwikkelt. Heel laat zindelijk, maar eenmaal door binnen no time dag en nacht droog bijvoorbeeld.
Of met fietsen. Dat ze droomde dat ze op twee wielen kon. Zijwieltjes moesten er per direct af.
Door al die dingen heb ik het gevoel dat nog een groep 2 haar niet goed zou doen.
J (ook in januari 6 geworden) is precies zo. Zindelijkheid erg laat (een week voor z'n vierde verjaardag, maar dan wel binnen een week), fietsen laat (hij fietst nu aardig, maar kan pas sinds de zomer zonder zijwielen).

Hij is alleen wel erg talig (nadat ie er meer dan 2 jaar over deed om z'n eerste woordje te zeggen), en komt daardoor erg wijs over. Leren lezen en schrijven wil ie nu echter absoluut nog niet, want "dat leer je pas in groep 3".
pi_185147700
Ik vind het wel interessant om allemaal te lezen over groep 1 en 2 etc. B is dus vandaag jarig dus die kleutert 2,5 jaar, prima. Hij loopt wat voor, maar niet zodanig dat 1,5 jaar kleuteren genoeg voor hem is. Enige vervelende vind ik dat hij vooral met groep 2 kindjes speelt. Op zijn kinderfeestje komen ook alleen groep 2 kinderen.

In de spoiler wat gedoe over schoonzus en nichtje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185151580
Ik heb net het 10 minutengesprek gehad met de juf. Alles gaat prima. Ze werkt goed zelfstandig, het contact met de andere kinderen verloopt goed. Er is alleen één dingetje wat me zorgen baart: in haar verslag staat dat haar grove motoriek wat houterig is. Ik vroeg me af wat ik me daarbij moest voorstellen, dus ik heb het gegoogled. Wat ik gelezen heb, daar kan ik wel in komen, alleen er staat ook bij dat het problemen kan gaan geven. Nu wil ik hier morgen de juf hier nog even over aanspreken, hoe zij dit ziet.
pi_185153512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net het 10 minutengesprek gehad met de juf. Alles gaat prima. Ze werkt goed zelfstandig, het contact met de andere kinderen verloopt goed. Er is alleen één dingetje wat me zorgen baart: in haar verslag staat dat haar grove motoriek wat houterig is. Ik vroeg me af wat ik me daarbij moest voorstellen, dus ik heb het gegoogled. Wat ik gelezen heb, daar kan ik wel in komen, alleen er staat ook bij dat het problemen kan gaan geven. Nu wil ik hier morgen de juf hier nog even over aanspreken, hoe zij dit ziet.
Hoi! Ik heb ook houterige grove motoriek, altijd gehad.

Als kind ooit cesartherapie voor kinderen gedaan, skippyclub.

Ik heb er nou niet bepaald enorm veel last van gehad. Heb wel iets later leren fietsen.

Ja ik vang een beetje lomp en gooi slecht (desondanks waterpolo gedaan) en ik heb niet zo’n goede balans en daardoor niet zoveel plezier in dingen als schaatsen. En ik sla met een batje van tafeltennis altijd onder de bal door :+ maar ik sport nu wel graag (dingen die ik kan, kracht!!) en kan ook best goed dansen.

En t is niet alsof mensen als ze me zien bewegen iets raars zien.
Kwak
pi_185153732
Gefeliciteerd met B exode *O*

Wat leuk dat M al zo’n goed vriendje heeft Kwak :)

F is opeens in eetstaking }:| Hij wil alleen pannenkoeken en patat en snoep. Uh ja, is ook lekker maar niet voor elke dag. Hij heeft nu al een paar dagen geen avondeten op maar zeurt wel de hele middag om snoep omdat hij zo’n honger heeft. *zucht*
Begin deze week was het al 2x boos huilen op de bso omdat de eerste vraag bij het ophalen is ‘wat gaan we eten?’
Het is een fase, toch? :')
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:36:35 #21
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_185153749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb net het 10 minutengesprek gehad met de juf. Alles gaat prima. Ze werkt goed zelfstandig, het contact met de andere kinderen verloopt goed. Er is alleen één dingetje wat me zorgen baart: in haar verslag staat dat haar grove motoriek wat houterig is. Ik vroeg me af wat ik me daarbij moest voorstellen, dus ik heb het gegoogled. Wat ik gelezen heb, daar kan ik wel in komen, alleen er staat ook bij dat het problemen kan gaan geven. Nu wil ik hier morgen de juf hier nog even over aanspreken, hoe zij dit ziet.
Hier ook een kleine houten Klaas hoor Sun. Volgens mij is ze inmiddels een stuk soepeler, maar mócht het problemen opleveren overweeg k wel een ritje fysiotherapie of ergotherapie. Maar voor nu hoor ik der juffen er niet zo over.. :)

Van O+ met B, Exode.. wij volgen alweer over een maandje *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Rijstebuiltje op 21-02-2019 19:49:28 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_185154335
Ah lief van jullie Kwak en Rijst :) De juf heeft dit onderwerp niet benoemd in het gesprek en het verslag waarin het staat is opgemaakt door haar vorige juf die sinds de kerstvakantie weg is. Het valt misschien wel mee.

Ach Rijst, wat klote. Geen tips, wel heel veel sterkte!
pi_185154712
Mijn dochter moest ook van héél ver komen qua grove motoriek, maar dat is in groep 1 en nu 2 helemaal goed gekomen. In haar rapport na het eerste halfjaar school was het echt een puntje van aandacht, nu was de score gewoon perfect ^O^

Kan dus ook heus allemaal bijtrekken!

Superinteressant trouwens al die berichten over de ontwikkeling en jullie ervaringen met langer of korter kleuteren.

E's juf leek zich wat zorgen te maken of ze zich volgend jaar in groep 3 niet zou gaan vervelen omdat ze dan al kan lezen en rekenen, maar zoals ik mijn meiske ken vindt ze het allang best om bekende paden te betreden :D En in dr eigen tijd en tempo gaat ze dan wel verder op onderzoek uit.
pi_185154780
Ohjee ik lees nu pas je spoiler Rijstebuiltje, wat heftig! ;(

Ik weet geen boekjes, maar dat lijkt me iets waar een juf misschien kan helpen, of anders iemand in de bibliotheek?
pi_185154819
Grove motoriek wat houterig: dat klinkt sowieso niet als iets problematisch, Sunshine. En ook hier kan nog een ontwikkeling plaatsvinden. Je kunt er zelf, mocht je dat willen, misschien iets mee: balspelletjes doen, in de speeltuin samen wat dingen oefenen die nog niet helemaal soepel gaan. I had het als peuter, het werd toen door de kdv-leidsters opgemerkt. Ze kreeg daar peutergym en wij stimuleerden haar ook wat meer en vervolgens ging ze in een half jaar tijd met sprongen vooruit.

Exode, wat betreft je spoiler: ik kan het me helemaal voorstellen, het is vrees ik wel typisch voor hoe het in het onderwijs gaat en ook hoe ouders kunnen zijn. Ik las vandaag op twitter iemand die zich ergerde aan de bso, want die bieden haar hoogbegaafde kind niet genoeg uitdaging en creativiteit, de twee keer in de week dat haar kind daar komt. Dan denk ik ook: huh, is het nou al de bedoeling dat je slimme kind die paar uurtjes na schooltijd ook de hele tijd op niveau wordt uitgedaagd?

Rijst, ik weet zo snel niet een boekje, maar veel sterkte. Wat zwaar weer voor jullie. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:22:08 #26
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185155184
Rijst wat klote. Geen boektips maar wij hebben wel al vrij snel heel duidelijk benoemd dat oma heel ziek was, niet meer beter werd en dood zou gaan. En ook wat er gebeurd als je dood bent. (in een kist en een begrafenis waar veel mensen komen ed)
Veel sterkte! :*
pi_185156152
B. Jammer dat ze zo prestatiegericht zijn. Hopelijk voor het meisje redt ze het allemaal en houdt ze lol in leren.

Rijst. Wat erg. Heel veel sterkte. :*
pi_185156243
Rijst wat heftig. Heel veel sterkte. :*

Exode gefeliciteerd met B! Wat wordt gaat het hard! :o

Leuk om alle schoolverhalen te lezen. Ik ben deze week ook op school geweest en T en S komen gewoon prima mee. Wat de juf vooral opviel is hoe zelfstandig ze zijn met veel dingen. Bijvoorbeeld het zelf plannen van hun weektaakjes (Daltononderwijs) en ook het afplannen waarbij ze ook een stukje reflectie moeten doen van hoe het werkje is gegaan volgens henzelf. Qua getallen en letters is er nog niet zoveel interesse, maar thema's zoals bijvoorbeeld de ruimte slaan wel heel goed aan. T kent alle planeten uit zijn hoofd, weet welke de grootste is en welke de kleinste is, welke kleur ze hebben etc. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik met T en S thuis geen letters en cijfers oefen. Met L deed ik dat destijds wel en zij kon lezen in groep 2, met de jongens zie ik dat nog niet gebeuren en het hoeft ook niet. Van mij mogen ze deze kleuterjaren gebruiken om nog lekker te spelen en sociaal te ontwikkelen, daarna moeten ze nog genoeg.

Overigens valt het me wel op hoe prestatiegericht sommige ouders zijn. Je doet niet mee als je kind niet hb blijkt te zijn. Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat ze van jongs af aan al zo'n druk voelen van hun ouders. Ik merk dat ik stiekem veel trotser ben op een kind wat ergens heel hard voor gewerkt heeft (S met bijvoorbeeld het oefenen van de pengreep) dan op een kind waarbij het komt aanwaaien (L) en dat geen moeite doet en wil doen, maar toch met een prachtig rapport thuiskomt. :@
pi_185156917
Ik denk dat het ook niet heel veel zin heeft om te oefenen met cijfers en letters, als dat initiatief van de ouders komt. Dan leer je je kind wel iets te herkennen en bijv over te schrijven, maar als het kind er cognitief nog niet aan toe is, dan blijft dat niet meer dan een trucje. I wil graag schrijven, maar blijft de s en d in haar eigen naam consequent in spiegelschrift schrijven. ik corrigeer dat niet. Ze vraagt dan soms wel: is het met het buikje naar beneden of naar boven? als ze de d wil schrijven. Het feit dat ze dat nog niet goed automatiseert, geeft volgens mij aan dat ze dat nog niet echt kan en dan heeft haar daarop wijzen weinig nut.

Omen, ik vind het mooi om te lezen hoe je vertrouwt op je eigen inzicht in hoe ze is en wat wel of niet goed voor haar is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185157356
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:12 schreef Franny_G het volgende:
Ik denk dat het ook niet heel veel zin heeft om te oefenen met cijfers en letters, als dat initiatief van de ouders komt. Dan leer je je kind wel iets te herkennen en bijv over te schrijven, maar als het kind er cognitief nog niet aan toe is, dan blijft dat niet meer dan een trucje. I wil graag schrijven, maar blijft de s en d in haar eigen naam consequent in spiegelschrift schrijven. ik corrigeer dat niet. Ze vraagt dan soms wel: is het met het buikje naar beneden of naar boven? als ze de d wil schrijven. Het feit dat ze dat nog niet goed automatiseert, geeft volgens mij aan dat ze dat nog niet echt kan en dan heeft haar daarop wijzen weinig nut.

Omen, ik vind het mooi om te lezen hoe je vertrouwt op je eigen inzicht in hoe ze is en wat wel of niet goed voor haar is. O+ .
Dat is heel herkenbaar. T schrijft zijn naam steevast achterstevoren. M.I.T. :D Het is voor hem nog meer een soort plaatje wat hij kent. S schrijft überhaupt zijn eigen naam nog niet. Hij is met veel belangrijkere dingen bezig, zoals hoe je Spiderman het beste na kunt doen. O+ Echt een heel verschil met L, zij was zelf al veel met letters bezig en met een beetje ondersteuning in de zin van een appje had ze het heel snel onder de knie.
pi_185157647
Heel interessant en leuk om jullie schoolverhalen te lezen. :)
Ik vind het wel een beetje lastig overal netjes op in te gaan. :@ Beetje gebrek aan concentratie op het moment. Lees wel alles met aandacht maar dan erop inhaken... :%

Anyway: ik las nog Franny G’s verhaal over de kleuterontwikkeling in het vorige deel.
Heel boeiend en ook herkenbaar. Denk wel dat A’s juf van vorig jaar dit stukje niet goed erkend heeft. Die sprongen in de ontwikkeling.
Een jaar geleden, toen A. nog geen jaar in groep 1 zat, vroeg zij zich al af hoe A. na dit schooljaar naar groep 3 zou moeten.
Leek mij toen al vroeg om over te praten maar het baarde mij wel wat zorgen. :?

Het gesprek van gisteren ging goed. Ik was de laatste dus ik nam lekker even de tijd.
:P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik ben erg blij. Zo zie je: andere juf en gelijk een stuk positiever beeld eigenlijk. :)
pi_185158248
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:25 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat is heel herkenbaar. T schrijft zijn naam steevast achterstevoren. M.I.T. :D Het is voor hem nog meer een soort plaatje wat hij kent. [...]
Mijn broer heet ook zo, en hij bleef als kleuter ook heel lang consequent M.I.T. schrijven. Weet nog hoe frustrerend ik (4jr ouder) het vond dat hij niet wilde geloven dat het toch echt andersom was :D
pi_185158273
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Gefeliciteerd met B exode *O*

Wat leuk dat M al zo’n goed vriendje heeft Kwak :)

F is opeens in eetstaking }:| Hij wil alleen pannenkoeken en patat en snoep. Uh ja, is ook lekker maar niet voor elke dag. Hij heeft nu al een paar dagen geen avondeten op maar zeurt wel de hele middag om snoep omdat hij zo’n honger heeft. *zucht*
Begin deze week was het al 2x boos huilen op de bso omdat de eerste vraag bij het ophalen is ‘wat gaan we eten?’
Het is een fase, toch? :')
Die fase duurt hier al een jaar of anderhalf... sorry :')
Kwak
pi_185158623
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst wat heftig. Heel veel sterkte. :*

Exode gefeliciteerd met B! Wat wordt gaat het hard! :o

Leuk om alle schoolverhalen te lezen. Ik ben deze week ook op school geweest en T en S komen gewoon prima mee. Wat de juf vooral opviel is hoe zelfstandig ze zijn met veel dingen. Bijvoorbeeld het zelf plannen van hun weektaakjes (Daltononderwijs) en ook het afplannen waarbij ze ook een stukje reflectie moeten doen van hoe het werkje is gegaan volgens henzelf. Qua getallen en letters is er nog niet zoveel interesse, maar thema's zoals bijvoorbeeld de ruimte slaan wel heel goed aan. T kent alle planeten uit zijn hoofd, weet welke de grootste is en welke de kleinste is, welke kleur ze hebben etc. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik met T en S thuis geen letters en cijfers oefen. Met L deed ik dat destijds wel en zij kon lezen in groep 2, met de jongens zie ik dat nog niet gebeuren en het hoeft ook niet. Van mij mogen ze deze kleuterjaren gebruiken om nog lekker te spelen en sociaal te ontwikkelen, daarna moeten ze nog genoeg.

Overigens valt het me wel op hoe prestatiegericht sommige ouders zijn. Je doet niet mee als je kind niet hb blijkt te zijn. Ik vind het vooral heel sneu voor de kinderen dat ze van jongs af aan al zo'n druk voelen van hun ouders. Ik merk dat ik stiekem veel trotser ben op een kind wat ergens heel hard voor gewerkt heeft (S met bijvoorbeeld het oefenen van de pengreep) dan op een kind waarbij het komt aanwaaien (L) en dat geen moeite doet en wil doen, maar toch met een prachtig rapport thuiskomt. :@
Dat laatste wat je zegt slaat bij mij heel erg aan... ik was zo’n meisje, en ik zou echt heel verdrietig zijn als ik ook maar een klein beetje kon voelen wat je hier zegt.

Want pas op met je aanname dat ze er niks voor doet/het komt aanwaaien. Simpelweg je gegeven talent gebruiken is ook werken, en kan evengoed energie kosten. Ik heb zo veel op moeten boksen tegen de neiging van mensen om elk goed cijfer van mij min of meer weg te wuiven. Alsof het geen prestatie was. Ik heb er behoorlijk veel gedachten aan over gehouden die niet ok zijn voor je zelfbeeld en volwassen functioneren, eerlijk gezegd.
Kwak
pi_185158895
Ik was ook zo'n meisje en ik vond het juist altijd wel terecht dat de prestatie van mijn broer anders gewaardeerd werd. Ik had er immers geen hol voor gedaan en kon mijn tijd in leuke dingen steken, terwijl hij zat te zwoegen.
Zo kan het ook uitpakken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185159091
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 22:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt slaat bij mij heel erg aan... ik was zo’n meisje, en ik zou echt heel verdrietig zijn als ik ook maar een klein beetje kon voelen wat je hier zegt.

Want pas op met je aanname dat ze er niks voor doet/het komt aanwaaien. Simpelweg je gegeven talent gebruiken is ook werken, en kan evengoed energie kosten. Ik heb zo veel op moeten boksen tegen de neiging van mensen om elk goed cijfer van mij min of meer weg te wuiven. Alsof het geen prestatie was. Ik heb er behoorlijk veel gedachten aan over gehouden die niet ok zijn voor je zelfbeeld en volwassen functioneren, eerlijk gezegd.
Er is een verschil tussen wat ik denk en hoe ik handel. Ik zal nooit tegen L zelf zeggen dat ik er zo over denk, noch zal ze het aan me merken. Bij elk werkje/toets vertel ik haar dat ik het heel knap van haar vind, vraag haar of ze het lastig vond, of ze het leuk vond om te doen etc. Mijn eigen ouders waren nooit onder de indruk en als ik een keer met een 7 thuis kwam kreeg ik direct de wind van voren, want dan had ik er vast met de pet naar gegooid. Ik weet heel goed hoe het is om je niet gewaardeerd te voelen daarin, dus bij mijn eigen kinderen pak ik dat totaal anders aan dan mijn eigen ouders deden.

Maar mijn gevoel is bij een hoog cijfer voor L vs. S die maanden heeft geploetert op de pengreep is dus wel degelijk anders. :Y
pi_185159210
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:49 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Mijn broer heet ook zo, en hij bleef als kleuter ook heel lang consequent M.I.T. schrijven. Weet nog hoe frustrerend ik (4jr ouder) het vond dat hij niet wilde geloven dat het toch echt andersom was :D
Grappig, T's zus is ook 4 jaar ouder en zij heeft exact dezelfde frustratie. :D
pi_185165770
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:34 schreef vencodark het volgende:
Heel interessant en leuk om jullie schoolverhalen te lezen. :)
Ik vind het wel een beetje lastig overal netjes op in te gaan. :@ Beetje gebrek aan concentratie op het moment. Lees wel alles met aandacht maar dan erop inhaken... :%

Anyway: ik las nog Franny G’s verhaal over de kleuterontwikkeling in het vorige deel.
Heel boeiend en ook herkenbaar. Denk wel dat A’s juf van vorig jaar dit stukje niet goed erkend heeft. Die sprongen in de ontwikkeling.
Een jaar geleden, toen A. nog geen jaar in groep 1 zat, vroeg zij zich al af hoe A. na dit schooljaar naar groep 3 zou moeten.
Leek mij toen al vroeg om over te praten maar het baarde mij wel wat zorgen. :?

Het gesprek van gisteren ging goed. Ik was de laatste dus ik nam lekker even de tijd.
:P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik ben erg blij. Zo zie je: andere juf en gelijk een stuk positiever beeld eigenlijk. :)
Wat fijn Venco. Ik las je vraag in het vorige topic maar ivm oudergespekken ( ;) ) en vakantie ben ik er niet aan toe gekomen om een reactie te typen.
Heerlijk toch, zo'n wildebras?! En fijn dat deze juf het een stuk positiever inziet dan de vorige. Fysio voor kinderen waarvan de fijne motoriek in de tweede helft van groep 2 nog niet voldoende ontwikkeld is raden wij ook altijd aan. Liever nu spelenderwijs even extra begeleiding en oefenen, dan in groep 3 al starten met een achterstand met veel frustratie als gevolg.

Ik heb het artikel ook gelezen Franny en wij hebben hem uitgeprint en in de kleuterbouw opgehangen. Mooi stuk. Zal eens kijken of ik hem van de week eens kan scannen en voor de belangstellenden even kan mailen :).
pi_185165881
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 15:00 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel interessant om allemaal te lezen over groep 1 en 2 etc. B is dus vandaag jarig dus die kleutert 2,5 jaar, prima. Hij loopt wat voor, maar niet zodanig dat 1,5 jaar kleuteren genoeg voor hem is. Enige vervelende vind ik dat hij vooral met groep 2 kindjes speelt. Op zijn kinderfeestje komen ook alleen groep 2 kinderen.

In de spoiler wat gedoe over schoonzus en nichtje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd nog met B Exode!

En van jouw spoiler word ik een beetje verdrietig. 6 maanden voorsprong is echt te weinig.

En zoals hier al vaker langs komt: die kleuterjaren krijgen de kinderen nooit meer terug! Ze moeten inderdaad nog zo lang aan een tafel zitten en werken. Een beetje kleuterjuf kan de kinderen die cognitief meer aan kunnen in kleine kringen en/of met andere werkjes voldoende stimuleren.
Ik heb een kleuter in de klas die momenteel de atlas van voor naar achter aan het bestuderen is omdat hij dat zo mega interessant vindt en op andere momenten de bouwhoek afbreekt O+
  vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28:36 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185167280
Vandaag was ik weer even blij met het goede geheugen en de zelfstandigheid van mijn kleuter.

Om 7 uur stond ie springend in de badkamer "mama, mama, ik ben vandaag toch kind van de dag". Mijn reactie (inwendig) K*t k*t, vergeten (naar J) Ja jongen, dat klopt, ga je zelf vast wat spulletjes verzamelen die je mee wilt nemen om te laten zien in de klas?

Toen ik 10 minuten later uit de douche kwam had ie al van alles verzameld om mee te nemen. Hij mocht dus in de klas over zichzelf vertellen aan de hand van max 7 voorwerpen. Zijn keuze: lievelingsboek (een zeer oud exemplaar van Sjakie en de Chocoladefabriek), tijdschrift van natuurmonumenten over de schaapskudde (hij wil schaapherder worden later), een foto van de kat en de 'oude' (=overleden) kat, en zijn 2 lievelingsknuffels O+

Hij had er zo'n zin in. Kindlief praat graag over zichzelf :P ;)
pi_185169361
MM heel herkenbaar het vergeten van dat soort dingen. :@ Blij dat de kleuters het zelf vaak wél onthouden. Wel enorm tof dat hij het zo leuk vond om alles te verzamelen. Klinkt alsof hij gaat genieten van zijn tijdelijke status. O+


Wij gaan over een uurtje naar de huisarts om de kinderen in te laten enten. T vindt het cool en wil als eerste, maar S heeft net heel hard moeten huilen omdat hij het zo spannend vindt. Het was echt heel sneu. Ik heb het idee dat het vooral het onbekende was/is waar hij moeite mee heeft, dus ik heb net samen met hem naar filmpjes over kinderen die een prik krijgen gekeken. Hij heeft nu een beter beeld van wat hem te wachten staat en ik denk dat het hem wel wat geholpen heeft, hij is nu iets rustiger. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat als we straks bij de huisarts binnenstappen.
pi_185209453
Hoe is het gegaan Nikki?

Hoera voor het geheugen van kleuters! (Nouja meestal dan... dingen die je ze s'nachts met slaapdronken hoofd beloofd mogen ze best vergeten :') )

Afgelopen donderdag kreeg S. haar 1e rapport mee naar huis. Wat kun je dan trots zijn O+ maar het mooiste was wel de opmerking "mama ik ben ook trots op mij!" O+

En nu vakantie, maar daar heeft ze weinig aan want ze wordt dinsdag geopereerd aan haar keelamandelen. Dus vooral lekker tv kijken en rustige dingen doen.
S. 2014
J. 2016
pi_185209800
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 11:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het gegaan Nikki?

Hoera voor het geheugen van kleuters! (Nouja meestal dan... dingen die je ze s'nachts met slaapdronken hoofd beloofd mogen ze best vergeten :') )

Afgelopen donderdag kreeg S. haar 1e rapport mee naar huis. Wat kun je dan trots zijn O+ maar het mooiste was wel de opmerking "mama ik ben ook trots op mij!" O+

En nu vakantie, maar daar heeft ze weinig aan want ze wordt dinsdag geopereerd aan haar keelamandelen. Dus vooral lekker tv kijken en rustige dingen doen.
Trots, check! Ik kon haar wel duizend keer kussen en vastpakken. Noor keek me aan alsof ik bezeten was :') Overigens reageerde mijn vriend veel koeler op haar rapport. Trots en blij was hij zeker, maar toch heel anders als dat ik reageerde. Nu snap ik hoe dat kwam :') Ik reageerde gewoon idioot :')

Hoe gaat het ondertussen met jou?
pi_185212560
Ja wel goed... heb een kleuter die grenzen opzoekt en een peuter in de peuterpuberteit dus het is af en toe heel gezellig in huis. :') maar ik vind het heel bijzonder hoe snel die kleintjes wijs worden O+
S. 2014
J. 2016
pi_185238420
Grenzen opzoeken doet ze niet echt. Misschien komt dat nog.

En wat is Plaswijck toch supertof. Wij zijn hier al vanaf 10 uur vanmorgen en omdat ik lichtelijk gesloopt ben gaan we naar huis. Als het aan Noor had gelegen hadden we nog tot 7 gebleven :D Een hele dag plezier voor nog geen 13 euro pp!
  maandag 25 februari 2019 @ 21:36:16 #46
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185243498
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grenzen opzoeken doet ze niet echt. Misschien komt dat nog.

En wat is Plaswijck toch supertof. Wij zijn hier al vanaf 10 uur vanmorgen en omdat ik lichtelijk gesloopt ben gaan we naar huis. Als het aan Noor had gelegen hadden we nog tot 7 gebleven :D Een hele dag plezier voor nog geen 13 euro pp!
Was het te doen met de drukte?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185244824
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 21:36 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Was het te doen met de drukte?
Het was druk, dat zeer zeker. Ik vond het opzich goed te doen. De parkeerplaats was al met 10 uur vol, maar in de wijk kon je op dat tijdstip nog prima parkeren.

Het is een kwestie van je kind in het oog houden, want met veel kinderen kan je ze snel uit het oog verliezen. De volgende keer doe ik zeker een bandje om haar arm met onze gegevens. Denk dat dat al een hoop scheelt.

Ik vind Plaswijck echt heel leuk, maar ik vind het speelgedeelte wat binnen zit vrij onoverzichtelijk. Zo kunnen ze bijvoorbeeld klimmen in een stuk waar ze door kasten als begin in moeten. Ik heb geen idee waar dat uit komt en daar mag Noor van mij nog niet in. En zeker niet met die drukte. Ik ben dan te bang dat ik haar kwijtraak.
  maandag 25 februari 2019 @ 22:46:57 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185244982
Ah thanks, @Sunshine1982
Ik bewaar Plaswijckpark toch nog maar even voor een margedag ofzo.
Ik ben niet zo bang om kleuter kwijt te raken, want die wijkt amper van mijn zijde, maar bijna-peuter is een ander verhaal..

En kleuter houdt er toch niet zo van als het heel druk is.

Wel echt een erg leuk park, hè. Ben er vaak geweest toen kleuter nog niet op school zat :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185245181
Het is zeker leuk. Erg divers park voor weinig geld. Geen parkeerkosten, wat ik echt top vind. Ik parkeerde mijn auto om de hoek bij het park en een meneer die achter me stond keek me vol ongeloof aan toen ik antwoordde dat het parkeren echt gratis is :D Eten neem ik trouwens wel mee van thuis, ik vind de catering daar niet geweldig.
pi_185247521
Een marchedag in Plaswijck doorbrengen is een goed plan, alleen niet te laat in het jaar. Het is namelijk ook een zeer geliefde schoolreisbestemming, voor kleuters, zeker voor scholen in buurt.
De kinderboerderij, die ongeveer naast Plaswijck ligt is ook erg leuk trouwens :)
Helaas komen wij er momenteel te weinig. Ik woon er slechts zo’n 6 km vanaf, maar met ov een uur onderweg :(

Sterkte vandaag GM!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 06:30:16 #51
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185247710
Oh, goed punt @Loj
Mijn eigen kleuter ging er ook heen met schoolreisje :)

Succes vandaag, @gewoonmezelf87
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185250666
GM ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag. :*

Bij ons ging het vaccineren afgelopen vrijdag perfact. T, ons haantje de voorste, ging als eerst. S vond het erg spannend en wilde graag op mijn schoot. Eenmaal geprikt vond hij zichzelf niet stoer omdat hij op schoot wilde. Arme jongen, vooral omdat het voor hem een enorme overwinning was gezien zijn angst van tevoren. Ze hebben gelukkig alledrie geen bijwerkingen ondervonden van de vaccinatie. :)

Vandaag zijn T en S schaatsen met de BSO. :o Ik vind het best een beetje spannend eerlijkgezegd. Gelukkig is L ook mee en die let vaak wel een beetje op haar broertjes, maar toch. Ik zal blij zijn als ze vanmiddag weer allemaal thuis zijn. O+

Plaswijck park is dit jaar onze schoolreislocatie voor de onderbouw. Wij wonen in de Bollenstreek, dus best ver rijden voor al die mini's. Ik vind het er wel superleuk. O+
pi_185254168
Gm hoe is het gegaan?
pi_185257910
We zijn nu in het ziekenhuis... Noor heeft al heel de dag flinke koorts en nekpijn. De huisarts vermoedt een hersenvliesontsteking... Ik hoop zó dat het 'gewoon' een fikse griep is...
pi_185258123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We zijn nu in het ziekenhuis... Noor heeft al heel de dag flinke koorts en nekpijn. De huisarts vermoedt een hersenvliesontsteking... Ik hoop zó dat het 'gewoon' een fikse griep is...
Oh Sun wat eng! Ik duim voor jullie...
Kwak
pi_185258136
Oh!
Ik hoop het ook zo Sun!
Sterkte daar :*
pi_185258166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We zijn nu in het ziekenhuis... Noor heeft al heel de dag flinke koorts en nekpijn. De huisarts vermoedt een hersenvliesontsteking... Ik hoop zó dat het 'gewoon' een fikse griep is...
Oh getverdegetver. Ik duim voor jullie.

Heerst het in NL? Ik lees er ineens zo veel over. Brr.
pi_185258176
Ik duim voor je Sun, sterkte daar. Dikke viruele knuffel.
pi_185258202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We zijn nu in het ziekenhuis... Noor heeft al heel de dag flinke koorts en nekpijn. De huisarts vermoedt een hersenvliesontsteking... Ik hoop zó dat het 'gewoon' een fikse griep is...
Gets Sun, wel goed dat jullie daar zijn. Het is maar eng :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185258566
Dank iedereen. Nora had vorige week al een paar dagen lichte koorts, maar niet echt heel bijzonder. Van het weekend was ze weer opgeknapt en gister hebben we nog een hele leuke dag in Plaswijck gehad.

Vannacht begon het opeens. Vaak wakker, moeite met haar hoofd op haar kussen leggen want haar nek deed zo zeer. Vanmorgen de dokter gebeld, we konden pas 15:10 terecht. Zoiets duurt dan een eeuwigheid. Toen de huisarts vroeg of ze op de onderzoektafel wilde liggen ging dat, maar Noor kon haar hoofd niet mee laten rusten. Die hield ze steeds rechtop. Ze had toen ook 39.7 graden koorts. Volgens huisarts was dat niet goed en heeft ze naar het zkh gebeld.

Vooralsnog lijkt het volgens de arts echter wel positief, met een hvo kun je kin niet op je borst leggen en Noor kan dat wel. We gaan het zo wel merken als de bloeduitslagen er zijn.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:35:33 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185258907
Doodeng sun, hopelijk heeft de dokter gelijk en is het wat anders (iets simpels). Ik duim voor je :*.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 26-02-2019 21:08:34 ]
KuikenGuppy
pi_185259020
Oh nee sun. Sterkte ik duim voor gewoon griep
  dinsdag 26 februari 2019 @ 18:46:40 #63
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185259135
Oh bah Sun :{ Hopelijk heeft die arts gelijk.
Sterkte daar! :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185259727
Oh nee Sun, wat heftig. Ik hoop heel erg dat de arts het bij het rechte eind heeft en het inderdaad iets veel minder ernstigs is. Heel veel sterkte! :*
pi_185260665
Sun. Eng zeg. Sterkte :*
  dinsdag 26 februari 2019 @ 20:54:02 #66
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185262387
Sterkte sun!
pi_185262908
Ooh getver sun wat eng!! Al duidelijkheid?

Hier liggen wij ook in het zkh. Operatie leek goed te zijn gegaan tot ze ineens helder bloed ging spugen (veel!!! Met stolsels) en daarna nog een x... dus dat werd nog n ronde naar de OK waar de plekjes zijn dichtgebrand. Nu bijkomen, 2x narcose hakt er wel in en moeten een nachtje blijven.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:29:34 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185263359
Oh pfff, GM wat rot ook zo'n complicatie :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185264031
Jeetje Gm. Dat is even schrikken zeg. Beterschap voor je meisje. :*
Waar is je peuter vannacht? :*
pi_185264050
oeh bah, dat klinkt naar gm!
Hopelijk herstelt ze toch snel!
pi_185267659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:57 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje Gm. Dat is even schrikken zeg. Beterschap voor je meisje. :*
Waar is je peuter vannacht? :*
Bij papa. Probeer me niet te druk te maken over hoe dat gaat :X
S. 2014
J. 2016
pi_185269469
Ben benieuwd hoe hwt bij Sunshine is.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 27 februari 2019 @ 07:30:36 #73
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185269642
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ben benieuwd hoe hwt bij Sunshine is.
Ik ook.

Hoe is het met jouw meisje?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185269808
Wat naar GM. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis.

Ben ook benieuwd hoe het met N is, Sunshine!
pi_185269825
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:30 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik ook.

Hoe is het met jouw meisje?
Die slaapt heel veel, heeft wel echt n tik gekregen van al het bloed spugen... vanmorgen zat er een gedroogd stolseltje aan dr gehemelte... helemaal in paniek. En verder wil ze niks.. alles is teveel, mja na 2x narcose is dat ook niet zo gek.
S. 2014
J. 2016
pi_185270230
Hier is het gelukkig goed afgelopen. Ze had wel wat infectiewaarden in haar bloed, maar lang niet genoeg wat zou horen bij een hvo. De ene kant van haar nek was wel opgezet, volgens de arts komt dat waarschijnlijk door een opgezette lymfeklier en die veroorzaakt ook die pijn in haar nek. Ze heeft nu een kuur AB voor een week.

Was wel een enorme schrik. Als je leest hoe kinderen uit zo'n HVO kunnen komen, heftig.

Arts hoorde trouwens wel een ruisje bij haar hart, maar ze vermoedt dat dat door de verhoginging kwam. Voor de zekerheid moeten we daarvoor nog over een maand naar de poli.
Nog even kudoos voor het Ikazia ziekenhuis, we zijn heel fijn en snel geholpen :)

GM beterschap voor Saar!
pi_185270250
Sun fijn dat het geen hvo was. Hopelijk knapt ze snel op van de AB. :*
pi_185270375
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier is het gelukkig goed afgelopen. Ze had wel wat infectiewaarden in haar bloed, maar lang niet genoeg wat zou horen bij een hvo. De ene kant van haar nek was wel opgezet, volgens de arts komt dat waarschijnlijk door een opgezette lymfeklier en die veroorzaakt ook die pijn in haar nek. Ze heeft nu een kuur AB voor een week.

Was wel een enorme schrik. Als je leest hoe kinderen uit zo'n HVO kunnen komen, heftig.

Arts hoorde trouwens wel een ruisje bij haar hart, maar ze vermoedt dat dat door de verhoginging kwam. Voor de zekerheid moeten we daarvoor nog over een maand naar de poli.
Nog even kudoos voor het Ikazia ziekenhuis, we zijn heel fijn en snel geholpen :)

GM beterschap voor Saar!
Wat een opluchting!! Hopenlijk knapt ze snel op.
S. 2014
J. 2016
pi_185270378
Wat een opluchting, Sun. Hopelijk knapt ze snel op!

En sterkte voor je meisje (en jezelf), GM. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185270432
Goed nieuws sun! Wat een opluchting. Hopelijk knapt ze snel op :*

Beterschap voor jouw meisje GM! Hoe lang moet ze blijven?
pi_185270810
Oh GM ik zie nu ook jouw verhaal. Jeetje wat heftig, wat zul je geschrokken zijn. En S ook. Hopelijk is het nu achter de rug en kunnen jullie samen een beetje bijkomen. :*
pi_185270975
Sterkte GM. Misschien helpt het om te weten dat ze bij de initiele amandeloperatie maar heel weinig narcose geven, max tien minuten meestal/1 gift. Daar heeft ze hopelijk dus niet zo lang last van. Bloed spugen is eng ja, ook voor haar :*
Kwak
pi_185271359
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:33 schreef kwakz0r het volgende:
Sterkte GM. Misschien helpt het om te weten dat ze bij de initiele amandeloperatie maar heel weinig narcose geven, max tien minuten meestal/1 gift. Daar heeft ze hopelijk dus niet zo lang last van. Bloed spugen is eng ja, ook voor haar :*
Dank je.
Dat 1e roesje is er wel uit denk ik. Die 2e was zwaarder omdat ze moesten zoeken naar t lek maar wezijm onderweg naar huis.
S. 2014
J. 2016
pi_185271639
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je.
Dat 1e roesje is er wel uit denk ik. Die 2e was zwaarder omdat ze moesten zoeken naar t lek maar wezijm onderweg naar huis.
Ach, niet leuk voor zo'n kleine meid. Fijn dat jullie naar huis mogen. Doet haar vast goed :)
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:35:48 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_185293530
Hoe gaat het nu met saar?

Verder kom ik er even in met een dilemma. Wij verhuizen mid september naar een nieuwe gemeente, 6 kilometer verderop. Omdat ik heilig geloof in buurtscholen gaat Mauw dus ook naar een andere school (daarbij is de reistijd anders niet grappig meer voor ons).

Alleen: de zomervakantie eindigt mid augustus en de herfstvakantie begint mid oktober. Eerder verhuizen lijkt me niet aannemelijk :+
Heeft er iemand ervaring met zo'n situatie? Is het handiger om haar nog een maand naar de oude school te sturen en gewoon per half september naar de nieuwe? Of is het beter de switch direct na de zomervakantie te maken?

Handige aanvullende info: ze gaat ook 3 dagen per week naar de aan school gekoppelde bso, dus het is niet zo dat ze de hele zomervakantie bij ons thuis is.
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:45:08 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185293683
Ik zou persoonlijk tot de verhuizing alles laten zoals het is, en haar na de verhuizing naar de nieuwe school laten gaan.
KuikenGuppy
pi_185293697
+1.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:46:21 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_185293702
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:45 schreef Burdie het volgende:
Ik zou persoonlijk tot de verhuizing alles laten zoals het is, en haar na de verhuizing naar de nieuwe school laten gaan.
hoe ging dat bij jullie? Was het niet veel tegelijk voor kuiken?
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:47:40 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_185293717
Ik neig daar ook het meest naar hoor, zeker omdat schooljaren bij kleuters een vrij hybride begrip is. Er starten het hele jaar door nieuwe kindjes, dat is toch anders vanaf groep 3, dan ben je echt "dat nieuwe kindje".
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:49:19 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185293741
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe ging dat bij jullie? Was het niet veel tegelijk voor kuiken?
Bij ons was het wat verder weg natuurlijk, dus hebben het zo gedaan als ik net schetste. Ik vond dat vooral erg duidelijk: het oude bleef bij het oude, we gingen verhuizen, en daarna was alles de nieuwe situatie. Dus geen dingen die alvast door elkaar gaan lopen etc. Dit werkte voor ons heel goed, maar er valt ook best wat voor te zeggen om haar na de zomervakantie alvast daar op school te laten beginnen.
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:51:13 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_185293760
Ja, jullie hadden sowieso geen andere optie. Maar er valt wel wat voor te zeggen, een soort big bang aanpak. Zal pittig worden, maar elke maand een andere grote verandering is óók niet fijn voor haar.
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:53:09 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185293788
Wat bij ons denk ik erg scheelde is dat Kuiken ook veel zin had om te verhuizen en het nieuwe huis helemaal geweldig vond. Hij keek er echt naar uit.
KuikenGuppy
pi_185293816
SQ, heb je evt al nagevraagd wat het 'schoolbeleid' is van de nieuwe school. Op de school van J starten er namelijk geen 'nieuwe' kleuters tussen zomervakantie en herfstvakantie ivm rust in de klas en opstart nieuwe jaar. Misschien maakt een duidelijk beleid de keuze makkelijker ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:57:13 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_185293829
Dat zal zeker schelen. Mauw vindt het idee ook heel leuk, ik vrees alleen een beetje voorde realiteit, hopelijk valt dat niet te zwaar tegen :')

"We gaan naar een nieuw huis met een dak net als een berg!
En ik krijg een nieuwe kamer met roze, paars en wit! En hartjes!"
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:57:48 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_185293841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:56 schreef mousemicky het volgende:
SQ, heb je evt al negevraagd wat het 'schoolbeleid' is van de nieuwe school. Op de school van J starten er namelijk geen 'nieuwe' kleuters tussen zomervakantie en herfstvakantie ivm rust in de klas en opstart nieuwe jaar. Misschien maakt een duidelijk beleid de keuze makkelijker ;)
ah nee, dat is wel een goede tip, ik ga dat navragen!
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 13:24:09 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185296370
Meh, mijn kleuter heeft waterpokken en ik heb er zelf geen antistoffen voor. Morgen maar even langs de huisarts, heb er zo geen zin in.
KuikenGuppy
pi_185298018
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:24 schreef Burdie het volgende:
Meh, mijn kleuter heeft waterpokken en ik heb er zelf geen antistoffen voor. Morgen maar even langs de huisarts, heb er zo geen zin in.
Dat is nu dan toch al te laat... fingers crossed en hopen dat het je over slaat.

@SQ Ik zou ook na de verhuizing alles overgooien, Dan is toch alles al anders, nieuw huis, nieuwe school. Hoe is Mauw met nieuwe contacten leggen?

Saar is vandaag voor het eerst weer een beetje actief geweest, maar crasht dan snel weer, ligt nu ook weer lekker te slapen. Heeft wel iets gegeten gelukkig
S. 2014
J. 2016
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:30:15 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185298784
Nou het schijnt dat je nog kan worden ingeënt, maar dat zoekt de huisarts nu uit.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Saar :*.
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:32:47 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_185298819
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:30 schreef Burdie het volgende:
Nou het schijnt dat je nog kan worden ingeënt, maar dat zoekt de huisarts nu uit.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Saar :*.
Maar heeft inenten nu nog zin? Voordat dat effect heeft ben je zo een paar weken verder, en dan is kuiken er allang weer overheen.
Ik hoop gewoon dat je gespaard blijft. En dan is die inenting geen gek idee wellicht :P
disclaimer
pi_185299098
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:30 schreef Burdie het volgende:
Nou het schijnt dat je nog kan worden ingeënt, maar dat zoekt de huisarts nu uit.

Fijn dat het weer wat beter gaat met Saar :*.
Waterpokken zijn al besmettelijk voor je ze ziet en idd wat SQ zegt,een vaccinatie werkt ook niet gelijk... hoop gewoon dat het je overslaat...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:26:44 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185299795
Volgend de huisarts kan het nog wel (fijn!) Maar dat Kuiken het heeft, betekent niet per sé dat ik het ook ga krijgen. Ik ga er eens over nadenken.
KuikenGuppy
pi_185300042
Wat fijn dat het nog kan... kuiken heeft ze nu dan gaat je mini ze ook wel krijgen denk ik.. ik had die dingen wel echt onderschat trouwens,

Heeft kuiken er veel last van?

saar is enorm verwend omdat ze geopereerd is... kreeg van ons een hatchimal, kind helemaal gelukkigc :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:25:45 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185300827
Tot nu toe heeft hij er nog niet veel last van, anders dan dat hij in de loop van de dag verhoging en koorts krijgt (gisteren en vandaag). Morgen loopt hij mee in de kindercarnavalsoptocht, hopelijk kan dat wel doorgaan, hij kijkt er al heel lang naar uit. En hij is zaterdag jarig, timing wel zo :+.

Ik ga toch maar die prik halen morgen, wat je zegt, Guppy is ook nog een keer aan de beurt.

Hatchimals zijn ook leuk, ik kocht er laatst ook een, vond het zelf net zo leuk als Kuiken geloof ik :D
KuikenGuppy
pi_185300857
Ik zou het wel aanraden Burdie, ik lag 2 jaar geleden 5 dagen in quarantaine in het ziekenhuis door complicaties vd waterpokken. :').
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:28:06 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185300879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:27 schreef GotC het volgende:
Ik zou het wel aanraden Burdie, ik lag 2 jaar geleden 5 dagen in quarantaine in het ziekenhuis door complicaties vd waterpokken. :').
Ik weet het, mede daardoor ben ik er heel alert op en heb ik altijd kindjes met waterpokken vermeden. Dat laatste kon niet met mijn eigen zoon :').
KuikenGuppy
pi_185301026
Waardeloos zeg Birdie.. Hier nog geen ervaring met de waterpokken, maar volgens mij krijgt ieder kind het toch ooit eens of niet? Beterschap in elk geval en succes morgen!


GM fijn dat jullie Saar toch weer blij hebben kunnen maken :D Hatchimals waren hier een hit totdat die krengen van een LOL dolls hier bekend werden. Ik had geen idee wat een LOLdoll was toen Noor vroeg of ze er eentje mocht hebben. Wij naar de speelgoedwinkel, gewoon iets van 12 euro voor een klein poppetje :') Er zitten wel accessoires bij, maar die moet je ook zo ongeveer met een loep bekijken. Ook alles afzonderlijk van elkaar ingepakt in plastic, dus ook nog eens heel milieu bewust...
pi_185301067
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet het, mede daardoor ben ik er heel alert op en heb ik altijd kindjes met waterpokken vermeden. Dat laatste kon niet met mijn eigen zoon :').
Iets lastiger te vermijden :+
pi_185301519
Niet leuk burdie hopelijk kan hij gewoon meelopen. Ik heb zelf geen waterpokken gehad in de zin van niet zichtbaar. Maar had wel antistoffen gelukkig
pi_185301958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:27 schreef GotC het volgende:
Ik zou het wel aanraden Burdie, ik lag 2 jaar geleden 5 dagen in quarantaine in het ziekenhuis door complicaties vd waterpokken. :').
Ik ken inderdaad ook iemand die op volwassen leeftijd goed ziek werd met de waterpokken. :Y
pi_185305153
Oei Burdie, ik hoop dat de verhalen van GotC en venco je bespaard blijven!

Lang verhaal onder spoiler. :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185307292
DaD toen T en S vorig jaar op school startten zijn ze ook in een instroomgroep met alleen kinderen van net 4 terechtgekomen. Ik heb het als heel prettig ervaren. De kleine klas, allemaal nieuwe kindjes, allemaal even verlegen en echt nog kennis aan het maken met het begrip school en alles wat daarbij komt kijken. Ze hadden ook iets minder min of meer verplichte opdrachten te doen, met name omdat in een reguliere 1/2 klas natuurlijk ook al veel stof wordt aangeboden op groep 2 niveau. Rekenkring, taalkring etc. het was gewoon net iets minder intensief allemaal en dat was voor mijn vermoeide mini's erg fijn. De instroomgroep eindigde bij ons met 20 kinderen. Die zijn bij de start van het nieuwe schooljaar verdeeld over de 4 kleuterklassen, rekening houdend met de prille vriendschappen die waren ontstaan. O+ Je zou even na kunnen vragen hoe school dat voor volgend jaar bedacht heeft.
pi_185313690
Bedankt voor je reactie, NIKKI, goed om te lezen! We gaan zeker nog een aantal dingen vragen/overleggen. I is alleen wel juist een kind dat de kleine kring (ik denk dat dat is wat jij reken- en taalkring noemt) het leukste vindt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185314135
Sq, wat spannend en leuk allemaal. Ik zou ook voor alles in ene keer gaan.

Dad. 8 minuten over dino’s praten. De belangrijke dingen in het leven. O+
Ik vind zo’n klein groepje heel aantrekkelijk klinken. Ik zou ervoor gaan.
Wat betreft jouw twijfel over het volgend jaar weer een nieuwe klas. Hij is dan weer een half jaar verder en is op dat moment niet een verse kleuter meer.
Bij mijn dochter merkte ik destijds echt een verschil. Met vier jaar elke dag moeite met naar school gaan.
Met ruim 4,5 en na de zomervakantie was het echt een ander kind en ging ze met plezier naar school. O+
pi_185314802
SQ, ik sluit me aan bij de rest. Alles in 1 x, in de kleuterklas is het inderdaad niet zo raar om na een maand aan te sluiten ipv begin van het schooljaar.

Het is genieten deze vakantie. B vindt het fijn en komt echt even bij. We hebben wat uitjes gedaan met alleen B, echt even qualitytime. Dan bleef de ander thuis met Juul. Hij is stapelgek op zijn zusje maar dit was duidelijk goed voor hem. Even geen rekening houden met flesjes, slaapjes, huiltjes etc.
pi_185315245
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oei Burdie, ik hoop dat de verhalen van GotC en venco je bespaard blijven!

Lang verhaal onder spoiler. :+.

Ze hebben dat bij ons ook 1 jaar gedaan, zo'n instroomgroep. Er is toen 1 ouder geweest die zelfs bewust voor die groep heeft gekozen. In de grote klas kwam hij toch niet echt tot uiting, ook al vond het jochie de kringen echt leuk, echt meedoen lukte toch ook niet. In die kleine klas kon juf meer 1-op-1 met hem aan de slag of er kwamen kinderen uit de grote klas samen een werkje doen. Die paar maanden rust en ruimte om sociaal te ontwikkelen was genoeg om het schooljaar erop prima mee te draaien in de gewone 1/2 klas.. Dus het kan ook net even die druk van de ketel halen. Om het jaar erop weer sterker mee te doen met de kringen..
  vrijdag 1 maart 2019 @ 17:27:01 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185323877
DAD lastig dilemma. Ik zou denk ik ook neigen naar dat instroomklasje, met de hoop dat hij daar wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Mijn waterpokkenprik zit er in, fingers crossed dat ik desondanks niet alsnog ziek word :P.

Kuiken heeft dapper meegelopen met de kinderoptocht en ze komen vanavond op het Jeugdjournaal :D. Hij voelt zich weer wat beter, mooi op tijd voor z'n verjaardag morgen O+.
KuikenGuppy
pi_185327239
Dat is inderdaad een heel lastig dilemma, DAD.

Even mijn gedachten hierover: april duurt nog even, en vanaf april gaat het snel tot de zomervakantie. In die tijd tot aan april zal I waarschijnlijk in zijn ontwikkeling en gewenning op school alweer verder zijn. Dan zal een overstap naar een kleine groep ook weer een verandering zijn waar hij aan zal moeten wennen (zoals een nieuwe juf). En dan komen je kanttekeningen over eventuele verandering na de zomervakantie daar bij. Dat overwegende zou ik denk ik kiezen voor blijven waar hij nu is. Hoe erg is het eigenlijk dat hij nog onder de indruk is van oudere kinderen en sommige dingen nog niet helemaal durft? Je zou dat kunnen zien als onderdeel van zijn leerproces, zoals je zelf ook schrijft. Het is leuk als hij bij jongere kindjes zit, want dat stelt hem op z'n gemak, maar in andere opzichten heeft hij misschien juist meer aan de uitdaging van oudere kindjes. Kortom, het is een mooi initiatief, maar ik zou er denk ik niet voor kiezen, behalve als het heel duidelijk was dat de situatie veel te heftig is voor hem en hij ongelukkig is in die klas.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185328433
We hebben inmiddels wat meer informatie van de juf gekregen. De instroomgroep wordt komend schooljaar een combinatiegroep 1/2, dus daar kan hij dan gewoon in blijven. We gaan het dus denk ik toch maar doen. Hij wil het zelf ook heel graag.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185328772
Dat is fijn, om duidelijkheid te hebben. Maar eigenlijk komt er dus gewoon een kleuterklas bij (met een start in dit schooljaar), als ik het goed begrijp?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185336101
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Dat is fijn, om duidelijkheid te hebben. Maar eigenlijk komt er dus gewoon een kleuterklas bij (met een start in dit schooljaar), als ik het goed begrijp?
Ja, klopt. Er zijn al twee combinatieklassen 1/2 en de instroomgroep komt daar dus nog bij.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185339800
Bij ons op school is een extra instroomgroep gestart na de kerstvakantie. A is half januari ingestroomd met 4-6 kinderen. Op dit moment zijn er 10 kinderen, tegen de zomer ca. 22. A kleutert waarschijnlijk 2,5 jaar en deze klas is heerlijk rustig en laagdrempelig. Voor werkjes is nog voldoende tijd. Er komen soms oudere kleuters op visite om het Montessori-karakter te behouden. Ik vind het voor A echt ideaal. Hij was minder aan school toe dan I op die leeftijd, dus deze rustige start met weinig kinderen is erg fijn.

We weten nog niet hoe het na de zomer verder gaat, ik denk dat de kinderen weer verdeeld zullen worden over de andere 2 kleuterklassen. Dat is wel een beetje jammer, maar dan heeft hij iig rustig aan school kunnen wennen ipv in een klas met 35 kinderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_185364632
Sarah zit ook in een combigroep, zij is in Augustus gestart en in November kwam daar een 2e kleuterklas bij, een klein groepje (inmiddels weer 17) en dat was echt wel fijn, de kleintjes trekken zich wel op aan de grote.

Saar is inmiddels aan het herstellen, dat valt haar nog best tegen... Ze wil van alles maar heeft heel weinig energie, en ziet ook vreselijk wit nog steeds, maar zelf denkt ze dat ze morgen wel naar school kan. :')

SPOILER: mijn dame
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_185364682
Ik vind jullie toch zo’n leuk stel GM!
Ze heeft wel een knauw gekregen van de operatie he? Was vandaag op bezoek bij een knulletje dat 10 dagen niet naar school mag na keel- en neusamandelen knippen.
pi_185364872
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 16:03 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik vind jullie toch zo’n leuk stel GM!
Ze heeft wel een knauw gekregen van de operatie he? Was vandaag op bezoek bij een knulletje dat 10 dagen niet naar school mag na keel- en neusamandelen knippen.
Ja in de foldertjes stond 4 dagen tot n week maar ze heeft best een optater gekregen zeker van die nabloeding, en heeft nog heel veel slijm in dr keel en een gek, soms onverstaanbaar stemgeluid... dus we kijken wel wanneer ze fit genoeg is. Ze is nog niet eens n week verder
S. 2014
J. 2016
pi_185365133
Gm, wat is ze al groot. O+
En arm moppie. Zo’n knauw gekregen door die operatie. :*
pi_185378824
Heftig hoor, gm. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. Sterkte voor haar nog.

Hoe was de voorjaarsvakantie bij jullie?
Wij hebben met z'n vieren zo'n fijne tijd gehad. Prachtig weer natuurlijk vorige week. We waren in een Landal park en konden daar heerlijk op het terras zitten, terwijl de kinderen aan het spelen waren. I heeft met wat coaching van mij een overwinning op zichzelf behaald: ze durft nu in het zwembad van de kant af te springen en daarbij kopje onder te gaan. Ze kon er natuurlijk direct daarna geen genoeg meer van krijgen. Het komt wel goed uit, want bij de zwemles zijn ze dit ook aan het oefenen. Ze is geen held in het water maar zo stap voor stap zie je dat ze verder komt. Ik vind het vooral mooi om te zien dat ze het zelf zo heel graag wil en dan echt over haar angst heen stapt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185379687
Ah GM, hopelijk knapt ze snel op, wat een schrik zeg!!

Oh wat fijn Franny, welk park waren jullie?

Wij zijn thuis gebleven, we begonnen zaterdag met B zijn feest en verder hebben we veel leuke dingen gedaan. De week is voorbij gevlogen. Wat een geluk met het weer he, nu is het echt slecht.

We kijken wel uit naar de meivakantie, dan gaan we lekker naar Zeeland. En ik heb echt een hoop gedoe op mijn werk dus ik heb zo geen zin om te werken (werk vandaag bewust ook thuis).
  maandag 4 maart 2019 @ 10:54:44 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185379862
GM beterschap voor je meisje :*.

Hier begint de vakantie vandaag pas, uiteraard, want het is hier carnaval.
Wij hebben al vanaf vrijdag zooi hier, overal liggen carnavalskleding en zaterdag hadden we Kuikens verjaardag, gisteren optocht, vanmiddag en morgen nog feest, dus ik denk dat we de rest van de vakantie rustig aan doen. Jammer van het weer ;(.
KuikenGuppy
pi_185381343
Hier een heerlijke voorjaarsvakantie gehad. Vorig weekend waren we naar Zeeland. Dinsdag zijn we naar een geitenboerderij gegaan en verder een rustig weekje (waar ik ook drie dagen moest werken).

Franny, wat goed van I dat ze haar angst is overwonnen.

Exode, ik luk soms in het babytopic en had daar e.e.a. gelezen over je werk. sterkte hoor :*

Burdie, gefeliciteerd met kuiken alvast.
pi_185382717
Thanks Omen, deze week wordt hopelijk meer duidelijk en kan ik beslissen of ik me eruit kan laten sturen of dat ik zelf ga solliciteren. Ik ben er zo klaar mee.

Vrijdag is B zijn feestje, ik vind het toch wel spannend, op een leuke manier, maar ben erg benieuwd naar de middag, de dynamiek etc.
pi_185383846
Exode gezeik op werk nooit leuk. Heb niet meegekregen hoe en wat. Maar hopelijk snel duidelijkheid voor je
  maandag 4 maart 2019 @ 21:14:03 #132
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185391730
Hallo, ik mag me hier ook (bijna) melden. Morgen gaan N en L voor het eerst wennen. Zo benieuwd hoe ze het gaan vinden. Ze komen samen in de klas. Ik geloof best dat ze het naar hun zin gaan hebben, want ze vinden zo ongeveer alles leuk wat je in een kleuterklas kunt doen.
Nog iets minder dan 2 weken en dan zijn ze gewoon 4. Hoe dan?
  maandag 4 maart 2019 @ 21:49:17 #133
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_185392944
Ik moest vooral werken Franny, maar ons vrouwtje heeft gezellig 2 nachtjes gelogeerd bij mijn ouders en heeft vandaag lekker bij mijn schoonouders gespeeld, dat zal nu een poosje niet gaan ivm eerder gemelde situatie met haar opa. Ze hebben dus heerlijk genoten van haar vandaag. O+

Gisteren ben ik met mijn mups naar Bungelland geweest, ruim 3 uur hebben we daar rondgerend en gek gedaan saampjes O+

Exode, fijn vooruitzicht dat momentje met elkaar, geniet ervan :)

Bijna welkom Shop met je meisjes, spannend hoor! :) hier wordt ons meisje over 3 weken alweer 5, hoe kan dát dan :o O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_185430039
Het is hier alweer even geleden, maar wij hebben ook een heel fijne voorjaarsvakantie gehad! De kinderen hebben gelogeerd bij mijn ouders (win-win-winsituatie :+) en Baard was zowaar een paar dagen vrij, waardoor we leuke uitstapjes met elkaar konden maken.

I's juf vroeg me vandaag bij het ophalen of ik even tijd had om met haar te praten. Ze wilde me namelijk vertellen dat ze zijn gaan twijfelen over het idee om I naar de kleine klas te plaatsen. Hij laat de afgelopen twee weken zo'n enorme groei zien in de klas. O+. insert trotse moeder We hebben afgesproken om het besluit nog even voor ons uit te schuiven en de komende weken even aan te kijken hoe zich dit ontwikkelt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185430450
Oh mooi, DAD. Zo zie je maar hoe twee weken verder alweer verschil kan maken.

Af en toe zit I nog wel wat weemoedig te doen over haar oude school en haar oude juf, maar als ik eerlijk ben vind ik haar meer op haar gemak lijken op haar nieuwe school dan wat ik zag op de oude school. Als ik haar op haar oude school wegbracht, bleef ze altijd erg aan me hangen. Deze week maakte ik mee dat ze direct met een paar vriendjes ging kletsen en toen ik zei dat ik wegging, kreeg ik even snel een zoen en keek ze niet meer naar me. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185430519
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 14:42 schreef Franny_G het volgende:
Oh mooi, DAD. Zo zie je maar hoe twee weken verder alweer verschil kan maken.

Af en toe zit I nog wel wat weemoedig te doen over haar oude school en haar oude juf, maar als ik eerlijk ben vind ik haar meer op haar gemak lijken op haar nieuwe school dan wat ik zag op de oude school. Als ik haar op haar oude school wegbracht, bleef ze altijd erg aan me hangen. Deze week maakte ik mee dat ze direct met een paar vriendjes ging kletsen en toen ik zei dat ik wegging, kreeg ik even snel een zoen en keek ze niet meer naar me. O+ .
Ik krijg helemaal geen zoen :'( Ze trekt haar jas en schoenen uit (ze moet in de klas slofjes aan) en ze loopt altijd gelijk richting juf. Ik ben juist altijd degene die haar nog even kust :)

Fijn DAD !
pi_185559009
Zijn de leerkrachten bij jullie kinderen op school ook regelmatig ziek? De juf die Noor sinds januari dit jaar heeft is al voor de derde keer ziek en de juf die ze daarvoor had in 3 maanden 2 x.
Gelukkig mag ze wel op school blijven, anders hadden we heel wat opvangproblemen (gehad).

[ Bericht 19% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-03-2019 11:21:13 ]
pi_185559367
Sun, het ziekteverzuim in het onderwijs is al jaren hoog. Mijn vrouw die voor groep 6 staat is nooit ziek, maar als ze zich ziek zou melden, is er geen vervanging. (lerarentekort ja)

Oh we hebben zo'n leuk kinderfeestje voor B gehad vrijdag. Gewoon thuis. Om 12 uur 5 jongens (incl B) en 1 meisje opgehaald op school. Ze zijn rennend naar ons huis gegaan, hebben met een hoop kabaal broodjes knakworst en boterhammen op. Mijn vrouw heeft een paar keer streng gesproken over het woordgebruik en daarna, het was zo gezellig.

Mijn vrouw had een Lego Ninjago speurtocht uitgezet die oa door het park ging waar ze verstoppertje hebben gespeeld. Totaal een uur over de tocht gedaan en ze deden allemaal fanatiek mee (ze moesten de 6 ninja's vinden daar steeds een opdracht doen). Daarna in de tuin blikgooien, sjoelen en blaasvoetbal gedaan. Tussendoor 2 confettikanonnen afgeschoten in de woonkamer. Taartje gegeten, cadeautjes uitgepakt en nog even met zijn allen gaan voetballen in de speeltuin. De tijd vloog voorbij. Ik was oprecht verbaasd hoe gestroomlijnd het ging zonder een onvertogen woord.
1 jongen is nogal een, tja, hoe zeg ik dat, hij kan nogal onaardig uit de hoek komen. Hij is de grootste in de klas en kan echt een bullebak zijn. Maar hij is gek op voetbal en ik ook, dus mijn kennis van voetbal verbaasde hem nogal. _O- Ik geloof dat ie nogal tegen mij opkeek.

Tijdens het taart eten vroeg 1 jongen ineens aan mijn vrouw en mij 'zijn jullie getrouwd?' na een bevestigend antwoord zei hij 'dan zijn jullie lesbisch' B riep heel hard ECHT NIET. Maar toen wij aangaven dat het klopte, zag je B kijken 'Uh ok?!' _O- _O- _O- Onderwerp was ook meteen weer klaar daarna. Echt kleuters O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door exode op 12-03-2019 11:41:56 ]
pi_185560187
Wat een gaaf feestje exode!

Het grappige is dat Teun vanmorgen er over had dat als hij later groot was ging trouwen. Dus ik ooh met wie?
Hij ja met een jongen of een meisje. Want meisjes kunnen ook trouwen met meisjes en jongens met jongens maar ik ga trouwen met een meisje.
Oh Jan en jij dan? Oh ik weet het nog niet een jongen of een meisje O+
pi_185565197
Mijn jochie wil met een meisje trouwen. Mijn dochter (groep 3) ook, maar...eerst met een jongen, "anders kan je geen kinderen krijgen en die wil ik wel…daarna trouw ik met I" (beste vriendin)
pi_185565326
Klinkt als een geslaagd feestje exode
pi_185565592
oh en klinkt zeker als n geslaagd feestje..
wij hebben vorig jaar ook iets met n speurtocht gedaan en dat was ook heel leuk. Vriendin van me had ook iets met een speurtocht gedaan en daar klaagden de kinderen steeds wanneer het feestje nou begon.. Want thuis vonden ze niks. Vond ik heel raar dat er dus kinderen zijn die dat met 5 jaar al niet goed genoeg meer vinden..
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:22:01 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185566775
Dat klinkt gezellig exode! Wij hadden ook een geslaagd kinderfeestje met cadeautjes verstoppen/zoeken, cakejes versieren, speurtocht en poffertjes eten. Iedereen was enthousiast O+.
KuikenGuppy
pi_185571852
Wat leuk van de geslaagde kinderfeestjes, exode en Burdie. Bij ons waren de kinderen ook heel content met spelletjes thuis en een speurtochtje. Ik had zelf niet verwacht dat ik het ook echt leuk zou vinden. :D .

Wij hadden vandaag het tienminutengesprekje op school en een rapport. Best nog een uitdaging voor de nieuwe juffen van I om in die drie maanden dat ze nu daar op school zit al een goed beeld te hebben, maar het is ze gelukt. Ik herkende direct I in hun beschrijvingen, opmerkingen en ook in hoe ze haar niveau inschatten. Ze is duidelijk al helemaal zichzelf en de juffen hebben haar goed in het oog. O+ .

Waar ze vooral in opvalt is creativiteit en fantasie. Het liefst doet ze vrij spelen en vrij knutselen, schilderen en boetseren waar ze dan hele verhalen om heen verzint.
De juffen zien ook dat ze op taal en met rekenen/cijfers het makkelijk doet, maar I is duidelijk vooral in het spelen en creatieve geïnteresseerd en dat kan ze naar hartelust nog anderhalf jaar doen in de kleuterklas. O+ . Verder werd weer eens opgemerkt dat ze vaak de leiding neemt en een sterke wil heeft. Dat horen we nu al vanaf de dreumesgroep op het kdv. :D .

Ik ben wel trots hoor. Niet op het 'rapport' op zich, maar gewoon, hoe zo'n klein opdondertje zich al zo weet te handhaven, en zo lekker bezig is. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185581617
Ik lees echt te weinig mee hier, dus even een algemene: wat goed om te lezen over de ontwikkelingen van de kleuters hier! En Sun en GM: fijn dat de spruitjes weer opknappen O+

Bij ons ook tienminutengesprek vorige week! Juf was op alle vlakken zeer te spreken over L. Hij doet het heel goed in de klas, heeft vrienden, is heel sociaal en op z'n plek en toont een brede interesse in letters, cijfers, knutselen, de thema's enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_185587118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:58 schreef JufMariska het volgende:
Ik lees echt te weinig mee hier, dus even een algemene: wat goed om te lezen over de ontwikkelingen van de kleuters hier! En Sun en GM: fijn dat de spruitjes weer opknappen O+

Bij ons ook tienminutengesprek vorige week! Juf was op alle vlakken zeer te spreken over L. Hij doet het heel goed in de klas, heeft vrienden, is heel sociaal en op z'n plek en toont een brede interesse in letters, cijfers, knutselen, de thema's enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saar is inmiddels weer op school begonnen, nu nog halve dagen maar morgen gaan we weer een hele dag proberen, Ze is nog wel erg snel moe. Maar dat schijnt normaal te zijn. Ze heeft wel een spuugtrauma overgehouden aan alles, vd week had er een kindje gespuugd in de klas, was ze helemaal in paniek.. echt sneu
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:43:12 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185588903
Heftige periode JM, maar fijn dat L het zo goed doet.

Ahh GM wat sneu voor Saar ;(.
KuikenGuppy
pi_185592136
Heftig jm maar wat fijn dat l er zo goed mee om kan gaan. Sterkte voor jou lijkt mij toch heftig
pi_185602719
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je dan trots zijn na zo’n 10 minuten gesprek he? :)


Hier laatst ook: S. doet het heel goed, de juffen waren heel verbaasd dat ze al zo geïnteresseerd was in letters en lezen/schrijven. Ook vinden ze haar sociaal/emotioneel heel sterk en da’s voor mij een opluchting, want dat waren vriend en ik zelf allebei dus niet :') Ze wil het liefst ook elke dag met iemand spelen, en dan bij de ander thuis :D en al haar vriendinnetjes willen nu hier spelen om de baby te zien _O-

Wat sneu voor Saar, GM! Hopelijk krijgt ze snel wat meer energie :*
pi_185603885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:58 schreef JufMariska het volgende:
Ik lees echt te weinig mee hier, dus even een algemene: wat goed om te lezen over de ontwikkelingen van de kleuters hier! En Sun en GM: fijn dat de spruitjes weer opknappen O+

Bij ons ook tienminutengesprek vorige week! Juf was op alle vlakken zeer te spreken over L. Hij doet het heel goed in de klas, heeft vrienden, is heel sociaal en op z'n plek en toont een brede interesse in letters, cijfers, knutselen, de thema's enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je het vraagt :) Noor is helemaal opgeknapt, maar de anti biotica toedienen was wel een uitdaging. Uiteindelijk met een danoontje gemengd.


Ik heb respect voor jullie dat jullie de stap hebben durven zetten en fijn dat het voor iedereen goed uitpakt :)
pi_185604809
Fijn dat het steeds iets beter gaat met Saar, GM. Hopelijk snel weer helemaal de oude!
JM heftige beslissing, maar zo te lezen, gaan jullie er goed mee om zeg.

B heeft gisteren voor het eerst bij een vriendje thuis gespeeld. Hij wilde dat nooit, hij wilt altijd dat ze bij hem spelen. Gisteren hield het vriendje voet bij stuk. Ik heb met na de boterhammen gebracht want daar ook eten was toch iets te spannend. Zijn vriendje is de jongste van 4 jongens dus hij heeft zich daar prima vermaakt. Ik geloof dat ie nu elke woensdag wilt :D

Gisteren een uitnodiging voor een kinderfeestje gehad van een jongen uit zijn klas. Hij moet schone kleding en een handdoek meenemen.... :@ Erg benieuwd wat ze gaan doen.
pi_185605034
Shop, jouw N en L waren toch pas geboren? Hoe kunnen die nou bijna kleuters zijn? :D

exode. Fijn dat het feestje zo geslaagd was. En het gesprek tussen b en zijn klasgenootje. O+

Franny, klinkt als een fijn tienminuten gesprek. O+

JM, wat heftig. Fijn dat zoonlief het zo goed doet. O+

Krijgertje, ook al zo'n fijn gesprek O+

Sun, gelukkig dat danoontje werkte.
  donderdag 14 maart 2019 @ 17:47:20 #153
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185610842
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2019 12:19 schreef Omentielvo het volgende:
Shop, jouw N en L waren toch pas geboren? Hoe kunnen die nou bijna kleuters zijn? :D

exode. Fijn dat het feestje zo geslaagd was. En het gesprek tussen b en zijn klasgenootje. O+

Franny, klinkt als een fijn tienminuten gesprek. O+

JM, wat heftig. Fijn dat zoonlief het zo goed doet. O+

Krijgertje, ook al zo'n fijn gesprek O+

Sun, gelukkig dat danoontje werkte.
Ja, ik vind ook dat ze heul nog geen 4 zijn. Vandaag laatste dag bij de gastouder gehad. Ze zijn van de week nog wezen wennen op school en de BSO. Zondag hun verjaardag en maandag beginnen ze dan echt 😱.

Spelen en feestjes is nu nog even een ver van mijn bed show. Daar zullen we vanzelf in gaan rollen (of niet 😂)

Hopelijk is Saar snel de oude!

Fijn al die positieve 10 minuten gesprekken,
pi_185633749
Oh Shop dat ze al bijna 4 zijn. Spannend zo voor het eerst naar school.

Veel scholen dicht bij iedereen?

Sac zwom vandaag af voor A op naar B en C
pi_185673819
:W
pi_185680461
Doe ik ook vast een :W met m'n verse kleuter!
  zondag 17 maart 2019 @ 22:47:22 #157
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_185680887
Gefeliciteerd met Q! (En de tweeling, en J)

Wij hebben ook weer een kleutermijlpaal :') M had van de week ineens wormen. Huuuu. Ik herinner me nog hoe erg dat voelt van vroeger. Wel een mooie kapstok om te zorgen dat hij minder op zn vingers sabbelt _O-
Kwak
pi_185684411
Welkom nieuwe kleuters!!
Ah das naar Kwak! Heeft M er veel last van?

B heeft vrijdag zowaar weer bij een kindje gespeeld. Weer met wat drama. Hij wilde dat een meisje bij hem kwam spelen. Ik haalde hem echter alleen even op, ik moest 's middags weg. Vrijdag is de vrije dag van mijn vrouw. Die had enorme hoofdpijn en natuurlijk ook nog een Juul om te vermaken. Dus nog een kleuter erbij zag ze niet zitten. Dikke, vette tranen op het schoolplein. Zegt dat meisje heel lief 'B kom je dan bij mij spelen. Als je het dan niet leuk vindt, brengen we je meteen terug' Gewoon uit zichzelf O+ Hij had het natuurlijk enorm naar zijn zin daar. Wij blij, yeah hij speelt met een groep 1 kindje, zit zij ook in groep 2. Ik weet, het zal allemaal wel loslopen, maar na de zomervakantie kijkt hij om zich heen in de klas en ziet alleen kinderen zitten waar hij nog nooit mee gespeeld heeft. (ook niet op school, alle namen die we horen zijn groep 2 kindjes).
  maandag 18 maart 2019 @ 10:23:03 #159
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185684765
Ik meld me nu ook met 2 kleuters. Ze zijn nu naar school. Er was gelijk een meisje dat zich over hun ontfermde. Er waren al 2 kinderen die aan J vroegen of ze een keer mochten komen logeren 😂. Hij heeft gezegd dat ze eerst maar een keer moeten komen spelen 😅.

Ze hebben gisteren een heerlijke verjaardag gehad. Ze zijn verwend, hebben lekker gespeeld en wilden niet naar bed gisterenavond.
  maandag 18 maart 2019 @ 11:02:38 #160
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185685272
Welkom nieuwe kleuters!
Ik kan bijna niet geloven dat de datumvierling al 4 is :o

Fijne mijlpaal, Kwak :X

Wat goed van Sac, fr! *O*

Wat fijn dat B nu een aantal positieve ervaringen heeft met het spelen bij andere, exode.
En het loopt vast wel los volgend jaar. Wie weet komen er hele toffe groep 1 kindjes bij hem in de klas volgend schooljaar ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185686955
Daar ga ik wel vanuit Sylver al speelt hij eigenlijk al vanaf inimini het liefst met oudere kindjes. Hij is na de zomer de grootste en de oudtse in zijn klas, weet je hoe stoer?
Het is een kleuter die is dat vast na een paar weken (of dagen) alweer vergeten, maar het zou toch wel fijn zijn als jij eens naar een Groep 1 kleuter toetrekt.
Ze zijn nu een jongensclubje van 6, die altijd samen spelen. Ik begreep van de juf ook dat dat altijd zo in harmonie gaat. En dan denkt mijn moederhart 'aaaah nee, B wordt daaruit 'gerukt' na de zomer'. Inderdaad overdreven. I know.
pi_185687474
Welkom nieuwe kleuters O+

exode. Ik vind het niet overdreven hoor. Het is gewoon erg sneu dat hij straks weer opnieuw vriendjes moet maken. :*
  maandag 18 maart 2019 @ 13:10:12 #163
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185687953
Exode ik vind het ook niet overdreven hoor :*
O. Is naar een begingroep gegaan nadat ze eerst "gewoon" in groep 1/2 zat en daar vriendinnetjes gemaakt heeft. Ik was en ben daar ook niet blij mee. Nu zit ze op maandag en van 12.00 tot 14.00 in groep 1/2 en de rest van de tijd in de beginklas. Gelukkig ziet ze haar vriendjes nog wel in de pauze en laatste 2 uurtjes dus maar naar mijn idee hoort ze nu nergens meer bij.
  maandag 18 maart 2019 @ 13:10:40 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185687969
En welkom nieuwe kleuters!
pi_185688259
Is ook stom, exode en snoenk. Natuurlijk maken ze ongetwijfeld weer andere vriendjes uiteindelijk, maar toch sneu als ze eerst wél en daarna weer niet bij hun vriendjes in de klas zitten -O- snap wel dat je er van baalt..

Hier heeft juf tijdens het gesprek ook heel duidelijk aangegeven dat de meiden in groep 1 zó’n leuk groepje zijn dat ze het niet zien zitten die op te splitsen. S is daarvan de laatste van die lichting en dus twijfelgeval. We zullen zien. Voordeel van groep 1/2 is dat ze, mocht ze wel een extra jaar kleuteren straks, al wel de kindjes uit groep 1 goed kent!
  maandag 18 maart 2019 @ 15:46:41 #166
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185692449
Ik vind het ook zeker niet overdreven, hoor exode.
Ik zou er ook van balen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185703595
Ik snap het ook, exode. We hebben dat ook gehad, door de verhuizing. I had best wat vriendjes in de buurt, die ze 'achter' moest laten. Er is gelukkig nog wel contact. Dit weekend was ik even bij oude buren en zij gaan nu ook verhuizen. Na ons is er nog een stel met kinderen vertrokken, dus het is echt een leegloop daar.

Na het bezoekje was I even een beetje huilerig. Maar in de tram kwam ze een klasgenootje tegen en dat was wel mooi 'symbolisch'. Er zijn nieuwe kinderen bij gekomen in haar leven.

En zo zal het met B vast ook gaan, kinderen zijn flexibel, er komen weer nieuwe vriendjes. O+ .

I is zo gegroeid in haar rol als oudere zus. Af en toe is ze nog wat onhandig, dan duwt of trekt ze teveel aan Y, maar ze is verder echt heel lief voor hem. Mooi om te zien hoor. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 18 maart 2019 @ 22:43:27 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_185703703
Wormen waren snel over! Werkt goed zo’n pilleke!

Snap dat het heftig voelt Exode, zo’n wissel. Maar denk idd dat het wel zal groeien, ik heb het als kleuter (januarikleuter, 2,5 jaar gekleuterd) ook gehad en maakte gewoon weer nieuwe vriendinnetjes. Weet het zelfs nog (en niet op een vervelende manier)!
Kwak
pi_185703831
Wormen zijn wel echt ieeew ja ( :+ ), fijn dat het alweer over is!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185711561
Even een vraagje, want misschien denk ik wel weer veel te zwaar.

Gisteren kon Noor de rits van haar jas niet zo snel dicht krijgen. O. die verliefd op haar is zegt ie en haar knuffels en kusjes geeft, vroeg of hij haar moest helpen.

Later in de auto zei ik tegen Noor dat ik het aardig vind van O. dat hij haar zo wilt helpen. Toen zei ze dat O. ook een keer wilde helpen met haar riem vast te maken. Waarop ik zei dat ze dat toch zelf kon? Toen zei ze dat ze dat ook tegen O. zei, maar dat hij bleef aandringen om de riem dicht te maken.

Bijkomend detail is dat hij dus redelijk handtastelijk is naar Noor toe, pakt haar vaak vast op een lieve manier, maar ook op een soort van opdringerige manier. Zijn moeder zag dit ook en heeft daarover met hem gesproken thuis.

Ik vind het niet erg dat hij wilt knuffelen, maar aandringen om een riem van een broek dicht te mogen doen gaat bij mij een tikkeltje te ver. Straks gaat het verder dat hij zegt, ik heb een piemel en wat heb jij (of iets in die strekking)?

Vinden jullie het gek als ik hier zijn moeder op aanspreek? Of denk ik er te zwaar over?
pi_185711982
Dan is dat waarschijnlijk gezonde interesse. Lou roept ook dat haar vader en broertje een piemel hebben tegen vreemden. Ze kijkt ook mee met het verschonen en bevestigt dan aan Cas dat hij zijn piemel vast heeft. Daar zit geen seksuele gedachte achter.
Bij het helpen met de riem kan ik me ook niet voorstellen dat hij erop uit is om uiteindelijk in je dochter haar onderbroek te kijken.

Oh, en als haar beste vriendinnetje hier komt spelen staan ze ook wel eens naakt hun kleding uit te wisselen. Daar heb ik zelf in ieder geval nog niks achter gezocht :D
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:41:06 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185712090
Wat ik mis in je verhaal, Sun, is wat Noor er zelf van vindt. Jij noemt het opdringerig, ervaart je dochter het ook zo?
Vanuit de jongen gezien lees ik in je verhaal vooral een jochie met een kalverliefde/interesse, die mogelijk moeite heeft om op te merken waar Noors grenzen liggen.
De oplossing zou ik dan ook in die hoek zoeken. Leer je dochter herkennen wat ze fijn vindt en wat niet en hoe ze dat aan kan geven.
KuikenGuppy
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:47:05 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_185712220
Ik zie die O. zo uit je verhalen eerder als een jongen die heel eager to win is en erg graag wil helpen / laten zien dat hij bepaalde dingen heel goed kan. Het zou echt nog niet in de verste verte bij me opkomen om daar bij een vierjarige iets seksueel opdringerigs achter te zoeken eigenlijk :@
En verder wat Burdie zegt ;)
disclaimer
  dinsdag 19 maart 2019 @ 13:03:11 #174
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185712594
Al mijn kinderen zouden een ander willen helpen met de riem, dat doen ze thuis ook. De oudste strikt ook weleens de schoenen van de jongste, dus mijn kleuter weet ook niet beter. Hulp bied je aan waar je denkt dat het nodig is. ik vind het logisch dat je de hulp die je thuis als prettig kan ervaren ook aan een ander aanbied.


Mijn kleuter wil ook graag kussen en knuffelen want dat is hoe we thuis affectie tonen. Ik zou er niets mee kunnen als een moeder weet dat ik met mijn kind over consent/opdringerigheid praat ze nog naar dit soort dingen zo kijkt. Dan eens met burdie leer haar goed de grenzen aangeven.


En jongens zijn dol op hun piemel, dat ze er over praten is ook gewoon normaal en hoort bij de leeftijd. Mijn kleuter en peuter kunnen uren kletsen over en kijken naar hun eigen piemels.
pi_185712626
Ik sta er eigenlijk hetzelfde in als jullie, maar toen ik mijn collega dit verhaal vertelde, kwam ze dus hiermee. En dat ik er wel wat mee moest doen, want dit is geen normaal gedrag. En dat het wel op iets seksueels uit zou kunnen draaien.

Dan ga ik weer twijfelen hè. Of ik hier dan te licht mee om ga en dat ik mijn kind beter moet beschermen. Maar jullie bevestigen dus wat ik denk :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-03-2019 13:10:09 ]
pi_185713345
Het gaat uiteindelijk om grenzen aangeven en herkennen. De moeder aanspreken, heeft sowieso weinig nut. Als het in een schoolsituatie gebeurt, is het de juf die evt iets hiermee moet doen. De moeder in kwestie is op haar manier al met haar kind in gesprek.

Dus de focus moet liggen bij je eigen kind. Niet op wat een ander vindt, en wat jij zelf vindt. Wat voelt voor haar als 'te ver' gaan? Kan zij aangeven als ze het niet wil? En hoe dan?

Je hebt het over je kind beschermen, maar misschien moet je dat loslaten. Want je kunt je kind niet op die manier beschermen. Je bent er niet altijd bij, en anderen zullen vroeg of laat, bewust of onbewust, wel eens iets voor haar grensoverschrijdends doen, al dan niet met een seksuele lading. Het enige waar je invloed op hebt daarin is je kind een gezonde vorm van assertiviteit bijbrengen, zonder je kind onnodig bang te maken. Vertrouwen op haar eigen kracht.

Verder: I heeft het handtastelijke erg bij haar broertje. Wil met hem knuffelen, hem over z'n hoofd aaien. Maar hij wil dat meestal niet en zet het dan op een schreeuwen. Toch gaat I dan regelmatig door. Wij grijpen dan wel in, want nee is nee. Het is op deze leeftijd alleen nog erg lastig om die grenzen bij jezelf en de ander te herkennen en te accepteren. Daar zitten geen slechte intenties bij, het is gewoon een ontwikkeling. I zegt dan bijv: "Maar ik vind hem zo lief!"
Ze zegt ook dat ze verliefd op hem is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Franny_G op 19-03-2019 14:45:31 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185714458
Franny verwoordt het mooi.
Met het voorbeeld van de riem. Het is een mooie gespreksopening om met Noor over het baas over eigen lichaam zijn.
Dat zij mag kiezen of O wel of niet helpt met haar riem dicht te doen.

Ik heb zelf een dame die heel knuffelig is. En zij moet dus juist leren dat niet alle kindjes dit willen. De laatste tijd gaat ze het netjes vragen. O+
pi_185730354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Het zou echt nog niet in de verste verte bij me opkomen om daar bij een vierjarige iets seksueel opdringerigs achter te zoeken eigenlijk :@
Dat gebeurt gelukkig ook niet zo vaak, maar het kan wel. Als die vierjarige zelf ervaringen heeft met grensoverschrijdend gedrag op dat gebied bijvoorbeeld. En dan is dat opeens weer dubbel reden om er iets mee te doen, in het belang van beide kinderen.

Disclaimertje: ik bedoel dus niet dat dat hier speelt. Ik werd getriggerd door de gequote zin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_185731870
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 13:47 schreef Franny_G het volgende:
Het gaat uiteindelijk om grenzen aangeven en herkennen. De moeder aanspreken, heeft sowieso weinig nut. Als het in een schoolsituatie gebeurt, is het de juf die evt iets hiermee moet doen. De moeder in kwestie is op haar manier al met haar kind in gesprek.

Dus de focus moet liggen bij je eigen kind. Niet op wat een ander vindt, en wat jij zelf vindt. Wat voelt voor haar als 'te ver' gaan? Kan zij aangeven als ze het niet wil? En hoe dan?

Je hebt het over je kind beschermen, maar misschien moet je dat loslaten. Want je kunt je kind niet op die manier beschermen. Je bent er niet altijd bij, en anderen zullen vroeg of laat, bewust of onbewust, wel eens iets voor haar grensoverschrijdends doen, al dan niet met een seksuele lading. Het enige waar je invloed op hebt daarin is je kind een gezonde vorm van assertiviteit bijbrengen, zonder je kind onnodig bang te maken. Vertrouwen op haar eigen kracht.

Verder: I heeft het handtastelijke erg bij haar broertje. Wil met hem knuffelen, hem over z'n hoofd aaien. Maar hij wil dat meestal niet en zet het dan op een schreeuwen. Toch gaat I dan regelmatig door. Wij grijpen dan wel in, want nee is nee. Het is op deze leeftijd alleen nog erg lastig om die grenzen bij jezelf en de ander te herkennen en te accepteren. Daar zitten geen slechte intenties bij, het is gewoon een ontwikkeling. I zegt dan bijv: "Maar ik vind hem zo lief!"
Ze zegt ook dat ze verliefd op hem is.
Aangeven dat ze iets niet wilt gaat gelukkig steeds beter. En ze had ook aangegeven dat ze haar riem zelf dicht kon maken, maar dat hij bleef toch door ging met zoals zij het zegt 'mag ik alsjeblieft je riem dicht maken?' En dat is eigenlijk wel dat ik wat vreemd vind. Want waarom wil hij dat zo graag? Ik kijk het wel aan denk ik, ik kan me ook niet voorstellen dat hij al seksueel bezig is oid.

Overigens is hij al bijna 6 en zit een groep hoger als Noor.
  woensdag 20 maart 2019 @ 09:25:00 #180
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185731977
Omdat hij trots is dat hij het net kan, of omdat zijn moeder als hij nee zegt het nog een keer vraagt en dan alsjeblieft er bij zegt. Omdat hij zich graag nuttig wil voelen, omdat hij een eikeltje is en denkt dat hij het beter en sneller kan. Ik kan zo erg veel redenen bedenken waarom een kind zo doet.

En dan is er ook nog altijd de optie, het doet maar wat want het is een kleuter.
pi_185732151
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2019 04:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat gebeurt gelukkig ook niet zo vaak, maar het kan wel. Als die vierjarige zelf ervaringen heeft met grensoverschrijdend gedrag op dat gebied bijvoorbeeld. En dan is dat opeens weer dubbel reden om er iets mee te doen, in het belang van beide kinderen.

Disclaimertje: ik bedoel dus niet dat dat hier speelt. Ik werd getriggerd door de gequote zin.
Ja tuurlijk, maar dan is zoiets altijd onderdeel van een reeks gedragingen en uitingen die op zoiets duiden. Op basis van een zo'n moment is er helemaal geen reden om aan zoiets te denken.

Het verbaast mij echt een beetje Sunshine, dat je al meerdere keren het gedrag van dit jongetje als vreemd bestempeld. Hoe komt dat? Is het iets intuitiefs? Want op basis van wat je over hem schrijft, is daar volgens mij helemaal geen aanleiding toe. Ik voel in mij ook de neiging om voor dit kind op te komen, en dan ben ik niet eens z'n moeder.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185732397
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een vraagje, want misschien denk ik wel weer veel te zwaar.

Gisteren kon Noor de rits van haar jas niet zo snel dicht krijgen. O. die verliefd op haar is zegt ie en haar knuffels en kusjes geeft, vroeg of hij haar moest helpen.

Later in de auto zei ik tegen Noor dat ik het aardig vind van O. dat hij haar zo wilt helpen. Toen zei ze dat O. ook een keer wilde helpen met haar riem vast te maken. Waarop ik zei dat ze dat toch zelf kon? Toen zei ze dat ze dat ook tegen O. zei, maar dat hij bleef aandringen om de riem dicht te maken.

Bijkomend detail is dat hij dus redelijk handtastelijk is naar Noor toe, pakt haar vaak vast op een lieve manier, maar ook op een soort van opdringerige manier. Zijn moeder zag dit ook en heeft daarover met hem gesproken thuis.

Ik vind het niet erg dat hij wilt knuffelen, maar aandringen om een riem van een broek dicht te mogen doen gaat bij mij een tikkeltje te ver. Straks gaat het verder dat hij zegt, ik heb een piemel en wat heb jij (of iets in die strekking)?

Vinden jullie het gek als ik hier zijn moeder op aanspreek? Of denk ik er te zwaar over?
Er zat bij mijn oudste een meisje in de klas (zowel op het kdv als later op school) die nog niet zo'n goed gevoel voor sociale omgang had ontwikkeld. Ze was altijd heel fysiek, stond bij zowel kinderen als volwassen altijd héél dichtbij (voelde enorm awkward). Ze had er absoluut geen vervelende bedoeling bij. Maar niet iedereen vindt dat prettig. Ze is inmiddels 6,5/7 en dat gedrag is vanzelf bijgetrokken.

En over piemels: grote kans dat zoiets met kleuters wel eens voorkomt. Mijn oudste was bijna 5 toen hij een keer trots vertelde dat ze toch zo'n leuk spelletje hadden gespeeld op school: Piemelen! Bleek dat ze met een groepje jongens in de pauze elkaars piemel hadden staan bekijken. Ze hadden zich achter een bosje verstopt, de juf had het niet gezien. Dat hebben we op school even besproken en het schijnt heus vaker te gebeuren. Piemels zijn zéér interessant :D. We hebben toen uitgelegd dat hij best zijn piemel mag bekijken, maar dan op zijn kamer. Dat het geen goed idee is om dat op school te doen. Toen was het ook klaar.

Lang verhaal kort: kleuters hebben nog weinig notie van sociaal wenselijk gedrag en moeten daarin gewoon nog veel leren. N. mag aangeven dat ze het niet prettig vindt en hij moet nog leren dat die grens geaccepteerd moet worden. Zelfs mijn bijna 7-jarige vindt het soms lastig dat zijn broertje niet altijd geknuffeld wil worden. Daar wordt hij verdrietig van, of hij drijft toch zijn zin door terwijl A. nee heeft gezegd. Maar wij zijn daar toch streng in. Nee is nee. Kom maar lekker met mama knuffelen dan :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_185732849
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2019 09:37 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar dan is zoiets altijd onderdeel van een reeks gedragingen en uitingen die op zoiets duiden. Op basis van een zo'n moment is er helemaal geen reden om aan zoiets te denken.
De disclaimer stond er inderdaad niet voor niks.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 20 maart 2019 @ 10:47:24 #184
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_185733393
Ohja, Melba had laatst ook met een jongen piemels vergeleken _O-

We hebben toen wel even gepraat over dat piemels prive zijn (hij loopt t liefste in zn blote holletje de wc uit, om in de hal zn broek op te sjorren, of gewoon niet :') en t zou toch fijn zijn als hij dat op school niet doet) maar is verder volgens mij volkomen normaal.
Kwak
pi_185733592
Bij Js hadden ze wat problemen gehad met knuffelen terwijl bepaalde kinderen dat niet wilden enzo..
Toen had de juf de “baas over je eigen lichaam” geïntroduceerd.
Goed verhaal nu:
Js wil je je aankleden? “Nee ik ben baas over mijn eigen lichaam”
Js ga je mee naar school? “Nee, ik wil niet lopen en ik ben baas over mijn eigen lichaam _O-

Ow heeft veel problemen met prikkels en aanrakingen. Sinds hij bij de fysio is geweest gaat het stukken beter. Zometeen weer een gesprek, hij wil niet meer naar school, want hij vindt het te druk.
Iemand ervaring met ergotherapie op het gebied van prikkelverwerking?
pi_185733862
Hahaha Loj, zo herkenbaar! Wat betreft je vraag: wij overwegen reflex-integratietherapie voor de oudste, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Maar tot nu toe nog geen ervaring mee. Hier heb je dus niets aan, behalve dan: ik herken de moeilijkheden die je ervaart met een snel geprikkeld kind. :*

Hier op school hebben ze het over 'je eigen ruimte' als het gaat om fysieke grenzen bewaken. Dus als ik in Stickers beleving te dichtbij kom roept hij heel hard DIT IS MIJN EIGEN RUIMTE BLIJF UIT MIJN EIGEN RUIMTE DIT IS MIJN RUIMTE GA NAAR JOUW RUIMTE :') Misschien moeten we dat nog iets finetunen. <3
pi_185733863
Shit waarom zit de wijzig-knop zo dicht bij de quote-knop. ;(
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:23:16 #188
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185734008
Waarom is er überhaupt een zelfquoteknop? Gebruiken mensen dat?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185734033
Als ik heel zinnige dingen zou zeggen, zou ik dat wel doen ja. Om mensen zo nu en dan te herinneren aan mijn genialiteit.
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:27:48 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185734089
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 maart 2019 @ 11:28:59 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185734113
Ik heb mezelf wel eens gequote om in tweede instantie mijn ongelijk te bekennen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185734252
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:28 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb mezelf wel eens gequote om in tweede instantie mijn ongelijk te bekennen.
Dat siert je. O+
pi_185735556
Mijn kleuter als ik d’r vraag naar haar dag: ‘STOP HOUD OP, ik vind dit níet meer leuk’ :N

;(
pi_185735860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:28 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb mezelf wel eens gequote om in tweede instantie mijn ongelijk te bekennen.
Oh. Dat siert je inderdaad. O+

quote:
99s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:24 schreef L-E het volgende:
Als ik heel zinnige dingen zou zeggen, zou ik dat wel doen ja. Om mensen zo nu en dan te herinneren aan mijn genialiteit.
O+ _O-

Ik quote mezelf alleen als ik verkeerd druk en eigenlijk iets wil wijzigen.
pi_185735908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 11:16 schreef L-E het volgende:
Hahaha Loj, zo herkenbaar! Wat betreft je vraag: wij overwegen reflex-integratietherapie voor de oudste, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Maar tot nu toe nog geen ervaring mee. Hier heb je dus niets aan, behalve dan: ik herken de moeilijkheden die je ervaart met een snel geprikkeld kind. :*

Hier op school hebben ze het over 'je eigen ruimte' als het gaat om fysieke grenzen bewaken. Dus als ik in Stickers beleving te dichtbij kom roept hij heel hard DIT IS MIJN EIGEN RUIMTE BLIJF UIT MIJN EIGEN RUIMTE DIT IS MIJN RUIMTE GA NAAR JOUW RUIMTE :') Misschien moeten we dat nog iets finetunen. <3
Tnx voor de tip, ik ga er eens even op googelen.
Net gelukkig een goed gesprek met de juf gehad. Ze heeft samen met hem een relax plekje op de gang gecreeerd.
Hopelijk geeft dat hem straks wat rust.
  woensdag 20 maart 2019 @ 13:21:36 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_185736599
Hier heeft senso motorische integratierherapie geholpen Loj.
pi_185776814
:W Frits is vandaag vier geworden en was ook echt ontzettend jarig. Hij wilde graag direct de hele dag naar school en hij vond het geweldig. Hij kent gelukkig al wat kinderen in de klas, maar ook nog onbekende kleuters kwamen hem gedag zeggen aan het einde van de schooldag. Ik had zowaar gesprekken met meerdere moeders, misschien is die basisschool ook goed voor mijn sociale ontwikkeling.
pi_185780272
Gefeliciteerd met je kleuter, cho! *O*
pi_185780408
Gefeliciteerd Cho!

Sjaak ging gister voor het eerst sinds januari weer proberen of het ging op school. Hij is 45 minuten geweest en hij zei dat hij het leuk vond! Ik ben erg benieuwd hoe het dit weekend met hem gaat, of hij nog een reactie laat zien.
pi_185781218
Gefeliciteerd Cholula

MevrouwC. Hopelijk geen reactie. O+
pi_185782577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 22:34 schreef Cholula het volgende:
Ik had zowaar gesprekken met meerdere moeders, misschien is die basisschool ook goed voor mijn sociale ontwikkeling.
:D O+

En gefeliciteerd!
pi_185782667
Gefeliciteerd Cho!

Ah ja het schoolplein, ik vind het vooral grappig altijd dat bepaalde ouders wel tegen mij kletsen, maar niet tegen mijn vrouw en andersom. Maar ik moet zeggen, ik ben nog geen luizenmoeder taferelen tegengekomen. De meeste ouders zijn gewoon aardig, net echte mensen. ;)
Al moet ik zeggen dat ik alleen maar 'klets' met ouders van kinderen waar B mee speelt. Ik heb er soms ook gewoon geen zin in.
Het is wel duidelijk een dorp (voor Randstad begrippen he, het Brabantse dorp waar ik ben geboren, is vele malen kleiner), dus je kent vrij snel alle gezichten, ook van de speeltuin, voetbal en zwemles.

Oh en al die uitspraken _O- Ik moet er wel om grinniken als ik het lees. Erg herkenbaar, leuk steeds die spiegel ook.
pi_185839647
Nieuwe kleuters *O* gefeliciteerd!

Kliekjes op het schoolplein.. check!

Ik praat met iedereen, naar bepaalde mensen liggen mij ook niet zo... :') Ik ben klassenouder en moet vaak ouders regelen voor activiteiten, en dan zijn et altijd ouders die NOOIT reageren en dan gaan zeuren dat ze nooit mogen helpen...#zucht!

Morgen gaat de klas van sarah op uitstapje naar de boerderij, dan gaan ze met 4 auto's. Ik merk dat ik het toch wel spannend vind dat ze dan bij iemand in de auto moet die ik verder niet ken. :') :@
S. 2014
J. 2016
pi_185840174
S. gaat deze week ook naar de boerderij en zelfde probleem GM! Vind het met speelafspraakje al vervelend, maar dit is even een stuk verder :') Vriend wilde al vrijvragen en rijden puur en alleen zodat ze niet bij een ander in de auto stapt, maar da’s ook niet vol te houden :D stukje loslaten ;(

Denk maar zo: als jij andermans kinderen onder je hoede hebt ben je waarschijnlijk ook éxtra voorzichtig en oplettend.. iemand anders zal dat waarschijnlijk ook zijn :)
pi_185840405
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:04 schreef krijgerrtje het volgende:
S. gaat deze week ook naar de boerderij en zelfde probleem GM! Vind het met speelafspraakje al vervelend, maar dit is even een stuk verder :') Vriend wilde al vrijvragen en rijden puur en alleen zodat ze niet bij een ander in de auto stapt, maar da’s ook niet vol te houden :D stukje loslaten ;(

Denk maar zo: als jij andermans kinderen onder je hoede hebt ben je waarschijnlijk ook éxtra voorzichtig en oplettend.. iemand anders zal dat waarschijnlijk ook zijn :)
Ik laat het idd maar zoveel mogelijk los :X
Het gaat al jaren op deze manier dus ook deze keer gaat het vast goed.
S. 2014
J. 2016
pi_185840518
Altijd even terugdenkend aan verjaardagsfeestjes vroeger waar ‘je wordt weer thuisgebracht’ betekende met z’n allen in de kofferbak keten terwijl de ouder alle huizen afging :D :')
pi_185840626
Ik ga deze donderdag toevallig mee naar een excursie/uitje bij mijn dochter op school en krijg twee andere kindjes in de auto.
Ik vind het meteen heel spannend, omdat je nu andermans kindjes in de auto krijgt. Maar het is ook zo gezellig. Kleuters hebben zulke geweldig verhalen. O+
Vorig jaar zaten mijn dochter en haar klasgenootje over hun oma's te vertellen die al superoud zijn. :D
pi_185840882
W ging ook in de auto mee met de ouders van de jarige voor een feestje een tijdje terug. Ik heb daar eigenlijk geen moment bij stilgestaan :D. Komt vast wel goed, toch?
pi_185841237
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:59 schreef Crumpette het volgende:
W ging ook in de auto mee met de ouders van de jarige voor een feestje een tijdje terug. Ik heb daar eigenlijk geen moment bij stilgestaan :D. Komt vast wel goed, toch?
Tuurlijk! Ik betrap mezelf er soms op van alles te worden wat ik nooit wilde :') zo'n overbezorgde moeder bijvoorbeeld :@
S. 2014
J. 2016
pi_185843236
Dan vragen de rijders wel om autostoeltjes toch? Met verjaardagsfeestje paar weken geleden hebben we zelf ons auto stoeltje in hun auto gezet en zitten ze gewoon vast daarin. Wij hebben in mei schoolreisje ook met auto's. Wij kunnen zelf niet dus z dan sochtends ook wel autostoel meegeven zijn. Zonder vind ik het niet goed/fijn, gordel schuurt dan precies in zijn nek.
pi_185843744
I is met haar oude kdv en oude school wel eens op uitjes gegaan met de tram, vanuit de drukke binnenstad. Wel ook klassenouders /leidsters mee hoor, maar dat vond ik best een avontuur. Dat is veel lastiger onder controle te houden dan in een auto.
Maar ik denk daar dan gewoon niet over na verder. Als je andere mensen niet vertrouwt met je kinderen wordt het leven wel erg lastig, denk ik.

Vorige week ging I met haar nieuwe school op schooluitje. Met alle kleuters in twee bussen. Ze gingen vanuit Den Haag naar Zoetermeer. Daar heb ik dan helemaal geen sentimentele gevoelens over, maar een paar ouders gingen nogal los daar bij die bussen. Een moeder riep zelfs, weliswaar expres wat dramatisch als grap, "Daar gaat mijn baby!" Daar herken ik mezelf dan helemaal niet in. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185844220
T en S zijn vandaag naar een theatervoorstelling geweest met school en ik heb me er eerlijk gezegd helemaal niet druk om gemaakt. Als ik zelf met kinderen van een ander in de auto zit ben ik sowieso altijd extra alert en ik ga er, naïef als ik ben van uit dat andere ouders dat net zo doen.

Ik ben alleen flink boos geweest toen men heeft besloten dat mijn L samen met een ander kindje in één gordel moest omdat er te weinig auto's waren. 8)7 Dat vond ik vallen onder het kopje moedwillig mijn dochter in gevaar brengen en L weet inmiddels dat ze een volgende keer niet in hoeft te stappen van mij/niet in mag stappen van mij. Ik heb liever dat ze het betreffende uitje mist dan dat ze op die manier vervoerd wordt. De juf vond het achteraf ook niet zo slim, maar daar heb je weinig aan als er wél een ongeluk gebeurd zou zijn en L uit de gordel zou zijn geschoten of iets dergelijks. :{
  maandag 25 maart 2019 @ 16:34:02 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185844385
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:54 schreef Franny_G het volgende:
I is met haar oude kdv en oude school wel eens op uitjes gegaan met de tram, vanuit de drukke binnenstad. Wel ook klassenouders /leidsters mee hoor, maar dat vond ik best een avontuur. Dat is veel lastiger onder controle te houden dan in een auto.
Maar ik denk daar dan gewoon niet over na verder. Als je andere mensen niet vertrouwt met je kinderen wordt het leven wel erg lastig, denk ik.

Vorige week ging I met haar nieuwe school op schooluitje. Met alle kleuters in twee bussen. Ze gingen vanuit Den Haag naar Zoetermeer. Daar heb ik dan helemaal geen sentimentele gevoelens over, maar een paar ouders gingen nogal los daar bij die bussen. Een moeder riep zelfs, weliswaar expres wat dramatisch als grap, "Daar gaat mijn baby!" Daar herken ik mezelf dan helemaal niet in. :D .
Oh ik ben precies die ouder :') ;(. Nou ja, ik roep het niet hardop :D maar schoolreisjes, en vooral de allereerste... Echt buikpijn _O- . Mijn zoon zat toen net een week op school en daar ging hij, drie turven hoog in een touringcar.

Een jaar erna, toen hij 5 was dus, gingen ze met de bus naar een uitstap ongeveer 1 kilometer verder dan mijn werk, toen reed ik dus (per ongeluk) de hele weg achter de bus en dat vond ik stiekem heel fijn :D :@

En als ze met iemand anders meerijden maak ik me standaard zorgen. Ik weet ook niet wat dat is, ik ben verder helemaal niet zo'n 'helicopterouder' en ik laat meestal meer capriolen toe in de speeltuin bij mijn kroost dan andere ouders :+
pi_185848978
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
T en S zijn vandaag naar een theatervoorstelling geweest met school en ik heb me er eerlijk gezegd helemaal niet druk om gemaakt. Als ik zelf met kinderen van een ander in de auto zit ben ik sowieso altijd extra alert en ik ga er, naïef als ik ben van uit dat andere ouders dat net zo doen.

Ik ben alleen flink boos geweest toen men heeft besloten dat mijn L samen met een ander kindje in één gordel moest omdat er te weinig auto's waren. 8)7 Dat vond ik vallen onder het kopje moedwillig mijn dochter in gevaar brengen en L weet inmiddels dat ze een volgende keer niet in hoeft te stappen van mij/niet in mag stappen van mij. Ik heb liever dat ze het betreffende uitje mist dan dat ze op die manier vervoerd wordt. De juf vond het achteraf ook niet zo slim, maar daar heb je weinig aan als er wél een ongeluk gebeurd zou zijn en L uit de gordel zou zijn geschoten of iets dergelijks. :{
Zo, wie heeft dat besloten dan? Zonder overleg met jullie begrijp ik?
pi_185849101
Zo hee, daar zou ik wel pislink van worden nikki! Jemig.

Hier gaan dat soort uitjes met bussen og het ov. Bussen ben ik niet weg van, maar bij andere ouders zou ik ook niet zien zitten.

Groetjes,
Moeder van O (die nog achteruit in een zitje zit :D)
pi_185849630
Ja, dat snap ik ook echt niet, van ouders en juffen, Nikki. Als ik met leerlingen een bus in ga, check ik altijd op gordels. Ik denk dan aan een worst case scenario en stel me voor dat ik aan ouders mag gaan uitleggen wat er is misgegaan. Ook al zijn het dan al zestienjarigen. Ik voel me dan verantwoordelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185849947
Oef Niki, zou ik ook woest om zijn :X Hier geven we ook mooi het autostoeltje mee als ze naar de boerderij gaan. Wil ook even weten bij welke ouder ze in de auto zit :@

Ik weet ook niet zo goed waar ik dat benauwde vandaan heb? Kan er bijvoorbeeld ook he-le-maal niet tegen als we in een speeltuin zijn en ik d’r niet meer in het zicht heb :') ik word iets rustiger nu ze wat ouder wordt, maar over het algemeen ben ik nog best beschermend denk ik. Gelukkig minder beschermend dan vriend, want als het aan hem lag bleef ze 24/7 onder onze hoede :@ Ik laat d’r verder wel spelen zoals ze zelf wil, klimmen en gevaarlijke capriolen etc. Zo lang het maar in mijn zicht is ook. :')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 07:26:50 #218
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_185853909
Elke keer als ik gevraagd heb of er nog kinderstoeltjes mee moesten, zowel schooluitjes als kinderfeestjes, was het antwoord ja. Ik denk niet dat het als vanzelfsprekend aan te nemen is dat mensen voor genoeg stoeltjes zorgen.

Zelfs mijn vriend vond mij vrij irritant toen hij groep 3 ging vervoeren
‘het is maar voor heel even’.

Het zijn ook ondingen waarbij je vaak niet de hele auto vol krijgt door de stoeltjes :( , maar ok veiligheid gaat voor!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_185854131
Op onze school wordt steeds duidelijk vermeld: als je kind een stoeltje of stoelverhoger nodig heeft, dien je deze zelf mee te geven, voorzien van naam. Dat doe ik bij de oudste (bijna 7) ook nog hoor. Jongste was bij de start van school nog geen 15 kg, dus nog niet zwaar genoeg voor een verhoger. Dan zou ik toch het hele stoeltje meegeven of met eigen auto gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 26 maart 2019 @ 09:59:08 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185855299
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:05 schreef Roomsnoes het volgende:

Groetjes,
Moeder van O (die nog achteruit in een zitje zit :D)
Zo leuk dat je een nieuwe naam krijgt als je kinderen hebt O+.
Vraag me af in hoeveel telefoons mijn nummer intussen staat onder "mama van S" :').
KuikenGuppy
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:22:16 #221
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185855599
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2019 15:54 schreef Franny_G het volgende:
Als je andere mensen niet vertrouwt met je kinderen wordt het leven wel erg lastig, denk ik.

Altijd vervoeren in een stoeltje vind ik wel een ding :Y Maar als ik altijd zou denken aan alle 3 de kinderen terwijl ze uitjes hebben, fietsles door de wijk of karate op school had ik nooit meer peace of mind. Ik heb nu een enorme chillfactor als ik de zorg overdraag aan school of anderen.
(was bij mijn oudste wel anders, ik vond alle mijlpalen en uitjes heel spannend)
pi_185856436
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo leuk dat je een nieuwe naam krijgt als je kinderen hebt O+.
Vraag me af in hoeveel telefoons mijn nummer intussen staat onder "mama van S" :').


Haha idd :D
Ik werk op hetzelfde kdv als O en S. O roept wel eens «mamma knuffel!» als ik haar in de gang tegenkom. Al haar vriendinnen willen dan ook een knuffel. Geveurt vask dat ze me dan mamma noemen, og dat O me bij mn voornaam noemt :D
pi_185858902
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 20:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Zo, wie heeft dat besloten dan? Zonder overleg met jullie begrijp ik?
De juf samen met betreffende ouder. :X Saillant detail... de ouder die reed is ook juf. Beiden hadden wat mij betreft beter moeten weten, juf of geen juf. Even los van het gevaar heb ik ook een heel relaas gehouden over de voorbeeldfunctie van school en dat ze hiermee strafbaar bezig waren etc. ik ben echt even helemaal los gegaan met pleiten waarom dit geen goed idee was.

En hetgeen waarom ik nóg bozer werd dan ik al was... die ouder had haar eigen kind wél alleen in een gordel gestopt. :(
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:55:04 #224
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185859678
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 13:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

De juf samen met betreffende ouder. :X Saillant detail... de ouder die reed is ook juf. Beiden hadden wat mij betreft beter moeten weten, juf of geen juf. Even los van het gevaar heb ik ook een heel relaas gehouden over de voorbeeldfunctie van school en dat ze hiermee strafbaar bezig waren etc. ik ben echt even helemaal los gegaan met pleiten waarom dit geen goed idee was.

En hetgeen waarom ik nóg bozer werd dan ik al was... die ouder had haar eigen kind wél alleen in een gordel gestopt. :(
Daar zou ik dus ook pissig van worden, als het no biggie is doe het dan lekker maar met je eigen kind ^O^
pi_185865414
Ging wel met autostoeltjes/verhogers hoor en uiteindelijk voelde t prima vanmorgen en heeft ze het prima naar dr zin gehad. Verder ben ik echt helemaal niet zo'n bezorgde moeder, in de speeltuin speelt ze soms ook gewoon zonder mij (speeltuin naast huis zonder weg oid) en de ik meestal boem=ho!

Nikki, daar zou ik ook pissig over zijn ja.
S. 2014
J. 2016
pi_185892519
Wij denken al een paar weken: wat is B toch moe. Hij ligt doordeweeks om 19:00 in bed en we moeten hem om 07:15 wakker maken. In principe genoeg slaap voor hem....maar hij gedroeg zich alsof hij veel te weinig sliep.

Gisteren bracht ik hem naar bed, op het moment dat ik de deur dichtdoe, zie ik hem naar zijn lampje reiken. Dus ik zeg 'geen licht aan B! Lekker slapen.' en ga naar beneden. Ik zeg dat tegen mijn vrouw en die geeft aan dat ze vermoedt dat B duckies leest als hij op bed is gelegd. Ik heb 5 minuten gewacht en ging heel stil naar boven...ja hoor, mijnheer lag met zijn nachtlampje aan in een Duckie 'te lezen'.

Stiekem moest ik grinnikken, maar heb hem streng toegesproken. Komende dagen gaan we het even in de gaten houden.
De moeheid verklaard en onze boef is nog niet gehaaid genoeg om het licht uit te doen als hij de trap hoort.
pi_185892589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:35 schreef exode het volgende:
Wij denken al een paar weken: wat is B toch moe. Hij ligt doordeweeks om 19:00 in bed en we moeten hem om 07:15 wakker maken. In principe genoeg slaap voor hem....maar hij gedroeg zich alsof hij veel te weinig sliep.

Gisteren bracht ik hem naar bed, op het moment dat ik de deur dichtdoe, zie ik hem naar zijn lampje reiken. Dus ik zeg 'geen licht aan B! Lekker slapen.' en ga naar beneden. Ik zeg dat tegen mijn vrouw en die geeft aan dat ze vermoedt dat B duckies leest als hij op bed is gelegd. Ik heb 5 minuten gewacht en ging heel stil naar boven...ja hoor, mijnheer lag met zijn nachtlampje aan in een Duckie 'te lezen'.

Stiekem moest ik grinnikken, maar heb hem streng toegesproken. Komende dagen gaan we het even in de gaten houden.
De moeheid verklaard en onze boef is nog niet gehaaid genoeg om het licht uit te doen als hij de trap hoort.
Anders misschien een kwartiertje eerder naar boven? Zodat hij nog wat tijd heeft om te lezen? :)
pi_185892654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:35 schreef exode het volgende:
Wij denken al een paar weken: wat is B toch moe. Hij ligt doordeweeks om 19:00 in bed en we moeten hem om 07:15 wakker maken. In principe genoeg slaap voor hem....maar hij gedroeg zich alsof hij veel te weinig sliep.

Gisteren bracht ik hem naar bed, op het moment dat ik de deur dichtdoe, zie ik hem naar zijn lampje reiken. Dus ik zeg 'geen licht aan B! Lekker slapen.' en ga naar beneden. Ik zeg dat tegen mijn vrouw en die geeft aan dat ze vermoedt dat B duckies leest als hij op bed is gelegd. Ik heb 5 minuten gewacht en ging heel stil naar boven...ja hoor, mijnheer lag met zijn nachtlampje aan in een Duckie 'te lezen'.

Stiekem moest ik grinnikken, maar heb hem streng toegesproken. Komende dagen gaan we het even in de gaten houden.
De moeheid verklaard en onze boef is nog niet gehaaid genoeg om het licht uit te doen als hij de trap hoort.
Idd iets eerder naar boven en eventueel een timer als die gaat is het lezen klaar en ga je slapen
pi_185893171
Donald Duck O+ Grappig dat jong en oud dat leuk vindt. Mijn vriend leest ook nog wel eens van die pockets.

We kwamen op school aan, Noor en ik en ze wilt haar pantoffels aan doen. Komt haar vriendje de klas uit gerend, gaat op zijn knietjes voor Noor zitten en doet de sloffen bij haar aan O+ Het was echt wel een heel lief gezicht :) Noor die wel van het makkelijke is, vond het allemaal wel dikke prima :')

Ik heb dat echt nog nooit voor elkaar gekregen dat een kerel mijn schoenen voor me aan doet, en mijn dochter van 4 fixt dat eventjes :D
pi_185893176
Nog eerder? :@
We eten op zijn vroegst om 17:30, rond 18:00/18:15 klaar. En dan gaan we al naar boven, douchen of bad, kletsen, boekje lezen, tanden poetsen etc etc.
Eerder naar boven kan niet. Het tafereel versnellen ook niet, we doen het nu juist rustig aan omdat naar bed brengen maandenlang een DRAMA was. Nu hebben we de tijd met hem en kletsen en nemen de dag door etc. Genoeg tijd om nog te knuffelen met zijn zusje en grapjes te maken.

Ik denk er eerder aan hem vanaf 19:00 een kwartiertje te laten lezen en dan naar boven te gaan om het licht uit te doen. Zo deden mijn ouders dat ook. Maar eerst even kijken de komende dagen of hij het nog doet.
  zondag 31 maart 2019 @ 21:44:49 #231
344469 Amsel
zonder t
pi_185959568
:W

Sommigen van jullie hebben al ervaring met schoolreisjes hè? Hier komt de eerste eraan: groep 1 t/m 5 gaat naar zo'n indoor speelhel. En we hebben daar eigenlijk wel wat bedenkingen bij. We gaan zelf ook wel eens naar zoiets met de kleuter, maar houden haar dan altijd wel heel goed in de gaten omdat 1) ze sommige dingen gewoon eng vindt en 2) ze klein van stuk is en makkelijk omver gelopen wordt door uitgelaten 7-jarige jongens (om maar een voorbeeld te geven). En ik heb het schrikbeeld in m'n hoofd van het 4-jarige jongetje dat een paar jaar geleden in zo'n indoor speeltuin van grote hoogte viel en overleed. Ik geloof gewoon niet dat er tijdens een schoolreisje genoeg toezicht kan zijn voor al die kinderen in zo'n onoverzichtelijk speeltoestel. Dus dat wil ik eigenlijk wel met de juf bespreken. Of ben ik dan echt een overbezorgde muts?
  zondag 31 maart 2019 @ 22:16:08 #232
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_185960446
Amsel, ik kan je zorgen heel goed indenken hoor. Je meisje, op schoolreis, voor het eerst. Als je je zorgen maakt, zeker aankaarten. Mijn E. ging 3 maanden, nadat ze 4 werd naar Avifauna. Dat is natuurlijk heel anders, maar school had alles keurig geregeld. Ik ging er gewoon vanuit dat hun jarenlange ervaring alles prima zou laten verlopen en dat deed het ook. Enige pech die ze had is dat bij een onfortuinlijke val haar brilletje in 2 stukken lag. Ik had haar iig veilig thuis, die bril kon me niet boeien toen, dfie was vervangbaar.

Oh en joegjee, mijn meisje werd afgelopen week 5 jaar O+ het was een héérlijke dag :) *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 31 maart 2019 @ 22:21:22 #233
344469 Amsel
zonder t
pi_185960552
Gefeliciteerd met je 5-jarige!

Als ze lekker gemoedelijk naar de dierentuin zouden gaan, in groepjes van 5 kinderen per ouder/begeleider ofzo, dan zou ik daar totaal geen probleem mee hebben :) Het is echt de indoor speeltuin die me tegenstaat.
pi_185961879
Ha Amsel, onze vijfjarige is twee weken geleden op schoolreisje gegaan naar Avontura in Zoetermeer. Ik was er zelf nooit geweest, maar op de foto's te zien is het ook een nogal grote indoorspeeltuin. Ik was er niet bevreesd over. I is al regelmatig in zulke speeltuinen geweest: ze was ook best een beetje bang voor dingen, maar tegenwoordig niet meer zo. Dus die redt zich nu wel en ook met de bso is ze al een paar keer naar monkeytown gegaan en een keer met een kinderfeestje waar ik niet bij was. Ik kan dat wel loslaten, omdat ik zelf heb gezien dat er gewoon niet zoveel mis kan gaan. Als I iets toch eng vindt, dan weet ik dat andere kinderen of een ouder/juf wel te hulp zullen schieten. Of ze doet iets gewoon niet.

Hoe het schoolreisje bij I ging: de klassenouders gingen mee en die kregen zo'n vijf kinderen onder hun hoede. Wat ik daarvan zag op de foto's en ook hoorde, was dat zij die kinderen in het vizier hielden. Als je je zorgen maakt, zou ik het inderdaad met de juf bespreken. Die heeft het vast al vaker gedaan, dus kan je dan wel vertellen hoe het gaat. Zolang er op die manier met andere ouders erbij toezicht is, voelt dat misschien minder eng. Misschien kun je ook aan een ouder vragen waarvan je weet dat die meegaat, of die speciaal een beetje een oogje op jouw kind wil houden? En met je dochter dan ook bijv afspreken dat ze naar die ouder toegaat als het allemaal een beetje teveel wordt? Ik heb dat ook een keertje gedaan bij een schooluitje toen I niet zo lekker in haar vel zat. Dat werkte heel goed en dat voelde vooral voor mij goed. ;) .

Een keertje een duw van wat grote kinderen krijgt I ook wel eens in een (indoor) speeltuin. Daar kun je je kind toch niet echt tegen beschermen? Zulke dingen horen er nou eenmaal bij... denk ik dan. Loslaten.

Dat ongeluk waar je naar verwijst, is natuurlijk een heel erg maar zeer uitzonderlijk incident, he.

Het is verder ook mijn ervaring dat kinderen elkaar ook helpen en elkaar wel een beetje in de gaten houden. Heeft ze vriendinnetjes in de klas?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185963085
Wel wat veranderd ten goede, laatst door fotoalbum gebladerd. Kinderfeestje 1985, Ford Sierra station



zo eentje

3 kinderen in achterbak en 4 op achterbank.
pi_185964370
Mn zoontje van 2+ (nog geen 3 dus :P) mist eigenlijk de box.

Ik merk dat hij het nog steeds prettig vind als hij een plekje heeft om soms te liggen of te zitten, hij is een beetje apart in dat opzicht en deed zelden moeilijk als hij de box "in moest".

Maar goed de vraag, wat zou je als alternatief kunnen gebruiken? iemand enige suggesties op dat gebied?

Omdat hij natuurlijk, in mijn mening, toch wel te oud is geworden voor een box.
pi_185964455
als je de box nog hebt staan, gewoon de box..
Anders tentje maken met deken over 2 stoelen, dat vonden/vinden ze hier heel fijn om even een rustig plekje te hebben.

en ik ben heel blij met onze school.. Die gaan met kleuters afwisselend naar een boerderij en naar het bos als schoolreis.. (groep 3 gaat dan weer 1 nacht op kamp)..
  maandag 1 april 2019 @ 07:38:10 #238
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_185964490
Dus je constateert dat hij een box fijn vindt, maar gezien zijn leeftijd is de box not done meer. Wie maak je het nou moeilijk dan. Zet gewoon die box op en als het niet meer voldoet, want box te klein of kind te zwaar voor de bodem, dan ga je op zoek naar een alternatief.

Amsel, ik vind je geen overbezorgde muts, maar dit soort dingen zijn wel een loslaat kwestie. Zoals de anderen al aangeven, check voor je eigen gemoedsrust even hoe ze het gaan aanpakken, maar puntje bij paaltje kan je ze onmogelijk beschermen voor elk risico dat er bestaat.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 1 april 2019 @ 08:54:57 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185965039
Amsel, kan je zelf niet mee als begeleider van een groepje?
KuikenGuppy
pi_185965419
Persoonlijk zou ik een dierentuin enger vinden dan een indoor speeltuin. Daar is 'in principe' alles veilig genoeg. En natuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren, maar als jouw kind geen durfal is, is die kans ook kleiner denk ik.
In een dierentuin zouden ze bijvoorbeeld een stuk makkelijker kwijt kunnen raken, er is vaak water waar ze in zouden kunnen vallen etc.

Anyway ik denk op dat soort dagen gewoon niet al te veel na en het gaat natuurlijk over het algemeen genomen gewoon goed. Ik vertrouw de ouders die mee gaan voldoende, vooral omdat ik zelf in dat soort situaties met andermans kinderen altijd 3x meer gefocust ben dan anders. Dat is ook direct de reden dat ik zelf niet mee ga, ik zou de hele dag gestresst zijn. :@
pi_185965704
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Persoonlijk zou ik een dierentuin enger vinden dan een indoor speeltuin. Daar is 'in principe' alles veilig genoeg. En natuurlijk kunnen er ongelukken gebeuren, maar als jouw kind geen durfal is, is die kans ook kleiner denk ik.
In een dierentuin zouden ze bijvoorbeeld een stuk makkelijker kwijt kunnen raken, er is vaak water waar ze in zouden kunnen vallen etc.

Anyway ik denk op dat soort dagen gewoon niet al te veel na en het gaat natuurlijk over het algemeen genomen gewoon goed. Ik vertrouw de ouders die mee gaan voldoende, vooral omdat ik zelf in dat soort situaties met andermans kinderen altijd 3x meer gefocust ben dan anders. Dat is ook direct de reden dat ik zelf niet mee ga, ik zou de hele dag gestresst zijn. :@
Ik hoor hier nog helemaal niet. Mijn T is 3.5, maar gaat al sinds september naar school. Dat is hier in België heel gewoon. Ik zit hier al sinds het begint an het schooljaar mee, want in Mei gaan ze op schoolreis, naar. Jawel, de dierentuin. Met de hele school tegelijk. Ik vind het nogal wat, mijn kleintje op schoolreis. Ik hoop dat ze ouders meevragen, want dan ga ik zeker weten mee. Anders weet ik nog niet of hij wel mee gaat...
  maandag 1 april 2019 @ 10:16:30 #242
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185965939
Als je het echt niet aan durft is het natuurlijk ook geen mega probleem als een kindje niet meegaat.
Ik ben van team loslaten maar je weet zelf goed genoeg of je kind om hulp zou vragen of hoe het om zou gaan met verdwalen etc. Er komen nog veel schoolreisjes dus de eerste missen is geen ramp.

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 09:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vertrouw de ouders die mee gaan voldoende, vooral omdat ik zelf in dat soort situaties met andermans kinderen altijd 3x meer gefocust ben dan anders. Dat is ook direct de reden dat ik zelf niet mee ga, ik zou de hele dag gestresst zijn. :@
Same!
  maandag 1 april 2019 @ 10:38:14 #243
344469 Amsel
zonder t
pi_185966312
Tja, dat loslaten hè.... Ik ga het sowieso even met de juf bespreken (vooral om mij gerust te stellen, niet met de insteek dat ik de kleuter per se niet mee wil laten gaan), en ook gewoon met de kleuter overleggen wat zij wil. En m'n man mag ook nog input geven ;)
pi_185966521
B zat net 1,5 maand op school toen de eerste schoolreis eraan kwam. Het was op een uur rijden (wat 2 uur werd, zowel heen als terug) in de bloedhitte. Voordeel voor ons was dat mijn schoonzus meeging en B in haar groepje had. Hij zat dus bij zijn tante in het groepje.
Mij moet je echt niet meesturen, ik zou net zoals Nikki super gestresst zijn en kinderen in bedwang houden is niet mijn sterkste kant (die van mezelf en 1 vriendje erbij is mijn limiet :D )

We hebben de Duckies inmiddels uit B zijn kamer gehaald. Het moment zelf was drama maar nu maalt ie er niet meer om en slaapt weer langer en is meteen minder moe *O*

En even een trots moeder moment: B zit sinds september op voetbal. De eerste pak hem beet 10 trainingen was hij blij en enthousiast maar viel vooral over de bal heen zeg maar. En nu...gisteren, hij is goed geworden. Niet zomaar ineens maar omdat hij voetbal ademt. Hij voetbalt binnen met een stoffen bal, in de tuin, in de speeltuin met een klein veldje, op het schoolplein etc. Hij kijkt ook veel voetbal en speelt dan doelpunten na.

Ik ben zo trots dat hij ervoor gaat, zo doorzet en blijft oefenen. En hij speelde zo goed samen gisteren, hij rent ze nu allemaal voorbij maar doet dat niet maar speelt juist over en tilt jongentjes op die omvallen omdat ze B van september nadoen.

En nee, ik ben niet zo'n moeder die nu een toekomst ziet bij Ajax (onze club), ik ben zo trots op zijn doorzettingsvermogen en zijn sociale gedrag.
Mijn vrouw is ook trots op mij :D , ze zei gisteren nog 'Voor iemand die zo gek op voetbal is, stimuleer je hem erg weinig' Nou ja, hij moet het zelf leuk vinden, ik ga dat niet pushen.
pi_185967930
Amsel, :*
Met loslaten probeer ik zo te redeneren.
Ik vertrouw andere ouders net zoals ik mezelf vertrouw als ik meega als hulpmoeder.
Ik weet bijvoorbeeld dat ik zelf niet alles kan voorkomen. En snap dat een ander dat ook niet kan. En ik weet ook dat de juffen en de ouders alles doen om het zo veilig mogelijk te houden. Dus op die manier probeer ik het los te laten.

Exode, wat leuk dat B zo van voetbalt houdt. Ik snap dat je een trotse moeder bent. O+

Hier is R helemaal bezig met 1 april. Vanmorgen kreeg ik te horen dat ik mijn ogen kwijt was, dat haar pols pijn deed en dat ik kaal was. Gevolgd door: "1 april, kikker in je bil."
Daarna moest ik geintjes voor haar verzinnen. En ze had ook al iets voor de juf bedacht. :D
pi_185973171
Exode, mooi om te lezen weer. Je klinkt zo gelukkig altijd met B. Het lijkt me ook echt een leuk kereltje. Ik bedoel, op deze leeftijd al stiekem in bed Duckies lezen. Dat steel je wel mijn hart. :D .

Omen, wat grappig dat R zo met 1 april bezig is. Dat heeft I nog helemaal niet meegekregen!
Hebben ze het daar op school ook over gehad misschien?

I had vandaag iets, echt zo typisch voor haar. Ze had dit weekend gedroomd dat ze aan haar benen van het klimrek kon hangen, handen los. Ze vond het heel gaaf, dat ze gedroomd had dat ze dat kon. En ik zei: ja, nog even en je kunt het ook in het echt.

Nou, dat wilde ze vandaag tijdens het buitenspelen op school wel even uitproberen. Resultaat: op haar hoofd gevallen. :') . Gelukkig niet erg, ze moest wel huilen en de EHBO juf heeft er even naar gekeken, maar ze hing tien minuten later weer aan het klimrek. En dat vind ik dan weer heel stoer van haar. O+ . Twee jaar geleden had ik nooit gedacht dat ze nu zo zou zijn en zoveel zou durven, want toen durfde ze nooit iets, niet eens van een glijbaan af vaak. Nu zegt ze: ik ben een avonturier en die zijn niet bang!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185998631
Franny, lief! Het is ook echt een leukerd :)

Aaah en je avonturier, hoe mooi die ontwikkeling!
pi_186013888
Franny, wat leuk om dat zo te zien. Goed dat ze ook zoveel zelfvertrouwen heeft om dingen te durven die ze nog nooit gedaan heeft :)

Na lange tijd zijn we vanmiddag weer eens naar monkeytown gegaan. Nu is mijn kind niet heilig, maar mijn hemel... Wat een (hoop) onbeschofte kinderen heb je. Dat begint helaas al heel vroeg. Toppunt was dat kinderen met zo'n schieter ballen op Noor en mij schoten toen we samen in de ballenbak aan het spelen waren. En gewoon nog doorgaan nadat ik had gezegd dat ze daarmee moesten ophouden..
pi_186025348
Tja, nouja, ik probeer dan altijd maar te denken: het is meer enthousiasme en speelsheid dan onbeschoft zijn. Nogal een groot woord om te gebruiken voor kleine kinderen die nog niet altijd weten hoe sociaal (wenselijk) te zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186025619
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:53 schreef Franny_G het volgende:
Tja, nouja, ik probeer dan altijd maar te denken: het is meer enthousiasme en speelsheid dan onbeschoft zijn. Nogal een groot woord om te gebruiken voor kleine kinderen die nog niet altijd weten hoe sociaal (wenselijk) te zijn.
Als ik boven me hoor, 'kom we gaan op ze schieten!' vind ik dat niet bepaald speelsheid. Nu waren het ook wel kinderen van een jaar of 10.
pi_186026525
Nja, doorgaan als er gevraagd wordt te stoppen en bewust op vreemden schieten zou ik ook slecht kunnen waarderen, speels of niet. Schoet vooral lekker op elkaar dan maar je hoeft dat voor jezelf natuurlijk niet zomaar toe te laten.
pi_186028951
Tuurlijk, kinderen even aanspreken als ze te ver gaan, en omdat je iets niet kunt waarderen, prima. Maar het gaat mij gewoon nogal ver om het dan in z'n algemeenheid te hebben over onbeschofte kinderen. Het is kwajongens/meisjesgedrag. Ik wijs op mijn werk dagelijks kinderen/pubers op hun gedrag en leg uit waar de grenzen liggen. Het zou wat zijn als ik al die kinderen dan steeds als onbeschoft zou bestempelen.

Overigens, we zijn zelf toch ook niet heilig, en onze eigen kinderen toch ook niet?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186029189
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:37 schreef Franny_G het volgende:
Tuurlijk, kinderen even aanspreken als ze te ver gaan, en omdat je iets niet kunt waarderen, prima. Maar het gaat mij gewoon nogal ver om het dan in z'n algemeenheid te hebben over onbeschofte kinderen. Het is kwajongens/meisjesgedrag. Ik wijs op mijn werk dagelijks kinderen/pubers op hun gedrag en leg uit waar de grenzen liggen. Het zou wat zijn als ik al die kinderen dan steeds als onbeschoft zou bestempelen.

Overigens, we zijn zelf toch ook niet heilig, en onze eigen kinderen toch ook niet?
_O_
  donderdag 4 april 2019 @ 13:57:51 #254
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186029323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik boven me hoor, 'kom we gaan op ze schieten!' vind ik dat niet bepaald speelsheid. Nu waren het ook wel kinderen van een jaar of 10.
Dit vind ik dus wel typisch speelsheid, beetje kattenkwaad.

Maargoed ik zie mijn kinderen dit ook gewoon wel doen hoor.
Zeker als de 3 jongens samen ergens aan het spelen zijn, dan is een heel slecht idee in een seconde bedacht en doen ze allemaal mee.

Zoals laatst toen er een boze vrouw aan de deur stond omdat mijn kind samen met 2 buurtkinderen op een auto had gezeten :') Echt van die dingen waar ik nooit aan had gedacht om mijn 5 jarige te vertellen dat het niet mag.
Dat leek me wel iets wat vanzelfsprekend was. (hij bedoelde het ook niet slecht, hij was samen met de andere kleuters hier op het plein op zoek naar slakken en op de auto hadden ze goed overzicht ofzo :o )
pi_186029779
quote:
17s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:57 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dit vind ik dus wel typisch speelsheid, beetje kattenkwaad.

Maargoed ik zie mijn kinderen dit ook gewoon wel doen hoor.
Zeker als de 3 jongens samen ergens aan het spelen zijn, dan is een heel slecht idee in een seconde bedacht en doen ze allemaal mee.

Zoals laatst toen er een boze vrouw aan de deur stond omdat mijn kind samen met 2 buurtkinderen op een auto had gezeten :') Echt van die dingen waar ik nooit aan had gedacht om mijn 5 jarige te vertellen dat het niet mag.
Dat leek me wel iets wat vanzelfsprekend was. (hij bedoelde het ook niet slecht, hij was samen met de andere kleuters hier op het plein op zoek naar slakken en op de auto hadden ze goed overzicht ofzo :o )
Ik denk daar anders over. Ik vind het nergens voor nodig dat dat gebeurd. Sterker nog, ik zou zoiets nooit gedurfd hebben als kind zijnde. Ik vind het respectloos gedrag, ook al zijn het geen harde ballen en doen ze niet zoveel zeer.

Maar goed, ieder zijn gedacht :)
  donderdag 4 april 2019 @ 14:34:02 #256
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_186029925
Niemand zegt dat het nodig is, maar kinderen zijn weldegelijk kinderen en je verwacht dat kinderen alles doen als functionerende volwassenen en dat is gewoon nooit het geval.

Ik snap ook niet waarom het direct respectloos is?
Niet dat ik mijn kinderen er niet op aan zou spreken hoor, ik zou het echt niet leuk vinden als ze een andere onbekende vrouw zouden bekogelen met ballen (als ze aangeeft het niet te willen (maar ze zijn wel om mee te schieten natuurlijk) maar ik vind niet dat dit ze respectloos en onbeschoft doen. Ik vind het gedrag ongewenst maar mijn kinderen zijn niet direct verschrikkelijk.

Voor mij valt dit echt onder de noemer kinder foutjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Budabuddumbam op 04-04-2019 14:43:33 ]
pi_186029981
Okee misschien ben ik nu een zeurmoeder juist, maar die ballen-geweren zijn er toch juist om mee te schieten? :D Als je dat niet wilt dan moet je in het deel zitten waar je niet geraakt kan worden door die dingen, of ben ik nu raar?

Sowieso zou ik in zo'n geval niet zeggen dat ze op moeten houden, maar het vragen, of vragen of ze niet op ons willen schieten. En zo niet dan hebben wij pech, dan verhuizen wij.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 5 april 2019 @ 06:20:38 #258
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186043484
N en L zijn nu 3 weken bezig op school. Is de juf die er 4 dagen staat waarschijnlijk voorlopig uit de running.
Oplossing:
Maandag en dinsdag een juf van groep 6.
Woensdag de juf die er op woensdag altijd is.
Donderdag en vrijdag in de ochtend de juf van groep 7
Donderdag en vrijdag in de middag verdelen over de andere kleutergroepen.

Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb ze donderdag en vrijdag in de middag thuis te houden. Ze vinden het nog steeds spannend en dan ineens zoveel andere gezichten. Fijn dat de school een oplossing heeft weten te vinden, maar iets te veel wisselingen voor mijn net schoolgaande meiden.
pi_186044447
Wat een vervelende situatie, Shop.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186047695
Franny, wat knap van I dat ze meteen weer op de klimrek ging. O+

Ik vind het gedrag in die indoor ook meer kwajongens of meisjes streken dan onbeschoft en on respectloos gedrag. Ik was al kind zelf wel te bang en te braaf om zulke dingen te doen. Maar ik kan me zo maar voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die dit iets minder zijn.
Maar ik heb als kind ook dingen gedaan waarvoor ik nu mijn dochter zou waarschuwen om dat niet te doen.

Shop, dat is inderdaad een vervelende situatie zeg. Fijn dat je ze in ieder geval die dagen kan thuishouden. Geeft denk ik voor je dames ook rust.
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:19:20 #261
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186056197
Nu is de klas vanmiddag niet verdeeld, maar hebben er 2 ouders (waarvan ik van 1 al weet dat ze ook in het basisonderwijs werkt) voor de klas gestaan, zodat er continuïteit en vastigheid was voor de groep. N en L zijn wel thuis gebleven, want die kennen al die ouders nog niet. Dat zouden alsnog ‘vreemde’ gezichten zijn.
pi_186058587
Wat een ontzettend vervelende situatie shop. Dit komt door het lerarentekort denk ik..? Fijn wel dat die ouders inspringen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:08:38 #263
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186062634
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat een ontzettend vervelende situatie shop. Dit komt door het lerarentekort denk ik..? Fijn wel dat die ouders inspringen.
Ja, het is bij ons in de buurt best erg. Geen vervanger te vinden. Ik kreeg gisteren weer een mail met vacatures. Het is gewoon niet normaal. Zoveel zijn er de laatste jaren niet geweest. Er is niks aan te doen. Ik had N en L alleen liever een iets stabielere start willen geven, maar we moeten blij zijn dat het zo is opgelost en dat ze niet naar huis worden gestuurd. Dat gebeurt op dit moment ook regelmatig op scholen (ook de school waar ik zelf werk)
Bij ons valt er nu ook een leerkracht uit vanaf volgende weer, maar dat is gelukkig intern opgelost dat geen een klas meer dan 2 gezichten heeft. Wel 1 collega die extra komt werken en 1 collega die eerder terug komt van ouderschapsverlof. Ook 1 klas waar 2 dagen een onderwijsassistent voor de groep gaat (wat officieel ook niet mag, maar ze wordt ondersteunt door IB en werkt hard!)
  zaterdag 6 april 2019 @ 07:47:34 #264
11682 Moonah
Jolie femme
pi_186062743
quote:
17s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:57 schreef Budabuddumbam het volgende:


Zoals laatst toen er een boze vrouw aan de deur stond omdat mijn kind samen met 2 buurtkinderen op een auto had gezeten :') Echt van die dingen waar ik nooit aan had gedacht om mijn 5 jarige te vertellen dat het niet mag.
Dat leek me wel iets wat vanzelfsprekend was. (hij bedoelde het ook niet slecht, hij was samen met de andere kleuters hier op het plein op zoek naar slakken en op de auto hadden ze goed overzicht ofzo :o )
:D :D O+
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_186063292
Shop, B had het begin dit schooljaar. Hij had sommige weken 5 verschillende leerkrachten voor de klas. Mijn vrouw staat zelf voor groep 6 en als op haar school een leerkracht ziek is, worden leerlingen naar huis gestuurd of verdeeld.

Wat betreft gedrag, ik vind het ook aan de situatie en de leeftijd liggen. Zo hebben wij de buurtkinderen vriendelijk verzocht niet bij ons belletje te lellen vanwege slapende Juul. Of ze dan wel mochten kloppen en wegrennen? Ik moest hard lachen, dat mag dus. Maar dezelfde buurtkinderen hebben onze hor kapot gemaakt met van die pijltjes. Toen we zagen wat ze deden, is mijn vrouw even naar buiten gegaan en heeft uitgelegd dat onze hor kapot ging van de pijltjes. Snapten ze maar 5 minuten deden ze het weer en renden weg. Nog een keer aangesproken en uitgelegd. Weer hetzelfde. Stonden ze er even later weer, toen ben ik naar buiten gegaan en heb ze onpedagogisch toegesproken. Dat is een groepje van 6 tot 9 jaar en zijn erg leuke kinderen, B speelt vaak mee in de speeltuin.

Lang verhaal kort, het zijn leuke, lieve kinderen met soms wat dingen die wat minder leuk zijn. Ik vermoed dat B ook dat soort dingen gaat uithalen als hij wat ouder is.

B was gisteren vrij en ik had ook vrij genomen. Lang getwijfeld wat we zouden gaan doen met zijn 4tjes. Toch lekker naar de Efteling gegaan O+ Ik houd zo van de Efteling, ik weet het iedereen komt voor de attracties enzo, maar ik vind het park zelf zo mooi. Zoveel planten en bloemen, zo mooi bijgehouden. Ik loop daar echt met veel plezier rond.
B had het geweldig naar zijn zin en kleine Juul deed het perfect. Heel de dag vrolijk en maar kijken en lachen. Het was ook rustig, langste tijd was Symbolica: 15 minuutjes. Bij alle andere dingen konden we of meteen instappen of 1 rit wachten.

En plaatje bij het praatje, B schiet de lucht in, niet normaal, hij zit net in 122, maar gaat ineens door naar 128 denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186063429
B is gewoon net zo lang als Langnek!!
  zaterdag 6 april 2019 @ 09:37:00 #267
73386 Fazz
onderweg
pi_186063543
Ah wat een leukerds zo samen Exode O+
En wat is B lang :o Mijn bijna 5 jarige past nog prima in 104 :')

Shop wat vervelend zeg, kan me voorstellen dat het voor je meiden moeilijker is om te wennen zo.

Leuk om die verandering te zien Franny! Ik zie het bij F nu ook, z'n interesses veranderen, hij heeft al van die wijze inzichten en praatjes O+ super leuk. En ondertussen moet er natuurlijk veel gechillt worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:% <O) :B >:O :Z ^) }) deze moesten van F eronder :P
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:16:41 #268
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186063986
Ooo Exode, wat een grote jongen is B al zeg! En de Efteling 😍! Super leuke foto ook van die 2 samen.

Chillende F, ook zo leuk om te zien.

Wij zijn pas op de foto gezet door jufmariska. Zo blij met de foto’s. Even een foto van allebei de meiden. Ze waren echt zwart aan het einde van de dag 😂

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186064209
Mooie foto's Shop! Leuk dat ze in actie zijn. Heerlijk zo, spelen in het bos. Ik ben zo'n zin in lenteweer ook.

Ik moet mijn camera ook maar weer eens afstoffen. Door de goede camera op mijn telefoon maak ik bijna geen echte foto's meer.
pi_186104918
Zeg ouders met kinderen van 4-6.. als jullie een dagje naar de stad gaan ofzo, of dierentuin, of whatever, lopen ze dan de hele dag, of zitten ze nog in een buggy?

Wij redden het tot nu toe aardig met drager en buggy, soms kinderwagen voor S van 2,5, maar van de zomer gaan we stedentippen en daar wilden we een tweede buggy gebruiken. Nu is de overweging kopen of huren. Maar vraag em af hoe lang een kind er in zit, en wanneer het de hele dag meeloopt..?

We waren laatst een dagje de stad in hier, en S heeft heel erg veel gelopen, maar O zag de buggy en vertikte :') Toen S moest slapen en dus in de wagen moest, heeft ze even gelopen maar was al snel mooooeeeehoeeeeee
  maandag 8 april 2019 @ 17:47:48 #271
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_186104987
Lopen, maar tijdens de stedentrip in Praag was dit niet erg succesvol (Praag doorschouwen met peuter/kleuter 80% van de tijd in 40 graden was niet mijn beste move ooit).

Als je veel wil zien en dat te voet wil doen is het niet handig. Denk dat je in Parijs echter ook veel met de metro doet, dus zou zelf denken dat je het met buggy voor O als noodgreep, waar je S dan naar de drager verkast, afdoende middelen hebt. Dus zou voor de goedkoopste optie in het geval vd dubbelbuggy kiezen.

V van 6 zal nu echt niet meer in een buggy gezien willen worden en hij is een luie variant. Frans gaat ook niet meer in een buggy, actieve variant.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_186105093
Ai dat klinkt warm en vermoeiend ja. Ik zie het ook wel zo warm worden in Parijs van de zomer. We gaan eind juli, dus ja :') En ik zit net ook te denken dat je ook twee van die wagentjes in restaurants moet parkeren, in een museum achter moet laten en in de metro moet sjouwen. Ook niet optimaal dus.

We gaan denk ik wel veel lopen, maar we passen ons uiteraard wel aan aan de kinderen. En we hebben 4 dagen dus voldoende tijd ook.
  maandag 8 april 2019 @ 18:08:57 #273
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_186105360
Vorige keer in de dierentuin zonder iets gegaan en dat hebben ze heel goed volgehouden. We hebben ook een bolderkar, maar die is nu al driekwart jaar niet meer gebruikt.
  maandag 8 april 2019 @ 18:14:45 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_186105468
Hier gaat sinds hun 2,5/3e al niks meer mee qua drager, buggy of wagen.
pi_186105593
Wij nemen nog graag een draagzak mee, want Sjaak kan nu zo’n 7 km lopen (bijvoorbeeld in de Efteling), maar daarna is het toch wel op. Zelfs met een pauze (zitten in attracties oid) redt hij het niet langer. Nu is hij heel actief en rent/springt/dartelt hij enorm, dus hij legt misschien wel 1,5 keer de afstand af :')
Zonder draagzak zou ik, denk ik, geen buggy meenemen maar wel rekening houden met de afstand en dus minder ver gaan lopen.
  maandag 8 april 2019 @ 18:53:39 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186106147
Lopen of in de bolderkar. Maar S past ook niet meer echt in de buggy.

Als ik het dan toch over Kuiken heb, hij zit op hockey :D :'). En leuk dat hij het vindt! Hij zit in zo'n klasje met allemaal kleuters met allemaal van die gekke bekkies omdat ze hun bitjes nog niet goed in doen of niet goed passen :+ en maar rennen en fanatiek doen :D. De eerste training zag ik bij Kuiken echt een kwartje vallen, zo van: "ooooh, dus dit kan ook!" het past ook echt bij hem om te sporten. En na afloop wilde hij nog een tijdje aan de bar in het clubhuis blijven zitten, hij zat daar echt te genieten. Met Fristi en een worstenbroodje :+ O+.
KuikenGuppy
pi_186106362
Ah wat leuk Burdie! Wat goed dat hij het zo leuk vindt!

Room, B gaat niet meer in de buggy sinds hij iets van 3,5 jaar is ofzo. We hebben wel een bolderkar maar die gebruiken we op vakantie voor spullen naar het strand en dan klimt B er meestal wel bovenop.
Hij is het type, veel mopperen met lopen, maar toch doet hij het. En vrijdag in de Efteling hoor je hem ook niet over moe zijn, daar is hij dan veel te druk voor.
pi_186106507
Dingen als Efteling zijn natuurlijk puur voor de kinderen. In Parijs wordt het toch een combi van iets voor hun, iets voor ons. Of nou ja, Voor beiden. Hoe zeg je zoiets. Er wordt ook regelmatig iets van ze verwacht daar natuurlijk. Niet rennen of klimmen in een kerk bv, en er is ook verkeer enzo.
Ach we gaan t zien. Ik denk dat we met 1 buggy gaan.
pi_186107344
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 19:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Dingen als Efteling zijn natuurlijk puur voor de kinderen. In Parijs wordt het toch een combi van iets voor hun, iets voor ons. Of nou ja, Voor beiden. Hoe zeg je zoiets. Er wordt ook regelmatig iets van ze verwacht daar natuurlijk. Niet rennen of klimmen in een kerk bv, en er is ook verkeer enzo.
Ach we gaan t zien. Ik denk dat we met 1 buggy gaan.
Overweeg je geen bolderkar? Schoonzus en zwager zweren met citytrips bij een bolderkar. Zo'n opvouwbare.
pi_186108179
Neh, ik ga niet door de stad zeulen met zo'n ding. Ik zie mezelf de bus al in gaan daar.

Ben wel verrast over hoeveel die van jullie dan lopen zeg, en vanaf jonge leeftijd al! O loopt ook wel veel maar ik moet zeggen dat we best vaker kunnen wandelen.
(maar heel eerlijk moet ik ook weer toegeven dat dit 's winter hier niet echt leuk is gewoon, met grote winterschoenen door de sneeuw ploegen. Dat is in plat en sneeuwvrij Nederland wel iets geslaagder)

O was gisteren aan het fietsen met een vriendinnetje, van een heuveltje af, en toen crashten ze tegen elkaar aan. Ze vielen best hard (goddank niet op hun hoofden want ze hadden geen helm op) en ze had best pijn. Maar ze raakte helemaal in paniek van een drupje bloed, moest 100 pleisters, zei meteen dat ze morgen niet naar de kdv kon, moest hinken en kon niet eens haar knie buigen. Ze had twee blauwe plekken en een schrammetje dus.
Nou kan ik daar normaal wel een draai aan geven, maar ze bleef er in joh!

Hoe gaan jullie daar mee om, of zijn die van jullie niet gelijk gehandicapped van een schrammetje? Ik troost haar en bevestig de misère, maar het duurt wel een poosje zeg maar :')
pi_186108186
Ik zou een bolderkar juist nooit mee de stad innemen. Op de stoep tussen veel mensen, is dat toch een onding? Ik vind zoiets meer 'gepast' voor naar het strand.

Met onze twee kinderen, 5 en bijna 2, zou ik bij een city trip, denk ik alleen 1 drager meenemen. Misschien een buggy. I loopt prima en houdt het ook goed vol, zeker als er in zo'n stad veel afleiding en afwisseling is. Ik zou de wandelingen daar ook wel op afstemmen. Pauzes en onderweg even een parkje doen, en bij lange stukken de metro.

Ik zou zelf het liefst met 1 drager een citytrip doen, omdat het je echt een stuk flexibeler en mobieler maakt. Geen gedoe, makkelijk tussen mensen door kunnen, zo een (volle) metro in stappen. En elkaar dan afwisselen met dragen. Ik ga in mijn eigen stad als het druk is ook het liefst met Y in de drager ipv een wagen. Ziet een kind meestal nog wat meer ook. :D .

Edit: ik las net je laatste post nog. Volgens mij hebben ze allemaal een beetje zo'n 'drama queen' fase rond de kleuterleeftijd? I is helemaal niet kleinzerig, dus ik maak het bij haar niet zo erg mee, maar ook bij haar kan de manier waarop ze op een wondje reageert nog wel eens verschillen. Ik troost haar en leg uit wat er is en ook hoe 'erg'.

Laatst sprong ze van een bankje en viel ze hard op haar knie. Een vriendinnetje van haar was die week net (letterlijk!!) het topje van een vinger kwijtgeraakt thuis door een deur, dus I was helemaal panisch dat er nu ook een stuk van haar knie af was. Ik heb toen naar haar knie gekeken en vertelt wat het was: een schram en dat het best pijnlijk is maar verder niet erg, dat het snel weer weg zal gaan en dat we er, als ze dat fijn vond, een pleistertje op kunnen doen. Ik zeg nooit dat ze niet moet huilen of dat er 'niks' is, leg feitelijk uit wat er aan de hand is, troost en ga verder niet teveel in op wat ze zegt. Gewoon eigenlijk herhalen ('het is een schram, het doet pijn, maar gaat snel weer over'), en dat op een laconieke toon.

[ Bericht 35% gewijzigd door Franny_G op 08-04-2019 20:53:07 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186108347
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 20:46 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou een bolderkar juist nooit mee de stad innemen. Op de stoep tussen veel mensen, is dat toch een onding? Ik vind zoiets meer 'gepast' voor naar het strand.

Met onze twee kinderen, 5 en bijna 2, zou ik bij een city trip, denk ik alleen 1 drager meenemen. Misschien een buggy. I loopt prima en houdt het ook goed vol, zeker als er in zo'n stad veel afleiding en afwisseling is. Ik zou de wandelingen daar ook wel op afstemmen. Pauzes en onderweg even een parkje doen, en bij lange stukken de metro.

Ik zou zelf het liefst met 1 drager een citytrip doen, omdat het je echt een stuk flexibeler en mobieler maakt. Geen gedoe, makkelijk tussen mensen door kunnen, zo een (volle) metro in stappen. En elkaar dan afwisselen met dragen. Ik ga in mijn eigen stad als het druk is ook het liefst met Y in de drager ipv een wagen. Ziet een kind meestal nog wat meer ook. :D .
Alleen een drager is ook nog wel te overwegen ja. Of nou ja, denk dat we de buggy wel meenemen en dan evt in het hotel laten liggen.

Het is denk ik ook een kwestie van is die buggy er, dan wil ze die. Is ie er niet, dan weet ze ook wel dat de vervoersmogelijkheden beperkt zijn.
pi_186108382
Ja, dat ken ik. I kan het ook wel 'niet eerlijk' vinden als haar broertje in de buggy gaat en zij moet lopen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_186108703
Franny, niet? Ik snap wel dat ze het doen. Dat ding kan helemaal ingeklapt worden he. Dus in OV klap je hem in. Ze zijn er ook mee door Parijs gegaan, middenin de zomer.

Maar moet eerlijk bekennen dat wij niet echt dit soort tripjes hebben gedaan. Dus ik praat niet uit eigen ervaring.
pi_186108843
Ik zou een bolderkar enorm onhandig vinden in een drukke stad. In de zomer is het in Parijs nog extra druk overal.

Room, ik herken het totaal niet. Sjaak is sowieso niet kleinzerig en staat gelijk weer op. Bloed doet hem niets en pijn merkt hij vaak niet eens op. Hij is onstuimig en komt vaak in botsing met andere kinderen, die dan echt huilen van pijn/schrik oid, maar Sjaak gaat dan gewoon door.
pi_186109051
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:12 schreef exode het volgende:
Franny, niet? Ik snap wel dat ze het doen. Dat ding kan helemaal ingeklapt worden he. Dus in OV klap je hem in. Ze zijn er ook mee door Parijs gegaan, middenin de zomer.

Maar moet eerlijk bekennen dat wij niet echt dit soort tripjes hebben gedaan. Dus ik praat niet uit eigen ervaring.
Maar dan moet je zo'n ding dus wel elke keer staan inklappen. Voor zo'n onhandig iemand als ik is dat meestal geen goed idee, ik krijg altijd ruzie met zulke dingen. :') . Verder is het natuurlijk persoonlijk. Ik zou me in het mooie Parijs echt misplaatst voelen met m'n bolderkar. :+ . Het lijkt me overigens nog best zwaar als er twee kinderen in zitten. Het lijkt me ook - gelet op wat Room schrijft - voor mijn oudste alleen maar goed als ze die mogelijkheid niet heeft, anders wil ze de hele tijd in die kar zitten terwijl ze prima kan lopen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 8 april 2019 @ 21:35:21 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186109244
Room, ik herken het wel hoor _O- mijn oudste zoon kan denk ik datum en tijd opnoemen van elke Zware Blessure* die hij in het afgelopen jaar heeft opgelopen. Waarbij de tranen dan bij het vertellen vermoedelijk weer opwellen in zijn ogen.

*al dan niet zichtbaar schrammetje
pi_186109391
Mijn kleuter komt ‘s avonds als ze in bed hoort te liggen nog regelmatig naar beneden met een ‘mama, kijk eens wat er op m’n been zit’ en wijst dan het nieuwste pukkeltje/plekje/schaafwondje/krasje aan :')

Wbt lopen, S. zit eigenlijk al sinds haar 3e nooit meer in een buggy, maar dat komt ook deels omdat we een vreselijke niet wendbare buggy hadden die duidelijk niet geschikt was voor zulke ‘grote’ kinderen :@ was een koelstra overigens, dus ik weet niet goed of wij nou zo’n akelige buggy hadden of dat mijn verwachtingen gewoon te hoog liggen, want ik snap écht niet waarom iedereen zo enthousiast is over dat merk :+ Op onze reis naar de VS heeft ze veel zelf gelopen, maar ook veel in de Tula gezeten. Was toen met 3,5 een goede oplossing, maar weet niet of ik dat nu met 4,5 weer zou doen.
pi_186109442
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Room, ik herken het wel hoor _O- mijn oudste zoon kan denk ik datum en tijd opnoemen van elke Zware Blessure* die hij in het afgelopen jaar heeft opgelopen. Waarbij de tranen dan bij het vertellen vermoedelijk weer opwellen in zijn ogen.

*al dan niet zichtbaar schrammetje
Nou dat ja! "Weet je nog dat ik dat plekje op mijn knie had en de pleister med de viking had?" of " Als ik mijn vinger zo doe dat doet het piiiijn". En dan inspecteren of je de schade ziet en dat je dan met een beetje fantasie een klein rood stipje ziet.
Moet allemaal kunnen hoor, maar het neemt nu een beetje grote proporties aan. Ik wil haar gevoel niet wegwuiven, maar dit gaat voor nogal een crisisinflatie zorgen.
pi_186109474
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Room, ik herken het wel hoor _O- mijn oudste zoon kan denk ik datum en tijd opnoemen van elke Zware Blessure* die hij in het afgelopen jaar heeft opgelopen. Waarbij de tranen dan bij het vertellen vermoedelijk weer opwellen in zijn ogen.

*al dan niet zichtbaar schrammetje
_O-

Willen jullie kinderen wel pleisters dan enzo? Sjaak wil dus Echt Geen pleister! Ik geloof dat hij in zijn hele leven tot nu toe 2x een pleister heeft gehad...
  maandag 8 april 2019 @ 21:49:28 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_186109512
Pleisters zijn een soort statussymbool :')
Oudste moet er ook niks van hebben. Is absoluut niet kleinzerig maar als er bloed is of het voelt naar (schrijnend zoals een flinke schaafwond) dat is het dikke paniek.
  maandag 8 april 2019 @ 21:52:31 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186109571
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

_O-

Willen jullie kinderen wel pleisters dan enzo? Sjaak wil dus Echt Geen pleister! Ik geloof dat hij in zijn hele leven tot nu toe 2x een pleister heeft gehad...
Willen ze een pleister? Die van ons zouden bijna een ledemaat geven* voor de juiste pleister

*ware het niet dat dat nieuw groot leed oplevert, ditmaal terecht
pi_186109589
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

_O-

Willen jullie kinderen wel pleisters dan enzo? Sjaak wil dus Echt Geen pleister! Ik geloof dat hij in zijn hele leven tot nu toe 2x een pleister heeft gehad...
Ik weet niet hoeveel pakjes wij er inmiddels doorheen hennen gejast. Pleisters werken beter dan kusjes. Je hebt er geen bloed voor nodig ook. Na het stoten van je teen helpt een pleister ook bijzonder goed.
pi_186109613
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2019 21:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Wbt lopen, S. zit eigenlijk al sinds haar 3e nooit meer in een buggy, maar dat komt ook deels omdat we een vreselijke niet wendbare buggy hadden die duidelijk niet geschikt was voor zulke ‘grote’ kinderen :@ was een koelstra overigens, dus ik weet niet goed of wij nou zo’n akelige buggy hadden of dat mijn verwachtingen gewoon te hoog liggen, want ik snap écht niet waarom iedereen zo enthousiast is over dat merk :+
wij hadden dezelfde buggy denk ik.. echt wát een onding..
daarna vooral gedragen (doek) en af en toe een hele oude buggy waar mijn grote neef nog in zat in 1980, maar die echt véél fijner was dan die koelstra..
pi_186109651
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2019 21:27 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Maar dan moet je zo'n ding dus wel elke keer staan inklappen. Voor zo'n onhandig iemand als ik is dat meestal geen goed idee, ik krijg altijd ruzie met zulke dingen. :') . Verder is het natuurlijk persoonlijk. Ik zou me in het mooie Parijs echt misplaatst voelen met m'n bolderkar. :+ . Het lijkt me overigens nog best zwaar als er twee kinderen in zitten. Het lijkt me ook - gelet op wat Room schrijft - voor mijn oudste alleen maar goed als ze die mogelijkheid niet heeft, anders wil ze de hele tijd in die kar zitten terwijl ze prima kan lopen.
Ik zie het mezelf ook niet doen. Ermee lopen in de grote stad. Zij dus wel, al jaren en in drukke steden. Misschien duwen zij gewoon iedereen aan de kant ;)

Hij wordt bij ons vaak gebruikt in de zomer dus dat in- en uitklappen doe ik met mijn ogen dicht.

B heeft alweer wekenlang last van zijn ogen. Veel wrijven erin en hij wilt steeds een nat washandje erop. Zouden het toch pollen zijn? Kan je dat al testen als ze 5 zijn?
pi_186109733
Room. Hier ook een kleinzerig meisje met bij kleine pijntjes. Dan huilt en gilt ze dat je minstens denkt dat je naar het ziekenhuis moet met haar. En dan blijkt ze een mini schaafwond te hebben. Ik probeer nu ook te wjzen bij pijntjes dat het lichtgewond is. En laat haar dat dan ook zien.
Bij echte grote pijn is ze trouwens niet kleinzerig vreemd genoeg. :o
En net als bij Spees weet ze heel lang nog haar val of stoot terug te halen. Daarbij meldt ze dan ook wat er allemaal had kunnen gebeuren als het net wat erger was.
Gevoel voor drama. Mijn zesjarig heeft het :D
  maandag 8 april 2019 @ 21:59:38 #297
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_186109748
Kan je niet een soort meerijdplankje op een buggy monteren? Voor een dag is lopen prima maar je gaat een paar dagen achter elkaar toch?

En hier ook een "harde"
Plekjes en schrammetjes worden regelmatig bekeken om te kijken of ze er nog zitten maar dat is het.
pi_186109846
hier ook pleisterfans..Hij heeft inmiddels ook een soort poster naast zijn bed waar alle pleisters zorgvuldig op bewaard moeten blijven..
Hier is elk mini krasje ook GROOT LEED..Maar als er écht iets is loopt hij liever gewoon door.. Hoofd gestoten dat t kraakt, niks aan de hand.. bloedneus waarbij zn t-shirtmooi rood werd.. niks aan t handje (en hoezo moet dat perse schoongemaakt, ik ben aan t spelen ja?)
  maandag 8 april 2019 @ 22:05:36 #299
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_186109871
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 21:56 schreef exode het volgende:

[..]

Ik zie het mezelf ook niet doen. Ermee lopen in de grote stad. Zij dus wel, al jaren en in drukke steden. Misschien duwen zij gewoon iedereen aan de kant ;)

Hij wordt bij ons vaak gebruikt in de zomer dus dat in- en uitklappen doe ik met mijn ogen dicht.

B heeft alweer wekenlang last van zijn ogen. Veel wrijven erin en hij wilt steeds een nat washandje erop. Zouden het toch pollen zijn? Kan je dat al testen als ze 5 zijn?
Of hij heeft misschien een bril nodig? Als ik mijn ogen te zeer belast krijg ik ook jeuk en neiging tot wrijven.
Kwak
pi_186110154
Ik moest lachen om de pleister-verhalen. Wat een verschil zeg...
pi_186110160
Dicht dan maar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')