SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2019 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik wil dit weekend weer voor het eerst sinds m'n blessure gaan aansluiten bij de duintrainingen. Dan lijkt het in april misschien nog wat![]()
10 maart ga ik de 10km herkansen, met m'n trainer als haas![]()
![]()
Zo, da's een pittigequote:Op woensdag 20 februari 2019 16:13 schreef DavetheNL het volgende:
Vanavond een intervaltraining. Denk dat ik voor 7 keer 1000 ga
Ik mag er vanavond ook aan geloven...2 series van 4x600 meter. Best zin in eigenlijk
F means you're fucked![]()
Ik vind 1000jes veel chiller dan 400jesJe doet ze vaak net onder je anaerobe drempel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Haha, makkelijk is anders ja. Maar die ene keer dat ik een interval doe moet ik het maar goed doenquote:Op woensdag 20 februari 2019 16:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Zo, da's een pittige
Ik mag er vanavond ook aan geloven...2 series van 4x600 meter. Best zin in eigenlijk![]()
![]()
Dat ligt eraan waar ik loop. Op de weg vind ik 1000 prima. Op de baan vind ik eigenlijk alles verder dan een rondje al ver.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind 1000jes veel chiller dan 400jesJe doet ze vaak net onder je anaerobe drempel..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik vind het van 1000’jes altijd zo naar dat het in het begin echt een relaxed tempo lijkt, maar na 600 meter de lol er eigenlijk wel af is.
Nu was dat gisteren ook met de 400’jes na 300 meter, met de 300’jes na 200 en met de 200’jes na 100 meter.
Morgen mag ik 4x(600-400-200). Aflopende intervallen vind ik wel altijd veel chiller dan oplopende.![]()
Ik vind intervallen over 400 m altijd wel prettig, maar ik loop ze dan ook niet zo hard vanwege een luiehondmentaliteit. En dat is maar goed ook, want dan springen mijn hamstrings weer achter mijn oren.![]()
Ik heb altijd wel moeite met mensen (bijvoorbeeld tijdens een wedstrijd) die heel hard stampen tijdens het hardlopen. Ik ben daar erg gevoelig voor. Maar het is niet zo erg als mensen bij wie er voortdurend een bos sleutels of muntjes vrijelijk in d'n zakken rinkelen. Daar krijg ik inmiddels ECT voor.quote:Op woensdag 20 februari 2019 14:03 schreef YUR het volgende:
Wel een beetje lichtvoetig stampen dan he![]()
Argh, die rinkelende bos sleutels tijdens het hardlopen. Dat mag m.i. alleen als je als cipier achter een zojuist uit de door jouw beveiligde p.i. ontsnapte crimineel aanzit.quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel moeite met mensen (bijvoorbeeld tijdens een wedstrijd) die heel hard stampen tijdens het hardlopen. Ik ben daar erg gevoelig voor. Maar het is niet zo erg als mensen bij wie er voortdurend een bos sleutels of muntjes vrijelijk in d'n zakken rinkelen. Daar krijg ik inmiddels ECT voor.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik kan daar ook niet tegen inderdaadquote:Op woensdag 20 februari 2019 21:28 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik heb altijd wel moeite met mensen (bijvoorbeeld tijdens een wedstrijd) die heel hard stampen tijdens het hardlopen. Ik ben daar erg gevoelig voor. Maar het is niet zo erg als mensen bij wie er voortdurend een bos sleutels of muntjes vrijelijk in d'n zakken rinkelen. Daar krijg ik inmiddels ECT voor.![]()
De intervaltraining van vanavond ging heerlijk! Ik mag voorlopig nog niet denken aan de tempo's die ik voor mijn blessure liep, maar het gevoel komt langzaam maar zeker weer terug. En daar word ik dan wel heel blij van
Die mensen loop ik ook graag snel voorbij.
Ooit ook een keer achter iemand aan gelopen die met een metronoom(app) liep.![]()
![]()
Een metronoomapp. Piep. Piep. Piep. Piep. Piep.![]()
Mijn trommelvliezen rotten dan ter plekke weg.
Ook erg: mensen die hun hardloopapp hardop aan hebben staan. U loopt. Zes. Minuten. En. Der-tien. Seconden. Per. Kilometer. En dat dan iedere 10 seconden.
Overigens kom ik altijd naast dit type mens te lopen. Meestal hebben ze ook sleutels bij zich en stampen ze het asfalt goed aan.
Ik moet even losgaan trouwens. Tijdens de bruggenloop van vorig jaar stond ik vlak achter een man die enorm naar zweet stonk. Helaas liep deze man ongeveer mijn tempo, want onderweg kwam ik hem voortdurend tegen.
Het zou op zich best fijn zijn als al deze mensen gewoon gaan knolhoppen of pimpampetten. Dan heb ik er geen last meer van.![]()
Je vergeet mensen die het losgeld voor het bakkie koffie naderhand los in hun trainingsbroek hebben gefrut. Klingeldeklingel.
Ik ben nu pas hersteld van de Griepzooi (zaterdag werd 'm dus tegen alle wil in toch niet). Straks ben ik opeens aan het einde van mijn beginnerscursus beland en ben ik 4x geweestMaar ik zal het wel weer snel oppakken #positief
![]()
Mijn teen(nagel) is inmiddels in zoverre hersteld dat ik alweer de nodige kilometers gemaakt heb. Ook heeft mijn vrouw als afscheidscadeau van haar werk een cadeaubon van de lokale hardloop winkel gekregen. Aangezien wij binnenkort naar het buitenland vertrekken en ze eigenlijk buiten winterkleding geschikt voor echt winterse temperaturen niets nodig had, mocht ik een paar nieuwe schoenen inclusief looptest uitzoeken.
Aangezien ik sinds de laatste test 20 kg lichter ben, was ik toch wel benieuwd of ze mij nog steeds hetzelfde type schoen zouden aanraden (anti pronatie). Dat was het geval, maar ik heb wel één van de adviezen die ik hier heb gelezen opgevolgd en een ander merk schoenen gekocht dan dat ik altijd had, omdat het goed is om op verschillende schoenen te lopen. Zelf heb ik daar nooit over nagedacht. Uiteindelijk iets soepeler paar uitgezocht, gisteren uitgetest en ze bevallen goed! 😊3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Frsh, waar is deel 1201 gebleven?
Mijn grote ergernis is mensen die enorm hijgen/zwaar ademen onderweg. Maar dan echt na 1 km van een HM alsof ze al vol in hun eindsprint zitten.![]()
![]()
Nja....in tegenstelling tot de sleutels en losse muntjes kunnen mensen daar meestal wat minder aan doenquote:Op donderdag 21 februari 2019 08:20 schreef McTwente het volgende:
Frsh, waar is deel 1201 gebleven?
Mijn grote ergernis is mensen die enorm hijgen/zwaar ademen onderweg. Maar dan echt na 1 km van een HM alsof ze al vol in hun eindsprint zitten.F means you're fucked![]()
Dat is misschien deels waar. Maar als je in de beginfase al ademt alsof je elk moment om kunt vallen, loop je misschien wel te hard. Maar ik snap je punt, de andere ergernissen zijn makkelijker te voorkomen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Nja....in tegenstelling tot de sleutels en losse muntjes kunnen mensen daar meestal wat minder aan doen![]()
Deel 1201 teruggetoverd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Volgens mij heeft overpronatie of niet niet echt iets met gewicht te maken, maar je kan er wellicht wel eerder last/blessures door krijgen als je zwaarder bent.quote:Op donderdag 21 februari 2019 08:00 schreef SuperWeber het volgende:
Mijn teen(nagel) is inmiddels in zoverre hersteld dat ik alweer de nodige kilometers gemaakt heb. Ook heeft mijn vrouw als afscheidscadeau van haar werk een cadeaubon van de lokale hardloop winkel gekregen. Aangezien wij binnenkort naar het buitenland vertrekken en ze eigenlijk buiten winterkleding geschikt voor echt winterse temperaturen niets nodig had, mocht ik een paar nieuwe schoenen inclusief looptest uitzoeken.
Aangezien ik sinds de laatste test 20 kg lichter ben, was ik toch wel benieuwd of ze mij nog steeds hetzelfde type schoen zouden aanraden (anti pronatie). Dat was het geval, maar ik heb wel één van de adviezen die ik hier heb gelezen opgevolgd en een ander merk schoenen gekocht dan dat ik altijd had, omdat het goed is om op verschillende schoenen te lopen. Zelf heb ik daar nooit over nagedacht. Uiteindelijk iets soepeler paar uitgezocht, gisteren uitgetest en ze bevallen goed! 😊Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Eens, de reden waarom ik de test ik nog een keer deed, was omdat de vorige test een jaar of 5 geleden was. In de tussentijd is mijn toenmalige snelle tempo, mijn huis langzame tempo is en ik eigenlijk gewoon benieuwd was of daar iets aan veranderd was in die tussentijd. Ik kon mij voorstellen dat met 5 jaar trainen dat tot de mogelijkheden behoorde...quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volgens mij heeft overpronatie of niet niet echt iets met gewicht te maken, maar je kan er wellicht wel eerder last/blessures door krijgen als je zwaarder bent.3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Het is uit onderzoeken ook helemaal niet duidelijk of antipronatieschoensel en testen daadwerkelijk een verschil maken op het blessurererisico. De allerbelangrijkste voorspeller blijkt: genoeg slapen (8 uur of meer). Maar ja, daar valt natuurlijk geen geld aan te verdienen. Het kan best zijn dat je techniek wat veranderd is, door betere corestability. Ik zou vooral een schoen uitzoeken waar je lekker op loopt, en zodra je meer dan 2x per week loopt liefst 2 paar schoenen hebben zodat je kunt afwisselen. Beter voor de levensduur van de schoen en voor jouw lijf.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Eens, de reden waarom ik de test ik nog een keer deed, was omdat de vorige test een jaar of 5 geleden was. In de tussentijd is mijn toenmalige snelle tempo, mijn huis langzame tempo is en ik eigenlijk gewoon benieuwd was of daar iets aan veranderd was in die tussentijd. Ik kon mij voorstellen dat met 5 jaar trainen dat tot de mogelijkheden behoorde...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Oepsie. En dank.quote:Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Training van gisteren was lekker zwaarVanmiddag even de pijnbank op en morgen gewoon een mak loopje.
![]()
Ook weer eens. Eigenlijk is dat hetzelfde verhaal als met compressie kousen. Toch vond ik het wel interessant om te kijken of dat nu wezenlijk anders was. Bovendien is het placebo effect (want dat is het uiteindelijk) ook niet geheel onbelangrijk. En de gekozen schoenen lopen lekkerquote:Op donderdag 21 februari 2019 11:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is uit onderzoeken ook helemaal niet duidelijk of antipronatieschoensel en testen daadwerkelijk een verschil maken op het blessurererisico. De allerbelangrijkste voorspeller blijkt: genoeg slapen (8 uur of meer). Maar ja, daar valt natuurlijk geen geld aan te verdienen. Het kan best zijn dat je techniek wat veranderd is, door betere corestability. Ik zou vooral een schoen uitzoeken waar je lekker op loopt, en zodra je meer dan 2x per week loopt liefst 2 paar schoenen hebben zodat je kunt afwisselen. Beter voor de levensduur van de schoen en voor jouw lijf.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899![]()
Ik heb deze maand al 4 km gelopen. Het is een krankzinnige blessure die ik al eerder gehad heb en waarmee ik in 2016 nog een PR liep op de halve. Maar toen had ik vooral pijn met autorijden, nu ook met hardlopen.
Het is een hele rare blessure. Het zijn gevoelsmatig de hamstrings. Maar tijdens het autorijden en het langdurig zitten op een te lage stoel (d.w.z. zitvlak < 50 cm boven de grond) ga ik de binnenkant van de lage kuit voelen. Tijdens het hardlopen gaan enkel- en achillesgebied pijn doen en dan is het klaar. Dat laatste had MoBlo 2 jaar geleden ook.
Als ik zoek op autorijden + pijn in been word ik niet echt blij.
Mijn vader klaagde er laatst ook over dat hij niet te lang achter elkaar kan autorijden, dus ik vermoed dat het ook in de genen zit. Fijn.
Punt is: ik wil eigenlijk binnenkort weer eens proberen hoe het gaat, maar ik durf niet zo goed. De klachten zijn langzaam minder aan het worden en ik kom 's ochtends niet meer 2x zo oud mijn bed uit.
Ik bedel nu inderdaad om ongenuanceerde, cynische en op de man gespeelde aanmoedigingen.![]()
Wanneer spreken we af?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 10:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb deze maand al 4 km gelopen. Het is een krankzinnige blessure die ik al eerder gehad heb en waarmee ik in 2016 nog een PR liep op de halve. Maar toen had ik vooral pijn met autorijden, nu ook met hardlopen.
Het is een hele rare blessure. Het zijn gevoelsmatig de hamstrings. Maar tijdens het autorijden en het langdurig zitten op een te lage stoel (d.w.z. zitvlak < 50 cm boven de grond) ga ik de binnenkant van de lage kuit voelen. Tijdens het hardlopen gaan enkel- en achillesgebied pijn doen en dan is het klaar. Dat laatste had MoBlo 2 jaar geleden ook.
Als ik zoek op autorijden + pijn in been word ik niet echt blij.
Mijn vader klaagde er laatst ook over dat hij niet te lang achter elkaar kan autorijden, dus ik vermoed dat het ook in de genen zit. Fijn.
Punt is: ik wil eigenlijk binnenkort weer eens proberen hoe het gaat, maar ik durf niet zo goed. De klachten zijn langzaam minder aan het worden en ik kom 's ochtends niet meer 2x zo oud mijn bed uit.
Ik bedel nu inderdaad om ongenuanceerde, cynische en op de man gespeelde aanmoedigingen.F means you're fucked![]()
quote:
Dat is wel héél cynisch.
Ik ga morgenochtend overigens naar de training. Op de fiets. En ik fiets ook mee, lopen probeer ik mogelijk zondag weer even. Ik neem een kaart van 47 bij 63 cm mee, zodat iedereen daar een beterschapstekst op kan schrijven voor een clubgenote die helaas ernstig ziek is. Tegelijkertijd zal ik de training filmen en wat clubgenoten interviewen. De dochter van de trainer maakt daar dan een vlog van. Zelf kan ik dat niet, want oud. De youtube-link van de vlog zetten we in de kaart. De trainer heeft in ieder geval een route gemaakt waar leuke beelden te schieten zijn en waar ik ook met de fiets kan komen.
Nu hopen dat ik niet op mijn muil ga.![]()
Een link naar een vlog in een analoge kaart schrijven, schattig die babyboomers
Maar wel heel lief dat jullie dat doen, met een tragische reden.
Het autoverhaal klinkt kut. Stop maar gewoon met autorijden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Haha, ik vind Instagram ("insta" voor jonge mensen) met afstand het nepste sociale medium ooit.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:21 schreef Quoi het volgende:
Dat heeft toch wel een hoog instagram-gehalte hoor ZwabKijk je wel uit?
Zo oud ben ik nou ook weer niet dat ik een babyboomer benquote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Een link naar een vlog in een analoge kaart schrijven, schattig die babyboomers
Maar wel heel lief dat jullie dat doen, met een tragische reden.
Het autoverhaal klinkt kut. Stop maar gewoon met autorijden.![]()
Maar ik snap de ironie. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het anders te doen is.
Het is zeker tragisch. Ze is nog niet oud en moeder van een kind.
Ja, autorijden is kut, maar ik wil niet in Utrecht wonen, waar mijn werk is. En de trein is met mijn werktijden geen optie. En het duurt 2x zolang.![]()
Gezien de ernst van je klachten, vooral tijdens het otorijden, denk ik dat dit maar je volgende oto moet worden:
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Even tussendoor, wat een lekker loopweer vandaag! Zometeen voor het eerst in 2019 in kort-kort met het zonnetje een rondje doen :-)![]()
Hier ook kort kortPyramidetraining. Voor het eerst weer eens wat aangezet qua tempo en mèn wat lekkâh
![]()
![]()
Een QR-code printen en erbij stoppen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 22:48 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het anders te doen is.
Ik was vanmorgen fietsen over bospaadjes (op m'n nieuwe fiets) en natuurlijk hard tegen hardlopers roepen dat ze ook altijd maar in de weg lopen. Zo rol ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 23 februari 2019 10:14 schreef Corniel het volgende:
Gezien de ernst van je klachten, vooral tijdens het otorijden, denk ik dat dit maar je volgende oto moet worden: [ afbeelding ]![]()
Ik reed ooit achter zo'n wagen met daarin een lichaam in een lijkzak. Je zag de lading steeds een beetje stuiteren.
@ Hats: dat is nog niet eens zo gek! Als ik jullie van de jongere generatie toch niet had.
@ Quoi: ik ben er ook pas een paar jaar geleden achtergekomen hoe piramide in onze taal geschreven wordt. Ik vind het met een y ook mooier, dus blijf het ook maar zo schrijven, dan wordt het vanzelf een keer goed. Net als "bij deze" zonder n.![]()
Alsof je vandaag in iets anders dan kort kunt lopen, al heb ik zat mensen gespot die daar anders over dachten
Zelf hoogtemeters gemaakt in een van de mooiste gebieden van Nederland
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Had het in kort/kort al warm jaquote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:46 schreef Guard het volgende:
Alsof je vandaag in iets anders dan kort kunt lopen, al heb ik zat mensen gespot die daar anders over dachten
Zelf hoogtemeters gemaakt in een van de mooiste gebieden van Nederlandniet echt hardlopers gezien onderweg. Wel veel wielrenners
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Dat merkte ik ook. Ze zijn weer vrij gelaten lijkt het wel. En veel wandelaars.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 15:06 schreef Maraca het volgende:
[..]
Had het in kort/kort al warm janiet echt hardlopers gezien onderweg. Wel veel wielrenners
![]()
Vorige week zondag (ook dit weer) in lang/kort gelopen. Flink afgezien toen. Tis inderdaad weer kort/kort tijd. Afzien de komende tijd
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
WAS JIJ IN SCHOORL??!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:46 schreef Guard het volgende:
ik zit in Drenthe hoor, no sweatGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik was in Bergen. Zo bijna Schoorl!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:54 schreef Frsh het volgende:
[..]
WAS JIJ IN SCHOORL??!
ik zit in Drenthe hoor, no sweat
Morgen ben ik als het goed is wel in Schoorl. Ik vrees dat ik weer "lekker" door de speelkuil mag.
So. Much. Fun.![]()
Tssss, assumptions...quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:54 schreef Frsh het volgende:
[..]
WAS JIJ IN SCHOORL??!
ik zit in Drenthe hoor, no sweat![]()
Ik was rondjes aan het draaien op de N70Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat is ook zeker niet verkeerd!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Tssss, assumptions...![]()
Ik was rondjes aan het draaien op de N70Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik was ook rondjes aan het draaienquote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:51 schreef Guard het volgende:
[..]
Tssss, assumptions...![]()
Ik was rondjes aan het draaien op de N70
Als het lichaam morgen niet heel slecht voelt ga ik ook weer een rondje proberen. En kort-kort, want dan ben ik ook stoer![]()
![]()
Ik ook morgen weer. Donderdag wezen lopen, gister naar de masseur geweest. Crossfit gister overgeslagen, wegens andere afspraken, maar morgen dus weer lopen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
![]()
ik ga de 42km van de Steam Trail doen!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Gisterochtend was het anders nog niet zo warm, voelt aan als 1 stond erbij. Dus nog gewoon in lang-lang gelopenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:46 schreef Guard het volgende:
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Tof!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:58 schreef Frsh het volgende:
ik ga de 42km van de Steam Trail doen!
Ik heb Sinterklaas de laatste 2 intochten daar met die stoomtrein aan zien komen
Ik ben net ook lang-lang gegaan. Dus niet stoer en ik kan nu ook niet meedoen aan het jaarlijkse schamper verbazen om mensen die veel te warm gekleed zijnquote:Op zondag 24 februari 2019 08:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gisterochtend was het anders nog niet zo warm, voelt aan als 1 stond erbij. Dus nog gewoon in lang-lang gelopen![]()
![]()
Het testen van de hamstring had een positieve en een negatieve uitkomst. Positief was dat het iets beter ging dan 1,5 week geleden. Toen kreeg ik na 2,5 km een uitstralende pijn naar het enkel- en achillesgebied. Nu kreeg ik dat laatste niet, maar ben ik wel na 2,8 km gestopt. De hamstring blijft me namelijk wel hinderen om lekker te kunnen lopen.
Ik vind het echt heel lastig om doemgedachten te negeren. "Komt dit ooit nog wel goed". Het zal enkelen wellicht wel bekend voorkomen. Ik ga me maar bezighouden met leuke dingen. Clubgenoten aanmoedigen bij een grote nieuwe wedstrijd hier in de buurt en programmeren.![]()
Het vroor dan ook nog gewoon vanochtend toen ik voor het eerst keek.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik ben net ook lang-lang gegaan. Dus niet stoer en ik kan nu ook niet meedoen aan het jaarlijkse schamper verbazen om mensen die veel te warm gekleed zijn
Ik wilde ook niet in de kou weg en heb als een ware meteoroloog het weerstation Den Bosch zitten F5-en totdat de temperatuur voldoende was om met kort-kort naar buiten te kunnen. Dat is nu ongeveer, 6,8 graden.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kniebroek met een naveltruitje?quote:Op zondag 24 februari 2019 10:58 schreef Tem het volgende:
Ik wacht gewoon tot het vanmiddag 100 miljoen graden is en dan ga ik halflang-halfkort.F means you're fucked![]()
Voor de liefhebbers van de Zwolse Halve Marathon. De inschrijving is open en altijd best snel uitverkocht.
Vanochtend was het twee graden of zo toen ik vertrok, maar in de zon was het aangenaam, dus wederom de lange spullen thuis gelatenquote:Op zondag 24 februari 2019 08:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Gisterochtend was het anders nog niet zo warm, voelt aan als 1 stond erbij. Dus nog gewoon in lang-lang gelopenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die datum heb ik nog vrij en Zwolle is niet eens zo heel ver weg. Misschien dat ik die tussen de triathlons door doe dit jaar.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:06 schreef DeLuna het volgende:
Voor de liefhebbers van de Zwolse Halve Marathon. De inschrijving is open en altijd best snel uitverkocht.![]()
![]()
Vanochtend was het twee graden of zo toen ik vertrok, maar in de zon was het aangenaam, dus lekker in kort-lang gelopen op de grens tussen NL en DE.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef Guard het volgende:
[..]
Vanochtend was het twee graden of zo toen ik vertrok, maar in de zon was het aangenaam, dus wederom de lange spullen thuis gelatenGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Jij gaat hem lopen, vermoed ikquote:Op zondag 24 februari 2019 12:06 schreef DeLuna het volgende:
Voor de liefhebbers van de Zwolse Halve Marathon. De inschrijving is open en altijd best snel uitverkocht.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
quote:Op zondag 24 februari 2019 10:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Het testen van de hamstring had een positieve en een negatieve uitkomst (..)
De hamstring blijft me namelijk wel hinderen om lekker te kunnen lopen.KAK
Programmerenquote:Ik ga me maar bezighouden met leuke dingen. Clubgenoten aanmoedigen bij een grote nieuwe wedstrijd hier in de buurt en programmeren.![]()
![]()
![]()
Ik ben zowel gisteren als vandaag lekker kort-kort gegaan. En dat voelde twee keer gewoon perfect. Dus ja, ik sluit me aan bij de mensen die zich verwonderen hoe enorm die lang-langers uit hun dikke jasjes zweten met dit weer...
Bij mij gaat het juist (in tegenstelling tot bij Zwabber) heel goed. Ik raakte voor de zoveelste keer vorig jaar oktober aan de ik-ben-verkouden-kwakkel. Ik raakte her humeurig van, en totaal futloos.
Toen de verkoudheid iets begon af te nemen (de week van kerst) heb ik mijzelf naar buiten geschopt en ben weer lekker gaan hobbelen (duidelijk meer dan ik lang gedaan had). Na een week al was er 'resultaat' (dat kan nooit aan die week lopen gelegen hebben), mijn eerste lage 39-er op een 10 km in lange tijd.
Ik voelde me ook sinds lange tijd weer echt fit en energiek en toen ik zondag 20 januari mijn stoffige 10 km pr ook nog eens verpulverde en op 37:44 zette (en dat in het jaar dat ik hoop, nu ja hoop, 40 te worden) begin het in mijn hoofd te spoken. Wat, nu, als ik, nu toch, nog een maal, wat ik gezworen had, nooit meer, maar dan ook echt nooit meer...
En ik was niet de enige. Om mij heen begon het verschillende mensen op te vallen hoeveel kilometers ik maakte. LT vandaag nog op Strava.
En daarom, omdat cijfertjes meer zeggen dan 1000 woorden...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
112018w52 51,0km
2019w01 48,6km
2019w02 59,6km
2019w03 52,5km
2019w04 54,9km
2019w05 72,0km
2019w06 63,5km
2019w07 61,3km
2019w08 70,2km
---------------
Totaal 533,6km
Nog 42 dagen!Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Je kunt maar een bepaald aantal 20km + loopjes doen voordat het verdacht wordt.. tenzij jeGuard heet! 😜 maar mooi! Volgens mij sta je er beter voor dan ooit. Dan is het alleen nog zaak om in de laatste maand geen gekke dingen te doen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Echt gaaf om te zien hoe goed het nu gaat! Ik kan me herinneren dat je het eind december zat was en jezelf dwong om naar buiten te gaan. En kijk nu! Al zou ik komende week even een stapje terug doen (max 50).
Ik denk nu dat je echt kans maakt op een sub3. Als het weer meezit, als de vorm meezit, als er de komende weken niets misgaat... ik weet het.![]()
Even een vraagje voor Stip-Streep. Hij leest hopelijk mee.
Jij rijdt al tijden op een elliptigo. Je hebt zelfs een extra hypotheek op je huis genomen om er twee in eigen bezit te krijgen, right?
Ik vind het zelf vrij logge apparaten, maar er bestaat ook een me-mover. Die lijkt erop, maar is wendbaar en beter op te bergen (want op te vouwen). Alleen, de tred is veel kleiner dan van de elliptigo en ik vraag me af of dat niet wat verder verwijderd ligt van de hardloopbeweging. Heb jij hier een antwoord op?![]()
Klopt, ik heb me ingeschrevenquote:Op zondag 24 februari 2019 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jij gaat hem lopen, vermoed ik
Het is nu weer iets frisser, maar liep zelf vanmorgen toch echt in kort-kort. Veel te warm om iets langs aan te hebben. Dus ik mag ook in team “verbaasd zijn dat mensen zich zo warm kleden tijdens het lopen”Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
quote:Op zondag 24 februari 2019 15:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Even een vraagje voor Stip-Streep. Hij leest hopelijk mee.
Jij rijdt al tijden op een elliptigo. Je hebt zelfs een extra hypotheek op je huis genomen om er twee in eigen bezit te krijgen, right?
Ik vind het zelf vrij logge apparaten, maar er bestaat ook een me-mover. Die lijkt erop, maar is wendbaar en beter op te bergen (want op te vouwen). Alleen, de tred is veel kleiner dan van de elliptigo en ik vraag me af of dat niet wat verder verwijderd ligt van de hardloopbeweging. Heb jij hier een antwoord op?
De tred van een Elliptigo is iets korter dan een normale hardlooppas, maar ik vind het er erg dichtbij komen. De beweging is een echte hardloopbeweging, inclusief het afrollen.
Als je de filmpjes van de me-mover ziet dan zie dat dat helemaal niets met hardlopen te maken heeft. De beweging daar is alleen verticaal. Ik zou 'm zelf niet kopen, zeker niet als het een beetje op hardlopen moet lijken.
Er is trouwens een fietsendrager waar 1 Elliptigo (of 2 fietsen) op past.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: