abonnement Unibet Coolblue
pi_185173146
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wel.
Kan nu ook investeren, alleen..... Dat wil ik niet :7
(Maar nogmaals, wel een leuk project.)
Ik nu ook niet meer ik geef het op. Ben de rond draaiende wieltjes zat! :(
pi_185173158
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:32 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wel.
Kan nu ook investeren, alleen..... Dat wil ik niet :7
(Maar nogmaals, wel een leuk project.)
Bij een ander had ik meegedaan. Bij KOM sinds ruim een jaar al niet meer.
pi_185173183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:35 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Bij een ander had ik meegedaan. Bij KOM sinds ruim een jaar al niet meer.
Ik alleen zeer selecte projecten met hypothecaire zekerheid
pi_185173226
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik alleen zeer selecte projecten met hypothecaire zekerheid
Heeft er eigenlijk al iemand kunnen investeren buiten de autoinvest om?
pi_185173283
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft er eigenlijk al iemand kunnen investeren buiten de autoinvest om?
Ja, want er zijn een paar investeringen bijgekomen. Nu 82 stuks.
Ik kan overigens gewoon investeren maar de site is wel trager als normaal.
pi_185173314
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft er eigenlijk al iemand kunnen investeren buiten de autoinvest om?
yep, lijkt nu te werken
pi_185173326
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, want er zijn een paar investeringen bijgekomen. Nu 82 stuks.
Ik kan overigens gewoon investeren maar de site is wel trager als normaal.
Nu 36% met 103 investeerders
pi_185173365
Het matige SiG project loopt inmiddels ook maar de grote investeerder doet op dit moment nog niet mee.
pi_185173385
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik alleen zeer selecte projecten met hypothecaire zekerheid
Ik heb er geen vertrouwen in dat ze die ook daadwerkelijk altijd en of op de juiste wijze vestigen.De nieuwe eigenaren hebben meegedeeld transparant te zijn en beter met investeerders te communiceren. Bij een project wacht ik al 10 maanden op een update die spoedig zou komen en als je daar vragen over stelt krijg je zelfs geen bevestiging van de mail met de mededeling we komen erop terug en absolute radiostilte blijft voortduren. Een zichzelf respecterend platform onwaardig en daardoor in mijn ogen onbetrouwbaar.. En in het verleden zijn maar al te vaak zekerheden niet of niet goed vastgelegd en door vragen niet te beantwoorden gaan ze in mijn ogen op de oude voet verder. Het enige verschil is inderdaad dat er soms een enkele keer een beter ogend project gepubliceerd wordt, maar omdat het KOM blijft heb ik daarin geen interesse.
pi_185173410
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:45 schreef Horsemen het volgende:
Het matige SiG project loopt inmiddels ook maar de grote investeerder doet op dit moment nog niet mee.
Tja, ik heb toch gezegd dat ik niet meer mee doe na de verhoging van de eerste schijf van 60 naar 70%. :7
pi_185173474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:46 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik heb er geen vertrouwen in dat ze die ook daadwerkelijk altijd en of op de juiste wijze vestigen.
De niet vastgelegde zekerheden waren pandrechten of borgstellingen. Hypotheken zijn m.i. wel altijd vastgelegd (soms wel na uitboeking gelden, dit zal naar mijn verwachting niet meer voorkomen met de nieuwe aandeelhouders).
pi_185173493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft er eigenlijk al iemand kunnen investeren buiten de autoinvest om?
Ik heb zojuist een bijdrage gedaan.
Eerste investering bij KoM sinds meer dan 2 jaar geleden. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :)
pi_185173531
Bericht van de Röntgen Dokters van Collin. Het bedrijf zelf kan niet betalen. Er zijn nu afspraken gemaakt met de borgen om hun schuld in te lossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig komt er dus een deel van het geld via de borgen terug. Ben wel benieuwd wat er , na het innen van geld bij de borgen, met de restschuld van de lening gaat gebeuren. Wordt die dan alsnog bij de nog doorwerkende B.V. neergelegd?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-02-2019 16:03:00 ]
pi_185173600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:52 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een bijdrage gedaan.
Eerste investering bij KoM sinds meer dan 2 jaar geleden. Hopelijk krijg ik er geen spijt van :)
Ik was het van plan maar was niet welkom. -O-

Mijn laatste investering bij KOM was van november -2015 en dat blijft zo.
pi_185173636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik was het van plan maar was niet welkom. -O-
Nog eens proberen? Het lijkt nu gewoon te werken.
pi_185173845
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:46 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Ik heb er geen vertrouwen in dat ze die ook daadwerkelijk altijd en of op de juiste wijze vestigen.De nieuwe eigenaren hebben meegedeeld transparant te zijn en beter met investeerders te communiceren. Bij een project wacht ik al 10 maanden op een update die spoedig zou komen en als je daar vragen over stelt krijg je zelfs geen bevestiging van de mail met de mededeling we komen erop terug en absolute radiostilte blijft voortduren. Een zichzelf respecterend platform onwaardig en daardoor in mijn ogen onbetrouwbaar.. En in het verleden zijn maar al te vaak zekerheden niet of niet goed vastgelegd en door vragen niet te beantwoorden gaan ze in mijn ogen op de oude voet verder. Het enige verschil is inderdaad dat er soms een enkele keer een beter ogend project gepubliceerd wordt, maar omdat het KOM blijft heb ik daarin geen interesse.
Ik denk dat er geen fouten bij KoM gemaakt zijn met het vestigen van hypotheken (anders dan te vroeg uitbetalen zoals djh77 ook aan aangeeft) maar ben helemaal met je eens dat het niet beantwoorden van vragen en niet voldoende communiceren over alle in de problemen zijnde projecten een doodzonde is.

Ook de eerste voortekenen mbt de klachten bij het Kifid zien er slecht uit voor KoM. Er lopen op dit moment nog een paar zaken en ik denk dat die een vergelijkbare uitkomst krijgen. Als er een keer een grote investeerder een klacht indient en krijgt toegewezen dan ben ik bang dat het klaar is met KoM.

Nu hebben ze gelukkig de boel (naar het zich laat aanzien) goed geregeld m.b.t. de stichting zekerheden/derdengelden en is het op zich prima om dit eens in de praktijk te testen echter hoop ik dat mijn openstaande tegoed dan nog aanzienlijk lager is dan op dit moment.

Met gemengde gevoelens sla ik deze dus toch maar weer over. Gelukkig loopt hij lekker door en komt hij wel vol, want de schorsteen bij KoM moet natuurlijk wel blijven roken O-)
pi_185173918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:00 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Nog eens proberen? Het lijkt nu gewoon te werken.
Blijkbaar moest het zo zijn. Achteraf ben ik blij dat de techniek me tegengehouden heeft.
Met al de nog op stapel staande acties van investeerders tegen KOM bij het Kifid moet ik ook eigenlijk niet meer investeren bij deze club.
Als al die investeerders waar wat mis is gegaan in het gelijk worden gesteld dan wordt KOM gedwongen zijn bedrijf op te doeken..
Natuurlijk blijft de onafhankelijke stichting wel bestaan maar het wordt toch allemaal lastiger.

Dus voor mij definitief geen KOM meer. :W
pi_185173942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 15:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bericht van de Röntgen Dokters van Collin. Het bedrijf zelf kan niet betalen. Er zijn nu afspraken gemaakt met de borgen om hun schuld in te lossen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig komt er dus een deel van het geld via de borgen terug. Ben wel benieuwd wat er , na het innen van geld bij de borgen, met de restschuld van de lening gaat gebeuren. Wordt die dan alsnog bij de nog doorwerkende B.V. neergelegd?
^O^ Een stap in de goede richting.
pi_185173961
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen fouten bij KoM gemaakt zijn met het vestigen van hypotheken (anders dan te vroeg uitbetalen zoals djh77 ook aan aangeeft) maar ben helemaal met je eens dat het niet beantwoorden van vragen en niet voldoende communiceren over alle in de problemen zijnde projecten een doodzonde is.

Ook de eerste voortekenen mbt de klachten bij het Kifid zien er slecht uit voor KoM. Er lopen op dit moment nog een paar zaken en ik denk dat die een vergelijkbare uitkomst krijgen. Als er een keer een grote investeerder een klacht indient en krijgt toegewezen dan ben ik bang dat het klaar is met KoM.

Nu hebben ze gelukkig de boel (naar het zich laat aanzien) goed geregeld m.b.t. de stichting zekerheden/derdengelden en is het op zich prima om dit eens in de praktijk te testen echter hoop ik dat mijn openstaande tegoed dan nog aanzienlijk lager is dan op dit moment.

Met gemengde gevoelens sla ik deze dus toch maar weer over. Gelukkig loopt hij lekker door en komt hij wel vol, want de schorsteen bij KoM moet natuurlijk wel blijven roken O-)
Haha, op het zelfde moment een soortgelijke reactie geschreven! :)
pi_185174877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Blijkbaar moest het zo zijn. Achteraf ben ik blij dat de techniek me tegengehouden heeft.
Met al de nog op stapel staande acties van investeerders tegen KOM bij het Kifid moet ik ook eigenlijk niet meer investeren bij deze club.
Als al die investeerders waar wat mis is gegaan in het gelijk worden gesteld dan wordt KOM gedwongen zijn bedrijf op te doeken..
Natuurlijk blijft de onafhankelijke stichting wel bestaan maar het wordt toch allemaal lastiger.

Dus voor mij definitief geen KOM meer. :W
Lijkt mij inderdaad ook beter.
pi_185175118
Zit te dubben over het zojuist opengesteld gve project met tankstation. Rente en looptijd is wel ok, ltv aan de hoge kant. Denk dat de inkomsten (dan wel via familie) wel blijven komen zodat de lening betaald kan worden of zie ik iets over het hoofd.?
pi_185175446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:15 schreef Ron1986 het volgende:
Zit te dubben over het zojuist opengesteld gve project met tankstation. Rente en looptijd is wel ok, ltv aan de hoge kant. Denk dat de inkomsten (dan wel via familie) wel blijven komen zodat de lening betaald kan worden of zie ik iets over het hoofd.?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19513


Ik denk dat over dit project de afgelopen 2 dagen het meeste wel gezegd is. Ik denk een redelijk project met redelijke zekerheden. De rente had wat mij betreft wel een procentje hoger moeten zijn.
pi_185175582
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:33 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het door een of meer specifieke vragen veroorzaakt is. Wel onstond er in de Q&A op een bepaald moment een soort sfeer van algeheel wantrouwen in het project, met name omdat er in eerste instantie foto's waren gebruikt die niet van het specifieke huis waren. Ik vond het zelf eerlijk gezegd nogal overdreven allemaal.
Maar ik heb de discussie niet tot het eind gevolgd, dus ik weet niet wat er eventueel later nog gebeurd is.
Heb het ook niet tot eind gevolgd, kijk af en toe bij KOM vind de reacties altijd wel leuk om te lezen.Investeer er al hele tijd niet meer.
Als je echter de reacties leest dan zitten er toch geregeld opmerkingen bij die kant noch wal raken.
Het door mij aangehaalde was een voorbeeld van een opmerking waarvan ik denk misschien toch beter een wat uitgebreidere investeerderstoets.
Moet gezegd bij KOM alleen kun je zo anoniem reageren, dan krijg je dat eerder.
Andere platformen durven dit niet aan.
pi_185175591
Ik lees net het volgende op nu.nl:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch wel iets om rekening mee te houden als je wilt beleggen in een beleggingspand.
pi_185175885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:27 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van deze:
Duurzaam investeren
Gerenoveerd kantoorpand met bovenwoning - Maatschap Zaansbehoud
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zou mijn eerste project op dit platform zijn, ik begreep dat ze inmiddels tot de 'big four' behoren.

Laag effectief rendement (4,5%), weinig aflossing, slechts 2 huurders en relatief hoge inleg van 1K, verder geen bezwaren?
Ik vind hem niet veel beter dan de eerste schijf van de nieuwe projecten van SIG, of zie ik dat verkeerd?
pi_185177272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Blijkbaar moest het zo zijn. Achteraf ben ik blij dat de techniek me tegengehouden heeft.
Met al de nog op stapel staande acties van investeerders tegen KOM bij het Kifid moet ik ook eigenlijk niet meer investeren bij deze club.
Als al die investeerders waar wat mis is gegaan in het gelijk worden gesteld dan wordt KOM gedwongen zijn bedrijf op te doeken..
Natuurlijk blijft de onafhankelijke stichting wel bestaan maar het wordt toch allemaal lastiger.

Dus voor mij definitief geen KOM meer. :W
Begrijpelijke beslissing.
Voor mij was de korte looptijd van 2 jaar een reden om wel aan dit project mee toe doen. Ik heb nog een aantal andere KoM projecten lopen die sowieso nog langer dan twee jaar te gaan hebben, dus de duur van mijn exposure aan KoM wordt hiermee in ieder geval niet verlengd ;)
pi_185184857
Speeltoestellen bij CrowdPartners

https://www.crowdpartners.nl/investeren/investeren-mkb
Financiering van een matrijs voor glijbaanproductie. Cijfers zien er i.m.o. goed uit.
pi_185185559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 23:18 schreef Jaco078 het volgende:
Speeltoestellen bij CrowdPartners

https://www.crowdpartners.nl/investeren/investeren-mkb
Financiering van een matrijs voor glijbaanproductie. Cijfers zien er i.m.o. goed uit.
Nu de rente nog
pi_185186005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:10 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Begrijpelijke beslissing.
Voor mij was de korte looptijd van 2 jaar een reden om wel aan dit project mee toe doen. Ik heb nog een aantal andere KoM projecten lopen die sowieso nog langer dan twee jaar te gaan hebben, dus de duur van mijn exposure aan KoM wordt hiermee in ieder geval niet verlengd ;)
Om half 11 vanavond zat het project helemaal vol. Toch een opsteker voor KOM.
Pecunia non olet
pi_185186071
CrowdRealEstate appartementen Gossnitz lopen met hogere rente en korte looptijd nu toch aardig vol , status 87%

//www.crowdrealestate.nl/projecten/190-appartementencomplexen-gossnitz
pi_185187561
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 00:18 schreef peterc het volgende:
CrowdRealEstate appartementen Gossnitz lopen met hogere rente en korte looptijd nu toch aardig vol , status 87%

//www.crowdrealestate.nl/projecten/190-appartementencomplexen-gossnitz
Of 48% van de gewenste financiering
pi_185187637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 00:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Om half 11 vanavond zat het project helemaal vol. Toch een opsteker voor KOM.
Het project zag er ook prima uit. Mooi en terecht dat het vol gekomen is. Ook dat zien we helaas wel eens anders.
pi_185187749
Vanaf 22-1 zouden projecten van gve nog maar 30 dagen doorlooptijd hebben. We zijn een maand verder, maar ik zie dit nog niet terug.
quote:
Aanvragen die vanaf heden ingediend worden zullen een inschrijvingsduur van 30 dagen hebben.
In overleg met de geldnemer kan het project eerst 14 dagen opengesteld worden voor de innercrowd (familie, vrienden, zakenrelaties). Daarna volgt de reguliere publicatie op de homepage van Geldvoorelkaar.nl, met een voorpublicatie van 48 uur en de inschrijvingsduur van 30 dagen.
pi_185187998
Ik weet niet wie Bram is (en dat hoef ik ook niet te weten) maar bedankt voor het gebruiken van mijn investeerderslink bij L&S en het investeren daar. We hebben beide 25 euro bijgeschreven gekregen ^O^

Als er nog meer geīnteresseerde zijn :): https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo

(Inmiddels 1000 verstrekte leningen zag ik deze week in de mailing voorbij komen)
pi_185188811
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 08:41 schreef Horsemen het volgende:
Ik weet niet wie Bram is (en dat hoef ik ook niet te weten) maar bedankt voor het gebruiken van mijn investeerderslink bij L&S en het investeren daar. We hebben beide 25 euro bijgeschreven gekregen ^O^

Als er nog meer geīnteresseerde zijn :): https://www.lenderspender.nl/r/m24nooo

(Inmiddels 1000 verstrekte leningen zag ik deze week in de mailing voorbij komen)
En hoe doet je rendement het
pi_185189180
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En hoe doet je rendement het
De precieze cijfers zou ik dinsdag even voor je kunnen nakijken maar de L&S site geeft in mijn dashboard aan netto 4,3%.
Even uit mijn hoofd zit ik op netto 3,8% waarbij ik alle achterstanden van langer dan 1 maand meteen helemaal heb afgeboekt evenals de incasso kosten.
Uiteindelijk hoop ik uit te komen op 3 a 3,5% netto.
pi_185189735
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De precieze cijfers zou ik dinsdag even voor je kunnen nakijken maar de L&S site geeft in mijn dashboard aan netto 4,3%.
Even uit mijn hoofd zit ik op netto 3,8% waarbij ik alle achterstanden van langer dan 1 maand meteen helemaal heb afgeboekt evenals de incasso kosten.
Uiteindelijk hoop ik uit te komen op 3 a 3,5% netto.
Het exacte getal hoef je voor mij niet op te zoeken hoor. Maar vond dit wel even een wezenlijke aanvulling voor mensen die door jou uitgenodigd werden om mee te gaan doen bij L&S.

Alleen een referentielinkje vind ik dan niet heel erg op zijn plaats als je begrijpt wat ik bedoel 😅

Ze hebben hun achterstanden overzicht wel mooi vernieuwd: https://www.lenderspender.nl/statistieken
pi_185190035
Franselaan SiG staat open
pi_185190445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:32 schreef djh77 het volgende:
Franselaan SiG staat open
En loopt voor geen meter :) een paar weken geleden haalden ze nog 350K op in een tiental minuten.
pi_185191267
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 12:06 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

En loopt voor geen meter :) een paar weken geleden haalden ze nog 350K op in een tiental minuten.
Verbaast me niet. Projecten zoals Raadstede, Navolaan, Buizerd, Leperlaar en Hogeban zijn complete appartementen welke gekocht en verhuurd worden, en rendabel geëxploiteerd kunnen worden.

Voor de Franselaan & Rodenburg, lijkt blijkbaar exploitatie alleen te kunnen, indien opgesplitst, bovendien worden de panden vrijwel zonder eigen middelen aangekocht, en opgeknapt. Waarde worden opgerekt, in okt 2018 voor < ¤ 139k kopen en nu een waarde hebben van ¤ 172k, is gewoon te doorzichting. Zoals opgemerkt in een eerdere post, door een collega fokker, als het zo was zou ik de 30k pakken (in minder dan een halfjaar tijd), en dan op zoek gaan naar het volgende. To good te be true blijkbaar in dit project. Oplossing voor deze projecten , meer eigen inbreng, dus andere LTV, andere schijf-indeling icm hogere rente.

Plus nog de opmerking hoe het zit met de opsplitsing van de appartementen in meerdere wooneenheden. Voor mij als een toch frequente SIG investor nu een no go voor beiden.
pi_185191909
Geschatte waarde franselaan volgens huispedia(die in mijn buurt vaak redelijk goed zit, ik woon ook in rdam) 136k-160k.

Komt bij dat er een funderingsprobleem is in deze buurt.

Ik sla over.
pi_185191951
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het exacte getal hoef je voor mij niet op te zoeken hoor. Maar vond dit wel even een wezenlijke aanvulling voor mensen die door jou uitgenodigd werden om mee te gaan doen bij L&S.

Alleen een referentielinkje vind ik dan niet heel erg op zijn plaats als je begrijpt wat ik bedoel 😅

Ze hebben hun achterstanden overzicht wel mooi vernieuwd: https://www.lenderspender.nl/statistieken
Geen enkel probleem maar L&S is hier al zo vaak voorbijgekomen dat ik er vanuit ging dat de lezers van dit crowdfunding forum de handelswijze van L&S wel een beetje zouden kennen maar een verdere verduidelijking is altijd goed.
Zoals bij iedere investering is ook deze voor eigen risico en rekening :7
pi_185195225
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Geen enkel probleem maar L&S is hier al zo vaak voorbijgekomen dat ik er vanuit ging dat de lezers van dit crowdfunding forum de handelswijze van L&S wel een beetje zouden kennen maar een verdere verduidelijking is altijd goed.
Zoals bij iedere investering is ook deze voor eigen risico en rekening :7
Assumption is the mother...

Ik heb ooit gezegd tegen iemand dat ik omwille van het risico een project bescheiden meenam (lees, minimaal, 100 euro). Pompt die idioot er 10k in.

Tja wat hij wil. Maar sindsdien ben ik iets voorzichtiger 😂
pi_185222759
Zit met verbazing het jaaroverzicht van CrowdEstate te bekijken ("belastingjaar 2018").
Vervolgens een opsomming van alle openstaande/lopende projecten.

Belastingjaar 2018 betreft het saldo van 1 januari. Die staat er niet bij, want dat project "loopt" niet meer. Die andere die er wel op staan boeien niet, want die zijn van ná 1 januari.

Ik ben benieuwd wat ze nu aan de BD doorgeven....
pi_185222880
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:13 schreef lykkefund het volgende:
Zit met verbazing het jaaroverzicht van CrowdEstate te bekijken ("belastingjaar 2018").
Vervolgens een opsomming van alle openstaande/lopende projecten.

Belastingjaar 2018 betreft het saldo van 1 januari. Die staat er niet bij, want dat project "loopt" niet meer. Die andere die er wel op staan boeien niet, want die zijn van ná 1 januari.

Ik ben benieuwd wat ze nu aan de BD doorgeven....
Niets. Dat doet geen enkel platform.
Pecunia non olet
pi_185225895
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 21:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Niets. Dat doet geen enkel platform.
Dus...……………………...u "wordt geacht" uw CF activiteiten zelf in te vullen bij uw aangifte...………..! :( :Y
pi_185230255
Gerenoveerd kantoorpand met bovenwoning - Maatschap Zaansbehoud
https://www.vastgoedinvesteren.nl/Projecten

Staat nu open. Pfff veel om in te vullen als het je eerste investering is :6
Pecunia non olet
pi_185230432
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:07 schreef obligataire het volgende:
Gerenoveerd kantoorpand met bovenwoning - Maatschap Zaansbehoud
https://www.vastgoedinvesteren.nl/Projecten

Staat nu open. Pfff veel om in te vullen als het je eerste investering is :6
Als je vanmiddag klaar bent met registeren ( ;) ) kun je ons dan eens vertellen wat de transactiekosten zijn en hoe de obligaties weer teruggenomen worden? Dit staan op de projectpagina die je alleen kunt zien als.....

ty!
pi_185230494
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:16 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Als je vanmiddag klaar bent met registeren ( ;) ) kun je ons dan eens vertellen wat de transactiekosten zijn en hoe de obligaties weer teruggenomen worden? Dit staan op de projectpagina die je alleen kunt zien als.....

ty!
Uit het informatie memorandum (beschikbaar zonder inloggen):
quote:
Eenmalig 1,5% (incl. BTW) over de waarde van de inleg
pi_185230498
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 10:16 schreef kopersneek het volgende:

Als je vanmiddag klaar bent met registeren ( ;) ) kun je ons dan eens vertellen wat de transactiekosten zijn Deze staan op de projectpagina die je alleen kunt zien als.....

Staat toch gewoon vermeld op https://www.vastgoedinves(...)aatschap-zaansbehoud? Of bedoel je iets anders?
Transactiekosten Eenmalig 1,5% (incl. BTW) over het geīnvesteerde bedrag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')