Op zich zie ik de komende tijd zeker nog wel leven voor de toko. Zal ongeveer het enige tankstation zijn in het dorp en dan nog aan een doorgaande weg. Omrijden voor een paar cent goedkoper, dan moet je echt een stukje omrijden. Plus lijkt me ook echt een lokale toko met klanten welke met hun 2e handsje geen tig km gaan omrijden. Mensen gaan er naar toe omdat men elkaar kent & vertrouwd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:04 schreef aborren het volgende:
[..]
Even los van de discussie elektrisch of niet, ik vind de hele constructie te wankel, 75% van de huur komt uit de familie en diezelfde familie voorziet ook nog eens in een deel van het inkomen voor het opvangen van kleinkinderen... en de taxatie in verhuurde staat, zeker op die locatie, neem ik ook met een korreltje zout. In combinatie met de te lage rente, ben ik heel benieuwd hoe snel deze vol komt!
Het dorp grenst aan Duitsland. Normaliter zou men daar veel last van hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:03 schreef peterc het volgende:
[..]
Op zich zie ik de komende tijd zeker nog wel leven voor de toko. Zal ongeveer het enige tankstation zijn in het dorp en dan nog aan een doorgaande weg. Omrijden voor een paar cent goedkoper, dan moet je echt een stukje omrijden. Plus lijkt me ook echt een lokale toko met klanten welke met hun 2e handsje geen tig km gaan omrijden. Mensen gaan er naar toe omdat men elkaar kent & vertrouwd.
Zie het wel aan de gang blijven zo op het land. Zeker nog niet zo stads en elec + hybride gericht, als menigeen denkt , zou willen, of gedacht had. De spullen moeten wel blijven rijden daar.
In oktober 2018 als verkocht op Funda met vraagprijs 139000 euroquote:Op donderdag 21 februari 2019 11:45 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Nieuwe van Samen in Geld: 750 euro huur voor een studio van 25m2 in een uithoek van Rotterdam? Mij niet gezien. Misschien in Amsterdam maar niet in Rotterdam West.
https://investeren.sameni(...)n-182-b-te-rotterdam
Als dit de nieuwe weg is die SiG is ingeslagen dan zit investeren er voor mij ook niet meer in.quote:Op donderdag 21 februari 2019 11:45 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Nieuwe van Samen in Geld: drie keer 750 euro huur voor drie keer een studio van 25m2 in een uithoek van Rotterdam? Mij niet gezien. Misschien in Amsterdam maar niet in Rotterdam West.
https://investeren.sameni(...)n-182-b-te-rotterdam
quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat de gek er voor geeft. In mijn ogen een (te) hoge taxatie waarbij door de nieuwe regels van SiG (schijf 1 van 60% naar 70%) de 1e schijf geeneens de woz-waarde per 01-01-2018 2017 meer dekt.![]()
![]()
Ik laat hem graag aan andere.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]Uuh waren de reacties zo slecht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een onzin. KoM weet precies wie welke reactie geplaatst heeft.quote:Het volledig anoniem en ongecensureerd plaatsen van reacties kan het succes van de funding negatief beļnvloeden
Misschien moet KoM/meneer Peter-Paul van Dijk de hand in eigen boezem steken en vragen van investeerders eens netjes en snel gaan beantwoorden.
Er was onduidelijkheid over een imho prima vervroegde aflossingsboete van 2% per resterend loopjaar. Dat was kennelijk voor sommigen niet duidelijk genoeg in de pitch gezet. Leek mij een prima project, jammer dat het is geannuleerd.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Uuh waren de reacties zo slecht?
Klopt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:47 schreef djh77 het volgende:
Managementbureau op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/alogic/
Met 2e hypotheek. Heeft in het verleden ook geld opgehaald via ivm en netjes terugbetaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De IvM lening is wel netjes op tijd terug betaald maar nu twijfel ik toch een beetje.
[ Bericht 8% gewijzigd door Horsemen op 21-02-2019 16:25:25 (Aanvulling) ]
De aankoop, circa 130-139k, wordt dus bijna volledig gefinancierd met een lening van 137k, dus minimale eigen bijdrage. Dan moet het pand nog opgedeeld worden in drie studio's., verbouwinkje van 10k of zo? Vergunningen en toestemmingen? En daarna net als in het andere recente SIG pandje in R'dam de huur ophengelen van ¤ 750,= voor 25-30m2. Is mij iets te snel en te optimistisch, zie ook Klaroenstraat 11 te Amsterdam, waar het verhuren en (daarna) opsplitsen niet zo lukte tegen de verwachte huurprijs.quote:Op donderdag 21 februari 2019 12:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
In oktober 2018 als verkocht op Funda met vraagprijs 139000 euro
https://www.funda.nl/koop(...)71-franselaan-182-b/
Dus de vrije verkoopprijs zou in drie maanden tijd met ruim 30k de lucht in zijn gevlogen! Als ik de eigenaar was zou ik snel die 30K winst pakken!![]()
Precies!quote:Op donderdag 21 februari 2019 15:20 schreef Horsemen het volgende:
Wat een onzin. KoM weet precies wie welke reactie geplaatst heeft.
Misschien moet KoM/meneer Peter-Paul van Dijk de hand in eigen boezem steken en vragen van investeerders eens netjes en snel gaan beantwoorden.
Ik ben het er mee eens dat gewoon antwoord geven op de vragen geven probleem oplost.quote:
En hoe heeft KoM dit toen uitgelegd?quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:17 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat gewoon antwoord geven op de vragen geven probleem oplost.
Ik kan het ook wel enigszins van KOM begrijpen, af en toe staan er opmerkingen bij.
Zo kan ik me van ik denk dit project herinneren dat een investeerder had uitgevogeld dat lener tijdens de looptijd de koopsom van het onroerend goed niet volledig afloste en dus dacht dat de lener het pand net voor einde looptijd zou verkopen, de opbrengst in eigen zak zou steken en de hypotheek dan verlopen zou zijn waardoor KOM achter het net zou vissen. Nou daar ging hij dus mooi niet intrappen.
Waarschijnlijk hebben ze dit niet uitgelegd of anderszins gereageerd op deze opmerking.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hoe heeft KoM dit toen uitgelegd?
Precies, dat denk ik ook.quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:01 schreef djh77 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze dit niet uitgelegd of anderszins gereageerd op deze opmerking.
Daar is toen door KoM of de intermediair wel degelijk op gereageerd. Als ik het me goed herinner was de strekking van het antwoord dat in de hypotheekakte staat dat het pand niet zonder toestemming van de hypotheekhouder (de stichting zekerheden KoM) verkocht mag worden, en dat deze situatie zich dus niet voor kan doen. Wat me feitelijk juist en eigenlijk triviaal lijkt.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
En hoe heeft KoM dit toen uitgelegd?
Na het bekijken van deze pitch kan ik alleen maar heel blij zijn dat mijn investering in het IVM project intussen weer veilig in mijn zak zit...quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:03 schreef Horsemen het volgende:
De IvM lening is wel netjes op tijd terug betaald maar nu twijfel ik toch een beetje.
Dan zie ik niet in wat er dan zo schadelijk is geweest dat de vragen hebben geleid tot het niet volkomen van het project (aldus KoM).quote:Op donderdag 21 februari 2019 20:56 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Daar is toen door KoM of de intermediair wel degelijk op gereageerd. Als ik het me goed herinner was de strekking van het antwoord dat in de hypotheekakte staat dat het pand niet zonder toestemming van de hypotheekhouder (de stichting zekerheden KoM) verkocht mag worden, en dat deze situatie zich dus niet voor kan doen. Wat me feitelijk juist en eigenlijk triviaal lijkt.
Ik geloof ook niet dat het door een of meer specifieke vragen veroorzaakt is. Wel onstond er in de Q&A op een bepaald moment een soort sfeer van algeheel wantrouwen in het project, met name omdat er in eerste instantie foto's waren gebruikt die niet van het specifieke huis waren. Ik vond het zelf eerlijk gezegd nogal overdreven allemaal.quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan zie ik niet in wat er dan zo schadelijk is geweest dat de vragen hebben geleid tot het niet volkomen van het project (aldus KoM).
quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt.Moet een beste verbouwing zijn, vraagprijs huis was 319 in 2016.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De IvM lening is wel netjes op tijd terug betaald maar nu twijfel ik toch een beetje.
"the wisdom of the crowd"quote:Op donderdag 21 februari 2019 21:28 schreef investeerdertje het volgende:
Bij zulke gedachten vraag ik mij ook af waarom je aan crowdfunding doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |