Het probleem is dat mensen dan hoger gaan inschrijven, met het risico op annuleringen. Ik ben zelf wel tevreden over de systematiek bij Estateguru. Bij projecten die zwaar over worden ingeschreven via autoinvest (vaak kleinere projecten) krijgt iedereen het minimumbedrag aan inleg (¤ 50). Hoe het daarboven wordt verdeeld weet ik niet, maar het lijkt er op dat het systeem voor kleinere investeerders het meest gunstig is (iedereen mag evenveel inleggen, ongeacht hoe veel ze hadden staan op autoinvest).quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:32 schreef OpDieFiets het volgende:
Alle uiteenlopende en (in sommige gevallen) ingewikkelde oplossingen voor de HCN autoinvest hierboven lezend, vraag ik me af of het dan niet veel simpeler en effectiever zou zijn om gedurende de preview fase de mogelijkheid van een actieve (dus niet-automatische) voorinschrijving te geven. Bij overtekening worden alle inschrijvingen toegekend voor een X percentage (bijv. 50%, of een zodanig percentage dat er een bepaald percentage overblijft voor inschrijving na openstelling). Lijkt me simpel, overzichtelijk en eerlijk?
Je moet het niet ingewikkelder gaan maken dan het nu is, want dan schiet het naar mijn mening een beetje zijn doel voorbij...
Wat de gek er voor geeft. In mijn ogen een (te) hoge taxatie waarbij door de nieuwe regels van SiG (schijf 1 van 60% naar 70%) de 1e schijf geeneens de woz-waarde per 01-01-2018 meer dekt.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:43 schreef djh77 het volgende:
[..]
Waarde 2,5 jaar geleden 250k, nu 360k
[ afbeelding ]
Investeerders in projecten bij estateguru die overschreven zijn krijgen een proportioneel deel van hun investering toegewezen. Die projecten zijn dus direct vol dmv automatische investeringen. Dat kleine investeerders een minimum van EUR 50 toegewezen kregen wist ik dan weer niet. Snap dat overigens wel, investeringen onder EUR 50 administreren wordt wel heel minimaal.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen dan hoger gaan inschrijven, met het risico op annuleringen. Ik ben zelf wel tevreden over de systematiek bij Estateguru. Bij projecten die zwaar over worden ingeschreven via autoinvest (vaak kleinere projecten) krijgt iedereen het minimumbedrag aan inleg (¤ 50). Hoe het daarboven wordt verdeeld weet ik niet, maar het lijkt er op dat het systeem voor kleinere investeerders het meest gunstig is (iedereen mag evenveel inleggen, ongeacht hoe veel ze hadden staan op autoinvest).
Bij Bondora doen ze wel evenredige toewijzingen, maar daar moet je (overigens net als bij Estateguru) het geld wel op je wallet hebben staan, wat hoge inschrijvingen tegen gaat. Je kunt ook niet cancellen, alleen de lening doorverkopen via de secondary market (wat zonder korting niet altijd snel lukt).
Vorige project van Wang:quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij SiG: LIVE 22 feb om 15.30 uur
[..]
https://investeren.sameni(...)gstraat-10-rotterdam
Dit project:quote:Wij zijn van mening dat een 90% financiering van dit project mogelijk is doordat aanvragers van dit project onroerend goed in eigendom hebben met een ruime overwaarde. Mede vanwege het in privé meetekenen is dit voor SamenInGeld passend.
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?quote:Ik ben momenteel in het bezit van twee woningen, die momenteel verhuurd worden
Niet met taxaties zoals bij het nieuwe project...quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:02 schreef djh77 het volgende:
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:03 schreef djh77 het volgende:
Assessmentbureau op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Deen-Assessment-BV
5% met 1e hypotheek op 2 panden op de zuidas
Ik vermoed dat ten minste op basis van dit project: 200 investeerders leggen samen ¤ 10.000 in.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:58 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Investeerders in projecten bij estateguru die overschreven zijn krijgen een proportioneel deel van hun investering toegewezen. Die projecten zijn dus direct vol dmv automatische investeringen. Dat kleine investeerders een minimum van EUR 50 toegewezen kregen wist ik dan weer niet. Snap dat overigens wel, investeringen onder EUR 50 administreren wordt wel heel minimaal.
Ik ben dus ook tevreden over het estate guru systeem.
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jspquote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.
Dat er geen taxatierapporten zijn opgesteld is dan wel weer apart.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:03 schreef djh77 het volgende:
Assessmentbureau op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Deen-Assessment-BV
5% met 1e hypotheek op 2 panden op de zuidas
quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Jammer dat het KoM is want ik had deze anders zeker mee genomen. Zo zie je maar weer, ook een slecht platform heeft soms een mooi project.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:15 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[..]
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Gustav Mahlerlaan 545B
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Gustav Mahlerlaan 547B
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Dat moet de annuītaire lening van 350.000 euro wel dekken.
Dit ruikt wel heel smerig. Misschien iets voor de FIOD om eens in te duiken.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:15 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[..]
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Gustav Mahlerlaan 545B
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Gustav Mahlerlaan 547B
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Dat moet de annuītaire lening van 350.000 euro wel dekken.
Het is nieuwbouw. Opgeleverd in 2017. Of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:46 schreef Benger het volgende:
[..]
Dit ruikt wel heel smerig. Misschien iets voor de FIOD om eens in te duiken.
Nee, ik vond het heel vreemd dat het opeens zo veel meer waard is. Dat het nieuwbouw is had ik niet gezien.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:58 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Het is nieuwbouw. Opgeleverd in 2017. Of bedoel je iets anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door personeelstekort groei niet door kunnen maken. De BV's worden opgenomen door 3 nieuwe ondernemers die geen borgstellng accepteren richting gve. Ook de oorspronkelijke ondernemer moet ontslagen worden van HA. Als investeerders niet instemmen gaat de toko failliet en is er niets te halen. Veel keus is er niet.
Daar hadden ze een betere verwoording voor kunnen verzinnen.quote:De banken willen tegenwoordig pas financieren vanaf ¤ 1.000.000,- als het om beleggingspanden gaat.
Ach als t is net als de overheid. Als ze het weten te brengen trappen (sommige) dr wel in..quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:23 schreef Red_arrow het volgende:
Dit is natuurlijk niet waar, misschien voor bedrijfspanden, maar niet voor beleggingspanden:
[..]
Daar hadden ze een betere verwoording voor kunnen verzinnen.
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:11 schreef Benger het volgende:
[..]
Nee, ik vond het heel vreemd dat het opeens zo veel meer waard is. Dat het nieuwbouw is had ik niet gezien.
Ik zat te kijken op internet. Het gaat om een appartementengebouw met meerdere verdiepingen. Je bent voor die prijs waarschijnlijk een van de vele eigenaren van de lap grond waarop het gebouw komt te staan.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:31 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.
Amsterdam en dus is erfpacht niet onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 20 februari 2019 18:31 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.
Goed gezien, dat lijkt inderdaad een risico waar SIG voor zou moeten waken, maar gaan ze dat ook doen? Vandaar dat ik niet zo gelukkig ben met die softe "overwaarde", die is ook zo weer weg.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:02 schreef djh77 het volgende:
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?
Uit de pitch: "Bij het eerste recht van hypotheek, gevestigd op een onroerende zaak, is de zekerheid vastgelegd via een notaris. De financiering verstrekt door de investeerders zal via de notaris pas worden vrijgegeven nadat deze zekerheid in het kadaster is geregistreerd. Deze registratie is openbaar en door geen partij te negeren. "quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Komt achteraf betaal verzoek met link.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:40 schreef Groepfunder het volgende:
Hoe zat het ook alweer bij HCN als je handmatig investeert. Word ik meteen naar een iDeal-pagina gelootst, of krijg ik achteraf een betalingsverzoek per e-mail?
Vandaag overigens goed nieuws voor de investeerders in project 5357 ('Theater Amsterdam'). De ondernemers hebben alle 60 termijnen voldaan en hebben de investeerders een bedankje gestuurd. In dat bedankje krijgen de banken nog even een schop na. Maar voor de financiering van hun nieuwe onderneming gaan de ondernemers toch eerst even naar ...., juist ja. Het lijkt mij qua PR niet handig om zo te opereren, maar ik heb er niet voor doorgeleerd.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:05 schreef djh77 het volgende:
Betalingsproblemen zorgprojecten gveDat gaat weer om veel geld! Eerste project bijna 400k van april 2017 Welk bedrag en wanneer is er/met het tweede project opgehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door personeelstekort groei niet door kunnen maken. De BV's worden opgenomen door 3 nieuwe ondernemers die geen borgstellng accepteren richting gve. Ook de oorspronkelijke ondernemer moet ontslagen worden van HA. Als investeerders niet instemmen gaat de toko failliet en is er niets te halen. Veel keus is er niet.
Wordt er eigenlijk nog wel betaald en gaat de nieuwe eigenaar de termijnen normaal doorbetalen?
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-02-2019 20:18:16 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |