Het probleem is dat mensen dan hoger gaan inschrijven, met het risico op annuleringen. Ik ben zelf wel tevreden over de systematiek bij Estateguru. Bij projecten die zwaar over worden ingeschreven via autoinvest (vaak kleinere projecten) krijgt iedereen het minimumbedrag aan inleg (¤ 50). Hoe het daarboven wordt verdeeld weet ik niet, maar het lijkt er op dat het systeem voor kleinere investeerders het meest gunstig is (iedereen mag evenveel inleggen, ongeacht hoe veel ze hadden staan op autoinvest).quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:32 schreef OpDieFiets het volgende:
Alle uiteenlopende en (in sommige gevallen) ingewikkelde oplossingen voor de HCN autoinvest hierboven lezend, vraag ik me af of het dan niet veel simpeler en effectiever zou zijn om gedurende de preview fase de mogelijkheid van een actieve (dus niet-automatische) voorinschrijving te geven. Bij overtekening worden alle inschrijvingen toegekend voor een X percentage (bijv. 50%, of een zodanig percentage dat er een bepaald percentage overblijft voor inschrijving na openstelling). Lijkt me simpel, overzichtelijk en eerlijk?
Je moet het niet ingewikkelder gaan maken dan het nu is, want dan schiet het naar mijn mening een beetje zijn doel voorbij...
Wat de gek er voor geeft. In mijn ogen een (te) hoge taxatie waarbij door de nieuwe regels van SiG (schijf 1 van 60% naar 70%) de 1e schijf geeneens de woz-waarde per 01-01-2018 meer dekt.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:43 schreef djh77 het volgende:
[..]
Waarde 2,5 jaar geleden 250k, nu 360k
[ afbeelding ]
Investeerders in projecten bij estateguru die overschreven zijn krijgen een proportioneel deel van hun investering toegewezen. Die projecten zijn dus direct vol dmv automatische investeringen. Dat kleine investeerders een minimum van EUR 50 toegewezen kregen wist ik dan weer niet. Snap dat overigens wel, investeringen onder EUR 50 administreren wordt wel heel minimaal.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen dan hoger gaan inschrijven, met het risico op annuleringen. Ik ben zelf wel tevreden over de systematiek bij Estateguru. Bij projecten die zwaar over worden ingeschreven via autoinvest (vaak kleinere projecten) krijgt iedereen het minimumbedrag aan inleg (¤ 50). Hoe het daarboven wordt verdeeld weet ik niet, maar het lijkt er op dat het systeem voor kleinere investeerders het meest gunstig is (iedereen mag evenveel inleggen, ongeacht hoe veel ze hadden staan op autoinvest).
Bij Bondora doen ze wel evenredige toewijzingen, maar daar moet je (overigens net als bij Estateguru) het geld wel op je wallet hebben staan, wat hoge inschrijvingen tegen gaat. Je kunt ook niet cancellen, alleen de lening doorverkopen via de secondary market (wat zonder korting niet altijd snel lukt).
Vorige project van Wang:quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project bij SiG: LIVE 22 feb om 15.30 uur
[..]
https://investeren.sameni(...)gstraat-10-rotterdam
Dit project:quote:Wij zijn van mening dat een 90% financiering van dit project mogelijk is doordat aanvragers van dit project onroerend goed in eigendom hebben met een ruime overwaarde. Mede vanwege het in privé meetekenen is dit voor SamenInGeld passend.
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?quote:Ik ben momenteel in het bezit van twee woningen, die momenteel verhuurd worden
Niet met taxaties zoals bij het nieuwe project...quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:02 schreef djh77 het volgende:
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:03 schreef djh77 het volgende:
Assessmentbureau op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Deen-Assessment-BV
5% met 1e hypotheek op 2 panden op de zuidas
Ik vermoed dat ten minste op basis van dit project: 200 investeerders leggen samen ¤ 10.000 in.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:58 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Investeerders in projecten bij estateguru die overschreven zijn krijgen een proportioneel deel van hun investering toegewezen. Die projecten zijn dus direct vol dmv automatische investeringen. Dat kleine investeerders een minimum van EUR 50 toegewezen kregen wist ik dan weer niet. Snap dat overigens wel, investeringen onder EUR 50 administreren wordt wel heel minimaal.
Ik ben dus ook tevreden over het estate guru systeem.
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jspquote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.
Dat er geen taxatierapporten zijn opgesteld is dan wel weer apart.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:03 schreef djh77 het volgende:
Assessmentbureau op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Deen-Assessment-BV
5% met 1e hypotheek op 2 panden op de zuidas
quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.
Dat er geen taxatierapporten zijn opgesteld is dan wel weer apart.
Jammer dat het KoM is want ik had deze anders zeker mee genomen. Zo zie je maar weer, ook een slecht platform heeft soms een mooi project.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:15 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[..]
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Gustav Mahlerlaan 545B
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Gustav Mahlerlaan 547B
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Dat moet de annuītaire lening van 350.000 euro wel dekken.
Dit ruikt wel heel smerig. Misschien iets voor de FIOD om eens in te duiken.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:15 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[..]
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp
Gustav Mahlerlaan 545B
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Gustav Mahlerlaan 547B
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2017 259.000 euro
01-01-2016 130.500 euro
01-01-2015 18.000 euro
Dat moet de annuītaire lening van 350.000 euro wel dekken.
Het is nieuwbouw. Opgeleverd in 2017. Of bedoel je iets anders?quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:46 schreef Benger het volgende:
[..]
Dit ruikt wel heel smerig. Misschien iets voor de FIOD om eens in te duiken.
Nee, ik vond het heel vreemd dat het opeens zo veel meer waard is. Dat het nieuwbouw is had ik niet gezien.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:58 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Het is nieuwbouw. Opgeleverd in 2017. Of bedoel je iets anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door personeelstekort groei niet door kunnen maken. De BV's worden opgenomen door 3 nieuwe ondernemers die geen borgstellng accepteren richting gve. Ook de oorspronkelijke ondernemer moet ontslagen worden van HA. Als investeerders niet instemmen gaat de toko failliet en is er niets te halen. Veel keus is er niet.
Daar hadden ze een betere verwoording voor kunnen verzinnen.quote:De banken willen tegenwoordig pas financieren vanaf ¤ 1.000.000,- als het om beleggingspanden gaat.
Ach als t is net als de overheid. Als ze het weten te brengen trappen (sommige) dr wel in..quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:23 schreef Red_arrow het volgende:
Dit is natuurlijk niet waar, misschien voor bedrijfspanden, maar niet voor beleggingspanden:
[..]
Daar hadden ze een betere verwoording voor kunnen verzinnen.
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:11 schreef Benger het volgende:
[..]
Nee, ik vond het heel vreemd dat het opeens zo veel meer waard is. Dat het nieuwbouw is had ik niet gezien.
Ik zat te kijken op internet. Het gaat om een appartementengebouw met meerdere verdiepingen. Je bent voor die prijs waarschijnlijk een van de vele eigenaren van de lap grond waarop het gebouw komt te staan.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:31 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.
Amsterdam en dus is erfpacht niet onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 20 februari 2019 18:31 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Maar dan vind ik het nog steeds een opmerkelijke ontwikkeling. Je zou zeggen dat de grond zelf ook al het nodige waard is, maar misschien is het bestemmingsplan recentelijk gewijzigd.
Goed gezien, dat lijkt inderdaad een risico waar SIG voor zou moeten waken, maar gaan ze dat ook doen? Vandaar dat ik niet zo gelukkig ben met die softe "overwaarde", die is ook zo weer weg.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:02 schreef djh77 het volgende:
Met funding van dit 2e project is de basis van het 1e project om tot 90% te financieren niet weg?
Uit de pitch: "Bij het eerste recht van hypotheek, gevestigd op een onroerende zaak, is de zekerheid vastgelegd via een notaris. De financiering verstrekt door de investeerders zal via de notaris pas worden vrijgegeven nadat deze zekerheid in het kadaster is geregistreerd. Deze registratie is openbaar en door geen partij te negeren. "quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:10 schreef impact9 het volgende:
[..]
Die durf ik wel aan, mits ze het hypotheekrecht echt gaan vestigen.
Dat er geen taxatierapporten zijn opgesteld is dan wel weer apart.
Komt achteraf betaal verzoek met link.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:40 schreef Groepfunder het volgende:
Hoe zat het ook alweer bij HCN als je handmatig investeert. Word ik meteen naar een iDeal-pagina gelootst, of krijg ik achteraf een betalingsverzoek per e-mail?
Vandaag overigens goed nieuws voor de investeerders in project 5357 ('Theater Amsterdam'). De ondernemers hebben alle 60 termijnen voldaan en hebben de investeerders een bedankje gestuurd. In dat bedankje krijgen de banken nog even een schop na. Maar voor de financiering van hun nieuwe onderneming gaan de ondernemers toch eerst even naar ...., juist ja. Het lijkt mij qua PR niet handig om zo te opereren, maar ik heb er niet voor doorgeleerd.
quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:05 schreef djh77 het volgende:
Betalingsproblemen zorgprojecten gveDat gaat weer om veel geld! Eerste project bijna 400k van april 2017 Welk bedrag en wanneer is er/met het tweede project opgehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door personeelstekort groei niet door kunnen maken. De BV's worden opgenomen door 3 nieuwe ondernemers die geen borgstellng accepteren richting gve. Ook de oorspronkelijke ondernemer moet ontslagen worden van HA. Als investeerders niet instemmen gaat de toko failliet en is er niets te halen. Veel keus is er niet.
Wordt er eigenlijk nog wel betaald en gaat de nieuwe eigenaar de termijnen normaal doorbetalen?
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-02-2019 20:18:16 ]
Tankstations hebben niet de toekomst. Door het veranderende wagenpark zal de omzet/winst naar toekomst teruglopen. Bovendien zijn deze stations zeker als ze lang bestaan rijk aan vervuilde grond. Ik waag me er niet aan zoals nu voorgesteld.quote:Op woensdag 20 februari 2019 18:07 schreef djh77 het volgende:
Financiering tankstation en woning op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19513
Met 1e hypotheek.
De zekerheden zien er inderdaad goed uit . LTV tov de woz waarde is ook ok. Zeer courante appartementen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:26 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jammer dat het KoM is want ik had deze anders zeker mee genomen. Zo zie je maar weer, ook een slecht platform heeft soms een mooi project.
Zou dit dan ook de reden zijn dat hij moet herfinancieren van de bank. Ofwel, vergelijkbaar als de varkensboer van Collin die van Deutsche Bank (?) moest vertrekken.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tankstations hebben niet de toekomst. Door het veranderende wagenpark zal de omzet/winst naar toekomst teruglopen. Bovendien zijn deze stations zeker als ze lang bestaan rijk aan vervuilde grond. Ik waag me er niet aan zoals nu voorgesteld.
Ik denk wel dat het mee speelt. Leeftijd en inkomen speelt denk ik ook een rol.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:47 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Zou dit dan ook de reden zijn dat hij moet herfinancieren van de bank. Ofwel, vergelijkbaar als de varkensboer van Collin die van Deutsche Bank (?) moest vertrekken.
Ja dat was een prettige mededeling vandaagquote:Op woensdag 20 februari 2019 21:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag trouwens weer een vervroegde aflossing van Collin:
Beste investeerder,
Via deze weg willen wij u informeren over de vervroegde algehele aflossing van de lopende lening van De Beren Oosterhout met leningnummer 21380. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van de maand februari ook nog drie extra rentetermijnen ontvangt naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform onze algemene voorwaarden versie 1.0 d.d. 26-05-2014.
Wij zullen dit bedrag vandaag op uw rekening-courant bijschrijven.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Druk restaurant met gedreven eigenaar . Ben er een keer wezen eten om mijn incentive te verzilveren. Was een solide investering, maar dat blijkt door de vervroegde aflossing.
Looptijd is te overzien. Denk dat er voorlopig nog wel getankt dient te worden echter wel iets groter risico dan een gemiddeld vastgoed project ook een hoge ltv.quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:12 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mee speelt. Leeftijd en inkomen speelt denk ik ook een rol.
Ik vind deze ook aantrekkelijk om mee te nemen. Afgaande op de laatste projecten denk ik dat zekerheden nu wel goed worden gevestigd.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De zekerheden zien er inderdaad goed uit . LTV tov de woz waarde is ook ok. Zeer courante appartementen.
Voor mij misschien een reden om toch weer een KOM projectje mee te nemen.
Hoe zit het eigenlijk met fee tegenwoordig bij KOM?
Wat ik niet begrijp is dat de huurinkomsten van de in hypotheek gegeven appartementen niet aan KOM verpand worden.
Om je vragen te beantwoorden, ja er is tot nu toe betaald en in de mail staat dat "de onderneming borg staat voor een tijdige betalingen van de termijnen aan GvE".quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat gaat weer om veel geld! Eerste project bijna 400k van april 2017 Welk bedrag en wanneer is er/met het tweede project opgehaald?
Wordt er eigenlijk nog wel betaald en gaat de nieuwe eigenaar de termijnen normaal doorbetalen?
Dan hakt die wel behoorlijk in het rendement voor zo'n 2 jarige lening met maar 5%. Voor mij is de fee 0.9% van de ingelegde som. Dus dan hou ik maar zo'n 4.2% van de ingelegde som aan over over 2 jaarquote:Op woensdag 20 februari 2019 21:41 schreef obligataire het volgende:
[..]
De fee is een staffeltarief. 0,9% tot aan 0,5%.
Je hebt inderdaad weinig andere keuzes dan akkoord gaan. In de pitch van de eerste lening staat dat de de man van de H.A. op het moment van aangaan lening niets had.quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:01 schreef ML45 het volgende:
[..]
Om je vragen te beantwoorden, ja er is tot nu toe betaald en in de mail staat dat "de onderneming borg staat voor een tijdige betalingen van de termijnen aan GvE".
M.i. voor dat laatste natuurlijk voor wat het waard is. Ik denk ondanks alles er ook over om akkoord te gaan ofschoon ik het niet fijn vind dat je min of meer zomaar je verantwoordelijkheid kunt inleveren wanneer het niet uit komt. Het lijkt op het hebben van een paraplu die je in moet leveren wanneer het gaat regenen.
Graag hoor ik jullie mening.
Het is inderdaad geen vetpot. Daar staat tegenover dat er in 2 jaar wordt afgelost, en dat de LTV hier wel dik in orde lijkt te zijn. Ik denk erover om het weer eens te proberen met KOM.quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dan hakt die wel behoorlijk in het rendement voor zo'n 2 jarige lening met maar 5%. Voor mij is de fee 0.9% van de ingelegde som. Dus dan hou ik maar zo'n 4.2% van de ingelegde som aan over over 2 jaar
Ik zie wel dat (de financiers) van Estea Capital een nog groter financieel belang heeft dat de toko niet failliet gaat.quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad weinig andere keuzes dan akkoord gaan. In de pitch van de eerste lening staat dat de de man van de H.A. op het moment van aangaan lening niets had.
Gelezen de huidige overname die eruit ziet als een overname die niet uit weelde tot stand komt, zal hij nu ook nog wel niets hebben.
Je moet dus kiezen tussen Faillisement= niets en misschien nog wat in de toekomst zonder enige zekerheid of H.A.
Tankstations hebben wel waarde. Total betaalde laatst 24 miljoen voor het gebruik voor de komende 15 jaar voor 1 locatie.quote:Op woensdag 20 februari 2019 20:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Tankstations hebben niet de toekomst. Door het veranderende wagenpark zal de omzet/winst naar toekomst teruglopen. Bovendien zijn deze stations zeker als ze lang bestaan rijk aan vervuilde grond. Ik waag me er niet aan zoals nu voorgesteld.
quote:de door de rijksoverheid georganiseerde veiling van snelweglocaties door Total Nederland aangeschaft voor ruim 24 miljoen euro. Hiermee werd het in de landelijke media bestempeld als ‘het duurste tankstation van Nederland’. Met de aankoop is Total voor de komende 15 jaar concessiehouder van de locatie
Tja, op goede locaties aan de snelweg nog wel, maar zo maar ergens in een dorp niet. Het gaat om volume, alleen dan is het rendabel om snelladen, CNG, waterstof of LNG aan te bieden. Benzine en diesel is inderdaad een aflopende zaak. Op A locaties blijven tankstations wel draaien (al zullen de concessiekosten niet langer toenemen), maar op B locaties zul je zien dat er tankstations ten onder gaan door overaanbod. Met name snelladers moeten aan de snelweg zitten, omdat je die vooral of zelfs uitsluitend gebruikt als je onderweg bent.quote:Op donderdag 21 februari 2019 05:32 schreef djh77 het volgende:
[..]
Tankstations hebben wel waarde. Total betaalde laatst 24 miljoen voor het gebruik voor de komende 15 jaar voor 1 locatie.
[..]
Nog niet enthousiast, leenbedrag ivht de WOZ waarde, de staat van onderhoud (schilderwerk) vh pand waar ze zelf in (1, 2 of 3 etages (dus gehele woonhuis) in gewoond hebben, hoe zit het met de opsplitsing. Plus de huuropbrengsten 25k ivht het woon-opp van de diverse eenheden.ben ik ook nog niet over uit.quote:Op woensdag 20 februari 2019 15:45 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Schijf 1 bedraagt maar liefst 114% van de WOZ waarde (peildatum 1-1-2018).
Die getaxeerde marktwaarde van 360k lijkt mij nogal aan de hoge kant, zeker gezien de slechte staat van onderhoud...
Langs zo'n N weg komen toch ook genoeg auto's of zie ik dat verkeerd. Voorlopig is er toch nog ruim voldoende vraag naar diesel en benzine.quote:Op donderdag 21 februari 2019 07:42 schreef Benger het volgende:
[..]
Tja, op goede locaties aan de snelweg nog wel, maar zo maar ergens in een dorp niet. Het gaat om volume, alleen dan is het rendabel om snelladen, CNG, waterstof of LNG aan te bieden. Benzine en diesel is inderdaad een aflopende zaak. Op A locaties blijven tankstations wel draaien (al zullen de concessiekosten niet langer toenemen), maar op B locaties zul je zien dat er tankstations ten onder gaan door overaanbod. Met name snelladers moeten aan de snelweg zitten, omdat je die vooral of zelfs uitsluitend gebruikt als je onderweg bent.
Ook hier regeert het Randstedelijk denken. Even wat cijfers over 2017 van de verkochte auto's; Benzine 75%, Diesel 17,4%, Hybride 5,1%, Full Elec 1,9% en CNG/LPG 0,6%. Daarnaast worden de Full elec auto's veelal verkocht in het stedelijke gebied. De in 2017 verkochte auto's blijven nog wel even rijden in Nederland muv de Tesla's omdat die om fiscale redenen massaal naar Duitsland gaan. Conclusie de vraag naar Benzine en Diesel zal nog wel even blijven.quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:11 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Langs zo'n N weg komen toch ook genoeg auto's of zie ik dat verkeerd. Voorlopig is er toch nog ruim voldoende vraag naar diesel en benzine.
In mijn regio zie ik toch dat verschillende zaken de deuren hebben moeten sluiten. De autos die nog rijden, zijn veel zuiniger, waardoor je als consument tanken lang genoeg uit kunt stellen tot het moment dat je in de buurt ben van een goedkope pomp, wat er voor zorgt dat de marges afnemen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:24 schreef ML45 het volgende:
[..]
Ook hier regeert het Randstedelijk denken. Even wat cijfers over 2017 van de verkochte auto's; Benzine 75%, Diesel 17,4%, Hybride 5,1%, Full Elec 1,9% en CNG/LPG 0,6%. Daarnaast worden de Full elec auto's veelal verkocht in het stedelijke gebied. De in 2017 verkochte auto's blijven nog wel even rijden in Nederland muv de Tesla's omdat die om fiscale redenen massaal naar Duitsland gaan. Conclusie de vraag naar Benzine en Diesel zal nog wel even blijven.
Zijn die goedkopere / onbemande pompen niet veel meer terrein aan het winnen?quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:46 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
In mijn regio zie ik toch dat verschillende zaken de deuren hebben moeten sluiten. De autos die nog rijden, zijn veel zuiniger, waardoor je als consument tanken lang genoeg uit kunt stellen tot het moment dat je in de buurt ben van een goedkope pomp, wat er voor zorgt dat de marges afnemen.
Even los van de discussie elektrisch of niet, ik vind de hele constructie te wankel, 75% van de huur komt uit de familie en diezelfde familie voorziet ook nog eens in een deel van het inkomen voor het opvangen van kleinkinderen... en de taxatie in verhuurde staat, zeker op die locatie, neem ik ook met een korreltje zout. In combinatie met de te lage rente, ben ik heel benieuwd hoe snel deze vol komt!quote:Op donderdag 21 februari 2019 09:46 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
In mijn regio zie ik toch dat verschillende zaken de deuren hebben moeten sluiten. De autos die nog rijden, zijn veel zuiniger, waardoor je als consument tanken lang genoeg uit kunt stellen tot het moment dat je in de buurt ben van een goedkope pomp, wat er voor zorgt dat de marges afnemen.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:03 schreef OpDieFiets het volgende:
Project "Bea" op KOM is ingetrokken, zo te zien? Zat ook totaal geen schot meer in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, ondernemer heeft financiering anders geregeld waardoor het project is teruggetrokken.quote:Op donderdag 21 februari 2019 10:03 schreef OpDieFiets het volgende:
Project "Bea" op KOM is ingetrokken, zo te zien? Zat ook totaal geen schot meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |