Oh jo dat wist ik niet eens. Maar klopt mijn verhaal dan van de duitsers?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:27 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik heb net eens zitten snuffelen en over WindeKind is nog best veel te vinden op internet!
Interessant, had er nog nooit van gehoord.
De SD zat in die villa.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Oh jo dat wist ik niet eens. Maar klopt mijn verhaal dan van de duitsers?
Je moet er voor de gein eens langs rijden. Bijna altijd zijn de groene rol luiken naar beneden. Het is ook een heel appart huis om te zien. Heel recht allemaal. Het ziet er naar mijn idee uit zo van. Dit is meer dan een huis. Echt een aantrekkings kracht heeft het huis op mij![]()
Dr. Campbell, met die toevoeging (gld) heb je me weer een stuk verder geholpen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:41 schreef Dr.Campbell het volgende:
In Brummen ( gld ) moet ook 'n spookhuis staan zegt men.
Ik toon interesse.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:48 schreef ook_gek het volgende:
kan helaas geen foto,s vinden op internet van het huis. Als er intresse is wil ik best dit weekend even snel een foto daar gaan schieten voor in dit topic![]()
OEH zullen we meeten voor dat huisquote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:48 schreef MUUS het volgende:
[..]
De SD zat in die villa.
Voor de geinteresseerden: Nieuwe Parklaan 76. Ik ga zeker eens langsrijden, ja!.
Had je je telefoon niet recht kunnen houden?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:56 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Oke hier het huis. Niet al te scherp genomen want helaas was mijn digicam op waar door ik mijn mobiel moest gebruiken. De ingang links ziet er in het echt super mooi uit. Het huis is volgens mij nog helemaal in oude staat. Alleen die rolluiken zijn ALTIJD dicht. Ook aan de zeikant zijn die luiken altijd naar beneden. Heb nog nooit gezien dat ze naar boven zijn.
Zelf vind ik dit een heel indrukwekkend huis. Niet mooi of zo maar het ademt iets uit waar door je aangetrokken word door dit huis. VInd ik dan![]()
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:09 schreef Vectra het volgende:
[..]
Had je je telefoon niet recht kunnen houden?Zit hier nu met een stijve nek
Om te voorkomen dat iedereen daar last van krijgt, heb ik hem even gedraaid
[afbeelding]
Edit: weet nu inderdaad welk pand je bedoelt
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]ja vond het niet zo strak idee om daar uitgebreid foto,s te makne
![]()
ja dat is zeker door mijn hoofd gegaan jaquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:15 schreef Mirage het volgende:
[..]daar kan ik in komen.
Had je niet zoiets van "ik bel aan en peil deze mensen even over hun woning ? "
Stel je voor "ze" je komen halenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:14 schreef ook_gek het volgende:
[..]ja vond het niet zo strak idee om daar uitgebreid foto,s te makne
![]()
Tis ook een ontzettend mooi pandquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja dat is zeker door mijn hoofd gegaan ja
Ik zou ook heeeeeeeeeeeeel erg graag eens binnen willen kijken. Het huis trekt me zo onwijs aan
Waar woon je dat je er zo even langs kon gaan ?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ja dat is zeker door mijn hoofd gegaan ja
Ik zou ook heeeeeeeeeeeeel erg graag eens binnen willen kijken. Het huis trekt me zo onwijs aan
Hij moet er volgens mij nog dichterbij wonen dan ik. Zit toch gauw een kwartier/ 20 minuten op de fiets om er te komenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waar woon je dat je er zo even langs kon gaan ?
Hoe zou jij je het gesprek voorstellen als je aan zou bellen en eventueel binnengelaten zou worden ?
* Mirage is wel geïnteresseerd om het eventueel samen te doen als je liever niet alleen gaat ?
Als jij ook al zo dichtbij woont... maak een afspraak met hem,bereidt wat vragen voor om het gesprek nuttig te maken en ga op onderzoek uit !!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:26 schreef Vectra het volgende:
[..]
Hij moet er volgens mij nog dichterbij wonen dan ik. Zit toch gauw een kwartier/ 20 minuten op de fiets om er te komen
als ik tussen hem en jou moet kiezen ga ik helemaal voor jouquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:30 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als jij ook al zo dichtbij woont... maak een afspraak met hem,bereidt wat vragen voor om het gesprek nuttig te maken en ga op onderzoek uit !!![]()
Hahahaha! Logische keuzequote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:34 schreef ook_gek het volgende:
[..]
als ik tussen hem en jou moet kiezen ga ik helemaal voor jou
Nee ik woon voor de mensen die bekend zijn in scheveningen bij de stevinstraat.
Dat is redelijk in de buurt. Als ik binnen door rij doe ik er ongeveer 5min over op de fiets of net iets langer. Ik ging toch even naar mijn vader zijn zaak en die ligt er redelijk in de buurt. Dus ik dacht hop effe foto maken![]()
Nou ten eerte weet ik totaal niet wie de eigenaar is van dit huis. Ik zie er NOOIT een auto staan en ik zie altijd alleen maar op de bovenste verdieping lampen branden. Links en rechts van het huis zijn iets van 8 ramen aan elke kant. En al die ramen zijn met groene rolluiken dicht. Ook deze heb ik nog nooit open gezien. Ik weet totaal niet of dit huis ook wel bewoond is.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
Waar woon je dat je er zo even langs kon gaan ?
Hoe zou jij je het gesprek voorstellen als je aan zou bellen en eventueel binnengelaten zou worden ?
* Mirage is wel geïnteresseerd om het eventueel samen te doen als je liever niet alleen gaat ?
mijn man werkt er en idd het lijkt soms of hij er woont.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Nou ten eerte weet ik totaal niet wie de eigenaar is van dit huis. Ik zie er NOOIT een auto staan en ik zie altijd alleen maar op de bovenste verdieping lampen branden. Links en rechts van het huis zijn iets van 8 ramen aan elke kant. En al die ramen zijn met groene rolluiken dicht. Ook deze heb ik nog nooit open gezien. Ik weet totaal niet of dit huis ook wel bewoond is.
Tjha hoe stel ik me zelf zo een gesprek voor?
Ik zou gewoon bellen en zeggen van ja ik heb wellicht een hele vreemde vraag. Maar ik zou uw huis wel eens van binnen willen bekijken. Dit omdat het huis mijn intresse heeft getrokken van kleins af aan. Echter na 24 jaar heb ik het lef om eens te vragen of ik binnen zou mogen kijken. Is dit mogelijk?
Maar de kans dat het mag is vrij klein.
Maar mirage jij woont toch niet in Den Haag. Je vriend woonde er toch? JA ja wij hebben elkaar vroeger regelmatig gesproken volgens mij op IRC toen je zwanger was van je 2de kindje of zo. Mijn geheugen is niet al te goed![]()
Ik ben altijd geïneteresseerd in dit soort huizen/plekkenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:44 schreef ook_gek het volgende:
maar jij bent ook opeens geintereseert in het huis begrijp ik?
http://www.kadaster.nl/index.htmlquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:20 schreef ook_gek het volgende:
Uhm waar kan ik dat uit zoeken? Dan ga ik dat eens proberen uit te zoeken
Verhaal gaat dat elke eigenaar vrij snel weg gegaan is. Mijn moeder vertelde dat de huidige eigenaar het huis totaal in oude staat terug gebracht heeft en dat het nu minder zou spoken......
Maar ze denkt dat het laatste slap gelul is. Wel is het een feit dat het totaal verbouwd is. Maar dat is al weer jaren geleden.
Ik ben erg benieuwd !quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:32 schreef ook_gek het volgende:
Even wat feiten op een rijtjein het verleden is dit huis vaak van eigenaar geruild de laatste eigenaar heeft het huis weer helemaal in oude staat terug gebracht Dit huis was in WOII een gevreest huis. Als je binnen kwam zou je er nooit meer uit komen dit huis is in handen geweest van de duitsers en hadden daar een hoofdkantoor van gemaakt men zegt dat het onwijs spookt in het huis dit door de velen moorden die gepleegt zijn in de oorlog
Dit is even wat ik weet over het huis. Het is mij nu onbekend of dit huis bewoont is of niet. De tuin achter het huis is 1 grote drama. Zo ook de voortuin. Het huis op zich is echt in perfecte staat. Bekijk alleen dat dak maar eens.
Of al mijn gegevens kloppen weet ik niet. Dit is alleen wat mij ooit verteld is.
op de foto zie je wel een garage ingang. Maar wat ik zeg je ziet nooit wat.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:37 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd !
Een bewoner van zo'n huis heeft gegarandeerd 1 of 2 auto's.. die zouden er dus regelmatig moeten staan...
Als die er niet staan lijkt het mij onbewoond...
Andere optie is dat het huis (gedeeltelijk) verhuurd is, maar dan zou je op zijn minst fietsen moeten zien.
François van 't Sant (11 februari 1883 - 3 juni 1966) was een Nederlands hoofdcommissaris van politie, en vertrouweling van Koningin Wilhelmina.quote:Jacob de Vries 1889
Amsterdam 6 nov. 1889- Scheveningen/Huize Windekind 8 maart 1943.
Valkenboschkade 466, hoek Laan van Meerdervoort.
Koopman.
Werd op 8 maart 1943 te Rijswijk gearresteerd omdat hij Joden verborg. Er was door Fischer SD-chef en kantoor houdende aan de Oude Scheveningseweg in Huize Windekind een bedrag van vijf duizend gulden op zijn hoofd gezet.
Na zijn aanhouding werd de Vries overgebracht naar Huize Windekind waar hij zich door het innemen van een giftige tablet van het leven beroofde.
Ah een eigenaar gevonden van het huis. Dat is eigenaar 1.quote:Op 13 mei 1940 scheepte hij zich in op hetzelfde schip als koningin Wilhelmina en stak over naar Londen. Zijn gezin bleef achter en zijn woning Villa Windekind werd later gevorderd door de Duitsers die er de Sicherheitsdienst (SD) onderbrachten; onder andere Friederich Weinreb zou hier later worden verhoord.
Er waren dus cellen daar en er werd flink gemarteldquote:De polemiek tussen Rubinstein en Hermans leidde zoals bekend tot een grootscheeps onderzoek van het Riod, dat in 1976 een al even omstreden rapport uitbracht waarin de lijn-Hermans met overgave werd nagevolgd. Dat rapport, zo filosofeert Henk van Gelder in zijn biografie, moet een complicerende factor zijn geweest binnen de relatie tussen Carmiggelt en Rubinstein. Uiteindelijk wordt in hoofdstuk 40 van de Riod-rapportage beweerd dat niemand minder dan dezelfde Weinreb verantwoordelijk zou zijn voor de dood van Jan Carmiggelt. Dat ging volgens de onderzoekers van het Riod als volgt in zijn werk: Weinreb zou na door de Duitsers te zijn opgepakt als geheim agent voor de SD hebben gewerkt. Hij zou ‘celspionage’ hebben bedreven in de cellen van de SD in Den Haag. Een van de mensen die hij zou hebben uitgehoord zou de joodse arts Joseph Kalker zijn geweest, actief in hetzelfde ondergrondse netwerk als Friedrich Weinreb. Na te zijn gemarteld door de SD in villa Windekind zou Kalker nog steeds niets hebben losgelaten. Vervolgens kwam hij in een cel met Weinreb terecht, aan wie hij wél namen zou hebben genoemd. Zo zou de SD op het spoor van Jan Carmiggelt zijn gekomen, aldus nog steeds het Riod-rapport.
mijn verhaal is wel spannend hequote:Op zaterdag 4 januari 2003 20:12 schreef ThugLove het volgende:
je hoort vaak verhalen over panden/huizen waar het schijnt te spoken
ik ben erg nieuwschierig en wil wel een keer een nacht met een videocamera in zo`n huis gaan zitten
weet iemand zo`n plaats? oud leegstaand spokend pand ofzo?
en wat zijn de verhalen erachter ?
ik zal msn even activerenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
op de foto zie je wel een garage ingang. Maar wat ik zeg je ziet nooit wat.
mail mij anders even je msn dan knal ik je op msn ik kom niet helemaal uit dat kadaster gebeurenmail staat in mijn profiel en dat is niet mijn msn
![]()
Ik zit op IRC dat is het makkelijkste denk ik danquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:51 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik zal msn even activeren
zodra ik die online heb stuur ik je een mail met mijn gegevens.
Of ook een makkelijke weg is irc.
als je geen ircclient hebt kan je via
irc.tweakers.net
ook joinen.
Je tikt je nick in en als channel/kamer #truth
Vandaag zal er niemand bereikbaar zijn bij instanties...weekend enzo.
Hoi Marietje_34!quote:Op vrijdag 15 juli 2005 10:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dr. Campbell, met die toevoeging (gld) heb je me weer een stuk verder geholpen!'Mijn' spookhuis moet zich idd bij Brummen bevinden
![]()
Kom je toevallig uit die buurt? Any chance dat je me misschien een stukje op weg zou kunnen helpen in mijn 'zoektocht' naar de eigenaar, of meer informatie?
OF wellicht dat er Brummenaren ofzo deze plek kennen en mij er meer over kunnen vertellen?
Gaarne, bij voorbaat dank!quote:Op maandag 18 juli 2005 19:51 schreef Dr.Campbell het volgende:
[..]
Hoi Marietje_34!
Op dit moment kan ik je wat betreft het huis in Brummen nog niet verder helpen.
Er is mij door verschillende personen 'n hele tijd geleden verteld dat er zich daar 'n spookhuis zou bevinden, ik heb er toen helaas niet over doorgevraagd.
M'n nieuwschierigheid is nu echter wel weer gewekt, dus ik zal 'ns opnieuw wat info proberen op te duikelen.
Als ik wat interessants tegenkom zal ik het je zeker mededelen!![]()
Ik kom zelf overigens niet direct uit de buurt, ben er wel 'ns doorgereden.
Mooi verhaal en mooi oud huisquote:In Ellecom zou er ook 1 staan.
Het exacte adres weet ik niet uit 't hoofd( zou ik moeten checken ), wel weet ik precies waar het staat.
Sterker nog, ik ben er ooit eens binnengeweest!![]()
Ruim 10 jaar geleden, heb ik daar met 'n bandje 'n optreden verzorgd.
Toendertijd zaten er krakers in, ik zou eigenlijk niet weten of die er nu nog in wonen, ik kan het me haast niet voorstellen.
Ik vraag me af of het uberhaupt nog bewoond is eigenlijk.
Anyway, het verhaal ging toen dat het ooit 'n tehuis is geweest voor weeskinderen/gehandicapte kinderen en dat het indertijd afgebrand is geweest, of er overlevenden waren weet ik niet meer.
Verschillende mensen vertelden dat ze er vreemde stemmen hoorden.
Enkele bewoners hoorden 'snachts kinderstemmen, 'n bewoonster vertelde me dat ze midden in de nacht gegiegel hoorde, en 'n vrouwenstem die zei: stil jullie, hou eens op!
Een van onze bandleden had er ook eens overnacht en vertelde me het volgende: hij werd plots midden in de nacht wakker, lag gewoon op z'n rug maar kon zich niet meer bewegen.
Hij had het gevoel alsof er 'n paar handen steeds heel langzaam over z'n gezicht gingen.
Er was niets te zien, maar hij had het gevoel dat '' iets '' zich boven hem bevond.
Hij zei toen maar iets dergelijks als '' volgens mij deug jij wel he? '' ( tja, je moet toch wat!), toen verdween het weer.
Wat ik er verder nog over weet is dat ze het toen '' De Hexenketel '' noemden, er stond 'n groot bord in de tuin waar ze dat hadden opgeschreven.
Wie weet.... maar de boerderij bij Brummen laat me op de een of andere manier niet los, ik zou hier echt ontzettend graag een kijkje willen gaan nemen. Het verhaal over die ongelukkige boerenzoon die zich aan die boom verhing, ik zie bijna voor me hoe zijn moeder na verloop van tijd haar zoon miste, en op een gegeven moment hem zag hangen aan die eik iets verder op. Dat ze daar vervolgens helemaal in paniek naar toe rende, maar het was al te laat.. *Marietje heeft een levendige fantasie*quote:Als '' spookplaats '' heb je ook daar dichbij nog de '' onzalige bossen '', waar ook verschillende verhalen over rond gaan.
Misschien ook wat voor jou?
Neejoh dit huis is echt niet bewoond!! Honderd procent zeker..quote:Op zondag 3 juli 2005 10:55 schreef rik007 het volgende:
Het huis in monster ziet er keurig verzorgt uit. Er staan geen 'te koop' borden in de tuin en volgens de telefoongidsen wonen er mensen. Bewoond dus (door levenden).
Je bedoelt wilhelminalaan 2?quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:20 schreef vandenderen het volgende:
Neejoh dit huis is echt niet bewoond!! Honderd procent zeker..
en was het bewoond of niet ?quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:01 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je bedoelt wilhelminalaan 2?
Daar ben ik een tijd geleden heen gegaan, ik zou er met MUUS een kijkje nemen maar ze zei op het laatste ogenblik af, toen ben ik er maar heel dapper alleen heen gegaan.
Heb ook foto's genomen toen, verder er niets meer mee gedaan omdat het dood bloedde bij gebrek aan tijd en belangstelling
yakyakyakyak!! Zou nooit bij een begraaf plaats willen wonen.... Hier in Hilversum is een hele grote begraafplaats aan de bosdrift. Dat huis ziet er ook zo eng uit. Is half bewoond half niet... onbewoonde helft is dan ook echt niet mooi: ramen verstoft, ruitje ingetikt etc etcquote:Op maandag 25 juli 2005 16:07 schreef rozeponypop het volgende:
Dan ken ik ook nog wel een vaag verhaal. Misschien kennen jullie de begraafplaats in Driehuis (Westerveld heet de begraafplaats)? Het is dezelfde begraafplaats als waar Pim Fortuyn tijdelijk begraven is. Nou als je dus voor de begraafplaats staat, staat links een heel groot huis. Dat word ook wel eens Villa Romantica genoemt. Het schijnt dat het daar ook spookt. Het huis is denk ik 2 verdiepingen hoog en is bijna niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Het staat achter een hele hoge heg en er zit een hek helemaal aan bij het begin van de oprij laan. Daar zit een bocht in dus vanaf het hek kan je het huis helaas ook niet zien. De verhalen gaan dat het huis er staat vanaf het begin dat de begraafplaats er is. De begraafplaats is op 23 juli 1888 geopend. Een vriendin van mij haar ouders wilden het huis een jaartje of 15 geleden kopen. Zij hebben het huis van binnen bezichtigt. Het schijnt dat het een heel mooi onderhouden huis was met ruime kamers en een mooie grote kelder. Maar die kelder was dus ook een probleem. Een deel van de kelder loopt namelijk onder het oude stuk van de begraafplaats door. En zit ook een deur in de kelder om rechtstreeks naar buiten te kunnen. Maar die kon je niet afsluiten. Er zat wel een slot op en die kon je ook dichtdoen maar als je dan de volgende ochtend in de kelder kwam was de deur weer van het slot. Dit is ook de reden geweest dat de ouders van mijn vriendin het niet hebben gekocht. Hun maakte het niet uit dat die deur open ging, maar meer dat de deur niet afgesloten kon worden. Denk aan inbrekers die ook rustig je huis in en uit kunnen lopen. Er gaan ook heel wat andere verhalen over het huis de ronde, zoals vreemde stemmen. Rare geluiden, en vreemde gebeurtenissen. De verhalen ken ik niet helemaal precies. Maar vond de kelder deur als vreemd genoeg, en al helemaal om je voorstellen dat er mensen boven je hoofd begraven liggen als je in de kelder loopt.
Dank je welquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef Kimske het volgende:
Ook_gek geweldig verhaal!!!! toen ik dat huis zag kreeg ik meteen kippevel, t heeft iets... bizars...... brrr echt cool!
Volgens mij het je hier over het Steenen Kruis op de Eikelhof, wat inderdaad in de buurt van Klooster Sion is. Wat ik er (nog) van weet is dat er ooit een priester of geestelijke is overleden. Daarom is er een kruis neergezet. Vervolgens wilden mensen het kruis weghalen of verplaatsen omdat het in de weg stond (ik geloof midden in een weiland oid) en vervolgens ging het vee dood, werden er mensen ziek en gebeurden er nog meer rare dingen e.d. Het kruis is weer op zijn plek neergezet en sindsdien schijnt het er weer rustig te zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:34 schreef Mirage het volgende:
Boerderijen lijken allemaal op elkaar, de boerderij doet mij denken aan de boerderij in mijn geheugen die een "steen" in het weiland heeft staan.
Als je de steen weghaalt dan vliegen de meubels en het servies de woning door.
Hij is ene paar keer weggehaalt, maar altijd hebben de bewoners de steen terug geplaatst.
De boerderij waar ik het over heb ligt vlakbij abdij Sion in Overijssel.
( het zou kunnen dat het daar al Gelderland heet, geen idee hoe de grens loopt )
klopt !quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:36 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Volgens mij het je hier over het Steenen Kruis op de Eikelhof, wat inderdaad in de buurt van Klooster Sion is. Wat ik er (nog) van weet is dat er ooit een priester of geestelijke is overleden. Daarom is er een kruis neergezet. Vervolgens wilden mensen het kruis weghalen of verplaatsen omdat het in de weg stond (ik geloof midden in een weiland oid) en vervolgens ging het vee dood, werden er mensen ziek en gebeurden er nog meer rare dingen e.d. Het kruis is weer op zijn plek neergezet en sindsdien schijnt het er weer rustig te zijn.
Mijn ouders hadden nog een oud boekje over het Steenen kruis op de Eikelhof van mijn oma, waar een van de versies in staat, maar het is ontzettend lang verhaal en mijn verhaal is dan waarschijnlijk ook even kort door de bocht.
Hmm, ik weet wel van het huis "de hoop" in hazerswoude, dat staat in de buurt bekend als een spookhuis. Paar jaar geleden voor FOK wat foto's gemaakt met toen mijn webcam (intern geheugen).. thuis gekomen, webcam aangesloten, en dat hele ding raakte corrpt. Heb geen foto's er vanaf kunnen halen, drivers updaten hielp niet. Kortom, na het fotograferen van dat huis voor FOK had ik een webcam minder.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat bruine huis, tegen de brug aan in alphen [weet straatenzo niet]
aan het water
dat staat te koop
quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:23 schreef Mirage het volgende:
[..]
en wat leuk dat we elkaar laatst op deze manier weer tegen het lijf zijn gelopen !
Zo wat gaaf. Ik zou dus DOL graag in dat huis willen zitten. En ik zou echt DOL graag dan die steen laten verhuizen. Echt waar ik wil dat wel eens mee maken. Lijkt me helemaal geweldigquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:36 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Volgens mij het je hier over het Steenen Kruis op de Eikelhof, wat inderdaad in de buurt van Klooster Sion is. Wat ik er (nog) van weet is dat er ooit een priester of geestelijke is overleden. Daarom is er een kruis neergezet. Vervolgens wilden mensen het kruis weghalen of verplaatsen omdat het in de weg stond (ik geloof midden in een weiland oid) en vervolgens ging het vee dood, werden er mensen ziek en gebeurden er nog meer rare dingen e.d. Het kruis is weer op zijn plek neergezet en sindsdien schijnt het er weer rustig te zijn.
Mijn ouders hadden nog een oud boekje over het Steenen kruis op de Eikelhof van mijn oma, waar een van de versies in staat, maar het is ontzettend lang verhaal en mijn verhaal is dan waarschijnlijk ook even kort door de bocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |