abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:12:43 #1
40519 ThugLove
Me Against The World
pi_7708333
je hoort vaak verhalen over panden/huizen waar het schijnt te spoken

ik ben erg nieuwschierig en wil wel een keer een nacht met een videocamera in zo`n huis gaan zitten

weet iemand zo`n plaats? oud leegstaand spokend pand ofzo?
en wat zijn de verhalen erachter ?

Only God Can Judge Me
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:15:05 #2
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_7708385
Ehmm ja bij ons in het dorp...heb je een best wel groot huis met rieten dak.....zou iemand vermoord zijn ofzow....daarna hebbe er beetje drugslui gezete ofzow....was het leeggezet door politie en staat nu nog te koop gloof.....gerucht ging alleen dat Reinout Oerlemans (ofzo) en Danielle overgaag het huis gingen kopen (danielle komt uit sgravezande en dat is een dorp verderop )
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:17:22 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_7708431
Een meisje wilde niet bij ons in de flat wonen omdat ze de jongen die zich ooit heeft opgehangen nog kon voelen. (Zei ze, en bijna niemand weet dat er ooit iemand zelfmoord heeft gepleegd, dus hoe zij dat weet...) Maar eh, ik heb er nooit wat van gemerkt hoor...
[KNE]-Mod
pi_7708462
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:17 schreef ThE_ED het volgende:
Een meisje wilde niet bij ons in de flat wonen omdat ze de jongen die zich ooit heeft opgehangen nog kon voelen. (Zei ze, en bijna niemand weet dat er ooit iemand zelfmoord heeft gepleegd, dus hoe zij dat weet...) Maar eh, ik heb er nooit wat van gemerkt hoor...
Ja dat voelde ik ook toen ik er was, Ed.... of lag dat aan het bier....
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:19:49 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_7708486
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:18 schreef vicz het volgende:

[..]

Ja dat voelde ik ook toen ik er was, Ed.... of lag dat aan het bier....

Ik had ook murphy´s moeten kopen, ik wistut wel. Maar ontopic:...
[KNE]-Mod
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:22:42 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_7708557
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:19 schreef ThugLove het volgende:

[..]

wat een humor... dat geintje is al een keer gemaakt...

Waar...? Doo.r...?
Bij ons is er trouwens in de buurt wel 1.. Er woonde niemand en je hoorde telkens honden blaffen en vanalles tegen het raam tikken. Dit was toen we er in het donker keken... je hoorde nog allemaal geluiden... Er stonden allemaal van die grote bomen omheen enzo.. je weet wel
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  zaterdag 4 januari 2003 @ 20:24:14 #7
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7708593
Als ik de kermis bezoek (wat ik al zelden doe) dan is de enige attractie waar ik in ga het spookhuis. Vinnik altijd erg leuk en zeer lachwekkend

Ps: ook die space-shuttle simulator vinnik geweldig!

pi_7708901
We hadden er wel een. Ontzettend vervallen oud huis enzo. Was vroeger wel cool

Nu is het gesloopt..

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_7708967
Er lopen al een paar topics over maar een echte lijst is er tot nu toe niet samengesteld geloof ik.

Lijkt mij wel leuk om die toch eens te krijgen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7723338
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 20:15 schreef Marjan1985 het volgende:
Ehmm ja bij ons in het dorp...heb je een best wel groot huis met rieten dak.....zou iemand vermoord zijn ofzow....daarna hebbe er beetje drugslui gezete ofzow....was het leeggezet door politie en staat nu nog te koop gloof.....gerucht ging alleen dat Reinout Oerlemans (ofzo) en Danielle overgaag het huis gingen kopen (danielle komt uit sgravezande en dat is een dorp verderop )
Een klasgenoot van mij woont in dat huis, volgens hem is alles onzin en er is nog nooit wat gebeurd..
pi_7723421
Hier worden nog wat plaatsen genoemd :

Spookhuizen??

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_7723635
Heeft er iemand foto's van zogenaamde spookhuizen?
٩๏̯͡๏)۶
pi_7735943
Topicstarter : waarom alleen huizen trouwens?

Er zijn ook genoeg plaatsen waarvan men zegt dat het spookt. Het Solse Gat bijvoorbeeld.

Oi!
  maandag 6 januari 2003 @ 13:23:36 #14
40519 ThugLove
Me Against The World
pi_7736117
muus: hoeft geen huis te zijn... desnoods een bos! (BLAIR WICH PROJECT!) hehe ik wil gewoon ergens een nacht gaan zitten met een video camera en kijken of het er echt spookt....

daarna zet ik video beelden online... (als er wat is)

wat is het solse gat? spookt het daar?

Only God Can Judge Me
pi_7736346
Dan pruts ik ff wat aan de topictitel.

Het Solse Gat is een "gat" in een bos. (op de Veluwe) Daar spookt het.
Vlakbij het Solse Gat is Eleonora's Pol. Dat is ook een spookplek.

Oh, en uit een ander topic, een spookhuis : De Hoop in Hazerswoude Rijndijk.

Ik zal eens verder gaan zoeken voor je.

Oi!
pi_7736483
Het solse gat...das bij mij in de buurt

Het is zegmaar echt een supergat van uhm 20 meter diep ofzo en denk iets van 30 meter lang ofzo..ja ik weet het eigeluk niet meer precies want de laatste keer dat ik er was was iets van 10 jaar geleden...

Maar in het midden is een moeras en ze zeggen dat daar een klooster heeft gestaan en dat de monikken eens iets hadden gedaan wat god niet goed vond en dat ie toen het klooster met alle monikken erin zo de grond heeft in laten zakken en dan 's nachts om 12 uur hoor je nog de klokken van het klooster luidden

Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  maandag 6 januari 2003 @ 16:21:27 #17
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_7739946
In Monster (ja sorry voor de toepasselijke naam, maar het is echt zo) schijnt een huis te staan wat niet helemaal suiver is.

Monster is een klein dorpje tussen Den Haag en 's Gravenzande

Hé Marjan1985, misschien hebben we het wel over hetzelfde huis

If things don't go right, turn left!
pi_7740178
Als je er echt veel van die verhalen wilt horen zou je eigenlijk in Engeland een kijkje moeten gaan nemen. Daar hebben ze zelfs speciale "ghost tours" van.

Sjek dit verhaalte anders ff:

http://www.para-normal.com/nuke/html/modules.php?name=News&file=article&sid=840

Best wel spooky ^_^

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  maandag 6 januari 2003 @ 16:35:12 #19
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_7740356
Dat vraag ik me wel eens af hoe dat nou komt dat het in engeland zoveel voorkomt, of voor schijnt te komen.

Ik noem Stonehedge en de vele graancirkels bijvoorbeeld.
Het het soms iets te maken met de 0 merediaan (scheiding tussen oostelijk en westelijk halfrond, 0 graden, 0 punt voor tijd meting)

maandag 6 januari 2003 @ 16:45:59 #20
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_7740704
even een paar van mijn berichten een wat VEEEEL ouder topics (sept. 2001)

Na vraag over Monster bij een vriendin:
Er staan er twee. Beide zijn redelijk groot en staan dicht bij het dorpscentrum (Dat is niet groot maar toch noemen ze het Centrum ) Het verhaal achter de twee huizen kent ze niet. Ze weet wel dat in één van de twee huizen ooit een journalist heeft geslapen, ook voor research net als dat wij dat willen. Maar hij/zij heeft toen niets gemerkt.
Ze kon me ook niet precies vertellen welke huizen het zijn. Maar dat er twee staan weet ze heel zeker.

Ik heb van ons aller Liejannuh het adres van het huis in Monster...

Wilhelminastraat 2

Het huis schijnt leeg te staan.

quote:
Op woensdag 12 september 2001 22:03 schreef Liejannuh het volgende:

Mijn moeder komt uit Monster, dus die heb ik even geprobeerd uit te horen, maar echt veel wist ze niet.

Ze schijnen er s nachts vreemde geluiden te hebben gehoord, maar het staat nu al een tijdje leeg.
De eigenaar zit in de bak en wilde er een bordeel van maken, maar kreeg hiervoor geen vergunning (heel vreemd ).

Er heeft een tijdje geleden een artikel in de Haagsche Courant gestaan over dit huis (misschien van die journalist die erin heeft geslapen??), maar dat is niet terug te vinden in het archief van de Haagsche Courant.

Maar ik zal nog eens wat gaan informeren bij vrienden van me, misschien dat die meer weten!

Mocht iemand trouwens willen gaan kijken: het staat tegenover een redelijk nieuw appartementen gebouw!

pi_7742844
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:35 schreef Orthello het volgende:
Dat vraag ik me wel eens af hoe dat nou komt dat het in engeland zoveel voorkomt, of voor schijnt te komen.
Vroeg iemand zich al eerder af. Spookhuizen locatie gebonden?
Oi!
  maandag 6 januari 2003 @ 22:48:03 #22
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_7749229
quote:
Op maandag 6 januari 2003 18:09 schreef MUUS het volgende:

[..]

Vroeg iemand zich al eerder af. Spookhuizen locatie gebonden?

De vraag was ook inet echt serieus gesteld mijnerzijds hoor.
pi_7754319
Ga eens naar Edinburgh, en maak een toeristische tour naar een van de begraafplaatsen daar (zie het McKenzie poltergeist topic McKenzie Poltergeist).
poep aan je schoen <zucht>
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:09:15 #24
40519 ThugLove
Me Against The World
pi_7756688
whaa jerrem creepy storie...
ik wil ook zoiets doen.. maar dan in nederland!
een huis! een bos! een oude fabriek! maakt allemaal niet uit...
wel willik de "Legende" erbij hebben... zodat ik op alles voorbereid kan zijn

ik hoop nog meer plaatsen te lezen die mij aanspreken... anders ga ik gewoon lekker naar dat klooster in dat bos waar om 12:00 de klokken gaan luiden...

ps: vinnet wel lekker creepy worden dus denk niet dat ik alleen ga

Only God Can Judge Me
pi_7757142
Doet me denken aan iets wat op FOX kids was op zondags om een uur of 17:00...

Daar gingen ze ook met wat mensen echte haunted plekjes bezoeken. Was echt vet! Camera-tje er bij en filmen maar.

Was er ook een meid die een school ging bezoeken en er overnachten. Ging midden in de nacht de schoolbel af! Dus zij vet bang, scheurt naar beneden om dat ding uit te zetten. Ligt de stekker van het alarm gewoon naast het stopcontact op de grond!! Vet eng

En euh dat ze een of andere gevangenis gingen bezoeken waar echt zware criminele vroeger zatten. Nah, daar wilde ze dus ook wel overnachten. Overal hadden ze camera's met motionsensors (met een alarm daar aan vast) neer gezet en van die tape recorders. Midden in de nacht gaat dus zo'n alarm af. Iedereen er heen rennen, nix te zien op de camera's maar op een het bandje van de taperecorder hoorde je dus vet hard "Get OUT!". Ondertussen was de camera crew van ut programma al door 8 batterijen heen gegaan, terwijl ze normaal 2 of 3 zouden gebruiken voor zo iets.

Helaas is die serie afgelopen... Ut heette iets van Ghost Hunters of zo iets... kweet ut niet meer precies, maar ja.

Heh, ik kende echt een hele hoop spookverhalen vroeger. K heb een tijdje in de Wales gewoont en daar werd je echt doodgegooit met spookverhalen. Maar toch heb ik NOOIT een spook gezien daaro. To bad

Blijft toch leuk die verhalen

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:55:33 #26
40519 ThugLove
Me Against The World
pi_7757658
Scarie but true heet dat toch?

daarom opende ik ook deze topic
ik heb dat programma vaak gezien.. MAARJA! tis op tv dus geloof ik er weer niks van! allemaal in de studio gebeurt waarschijnlijk

ik wil zelf naar zo`n plek!

ik wil het zelf zien!

ik wil mijn eigen video tape !!!

Only God Can Judge Me
pi_7758100
Vroeger stond er in Arnhem een klooster, waar ze nu de wijk Monnikenhuizen (Vandaar de naam) hebben gebouwd. Dat klooster had ondergrondse gangen, die gangen schijnen er nog steeds te zijn. Eén ervan komt uit bij het gebouw waar nu De Arnhemse Buitenschool in zit.
Het verhaal kan ik me niet precies herinneren. Misschien zijn er monniken in die gangen omgekomen, ofzo.. misschien wel toen het klooster verwoest werd.
Maar in ieder geval, schijn je bij die school soms 's nachts nog steeds het geklep van een klok te kunnen horen. En in het gebouw is wel eens een gedaante gezien.

Ik heb het verhaal van de directeur toentertijd gehoord. Die vertelde ook dat soms zijn spullen verplaatst waren en hij heeft een keer wijnvlekken op zijn bureau aangetroffen. Die daar dus 's nachts gekomen zouden zijn. Hij leek zeer serieus, en zei ook dat het volgens hem een vriendelijk spook moest zijn.

Ik kan me niet alles meer herinneren omdat het allang geleden is. '94 of '95 denk ik. We (mijn exvrouw en ik) hadden toen een gesprek met die man omdat mijn jongste stiefdochter op die school zou komen. Op een gegeven moment kwam hij spontaan met dat verhaal, wat ik erg grappig vond.

pi_7758458
Jaaaaa! Dat was ut! Scary but true.

Mjah, tis idd wel een beetje de vraag of ut allemaal echt is/was. Maar jah... sommige dingen waren toch best spooky

pi_7771436
Oh shit, ik heb me helemaal niet gerealiseerd dat dat weleens hetzelfde verhaal zou kunnen zijn
Jammer dat ik die uitzending gemist heb. Overigens woon ik er vlakbij, maar ik heb nog nooit wat vreemds opgemerkt
  maandag 13 januari 2003 @ 16:45:35 #30
40519 ThugLove
Me Against The World
pi_7875820
ik las net in andere topic over een "Solse Gat" meeting die er is geweest....

wie van jullie was erbij?
kan je vertellen wat je zag?

Only God Can Judge Me
pi_7876789
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:45 schreef ThugLove het volgende:
ik las net in andere topic over een "Solse Gat" meeting die er is geweest....

wie van jullie was erbij?
kan je vertellen wat je zag?

We willen nog een keer naar het Solse Gat als het weer wat warmer buiten is.
Dan ga je zeker wel mee?
Oi!
pi_7878113
Het solse gat is vrij saai hoor Er gebeurd namelijk helemaal nix..zijn wel meer mensen die daar heel de n8 hebben gezeten..
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  woensdag 23 april 2003 @ 12:11:24 #33
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_9956929
Update over het huis in Monster:
quote:
Het huis staat het grootste deel van het jaar leeg, waarbij toch af en toe lichten aan en uit gaan van 't een op 't andere moment.

Het schijnt dat er voor het bouwen van dat huis een 400 jaar oude boom gekapt werd. Het verhaal gaat rond dat het huis op een verzamelpunt van de aardse energiebanen is gebouwd. Op dit verzamelpunt van aardse energiebanen ontstaan wonderlijke gebeurtenissen.

Sommigen denken dat deze verzamelpunten geneeskrachtige energie uitstralen, anderen denken dat je haar ervan overeind gaat staan, anderen denken weer dat een waterbron gebouwd op zo'n plaats wonderlijke dingen kan verrichten...

Ik weet zelf niet genoeg van de aardse energiebanen en de verzamelpunten om hier een goed oordeel over te velen... maar het blijft mysterieus...

pi_9957028
Waar heb je die quote vandaan, Orthello? Heb je zelf het huis al bezocht?
Oi!
  woensdag 23 april 2003 @ 13:45:07 #35
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9959063
quote:
Op maandag 13 januari 2003 19:06 schreef Debs het volgende:
Het solse gat is vrij saai hoor Er gebeurd namelijk helemaal nix..zijn wel meer mensen die daar heel de n8 hebben gezeten..
Tja misschien gebeuert er bij jou niets , daar kunnen wij niets aan doen, misschien ben je er wel ongevoelig voor.

Ben je er zelf geweest ???

Ik wel , twee keer zelfs, en beide keren was anders. Het is een vaag gat moerasput eigenlijk met een geschiedenis en als ik er aan terug denk krijg ik weer koude rillingen. Niet van angst of zo, maar iets anders , iets voor mij niet te beschrijven iets.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_9960889
nu ben ik benieuwd beschrijf het is voor mij
"Not only is life a bitch, it has puppies."
  woensdag 23 april 2003 @ 15:42:37 #37
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_9961868
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:02 schreef Kipo het volgende:
nu ben ik benieuwd beschrijf het is voor mij
Leer eens lezen !

"iets voor mij niet te beschrijven iets"

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:55:19 #38
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_10301087
quote:
Op woensdag 23 april 2003 12:16 schreef MUUS het volgende:
Waar heb je die quote vandaan, Orthello? Heb je zelf het huis al bezocht?
Dit heb ik van een vriend die in/bij Monster woont.
Ik ben er nog niet wezen kijken.
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:51:08 #39
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_14726465
quote:
Op maandag 6 januari 2003 16:45 schreef Orthello het volgende:
[..]
Idd ik weet het ook van dit huis... Dit staat al een hele lange tijd te koop... Ook gingen er soms kinderen proberen naar binnen te komen en rare dingen...ik kom er nog vaak langs maar of er nu iemand in woont weet ik niet.....Als je het ziet krijg je wel creepy idee
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_14774006
Ik ken ook een "spookhuis", Het staat in alphen a/d rijn.
zie topic: spookhuis,Hazerwoude rijndijk, ("De Hoop" ),
Ik ga binnenkort een foto maken, die zal ik dan plaatsen.
We zijn bezig om meer info te verzamelen.
Weet trouwens iemand hoe je eigenaarsgegevens kan inwinnen ? Kan dat bij de gemeente,zo ja welke afd. ?
En weet iemand hoe het kan dat een huis meer dan 25jaar vrijwel onbewoond is en verkrot, zonder dat b.v de gemeente ingrijpt ?
pi_14793126
quote:
Op woensdag 19 november 2003 22:49 schreef Streamer het volgende:
En weet iemand hoe het kan dat een huis meer dan 25jaar vrijwel onbewoond is en verkrot, zonder dat b.v de gemeente ingrijpt ?
Op welke gronden moet de gemeente ingrijpen? Je bent niet verplicht om je huis te schilderen. De overheid bemoeit zich alleen met nog te bouwen huizen. Verwaarlozen mag best, zolang het je eigen huis is.

Jarenlang hadden we hier in de buurt op de weg Schijndel - Sint Oedenrode een voormalig hotel dat compleet verviel. Had te maken met een erfeniskwestie, de erfgenamen hadden ruzie met elkaar. De rechter verbood toen dat er iets met het huis gebeurde zolang de erfgenamen het niet eens werden met elkaar. De gemeente heeft er op een gegeven moment een hek met waarschuwingsbord geplaatst en that's it.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14794620
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:17 schreef Keromane69 het volgende:

[..]
Jarenlang hadden we hier in de buurt op de weg Schijndel - Sint Oedenrode een voormalig hotel dat compleet verviel. Had te maken met een erfeniskwestie, de erfgenamen hadden ruzie met elkaar. De rechter verbood toen dat er iets met het huis gebeurde zolang de erfgenamen het niet eens werden met elkaar. De gemeente heeft er op een gegeven moment een hek met waarschuwingsbord geplaatst en that's it.

Ok klinkt plausibel, maar duurde dat ook 25 jaar ?
pi_14796768
Nou, es kijken.. in 1980 fietste ik er altijd langs naar school en toen was het al een 'spookhuis'. Vervallen en overwoekerd dus. Een paar jaar geleden stonden alleen de muren nog overeind.

De ruzie is inmiddels beslecht en het huis is nu herbouwd. 25 jaar is een goeie gok denk ik.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14799367
Kernhem in Ede schijnt ook 'haunted' te zijn, zowel het gebouw als het bos. Moet je 'Het WItte Wief' van Suske en Wiske eens lezen, daar staat het in. In dat bos ligt dan dus de bloedsteen (midden op t pad) en er zijn (graf?)heuvels en zgn doolhoven die nu alleen maar wat vage paadjes zijn. En er zit ook nog een moderne begraafplaats in de buurt. Het leek me weleens leuk om daar een 'Witte Wief Project' te houden maar ik denk dat dan je tentje in de hondenkak staat en dat je de politie op je dak krijgt.
Tap tap tap
pi_14808848
Toen mijn moeder nog een klein meisje was (ze is nu 36 jaar ofzow) werd ze niet geaccepteerd door haar vader. Bij haar geboorte heeft hij dan ook al de benen genomen. Moeder en dochter kwamen dus alleen te staan met alle nodige moeilijkheden van toen.

Er gebeurde veel, komen we nu achter. Mijn oma is al dood waar dus niks meer aan gevraagd kan worden. Familie is slecht contact en de genen waar nog contact mee is, is dan ook al uitgehoord.

Zo zijn we er achter gekomen dat mijn moeder in een kinder tehuis heeft gezeten vroeger. Veel weet ze der niet meer van. Via via dus weer zijn we in contact gekomen met een voormalige werkster van dat huis. Die heeft mijn moeder dan niet gekent maar ze kon dan wel weer vertellen waar het huis was.

Op een zondag middag zijn we erheen gegaan. Het huis stond al geruime tijd leeg en was onder beheer van een makelaar.
Het was een schitterend groot oud huis. Er was een grote oprijlaan voor met een gigantisch hek bij de ingang. Aan het einde van de oprijlaan (Dus voor het huis) was een klein rotonde. Er was zelfs een klein huisje voor een 'wachter'!
Het huis zelf bestond uit een begaande grond, 1e verdieping en een zolder. Elke verdieping was zeker 3 meter hoog. Bij de voordeur zat zelfs nog zn 'trekbel'! het galmde door het hele huis heen.

We begonnen aan onze ronde om het huis tegen de klok in.
Als eerste kwamen er een paar kleine raampjes waar we niet naar binnen konden kijken.
Op de hoek was een klein kamertje van 3X3 meter. Er lagen nog wat (Nieuwe) rekeningen. Er kwam dus nog wel eens iemand in het huis tegenwoordig. Verder was e rniet veel bijzonders met dit kamertje. We liepen verder. We gingen de hoek om en nog een hoek. Er was een soort inhammetje. Daar was een klein halletje. Er boven een ouderwetse afzuigpijp waar aldus nog rook uit kwam. Weer op de hoek van het huis, was een ruime kamer. Zeker 5 bij 10 meter. Wat het voor moest stellen weet ik niet. achter het huis aangekomen was een klein zitplaatsje. 2 grote klapdeuren zaten aan de achterkant. Door de deuren konden we een stukje hal zien. 2 grote trappen aan beide zeiden leiden naar boven. Omdat er nog een muurtje voor zat waar midden in een opening zat (met een soort boog) konden we niet echt naar boven kijken. We liepen verder en kwamen bij een hoek aan waar een kamer was. De kamer was net als de kamer aan de andere kant 5 meter breed en over de lengte van het hele huis. Ik schat zon 15 tot 20 meter! (Let op: Mijn inschattingsvermogen is niet erg goed! Ik ben geen timmerman! ) In het midden van de kamer was een openhaard. Waarschijnlijk was dit de woonkamer geweest. Hoewel ik nu toch denk dat het eerder de eetkamer zou zijn geweest middels omdat er nog pannen / borden en kopjes her-en-der stonden. Aan de voorkant van de kamer zat een doorgang naar de keuken. Deze zag er gemiddeld uit. niet super ouderwets, maar ook niet echt oud. Toen waren we weer bij de voorkant van het huis. Aan de zijkant trouwens (Aan de kant van de 'eetkamer' was een brandtrap / wenteltrap met een hek eromheen.

Toen zijn we door de gigantische tuin gaan lopen. Deze was zeker zo groot als de oppervlakte van 5 a 6 dubbele voetbal velden. Hierop stonden 2 huizen en 1 klein schuurtje.
1 huis diende vroeger als verblijf van het personeel. De hele beneden verdieping was aangetast door lekage,hoewel het huis er nogal nieuw uitzag. Het ander huis diende vroeger als school welke er nu nogal 'gevaarlijk' uitzag. Het leek alsof het ieder moment kon instorten. Echt heel oud. het had ook een beetje weg van een stationnetje.
Er kwam een trein langsrazen over het spoor wat 50 a 100 meter verderop lag. Mijn moeder herkende het van vroeger.
Het kleine hutje was een 6 hoek van ongeveer 5 bij 5 meter. Gezien het aantal vogelschijt erin, diende het als een vogel vitrage!
Om het hele land zat een bos. mn moeder kon zich herinneren dat ze er vroeger nog had gespeeld. We liepen erdoor heen. Al snel liep mijn moeder alleen langzaam door het bos. Ik zag aan haar dat ze er apart door heen liep. Alsof ze dingen herkende. toch maar even vragen vanavond. Ik liep er een kleine 50 meter vanaf. helemaal achterin de hoek, kwamen we bij een oude ingang met een oud hekje. Ze herkende dit als de 'echte' ingang. de grote ingang met het hek en de rotonde, zou dus later bijgebouwd moeten zijn.
Vanuit deze ingang, liep er een klein uitgesleten paadje richting het huis. Achte rhet huis zat nog wel een groot grasvel van in totaal 4 voetbal velden groot denk ik. (Geen dubbele! )
Achter het huis zat zoals al eerder gezegd een zitplaatsje! (De tegels waren nu al half weg gezakt!) Er liep een grind pad iets naar achter. ik denk een groffe 10 meter. Daarnaast lag dus gras. Aan het einde van het bad kwam een grote trap naar beneden. Als je deze afging, stond je in een hele grote halfe circel van ongeveer 1 meter diep. Je kon dus goed over de rand kijken. De circel had dus vanaf het midden tot de rand een straal van denk ik 8 meter. Hope verder je ging, des te drassiger het werd. het viel mij op dat, hoewel je er boven uit stak, als je praatte er een echo klonk! heel scary1 Alsof je in een andere wereld stond.
Het begon te regenen. We gingen onder een grote boom staan omdat mn pa nog wat fotos wilde maken. het begon harder te regenen en we renden langs het huis (aan de kant van de 'eetkamer') naar onze fiat panda! (Jah, dat is een auto! )

Bij de hoek van het huis aangekomen keek ik nog even snel naar boven omdat ik 'iets' hoorde. Het leek op kinder stemmen. Toen mijn ogen gericht waren op een raam op de bovenste verdieping, leek ik een kind te zien.

Jammer dat de sleutel die we eerder vonden maar in 1 deur paste die uitgerekend aan de binnen kant op weerhaken zat!

[edit]
Plaatjes hieronder toegevoegd!
Herkent iemand het huis?
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door StorieZnl op 21-11-2003 21:48]

En hier heb ik écht over nagedacht!
pi_14829129

De eerste zijkant van het huis waar we kwamen. Hier is ook het hele kleine kamertje te zien.

Het huis van een afstand op de foto. Hier is de achterkant te zien. Best wel scary!

HIer nog een keer de achterkant. Er is ook een heel stuk van de achtertuin te zien met veraschillende speel toestellen. Ook de inham met het terras is te zien!

Dit is het huis met de vele lekkage waar vroeger het personeel in verbleef.

Hier een vooraanzicht waar ook een stukje retonde te zien is.
Hebt U die bol gezien? Ik dnek dat het een regen druppel is. Hoewel, een foto erna was er niks te zien!

Hier het duiven hokje!

Hier is de laatste zijkant te zien tezamen met de wentel trap. Aan deze zijkant zat dus ook de 'eetkamer'. Ook hier hoorde ik de kinder stemmen em tpem ik omhoog keek, meende ik iets ter zien.
Maar, het regende en we hadden haast om in de auto te komen, dus ik kan het mis hebben!

Is er iemand die het huis herkent?

pi_14879628
Heb ik de foto's voor niemand geplaatst?! Of zijn ze werkelijk niks?!
  maandag 24 november 2003 @ 09:17:02 #48
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14879987
quote:
Op maandag 24 november 2003 08:49 schreef StorieZnl het volgende:
Heb ik de foto's voor niemand geplaatst?! Of zijn ze werkelijk niks?!
neehoor!! Mooi verhaal en mooie foto's. Is dit toevallig in Warmond?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_14880145
quote:
Op maandag 24 november 2003 09:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

neehoor!! Mooi verhaal en mooie foto's. Is dit toevallig in Warmond?

Geen idee... Het huis stond in een klein plaatsje voorbij Zutphen....
Ligt Warmond voorbij Zutphen?
  maandag 24 november 2003 @ 18:07:52 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_14893618
Nee, Warmond ligt vlakbij Leiden. Dan is het dus niet het landhuis dat ik in gedachten had... darn, ik wil zo graag een echt spookhuis ontdekken bij mij in de buurt...
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')