Nee, dubbel glas sinds enkele jaren, maar zelfs als het enkel glas was is 220¤ per maand gemiddeld nog steeds bizar hoog.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, je zou een gemiddeld appartement voor zo'n ¤80 aan aardgas warm moeten kunnen houden, tenzij je enkel glas hebt ofzo.
Zeker. Ik weet niet of zo'n ding nog verbruik meet als je alle kranen dichtdraait maar dan zou je elektrisch nog bijna goedkoper uit zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dubbel glas sinds enkele jaren, maar zelfs als het enkel glas was is 220¤ per maand gemiddeld nog steeds bizar hoog.
Ik heb begrepen dat die meters gewoon doorberekenen als ze warmte oppikken, dus zelfs als je de radiatoren uit hebt staan, maar het is warm binnen door bv zonlicht, drijven ze de kosten op, en dat is natuurlijk te krom voor woorden.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zeker. Ik weet niet of zo'n ding nog verbruik meet als je alle kranen dichtdraait maar dan zou je elektrisch nog bijna goedkoper uit zijn.
Zelfs met een 3600 Watt kachel die 100 dagen onafgebroken draait kom je nog niet op dat bedrag.
Ik heb het al door, ik ga ook in de stadsverwarming, dikke business.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat die meters gewoon doorberekenen als ze warmte oppikken, dus zelfs als je de radiatoren uit hebt staan, maar het is warm binnen door bv zonlicht, drijven ze de kosten op, en dat is natuurlijk te krom voor woorden.
Ja, ze doen "iets" voor de buhne, wat er vooral gebeurt is kolencentrales bijbouwen... Maar goed, de diverse CO2 grafieken van China zijn al in ruime mate aan bod gekomen hier op Fok!:quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:01 schreef MaGNeT het volgende:
Diverse linkjes die ik kon vinden naar China en verduurzaming:
Ze doen iig wel iets
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb het al door, ik ga ook in de stadsverwarming, dikke business.
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb het al door, ik ga ook in de stadsverwarming, dikke business.
Kan je van ze afkomen? Heb je ruimte voor een lucht-lucht warmtepomp (zeg maar: airco-unit)?quote:
ik denk het haast niet, dit is maar een 1 persoons appartementje, en het staat al aardig vol. Maar als het mogelijk is zou ik best van het gas af willen, dan plaats ik wel een electrisch kacheltje, want dit is gewoon weggegooid geld. Maar ja, je moet natuurlijk ook warm water hebben om te douchen en zo.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kan je van ze afkomen? Heb je ruimte voor een lucht-lucht warmtepomp (zeg maar: airco-unit)?
Want met dit soort kosten verdien je zo'n ding in 4 jaar terug.
Huur je? Of is het koop? Wil je er nog lang blijven?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
ik denk het haast niet, dit is maar een 1 persoons appartementje, en het staat al aardig vol. Maar als het mogelijk is zou ik best van het gas af willen, dan plaats ik wel een electrisch kacheltje, want dit is gewoon weggegooid geld. Maar ja, je moet natuurlijk ook warm water hebben om te douchen en zo.
Huur, en ik had geen plannen om te verkassen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Huur je? Of is het koop? Wil je er nog lang blijven?
Wel extra lastig, dan is investeren in aanpassingen ook wat zonde van het geld.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Huur, en ik had geen plannen om te verkassen.
Had ik ook al aan gedacht, maar dat er wat moet gebeuren lijkt me duidelijk. Dit is gewoon absurd.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel extra lastig, dan is investeren in aanpassingen ook wat zonde van het geld.
Enige optie lijkt me om met alle bewoners wat te organiseren, als die dezelfde ervaring hebben.
Nou, ik heb wel wat gemerkt van de stijgende energieprijzen. Zal wel aan mijn locatie liggen dan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, niks van gemerkt van de stijgende energieprijzen...![]()
En dit is ook een nanier om het te bagatelliseren...
Volgens mij is stadsverwarming helemaal een mafiaconstructie (verplicht afnemen!)... Dat is vergelijkbaar met de verplichte winkelnering uit de tijden van de veenkolonieën...quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kan je van ze afkomen? Heb je ruimte voor een lucht-lucht warmtepomp (zeg maar: airco-unit)?
Want met dit soort kosten verdien je zo'n ding in 4 jaar terug.
Elke avond een paar pannetjes water koken. Dit deed mijn familie. Toen woonde ik nog als uk in Amsterdam. Ben de straatnaam vergeten shit. De kerk ernaast werd gauw platgegooid nadat ik werd gedoopt. Ergens in West.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
ik denk het haast niet, dit is maar een 1 persoons appartementje, en het staat al aardig vol. Maar als het mogelijk is zou ik best van het gas af willen, dan plaats ik wel een electrisch kacheltje, want dit is gewoon weggegooid geld. Maar ja, je moet natuurlijk ook warm water hebben om te douchen en zo.
Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 14 februari 2019 19:52 schreef probeer het volgende:
[..]
En reken dat nou eens om naar uitstoot per inwoner. Dan doet China het nog maar ietsjes slechter dan Europa, en is de VS met meer dan het dubbele de koploper.
Ik heb gelogeerd in zo'n klein plattelandsdorpje. Geen elektra, geen wc, geen warm water. Zelfs geen ramen. Onvoorstelbaar zelfs voor mij dat 1.5x de bevolking van de EU daar nog zo leeft.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken.
In China leeft 1,5 keer de bevolking van de Europese Unie nog een plattelandsbestaan. Zodra die gebieden ontwikkeld raken en de armoede daar afneemt, stijgt de uitstoot explosief.
Je sarcasme detector is stuk denk ik.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
Nou, ik heb wel wat gemerkt van de stijgende energieprijzen. Zal wel aan mijn locatie liggen dan.
Op dinsdag 19 februari 2019 21:34 schreef AchJa het volgende:
Yup, wat je aan extra belastingen uitgeeft, kun je niet in de economie steken door allerlei dingen te kopen.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:05 schreef Ener-G het volgende:
1600 per huishouden per jaar, doei economische groei, hallo crisis
Op het zuiden HR+++ glas, laat wel warmte binnen maar niet naar buiten.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, dubbel glas sinds enkele jaren, maar zelfs als het enkel glas was is 220¤ per maand gemiddeld nog steeds bizar hoog.
Verstandig.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op het zuiden HR+++ glas, laat wel warmte binnen maar niet naar buiten.
Naar het zuur komt het zoet nou hoor wat ik zeg het komt, jaar naar jaar naar jaar, als er geen crisis is maken ze wel eentje om maar geen zoet te hoeven geven.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, wat je aan extra belastingen uitgeeft, kun je niet in de economie steken door allerlei dingen te kopen.
Hoe breng je je land om zeep? (Of de hele EU)
Natuurlijk moet er wel wat gedaan worden voor het milieu, maar mensen de faillissement in jagen zodat ze onder bruggen moeten gaan slapen is niet echt 1 van de meest ideale vormen van aanpak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |