En reken dat nou eens om naar uitstoot per inwoner. Dan doet China het nog maar ietsjes slechter dan Europa, en is de VS met meer dan het dubbele de koploper.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
50% Minderen op een kutzooi klinkt heel leuk maar het blijft een bende natuurlijk...
[ afbeelding ]
Dat laatste is erg aan de orde vrees ik. Een prachtige manier voor de handige jongens om zeer veel geld aan de argeloze bulk te verdienen. Die zijn sowieso locked-in dus makkelijke schaapse slachtoffers.quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:02 schreef AchJa het volgende:
Daarbij zeg ik dat helemaal nergens echter is een iets realistischere kijk op de zaken gewenst ipv dat er door de handige jongens een nieuw verdienmodel aangeboord wordt.
een warmtepomp is geen nieuwe techniek, alleen "nieuw" in nederland.quote:Op donderdag 14 februari 2019 18:19 schreef john2406 het volgende:
Spaarlampen was ik trouwens het eerste mee, mijn lesje wel van geleerd hoor, die werden achteraf 10X zo goedkoop, dat doe ik dus ook met een evt warmtepomp ik wacht wel af, en kijk eerst de kat uit de boom!
Panelen kon ik in de Franse haven halen, made in China, die welke de EU blokkeerde, aan inkoopsprijs.
Anders lagen die er tot op heden nog niet op.
Zonneboiler idem dito, lag in de aanbieding bij de groothandel voor een schijntje, en lag hier jaren in de garage voordat ik hem ook maar geinstalleerd heb.
Bijna 20 jr geleden had hem al iemand, en ik weet uit ervaring het voelt nooit echt warm aan in huis bij deze, zonder de kachel erbij aan.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:54 schreef tupper het volgende:
[..]
een warmtepomp is geen nieuwe techniek, alleen "nieuw" in nederland.
Oh ik was bang dat ik enige was die dit door had. Vaak verslijten ze me voor gek als ik dat zeg.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:54 schreef tupper het volgende:
[..]
een warmtepomp is geen nieuwe techniek, alleen "nieuw" in nederland.
Ja, dat wordt een groot succes als we hier 7,7 miljoen woningen gaan verwarmen met hout.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 14:12 schreef cempexo het volgende:
Totale stookkosten incl brandstof op jaarbasis is 150-200 euro. Ieder jaar dus. Energiebelastingen zijn uiteraard niet van toepassing. Ik voed hiermee 13 radiatoren, 2 douches en een warmwatercircuit.
Kansen voor je in Nederland. Stook op hout !! Neem bv een houtkachel of een allesbrander erbij. Dat werkt uitstekend, heb daar prima ervaringen mee gehad in nl.
[ afbeelding ]
Ik mis nog een bunker die of welke het hout zelf aanvoeren doet.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 14:12 schreef cempexo het volgende:
Totale stookkosten incl brandstof op jaarbasis is 150-200 euro. Ieder jaar dus. Energiebelastingen zijn uiteraard niet van toepassing. Ik voed hiermee 13 radiatoren, 2 douches en een warmwatercircuit.
Kansen voor je in Nederland. Stook op hout !! Neem bv een houtkachel of een allesbrander erbij. Dat werkt uitstekend, heb daar prima ervaringen mee gehad in nl.
[ afbeelding ]
Compexo heeft een palletkachel.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maar had jij niet ook een warmtepomp, aardwarmte?
Dan ben ik in de war met iemand anders.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Compexo heeft een palletkachel.
Ja je leest het goed, hij stookt (in stukken gezaagde) pallets, geen pellets
Japan en Zweden maken de beste warmtepompen op dit moment.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan ben ik in de war met iemand anders.
Hier op het forum hing die toen rond trouwens jaren geleden al, die heeft een echte warmtepomp zoals ik ze noem, L/W noem ik ook nog redelijk echter zo een lelijkeendje moet ik nog afwachten.
Ik laat mij verrassen in de toekomst.
Die gene waar ik het over had, wat al jaren een L/W heeft zij mij Noors Zweeds is niks waard, Duitsland maakt de systemen die iets voorstellen!
wtf...maak de zin af en kleur de plaatjes of zo?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik mis nog een bunker die of welke het hout zelf aanvoeren doet.
Ik was de merken kwijt jij mag ze mij nogmaals doen, dan neem ik dat bij mijn volgende bezoek aan deze mee!quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Japan en Zweden maken de beste warmtepompen op dit moment.
Nooit gehoord van een kolen bunker? Neem aan dat zoiets ook voor hout bestaat?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:09 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
wtf...maak de zin af en kleur de plaatjes of zo?
Halverwege...quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van een kolen bunker? Neem aan dat zoiets ook voor hout bestaat?
Ik zie de kwinkslag echter kan zo'n soort opmerking ook prima gemaakt worden richting de warmtepomp club.quote:
Klopt, ik denk dat het verschil in de verlaging van de "heffingskorting" zit.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:18 schreef AchJa het volgende:
Energierekening 334 euro hoger:
[ afbeelding ]
Huh? De belasting op elektriciteit zou toch minder worden?
[ afbeelding ]
Het probleem is dat je als gezin ook niet tegen die verlaging van de heffingskorting kan op bezuinigen, het treft iedereen.quote:Hogere belastingen en leveringstarieven
Per 1 januari is de energiebelasting verhoogd. Huishoudens betalen in 2019 bij gelijkblijvend verbruik 61 euro meer aan belasting op elektriciteit en 101 euro meer aan belasting op gas. Bij gas zijn de tarieven van de energiebelasting gestegen. Bij elektriciteit is de hogere belasting het gevolg van een verlaging van de heffingskorting die geldt voor elektriciteitsaansluitingen; huishoudens krijgen per 1 januari minder terug van de overheid.
Dit staat er:quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:30 schreef MaGNeT het volgende:
Edit: het staat nota bene in je eigen bron:
Kortom, we geven je een jaarlijkse korting van 51 euro maar we gooien er aan de andere kant iets van 60 euro bovenop...quote:Belastingvermindering per aansluiting
Energieverbruik is een basisbehoefte. Daarom wordt de energiebelasting verminderd met een bedrag per jaar per elektriciteitsaansluiting. Het kabinet wil deze belastingvermindering verlagen met ¤ 51, van ¤ 308,54 naar ¤ 257,54.
De verlaging van de vermindering is juist een verhoging van 51 Euro.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit staat er:
[..]
Kortom, we geven je een jaarlijkse korting van 51 euro maar we gooien er aan de andere kant iets van 60 euro bovenop...En oh ja, de ODE heffing maken we ook nog iets van 6ct/kWh hoger...
In oud Hollandsch heet dat gewoon de boel besodemieteren...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |