Nee, hoogstens houden Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en grote delen van Utrecht, Zee-land, Groningen en Friesland op met bestaan.quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want het staat vast dat de aarde ontploft als we niks doen?
Daarbij zeg ik dat helemaal nergens echter is een iets realistischere kijk op de zaken gewenst ipv dat er door de handige jongens een nieuw verdienmodel aangeboord wordt.
Krijgen we deze overdreven bangmakerij weer...quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:16 schreef Hugo862 het volgende:
Nee, hoogstens houden Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en grote delen van Utrecht, Zee-land, Groningen en Friesland op met bestaan.
Wat is in jouw ogen realistisch dan?quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want het staat vast dat de aarde ontploft als we niks doen?
Daarbij zeg ik dat helemaal nergens echter is een iets realistischere kijk op de zaken gewenst ipv dat er door de handige jongens een nieuw verdienmodel aangeboord wordt.
De zeespiegel stijgt niet?quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Krijgen we deze overdreven bangmakerij weer...
Wij hoeven niet bang te zijn. Onze generatie is al lang dood tegen de tijd dat modellen dit scenario voorspellenquote:Op woensdag 13 februari 2019 09:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Krijgen we deze overdreven bangmakerij weer...
Maar ben jij echt in de veronderstelling dat als wij als Nederland er vele miljarden tegenaan gooien terwijl bijvoorbeeld china 25% méér energie gaat opwekken uit kolen die versnelde opwarming afgewend wordt?quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen realistisch dan?
Het staat verder inderdaad redelijk vast dat steeds grotere delen van de aarde onbewoonbaar worden als de versnelde opwarming doorgaat.
Want Nederland is als enige land bezig met verduurzamen?quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar ben jij echt in de veronderstelling dat als wij als Nederland er vele miljarden tegenaan gooien terwijl bijvoorbeeld china 25% méér energie gaat opwekken uit kolen die versnelde opwarming afgewend wordt?
Zo'n beetje wel het enige land dat het klimaatkoord reeds heeft omgezet in concrete maatregelen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Want Nederland is als enige land bezig met verduurzamen?
Volgens mij moet je defaitisme nog eens opzoeken in het woordenboek. Het lijkt me sterk overigens dat ik per persoon meer uitstoot dan een land. Maar dat terzijde.quote:Maar blijf lekker in die defaitistische gedachten hangen als je vindt dat je daarom geen enkele verantwoordelijkheid hoeft te nemen ondanks dat wij per persoon alsnog meer uitstoten dan 90% van de landen op deze aardbol.
China is de grootste investeerder in groene energie. Ongeveer 50% van de wereldwijde investering in groene energie wordt door China gedaan. Maar oke. China is kut en doet niks dus daarom gaan wij ook maar niks doen. Goed punt, als je naar de VS zou wijzenquote:Op woensdag 13 februari 2019 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar ben jij echt in de veronderstelling dat als wij als Nederland er vele miljarden tegenaan gooien terwijl bijvoorbeeld china 25% méér energie gaat opwekken uit kolen die versnelde opwarming afgewend wordt?
Kunnen we die 1000 miljard niet beter besteden aan hogere dijken en een revisie van de deltawerken?
De huismus is weer terug hoor, staat zelfs nr 1 in de Nationale Tuinvogeltelling. De merel heeft het harder te verduren. Zelfs in mijn stadstuin zie ik wel eens musjesquote:Op woensdag 13 februari 2019 09:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Iedereen verplicht een moestuin. Veel groen.:) Het betegelen van tuinen en het zetten van houten en stenen schuttingen zou verboden moeten worden. De huismus in ligusterheggen moet weer in ere hersteld worden. Genoeg co2 om alles heerlijk te laten groeien.
We lopen dan ook achteraan als je kijkt naar andere Europese landen. Dus zo raar is dat niet.quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo'n beetje wel het enige land dat het klimaatkoord reeds heeft omgezet in concrete maatregelen.
En erg fijn als landen als ijsland of zweden verduurzamen. Dat stelt alleen geen fluit voor zolang de grote industrielanden niet meedoen.
[..]
Volgens mij moet je defaitisme nog eens opzoeken in het woordenboek. Het lijkt me sterk overigens dat ik per persoon meer uitstoot dan een land. Maar dat terzijde.
Al waren ze verantwoordelijk voor 99% van de investeringen in groene energie, zo lang er onder de streep nog steeds een TOENAME in CO2 uitstoot uitrolt bereik je je doel niet. Dat is echt niet zo ingewikkeld.quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:30 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
China is de grootste investeerder in groene energie. Ongeveer 50% van de wereldwijde investering in groene energie wordt door China gedaan. Maar oke. China is kut en doet niks dus daarom gaan wij ook maar niks doen. Goed punt, als je naar de VS zou wijzen![]()
https://qz.com/1247527/fo(...)year-china-put-in-3/
Overig ben ik zeer sceptisch dat we als mensheid ooit voldoende resultaat gaan behalen. Vooral democratische landen zullen moeite hebben omdat extra kosten voor bevolking een daling in stemmen oplevert bij de volgende verkiezingen.
Als het geen zin heeft geef ik mijn zuurverdiende geld inderdaad liever uit aan zaken die wel zin hebben zoals verhoging van de dijken en upgrade van de deltawerken. Dan hebben we het resultaat zelf in de hand en zijn we niet afhankelijk van regimes aan de andere kant van de wereld waarbij we maar moeten hopen dat ze de doelstellingen halen want anders zijn onze investeringen voor niets gebleken, stijgt de zeespiegel alsnog, zijn de dijken en deltawerken daar niet tegen bestand en loopt nederland onder water.quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
We lopen dan ook achteraan als je kijkt naar andere Europese landen. Dus zo raar is dat niet.
Het stelt inderdaad meer voor als de grootste vervuilers ook meer gaan doen, betekent verder niet dat wij onze verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen. Lekker makkelijk wijzen naar anderen.![]()
Ik hoef niks op te zoeken, de hele "waarom wat doen als het toch geen zin heeft"-mentaliteit druipt af van jouw bijdrages.
Bijdehand doen kan iedereen, maar jij als persoon verbruikt inderdaad meer dan een persoon uit vrijwel elk ander land ter wereld. Maar dat weet je zelf ook wel. Daarom gewoon naar China wijzen, die stoten in totaal meer uit en daarom heb jij geen enkele verantwoordelijkheid natuurlijk.
50% Minderen op een kutzooi klinkt heel leuk maar het blijft een bende natuurlijk...quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:30 schreef Hugo862 het volgende:
China is de grootste investeerder in groene energie. Ongeveer 50% van de wereldwijde investering in groene energie wordt door China gedaan. Maar oke. China is kut en doet niks dus daarom gaan
Zolang de rest van de wereld niets gaat doen heeft het voor Nederland geen énkele zin om ook maar iets te ondernemen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 08:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor, niks doen? Na mij de zondvloed?
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat er gewoon geld te verdienen valt aan nieuwe initiatieven. Dat China zoveel investeert in groene energie heeft deels met de vervuiling in het land te maken, maar er zit ook gewoon winstbejag achter. Ze kunnen nu al zonnepanelen heel goedkoop leveren en dat levert weer geld op.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zolang de rest van de wereld niets gaat doen heeft het voor Nederland geen énkele zin om ook maar iets te ondernemen.
Ons landje is verantwoordelijk voor 0,007% van de wereldwijde CO2 uitstoot. Dus in het extreme geval dat we geen enkele CO2 uitstoot meer hebben en duizend miljard euro kwijt zijn om dat te bereiken ... verandert er alsnog helemaal niets aan de klimaatsverandering.
Dijken kunnen niet hoger?quote:Op woensdag 13 februari 2019 09:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
De zeespiegel stijgt niet?
Meer fauna plaatsen, bomen planten allesquote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:18 schreef Daario het volgende:
Wat een kansloze missie zeg. De mensheid is niet in staat om de opwarming van de Aarde tegen te gaan
Naaldbomen?quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:54 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Meer fauna plaatsen, bomen planten alles
De merel zie ik inderdaad ook niet veel meer. Het aantal kraaiachtigen is wel toegenomen. Tenminste dat neem ik dan waar. De groenling, koolmees zie ik ook wel regelmatig in mijn tuin. Heb behoorlijk wat tijm staan, maar vlinders en bijen zie ik helaas nog maar amper.quote:Op woensdag 13 februari 2019 10:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
De huismus is weer terug hoor, staat zelfs nr 1 in de Nationale Tuinvogeltelling. De merel heeft het harder te verduren. Zelfs in mijn stadstuin zie ik wel eens musjes
Jazeker. Zoveel mogelijk iedereen gek maken dat het nu tijd is voor energietransitie en de buidels gaan wijd open, werkelijk niets is te gek voor een besparing van 6 nullen achter de komma.quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:27 schreef Solstice1 het volgende:
Ik denk dat er gewoon geld te verdienen valt aan nieuwe initiatieven.
Blaat je altijd Baudet na terwijl hij geen idee heeft waar hij het over heeft?quote:Op woensdag 13 februari 2019 12:19 schreef Metro2005 het volgende:
en duizend miljard euro kwijt zijn om dat te bereiken
Ruimte in Nederland is niet beperkt?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |