De pot verwijt de ketel dat hij zwart zietquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende: [..] Dat is het hele probleem helemaal niet. De hele reden dat Assen in the picture is, is juist de lokale trots op dat circuit. Ik geloof dat de meerderheid van de personen die graag Assen zien gebeuren gewoon #teamassen, locals of #antiZandvoort zijn. Ik had er ook geen enkel probleem mee gehad, als het gewoon een mooie autosportbaan was geweest. Dat is het alleen totaal niet, Assen is 100% ongeschikt om een goede F1 race te houden. Ik heb vele malen liever een verbouwde Zandvoort of gewoon geen race in Nederland, maar in plaats daarvan gewoon Spa of Hockenheim/Nürburgring
Als je objectief naar de mogelijkheden kijkt is een verbouwd Zandvoort gewoon de enige optie in Nederland, klaar. Dat heeft niks met #teamX te maken, dat heeft met gewoon F1 fan zijn te maken. Assen is ongeschikt, hoe vaak ze ook met tegendeel beweren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Er zijn ook andere opties, maar dat zijn geen realistische opties. En als F1 fan hoef ik die hele GP niet zo graag in Nederland dat we maar een flutbaantje gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:12 schreef sp3c het volgende:
liever Zandvoort of geen race in Nederland vind ik een wat rare stelling van een liefhebber hoor
het is hoe dan ook goed voor de sport als ze weer eens in Nederland komen racen, dan snap ik dat je een voorkeur hebt voor de een of de ander maar een 'dan liever de lucht in' is een vreemde houding
Klopt. Dat ontken ik ook nergens, vandaar dat ik expliciet 'verbouwd zandvoort' zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:13 schreef sp3c het volgende:
Zandvoort is op dit moment ook ongeschikt
Dat kan niet opgelost worden zonder het voor de TT te verpesten. En ik vind dat Assen dat als prioriteit moet houden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
en in Assen zijn de benodigde verbouwingen onmogelijk of hoe moet ik dat zien?
wat als je daar 30/40 miljoen tegenaansmijt?
Assen heeft alle faciliteiten om een F1 GP te organiseren. Denk je nou echt dat Liberty zijn circus wil showen op die oude meuk in Zandvoort? Laat staan het logistieke drama dat zich ongetwijfeld zal voltrekken. Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je objectief naar de mogelijkheden kijkt is een verbouwd Zandvoort gewoon de enige optie in Nederland, klaar. Dat heeft niks met #teamX te maken, dat heeft met gewoon F1 fan zijn te maken. Assen is ongeschikt, hoe vaak ze ook met tegendeel beweren.
waarom niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet opgelost worden zonder het voor de TT te verpesten. En ik vind dat Assen dat als prioriteit moet houden.
dat boeit echt helemaal niemandquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen
Assen is alleen voor motoren, of zoiets. Heb er meermaals gereden met de auto, gaat prima. Mooie baan, goede faciliteiten.quote:
Veel makkelijker zelfs. De vraag is of het ook de MotoGP zal beinvloeden. Ik denk van niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
en in Assen zijn de benodigde verbouwingen onmogelijk of hoe moet ik dat zien?
Assen is speciaal ontworpen voor motoren en juist om die reden is het één van de beste, zo niet de beste baan ter wereld onder de motorracers. Ik denk dat ze daar best trots op mogen zijn.quote:
Het is leuk voor de kwalificatie, maar racen kan je daar vergeten. En het feit dat de baan smal is, maakt het ook een uitdaging voor motoren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:30 schreef sp3c het volgende:
de boel hier en daar verbreden/versmallen lijkt me nu niet echt een heel groot obstakel en meer bochten is voor mij als leek meer fun
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:30 schreef sp3c het volgende:
de boel hier en daar verbreden/versmallen lijkt me nu niet echt een heel groot obstakel en meer bochten is voor mij als leek meer fun
Voor motors ja. In de F1 betekent dat gewoon Monaco 2.0.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:35 schreef sp3c het volgende:
uitdaging zeg jij?
ik ben voor, het is toch een soort sport of niet dan?
dat eerste zie ik niet echt als een probleem maar het tweede welquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.
Voor motoren is dat geen probleem, want die zijn vele malen smaller, en hebben weinig downforce, dus daar komt het aan op behendigheid van de coureur.
Daarnaast remmen F1 zo onnoemelijk hard dat het asfalt gaat vervormen en er hobbeltjes komen op de rempunten. Dat is iets waar de motoGP coureurs op alle circuits waar ze rijden waar ook de F1 rijdt (reed) over klagen. Op Assen is dat probleem er niet, maar dat creeer je wel door daar ook een F1 race te gaan houden.
Alleen dat zijn al 2 belangrijke redenen om te zeggen dat het niet op Assen moet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |