De pot verwijt de ketel dat hij zwart zietquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende: [..] Dat is het hele probleem helemaal niet. De hele reden dat Assen in the picture is, is juist de lokale trots op dat circuit. Ik geloof dat de meerderheid van de personen die graag Assen zien gebeuren gewoon #teamassen, locals of #antiZandvoort zijn. Ik had er ook geen enkel probleem mee gehad, als het gewoon een mooie autosportbaan was geweest. Dat is het alleen totaal niet, Assen is 100% ongeschikt om een goede F1 race te houden. Ik heb vele malen liever een verbouwde Zandvoort of gewoon geen race in Nederland, maar in plaats daarvan gewoon Spa of Hockenheim/Nürburgring
Als je objectief naar de mogelijkheden kijkt is een verbouwd Zandvoort gewoon de enige optie in Nederland, klaar. Dat heeft niks met #teamX te maken, dat heeft met gewoon F1 fan zijn te maken. Assen is ongeschikt, hoe vaak ze ook met tegendeel beweren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
Er zijn ook andere opties, maar dat zijn geen realistische opties. En als F1 fan hoef ik die hele GP niet zo graag in Nederland dat we maar een flutbaantje gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:12 schreef sp3c het volgende:
liever Zandvoort of geen race in Nederland vind ik een wat rare stelling van een liefhebber hoor
het is hoe dan ook goed voor de sport als ze weer eens in Nederland komen racen, dan snap ik dat je een voorkeur hebt voor de een of de ander maar een 'dan liever de lucht in' is een vreemde houding
Klopt. Dat ontken ik ook nergens, vandaar dat ik expliciet 'verbouwd zandvoort' zeg.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:13 schreef sp3c het volgende:
Zandvoort is op dit moment ook ongeschikt
Dat kan niet opgelost worden zonder het voor de TT te verpesten. En ik vind dat Assen dat als prioriteit moet houden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
en in Assen zijn de benodigde verbouwingen onmogelijk of hoe moet ik dat zien?
wat als je daar 30/40 miljoen tegenaansmijt?
Assen heeft alle faciliteiten om een F1 GP te organiseren. Denk je nou echt dat Liberty zijn circus wil showen op die oude meuk in Zandvoort? Laat staan het logistieke drama dat zich ongetwijfeld zal voltrekken. Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je objectief naar de mogelijkheden kijkt is een verbouwd Zandvoort gewoon de enige optie in Nederland, klaar. Dat heeft niks met #teamX te maken, dat heeft met gewoon F1 fan zijn te maken. Assen is ongeschikt, hoe vaak ze ook met tegendeel beweren.
waarom niet?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet opgelost worden zonder het voor de TT te verpesten. En ik vind dat Assen dat als prioriteit moet houden.
dat boeit echt helemaal niemandquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen
Assen is alleen voor motoren, of zoiets. Heb er meermaals gereden met de auto, gaat prima. Mooie baan, goede faciliteiten.quote:
Veel makkelijker zelfs. De vraag is of het ook de MotoGP zal beinvloeden. Ik denk van niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:16 schreef sp3c het volgende:
en in Assen zijn de benodigde verbouwingen onmogelijk of hoe moet ik dat zien?
Assen is speciaal ontworpen voor motoren en juist om die reden is het één van de beste, zo niet de beste baan ter wereld onder de motorracers. Ik denk dat ze daar best trots op mogen zijn.quote:
Het is leuk voor de kwalificatie, maar racen kan je daar vergeten. En het feit dat de baan smal is, maakt het ook een uitdaging voor motoren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:30 schreef sp3c het volgende:
de boel hier en daar verbreden/versmallen lijkt me nu niet echt een heel groot obstakel en meer bochten is voor mij als leek meer fun
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:30 schreef sp3c het volgende:
de boel hier en daar verbreden/versmallen lijkt me nu niet echt een heel groot obstakel en meer bochten is voor mij als leek meer fun
Voor motors ja. In de F1 betekent dat gewoon Monaco 2.0.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:35 schreef sp3c het volgende:
uitdaging zeg jij?
ik ben voor, het is toch een soort sport of niet dan?
dat eerste zie ik niet echt als een probleem maar het tweede welquote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.
Voor motoren is dat geen probleem, want die zijn vele malen smaller, en hebben weinig downforce, dus daar komt het aan op behendigheid van de coureur.
Daarnaast remmen F1 zo onnoemelijk hard dat het asfalt gaat vervormen en er hobbeltjes komen op de rempunten. Dat is iets waar de motoGP coureurs op alle circuits waar ze rijden waar ook de F1 rijdt (reed) over klagen. Op Assen is dat probleem er niet, maar dat creeer je wel door daar ook een F1 race te gaan houden.
Alleen dat zijn al 2 belangrijke redenen om te zeggen dat het niet op Assen moet gebeuren.
Monaco is leuk omdat de vangrails daar op 10cm van de baan staat. Dat is in Assen niet zo. Voor de rest is er qua racen geen flikker aan Monaco. Het is een optocht, en de enige leuke races op Monaco zijn regenraces.quote:
Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je hoeft alleen naar de afgelopen races met auto's met hoge downforce te kijken en je komt tot de conclusie dat meer bochten meer fun is. Ze kunnen elkaar namelijk niet inhalen, en je hebt een optocht van start tot finish.
Kijk anders deze even terug:quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inhalen kan prima hoor. Ook op Assen.
Dat baseren op één race 12 jaar geleden ! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.quote:
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat baseren op één race 12 jaar geleden ! Ik heb genoeg autoraces op Assen gezien. Het kan gewoon. En sowieso is het voor F1 makkelijk om in te halen dan voor deze auto's.
Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks.
Je hebt het over de F1... Waar de coureurs al klagen over geen grip als ze meer dan anderhalve seconde achter hun voorligger rijden. En dan zeggen dat ze makkelijker inhalen dan de Champcar van toen. Echt...
Meer downforce betekent niet dat ze beter kunnen inhalen. Integendeel. Afhankelijkheid van downforce betekent dat ze minder dicht achter elkaar door een bocht kunnen. Voor downforce ben je namelijk afhankelijk van schone lucht, en schone lucht heb je niet als je vlak achter iemand aanrijdt. Hoe afhankelijker van downforce je bent, hoe minder dicht je achter iemand aan kan rijden.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 14:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze hebben meer downforce, meer strategie en bovendien DRS. Inhalen kan op vrijwel elke baan.
Dat het voor sommige mensen niet vaak genoeg voorkomt is een ander probleem. Assen is wat dat betreft niet veel anders dan anderen banen. En als je Assen al slecht vindt dan is Zandvoort natuurlijk helemaal een probleem.
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?quote:Op vrijdag 8 februari 2019 16:15 schreef MakkieR het volgende:
De Zandvoort liefhebbers spreken na mijn mening veel te veel uit emotie. Als Nederland de Formule 1 krijgt who cares waar het dan zal zijn, van mijn part op Vlieland. (autoloze eiland )
Waar het om draait is dat we allang blij mogen zijn dat de Formule 1 organisatie overweegt hun circus hier neer te laten strijken. Het zou meteen de allergrootste sport evenement zijn dat Nederland organiseert.
Als Zandvoort het niet wil of kan betalen, en Assen kan het wel. Dan moet je niet met emotie reageren, maar gewoon met je volle verstand. Assen heeft het geld, dus Assen koopt de licenties van de Formule 1 op.
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen. Het heeft echt niets te maken met downforce. Dat suggereren is veel te simplistisch.
Breedte van Zandvoort is het issue niet. Het smalste stuk is van Tarzan tot Scheivlak waarna het best heel breed wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?
Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.
[..]
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 12:21 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap best dat die randstedelingen het niet kunnen verkroppen dat een paar van die Drenten een prachtig circuit hebben liggen.
Nee.quote:
Precies. En daarom willen we niet nog een Mickey Mouse circuit in de vorm van Assen aan toevoegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Fir3fly het volgende:
Veel te veel onzin om uitgebreid op te reageren. Als je F1 ook maar een heel klein beetje volgt is het zo makkelijk om te zien dat ondanks alle kunstgrepen de laatste 15 jaar er nog altijd gezeik is over te weinig inhalen.
Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.quote:Heb je ooit zelf op Zandvoort gereden? Of in een sim?
Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Prima baan. En ik heb daar ook zelf de DTM gezien.
Assen, hoezo?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Weet je waar de DTM race van Nederland in 2019 gereden gaat worden?
Gewoon even een leuk weetje.quote:
De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.quote:
Wat een uit de lucht gegrepen argument.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Voor brommers, ja. Die trouwens ook geen F1-race willen hebben op Assen, omdat dat de baankwaliteit gaat opkloten.
Maar mij interesseert het ook niet waar de GP komt, als er maar een GP komt. Wat mij overigens wel interesseert is het geld, en dan vooral, wie gaat het betalen. Als Zandvoort zijn zaakjes niet op orde kan krijgen en Assen heeft zijn zaakjes wel op orde gekregen, dan heeft het toch niks meer te maken met emoties, maar eerder met gezond verstand. Ik ben ook niet boos als ik niet genoeg geld heb om een auto te kopen terwijl mijn buurman dat wel heeft. Zo zie ik dit ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij komt hier met allerlei nationaal sentiment aan dat het om een of andere reden tof zou zijn dat Nederland een GP mag organiseren en dan verwijt je anderen dat ze teveel uit emotie spreken?
Ik reageer met mijn volle verstand en mij maakt het eigenlijk geen reet uit of Nederland een GP organiseert, tenzij dat zo'n legendarisch mooie baan als Zandvoort is en er dus een mooie baan bijkomt op de kalender.
[..]
Dat gezeik over te weinig inhalen komt dan ook van kinderen met een korte aandachtsspanne. Het probleem is dat ze niet lang dicht achter elkaar kunnen rijden en dus grote snelheidsverschillen nodig hebben om in te halen. De breedte van de baan is zelden het probleem.
Dat zeggen de MotoGP coureurs. Maar misschien hebben die er geen verstand van.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:28 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat een uit de lucht gegrepen argument.
Dat wordt een flopshow, zelfs voor hen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De DTM kan wel uit de voeten op zo'n circuitje.
De FIA gaat dat gewoon niet doen. Assen roept dat ze alles een jaar geleden al voor elkaar hadden en toch is de FIA niet met ze in zee gegaan. Die gaan voor Zandvoort of niks, denk ik.
Neequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |