Nee dat snap ik, maar een simpele berekening leert al dat het voor zoveel personen ondoenlijk is om deze binnen een acceptabele tijd te transporteren.quote:Op maandag 11 februari 2019 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet niet of dat waar is hoor, ik ging in het voorbeeld sowieso uit van een tijdelijke parkeerplaats ergens, dat is logischerwijs niet in de regio Assen
[/quote[
Daarom ging ik al uit van een kwartiertje enkele reis
[quote]
geen idee waar of wat de mogelijkheden zijn en geen idee wat de sweetspot is op die twee wegen is qua aantal bussen heen en weer nee ... het is geen solide uitgewerkt businessplan ofzo
Zo kort ja?quote:Op maandag 11 februari 2019 22:40 schreef sp3c het volgende:
camping is sowieso een prima idee omdat het feestje een heel weekend duurt
Ze zijn gek als ze überhaupt al zo veel kaarten verkopen.quote:Op maandag 11 februari 2019 23:06 schreef sp3c het volgende:
altijd rekening houden met worst case ... dus 100.000+
Haha 80 bussen makkelijk te doen. Dan staan de bussen zélf in de file.quote:Op maandag 11 februari 2019 23:02 schreef Nattekat het volgende:
100.000 bezoekers is echt héél veel, zo veel ga je er niet eens kwijt kunnen op Zandvoort, hoe veel je het ook verbouwt. Het veel grotere Spa-Fracorchamps barst al uit haar voegen bij dat aantal. Er is minder capaciteit beschikbaar dan bij zo'n Jumbo-evenement hè
Maar goed, laten we 80.000 zeggen. Van die 80.000 is een overweldigend deel al in de buurt op een camping of iig in de buurt. Dan moeten we nog 60.000 man richting het circuit zien te krijgen. Een groot deel mag de NS opvangen, 40.000 over. Delen door 80 (past makkelijk) en je hebt 500 bewegingen per richting over. Ritje van 30 minuten gemiddeld, dus 1 uur voor een hele omloop. We hebben 6 uur de tijd om alles daar te krijgen, dus elke bus kan er +- 500 in totaal vervoeren. 80 bussen nodig, makkelijk te doen.
En dan kan je ook nog gemakkelijk verder spreiden door wat duurdere plaatsen rond Zandvoort beschikbaar te stellen. 500 plekken in Bloemendaal, 1000 langs de boulevard, 2500 in zandvoort langs de boulevard, 700 aan de andere kant van Zandvoort. Weer 15.000 man kwijt, en met een beetje slim verkeerbeheer gaat dit geen ellendige files opleveren.
Gezien de enorme impact van een GP op de lokale infrastructuur lijkt het mij verstandig om eerst met de bewoners rondom het circuit in gesprek te gaan.quote:Op maandag 11 februari 2019 22:18 schreef sp3c het volgende:
doen we dat bij elk evenement of alleen bij de F1?
Je weet hoe lastig het is om daarvoor een ontwikkelplan voor de toekomst vast te stellen. Het is decennialang meer, meer, meer geweest, zonder oog voor lokale gevolgen. Die nonchalante houding betaalt zich nu terug.quote:dan kun je schiphol ook wel opdoeken
Dat circuit ligt er al sinds het einde van de oorlog .quote:Op dinsdag 12 februari 2019 08:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
degenen die er in hun eigen leefomgeving mee te maken krijgen (maar er niet om hebben gevraagd).
En er zijn al heel veel concessies gedaan, zo is het al eens gedelijktelijk verplaatst en zijn er maar beperkt evenementen mogelijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat circuit ligt er al sinds het einde van de oorlog .
Wat doet het er voor zo'n internationaal evenement toe dat het 'ver' van de randstad af is?quote:Op maandag 11 februari 2019 22:46 schreef sp3c het volgende:
Assen is sowieso een prima stad, wat dat betreft snap ik ook niet dat dat geen optie is voor een heleboel mensen, is wat ver vanuit de randstad
Het gaat toch ook niet om het circuit?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:14 schreef Fir3fly het volgende:
Dat circuit ligt er al sinds het einde van de oorlog .
Ja, en? Dat hoort ook bij een circuit.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat toch ook niet om het circuit?
Het gaat om de logistieke chaos die een GP anno 2019 in dat gebied veroorzaakt.
Dit.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en? Dat hoort ook bij een circuit.
Een miljoen kuub zand over dat circuit.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en? Dat hoort ook bij een circuit.
Niet automatisch toch? Er is nu geen GP in Zandvoort.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, en? Dat hoort ook bij een circuit.
niet zo heel veel denk ik?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat doet het er voor zo'n internationaal evenement toe dat het 'ver' van de randstad af is?
Dat is het hele probleem helemaal niet. De hele reden dat Assen in the picture is, is juist de lokale trots op dat circuit. Ik geloof dat de meerderheid van de personen die graag Assen zien gebeuren gewoon #teamassen, locals of #antiZandvoort zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat doet het er voor zo'n internationaal evenement toe dat het 'ver' van de randstad af is?
De wijken rond het circuit zijn pas 20-30 jaar oud.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:39 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dit.
Vergeet ook de enorm beperkte "herriedagen" niet (5 per jaar), waar Zandvoort aan vast zit. Afgedwongen door dat tuig die naast een circuit gaat wonen en dan klagen dat het toch best wel veel geluid maakt
Nou vooruit, iedereen die er al langer dan 80 jaar woont, mag zeiken. De rest is er komen wonen toen dat circuit er al was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |