abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 februari 2019 @ 11:09:28 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184933370
Uitgerekende data:

24 februari: Peejtur

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
24 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 4% gewijzigd door SQ op 15-02-2019 10:05:19 ]
  zondag 10 februari 2019 @ 11:09:59 #2
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184933375
We sloten het vorige topic af met een zoon voor Limone *O*
pi_184933530
Jaaaa limone hij is er O+ Dat klinkt als een pittige bevalling :o

Krijgertje, dit gaat jouw topic worden hoor :*

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 10-02-2019 11:29:29 ]
pi_184933558
Dat klinkt heftig Limone -O- Maar hij is er! *O* O+
Gefeliciteerd met jullie zoon! En een spoedig herstel gewenst :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 10 februari 2019 @ 11:32:42 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184933665
Gefeliciteerd Limone!
Klinkt inderdaad heftig. Veel succes met je herstel en een fijne tijd toegewenst *O*
pi_184933820
limone , gefeliciteerd. Wat een mooie naam

Whoopje, welkom! Fijn dat je spontaan zwanger bent geworden. Wat een wonder. Hopelijk zijn jullie gauw gewend aan het idee en beide “on board”. X
pi_184933867
Limone, gefeliciteerd met je mooiste en liefste A O+ Wat een ontzettend mooie naam.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:10:55 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184934153
Jaa daar is hij! Gefeliciteerd Limone *O* hopelijk gaat het herstel voorspoedig :*
pi_184934709
Gefeliciteerd! *O*

Krijgerrtje nog en dan zijn wij de volgende op de lijst :D
pi_184934745
Gefeliciteerd Limone *O*
pi_184934791
Limone *O* en nu maar rustig aan herstellen... :*
pi_184934830
Gefeliciteerd Limone :*
pi_184934867
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! O+ Heel veel geluk gewenst met z'n vijven!
pi_184935132
Mnoh hij is er Limone! Gefeliciteerd O+
Goed bijkomen nu en alles even laten landen!
Goede naam ook!
♥ J & S
pi_184935713
Gefeliciteerd Limone, daar is hij dan eindelijk O+ *O* Goed herstel en fijne kraamtijd gewenst!

En Whoopje, wat ontzettend fijn dat je je hier mag melden na al die tijd. Gefeliciteerd *O*
pi_184935825
Gefeliciteerd Limone met jullie zoon en broertje! *G*
  zondag 10 februari 2019 @ 13:58:27 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184935843
Gefeliciteerd Limone! Klinkt heftig, goed gedaan! Knuffel-ze *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184936044
@Limone van harte met je zoon! Mooie naam <3. Die inleiding klinkt heftig, ondanks de korte duur. Sterkte met het herstel!
pi_184936681
Limone, van harte! Jij was dat toch die altijd foto’s maakte waarop je sprong?
  zondag 10 februari 2019 @ 16:57:41 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_184939560
Van harte gefeliciteerd, limoentje! O+
disclaimer
pi_184944363
Van harte gefeliciteerd Limone! Poe, klinkt heftig, en wat een goeie bonk zeg! Hoop dat je onderwereld snel opknapt... Geniet van je verse manneke O+
  zondag 10 februari 2019 @ 20:54:36 #22
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184944956
Gefeliciteerd Limone! Hartstikke knap dat je er zo'n superbaby uit hebt geperst :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 21:02:03 #23
447051 crew  Peejtur
pi_184945088
Zal @krijgerrtje nu aan de gang zijn? :)
pi_184945158
:N
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 21:21:45 #25
447051 crew  Peejtur
pi_184945484
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:06 schreef krijgerrtje het volgende:
:N
-O-
pi_184945791
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 21:06 schreef krijgerrtje het volgende:
:N
|:(

kom op kleine, je kunt het, kom er maar uit!
pi_184945850
Gefeliciteerd Limone, wat een joekel! Wat een topprestatie van je zeg! Geen wonder dat je onderkant op het moment even in puin ligt. Hopelijk herstelt dat redelijk snel. Prachtige naam, en 3 kinderen, wat een rijkdom, wat zul jij een trotse moeder zijn, geniet er van!

en whoopje, welkom! Fijn dat je je ook kunt melden. Ik hoop dat de relatieperikelen opgelost worden in de komende tijd.
pi_184947738
Van harte gefeliciteerd limone! Je bevalling klinkt pittig, ik hoop dat je vlot en goed herstelt en een fijne kraamtijd hebt.
pi_184948421
@Limone *O* Gefeliciteerd, goed gedaan hoor! Wat een heftige bevalling, sterkte met het herstel :* En wauw, 3 kinderen, prachtig en overweldigend mooi!

@Whoopje Wat een wonder O+ En sterkte met de relatietrubbels :{
pi_184949523
@krijgerrtje Wanneer gaan ze iets doen voor jou qua inleiden? Ik hoop dat mini morgenochtend in je armen ligt! Hou vol :* O+

[ Bericht 8% gewijzigd door klaprooss op 11-02-2019 10:26:06 ]
♥ J & S
pi_184949536
@klaprooss nog niks afgesproken. Morgen controle in het ziekenhuis, denk dat we dan een datum prikken. Vannacht is er in ieder geval weer niks gebeurd -O- Ga VK vanmiddag even bellen of ze nog een keer wil strippen denk ik, als de situatie dan niet veranderd is ten opzichte van afgelopen donderdag kan ik me misschien beter neerleggen bij een inleiding. Hoop ik. :@
pi_184949796
*O* Wow Limone, daar kwam ie toch nog, je zoon O+ Van harte gefeliciteerd! De bevalling klinkt pittig, neem de tijd voor je herstel, je bent een supervrouw! :*
pi_184949804
*O* Whoopie, gefeliciteerd met je (naar ik begrijp) heel bijzondere strepen!

-O- krijgertje... Wat wordt je geduld op de proef gesteld zeg. Ik blijf mee duimen dat alles gewoon hop spontaan opeens toch begint en dat je binnen no-time ook je kindje in je armen hebt. :*
pi_184950419
Wow Limone, daar is hij O+ Proficiat!
pi_184952022
Limone, wat heftig zeg, zo'n groot kind er in zo korte tijd uitwerken. Sterkte met het herstel, en natuurlijk van harte gefeliciteerd! *O* O+

Bedankt voor alle Maxi-Cosi/auto input. Conclusie is: afwachten hoe het gaat + een base is altijd handig. :+
pi_184956643
Zo, weer een sticker van de verloskundige gekregen. Baby groeit goed, was natuurlijk weer aan het schoppen toen we hartje gingen luisteren. Weer een hoge, smalle baarmoeder dus baby is inmiddels denk ik de penthouseverdiepingen aan het bouwen ipv de bungalow + zijkamers :').
En echt, deze verloskundige is zo fijn O+. Ik hoop echt dat zij straks ook degene mag zijn die de bevalling mag gaan ondersteunen.

[ Bericht 12% gewijzigd door douche-eendje op 11-02-2019 16:55:14 ]
pi_184957305
Sticker voor D-E! *O* Fijn zo’n VK! O+ Hopelijk kan ze er straks inderdaad gewoon bij zijn!

VK is vandaag nog langs geweest om te strippen en zei dat ze ‘t zo mooi vond dat ik zo lang wilde wachten om de natuur z’n gang te laten gaan en dat ze vaak zag dat vrouwen vaak al weken eerder om een inleiding vroegen, ook zonder medische noodzaak. Doet me toch weer een beetje goed. Als het nu nog niets doet dan laten we het hier gewoon bij en ga ik ervan uit dat ik eind deze week ingeleid wordt, daarvoor maken we morgen bij de gyn waarschijnlijk een afspraak. ‘T is goed zo. Ga uit van een inleiding maar hoop nog steeds een beetje op een natuurlijke bevalling. We zullen zien.
  maandag 11 februari 2019 @ 17:25:40 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_184957467
Hou vol krijgertje! Je weet het echt niet. Je kunt ook zomaar in 3 uur van 0 naar baby gaan. Ik hoop het voor je :*
disclaimer
  maandag 11 februari 2019 @ 17:44:10 #39
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_184957750
Dat klinkt echt als een hele fijne verloskundige, krijgertje! O+ Wat super fijn dat zij zo steunend daarin is!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 februari 2019 @ 18:22:04 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184958419
Succes Krijgertje, het kan nog steeds gaan gebeuren natuurlijk. Maar wel fijn dat je vrede zou hebben met een inleiding.

Ik heb vandaag eindelijk een positiejas gekocht, m'n gewone jas begon zo strak te zitten dat ik me lichamelijk niet lekker voelde :@ wat een verademing. Had ik veel eerder moeten doen.
pi_184959192
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:22 schreef Ceviche het volgende:
Succes Krijgertje, het kan nog steeds gaan gebeuren natuurlijk. Maar wel fijn dat je vrede zou hebben met een inleiding.

Ik heb vandaag eindelijk een positiejas gekocht, m'n gewone jas begon zo strak te zitten dat ik me lichamelijk niet lekker voelde :@ wat een verademing. Had ik veel eerder moeten doen.
:D zo voelt mijn positiejas tegenwoordig ook :')
pi_184959889
Het lijkt wel of ik hier alleen maar kom om te klagen xD maar er gebeurd ook weinig ‘leuks’. Longontsteking is nog niet weg of het volgende schiet omhoog: zwangerschapsdiabetes😭. Ik kan wel huilen, ik had zo gehoopt op onbezorgde laatste weken van mijn (hoogstwaarschijnlijk) laatste zwangerschap en dat zit er gewoon niet in. Voorlopig zijn de komende vier weken vol gepland met afspraken bij gyn’s en diëtistes en internisten. Oh, en een groeiecho hier en daar.

Ik ben het zat. #egopost
  maandag 11 februari 2019 @ 19:52:44 #43
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184960058
Ahhh Djoess, dat is naar zeg ;( je zal het je vast anders hebben voorgesteld. Ik snap heel goed dat je je nu zo voelt.
En hier klagen mag altijd hoor, het is gewoon kut soms en je hebt nu ook wel echt pech. Het is ook wel relativerend om te lezen dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Hopelijk kun je toch nog een beetje genieten van de laatste periode.
  maandag 11 februari 2019 @ 19:53:41 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184960078
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:03 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

:D zo voelt mijn positiejas tegenwoordig ook :')
:D tegen de tijd dat ik zo ver ben als jij is het al bijna zomer en heb ik geen jas meer nodig B-)
pi_184960295
Oh brr djoes, wat een rot nieuws ;( snap je teleurstelling :*
pi_184960419
Krijgerrtje wat fijn zo met je verloskundige. Echt, ik hoop voor je dat het strippen het werk heeft gedaan en dat je morgen gewoon lekker je baby uit buik hebt hoor :*

Ah Djoess nee, dat is niet leuk -O- :*. En laat je jezelf niet gek maken straks hoor met al die afspraken.

Ik wil ook een positiejas. Mijn huidige jas zit niet zo lekker meer, echt ruimtegebrek. Ow en meneerEend vroeg net heel subtiel of ik mijn moeder op mijn babyshower wil hebben. Ik weet niet wie er in mijn omgeving bezig is met een babyshower organiseren, maar help :'). Wil ik dit wel? :')
  maandag 11 februari 2019 @ 20:45:07 #47
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184961276
Fijn, DE! Hopelijk is deze er bij! Bij dochter was ook onze favoriete vk er bij en ik hoop nu dat ze er weer bij is O+ En de babyshower... Als ze je een beetje kennen, weten ze wel wat je leuk vindt, toch? Dus wel gezelligheid met een taartje, geen maffe spelletjes, bijvoorbeeld?

Oh Djoess, maar dat is ook echt gewoon kut! We zijn even ver en ik heb al het idee dat het zwaar is en dan heb ik geen longontsteking en geen zwangerschapsdiabetes.. Geheel terechte klachten, zéker als het een beetje oplicht om hier te spuien. Gaat het wel al iets beter dan een weekje geleden?

Fijn van de lieve woorden van de vk, krijger. En als je baby besluit toch zelf te komen, kan het opeens heel hard gaan. Ik blijf in elk geval heel hard voor je duimen!
pi_184962892
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:45 schreef Djoess het volgende:
Het lijkt wel of ik hier alleen maar kom om te klagen xD maar er gebeurd ook weinig ‘leuks’. Longontsteking is nog niet weg of het volgende schiet omhoog: zwangerschapsdiabetes😭. Ik kan wel huilen, ik had zo gehoopt op onbezorgde laatste weken van mijn (hoogstwaarschijnlijk) laatste zwangerschap en dat zit er gewoon niet in. Voorlopig zijn de komende vier weken vol gepland met afspraken bij gyn’s en diëtistes en internisten. Oh, en een groeiecho hier en daar.

Ik ben het zat. #egopost
:* niks aan!
pi_184962999
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 20:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn, DE! Hopelijk is deze er bij! Bij dochter was ook onze favoriete vk er bij en ik hoop nu dat ze er weer bij is O+ En de babyshower... Als ze je een beetje kennen, weten ze wel wat je leuk vindt, toch? Dus wel gezelligheid met een taartje, geen maffe spelletjes, bijvoorbeeld?

Oh Djoess, maar dat is ook echt gewoon kut! We zijn even ver en ik heb al het idee dat het zwaar is en dan heb ik geen longontsteking en geen zwangerschapsdiabetes.. Geheel terechte klachten, zéker als het een beetje oplicht om hier te spuien. Gaat het wel al iets beter dan een weekje geleden?

Fijn van de lieve woorden van de vk, krijger. En als je baby besluit toch zelf te komen, kan het opeens heel hard gaan. Ik blijf in elk geval heel hard voor je duimen!
Ja, dat gelukkig wel. Ik kan in ieder geval alweer zelf een afwasje doen en een beetje koken zonder dat ik letterlijk en figuurlijk aan het zuurstof moet. Ik hoefde in iedergeval niets te verantwoorden aan de klinisch verloskundige want ze kon ‘zelf zo ook wel zien dat ik nu al uitgeput ben’ xD

Bedankt iedereen trouwens voor de bevestiging dat ik het best wel kut mag vinden xD. Ik vind het ook zo zielig voor Dochter, die heeft elke keer buikpijn als ik naar een dokter moet omdat ze bang is dat ik niet thuis kom.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2019 @ 08:53:13 #50
148247 taxibabe
pi_184968214
Goedemorgen allen!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest, maar ik heb een goede reden om weer actief te worden! Vorige week dinsdag heb ik namelijk een plusje geplast, haha! *O*
Volgens de berekeningen op internet ben ik nu 5 weken zwanger. De 26e heb ik pas een afspraak bij de verloskundige en 5 maart de eerste echo.. pff nog zo ver weg... }:|

Het is mijn eerste zwangerschap, ik vind het allemaal erg spannend, het enige bewijs tot nu toe is de positieve zwangerschapstest. Heb wel last van pijnlijke borsten en het gevoel dat mijn buik strak staat (alsof ik teveel gegeten heb).
pi_184968282
Gefeliciteerd @taxibabe ! En sterkte die eerste weken, het wachten is slopend :') Maar niks anders dat je kan doen. Ik hoop dat de tijd heel snel gaat voor je! :)

Hier weer een nacht zonder baby :') maar gelukkig zo naar het ziekenhuis, dan heb ik ‘t gevoel in ieder geval iets te doen in plaats van af te wachten. :+

Het is wel erg rustig in m’n buik, word er wat onzeker van omdat ik juist zoveel beweging voel altijd :@ zit al even in m’n buik te porren maar krijg hooguit een flauw trapje terug. Op zich voel ik de meeste beweging ook gewoon ‘s avonds en weet ik niet precies hoe het normaal gesproken ‘s ochtends is, maar ben er nu ineens bewust van hoe stil m’n buik is. Akelig :')
pi_184969388
Gefeliciteerd en welkom hier taxibabe!

Ach krijgerrtje :* Succes in het ziekenhuis straks!

Hier de eerste gebroken nacht door buikbaby :'). Mijn hemel wat ging het tekeer vannacht met schoppen, draaien en bewegen. Vanmorgen had het geloof ik ook de hik, MeneerEend was helaas net te laat met voelen want ik kon voor het eerst via mijn buik de baby voelen bewegen.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 11:03:49 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184969713
Gefeliciteerd Taxibabe! Die eerste weken lijken enorm lang te duren :D

Succes vandaag, Krijgertje. Als de bewegingen zo minimaal blijven kunnen ze misschien meteen even controleren of alles goed is. Hopelijk wordt het gauw wat drukker.

D-E, baby hier is soms zo druk dat ik m'n buik zie bewegen. En hier is m'n vriend ook altijd net te laat :') of de baby is gewoon erg eenkennig en moet niks van hem hebben :X
pi_184969936
Hier stopt de uk ook steeds met bewegen als mijn vriend in de buurt komt. Plaagt der vader na al. 😊

Verder is de kamer hier helemaal af, vluchttas staat klaar. Dus ze kan komen. Hoewel ik liever heb dat ze nog even wacht. Vrijdag 37 weken, wat is het vanaf 20 weken ineens snel gegaan.
pi_184970421
Onderweg naar het ziekenhuis kwamen de bewegingen gelukkig alweer :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184970444
Spannend krijgertje! En bedankt voor de update

Welkom taxibabe. Ik kan me voorstellen dat het erg lang duurt voor je de eerste echo hebt.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2019 @ 12:26:05 #57
148247 taxibabe
pi_184970934
Dankjulliewel allemaal! Ja de tijd kruipt voor mijn gevoel, haha.
Ik heb al wel ontzettende nesteldrang, ben marktplaats al helemaal aan het afstruinen en net in een kledingwinkel bij de babykleertjes kijken. _O-

Ik vind het ook erg moeilijk om mijn mond nog te houden tegen vrienden en collega's. Hoe gingen jullie daarmee om?

@krijgerrtje, wat fijn dat de baby weer ging bewegen, lijkt me doodeng. Hopelijk komt de bevalling vanzelf op gang!
pi_184971112
Ow Ceviche en Mardy_Bum, jullie hebben ook partnertroll-baby's :D Dat zijn wel de leukste toch? :P

Krijgerrtje, fijn dat alles goed is en baby nog even de tijd krijgt om zelf te bepalen wanneer het een mooi moment is :*

Taxibabe, ik heb het op werk wel aan een beperkt aantal collega's verteld (leidinggevende, manager en 2 collega's), maar dat was met name omdat ik doordat ik zwanger was gelijk bepaalde werkzaamheden niet meer mocht doen. Vooral de dag dat ik hier met zwangere collega zat was dat wel gelijk een kleine uitdaging :D. De rest van mijn collega's heb ik het verteld na de termijnecho.

Ik mag morgen extra babyspieken :o *O* bij de echoscopieopleiding. Superleuk.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 13:37:31 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184971810
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ow Ceviche en Mardy_Bum, jullie hebben ook partnertroll-baby's :D Dat zijn wel de leukste toch? :P

Ik mag morgen extra babyspieken :o *O* bij de echoscopieopleiding. Superleuk.
De jouwe heeft ook nooit zin in echo's en dopplers, toch? Ik zag al helemaal voor me dat ik een antisociaal kind kreeg :D maar dat zal wel meevallen als hij niet de enige baby is die zich in de buik zo gedraagt :D

Ik kreeg bij 24 weken een extra echo, het was echt zó leuk omdat je nog veel meer kunt zien dan bij de 20 weken-echo. Zo konden we al zien dat hij dezelfde mond/neus heeft als mijn vriend O+ hierdoor hebben we ook minder behoefte om nog een pretecho te laten maken (dacht niet dat dat een succes zou worden met onze echomijdende baby). Nu hebben we toch nog wat leuke plaatjes.
pi_184972039
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:37 schreef Ceviche het volgende:

[..]

De jouwe heeft ook nooit zin in echo's en dopplers, toch? Ik zag al helemaal voor me dat ik een antisociaal kind kreeg :D maar dat zal wel meevallen als hij niet de enige baby is die zich in de buik zo gedraagt :D

Ik kreeg bij 24 weken een extra echo, het was echt zó leuk omdat je nog veel meer kunt zien dan bij de 20 weken-echo. Zo konden we al zien dat hij dezelfde mond/neus heeft als mijn vriend O+ hierdoor hebben we ook minder behoefte om nog een pretecho te laten maken (dacht niet dat dat een succes zou worden met onze echomijdende baby). Nu hebben we toch nog wat leuke plaatjes.
De echo met 7 en met 11 weken ging nog prima, maar de SEO lag het geen moment stil. En met Doppler nu ook iedere keer getrap, gisteren ook inderdaad :'). Ik denk dat die van ons de aanwezigheid gewoon lekker duidelijk willen maken.

Ja ik hoop stiekem dat ik morgen wat mooiere plaatjes krijg want die van de SEO waren echt lelijk :@. Sowieso 3x een foto van het geslacht, een keer navelstreng, bovenbeen en verder wat onscherpe blurriness waar ik ondanks best wel wat echo-ervaring amper nog uit kan maken wat het ook alweer was. Ow en een van het kindje helemaal in beeld, maar daar loopt het hartslagfilmpje onder dus dat is een zoekplaatje :P
pi_184973758
Mijn eerste twee baby's gingen altijd heel lief tegen papa's hand aan liggen zodra mijn lief wilde voelen. Maar de derde is wat 'brutaler'.

Ik heb het vermoeden dat de buikbaby al best wel wat mee krijgt van de drukte in huis met een grote broer en zus en dat hij of zij zich daardoor nu al wat meer naar de voorgrond beweegt en ook een plekje in wil nemen. Dus mijn lief, maar ook m'n dochter, kunnen dit kindje ook eens echt voelen. O+

*O* Welkom taxibabe! Die eerste weken lijken dan opeens wel te kruipen, maar voor je het weet ben je al bijna aan het bevallen. ;) :*

Krijgertje, wat tof dat je vk haar bewondering zo uitsprak O+ Ik vind het ook tof dat je de tijd wilt nemen voor je lichaam en je kindje. Ik blijf lekker meeduimen dat het allemaal spontaan en thuis kan. :*

D-E, een gebroken nacht zelfs door de baby! Ik heb ook wel altijd dat als ik wakker lig 's nachts, dat de baby gezellig aan het rondzwemmen is. ;) Maar volgens mij word ik er niet wakker van (maar ik ben dan ook inmiddels veel gewend natuurlijk, qua nachtelijke activiteiten, met 2x 2,5 jaar slaap-nachtvoedingen).
pi_184978752
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
  dinsdag 12 februari 2019 @ 19:21:45 #63
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184978783
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
Wat fijn jou hier weer te zien! We hopen met je mee O+
Hoe gaat het met je?
pi_184979155
Ik duim voor je @Kleurdoos :D O+ O+
Gefeliciteerd!
pi_184979852
@Kleurdoos, ik duim ook mee! ^O^
pi_184979983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
Ik duim voor je!
pi_184981236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^

Zo, dat is alvast een beginnetje met duimen :*.
  Moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 21:21:07 #68
447051 crew  Peejtur
pi_184981472
Ik zal hard meeduimen!
pi_184981935
Kleurdoos. Ik duim ook mee. O+
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:39:12 #70
386633 Adnap
I love Life !
pi_184981947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
ik ontlurk speciaal voor jou ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_184982043
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
🍀🍀
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184985482
@Kleurdoos ik duim mee!! :*
♥ J & S
  woensdag 13 februari 2019 @ 02:25:26 #73
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184985924
Kleurdoos! Wat een verrassing. Maakt heel Mn dag weer goed. Wat ben ik blij voor jullie zeg.
Natuurlijk ga ik duimen!

Taxi,
Ook gefeliciteerd met je positieve test! Wachten duurt altijd lang he. Grappig dat je nu al de behoefte voelt om spulletjes te verzamelen. Zelf had ik dat pas na 15 weken ofzo. Hebben jullie er lang op moeten wachten?


Ik heb iets stoms gedaan. Morgen glucosetest.
Maar lig al sinds 00:00 wakker en heb om 01:30 warme melk gedronken. Had zo’n trek!
Moet nuchter prikken. Wat voor tijd zullen ze daar voor aanhouden? 8 uur zonder eten/drinken?
Heb nu al mega veel trek dus dat wordt nog wat.
Baal ook een beetje. Hoewel ik in Mn eerste trimester niets ben aangekomen haal ik dat nu allemaal keihard in. Ben zo bang dat ze daar iets over gaan zeggen. Ik heb overgewicht dus het is altijd al een gevoelig punt voor mij. Zucht.. volgende week weer een afspr bij de vk. Dan zal ik er maar eens naar vragen. Voel me nu ff niet zo mooi. Mn buik is wel zichtbaar zwanger, maar ik voel me echt Amerikaans dik ofzo? Zoals je weleens op tlc voorbij ziet komen.
Kijken jullie op tlc Emma Willis delivering babies?
Ik ben elke keer in tranen als er een kindje geboren wordt. Zo mooi!

Hoe gaat het met iedereen?

[ Bericht 37% gewijzigd door Sisu op 13-02-2019 02:31:24 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_184986157
Sisu , mijn ziekenhuis houd 23:00 aan als tijd. Wat water drinken mag gelukkig wel :X want dat doe ik altijd gelijk als ik wakker ben.

En @ gewicht, bespreek het inderdaad met je verloskundige. Heb ik maandag ook gedaan :@ want ik maakte mij zelf zorgen en ik weet niet altijd goed hoe ik met reacties van anderen op mijn gewicht om moet gaan. En dat ik dan te zwaar ben zie je dan ook nog eens bevestigd worden vanwege bmi-protocol met suikertest en een opmerking op je echoverslag... (en zo fijn he, als ik die kilo's dankzij clomid niet was aangekomen was dat hele bmi-protocol nooit gestart want toen zat ik onder de 30 }:| )
Maar ik mocht mijzelf er niet druk over maken van mijn verloskundige. Ik zit nu met 21w op +6 en dat is hartstikke netjes.

[ Bericht 38% gewijzigd door douche-eendje op 13-02-2019 07:18:52 ]
  woensdag 13 februari 2019 @ 06:54:48 #75
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184986165
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 02:25 schreef Sisu het volgende:
Kleurdoos! Wat een verrassing. Maakt heel Mn dag weer goed. Wat ben ik blij voor jullie zeg.
Natuurlijk ga ik duimen!

Taxi,
Ook gefeliciteerd met je positieve test! Wachten duurt altijd lang he. Grappig dat je nu al de behoefte voelt om spulletjes te verzamelen. Zelf had ik dat pas na 15 weken ofzo. Hebben jullie er lang op moeten wachten?


Ik heb iets stoms gedaan. Morgen glucosetest.
Maar lig al sinds 00:00 wakker en heb om 01:30 warme melk gedronken. Had zo’n trek!
Moet nuchter prikken. Wat voor tijd zullen ze daar voor aanhouden? 8 uur zonder eten/drinken?
Heb nu al mega veel trek dus dat wordt nog wat.
Baal ook een beetje. Hoewel ik in Mn eerste trimester niets ben aangekomen haal ik dat nu allemaal keihard in. Ben zo bang dat ze daar iets over gaan zeggen. Ik heb overgewicht dus het is altijd al een gevoelig punt voor mij. Zucht.. volgende week weer een afspr bij de vk. Dan zal ik er maar eens naar vragen. Voel me nu ff niet zo mooi. Mn buik is wel zichtbaar zwanger, maar ik voel me echt Amerikaans dik ofzo? Zoals je weleens op tlc voorbij ziet komen.
Kijken jullie op tlc Emma Willis delivering babies?
Ik ben elke keer in tranen als er een kindje geboren wordt. Zo mooi!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier moest ik me om 8 uur melden en vanaf middernacht nuchter zijn. Ik zou ze even bellen, misschien zeggen ze: kom maar om half 10 ofzo. Anders is je uitslag niet betrouwbaar denk ik.
Maar ben je echt zoveel aangekomen? Of lijkt dat maar zo en is het vooral baby/babygerelateerd? Ik heb gelezen dat rond deze termijn ongeveer een halve kilo per week aankomen gemiddeld is (al hangt het natuurlijk ook van andere factoren af of dat handig is).
pi_184986761
Goeiemorgen :)

Mijn lijf doet pijn incl. mijn buik en ik weet niet goed of dat nou iets is om me zorgen te maken of dat het 'erbij' hoort of dat het evt. door de stress komt die het vertrek van mijn partner heeft veroorzaakt. Is het stom om daar de verloskundige voor te bellen?
pi_184986820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:18 schreef Whoopje het volgende:
Goeiemorgen :)

Mijn lijf doet pijn incl. mijn buik en ik weet niet goed of dat nou iets is om me zorgen te maken of dat het 'erbij' hoort of dat het evt. door de stress komt die het vertrek van mijn partner heeft veroorzaakt. Is het stom om daar de verloskundige voor te bellen?
In geval van twijfel altijd bellen, aldus de praktijk waar ik zit. Ongeacht de situatie :*
pi_184986849
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

In geval van twijfel altijd bellen, aldus de praktijk waar ik zit. Ongeacht de situatie :*
Dan denk ik dat ik ze zo gewoon even bel en hoop dat die van mij er hetzelfde in staan

[ Bericht 0% gewijzigd door Whoopje op 13-02-2019 08:26:54 (Foutje) ]
  woensdag 13 februari 2019 @ 08:39:22 #79
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184986982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 08:26 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ik ze zo gewoon even bel en hoop dat die van mij er hetzelfde in staan
Doen :*.

KD, ooohhh! Ik duim, ik duim!
pi_184987300
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 02:25 schreef Sisu het volgende:
Taxi,
Ook gefeliciteerd met je positieve test! Wachten duurt altijd lang he. Grappig dat je nu al de behoefte voelt om spulletjes te verzamelen. Zelf had ik dat pas na 15 weken ofzo. Hebben jullie er lang op moeten wachten?

Ik zelf wil al heel lang moeder worden, ik ben nu 36 jaar. Mijn vriend heeft al 2 kinderen dus het was voor hem vooral het gevoel dat de tijd daar was om voor nog een kindje te gaan en ben ik vorig jaar januari gestopt met de pil. Dus we waren exact een jaar bezig.

Nu is het wel zo dat we vorig jaar ook eerst bij een gynaecoloog zijn geweest i.v.m. mijn gezondheid (b12-tekort, ik krijg elke 6 weken een injectie en ik heb een hernia) en de gezondheid van mijn zus, zij is met 26 weken haar kindje verloren. Dus ik wilde wel zeker zijn dat het voor mij als voor het kindje veilig zou zijn.

Ik vind het dan ook heel belangrijk dat ik alle mogelijke controle krijg die er maar is en vind het allemaal behoorlijk spannend.
pi_184987599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
*ontlurk*

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_184987603
Hopelijk hoort het er gewoon bij @Whoopje! :* Klinkt inderdaad als een stressvolle situatie, dus kan me voorstellen dat het ook effect heeft op je lijf.

@taxibabe lang op moeten wachten dus, snap dat je de neiging hebt alles al voor te bereiden :D

@Sisu mocht je de test nog doen vanochtend?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184988315
De vk kan weinig voor me betekenen dus heb ik het zh gebeld omdat ik daar nog een afspraak heb staan. Gezien de situatie mag ik morgen voor een extra controle komen. Assistente denkt dat het vooral de stress is maar ter geruststelling wordt er nog even gekeken
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:06:51 #84
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184988362
Nieuwe aanwas! *O* O+

Sommige pijntjes in je buik horen er gewoon bij, natuurlijk, en zeker als er meer stress/spanning is. Maar zeker in het begin is het ook gewoon heel erg spannend dus erg fijn dat je morgen extra op controle mag komen!

Sisu :* Mocht je nog de test doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184990285
:* Whoopje, wat heftig dat je partner weg is! Fijn dat je morgen langs kan bij het ziekenhuis.

*O* voor de nieuwe aanwas. Mijn duimen draaien!

Wat betreft dat aankomen: ik blijf het moeilijk vinden, ook zonder overgewicht.
pi_184990602
*O* *O* *O* Kleurdoos, wat tof! Ik duim ook echt heeeeeel hard mee. :*

:* voor Whoopje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:34:06 #87
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184990682
Welkom en Gefeliciteerd Whoopje, Kleurdoos en Taxibabe :)

Whoopje wat heftig joh dat juist nu je partner weg is. Is dat heel onverwachts gebeurd?

Taxibabe, ik vond het in het prille begin ook zooo spannend. Langzaam is het vertrouwen dat alles goed gaat wel echt gegroeid. En meestal gaat het ook gewoon goed. Dat vind ik een fijne gedachte en probeer me er ook niet meer mee bezig te houden dat het mis zou gaan. Gaat het om iets erfelijks waardoor het bij je zus is misgegaan?

Ik kan me voorstellen dat het lastig is om met overgewicht zwanger te zijn. Misschien een troostende gedachte dat het er met borstvoeding allemaal weer af kan gaan, misschien zelfs met een beter resultaat dan voor de zwangerschap.
En wellicht nog wel belangrijker, het is allemaal perceptie en die kan ook gewoon veranderen. Ik vind ronde, mollige vrouwen vaak erg mooi! Minstens zo veel als hele slanke. Alle vormen en kleuren kunnen hun charme hebben.

Zelf vind ik het erg leuk om ronder te worden en kan ook niet wachten tot ik een echte dikke zwangerbuik heb, al gaat het al best snel. M'n tietjes daarentegen mogen wel stoppen met groeien maar dat is tevergeefse hoop natuurlijk :P

[ Bericht 7% gewijzigd door -Mellow- op 13-02-2019 12:47:49 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184990933
Ik viel tijdens het borstvoeden en door de hormonen juist geen gram af. Pas toen S. een jaar was verdwenen de overige zwangerschapskilo’s pas fatsoenlijk :')
pi_184991488
Mellow: Deels is het een erfelijke factor, ze blijkt o.a. APS (auto-immuunziekte) te hebben en zal vrijwel elke zwangerschap in een miskraam eindigen. Volgens meerdere bloedonderzoeken in het verleden lijk ik de ziektes die mijn zus heeft niet te hebben. Aangezien het wel erfelijke ziektes zijn, wil ik wel graag extra controles. Ik had zelf eerder de diagnose fibromyalgie, dit blijkt nu een vitamine B12 tekort te zijn.

Zoals Mellow ook zegt, ik kan ook voorstellen dat overgewicht bij zwanger zijn lastig is. Zelf kamp ik met ondergewicht, aankomen is lastig maar afvallen lijkt mij ook een hel en weer niet verstandig als je zwanger bent.

Whoopje: Ik hoop voor jou dat je morgen goede berichten krijgt en wat geruster bent.

Krijgerrtje: Hoe is het nou bij jou? Al wat meer beweging?
pi_184992839
Oh wat naar taxi, kan me inderdaad voorstellen dat die extra controle’s dan fijn zijn ;(

Beweging zit weer helemaal goed hoor! :Y beweging voel ik vaak zo onbewust dat als ik er dan wél eens bewust van ben opeens niet meer weet wanneer het voor het laatst was en hoeveel het anders beweegt op dat tijdstip :')
pi_184993242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 12:34 schreef -Mellow- het volgende:

Whoopje wat heftig joh dat juist nu je partner weg is. Is dat heel onverwachts gebeurd?

Totaal onverwachts, of nou ja, voor mij onverwachts. Hij liep hier al langer mee rond maar durfde na mijn aankondiging niks meer te zeggen. Ik heb het uiteindelijk uit hem getrokken omdat ik 'iets' aan hem merkte en dacht dat hij niet blij was met het baby nieuws maar dat bleek het dus niet te zijn
  woensdag 13 februari 2019 @ 16:10:40 #92
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184994118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 15:04 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Totaal onverwachts, of nou ja, voor mij onverwachts. Hij liep hier al langer mee rond maar durfde na mijn aankondiging niks meer te zeggen. Ik heb het uiteindelijk uit hem getrokken omdat ik 'iets' aan hem merkte en dacht dat hij niet blij was met het baby nieuws maar dat bleek het dus niet te zijn
Bah zeg, dat is wel extra pittig om te verwerken net als je zwanger bent. Ik hoop dat je er toch van kan genieten en dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184994163
Wat erg Whoopje. Werken jullie aan herstel van jullie relatie of is het echt over?
pi_184996186
Poeh, dat lijkt me heel heftig! Sterkte! :*

Ik had vandaag mijn laatste afspraak bij de verloskundige. We hebben even mogen kijken hoe de baby groeit en een heel schattig hoofdje gezien. O+

Ze gaf aan dat ik er wat vermoeid uit zie en dat klopt ook wel. Nu blijken de hazelaars ook in bloei te staan en dat zorgt ervoor dat ik naast het vermoeid zijn van de zwangerschap extra moe ben. Nog zes dagen werkdagen en dan vakantie en aansluitend verlof.
pi_184996242
Zo, nu even wat tijd om uitgebreider te reageren dan vanmorgen vroeg :s)

@gewicht,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Taxibabe, fijn dat je extra controle's krijgt.

Whoopje :*

Ik heb vanmiddag heel lang baby mogen spieken :o. De docent die een vak zou doceren na het oefenen met echo's kwam niet opdagen, dus of ik (en nog wat andere zwangeren) het erg vonden om wat langer te blijven zodat er meer geoefend mocht worden. Nou, daar zeg ik geen nee tegen. Prachtige baby om te zien, nu echt supermooie echofoto's ook. Baby lag nu met hoofd naar beneden, vorige week niet. Zou dat de nacht van eergisteren verklaren? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184996818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:13 schreef Minarosa het volgende:
Wat erg Whoopje. Werken jullie aan herstel van jullie relatie of is het echt over?
Ik heb wel voorgesteld eraan te werken en hij zou er over nadenken maar als ik eerlijk ben denk ik dat het echt over is helaas
pi_184996839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 16:10 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Bah zeg, dat is wel extra pittig om te verwerken net als je zwanger bent. Ik hoop dat je er toch van kan genieten en dat je het niet allemaal alleen hoeft te doen.
Ik heb gelukkig veel steun van familie en vrienden en ook mijn partner blijft betrokken bij alles maar het voelt wel alsof ik het allemaal alleen moet doen maar goed, er zit niks anders op
pi_184997641
Whoopje :* Wat een emotionele rollercoaster moet dat zijn, en dan met de hormonen :{ Ik word eigenlijk een beetje boos, wat een zak hooi :(
pi_184997728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 19:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Hoi 🧡 Ik had vandaag een ‘zwanger’ 2-3wk
Ik heb heel veel duimen nodig
❤❤❤
pi_184998426
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 19:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Whoopje :* Wat een emotionele rollercoaster moet dat zijn, en dan met de hormonen :{ Ik word eigenlijk een beetje boos, wat een zak hooi :(
Behoorlijk idd en ja, ik ben ook boos maar goed, het veranderd niks aan de situatie nu dus ik doe mijn best mijn boosheid maar een beetje te laten en vooruit te blijven kijken. Meer kan ik niet doen
  FOK!fotograaf woensdag 13 februari 2019 @ 21:20:17 #101
148247 taxibabe
pi_185000952
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:38 schreef krijgerrtje het volgende:
Oh wat naar taxi, kan me inderdaad voorstellen dat die extra controle’s dan fijn zijn ;(
quote:
17s.gif Op woensdag 13 februari 2019 18:10 schreef douche-eendje het volgende:
Taxibabe, fijn dat je extra controle's krijgt.
Ik weet nog niet of ik extra controle krijg, dat is wel mijn wens. De 26e heb ik de intake bij de verloskundige en daar ga ik alles vertellen. Ze kunnen dan ook contact opnemen met de gynaecoloog en vraag ik of alles extra goed in de gaten kan worden gehouden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 februari 2019 @ 22:22:13 #102
269689 crew  Viv
pi_185003350
Whoopje wat enorm verdrietig van je relatie, net nu het kindje in aantocht is waar jullie samen 8 jaar op gewacht hebben. :*
  woensdag 13 februari 2019 @ 23:13:58 #103
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185005064
Wanneer voelden jullie voor het eerst je baby bewegen?
Ik dacht dat het pas rond 20 weken kon, maar onlangs zei m'n tante dat ze het met 15 weken al voelde en op internet lees ik ook verhalen van vrouwen die het al zo vroeg konden voelen. Nu ben ik er dus heel alert op. Ik kan echt niet wachten tot het moment daar is.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 13 februari 2019 @ 23:18:00 #104
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185005161
Ik voelde rond 16 weken wel plopjes en gerommel, maar ik wist het pas echt zeker bij 20 weken. Maar dit is mijn eerste zwangerschap en de placenta ligt voor, dat maakt het wat lastiger.
Het is heel gezellig O+
  woensdag 13 februari 2019 @ 23:22:46 #105
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185005249
oja, mijn placenta ligt ook voor. Nog even geduld dan.

Daarentegen zijn de willekeurige kokhalsneigingen wel weer terug :') Ik dacht dat ik daar vanaf was.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185006932
Ik voelde de baby ook pas met ruim 20 weken zwangerschap, had deze keer verwacht wel eerder wat te voelen want tweede kindje. Maar nee hoor :') stomme voorliggende placenta.

Officieel 42 weken zwanger trouwens, wtf. Noooooit gedacht dat dit een mogelijkheid zou zijn. -O- Maar goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185006951
Pfff @krijgerrtje Het is een mijlpaal, maar ik snap dat je deze liever aan je voorbij had laten gaan :* Succes met de inleiding vandaag, gauw babyknuffelen O+
  donderdag 14 februari 2019 @ 06:38:26 #108
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185007048
Ik hoop dat je vandaag een heel bijzondere liefde ontmoet, krijgerrtje! :*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 14 februari 2019 @ 06:57:32 #109
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185007115
Pfff Krijgertje, 42 weken, dat is inderdaad lang zeg. Maar wat een mooie datum als de baby vandaag komt O+
Ik vind het knap hoe je het volhoudt.
pi_185007191
Succes met de inleiding, Krijgertje. Vandaag is een mooie dag voor je grote liefde om te komen.
pi_185007649
@krijgerrtje 42! Jij bikkel. Nog even en dan heb je je mini baby in je armen! Een fijne ontmoeting gewenst O+ Je bent er nu bijnaaaaa!
♥ J & S
  FOK!fotograaf donderdag 14 februari 2019 @ 08:34:20 #112
148247 taxibabe
pi_185007826
Succes vandaag Krijgerrtje!!
pi_185007870
Een hele mooie dag krijgertje :*
pi_185007893
Krijgerrtje O+. 42 weken gewoon! Heel veel succes en een mooie ontmoeting gewenst. Vandaag is jullie dag :*
pi_185007921
Veel succes vandaag, krijgertje!
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:14:27 #116
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185008273
Wow Krijger, wat een mijlpaal! En dan is het nu echt écht aftellen tot je je baby mag knuffelen O+ veel succes!
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:25:49 #117
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185008431
Succes Krijgertje! Een hele mooie ontmoeting toegewenst O+ Het duurt niet lang meer!
pi_185008841
Heel veel plezier vandaag Krijger! Zet hem op vrouwe! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:05:55 #119
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185009019
Heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden krijgertje.Veel plezier!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185009055
Succes vandaag. En uiteraard veel plezier met babyknuffelen!
pi_185009110
Lieve krijgerr, daar ga je! Prachtige datum en ook nog eens prachtig weer! Zet m op. :* O+ :%
pi_185013416
Hier weer een goede echo al sloeg de schrik me wel om het hart toen ik in eerste instantie niks zag. Gelukkig al vrij snel wel wat te zien en een knipperend hartje. Blij dat ik mocht komen, het heeft me wel weer gerustgesteld
pi_185013878
Oh Whoopje, ik weet precies hoe dat voelt, die zorgen en onzekerheid met name in het begin :* Fijn dat alles er goed uit zag ^O^
pi_185019165
O+ Hij O+ is er! Nog steeds in shock :') bevalling was ruk, praktisch identiek aan die van S. voor wie dat verhaal nog kent en ivm meconium in ‘t vruchtwater op het allerlaatst mogelijke moment }:| nog even een nachtje blijven.

Maar hij is er en ik voel me nu wel goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185019263
Ooh ik ben een stille maar trouwe meelezer. Ik keek eventjes terug nog of er al een berichtje van jou was.
Gefeliciteerd Krijgerrtje! Wat een mooie naam. Geniet O+
Alius aliud dicit
  donderdag 14 februari 2019 @ 20:20:15 #126
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185019269
:o gefeliciteerd!
Eindelijk is hij er O+
En een mooie tijd toegewenst :)
pi_185019374
Ja krijgerrtje hij is er O+ Gefeliciteerd met jullie zoon.
  donderdag 14 februari 2019 @ 20:29:05 #128
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185019486
Jaa daar is hij! Gefeliciteerd!!! *O* hopelijk mogen jullie morgen gewoon lekker naar huis!
pi_185019572
Gefeliciteerd Krijgertje! :-D Je hebt er lang op moeten wachten maar daar is hij dan! Een fijne eerste nacht gewenst en morgen hopelijk lekker samen naar huis.
pi_185019574
Ah joepie! Gefeliciteerd krijgerr! Wat fijn dat je je nu al weer goed voelt. En een O+ zoon O+ wat een rijkdom. Mooi lieve en zachte naam. :*
pi_185019617
Gefeliciteerd @krijgerrtje *O* *O* En wat een mooie naam O+ Lekker babysnuffelen en knuffelen O+ Veel geluk met z'n vieren!
pi_185019715
Gefeliciteerd Krijgertje! O+ *O*
  donderdag 14 februari 2019 @ 20:38:22 #133
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185019723
Eindelijk zeg, en wat een leuke naam ja. Geniet ervan O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185020038
Gefeliciteerd, krijgertje!
pi_185020204
Krijgertje *O* eindelijk! Van harte gefeliciteerd O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 14 februari 2019 @ 21:01:52 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185020321
Gefeliciteerd met je zoon! . *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185020347
Gefeliciteerd *O*
pi_185020402
Gefeliciteerd @krijgerrtje! *O*
  donderdag 14 februari 2019 @ 21:14:17 #139
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185020587
Gefeliciteerd krijgerrtje, met je valentijnskindje! Fijn dat je je alweer goed voelt. En was hij zo groot als ze voorspelden?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185021412
Wij zijn de volgende! Als de kleine zich op tijd aanmeldt iig haha.
pi_185021582
Hij is er! En wat een toffe naam! Wat stom dat de bevalling ruk was. Een goed herstel en geniet van jullie T. O+ . Hij is er!
♥ J & S
pi_185022138
Eindelijk hij is er! Gefeliciteerd Krijgertje, wat ben jij een volhouder zeg! En wat een mooie naam voor een jongen geboren op een mooie datum! Geniet van het babyknuffelen (en die heerlijke geur.... )
pi_185024304
Gefeliciteerd @krijgerrtje

Dat was een marathon zo die 42 weken!
Schudden voor gebruik
  vrijdag 15 februari 2019 @ 07:18:35 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_185025292
Van harte gefeliciteerd krijger! O+
disclaimer
pi_185025371
*O* You did it krijgertje! Daar is je prachtige zoon! Van harte gefeliciteerd O+ Jammer dat de bevalling minder tof was... maar nu heerlijk knuffelen. :*
pi_185025466
Krijgerrtje, gefeliciteerd met je zoon! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 08:05:15 #147
382129 crew  Donna
pi_185025525
Gefeliciteerd!! O+
pi_185025592
Ik kom mijzelf hier aanmelden. <3 na lange tijd en veel geheen en weer tussen wachten op 2 streepjes en net zwanger en niet meer zwanger had ik mij uit whots op laten halen. Ik had er wat moeite mee om mee te lezen, maar heb de laatste tijd weer meer gelurkt.

Gisteren eerste echo gehad bij de vk. 12w+5 ver en een paar mooi flickflacks en dancemoves gezien.
Ontzettend veel doorgesproken, want ik zat nog wel met wat dingetjes...

Ik zal alleen de SEO hierna hebben en meer controles en testen wil ik eigenlijk niet. (Op bloedwaarden na) en wij gaan ons inzetten om thuis te bevallen <3 We weten nu eigenlijk al een hoop, maar onze UD eigenlijk niet Haha. Zo druk geklets en naar onze baby gegluurd dat het er doorheen in geschoten. Dat zal rond 20 aug zijn, gok ik zo.

We willen ons laten verrassen of onze baby een jongen of meisje is. Hoewel wij slecht tegen verrassingen kunnen :D

Ik moet echt wel even graven wie bij welk verhaal, naam etc past en hoort. Het is even geleden dat ik echt actief meedeed.

Sorry voor de ego-post :*
Schudden voor gebruik
pi_185025676
Daar is hij dan eindelijk, gefeliciteerd Krijgerrtje! *G* Mooie naam!

En wat tof dat het eindelijk gelukt is Stippel! Gefeliciteerd! *O*
pi_185025700
Gefeliciteerd, Stippelrientje
  vrijdag 15 februari 2019 @ 08:28:57 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185025717
Omg Stippel! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185025736
Jaaa stippel *O* Welkom hier! We zaten samen in WOHTS, toen zat ik nog onder mijn kloon O+
pi_185025762
*O* Stippel, van harte gefeliciteerd! O+
pi_185025800
@Stippelrientje *O* En je UD is 24 augustus ^O^
pi_185025955
Proficiat krijger!

En welkom Stippel! We zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, gezellig.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:23:18 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185026199
Hee en welkom minarosa, ik had jouw aankondiging gemist :D *O* of m'n brein laat me in de steek, dat kan ook.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185026227
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:56 schreef Minarosa het volgende:
Proficiat krijger!

En welkom Stippel! We zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, gezellig.
wat tof!
Schudden voor gebruik
pi_185026240
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:31 schreef douche-eendje het volgende:
Jaaa stippel *O* Welkom hier! We zaten samen in WOHTS, toen zat ik nog onder mijn kloon O+
Heb ik jou dan ook in mijn irl vriendenlijstje? :p

Ik ben zooooo ontzettend slecht in Cloneraden of namen koppelen :@
Schudden voor gebruik
pi_185026248
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:stippelrientje *O* En je UD is 24 augustus ^O^
ah handig :p scheelt weer bellen naar mijn verloskundige Haha.

Nou dan kan ik in de OP de volgende keer met 24 aug baby verrassing
Schudden voor gebruik
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 09:31:33 #160
447051 crew  Peejtur
pi_185026262
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:stippelrientje *O* En je UD is 24 augustus ^O^
Hoe weet jij dat van een ander? :P
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:33:23 #161
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_185026280
Gefeliciteerd, Krijger! O+ Wat een mooie naam heeft hij gekregen.

Stippel, ook gefeliciteerd!
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:46:10 #162
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185026428
Oh wat speciaal zal dat zijn na zo lang wachten en heen en weer geslinger, Stippelrientje. Kan me voorstellen dat je dan extra blij bent. Gefeliciteerd!

Hier ook ergens in augustus uitgerekend :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 15 februari 2019 @ 09:52:02 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185026501
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:31 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat van een ander? :P
Wat dacht je van rekenen? Een uitgerekende datum gaat uit van 40 weken. Ze was gisteren 12 weken en 5 dagen zwanger. Dan pak je een kalender, morgen noem je 13 weken, en dan tel je er 27 weken bij op. Kom je vanzelf bij 24 augustus uit.

Een minder handmatige manier is trouwens deze piekfijne invulsite: klik.

Gefeliciteerd Stippel! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 09:58:08 #164
447051 crew  Peejtur
pi_185026563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat dacht je van rekenen? Een uitgerekende datum gaat uit van 40 weken. Ze was gisteren 12 weken en 5 dagen zwanger. Dan pak je een kalender, morgen noem je 13 weken, en dan tel je er 27 weken bij op. Kom je vanzelf bij 24 augustus uit.

Een minder handmatige manier is trouwens deze piekfijne invulsite: klik.

Gefeliciteerd Stippel! *O* .
Oww verrek ja :') Had zo geen weken van haar gezien.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:07:33 #165
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185026664
Gefeliciteerd stippel!
pi_185026673
Stippel’ daar ben je weer! Het lange wachten is voorbij *O* O+ !
♥ J & S
pi_185026693
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heb ik jou dan ook in mijn irl vriendenlijstje? :p

Ik ben zooooo ontzettend slecht in Cloneraden of namen koppelen :@
Nee dat denk ik niet, heb sowieso weinig mensen van hier in irl lijstjes. Ik was Camac. ;)
pi_185026789
@Peejtur Wat Lemijn zegt ;)
pi_185027259
Krijgertje gefeliciteerd met jullie zoon *O*

Stippel *O* wat geweldig om jou hier te zien na het lange wachten O+ Gefeliciteerd en hele fijne zwangerschap gewenst :*
pi_185027289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:46 schreef -Mellow- het volgende:
Oh wat speciaal zal dat zijn na zo lang wachten en heen en weer geslinger, Stippelrientje. Kan me voorstellen dat je dan extra blij bent. Gefeliciteerd!

Hier ook ergens in augustus uitgerekend :)
Het moet nog steeds een beetje landen dat deze een flinke kraker is en blijft zitten waar hij/zij zit. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Stippelrientje op 15-02-2019 11:11:02 ]
Schudden voor gebruik
pi_185027309
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:07 schreef klaprooss het volgende:
Stippel’ daar ben je weer! Het lange wachten is voorbij *O* O+ !
O+

Nu nog een nieuwe doek scoren :p
Schudden voor gebruik
pi_185027320
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet, heb sowieso weinig mensen van hier in irl lijstjes. Ik was Camac. ;)
Camac!

Hihi hoi :@
Schudden voor gebruik
pi_185027343
Bedankt voor het warme welkom! O+
Schudden voor gebruik
  vrijdag 15 februari 2019 @ 11:22:51 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_185027595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:46 schreef -Mellow- het volgende:
Oh wat speciaal zal dat zijn na zo lang wachten en heen en weer geslinger, Stippelrientje. Kan me voorstellen dat je dan extra blij bent. Gefeliciteerd!

Hier ook ergens in augustus uitgerekend :)
wil jij nog in de op?
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 februari 2019 @ 11:38:06 #175
269689 crew  Viv
pi_185027801
Stippel wat tof! *O* Hoe oud is Wurm inmiddels?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:33:04 #176
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185028611
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wil jij nog in de op?
dankje voor het vragen. Het maakt mij niks uit :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:36:01 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_185028653
Die smaak verkopen we niet :P
Stippeltje, fijn van de goede echo!
disclaimer
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:30:19 #178
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185034190
Gefeliciteerd Krijgertje & welkom nieuwe aanwas (Stippel toch?)
  vrijdag 15 februari 2019 @ 17:45:41 #179
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185034516
Gefeliciteerd Stippel!
pi_185035244
Ah zon en langer licht buiten. Ik heb spontaan afscheid genomen van mijn winterdip O+. Baby was vandaag ook weer lekker aanwezig met bewegen, het is zo leuk om het steeds duidelijker te voelen.
pi_185036022
Gefeliciteerd krijgertje!

Stippel oh wauw! *O* Gefeliciteerd O+!
pi_185036091
Gefeliciteerd Stippel!
pi_185037045
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
Stippel wat tof! *O* Hoe oud is Wurm inmiddels?
bedankt! Wurm is 3,5 jaar. Eind juli word hij 4.
Schudden voor gebruik
pi_185037068
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 12:36 schreef Stormqueen het volgende:
Die smaak verkopen we niet :P
Stippeltje, fijn van de goede echo!
Ja, ontzettend O+ bedankt!
Ook voor het stiekem uit de OP halen en zulks ;)
Schudden voor gebruik
pi_185037092
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:29 schreef douche-eendje het volgende:
Ah zon en langer licht buiten. Ik heb spontaan afscheid genomen van mijn winterdip O+. Baby was vandaag ook weer lekker aanwezig met bewegen, het is zo leuk om het steeds duidelijker te voelen.
Heerlijk! Het was zeker lekker weer. Ben je ook lekker buiten iets gaan doen?
Schudden voor gebruik
pi_185037116
Wat een boel bekende "gezichten"!

Super lief :*
Schudden voor gebruik
pi_185038462
Krijger gefeliciteerd met jullie zoon! *G*

En Stippel O+ wat mooi je hier te zien, gefeliciteerd!
pi_185038533
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 20:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heerlijk! Het was zeker lekker weer. Ben je ook lekker buiten iets gaan doen?
Ik zat de hele dag binnen op werk, maar was op tijd thuis. Dus ik heb nog even in de tuin gezeten bij de konijnen O+
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:23:43 #189
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185039900
Vanavond wilde ik de deur uit gaan om naar de zwangerschapsyoga te gaan...
Stond daar mijn BFF met vrienden en familie voor mijn babyshower! Heerlijk verwend en een leuke avond gehad
pi_185040918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:14 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik kom mijzelf hier aanmelden. <3 na lange tijd en veel geheen en weer tussen wachten op 2 streepjes en net zwanger en niet meer zwanger had ik mij uit whots op laten halen. Ik had er wat moeite mee om mee te lezen, maar heb de laatste tijd weer meer gelurkt.

Gisteren eerste echo gehad bij de vk. 12w+5 ver en een paar mooi flickflacks en dancemoves gezien.
Ontzettend veel doorgesproken, want ik zat nog wel met wat dingetjes...

Ik zal alleen de SEO hierna hebben en meer controles en testen wil ik eigenlijk niet. (Op bloedwaarden na) en wij gaan ons inzetten om thuis te bevallen <3 We weten nu eigenlijk al een hoop, maar onze UD eigenlijk niet Haha. Zo druk geklets en naar onze baby gegluurd dat het er doorheen in geschoten. Dat zal rond 20 aug zijn, gok ik zo.

We willen ons laten verrassen of onze baby een jongen of meisje is. Hoewel wij slecht tegen verrassingen kunnen :D

Ik moet echt wel even graven wie bij welk verhaal, naam etc past en hoort. Het is even geleden dat ik echt actief meedeed.

Sorry voor de ego-post :*
O+ O+ O+
Hier ontlurk ik voor. Wat tof!

Krijgertje! Gefeliciteerd! :*
  zaterdag 16 februari 2019 @ 05:02:42 #191
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185043381
Woehoeeeeee! Wat een bijzondere nieuwe aanwas!
Wow. Ik voel gewoon weer even dat magische moment van ‘het is echt waar!’
Gefeliciteerd!


Bluuuhhhhh. Ik lig al 4 uur wakker. Werd wakker door een auto in de straat en sindsdien zie ik de nacht aan me voorbijgaan.
Ben maar schetsjes gaan maken voor het geboortekaartje, maar echt.. ik kom er niet uit! Voel zo veel druk. Niks lijkt goed genoeg. Ben gewoon bijna in staat om een kaartje te kopen, maar vind dat niet fair gezien ik die van ro wel zelf gemaakt heb.
Komt vast goed, toch?

Iemand tips om beter te slapen? *gaap
Zonder hoop geen leven.
pi_185043492
Krijgertje van harte met jullie zoon! Gave naam!

Stippelrientje 😍 Wat goed je hier te zien.
pi_185043607
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 05:02 schreef Sisu het volgende:
Woehoeeeeee! Wat een bijzondere nieuwe aanwas!
Wow. Ik voel gewoon weer even dat magische moment van ‘het is echt waar!’
Gefeliciteerd!


Bluuuhhhhh. Ik lig al 4 uur wakker. Werd wakker door een auto in de straat en sindsdien zie ik de nacht aan me voorbijgaan.
Ben maar schetsjes gaan maken voor het geboortekaartje, maar echt.. ik kom er niet uit! Voel zo veel druk. Niks lijkt goed genoeg. Ben gewoon bijna in staat om een kaartje te kopen, maar vind dat niet fair gezien ik die van ro wel zelf gemaakt heb.
Komt vast goed, toch?

Iemand tips om beter te slapen? *gaap
Je kaartje komt goed. Je hebt bijna een week vakantie en dan kun je rustig bedenken wat je graag zou willen. :*

Ik gebruik geleide meditaties om in slaap te vallen. Een paar jaar geleden heb ik een paar euro geïnvesteerd in de app van Buddhify.
pi_185044910
@Sisu, aangezien je die van Ro zelf hebt gemaakt. Is daar niet een mooi 'deel 2, maar toch ook een kaartje voor nieuwe baby'-versie van te maken? En het komt echt goed :*
Wij moeten binnenkort ook maar eens gaan nadenken over een kaartje. Ik ben niet zo heel erg creatief (understatement) maar wil wel wat moois, dus ik ben jaloers dat jij het wel kan ;).

22 weken vandaag *O*. Wat gaat het snel en soms toch ook traag tegelijk. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar de nachtelijke druktemaker in mijn buik. Mijn buik is nu wel echt in de staat van duidelijk zwanger, ook medewerkers van andere afdelingen die ik niet dagelijks zie beginnen het nu wel te zien ondanks de steeds groter wordende witte jas _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 16-02-2019 10:41:28 ]
pi_185045120
Zo, ik lees wel bij maar het weinig tijd om te reageren. Wat ik me nog herinner:

*O* Krijgertje! Wat een geduld had jij, daar heb ik bewondering voor. En nu genieten van je mooie zoon O+

:* voor KD. Ik duim ^O^

Stippel, van harte welkom hier *O* Ik ken je naam van jarenlang lurken. Fijn dat je nu weer hier mee kunt schrijven!

Sisu, wat rot dat je slecht slaapt! Ik herken het wel van perioden waarin ik erg gestresst ben. Dus daar iets aan proberen te fixen helpt goed om ook beter te kunnen slapen. Kun je voor jezelf eens stilstaan bij alle gedachten rondom het maken van het geboortekaartje en daar geruststellende gedachten voor formuleren?

Het geboortekaartje willen wij laten maken door mijn schoonzus, die illustreert (voornamelijk kinderboeken). Moeten we binnenkort ook maar eens aan haar gaan vragen, dan heeft ze nog even de tijd. Ik heb al wat ideeën, dus ik hoop dat ze het met me eens is.

22 weken mijlpaal voor DE! *O* Ik hou het niet helemaal meer bij hoe ver ik zelf ben, merk ik. Dat is wel goed want ik wil die uitgerekende datum een beetje los kunnen laten. Maar volgens mij ben ik deze week ook 22 weken zwanger. Gezellig he, zo'n buikbewoner O+ Ik voel 'm nu all over the place. Ook hoger in mijn buik soms. Mijn man heeft hem ook een keer gevoeld (na een hele tijd met zijn hand op mijn blote buik zitten) O+.
pi_185045575
Bobby, aangezien wij redelijk tegelijk :P streepjes hadden zal daar inderdaad geen groot verschil in dagen/weken zitten. Ik ben zelf totaal niet bezig met de uitgerekende datum verder, vind vooral de wisselweken erg leuk. Ergens heb ik in mijn hoofd zitten dat ik vast op mijn verjaardag ga bevallen, dat is 13 dagen na mijn UD :+. Jezelf een baby als verjaardagscadeau geven is toch wel episch. MeneerEend heeft het nog niet kunnen voelen, maar ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren. Eerder deze week had baby de hik (denk ik) en dat kon ik wel voelen.
pi_185053559
Oh jongens, mijn man is zo tof! Hij heeft de afgelopen week ondanks ziek onze rommelige logeerkamer opgeruimd. Vandaag kwamen de bedden binnen voor ons en voor Frits en die heeft hij allemaal netjes in elkaar gezet. Eerst de bedden van onze slaapkamer naar de andere kamers gesjouwd en daarna alles gepoetst en alles weer opgebouwd. O+
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:53:41 #198
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185055577
Wauw, cho, doe mij ook zo’n nestelende man!
Mijnes denkt dat het nog wéken duurt en er werkelijk zeeën van tijd zijn om alle losse klusjes in huis te doen. Ik heb vorige week gestuct, maar dat gaat echt niet meer. Kreeg het stuc niet glad, omdat ik ‘de slag’ niet had dus klontjes en vallend stuc. Aargh. Heb de Kuip wel leeg gemaakt, maar de rest moet hij dus doen. Maar goed.. daar mag ik lang op wachten , gok ik.

Geboortekaartjes
Vanmiddag had ik het opeens. Nu 3 ideeën waar ik allemaal gelukkig van wordt dus super!

Slaap
Je bent nu al de vierde die me zo’n meditatie aanraad. Misschien moet ik er dan toch maar eens voor gaan. Thanks cho

En d-e, leuk he als je buik niet langer dik, maar zwanger is *strooit hartjes*
Zonder hoop geen leven.
pi_185057562
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 23:17 schreef Cygne het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Hier ontlurk ik voor. Wat tof!

Krijgertje! Gefeliciteerd! :*
O+
Schudden voor gebruik
pi_185057680
Nestelende mannen O+


De mijne wil alleen maar baby outfits kopen :') Ik zou willen dat hij eens klussen in huis deed :P
Schudden voor gebruik
pi_185057699
Geboortekaartje:
Ik heb geen idee van jullie eerste kaartje, maar is daar geen "vervolg" op te maken?
Schudden voor gebruik
pi_185059574
Goedemorgen :D

Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger bent? En hoe?
Ik had het zelf 'groots' aan willen kondigen maar door de hele situatie valt alles een beetje in het water. Ik ben zo bang dat ik in mijn situatie geen leuke reacties ga krijgen maar vooral reacties die zullen gaan over het vertrek van mijn man. Op dit moment weten maar een paar mensen van de situatie en mijn zwangerschap. Het liefst hou ik dat zo maar goed, er gaat een moment komen dat allebei de dingen op gaan vallen ;)
pi_185059594
@Stippelrientje Mijn man heeft eerst zijn pijlen gericht op babykleding en pas sinds de laatste weken is het huis aan de beurt. Laatste werd mede mogelijk gemaakt door de bestelling die ik bij IKEA deed en gisteren liet binnenkomen, in goed overleg dat dan wel.

@Whoopje Je kunt er ook voor kiezen om alleen de mensen die je vertrouwt te vertellen van je blijde en minder blijde nieuws. Uiteindelijk hoef je alleen je leidinggevende op de hoogte te stellen en dat kan ook nog wel even wachten, behalve als je gevaarlijk werk hebt uiteraard. De rest ziet vanzelf wel dat je zwanger bent en tegen die tijd kun je altijd nog besluiten hoeveel je prijs wilt geven. :*

We vertelden het vrij rap aan onze directe familie. Op mijn werk heb ik het rond de twaalf weken verteld. De rest vertelden we het zoals het kwam.
  zondag 17 februari 2019 @ 08:23:52 #204
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185059678
Whoop,
Ik vertelde het vrij snel op Mn werk (met een week of 10). (Mijn eerste zwangerschap vertelde ik pas met 22 weken. ) Mn ouders heb ik het direct verteld. Móest het kwijt. Schoonouders volgde later en de rest van de familie met 3,5 maand ofzo.
De afweging die je kunt maken is met wie je het graag over iets leuks wilt hebben naast je scheiding. Het kindje is overduidelijk zeer welkom. Weet zeker dat je leuke reacties zult krijgen. En natuurlijk héle , héle domme. Helpt het als wij alvast een rijtje maken voor je? ;)

Een vriendin van mij verhuisde van een apartment 3 hoog naar een appartement op de begane grond. 5 jaar in een traject gezeten om zwanger te worden en werd kort na de verhuizing dus zwanger. De reactie die ze vaak kreeg: ‘ zie je wel. Al die trappen op en af lopen als je zwanger wilt worden is ook helemaal niet goed’. Ze ging elke dag met de lift.

Bij onze tweede: 2,5 jaar geprobeerd. Laatste jaar vrij obsessief met vitamines, temperaturen en testen.
Op vakantie geweest en kort daarop zwanger: ‘zie je wel. Als je het los laat komt het altijd vanzelf goed’.
Grmbl.. dooddoeners. Weet zeker dat we er hier een goed boek mee kunnen vullen op het forum ‘-D
Zonder hoop geen leven.
pi_185059688
@Whoopje, wij hebben het redelijk snel aan familie verteld, ik was toen echt net zwanger. 5 weken zwanger en met schoonfamilie een weekendje weg. Maar ik was o zo moe en redelijk snel misselijk. We hebben voor hun toen het grote voorleesboek voor opa's en oma's gekocht als 'bedankje' voor het weekendje weg. Dat weekend hebben we ook nog via videobellen mijn broertje en schoonzusje het verteld, want het was op die dag exact 1 jaar geleden dat zij ons via videobellen vertelde dat mijn schoonzusje zwanger was _O- Toen we terugkwamen hebben we het ook gelijk de aan de opa&oma van MeneerEend verteld. Met opa ging het al een tijd niet zo goed en de dag na onze vroege echo is hij overleden, zichzelf nog verwonderend hoe mooi het was dat we een kloppend hartje hebben gezien O+.
Verder wisten een stel goede vrienden het ook vrij snel en een paar collega's vanwege chemicalien op werk. De rest hebben we het verteld na een goede termijnecho.

Maar ik snap dat het in jouw situatie wat lastiger is :*. Aan welke mensen heb jij de meeste steun gehad tijdens het traject? Die waren er toen voor je en zullen er nu ook zijn toch?

@Sisu, die dooddoeners zijn vreselijk. Vooral als het via medisch traject moet schijnt iedereen te weten hoe je zwanger moet worden ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral de ' wil je de mijne even lenen' :|W. Die kregen als reactie van mij 'dan krijg je ze ook niet meer terug hoor ^O^ :W '
pi_185060904
@Whoopje
Ik zou het vertellen aan diegene waar je in alle gevallen veel steun aan hebt. De rest kan prima wachten tot jij/jullie er aan toe zijn.

Domme of ongepaste opmerkingen zullen geen verrassing zijn. De rare zinnen die er soms uit gezichten komen .. :')
Lekker laten gaan. Die snappen er gewoon geen drol van.
Schudden voor gebruik
pi_185060918
Oeh! Ik heb bijna bingo *O*
Schudden voor gebruik
  zondag 17 februari 2019 @ 10:35:55 #208
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185060933
Ha, die fertiliteitsbingo. Jammer hoe treffend het eigenlijk is.
Zonder hoop geen leven.
  zondag 17 februari 2019 @ 10:58:01 #209
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185061231
Die bingo heeft mij wel geholpen om om te gaan met een collega bij wie het niet wil lukken. Niet dat ik tegen haar zulke botte dingen zou zeggen :') maar 'het komt vast wel goed' lijkt bijvoorbeeld best onschuldig maar kan zij vast niet meer horen :@
Ik probeer maar een beetje te helpen door wat diensten over te nemen als zij naar het ziekenhuis moet. Hopelijk is het haar snel gegund.
Ik vind het altijd heel pijnlijk om te lezen hoe herkenbaar die bingo is, wat mensen al niet uitkramen :r

Hier heb ik het met 8 weken familie verteld, omdat ik moest overgeven en dat zou toch tot vragen leiden. Op werk pas met 16 weken.
M'n vriend heeft het gelijk na de positieve test (5 weken) aan iedereen verteld die hij kent :') hij kon het niet langer voor zich houden :+

Sinds vandaag zit ik in het derde trimester :o
  FOK!fotograaf zondag 17 februari 2019 @ 11:05:09 #210
148247 taxibabe
pi_185061349
Ik heb het mijn vader de volgende dag na de test al verteld. Op mijn werk probeer ik het nog even stil te houden, maar 1 collega had het gelijk door omdat ik niet meer rook, ik zou wel een smoesje kunnen bedenken, maar daar was hij niet ingetrapt. :')
  zondag 17 februari 2019 @ 11:21:49 #211
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185061519
Ik heb het in de eerste weken aan hele goede vrienden en directe familie verteld. Na 12 weken ook langzaam aan de grotere vriendenkring, maar nu met 15 weken weet nog steeds niet iedereen het. Ik voel de behoefte ook niet meer zo om het te vertellen, ze komen er vanzelf wel achter :)

Ik heb deze ochtend echt hele heftige buikpijn. De intensiteit is een beetje zoals hevige menstruatiepijnen, inclusief vlagen van misselijkheid en licht in het hoofd, maar het zijn meer steken dan krampen. Het is geloof ik ook niet alleen de baarmoeder zelf maar ook vooral daar buiten. Ik kan niet precies omschrijven waar (ik denk de baarmoedermond, onder het schaambeen en de banden.En overwegend aan de linkerkant.
Ik ben nu tot weinig in staat en vind t ook n beetje eng.

Is dit enigszins herkenbaar voor iemand?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 17 februari 2019 @ 11:39:24 #212
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185061710
Oei, Mellow, klinkt heel naar. Is het continu of is het af en toe een steek?
Mijn verloskundige zei dat het kon zijn dat de baby dan net daar met het hoofdje (of een ander lichaamsdeel) zo ligt dat er een zenuw geraakt wordt, waardoor je een heel nare, stekende pijn kunt voelen. Maar bij mij was het dan steeds maar erg kort (en daarna nog wat napijn) en niet continu. Weet niet of het dan nog hetzelfde kan zijn?

Als je je zorgen maakt, zeker even je verloskundige bellen :*
  zondag 17 februari 2019 @ 11:43:03 #213
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185061768
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:39 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oei, Mellow, klinkt heel naar. Is het continu of is het af en toe een steek?
Mijn verloskundige zei dat het kon zijn dat de baby dan net daar met het hoofdje (of een ander lichaamsdeel) zo ligt dat er een zenuw geraakt wordt, waardoor je een heel nare, stekende pijn kunt voelen. Maar bij mij was het dan steeds maar erg kort (en daarna nog wat napijn) en niet continu. Weet niet of het dan nog hetzelfde kan zijn?

Als je je zorgen maakt, zeker even je verloskundige bellen :*
Het is wel continu aanwezig, maar verloopt in vlagen van intense pijn naar iets dat langzaam weer wegebt. Het wordt draaglijker als ik op de bank blijf liggen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185061878
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 11:21 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb het in de eerste weken aan hele goede vrienden en directe familie verteld. Na 12 weken ook langzaam aan de grotere vriendenkring, maar nu met 15 weken weet nog steeds niet iedereen het. Ik voel de behoefte ook niet meer zo om het te vertellen, ze komen er vanzelf wel achter :)

Ik heb deze ochtend echt hele heftige buikpijn. De intensiteit is een beetje zoals hevige menstruatiepijnen, inclusief vlagen van misselijkheid en licht in het hoofd, maar het zijn meer steken dan krampen. Het is geloof ik ook niet alleen de baarmoeder zelf maar ook vooral daar buiten. Ik kan niet precies omschrijven waar (ik denk de baarmoedermond, onder het schaambeen en de banden.En overwegend aan de linkerkant.
Ik ben nu tot weinig in staat en vind t ook n beetje eng.

Is dit enigszins herkenbaar voor iemand?
als je iets eng vindt dan sowieso je verloskundige bellen!
Schudden voor gebruik
  zondag 17 februari 2019 @ 11:53:23 #215
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185061909
Ja, ik dacht even afwachten hoe het verloopt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 17 februari 2019 @ 12:18:53 #216
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185062206
Verloskundige gebeld. Ze raad aan eerst eens te laten testen op blaasontsteking en dan verder te kijken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 17 februari 2019 @ 14:06:28 #217
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185064028
Geen blaasontsteking. Het is dus waarschijnlijk 'gewoon' groeipijn. De verloskundige maakt zich geen zorgen, dus dat doe ik dan ook niet. Maar ik had niet gedacht dat groeipijn zo hevig kon zijn.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185065069
Klinkt alsof je wat gerustgesteld bent, Mellow.

Ik ben naar bed gestuurd voor een middagdutje, maar buiten zijn mijn mannen de ramen aan het lappen. O+ Ik voel me normaal al niet echt een fantastische huisvrouw, maar dat wordt nu alleen maar erger. Ik hang vooral op de bank of ruim kleine dingen op terwijl mijn lief echt bergen verzet.
pi_185066054
Die fertiliteitsbingo is erg herkenbaar, ik heb ze in de afgelopen 9 jaar allemaal al wel eens voorbij horen komen. Er gaan er vast nog wel meer komen nu ik 'spontaan' zwanger ben geworden.

Thnx voor het delen van jullie ervaringen qua wanneer en hoe vertellen. Tot nu weet alleen de naaste familie het en enkele goede vrienden. Dat zijn dan ook gelijk degene die op de hoogte zijn van de hele situatie. Ik hou het voorlopig nog even geheim allemaal, het gaat vanzelf opvallen denk ik. Het scheelt dat ik 's avonds werk en ik 's avonds 'op mijn best' ben qua misselijkheid dus denk dat ik het nog wel even stil kan houden
pi_185068301
Mellow, goed dat je de verloskundige hebt gebeld. Ik vond de groeipijnen ook best heftig, vooral de eerste weken. Het leek zo op heftige menstruatie-krampen dat ik telkens bang was dat het mis zou gaan.

Cholula, boks op de niet-fantastische huisvrouw gevoelens :X. Ik ben ook rampzalig erin momenteel, heb er regelmatig gewoon geen energie voor. Ik heb dan ook echt respect voor jullie die dan ook al een kind rond hebben lopen, hoe doe je dat dan zeg :o

Whoopje :*. Vertel het vooral pas wanneer jij er aantoe bent. Maar hey, jij kan dit :* O+.
pi_185070791
Ik kan het dus gewoon niet. Vervolgens zei ik gisteren in een vlaag van hormonale verstandsverbijstering gecombineerd met schuldgevoel dat ik het stofzuigen op me zou nemen. Dat is dus totaal niet handig zo in de laatste weken van de zwangerschap. Ik bestelde gisteravond een robotstofzuiger en die doet nu zijn eerste rondje. O+
pi_185070940
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 19:55 schreef Cholula het volgende:
Ik kan het dus gewoon niet. Vervolgens zei ik gisteren in een vlaag van hormonale verstandsverbijstering gecombineerd met schuldgevoel dat ik het stofzuigen op me zou nemen. Dat is dus totaal niet handig zo in de laatste weken van de zwangerschap. Ik bestelde gisteravond een robotstofzuiger en die doet nu zijn eerste rondje. O+
Dus je hebt gewoon het stofzuigen op je genomen en uitbesteed in 1x. Slim :7.
pi_185071002
Hahahahaha daar moest ik dan echt smakelijk om lachen.

Dat de robot maar mooi zijn rondjes blijft doen :D


Hier vannacht zo een ruknacht gehad. Wurm honderduizendmiljoenmiljard keer wakker om te plassen/nightterrors/honger/stijve plassen die lastig voelde of weet ik het wat. Gek werd ik ervan. Elk kwartier stond ik weer aan zijn bed. Ik heb hem in mijn bed gejobt en ben in de zijne gaan liggen om 3 uur te slapen tot de boel weer wakker zou zijn. Zooooo gebroken voelde ik mij nog nooit.

Dusssss ik ben met de hoge drukspuit in de achtertuin bezig geweest om mijn rug weer los te krijgen :')

Morgen maar een hoop spul naar de stort brengen, want laatst zocht ik mij lam naar de wasknijpers en dat eindigde in de schuur opgeruimd te hebben :') mijn man mikt alles vanaf de deur gewoon naar binnen. Gek word ik daarvan.

En eigenlijk zegt mijn lijf ... doe nou niet zo gek.... en mijn rustelooshoofd zegt dan opruimen nu je dat allemaal nog kan :P
Schudden voor gebruik
  maandag 18 februari 2019 @ 17:55:21 #224
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185088053
Derde trimester vandaag! Hoe is dat zo snel gegaan?!
En ik ben echt uitgeteld joh. Maak me voor het eerst een beetje zorgen dat ik zometeen misschien niet fit genoeg ben voor de bevalling. Ik sta nu bijvoorbeeld te koken terwijl ik op een krukje zit. Het staan breekt me zo op.
Hoe zijn de dagen bij jullie?

En dat opruimen: nu kan het nog gevoel heb ik ook heel sterk! De gekste dingen zijn wel uitgezocht. Baal alleen zo van de babykamer die nog gestuct moet worden. Zit allemaal zo tegen maar heb geen geld om het te laten doen.

Robotstofzuigerboks!
Ooit neem ik ook de robotdweil.

Gaap. Is het al bedtijd?
Zonder hoop geen leven.
  maandag 18 februari 2019 @ 18:54:04 #225
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185089285
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 17:55 schreef Sisu het volgende:
Derde trimester vandaag! Hoe is dat zo snel gegaan?!
En ik ben echt uitgeteld joh. Maak me voor het eerst een beetje zorgen dat ik zometeen misschien niet fit genoeg ben voor de bevalling. Ik sta nu bijvoorbeeld te koken terwijl ik op een krukje zit. Het staan breekt me zo op.
Hoe zijn de dagen bij jullie?

En dat opruimen: nu kan het nog gevoel heb ik ook heel sterk! De gekste dingen zijn wel uitgezocht. Baal alleen zo van de babykamer die nog gestuct moet worden. Zit allemaal zo tegen maar heb geen geld om het te laten doen.

Robotstofzuigerboks!
Ooit neem ik ook de robotdweil.

Gaap. Is het al bedtijd?
Je hebt al een kind, toch? Dan is het sowieso niet zo gek dat je zo moe bent.

Ik hoop ontzettend dat ik een zitplaats kan vinden in de tram, ook al is het maar een ritje van 4 minuten :') dus ik snap je helemaal. Ik heb het vooral met staan, en met lopen (en traplopen) maar fietsen gaat eigenlijk erg goed. Dus misschien ligt het echt aan dat staan? (evt door lagere bloeddruk enzo?).

Ik heb een co-sleeper in de aanbieding gezien, dezelfde dag nog online uitverkocht :( actie duurt nog 2 weken. En winkels kun je niet bellen en de klantenservice kan niet de voorraden checken in de winkel, maar ik kan ook niet naar een winkel gaan en zo'n ding mee naar huis sjouwen want zwanger :(
Valt me echt een beetje tegen van een winkel gericht op zwangeren en baby's.
pi_185093751
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:54 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Je hebt al een kind, toch? Dan is het sowieso niet zo gek dat je zo moe bent.

Ik hoop ontzettend dat ik een zitplaats kan vinden in de tram, ook al is het maar een ritje van 4 minuten :') dus ik snap je helemaal. Ik heb het vooral met staan, en met lopen (en traplopen) maar fietsen gaat eigenlijk erg goed. Dus misschien ligt het echt aan dat staan? (evt door lagere bloeddruk enzo?).
Ik kan ook niet goed lang staan. Trappen lopen: vaak buiten adem. Terwijl ik me verder echt goed voel :Y
pi_185093840
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:58 schreef Ceviche het volgende:
Die bingo heeft mij wel geholpen om om te gaan met een collega bij wie het niet wil lukken. Niet dat ik tegen haar zulke botte dingen zou zeggen :') maar 'het komt vast wel goed' lijkt bijvoorbeeld best onschuldig maar kan zij vast niet meer horen :@
Ik probeer maar een beetje te helpen door wat diensten over te nemen als zij naar het ziekenhuis moet. Hopelijk is het haar snel gegund.
Ik vind het altijd heel pijnlijk om te lezen hoe herkenbaar die bingo is, wat mensen al niet uitkramen :r
Mooi dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik herken ook bepaalde opmerkingen uit de bingo. Maar vaak is het goed bedoeld en heeft men gewoon geen idee waar je door heen gaat. En gelukkig maar, voor hen :)
pi_185094030
He Mellow, hoeveel weken ben je nu zwanger? Ik herinnerde me je post over het ongeduldig wachten totdat je de baby voelt. Heel herkenbaar, ik kon niet wachten. Was er echt een beetje obsessief mee bezig :P Op precies 18 weken voelde ik ineens een 'plop' in mijn buik waarvan ik dacht 'dat kan haast niet anders :Y) ' maar ik heb geen placenta aan de voorkant.
  maandag 18 februari 2019 @ 22:27:09 #229
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185094798
Trappen lopen vind ik ook wel zwaar worden nu. Net terug van een paar dagen Londen, en daar ook veel trappen gelopen in de underground. En sowieso de hele dag lopen was best pittig voor m’n rug. Maar wel lekker om nog even weg te zijn geweest!

Sisu, ging je nou zelf stucen? Is er anders niet een andere oplossing, zoals glasvliesbehang?

Las ik een paar weken geleden over jullie opvang-gedoe, blijkt het bij ons ook zo lastig te zijn. :'( Heb inmiddels baby en peuter bij een stuk of 9 kdv’s ingeschreven staan, en er is er maar 1 die zeker plek heeft. Dat is alleen niet echt een organisatie en locatie die mijn voorkeur heeft, maar ik zal wel moeten. Heb na mijn verlof een behoorlijk strakke deadline qua studie. Heb al uitstel van de examencommissie gekregen, dus echt langer kan ik er niet over doen.

Ceviche, soms komt het na een tijdje weer op voorraad, dagelijks even checken! En volgens mij kan de winkel ook thuisbezorgen?

Ik heb ‘s-avonds zo’n last van restless legs, zo enorm vervelend! Had het bij de eerste ook al. :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185094893
Krijg je genoeg magnesium binnen?
Schudden voor gebruik
  maandag 18 februari 2019 @ 22:38:59 #231
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185094996
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
He Mellow, hoeveel weken ben je nu zwanger? Ik herinnerde me je post over het ongeduldig wachten totdat je de baby voelt. Heel herkenbaar, ik kon niet wachten. Was er echt een beetje obsessief mee bezig :P Op precies 18 weken voelde ik ineens een 'plop' in mijn buik waarvan ik dacht 'dat kan haast niet anders :Y) ' maar ik heb geen placenta aan de voorkant.
15 weken nu. Ja ik kan nog steeds niet wachten, het lijkt me zoooo leuk O+ Maar het zal idd nog even duren met die voorliggende placenta. Aan de andere kant misschien ook niet erg, want rond de 20 weken komt mijn vriend eindelijk ook weer naar NL na een half jaar weg te zijn geweest (muv die paar dagen hier waarin we per ongeluk een baby hebben gemaakt :P ) Het zou leuk zijn als het gebeurt wanneer we samen zijn.
Ik zat vandaag even een beetje onbewust op mijn buik te trommelen, en toen bedacht ik me ineens dat dat misschien wel een beetje sneu is voor de baby, zo'n heftig kabaal :o :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 18 februari 2019 @ 22:40:20 #232
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185095028
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Krijg je genoeg magnesium binnen?
Ik slik zwangerschapsvitamines en 200 Mg magnesium citraat maar ik merk geen enkel effect...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 18 februari 2019 @ 22:41:44 #233
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185095061
Oh en Sisu, ik vind het supertof dat je zelf stuct! Ik zou dat ook wel graag willen leren, maar dat is nog best moeilijk of niet? Ik kan me in ieder geval voorstellen dat dat geen fijn klusje is als je al enige tijd zwanger bent.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185095173
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik slik zwangerschapsvitamines en 200 Mg magnesium citraat maar ik merk geen enkel effect...
Wat rot! En je vk of huisarts heeft ook geen ideeën?
Schudden voor gebruik
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 22:56:53 #235
447051 crew  Peejtur
pi_185095367
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Trappen lopen vind ik ook wel zwaar worden nu. Net terug van een paar dagen Londen, en daar ook veel trappen gelopen in de underground. En sowieso de hele dag lopen was best pittig voor m’n rug. Maar wel lekker om nog even weg te zijn geweest!

Sisu, ging je nou zelf stucen? Is er anders niet een andere oplossing, zoals glasvliesbehang?

Las ik een paar weken geleden over jullie opvang-gedoe, blijkt het bij ons ook zo lastig te zijn. :'( Heb inmiddels baby en peuter bij een stuk of 9 kdv’s ingeschreven staan, en er is er maar 1 die zeker plek heeft. Dat is alleen niet echt een organisatie en locatie die mijn voorkeur heeft, maar ik zal wel moeten. Heb na mijn verlof een behoorlijk strakke deadline qua studie. Heb al uitstel van de examencommissie gekregen, dus echt langer kan ik er niet over doen.

Ceviche, soms komt het na een tijdje weer op voorraad, dagelijks even checken! En volgens mij kan de winkel ook thuisbezorgen?

Ik heb ‘s-avonds zo’n last van restless legs, zo enorm vervelend! Had het bij de eerste ook al. :(
Mijn vrouw heeft dat laatste normaal al. Nu met zwangerschap nog vele malen erger.

Ik slaap nu ook al 2 weken niet samen met haar. Snurken is vele malen erger geworden en ze komt nogal puffend en kreunend het bed uit en in. Ze vindt het zelf ook fijner zo. Maar ben wel blij als het straks hopelijk weer rustiger is zodat we weer samen kunnen in 1 bed haha.
  maandag 18 februari 2019 @ 23:01:32 #236
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185095448
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:49 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Mooi dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik herken ook bepaalde opmerkingen uit de bingo. Maar vaak is het goed bedoeld en heeft men gewoon geen idee waar je door heen gaat. En gelukkig maar, voor hen :)
We zijn met z'n drieën, en ik en de andere collega zijn zwanger. En bij haar wil het dus niet lukken. Echt sneu vind ik dat. Ik had ook echt verwacht dat ze niet zo leuk zou reageren, of afstand zou nemen ofzo, maar ze was juist heel blij voor ons. Ik hoop echt dat zij ook snel zwanger is.

Ik hoop dat die co-sleeper nog online komt, want dan bezorgen ze inderdaad wel (maar dan moet hij wel beschikbaar zijn...). Gelukkig heb ik nu 2 weken vakantie, elke dag even kijken :P

En wat betreft baby-voelen: het doet mij denken aan gerommel in de darmen. Besef dat ik de baby voelde kwam ook pas toen ik me bedacht dat ik nooit zoveel gerommel heb :+ helpt misschien bij het herkennen :')
pi_185095597
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:56 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ik slaap nu ook al 2 weken niet samen met haar. Snurken is vele malen erger geworden en ze komt nogal puffend en kreunend het bed uit en in. Ze vindt het zelf ook fijner zo. Maar ben wel blij als het straks hopelijk weer rustiger is zodat we weer samen kunnen in 1 bed haha.
Wacht maar tot je straks een pasgeboren baby op je kamer hebt liggen, die maken pas een herrie joh! geknor, gezucht, gesnuffel en in het begin wordt je van ieder geluidje wakker O+ Bij mij slaapt man juist in de eerste weken na de bevalling op een andere kamer... heel romantisch ^O^
pi_185095669
Welkom aan de nieuwkomers! Ik ben ook doodmoe hier sisu (volgens mij lopen wij ongeveer samen op), bij mij was het ijzertekort en bloedarmoede, dus ik hoop dat dat nu met pillen weer wat beter wordt. Alleen wordt ik wel weer kotsmisselijk van de ijzerpillen... dacht ik daar net van af te zijn :(
Ik ben echt in de nestelmodus gegaan. Ben het huishouden aan het organiseren en de bevalling aan het plannen. ik kan overal wel over stressen, maar probeer het niet te doen. Ik heb wel al een aantal boodschappenlijstjes opgeslagen in de boodschappenbezozrgwebsite van de supermarkt, zodat ik met 1 druk op de knop mijn weekboodschappen kan laten bezorgen. Lijkt me wel fijn als ik straks met hechtingen, lekkende tieten en 3 kinderen aan mijn broek door het huis slenter -O-
Ik was ook van plan om de vriezer alvast vol te zetten met voorgekookte maaltijden, om het mezelf makkelijk te maken die eerste weken. Ik doe meestal lasagne, soep en shepherd's pie. Hebben jullie nog goede ideen voor diepvriesmaaltijden?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 00:01:27 #239
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185096513
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:14 schreef dodoria het volgende:
Welkom aan de nieuwkomers! Ik ben ook doodmoe hier sisu (volgens mij lopen wij ongeveer samen op), bij mij was het ijzertekort en bloedarmoede, dus ik hoop dat dat nu met pillen weer wat beter wordt. Alleen wordt ik wel weer kotsmisselijk van de ijzerpillen... dacht ik daar net van af te zijn :(
Aha! daarom ben ik dus ook ineens weer misselijk :o
quote:
Ik ben echt in de nestelmodus gegaan. Ben het huishouden aan het organiseren en de bevalling aan het plannen. ik kan overal wel over stressen, maar probeer het niet te doen. Ik heb wel al een aantal boodschappenlijstjes opgeslagen in de boodschappenbezozrgwebsite van de supermarkt, zodat ik met 1 druk op de knop mijn weekboodschappen kan laten bezorgen. Lijkt me wel fijn als ik straks met hechtingen, lekkende tieten en 3 kinderen aan mijn broek door het huis slenter -O-
Ik was ook van plan om de vriezer alvast vol te zetten met voorgekookte maaltijden, om het mezelf makkelijk te maken die eerste weken. Ik doe meestal lasagne, soep en shepherd's pie. Hebben jullie nog goede ideen voor diepvriesmaaltijden?
Indiase curry, allerlei stoofpotjes...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185096557
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:14 schreef dodoria het volgende:
Welkom aan de nieuwkomers! Ik ben ook doodmoe hier sisu (volgens mij lopen wij ongeveer samen op), bij mij was het ijzertekort en bloedarmoede, dus ik hoop dat dat nu met pillen weer wat beter wordt. Alleen wordt ik wel weer kotsmisselijk van de ijzerpillen... dacht ik daar net van af te zijn :(
Ik ben echt in de nestelmodus gegaan. Ben het huishouden aan het organiseren en de bevalling aan het plannen. ik kan overal wel over stressen, maar probeer het niet te doen. Ik heb wel al een aantal boodschappenlijstjes opgeslagen in de boodschappenbezozrgwebsite van de supermarkt, zodat ik met 1 druk op de knop mijn weekboodschappen kan laten bezorgen. Lijkt me wel fijn als ik straks met hechtingen, lekkende tieten en 3 kinderen aan mijn broek door het huis slenter -O-
Ik was ook van plan om de vriezer alvast vol te zetten met voorgekookte maaltijden, om het mezelf makkelijk te maken die eerste weken. Ik doe meestal lasagne, soep en shepherd's pie. Hebben jullie nog goede ideen voor diepvriesmaaltijden?
pasta saus in diepvrieszakken. Porties maken, zak dicht en plat maken. Vriest makkelijker in. Stapelt makkelijker en ontdooit makkelijker.

Even in een bak heet water hangen, daarna in een steelpannetje opwarmen. Waterkoker voor je pasta. Binnen 15 min kan je eten ;)

Misschien een Stamppot die je kunt opbakken?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:09:07 #241
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185097600
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Trappen lopen vind ik ook wel zwaar worden nu. Net terug van een paar dagen Londen, en daar ook veel trappen gelopen in de underground. En sowieso de hele dag lopen was best pittig voor m’n rug. Maar wel lekker om nog even weg te zijn geweest!

Sisu, ging je nou zelf stucen? Is er anders niet een andere oplossing, zoals glasvliesbehang?

Las ik een paar weken geleden over jullie opvang-gedoe, blijkt het bij ons ook zo lastig te zijn. :'( Heb inmiddels baby en peuter bij een stuk of 9 kdv’s ingeschreven staan, en er is er maar 1 die zeker plek heeft. Dat is alleen niet echt een organisatie en locatie die mijn voorkeur heeft, maar ik zal wel moeten. Heb na mijn verlof een behoorlijk strakke deadline qua studie. Heb al uitstel van de examencommissie gekregen, dus echt langer kan ik er niet over doen.

Ceviche, soms komt het na een tijdje weer op voorraad, dagelijks even checken! En volgens mij kan de winkel ook thuisbezorgen?

Ik heb ‘s-avonds zo’n last van restless legs, zo enorm vervelend! Had het bij de eerste ook al. :(
Ah nee! Wat ontzettend vervelend voor jullie. Soms helpt het om asociaal aan de telefoon te blijven hangen, hoorde ik, maar ik kan dat echt niet.
Hopelijk is er snel plek op een locatie die je wel goed bevalt. Succes!
Wat grappig dat je net naar Londen bent geweest. Wij gaan zaterdag met ons gezinnetje. Even van elkaar genieten voordat de baby er is. Nog aanraders?
Naast alle culturele plaatsen wil ik bijv zo graag naar de Next winkel, haha. Ik heb werkelijk alles tweedehands gekocht voor de baby, maar een paar dingetjes nieuw moet kunnen toch?
En rusteloze benen heb ik niet gelukkig. Of moet ik zeggen nog niet. .. slapeloosheid wel. Goedemorgen! Ben al 2,5 uur op *insert zwarte wallen*


Dodoria
Super goed idee die maaltijden in de diepvries!
En de vaste boodschappen op een digi lijstje zetten.
Moet ik ook maar eens over gaan nadenken.
Moet nog 13 weken dus om nu alvast te gaan koken wordt een beetje vroeg 😅. Bewaar die klusjes wel voor in Mn verlof. Oh jongens.. Mn verlof. Als ik érgens naar uit kijk is het dat wel.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 06:53:04 #242
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185097852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 05:09 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ah nee! Wat ontzettend vervelend voor jullie. Soms helpt het om asociaal aan de telefoon te blijven hangen, hoorde ik, maar ik kan dat echt niet.
Hopelijk is er snel plek op een locatie die je wel goed bevalt. Succes!
Wat grappig dat je net naar Londen bent geweest. Wij gaan zaterdag met ons gezinnetje. Even van elkaar genieten voordat de baby er is. Nog aanraders?
Naast alle culturele plaatsen wil ik bijv zo graag naar de Next winkel, haha. Ik heb werkelijk alles tweedehands gekocht voor de baby, maar een paar dingetjes nieuw moet kunnen toch?
En rusteloze benen heb ik niet gelukkig. Of moet ik zeggen nog niet. .. slapeloosheid wel. Goedemorgen! Ben al 2,5 uur op *insert zwarte wallen*
Er zit een grote Next in Oxford Street, deze moet je dan hebben: https://maps.apple.com/?a(...)BBAIARi0UZgD8%3D&t=m
De next nabij Marble Arch is dicht en die nabij Oxford circus is klein. En er zijn natuurlijk nog veel meer next winkels in Londen.
Er zit in Regent Strt een grote speelgoedwinkel Hamleys, daar kijk je je ogen uit!
Ik denk dat voor Ro de Tower of London leuk is. Entree is wel heel prijzig.

Hyde Park is leuk als het lekker weer is. En wat denk ik ook heel leuk is, is de Princess Diana memorial playground in Kensington Gardens.

En ik zou denk ik voor de hop on hop off bus gaan, de underground is best pittig. Best nog veel trappen die je op moet ondanks de roltrappen. Volgens mij hebben niet alle locaties een lift. En als die er is, moet je ook weer helemaal naar het einde van het perron lopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 07:01:49 #243
447051 crew  Peejtur
pi_185097892
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wacht maar tot je straks een pasgeboren baby op je kamer hebt liggen, die maken pas een herrie joh! geknor, gezucht, gesnuffel en in het begin wordt je van ieder geluidje wakker O+ Bij mij slaapt man juist in de eerste weken na de bevalling op een andere kamer... heel romantisch ^O^
We proberen de kleine gelijk op zijn eigen kamer te laten slapen. Mocht dat niet lukken, ben ik idd bang dat ik weer mag verhuizen haha.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 07:22:05 #244
447051 crew  Peejtur
pi_185097991
Ik ben op zoek naar leuk geschreven boeken voor (toekomstige) vaders. Hebber al veel gelezen maar allemaal uit. Hebben jullie tips?
pi_185098096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik ben op zoek naar leuk geschreven boeken voor (toekomstige) vaders. Hebber al veel gelezen maar allemaal uit. Hebben jullie tips?
Beau van Erven Dorens heeft een leuke, vind ik (en vond mijn man :+) Ik vond dat ding van Kluun dan weer matig, zo geforceerd.

En er is zo’n boek bij het tv-programma Babyboom, dat is informatief, maar niet per se heel erg op de bevallende vrouw gericht.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:08:46 #246
447051 crew  Peejtur
pi_185098289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:37 schreef Jentin het volgende:

[..]

Beau van Erven Dorens heeft een leuke, vind ik (en vond mijn man :+) Ik vond dat ding van Kluun dan weer matig, zo geforceerd.

En er is zo’n boek bij het tv-programma Babyboom, dat is informatief, maar niet per se heel erg op de bevallende vrouw gericht.
Dank. Ga ik het boek van Beau eens bekijken :)
pi_185098407
Mijn rechter tepel lekt 's nachts :o :D fascinerend!
pi_185098503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik ben op zoek naar leuk geschreven boeken voor (toekomstige) vaders. Hebber al veel gelezen maar allemaal uit. Hebben jullie tips?
MeneerEend heeft de appversie van Tuurlijk Schatje. Hij vind het echt hilarisch :+

Sisu, hier zijn de dagen wisselend. Ik slaap sinds een paar dagen echt belabberd slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang staan en traplopen zijn niet fantastisch, net zoals 20 minuten naar je geparkeerde auto lopen na een drukke werkdag. Fietsen gaat mwah, afhankelijk van hoe baby in buik ligt. Als het aan het bowlingballen op mijn blaas is dan is dat ook niet zo comfortabel.

Mariposas bij jou ook al opvanggedoe :o. Ik blijf het echt bizar vinden hoor, dat er zo weinig plek telkens is -O-

Ow en we gaan morgen naar de 9maandenbeurs maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin momenteel. Ik merk gewoon dat alles even een beetje teveel is ofzo :@.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:40:39 #249
447051 crew  Peejtur
pi_185098549
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

MeneerEend heeft de appversie van Tuurlijk Schatje. Hij vind het echt hilarisch :+

Sisu, hier zijn de dagen wisselend. Ik slaap sinds een paar dagen echt belabberd slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang staan en traplopen zijn niet fantastisch, net zoals 20 minuten naar je geparkeerde auto lopen na een drukke werkdag. Fietsen gaat mwah, afhankelijk van hoe baby in buik ligt. Als het aan het bowlingballen op mijn blaas is dan is dat ook niet zo comfortabel.

Mariposas bij jou ook al opvanggedoe :o. Ik blijf het echt bizar vinden hoor, dat er zo weinig plek telkens is -O-

Ow en we gaan morgen naar de 9maandenbeurs maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin momenteel. Ik merk gewoon dat alles even een beetje teveel is ofzo :@.
Dat is een e-boek?
pi_185098583
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat is een e-boek?
Gewoon boek of app :Y
https://www.bol.com/nl/p/tuurlijk-schatje/9200000046418925/
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:48:23 #251
447051 crew  Peejtur
pi_185098619
Oww die. Al gelezen haha. Zeker leuk boek :Y
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:13:46 #252
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185098955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:24 schreef BobbyMcGee het volgende:
Mijn rechter tepel lekt 's nachts :o :D fascinerend!
Dit heeft mij vannacht een half uur wakker gehouden :D
Het mysterie van de natte plekken :') en dan gelijk een denksessie, moet ik nu van die compressen halen of is dat overdreven? Hoe lang speelt dit al zonder dat ik het weet? Nou ja, dat soort onhandige gedachtes :')
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:34:05 #253
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185099287
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wacht maar tot je straks een pasgeboren baby op je kamer hebt liggen, die maken pas een herrie joh! geknor, gezucht, gesnuffel en in het begin wordt je van ieder geluidje wakker O+
Ik kan niet wachten O+ O+

Wij gooien alles in de diepvries. Inderdaad pastasaus en lasagna, maar ook nasi, risotto, moussaka, couscous, stoofpot, paella.. Niet alles warmt even makkelijk op (pastasaus gaat gewoon bevroren in de magnetron, paella en nasi even in de magnetron ontdooien en dan opbakken, maar moussaka moet wel echt ontdooid zijn voor het de oven in gaat), maar als je straks de hele dag thuis bent heb je alle tijd om het uit de diepvries te halen :P

Djoess, hoe is het nu met jou?

En jongens... M'n laatste werkdag! *O* *O* *O*
pi_185099359
@pasgeboren geluidjes, daar zou ik wel aan kunnen wennen inderdaad O+. Maar het gesnurk en grindpadgemaal, nope.
Ow en ik moet nog een nieuwe vriezer kopen lezen mijn hormonen :7.

Stroop laatste werkdag *O*. Wat ga je morgen doen? Uitslapen? :P
pi_185099425
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:13 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dit heeft mij vannacht een half uur wakker gehouden :D
Het mysterie van de natte plekken :') en dan gelijk een denksessie, moet ik nu van die compressen halen of is dat overdreven? Hoe lang speelt dit al zonder dat ik het weet? Nou ja, dat soort onhandige gedachtes :')
Ha, wakker 's nachts van zulke grote vragen des levens :D

Ik dacht eerst ook 'ach als het bij een enkele druppel blijft..' maar nu zit er in mijn net schone slaaphemdje toch een behoorlijke opgedroogde melkvlek (al vind ik het nogal wat om deze substantie 'melk' te noemen :P ). Ik denk dat ik gewoon wat vaker een schoon shirt/hemdje aan doe. Heb helemaal geen zin in een bh 's nachts aan, en ik neem aan dat dat nodig is als je compressen wilt gebruiken.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:47:34 #256
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185099542
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:41 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Ha, wakker 's nachts van zulke grote vragen des levens :D

Ik dacht eerst ook 'ach als het bij een enkele druppel blijft..' maar nu zit er in mijn net schone slaaphemdje toch een behoorlijke opgedroogde melkvlek (al vind ik het nogal wat om deze substantie 'melk' te noemen :P ). Ik denk dat ik gewoon wat vaker een schoon shirt/hemdje aan doe. Heb helemaal geen zin in een bh 's nachts aan, en ik neem aan dat dat nodig is als je compressen wilt gebruiken.
Ik dacht, misschien hebben sommige een plakstrip. Misschien maar eens proberen met wat halve inlegkruisjes ofzo.
In de komende 12 weken blijft het denk ik inderdaad niet bij wat gedruppel en dat natte koude voelt ook zo viezig :{
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:55:10 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185099712
Douche-eendje, ik zou dan kijken of je zo vroeg mogelijk kan gaan om de drukte voor te zijn!
Ik zou er nog niet heen willen als ik er geld op toe kreeg dus ik snap op zich dat je er geen zin in hebt. :+

Vorige zwangerschap had ik ook lekplekken maar dit keer niet. Ik deed toen gewoon wat vaker een schoon slaapshirtje aan. Je kunt ook van die zachte bh topjes kopen, zoiets. Dan kan je daar de compressen in doen.

Laatste werkdag voor stroop! *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185099737
De wegwerpcompressen hebben vaak een plakstrip ja :) maar ik vond die altijd heel broeierig worden. Je zou ook wasbare zoogcompressen kunnen gebruiken en dan in combinatie met deze hemdjes van de H&M: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0534164002.html

Deze hebben ter hoogte van je borsten een extra laagje stof met een elastische rand onderaan, die dan dus onder je borsten valt. Dan blijft zo'n zoogcompres goed op zijn plek zitten. Slaapt op zich prima :) En als je liever naakt slaapt dan werkt een zachte handdoek onder je borsten leggen ook heel prima tegen melkplekken in je bed :P
pi_185100093
Mariposas, het leek toen MeneerEend het voorstelde een goed plan. Maar ik ben nu geloof ik even te moe.

Maar ik heb wel een lijstje met de dingen die ik wil bezoeken. Meerdere stands met draagdoeken, stand met wasbare luiers etc. Dat zijn dingen die ik hier in de buurt niet aan fysieke winkels heb, dus daarvoor wil ik wel even op pad. Ik skip de hysterische gillende huisvrouwen-stands wel.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 11:10:14 #260
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_185101109
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 10:17 schreef douche-eendje het volgende:
Mariposas, het leek toen MeneerEend het voorstelde een goed plan. Maar ik ben nu geloof ik even te moe.

Maar ik heb wel een lijstje met de dingen die ik wil bezoeken. Meerdere stands met draagdoeken, stand met wasbare luiers etc. Dat zijn dingen die ik hier in de buurt niet aan fysieke winkels heb, dus daarvoor wil ik wel even op pad. Ik skip de hysterische gillende huisvrouwen-stands wel.
/ontlurkt

In Alkmaar zit een draagconsulent die ook wasbare luiers in de winkel heeft enzo. Geen idee hoe vaak je nog in deze hoek zit, maar ik/zus vonden d'r erg vriendelijk en nuttige tips geven. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_185101480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:10 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

/ontlurkt

In Alkmaar zit een draagconsulent die ook wasbare luiers in de winkel heeft enzo. Geen idee hoe vaak je nog in deze hoek zit, maar ik/zus vonden d'r erg vriendelijk en nuttige tips geven. :)
Ik zit gemiddeld nog 2-3 dagen in de week in Alkmaar, maar die winkel is van 9-12 open en dan ben ik aan het werk :D. Het is al snel een half uur rijden die kant op, dus dat doe ik ook niet zomaar even
  dinsdag 19 februari 2019 @ 11:27:41 #262
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_185101525
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik zit gemiddeld nog 2-3 dagen in de week in Alkmaar, maar die winkel is van 9-12 open en dan ben ik aan het werk :D. Het is al snel een half uur rijden die kant op, dus dat doe ik ook niet zomaar even
Dat zijn wel kneusjestijden inderdaad. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 19 februari 2019 @ 11:58:00 #263
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185102304
Pfff, nu is die co-sleeper weer beschikbaar, meteen gekocht, zie ik daarna dat de cashbackactie pas vanaf morgen ingaat }:| klantenservice gebeld, die kunnen hem niet annuleren. }:|
Kreeg nog wel de tip om dat ding dan in een winkel terug te brengen en meteen weer te kopen :')

Is dit pregnancybrain of is dit gewoon vaag?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:03:32 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185102423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 11:58 schreef Ceviche het volgende:
Pfff, nu is die co-sleeper weer beschikbaar, meteen gekocht, zie ik daarna dat de cashbackactie pas vanaf morgen ingaat }:| klantenservice gebeld, die kunnen hem niet annuleren. }:|
Kreeg nog wel de tip om dat ding dan in een winkel terug te brengen en meteen weer te kopen :')

Is dit pregnancybrain of is dit gewoon vaag?
Je kunt de bestelling toch gewoon retour zenden of weigeren aan de deur?
Ik vind het wel een wat lompe actie ja, het kost ze uiteindelijk meer als je het retour stuurt en opnieuw bestelt. Een beetje klantvriendelijk bedrijf gaat daar soepel mee om.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:08:48 #265
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185102515
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kunt de bestelling toch gewoon retour zenden of weigeren aan de deur?
Ik vind het wel een wat lompe actie ja, het kost ze uiteindelijk meer als je het retour stuurt en opnieuw bestelt. Een beetje klantvriendelijk bedrijf gaat daar soepel mee om.
Ze bedoelden retourneren in een fysieke winkel (en dan meteen weer meenemen), maar ook met echt terugsturen moet ik alsnog met dat ding sjouwen :') overigens zouden er ook gratis hoeslakens bijzitten, maar ja, uitverkocht op de site. Misschien kan ik die dan ook nog in de winkel krijgen, maar ik heb geen bewijs ofzo dat ik die niet gehad heb. Hoop dat de klantenservice daar dan nog iets zou kunnen betekenen.
Makkelijker zou zijn als ze gewoon de bestelling zouden annuleren ja :')
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:13:22 #266
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185102625
Volgens de wet kopen op afstand kan je binnen 8 dagen bestellingen annuleren. Dat het niet lukt is onzin, je zou je geld terug moeten krijgen en morgen opnieuw kunnen bestellen.
Helemaal als de doelgroep uit zwangeren en jonge babies bestaat.

Hier inmiddels 35+5. Poeh. Het is wat. Ik slaap nog altijd slecht maar gelukkig overdag wel de mogelijkheid om bij te slapen (ik lijk wel een kat!). Gister heb ik mezelf laten verwennen met een zwangerschapsmassage want ik had zo’n last van mijn bekken. Alles is nu mooi losgemaakt en de pijn is weg :-). Over 2 weken weer, mocht ik nog niet bevallen zijn.
pi_185102872
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 12:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Volgens de wet kopen op afstand kan je binnen 8 dagen bestellingen annuleren. Dat het niet lukt is onzin, je zou je geld terug moeten krijgen en morgen opnieuw kunnen bestellen.
14 dagen zelfs
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 19 februari 2019 @ 12:40:02 #268
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185103129
VFT, het komt nu echt dichtbij! Wat fijn dat de massage heeft geholpen. Hopelijk blijft de pijn lang weg :)

En bedankt voor jullie antwoorden, ik ga eens googelen. Misschien zijn ze er wel vatbaar voor via sociale media :@
pi_185103598
Ik heb volgens mij geen lekkende tieten, ik zie in ieder geval nog geen lekvlekken. Vorige zwangerschap wel. Voedingshemdjes en beha's voor de nacht zonder beugel zijn fijn om zoogcompressen op hun plek te houden.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 13:51:45 #270
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185104448
Bij H&M nu wollen rompers voor maar ¤12,99!
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0661887001.html
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185105372
Die newborngeluidjes zijn inderdaad geen straf om naar te luisteren, zelfs ‘s nachts O+

Kom nog even afscheid nemen hier! T. is nu 5 dagen oud en doet het goed! Bijna weer op geboortegewicht dus hopelijk dit weekend eindelijk eventjes met z’n vieren naar buiten O+ Lekker naar de speeltuin op de hoek even ofzo :D Had ik z’n geboortegewicht al gedeeld? 4450 gram op ongeveer 49 centimeter, m’n beertje O+

BV gaat goed, vannacht liet hij me al twee blokken van 3 uur slapen en de kraam is er nog tot donderdag. T. is zo leuk!

Bevalling details in spoiler voor wie zich geroepen voelt :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door krijgerrtje op 19-02-2019 14:56:23 ]
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:22:37 #272
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185105946
Ahh Krijgertje, klinkt echt als een mooie bevalling O+
  dinsdag 19 februari 2019 @ 16:13:27 #273
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185106871
Wat fijn Krijgertje! Ik wens je een hele fijne kraamtijd :W
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185108614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:51 schreef Mariposas het volgende:
Bij H&M nu wollen rompers voor maar ¤12,99!
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0661887001.html
Jammer dat al die mooie wollen pakjes in de kleine maatjes uitverkocht zijn. Worden die weer aangevuld, weet iemand dat?
pi_185108632
Wat een fijne laatste fase van de bevalling krijgertje ^O^ en mooi dat jullie T het al zo goed doet O+
pi_185109080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 17:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Jammer dat al die mooie wollen pakjes in de kleine maatjes uitverkocht zijn. Worden die weer aangevuld, weet iemand dat?
Hier heb je ook wollen en zijde rompers. Min of meer zelfde prijs.

https://www.ziloen.nl/product-categorie/baby/wollen-rompers/
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185109210
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier heb je ook wollen en zijde rompers. Min of meer zelfde prijs.

https://www.ziloen.nl/product-categorie/baby/wollen-rompers/
Ja, rompers heb ik in de sale bij Dilling al genoeg gekocht. Daar moet het maar bij blijven O-)

Ik zie nu dat de pakjes waar ik op doel helemaal geen wol zijn, maar fijngebreid katoen. Maargoed, ze zijn wel O+ én in de sale.
Anderzijds heb ik al best wat gekocht. En ik moet nog een halve zwangerschap :')
pi_185109232
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 17:38 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Jammer dat al die mooie wollen pakjes in de kleine maatjes uitverkocht zijn. Worden die weer aangevuld, weet iemand dat?
Vaak wel. Ik kocht laatst ook een schattig broekje wat telkens op uitverkocht stond in kleine maten. Hij was ineens op vrijdagavond weer aangevuld?

Bobby, zo kocht ik laatst alvast wat maat 62 in de uitverkoop bij hema. Je kan maar alvast wat in huis hebben O-). Maar heb nu vooral maat 56 in huis, ik zit nog een beetje in dubio of ik ook wat maat 50 in huis moet halen.
pi_185109474
Herkenbaar dilemma Douche-eendje!
Het is ook zo zonde om mooie rompers en kleertjes te kopen waar je baby amper/niet meer in past. Ik denk dat ik hoe dan ook één of twee setjes koop, afhankelijk van hoe groot de baby geschat wordt uiteindelijk.
Mijn schoonzus kreeg een kindje wat niet in maar 56 paste. Daar baalde ze best wel van; al die leuke kleertjes konden ongedragen weer weg.

Ik heb net wel bij de prenatal een voedingsbh gekocht in de wonderlijke maat 75E. Ik had nog maar één bh die ik kon dragen.
pi_185109739
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vaak wel. Ik kocht laatst ook een schattig broekje wat telkens op uitverkocht stond in kleine maten. Hij was ineens op vrijdagavond weer aangevuld?

Bobby, zo kocht ik laatst alvast wat maat 62 in de uitverkoop bij hema. Je kan maar alvast wat in huis hebben O-). Maar heb nu vooral maat 56 in huis, ik zit nog een beetje in dubio of ik ook wat maat 50 in huis moet halen.
Bram was 4300 gram en droeg de eerste paar weken ook gewoon maat 50.

Een paar setjes kan prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185109918
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten O+ O+

Wij gooien alles in de diepvries. Inderdaad pastasaus en lasagna, maar ook nasi, risotto, moussaka, couscous, stoofpot, paella.. Niet alles warmt even makkelijk op (pastasaus gaat gewoon bevroren in de magnetron, paella en nasi even in de magnetron ontdooien en dan opbakken, maar moussaka moet wel echt ontdooid zijn voor het de oven in gaat), maar als je straks de hele dag thuis bent heb je alle tijd om het uit de diepvries te halen :P

Djoess, hoe is het nu met jou?

En jongens... M'n laatste werkdag! *O* *O* *O*
Hoera voor de laatste werkdag!

Lief dat je dat vraagt :) vandaag de eerste hele dag zelf bloedsuiker curve geprikt, en méér en vaker gegeten. Ik heb er bijna een dagtaak aan xD maar de donkere wolk is wat opgetrokken, en ik hoop (eigenlijk niet) dat ik de afspraak bij de internist met 37+6 haal.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:08:01 #282
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185111278
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:38 schreef douche-eendje het volgende:
@:pasgeboren geluidjes, daar zou ik wel aan kunnen wennen inderdaad O+. Maar het gesnurk en grindpadgemaal, nope.
Ow en ik moet nog een nieuwe vriezer kopen lezen mijn hormonen :7.

Stroop laatste werkdag *O*. Wat ga je morgen doen? Uitslapen? :P
Uitslapen?? Ik zou het al heel wat vinden als dreumes pas na 7en wakker wordt :')

Jammer dat je zo moe bent! Ik ga do naar de negenmaandenbeurs, maar ben erg benieuwd hoe lang ik dat trek (zo veel slenteren). Heb je al uitgezocht waar die stands staan? Dan kun je daar meteen heen en dan eventueel weer snel naar huis.

Oh Ceviche, wat een gedoe.. Daar zit je als zwangere echt niet op te wachten. En niet annuleren kan natuurlijk best waar zijn als ze bestelling al in het verzendproces zit. Je zou eventueel de leverancier direct kunnen mailen of je met deze order ook gebruik kunt maken van de cashback? Anders inderdaad weigeren aan de deur - hoef je er niet mee te slepen!

Bobby, de grijze is wel gewoon in kleine maten te bestellen, hoor!

Fijn dat de donkere wolk beter gaat, Djoess! Zijn je klachten van de longontsteking ook (bijna) weg? En lukt het om de suiker onder controle te houden met een dieet?
Ik duim met je mee. Hopelijk komt de baby lekker uit zichzelf, zo over 3,5 week!

Ik bedacht me vanmorgen dat de termijn waarbij dochter geboren werd al over 4 weken is. Opeens klinkt dat wel echt heel dichtbij! Dan is er gewoon weer zo'n klein frummeltje in huis O+
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:27:34 #283
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185111751
Geniet van je verlof, Stroop. Hopelijk kun je genoeg uitrusten met je dreumes :) Ik zou het niet aandurven hoor, de negenmaandenbeurs. Denk dat ik al pijn in m'n bekken heb voor ik überhaupt op de beurs ben aangekomen.

Bestelling stond nog op 'niet in behandeling' :')
Weigeren aan de deur is het makkelijkst maar wel lullig voor de bezorger... :@
pi_185115785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:27 schreef BobbyMcGee het volgende:
Herkenbaar dilemma Douche-eendje!
Het is ook zo zonde om mooie rompers en kleertjes te kopen waar je baby amper/niet meer in past. Ik denk dat ik hoe dan ook één of twee setjes koop, afhankelijk van hoe groot de baby geschat wordt uiteindelijk.
Mijn schoonzus kreeg een kindje wat niet in maar 56 paste. Daar baalde ze best wel van; al die leuke kleertjes konden ongedragen weer weg.

Ik heb net wel bij de prenatal een voedingsbh gekocht in de wonderlijke maat 75E. Ik had nog maar één bh die ik kon dragen.
Zo kreeg een vriendin van mij een kind wat dus ruim 2 maanden in maatje 50 heeft gezeten. Dus ik ga sowieso maar wat in huis halen....

75E, dat is lang geleden dat ik dat aankon :+. 80F begint hier nu ook echt wel minder goed te zitten helaas.

Hehe stroop, hopelijk is je dreumes morgen in een uitslaapbui. Gewoon, omdat het je eerste verlofdag is :P. Ik ben ook benieuwd hoe lang ik het morgen vol ga houden, heb een lijstje met stands in de 9 maandenapp gegooid maar je krijgt niet heel duidelijk een plattegrond-overzicht met alle dingen die je echt wilt bezoeken. Maar het zal wel loslopen uiteindelijk, als het niet gaat gaan we gewoon terug naar huis. We gaan morgenochtend eerst even kijken op het kinderdagverblijf hier en dan door naar Amsterdam denk ik. Zijn we vast voor alle drukte daar.
En de moeheid gaat hopelijk snel weer over, ik merk gewoon dat ik met bepaalde dingen nog moet wennen aan het zwanger-zijn en minder energie hebben. Moet gewoon beter afwegen wat ik wel/niet doe en wat ik belangrijk vind.

Djoesss, fijn dat de donkere wolk wat minder is :*

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 19-02-2019 22:52:32 ]
  Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 06:57:46 #285
447051 crew  Peejtur
pi_185118591
Nog maar 4 dagen tot de UD. Ik houd mijn telefoon goed in de gaten overdag tijdens werk :') Zul je ook zien dat het nu idd 2 weken langer duurt. :D

Ik vind het wel spannend :Y
  woensdag 20 februari 2019 @ 07:58:32 #286
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185118880
Logisch, Peejtur!

quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Hehe stroop, hopelijk is je dreumes morgen in een uitslaapbui. Gewoon, omdat het je eerste verlofdag is :P. Ik ben ook benieuwd hoe lang ik het morgen vol ga houden, heb een lijstje met stands in de 9 maandenapp gegooid maar je krijgt niet heel duidelijk een plattegrond-overzicht met alle dingen die je echt wilt bezoeken. Maar het zal wel loslopen uiteindelijk, als het niet gaat gaan we gewoon terug naar huis. We gaan morgenochtend eerst even kijken op het kinderdagverblijf hier en dan door naar Amsterdam denk ik. Zijn we vast voor alle drukte daar.
En de moeheid gaat hopelijk snel weer over, ik merk gewoon dat ik met bepaalde dingen nog moet wennen aan het zwanger-zijn en minder energie hebben. Moet gewoon beter afwegen wat ik wel/niet doe en wat ik belangrijk vind.
6:57. Toch 20 minuten langer dan met wekker :s)

Gek hè, van die app! Neem je helemaal de moeite om alles te liken (nadat je een account hebt gemaakt) en dan heb je nog niks aan die plattegrond. Maar je kunt ook niet gewoon een plattegrond ergens printen volgens mij zodat je het zelf een beetje uit kunt vogelen?
Volgens mij zijn er veel plekjes om te zitten, dus doe het lekker rustig aan!
pi_185119467
Goedemorgen, mijn huwelijk is definitief niet meer te lijmen en de scheiding gaat aangevraagd worden. Zijn er meer mensen met ervaring op dit gebied? Ik sta er ineens echt alleen voor en dat idee vind ik dood en dood eng. Ik heb gewoon geen idee wat me allemaal te wachten staat.

En sorry dat ik momenteel niet echt met jullie meeleef maar het is echt een beetje proberen niet kopje onder te gaan momenteel
pi_185119525
Oh Whoopje ;( sterkte met de definitieve breuk. Wat een heftigheid in deze tijd.

Ik heb geen eerlijke ervaring: toen mij dit overkwam was ik niet getrouwd, 20j, en wonend bij mijn moeder, dat is hetgeen dat me boven water hield. Op elk gebied.
Ik hoop dat je een goede kring met fijne betrouwbare mensen om je heen hebt, want dat is de komende jaren wat je hard nodig hebt.

Verder kan je dit gewoon natuurlijk, geen twijfel! Je bent een moeder straks, nu al zelfs, en dat zijn heldinnen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185119533
Ach, Whoop ;( :* Veel sterkte.
pi_185119583
Stroop 20 minuten extra slaap en dreumeswekker *O*.

Whoopje,

Zo, eerst even die :*. Logisch dat je het doodeng vind, dat zou ik ook vinden als bij mij dit zou gebeuren. Maar jij kan dit, echt waar. Het gaat je lukken, jij kan dit!
Het enige 'advies' wat ik je mee wil geven als volwassene die de scheiding van haar ouders heeft moeten begeleiden omdat ze het zelf niet konden, blijf met elkaar in gesprek hoe jullie nu en straks dingen willen gaan doen. Mag hij bij de bevalling aanwezig zijn, gaat hij mee met afspraken, hoe gaan jullie het vorm geven als het kindje er is; dat zijn ook dingen om over na te gaan denken over een tijdje als je hoofd daar aantoe is. Want met een scheiding komt er al gigantisch veel op je af.
Heel veel sterkte en laat hier asjeblieft wel zo af en toe even weten hoe het met je gaat :*.
pi_185119747
@Whoopje : veel sterkte! Bij mij was het geen huwelijk, maar een relatie die in het begin vd zwangerschap eindigde. Hoop dat jouw man nog wel betrokken blijft!
Je mag altijd DM'en als je daar behoefte aan hebt (ook al kennen we elkaar totaal niet) :*
pi_185120357
Mijn huwelijk strandde vrij vlot na de geboorte van leyla.
Tips van mijn kant, blijf in gesprek, conflicten zijn soms heftiger, soms is het handig tijd te kopen en geen discussie aan te gaan in volle emotie. Lees je in over jonge kinderen en hechten aan de ouders. Leyla bleef bijvoorbeeld geen nachten weg zolang ze borstvoeding kreeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185120776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:02 schreef Whoopje het volgende:
Goedemorgen, mijn huwelijk is definitief niet meer te lijmen en de scheiding gaat aangevraagd worden. Zijn er meer mensen met ervaring op dit gebied? Ik sta er ineens echt alleen voor en dat idee vind ik dood en dood eng. Ik heb gewoon geen idee wat me allemaal te wachten staat.

En sorry dat ik momenteel niet echt met jullie meeleef maar het is echt een beetje proberen niet kopje onder te gaan momenteel
Ach :*
Wat een verdriet!
Heb je mensen om je heen die je kunnen steunen?


Er was hier een user die ongeveer in hetzelfde schuitje zat. LadyTagliatelle of zoiets..?
Ze is niet meer actief op fok zover ik weet maar ik kan wel vragen of ze je wil DM’en..?
pi_185120891
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:24 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]


Er was hier een user die ongeveer in hetzelfde schuitje zat. LadyTagliatelle of zoiets..?
Ze is niet meer actief op fok zover ik weet maar ik kan wel vragen of ze je wil DM’en..?
Volgens mij is dat tegenwoordig Moeraskat
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 februari 2019 @ 11:44:52 #295
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185122541
Och Whoopje, wat ontzettend verdrietig, zeker in een tijd die juist zo veel geluk zou moeten brengen. Hier geen tips of ervaring, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en inderdaad steun zoeken bij de mensen om je heen :*
En maak je vooral geen druk om het niet meeleven met de rest :* Jij en je baby komen nu op plek 1!
En door de zwangerschapsdementie vergeten we toch meteen weer wie wel en niet me leeft :P
pi_185124946
Hier werd net zomaar zonder waarschuwing ineens een kraampakket bezorgd van de zorgverzekeraar :D
Had k niet echt nodig eigenlijk, maar soit :P ik breng de inhoud wel naar zo'n inzamelpunt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 februari 2019 @ 13:45:47 #297
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185125028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 13:40 schreef pinquit het volgende:
Hier werd net zomaar zonder waarschuwing ineens een kraampakket bezorgd van de zorgverzekeraar :D
Had k niet echt nodig eigenlijk, maar soit :P ik breng de inhoud wel naar zo'n inzamelpunt
Hier ook 15 min geleden :o
Waarom heb je het niet nodig? Alles al in huis of ga je naar het ziekenhuis?

Controle bij de vk was weer goed, ze wil wel nog een groeiecho maken over een maand. Vind ik helemaal niet erg, extra baby-kijken *O*

Whoopje, wat een heftige situatie. Ik weet zeker dat je het alleen ook kunt, maar ik snap dat je het niet zo voor je had gezien. Ik hoop dat je snel went aan het idee en een mooie zwangerschap tegemoet gaat.
pi_185125065
Ik heb alles al in huis ja! Miste alleen een flesje alcohol ;) komt het toch nog van pas
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 februari 2019 @ 13:51:41 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_185125140
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 10:24 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ach :*
Wat een verdriet!
Heb je mensen om je heen die je kunnen steunen?


Er was hier een user die ongeveer in hetzelfde schuitje zat. LadyTagliatelle of zoiets..?
Ze is niet meer actief op fok zover ik weet maar ik kan wel vragen of ze je wil DM’en..?
madivi en aerenia hebben dit ook meegemaakt. Laatstgenoemde is nog zeer actief in elk geval.

Wat vreselijk, whoopje. :*
disclaimer
pi_185127358
Whoopje wat ontzettend rot. Heel veel sterkte.

Ik heb verder geen andere tip dan :lekker op jezelf en je baby focussen en de rest hier is onbelangrijk ;)

Gewoon geregeld je hart luchten waar en bij wie het goed voelt.

:*
Schudden voor gebruik
pi_185127548
Nou ik heb weer eens teveel gedaan vandaag :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')