abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185093751
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:54 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Je hebt al een kind, toch? Dan is het sowieso niet zo gek dat je zo moe bent.

Ik hoop ontzettend dat ik een zitplaats kan vinden in de tram, ook al is het maar een ritje van 4 minuten :') dus ik snap je helemaal. Ik heb het vooral met staan, en met lopen (en traplopen) maar fietsen gaat eigenlijk erg goed. Dus misschien ligt het echt aan dat staan? (evt door lagere bloeddruk enzo?).
Ik kan ook niet goed lang staan. Trappen lopen: vaak buiten adem. Terwijl ik me verder echt goed voel :Y
pi_185093840
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 10:58 schreef Ceviche het volgende:
Die bingo heeft mij wel geholpen om om te gaan met een collega bij wie het niet wil lukken. Niet dat ik tegen haar zulke botte dingen zou zeggen :') maar 'het komt vast wel goed' lijkt bijvoorbeeld best onschuldig maar kan zij vast niet meer horen :@
Ik probeer maar een beetje te helpen door wat diensten over te nemen als zij naar het ziekenhuis moet. Hopelijk is het haar snel gegund.
Ik vind het altijd heel pijnlijk om te lezen hoe herkenbaar die bingo is, wat mensen al niet uitkramen :r
Mooi dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik herken ook bepaalde opmerkingen uit de bingo. Maar vaak is het goed bedoeld en heeft men gewoon geen idee waar je door heen gaat. En gelukkig maar, voor hen :)
pi_185094030
He Mellow, hoeveel weken ben je nu zwanger? Ik herinnerde me je post over het ongeduldig wachten totdat je de baby voelt. Heel herkenbaar, ik kon niet wachten. Was er echt een beetje obsessief mee bezig :P Op precies 18 weken voelde ik ineens een 'plop' in mijn buik waarvan ik dacht 'dat kan haast niet anders :Y) ' maar ik heb geen placenta aan de voorkant.
  maandag 18 februari 2019 @ 22:27:09 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185094798
Trappen lopen vind ik ook wel zwaar worden nu. Net terug van een paar dagen Londen, en daar ook veel trappen gelopen in de underground. En sowieso de hele dag lopen was best pittig voor m’n rug. Maar wel lekker om nog even weg te zijn geweest!

Sisu, ging je nou zelf stucen? Is er anders niet een andere oplossing, zoals glasvliesbehang?

Las ik een paar weken geleden over jullie opvang-gedoe, blijkt het bij ons ook zo lastig te zijn. :'( Heb inmiddels baby en peuter bij een stuk of 9 kdv’s ingeschreven staan, en er is er maar 1 die zeker plek heeft. Dat is alleen niet echt een organisatie en locatie die mijn voorkeur heeft, maar ik zal wel moeten. Heb na mijn verlof een behoorlijk strakke deadline qua studie. Heb al uitstel van de examencommissie gekregen, dus echt langer kan ik er niet over doen.

Ceviche, soms komt het na een tijdje weer op voorraad, dagelijks even checken! En volgens mij kan de winkel ook thuisbezorgen?

Ik heb ‘s-avonds zo’n last van restless legs, zo enorm vervelend! Had het bij de eerste ook al. :(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185094893
Krijg je genoeg magnesium binnen?
Schudden voor gebruik
  maandag 18 februari 2019 @ 22:38:59 #231
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185094996
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
He Mellow, hoeveel weken ben je nu zwanger? Ik herinnerde me je post over het ongeduldig wachten totdat je de baby voelt. Heel herkenbaar, ik kon niet wachten. Was er echt een beetje obsessief mee bezig :P Op precies 18 weken voelde ik ineens een 'plop' in mijn buik waarvan ik dacht 'dat kan haast niet anders :Y) ' maar ik heb geen placenta aan de voorkant.
15 weken nu. Ja ik kan nog steeds niet wachten, het lijkt me zoooo leuk O+ Maar het zal idd nog even duren met die voorliggende placenta. Aan de andere kant misschien ook niet erg, want rond de 20 weken komt mijn vriend eindelijk ook weer naar NL na een half jaar weg te zijn geweest (muv die paar dagen hier waarin we per ongeluk een baby hebben gemaakt :P ) Het zou leuk zijn als het gebeurt wanneer we samen zijn.
Ik zat vandaag even een beetje onbewust op mijn buik te trommelen, en toen bedacht ik me ineens dat dat misschien wel een beetje sneu is voor de baby, zo'n heftig kabaal :o :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 18 februari 2019 @ 22:40:20 #232
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185095028
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Krijg je genoeg magnesium binnen?
Ik slik zwangerschapsvitamines en 200 Mg magnesium citraat maar ik merk geen enkel effect...
  maandag 18 februari 2019 @ 22:41:44 #233
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185095061
Oh en Sisu, ik vind het supertof dat je zelf stuct! Ik zou dat ook wel graag willen leren, maar dat is nog best moeilijk of niet? Ik kan me in ieder geval voorstellen dat dat geen fijn klusje is als je al enige tijd zwanger bent.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_185095173
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik slik zwangerschapsvitamines en 200 Mg magnesium citraat maar ik merk geen enkel effect...
Wat rot! En je vk of huisarts heeft ook geen ideeën?
Schudden voor gebruik
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 22:56:53 #235
447051 crew  Peejtur
pi_185095367
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:27 schreef Mariposas het volgende:
Trappen lopen vind ik ook wel zwaar worden nu. Net terug van een paar dagen Londen, en daar ook veel trappen gelopen in de underground. En sowieso de hele dag lopen was best pittig voor m’n rug. Maar wel lekker om nog even weg te zijn geweest!

Sisu, ging je nou zelf stucen? Is er anders niet een andere oplossing, zoals glasvliesbehang?

Las ik een paar weken geleden over jullie opvang-gedoe, blijkt het bij ons ook zo lastig te zijn. :'( Heb inmiddels baby en peuter bij een stuk of 9 kdv’s ingeschreven staan, en er is er maar 1 die zeker plek heeft. Dat is alleen niet echt een organisatie en locatie die mijn voorkeur heeft, maar ik zal wel moeten. Heb na mijn verlof een behoorlijk strakke deadline qua studie. Heb al uitstel van de examencommissie gekregen, dus echt langer kan ik er niet over doen.

Ceviche, soms komt het na een tijdje weer op voorraad, dagelijks even checken! En volgens mij kan de winkel ook thuisbezorgen?

Ik heb ‘s-avonds zo’n last van restless legs, zo enorm vervelend! Had het bij de eerste ook al. :(
Mijn vrouw heeft dat laatste normaal al. Nu met zwangerschap nog vele malen erger.

Ik slaap nu ook al 2 weken niet samen met haar. Snurken is vele malen erger geworden en ze komt nogal puffend en kreunend het bed uit en in. Ze vindt het zelf ook fijner zo. Maar ben wel blij als het straks hopelijk weer rustiger is zodat we weer samen kunnen in 1 bed haha.
  maandag 18 februari 2019 @ 23:01:32 #236
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185095448
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 21:49 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Mooi dat je er zo bewust mee bezig bent. Ik herken ook bepaalde opmerkingen uit de bingo. Maar vaak is het goed bedoeld en heeft men gewoon geen idee waar je door heen gaat. En gelukkig maar, voor hen :)
We zijn met z'n drieën, en ik en de andere collega zijn zwanger. En bij haar wil het dus niet lukken. Echt sneu vind ik dat. Ik had ook echt verwacht dat ze niet zo leuk zou reageren, of afstand zou nemen ofzo, maar ze was juist heel blij voor ons. Ik hoop echt dat zij ook snel zwanger is.

Ik hoop dat die co-sleeper nog online komt, want dan bezorgen ze inderdaad wel (maar dan moet hij wel beschikbaar zijn...). Gelukkig heb ik nu 2 weken vakantie, elke dag even kijken :P

En wat betreft baby-voelen: het doet mij denken aan gerommel in de darmen. Besef dat ik de baby voelde kwam ook pas toen ik me bedacht dat ik nooit zoveel gerommel heb :+ helpt misschien bij het herkennen :')
pi_185095597
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:56 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Ik slaap nu ook al 2 weken niet samen met haar. Snurken is vele malen erger geworden en ze komt nogal puffend en kreunend het bed uit en in. Ze vindt het zelf ook fijner zo. Maar ben wel blij als het straks hopelijk weer rustiger is zodat we weer samen kunnen in 1 bed haha.
Wacht maar tot je straks een pasgeboren baby op je kamer hebt liggen, die maken pas een herrie joh! geknor, gezucht, gesnuffel en in het begin wordt je van ieder geluidje wakker O+ Bij mij slaapt man juist in de eerste weken na de bevalling op een andere kamer... heel romantisch ^O^
pi_185095669
Welkom aan de nieuwkomers! Ik ben ook doodmoe hier sisu (volgens mij lopen wij ongeveer samen op), bij mij was het ijzertekort en bloedarmoede, dus ik hoop dat dat nu met pillen weer wat beter wordt. Alleen wordt ik wel weer kotsmisselijk van de ijzerpillen... dacht ik daar net van af te zijn :(
Ik ben echt in de nestelmodus gegaan. Ben het huishouden aan het organiseren en de bevalling aan het plannen. ik kan overal wel over stressen, maar probeer het niet te doen. Ik heb wel al een aantal boodschappenlijstjes opgeslagen in de boodschappenbezozrgwebsite van de supermarkt, zodat ik met 1 druk op de knop mijn weekboodschappen kan laten bezorgen. Lijkt me wel fijn als ik straks met hechtingen, lekkende tieten en 3 kinderen aan mijn broek door het huis slenter -O-
Ik was ook van plan om de vriezer alvast vol te zetten met voorgekookte maaltijden, om het mezelf makkelijk te maken die eerste weken. Ik doe meestal lasagne, soep en shepherd's pie. Hebben jullie nog goede ideen voor diepvriesmaaltijden?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 00:01:27 #239
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185096513
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:14 schreef dodoria het volgende:
Welkom aan de nieuwkomers! Ik ben ook doodmoe hier sisu (volgens mij lopen wij ongeveer samen op), bij mij was het ijzertekort en bloedarmoede, dus ik hoop dat dat nu met pillen weer wat beter wordt. Alleen wordt ik wel weer kotsmisselijk van de ijzerpillen... dacht ik daar net van af te zijn :(
Aha! daarom ben ik dus ook ineens weer misselijk :o
quote:
Ik ben echt in de nestelmodus gegaan. Ben het huishouden aan het organiseren en de bevalling aan het plannen. ik kan overal wel over stressen, maar probeer het niet te doen. Ik heb wel al een aantal boodschappenlijstjes opgeslagen in de boodschappenbezozrgwebsite van de supermarkt, zodat ik met 1 druk op de knop mijn weekboodschappen kan laten bezorgen. Lijkt me wel fijn als ik straks met hechtingen, lekkende tieten en 3 kinderen aan mijn broek door het huis slenter -O-
Ik was ook van plan om de vriezer alvast vol te zetten met voorgekookte maaltijden, om het mezelf makkelijk te maken die eerste weken. Ik doe meestal lasagne, soep en shepherd's pie. Hebben jullie nog goede ideen voor diepvriesmaaltijden?
Indiase curry, allerlei stoofpotjes...
pi_185096557
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:14 schreef dodoria het volgende:
pasta saus in diepvrieszakken. Porties maken, zak dicht en plat maken. Vriest makkelijker in. Stapelt makkelijker en ontdooit makkelijker.

Even in een bak heet water hangen, daarna in een steelpannetje opwarmen. Waterkoker voor je pasta. Binnen 15 min kan je eten ;)

Misschien een Stamppot die je kunt opbakken?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:09:07 #241
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185097600
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 22:27 schreef Mariposas het volgende:

Ah nee! Wat ontzettend vervelend voor jullie. Soms helpt het om asociaal aan de telefoon te blijven hangen, hoorde ik, maar ik kan dat echt niet.
Hopelijk is er snel plek op een locatie die je wel goed bevalt. Succes!
Wat grappig dat je net naar Londen bent geweest. Wij gaan zaterdag met ons gezinnetje. Even van elkaar genieten voordat de baby er is. Nog aanraders?
Naast alle culturele plaatsen wil ik bijv zo graag naar de Next winkel, haha. Ik heb werkelijk alles tweedehands gekocht voor de baby, maar een paar dingetjes nieuw moet kunnen toch?
En rusteloze benen heb ik niet gelukkig. Of moet ik zeggen nog niet. .. slapeloosheid wel. Goedemorgen! Ben al 2,5 uur op *insert zwarte wallen*

Dodoria
Super goed idee die maaltijden in de diepvries!
En de vaste boodschappen op een digi lijstje zetten.
Moet ik ook maar eens over gaan nadenken.
Moet nog 13 weken dus om nu alvast te gaan koken wordt een beetje vroeg 😅. Bewaar die klusjes wel voor in Mn verlof. Oh jongens.. Mn verlof. Als ik érgens naar uit kijk is het dat wel.
Zonder hoop geen leven.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 06:53:04 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185097852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 05:09 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ah nee! Wat ontzettend vervelend voor jullie. Soms helpt het om asociaal aan de telefoon te blijven hangen, hoorde ik, maar ik kan dat echt niet.
Hopelijk is er snel plek op een locatie die je wel goed bevalt. Succes!
Wat grappig dat je net naar Londen bent geweest. Wij gaan zaterdag met ons gezinnetje. Even van elkaar genieten voordat de baby er is. Nog aanraders?
Naast alle culturele plaatsen wil ik bijv zo graag naar de Next winkel, haha. Ik heb werkelijk alles tweedehands gekocht voor de baby, maar een paar dingetjes nieuw moet kunnen toch?
En rusteloze benen heb ik niet gelukkig. Of moet ik zeggen nog niet. .. slapeloosheid wel. Goedemorgen! Ben al 2,5 uur op *insert zwarte wallen*
Er zit een grote Next in Oxford Street, deze moet je dan hebben: https://maps.apple.com/?a(...)BBAIARi0UZgD8%3D&t=m
De next nabij Marble Arch is dicht en die nabij Oxford circus is klein. En er zijn natuurlijk nog veel meer next winkels in Londen.
Er zit in Regent Strt een grote speelgoedwinkel Hamleys, daar kijk je je ogen uit!
Ik denk dat voor Ro de Tower of London leuk is. Entree is wel heel prijzig.

Hyde Park is leuk als het lekker weer is. En wat denk ik ook heel leuk is, is de Princess Diana memorial playground in Kensington Gardens.

En ik zou denk ik voor de hop on hop off bus gaan, de underground is best pittig. Best nog veel trappen die je op moet ondanks de roltrappen. Volgens mij hebben niet alle locaties een lift. En als die er is, moet je ook weer helemaal naar het einde van het perron lopen.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 07:01:49 #243
447051 crew  Peejtur
pi_185097892
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:10 schreef dodoria het volgende:

[..]

Wacht maar tot je straks een pasgeboren baby op je kamer hebt liggen, die maken pas een herrie joh! geknor, gezucht, gesnuffel en in het begin wordt je van ieder geluidje wakker O+ Bij mij slaapt man juist in de eerste weken na de bevalling op een andere kamer... heel romantisch ^O^
We proberen de kleine gelijk op zijn eigen kamer te laten slapen. Mocht dat niet lukken, ben ik idd bang dat ik weer mag verhuizen haha.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 07:22:05 #244
447051 crew  Peejtur
pi_185097991
Ik ben op zoek naar leuk geschreven boeken voor (toekomstige) vaders. Hebber al veel gelezen maar allemaal uit. Hebben jullie tips?
pi_185098096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:22 schreef Peejtur het volgende:
Ik ben op zoek naar leuk geschreven boeken voor (toekomstige) vaders. Hebber al veel gelezen maar allemaal uit. Hebben jullie tips?
Beau van Erven Dorens heeft een leuke, vind ik (en vond mijn man :+) Ik vond dat ding van Kluun dan weer matig, zo geforceerd.

En er is zo’n boek bij het tv-programma Babyboom, dat is informatief, maar niet per se heel erg op de bevallende vrouw gericht.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:08:46 #246
447051 crew  Peejtur
pi_185098289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:37 schreef Jentin het volgende:

[..]

Beau van Erven Dorens heeft een leuke, vind ik (en vond mijn man :+) Ik vond dat ding van Kluun dan weer matig, zo geforceerd.

En er is zo’n boek bij het tv-programma Babyboom, dat is informatief, maar niet per se heel erg op de bevallende vrouw gericht.
Dank. Ga ik het boek van Beau eens bekijken :)
pi_185098407
Mijn rechter tepel lekt 's nachts :o :D fascinerend!
pi_185098503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 07:22 schreef Peejtur het volgende:
MeneerEend heeft de appversie van Tuurlijk Schatje. Hij vind het echt hilarisch :+

Sisu, hier zijn de dagen wisselend. Ik slaap sinds een paar dagen echt belabberd slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang staan en traplopen zijn niet fantastisch, net zoals 20 minuten naar je geparkeerde auto lopen na een drukke werkdag. Fietsen gaat mwah, afhankelijk van hoe baby in buik ligt. Als het aan het bowlingballen op mijn blaas is dan is dat ook niet zo comfortabel.

Mariposas bij jou ook al opvanggedoe :o. Ik blijf het echt bizar vinden hoor, dat er zo weinig plek telkens is -O-

Ow en we gaan morgen naar de 9maandenbeurs maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin momenteel. Ik merk gewoon dat alles even een beetje teveel is ofzo :@.
  Moderator dinsdag 19 februari 2019 @ 08:40:39 #249
447051 crew  Peejtur
pi_185098549
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

MeneerEend heeft de appversie van Tuurlijk Schatje. Hij vind het echt hilarisch :+

Sisu, hier zijn de dagen wisselend. Ik slaap sinds een paar dagen echt belabberd slecht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang staan en traplopen zijn niet fantastisch, net zoals 20 minuten naar je geparkeerde auto lopen na een drukke werkdag. Fietsen gaat mwah, afhankelijk van hoe baby in buik ligt. Als het aan het bowlingballen op mijn blaas is dan is dat ook niet zo comfortabel.

Mariposas bij jou ook al opvanggedoe :o. Ik blijf het echt bizar vinden hoor, dat er zo weinig plek telkens is -O-

Ow en we gaan morgen naar de 9maandenbeurs maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin momenteel. Ik merk gewoon dat alles even een beetje teveel is ofzo :@.
Dat is een e-boek?
pi_185098583
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 08:40 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Dat is een e-boek?
Gewoon boek of app :Y
https://www.bol.com/nl/p/tuurlijk-schatje/9200000046418925/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: