abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 februari 2019 @ 08:57:55 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184910543








Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 08:59:24 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_184910561
quote:
Brexit: 'Very real' chance of Irish unity poll if no deal

Several cabinet ministers have told the BBC a no-deal Brexit could lead to a vote on Irish unification.

One senior minister said the prospect is "very real" and very much on the prime minister's mind.

A second cabinet minister warned the government risked "sleepwalking into a border poll".

And a third cabinet minister said there was an understanding in government that a vote on unification would be a "realistic possibility" if the UK leaves the EU without a deal next month.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:08:29 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184910678
Brexit goudmijn: duizenden banen en miljoenen onze kant op
https://www.telegraaf.nl/(...)ljoenen-onze-kant-op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:19:56 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184910806
UBS verplaatst 32.000.000.000 aan bezittingen naar Duitsland

https://www.nu.nl/economi(...)rexit.amp?redirect=1
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:23:43 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184910847
Een forse toename in de vraag naar sat ontvangers en sat schotels om de BBC te blijven te behouden als die van de kabel verdwijnt
https://www.totaaltv.nl/n(...)ntvangst-bbc-groter/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 09:24:43 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184910862
BBC overweegt kantoor in Amsterdam of Brussel
https://www.nu.nl/brexit/(...)l-vanwege-brexit.amp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 09:34:49 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184911006
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Brexit goudmijn: duizenden banen en miljoenen onze kant op
https://www.telegraaf.nl/(...)ljoenen-onze-kant-op
Ik las het op nu.nl. de comnentaren op NuJij zijn soms geweldig.

quote:
Alweer een voordeel dus van de Brexit. Chapeau voor het Verenigd koninkrijk voor deze stap in de goede richting. Hopelijk stappen ook de Benelux landen en Duitsland snel uit deze EU-klucht.
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184911092
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik las het op nu.nl. de comnentaren op NuJij zijn soms geweldig.

[..]

:D
De EU heeft toch wel een probleem, als mensen dit soort logica normaal vinden. :X
Wij allemaal hebben dan toch wel een probleem.
Definitely not CIA
  zaterdag 9 februari 2019 @ 10:05:07 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184911377
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:43 schreef capricia het volgende:

[..]

De EU heeft toch wel een probleem, als mensen dit soort logica normaal vinden. :X
Wij allemaal hebben dan toch wel een probleem.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Winston Churchill
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184912471
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Winston Churchill
Red herring.
Heeft ie nooit gezegd
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184912779
Britse regering verbreekt contract met veerbedrijf zonder schepen
https://nos.nl/l/2271186

Mooie toevoeging aan het blunderboek :P Maar goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 12:31:48 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184913587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:44 schreef J.B. het volgende:
Britse regering verbreekt contract met veerbedrijf zonder schepen
https://nos.nl/l/2271186

Mooie toevoeging aan het blunderboek :P Maar goed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Les het net op de volkskrant. Ja beter idd maar toch vraag ik mij af of hier iemand in de politiek niet even dik verdient heeft. Dit gaat verder dan gewoon domme incompetentie als je het mij vraagt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184913826
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Les het net op de volkskrant. Ja beter idd maar toch vraag ik mij af of hier iemand in de politiek niet even dik verdient heeft. Dit gaat verder dan gewoon domme incompetentie als je het mij vraagt.
Zouden die Europese aanbestedingsregels dan toch nog ergens goed voor zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184917928
Nederland als grootse winnaar voor Brexit bedrijven-vlucht:

https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=true


“The Netherlands has emerged as one of the winners in securing businesses that seek to leave the U.K. because of Brexit, vying with countries like Germany, France and Ireland. ”

“The growth of Amsterdam as a trading hub will boost the Dutch share of European equity trading to around a third from five percent currently, the financial markets regulator AFM estimates. The watchdog also expects the country to capture nearly 90 percent of European bond trading.”
Definitely not CIA
  zaterdag 9 februari 2019 @ 16:29:12 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184918007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:24 schreef capricia het volgende:
Nederland als grootse winnaar voor Brexit bedrijven-vlucht:

https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=true

“The Netherlands has emerged as one of the winners in securing businesses that seek to leave the U.K. because of Brexit, vying with countries like Germany, France and Ireland. ”

“The growth of Amsterdam as a trading hub will boost the Dutch share of European equity trading to around a third from five percent currently, the financial markets regulator AFM estimates. The watchdog also expects the country to capture nearly 90 percent of European bond trading.”
Dat lijken me wel erg rooskleurige cijfers. Zal niet genoeg zijn om de gevolgen teniet te doen, maar kan ook geen kwaad.

-edit-
Na nog een keer lezen vind ik het wel een beetje wishfull thinking die paar extra banen is lager als het extra ambtenaren en douaniers die we moeten aannemen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 16:38:59 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184918212
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat lijken me wel erg rooskleurige cijfers. Zal niet genoeg zijn om de gevolgen teniet te doen, maar kan ook geen kwaad.

-edit-
Na nog een keer lezen vind ik het wel een beetje wishfull thinking die paar extra banen is lager als het extra ambtenaren en douaniers die we moeten aannemen ;)

Bedrijven kunnen wel inspelen op veranderende omstandigheden op de markt. Vooral als je zaken doet met het VK en je hebt sinds 2016 zitten suffen heb je een probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184918327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
UBS verplaatst 32.000.000.000 aan bezittingen naar Duitsland

https://www.nu.nl/economi(...)rexit.amp?redirect=1
Mooi!
daar kunnen ze straks de Franse, Spaanse en Italiaans tekorten mee aanvullen
pi_184918537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:29 schreef zalkc het volgende:

-edit-
Na nog een keer lezen vind ik het wel een beetje wishfull thinking die paar extra banen is lager als het extra ambtenaren en douaniers die we moeten aannemen ;)

Ten eerste: waar baseer je dat op? En verder: so what?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184918786
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:24 schreef capricia het volgende:
Nederland als grootse winnaar voor Brexit bedrijven-vlucht:

https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=true

“The Netherlands has emerged as one of the winners in securing businesses that seek to leave the U.K. because of Brexit, vying with countries like Germany, France and Ireland. ”

“The growth of Amsterdam as a trading hub will boost the Dutch share of European equity trading to around a third from five percent currently, the financial markets regulator AFM estimates. The watchdog also expects the country to capture nearly 90 percent of European bond trading.”
Klinkt als een Gouden Eeuw.
pi_184918823
https://twitter.com/Haggis_UK/status/1093966760628404224

Dave, who bought his Spanish holiday home after voting to leave, now thinks he may have shot himself in the foot & is a @RemainerNow.

Die reacties...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_184919203
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
UBS verplaatst 32.000.000.000 aan bezittingen naar Duitsland

https://www.nu.nl/economi(...)rexit.amp?redirect=1
Kleingeld vergeleken met Barclays, die verhuizen ¤190 miljard naar Ierland _O-
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 17:23:43 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184919214
Dit draadje somt het probleem met veel Brexiteers wel op.

https://twitter.com/Class(...)763760552292357?s=19

Samengevat:
"Vroeger werd je fish n chips nog in een krant verpakt. Nu mag dat van de Politiek Correcte EU niet meer."

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 17:48:06 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184919715
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste: waar baseer je dat op? En verder: so what?
Staat deels in het artikel zelf. En waarom het uitmaakt, het artikel roept mij iets te veel dat er nieuwe gouden eeuw voor de regio Amsterdam aankomt. Ik vind een paar duizend banen nu ook weer niet zoveel in een regio waar meer dan een miljoen banen zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 17:59:48 #24
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184919934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 17:48 schreef zalkc het volgende:

[..]

Staat deels in het artikel zelf. En waarom het uitmaakt, het artikel roept mij iets te veel dat er nieuwe gouden eeuw voor de regio Amsterdam aankomt. Ik vind een paar duizend banen nu ook weer niet zoveel in een regio waar meer dan een miljoen banen zijn.
Enkele duizenden directe banen. Maar die leveren ook weer andere banen op.

In dat trickle-down effect geloif ik wèl.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184919963
Triest al dat vluchtkapitaal. Onder aan de streep wordt Europa armer. Dankzij populisme door bv Farrage. En waar ging t om? Om n paar stuivers contributie die dan naar de ouderenzorg zouden gaan. Laten we hopen dat geen enkele Nederlander ooit nog t waanidee van een Nexit omarmt. Kijk naar t wrak Brexit. Een schip op het strand is een baken in zee.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 18:06:07 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184920051
Edit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 19:16:21 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184921538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En waar ging t om?
Nostalgie naar een verleden dat nooit bestaan heeft.

Zie de "fish n chips in krantenpapier" tweet een paar posts terug.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 9 februari 2019 @ 19:56:15 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184922376
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Triest al dat vluchtkapitaal. Onder aan de streep wordt Europa armer. Dankzij populisme door bv Farrage. En waar ging t om? Om n paar stuivers contributie die dan naar de ouderenzorg zouden gaan. Laten we hopen dat geen enkele Nederlander ooit nog t waanidee van een Nexit omarmt. Kijk naar t wrak Brexit. Een schip op het strand is een baken in zee.
Het kapitaal blijft in Europa, hoor, het gaat van het VK naar de rest van de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:02:25 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184922511
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het kapitaal blijft in Europa, hoor, het gaat van het VK naar de EU.
Fixed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184922854
Iemand een idee wanneer die 2 miljoen Britten die in Spanje, Frankrijk etc wonen weer terug moeten?
En waar gaan die wonen in het VK?

Bedoel op een gegeven moment stopt de dekking van hun Europese gezondheidsverzekering. En ook krijgen ze nog maar kortlopende toeristen visa.

[ Bericht 26% gewijzigd door capricia op 09-02-2019 20:47:36 ]
Definitely not CIA
pi_184923467
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nostalgie naar een verleden dat nooit bestaan heeft.
Dit dus..

Conservatisme, in bepaalde vorm, kan ik nog wel begrijpen : alleen dingen veranderen als daar echt een zwaarwegende reden voor is. Maar dat terugverlangen naar een mythisch verleden.. :') :')
pi_184925514
Zeeroute Ierland - continent omgelegd. GB wordt buitengesloten.
Dit is bij mijn weten het grootste ro-ro schip ter wereld.

https://afloat.ie/port-ne(...).XF6T7CQ32ko.twitter
Definitely not CIA
pi_184931363
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:15 schreef capricia het volgende:
Iemand een idee wanneer die 2 miljoen Britten die in Spanje, Frankrijk etc wonen weer terug moeten?
En waar gaan die wonen in het VK?

Bedoel op een gegeven moment stopt de dekking van hun Europese gezondheidsverzekering. En ook krijgen ze nog maar kortlopende toeristen visa.
Als je er meer dan 5 jaar woont, kun je gewoon een Frans of Spaans (of Nederlands) paspoort aanvragen. Verder is er in Nederland een overgangsregeling van 1,5 jaar en ik begreep dat de meeste EU landen die gekopieerd hebben. Voorlopig hoeft er dus niemand terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 10 februari 2019 @ 09:32:45 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184932249
Der Spiegel meld dat 42 Britse bedrijven hebben gekozen naar NL te gaan afgelopen jaar ivm brexit en er nog gesprekken worden gevoerd met zeker 250 bedrijven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184932332
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit dus..

Conservatisme, in bepaalde vorm, kan ik nog wel begrijpen : alleen dingen veranderen als daar echt een zwaarwegende reden voor is. Maar dat terugverlangen naar een mythisch verleden.. :') :')
Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
En die Duitsers vonden het al lang best. Want ze kwamen er goed mee weg.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 09:39:28 #36
236264 crew  capricia
pi_184932356
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
En die Duitsers vonden het al lang best. Want ze kwamen er goed mee weg.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Dank voor je verhaal. :D
Definitely not CIA
  zondag 10 februari 2019 @ 09:41:49 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184932390
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
En die Duitsers vonden het al lang best. Want ze kwamen er goed mee weg.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Samengevat, de Britten voelen zich beter dan de rest en zijn frustie omdat ze nietsontziende gezien worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184932523
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Samengevat, de Britten voelen zich beter dan de rest en zijn frustie omdat ze nietsontziende gezien worden.
Ze voelen zich miskent. En dat is niet typisch Engels.
Ze hebben het gevoel dat ze geen credits hebben gekregen voor het feit dat Europa weer een democratische voedingsbodem kreeg door de Duitsers te verslaan.
En nou gaat Duitsland er met de hoofdprijs vandoor.
Na 1918 was Duitsland op zijn beurt gefrustreerd en vernederd vanwege oa het verlies van de koloniën.
Hitler betichtte Engeland van hypocrisie met haar kritiek op Duitslands gebiedsaspiraties terwijl Engeland "soviel Quadratkilometer Lebensraum" had.
En nu is het de beurt aan Engeland om gefrustreerd te zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 10 februari 2019 @ 09:55:31 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184932569
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ze voelen zich miskent. En dat is niet typisch Engels.
Ze hebben het gevoel dat ze geen credits hebben gekregen voor het feit dat Europa weer een democratische voedingsbodem kreeg door de Duitsers te verslaan.
En nou gaat Duitsland er met de hoofdprijs vandoor.
Na 1918 was Duitsland op zijn beurt gefrustreerd en vernederd vanwege oa het verlies van de koloniën.
Hitler betichtte Engeland van hypocrisie met haar kritiek op Duitslands gebiedsaspiraties terwijl Engeland "soviel Quadratkilometer Lebensraum" had.
En nu is het de beurt aan Engeland om gefrustreerd te zijn.
Hun frustratie is toch vooral te danken aan hun inslag dat men verheven is boven de rest van de wereld imho.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184932609
Al die verklaringen dat Brexit terug te voeren is op nostalgie naar het voormalige Empire, is toch vooral psychologie/sociologie van de koude grond hoor. Het anti-Europees sentiment is wijdverbreid, ook in landen zonder koloniale geschiedenis.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:02:20 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184932627
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:00 schreef Heph844 het volgende:
Al die verklaringen dat Brexit terug te voeren is op nostalgie naar het voormalige Empire, is toch vooral psychologie/sociologie van de koude grond hoor. Het anti-Europees sentiment is wijdverbreid, ook in landen zonder koloniale geschiedenis.
Ik heb als ik de BBC kijk toch vooral het idee dat het geen nostalgie voor het empire is, maar dat de oorlog zo een geweldige tijd was
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184932709
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hun frustratie is toch vooral te danken aan hun inslag dat men verheven is boven de rest van de wereld imho.
Niet met je eens.
Engelsen hadden vroeger, net als Nederlanders, zelfspot en relativeringsvermogen.
In tegenstelling tot de Duitsers van vroeger. Inmiddels een heel verschil met tegenwoordig.
Een Duitse relatie via mijn werk legde dat als volgt uit, als verschil tussen Nederlanders en Duitsers.
Als Nederlanders in vorige eeuwen naar Indië voeren wisten ze nooit precies wat ze onderweg tegenkwamen. Welke stormen heeft "Kaap de Goede Hoop" voor ons in petto.
Dus je begint aan een project zonder alles van te voren precies in kaart te brengen.
Duitsers bereiden alles tot in de puntjes (Pünktlich) uit.
Terug naar "verheven voelen":
Als er nu één volk zich in het verleden verheven voelde, was het Duitsland wel.
Duits betekent immers "volks", en was de alles omvattende mythische oorsprong van al die hertogdommen, graafschappen die het Roomse Rijk allemaal voort heeft gebracht.
Duitsland was zuiver en andere landen (zoals Frankrijk) niet.
Hitler kijkt in "Mein Kampf" met minachting naar de acceptatie van negers als gelijkwaardige mensen die zowaar in staat zijn muzikant of zelfs Rechtsanwalt te zijn. In Frankrijk gebeurde dat hier en daar, "dankzij" de Franse Revolutie.
Hitler gebruikt in "Mein Kampf" de term "Wunderdressur".

Eigenlijk geloof ik überhaupt niet aan een "genetische" volksaard. Een volksaard is altijd verklaarbaar uit de omstandigheden waarin een volk, cq groep mensen, in verzeild is geraakt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184932786
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:00 schreef Heph844 het volgende:
Al die verklaringen dat Brexit terug te voeren is op nostalgie naar het voormalige Empire, is toch vooral psychologie/sociologie van de koude grond hoor. Het anti-Europees sentiment is wijdverbreid, ook in landen zonder koloniale geschiedenis.
Er zijn andere factoren inderdaad.
Zoals bijvoorbeeld religie.
Met name katholieke landen voelen zich thuis bij de EU. Een katholiek heeft namelijk vanuit zijn religie al een internationaal "wij-gevoel". Met Latijn als gezamenlijke taal. Vandaar dat Scandinavische landen ook niet zo staan te springen om bij de EU te horen.
Protestanten hebben vaak een geloof dat gerelateerd is aan hun land. Bv: De Nederlands-Hervormde kerk, en de Anglicaanse kerk.
Je ziet op de Euro-biljetten ook veel katholieke en Romaanse symbolen. Zoals Kerkramen van Glas-in-Lood en Romaanse architectuur.

Vandaar ook dat het katholieke Ierland zich weer meer verwand voelt met het katholieke continent en weinig zin heeft om een katholieke minderheid te zijn binnen het VK.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184933289
https://home.bt.com/news/(...)itter-11364332952005
https://twitter.com/DKShr(...)itter-11364332952005

https://nl.wikipedia.org/(...)le:Marshall_Plan.svg

Hierboven zie je de frustraties bij een conservatief lid als Daniel Kawczynski die dus beweert dat Engeland geen Marshallhulp heeft ontvangen, maar dat uitsluitend Duitsland dat deed.

Ongelofelijk hoe dom of kwaadaardig nationalisme is dat je dit soort fakenews/leugens kunt uiten als parlementslid.
"De Brexiteer als kat in het nauw."
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184933358
In een van zijn vele toespraken heeft Farage er op gewezen dat de EU vooral is opgericht om de macht van Duitsland in te tomen, zodat er niet voor een 3e keer oorlog zou komen.
Maar ironisch genoeg is Duitsland feitelijk het sterkste EU land en maakt de dienst uit.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:15:30 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184933430
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:
In een van zijn vele toespraken heeft Farage er op gewezen dat de EU vooral is opgericht om de macht van Duitsland in te tomen, zodat er niet voor een 3e keer oorlog zou komen.
Maar ironisch genoeg is Duitsland feitelijk het sterkste EU land en maakt de dienst uit.
In de eeuwen voor de 20ste was het vooral Frankrijk die Europa in oorlogen betrok. Laten we nu niet doen alsof de ellende met de eerste Wereldoorlog begon.
Verder maakt Duitsland niet zozeer de dienst uit in Europa, maar Frankrijk en Duitsland zijn wel erg machtig. Gezien het belang dat in D hangt aan burgerlijke vrijheden, bescherming van privacy en de heiligheid van de grondwet in Duitsland en de afwezigheid van een sterk centraal gezag in D kan je daar eigenlijk nog blij mee zijn ook.
Verder
Zoals een Ier mij ooit zei toen we het over de snelweg naar het vliegveld hadden, thanks heaven for the german taxpayers.
EU wordt vooral door D betaald.

De grootste bedreiging voor Europa is dat de D kiezer er genoeg van heeft om bescholden en beschimpt te worden en er voor kiest niet meer altijd de rekening te betalen.


[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 10-02-2019 11:22:36 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 11:32:33 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184933660
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
En die Duitsers vonden het al lang best. Want ze kwamen er goed mee weg.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Even voor alle duidelijkheid, het VK heeft het grootste deel van de Marshall hulp gekregen, 20% van het totaal, en Duitsland het minste.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 11:33:59 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184933682
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:
In een van zijn vele toespraken heeft Farage er op gewezen dat de EU vooral is opgericht om de macht van Duitsland in te tomen, zodat er niet voor een 3e keer oorlog zou komen.
Maar ironisch genoeg is Duitsland feitelijk het sterkste EU land en maakt de dienst uit.
Je liegt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 10 februari 2019 @ 11:58:05 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184933987
Dus de Britten zijn boos wegens de voordelen die mensen in Leipzig en Dresden kregen na WO2?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184934200
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:58 schreef Ulx het volgende:
Dus de Britten zijn boos wegens de voordelen die mensen in Leipzig en Dresden kregen na WO2?
Dresden en Leipzig lagen in de DDR, daar is nooit een cent Marshallhulp naartoe gegaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')