abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 9 februari 2019 @ 18:06:07 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184920051
registreer om deze reclame te verbergen
Edit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 19:16:21 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184921538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En waar ging t om?
Nostalgie naar een verleden dat nooit bestaan heeft.

Zie de "fish n chips in krantenpapier" tweet een paar posts terug.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184922376
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 18:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Triest al dat vluchtkapitaal. Onder aan de streep wordt Europa armer. Dankzij populisme door bv Farrage. En waar ging t om? Om n paar stuivers contributie die dan naar de ouderenzorg zouden gaan. Laten we hopen dat geen enkele Nederlander ooit nog t waanidee van een Nexit omarmt. Kijk naar t wrak Brexit. Een schip op het strand is een baken in zee.
Het kapitaal blijft in Europa, hoor, het gaat van het VK naar de rest van de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  zaterdag 9 februari 2019 @ 20:02:25 #29
45206 Pietverdriet
pi_184922511
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het kapitaal blijft in Europa, hoor, het gaat van het VK naar de EU.
Fixed
pi_184922854
Iemand een idee wanneer die 2 miljoen Britten die in Spanje, Frankrijk etc wonen weer terug moeten?
En waar gaan die wonen in het VK?

Bedoel op een gegeven moment stopt de dekking van hun Europese gezondheidsverzekering. En ook krijgen ze nog maar kortlopende toeristen visa.

[ Bericht 26% gewijzigd door capricia op 09-02-2019 20:47:36 ]
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_184923467
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 19:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nostalgie naar een verleden dat nooit bestaan heeft.
Dit dus..

Conservatisme, in bepaalde vorm, kan ik nog wel begrijpen : alleen dingen veranderen als daar echt een zwaarwegende reden voor is. Maar dat terugverlangen naar een mythisch verleden.. :') :')
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_184925514
Zeeroute Ierland - continent omgelegd. GB wordt buitengesloten.
Dit is bij mijn weten het grootste ro-ro schip ter wereld.

https://afloat.ie/port-ne(...).XF6T7CQ32ko.twitter
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_184931363
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:15 schreef capricia het volgende:
Iemand een idee wanneer die 2 miljoen Britten die in Spanje, Frankrijk etc wonen weer terug moeten?
En waar gaan die wonen in het VK?

Bedoel op een gegeven moment stopt de dekking van hun Europese gezondheidsverzekering. En ook krijgen ze nog maar kortlopende toeristen visa.
Als je er meer dan 5 jaar woont, kun je gewoon een Frans of Spaans (of Nederlands) paspoort aanvragen. Verder is er in Nederland een overgangsregeling van 1,5 jaar en ik begreep dat de meeste EU landen die gekopieerd hebben. Voorlopig hoeft er dus niemand terug.
  zondag 10 februari 2019 @ 09:32:45 #34
45206 Pietverdriet
pi_184932249
Der Spiegel meld dat 42 Britse bedrijven hebben gekozen naar NL te gaan afgelopen jaar ivm brexit en er nog gesprekken worden gevoerd met zeker 250 bedrijven.
pi_184932332
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 20:33 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit dus..

Conservatisme, in bepaalde vorm, kan ik nog wel begrijpen : alleen dingen veranderen als daar echt een zwaarwegende reden voor is. Maar dat terugverlangen naar een mythisch verleden.. :') :')
Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
En die Duitsers vonden het al lang best. Want ze kwamen er goed mee weg.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 09:39:28 #36
236264 crew  capricia
pi_184932356
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is met name de frustratie dat Engeland als overwinnaar van de Tweede Wereldoorlog even later als gelijkwaardig partner binnen Europa weer gewoon naast Duitsland zit.
En dan ondertussen ook nog de koloniën kwijt. Dus niks wereldmacht. Maar omdat Europa van de ene oorlog (WO 2) naar de andere oorlog (koude oorlog) overging, was er geen mogelijkheid Duitsland een nieuw "Verdrag van Versailles" op te leggen.
We hadden de moffen gewoon nodig. Vlak na 1945 waren er nog plannen om Duitsland te degraderen tot landbouwstaat zonder enige secundaire of tertiaire sector, en al helemaal geen leger, maar dat was geen optie.
Want nogmaals: We hadden de moffen gewoon nodig. Hun know-how, werklust en technische creativiteit waren onontbeerlijk om de Sowjet-Unie tegen te houden.
Vandaar een Marshall-plan en van de West-Duiters werd verwacht dat zonder morren akkoord gingen met stationering van Amerikaanse en Engelse legertroepen.
Koloniën waren inmiddels meer een last dan een lust, en zie daar: Duitsland genoot een Wirtschaftswunder.
Dit alles tot frustratie van Engeland en ook wel Nederland. Hoewel met name Nederland natuurlijk ook meeprofiteerde met de dikke beurzen van de West-Duitsers.
Dit onderhuidse anti-Duitse sentiment komt boven water als er een queeste speelt tussen één staat en "de rest van de EU".
We zagen dat ook met de Griekenland-crisis. Griekenlands kritiek was eigenlijk altijd gericht tegen Duitsland, als vertegenwoordiger voor de EU.
En de "schone lei" na 1945 werd ineens weer terzijde geschoven. Griekenland had nog heel wat te vereffenen met de Duitsers.
En met de mogelijkheid van Brexit heeft de oude generatie haar kans schoon gezien.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Dank voor je verhaal. :D
  zondag 10 februari 2019 @ 09:41:49 #37
45206 Pietverdriet
pi_184932390
quote:

[..]

Samengevat, de Britten voelen zich beter dan de rest en zijn frustie omdat ze nietsontziende gezien worden.
pi_184932523
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Samengevat, de Britten voelen zich beter dan de rest en zijn frustie omdat ze nietsontziende gezien worden.
Ze voelen zich miskent. En dat is niet typisch Engels.
Ze hebben het gevoel dat ze geen credits hebben gekregen voor het feit dat Europa weer een democratische voedingsbodem kreeg door de Duitsers te verslaan.
En nou gaat Duitsland er met de hoofdprijs vandoor.
Na 1918 was Duitsland op zijn beurt gefrustreerd en vernederd vanwege oa het verlies van de koloniën.
Hitler betichtte Engeland van hypocrisie met haar kritiek op Duitslands gebiedsaspiraties terwijl Engeland "soviel Quadratkilometer Lebensraum" had.
En nu is het de beurt aan Engeland om gefrustreerd te zijn.
  zondag 10 februari 2019 @ 09:55:31 #39
45206 Pietverdriet
pi_184932569
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ze voelen zich miskent. En dat is niet typisch Engels.
Ze hebben het gevoel dat ze geen credits hebben gekregen voor het feit dat Europa weer een democratische voedingsbodem kreeg door de Duitsers te verslaan.
En nou gaat Duitsland er met de hoofdprijs vandoor.
Na 1918 was Duitsland op zijn beurt gefrustreerd en vernederd vanwege oa het verlies van de koloniën.
Hitler betichtte Engeland van hypocrisie met haar kritiek op Duitslands gebiedsaspiraties terwijl Engeland "soviel Quadratkilometer Lebensraum" had.
En nu is het de beurt aan Engeland om gefrustreerd te zijn.
Hun frustratie is toch vooral te danken aan hun inslag dat men verheven is boven de rest van de wereld imho.
pi_184932609
Al die verklaringen dat Brexit terug te voeren is op nostalgie naar het voormalige Empire, is toch vooral psychologie/sociologie van de koude grond hoor. Het anti-Europees sentiment is wijdverbreid, ook in landen zonder koloniale geschiedenis.
  zondag 10 februari 2019 @ 10:02:20 #41
45206 Pietverdriet
pi_184932627
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:00 schreef Heph844 het volgende:
Al die verklaringen dat Brexit terug te voeren is op nostalgie naar het voormalige Empire, is toch vooral psychologie/sociologie van de koude grond hoor. Het anti-Europees sentiment is wijdverbreid, ook in landen zonder koloniale geschiedenis.
Ik heb als ik de BBC kijk toch vooral het idee dat het geen nostalgie voor het empire is, maar dat de oorlog zo een geweldige tijd was
pi_184932709
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hun frustratie is toch vooral te danken aan hun inslag dat men verheven is boven de rest van de wereld imho.
Niet met je eens.
Engelsen hadden vroeger, net als Nederlanders, zelfspot en relativeringsvermogen.
In tegenstelling tot de Duitsers van vroeger. Inmiddels een heel verschil met tegenwoordig.
Een Duitse relatie via mijn werk legde dat als volgt uit, als verschil tussen Nederlanders en Duitsers.
Als Nederlanders in vorige eeuwen naar Indië voeren wisten ze nooit precies wat ze onderweg tegenkwamen. Welke stormen heeft "Kaap de Goede Hoop" voor ons in petto.
Dus je begint aan een project zonder alles van te voren precies in kaart te brengen.
Duitsers bereiden alles tot in de puntjes (Pünktlich) uit.
Terug naar "verheven voelen":
Als er nu één volk zich in het verleden verheven voelde, was het Duitsland wel.
Duits betekent immers "volks", en was de alles omvattende mythische oorsprong van al die hertogdommen, graafschappen die het Roomse Rijk allemaal voort heeft gebracht.
Duitsland was zuiver en andere landen (zoals Frankrijk) niet.
Hitler kijkt in "Mein Kampf" met minachting naar de acceptatie van negers als gelijkwaardige mensen die zowaar in staat zijn muzikant of zelfs Rechtsanwalt te zijn. In Frankrijk gebeurde dat hier en daar, "dankzij" de Franse Revolutie.
Hitler gebruikt in "Mein Kampf" de term "Wunderdressur".

Eigenlijk geloof ik überhaupt niet aan een "genetische" volksaard. Een volksaard is altijd verklaarbaar uit de omstandigheden waarin een volk, cq groep mensen, in verzeild is geraakt.
pi_184932786
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:00 schreef Heph844 het volgende:
Er zijn andere factoren inderdaad.
Zoals bijvoorbeeld religie.
Met name katholieke landen voelen zich thuis bij de EU. Een katholiek heeft namelijk vanuit zijn religie al een internationaal "wij-gevoel". Met Latijn als gezamenlijke taal. Vandaar dat Scandinavische landen ook niet zo staan te springen om bij de EU te horen.
Protestanten hebben vaak een geloof dat gerelateerd is aan hun land. Bv: De Nederlands-Hervormde kerk, en de Anglicaanse kerk.
Je ziet op de Euro-biljetten ook veel katholieke en Romaanse symbolen. Zoals Kerkramen van Glas-in-Lood en Romaanse architectuur.

Vandaar ook dat het katholieke Ierland zich weer meer verwand voelt met het katholieke continent en weinig zin heeft om een katholieke minderheid te zijn binnen het VK.
pi_184933289
https://home.bt.com/news/(...)itter-11364332952005
https://twitter.com/DKShr(...)itter-11364332952005

https://nl.wikipedia.org/(...)le:Marshall_Plan.svg

Hierboven zie je de frustraties bij een conservatief lid als Daniel Kawczynski die dus beweert dat Engeland geen Marshallhulp heeft ontvangen, maar dat uitsluitend Duitsland dat deed.

Ongelofelijk hoe dom of kwaadaardig nationalisme is dat je dit soort fakenews/leugens kunt uiten als parlementslid.
"De Brexiteer als kat in het nauw."
pi_184933358
In een van zijn vele toespraken heeft Farage er op gewezen dat de EU vooral is opgericht om de macht van Duitsland in te tomen, zodat er niet voor een 3e keer oorlog zou komen.
Maar ironisch genoeg is Duitsland feitelijk het sterkste EU land en maakt de dienst uit.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:15:30 #46
45206 Pietverdriet
pi_184933430
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:
In een van zijn vele toespraken heeft Farage er op gewezen dat de EU vooral is opgericht om de macht van Duitsland in te tomen, zodat er niet voor een 3e keer oorlog zou komen.
Maar ironisch genoeg is Duitsland feitelijk het sterkste EU land en maakt de dienst uit.
In de eeuwen voor de 20ste was het vooral Frankrijk die Europa in oorlogen betrok. Laten we nu niet doen alsof de ellende met de eerste Wereldoorlog begon.
Verder maakt Duitsland niet zozeer de dienst uit in Europa, maar Frankrijk en Duitsland zijn wel erg machtig. Gezien het belang dat in D hangt aan burgerlijke vrijheden, bescherming van privacy en de heiligheid van de grondwet in Duitsland en de afwezigheid van een sterk centraal gezag in D kan je daar eigenlijk nog blij mee zijn ook.
Verder
Zoals een Ier mij ooit zei toen we het over de snelweg naar het vliegveld hadden, thanks heaven for the german taxpayers.
EU wordt vooral door D betaald.

De grootste bedreiging voor Europa is dat de D kiezer er genoeg van heeft om bescholden en beschimpt te worden en er voor kiest niet meer altijd de rekening te betalen.
collignon-club-med.jpg

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 10-02-2019 11:22:36 ]
pi_184933660
quote:

[..]

Even voor alle duidelijkheid, het VK heeft het grootste deel van de Marshall hulp gekregen, 20% van het totaal, en Duitsland het minste.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_184933682
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:
Je liegt.
  zondag 10 februari 2019 @ 11:58:05 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184933987
Dus de Britten zijn boos wegens de voordelen die mensen in Leipzig en Dresden kregen na WO2?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184934200
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 11:58 schreef Ulx het volgende:
Dus de Britten zijn boos wegens de voordelen die mensen in Leipzig en Dresden kregen na WO2?
Dresden en Leipzig lagen in de DDR, daar is nooit een cent Marshallhulp naartoe gegaan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')