abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:51:19 #1
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184862281
Universiteit Utrecht ’te wit’.

UTRECHT - De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen.

Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek.

Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.

Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.



https://www.telegraaf.nl/(...)iteit-utrecht-te-wit
=========================
Het moet en het zal! :R
Taskforce Diversiteit! :')
Das Marrakesch vertrag lässt sich grüßen! ;)
Gelukkig is er nog wel forse kritiek op het document! :)
Oja, Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen..... Werkelijk??

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 06-02-2019 21:50:43 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_184862453
Gewoon geen aandacht besteden aan dit geneuzel.
pi_184862502
Terechte klacht, vervelende hetero witmannen moet je weren bij de poort :r
pi_184863061
Die foto ook :')

Draai de camera 180 graden en je hebt 70 Marokkanen man
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:27:28 #5
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_184863111
Wat leven we toch in een achterlijk land.
Het grootste percentage van de Nederlandse bevolking is blank.
Dan is het ook vrij logisch dat het grootste percentage studerende blank is.

Ik begrijp die hele natte droom over dat multicultureel en divers willen zijn echt niet.
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:41:48 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184863371
Hoe is die 'selectieprocedure' nu dan?
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:42:23 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_184863384
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:51 schreef nixxx het volgende:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit
:')_!
pi_184863398
Terecht.

Witte muren, overal whiteboards. Kleur willen we!
Kleur en... Segregatie? Wat?
pi_184864216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 20:41 schreef hugecooll het volgende:
Hoe is die 'selectieprocedure' nu dan?
Verschilt per opleiding, maar bij verschillende opleidingen kan een interview (lees: gesprek) ook bij de procedure horen, met name als je als international of hbo'er met een propedeuse gaat studeren. Dat is een vrij subjectief onderdeel en daar heeft men wel geconstateerd dat mensen met een niet-westerse achtergrond relatief vaak vragen krijgen als "hoe denk je over *insert bijvoorbeeld culturele praktijk/concept*?", waarvan je zou kunnen stellen dat daar al een bepaalde (sturende) vooringenomenheid van uit gaat. Wellicht niet wereldschokkend, maar volgens mij hoeft dat het allemaal ook niet te zijn.
pi_184864238
meer vrouwen in beta pls ^O^
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:21:19 #11
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184864344
Wat een onzin. Als er een universiteit geen kleur ziet is het de UU wel. Je ziet hier ook gewoon een mengelmoes aan etniciteiten, en het mooie is dat het op geen enkele manier geforceerd is. Laten we dat vooral zo houden.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184864620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Eens, maar ik heb dat document niet gelezen, jij ook niet, dus ik heb amper een idee wat voor een waanzin er daadwerkelijk instaat. Dus ja, ik vind alle hysterie die ik hier weer lees ('dit land is verloren etc etc') enorm overtrokken. Ten eerste nemen we zo'n taskforce weer veel te serieus, ten tweede is er nog geen enkele maatregel door de UU genomen.. Ze kijken er alleen ff naar (al komt het nieuws van de Telegraaf, die kunnen zelfs dat al overdrijven).

Maar goed, als jij je er prettiger bij voelt om te doen voorkomen alsof dit document beweert dat zwartjoekels bij de poort worden geweerd, vooral doorgaan met constant boos zijn.

Dus tl;dr: ik ben tegen gedwongen diversiteit en alles daaromheen, maar ik word ook een beetje moe van al die paniekerige Nederlanders die weer constant triggered zijn om een abstract nieuwsberichtje.
Mijn vriendin doet een communicatie master ver buiten de randstad en ik lees wel eens wat essays van haar docenten. Je hebt gelijk dat ik geen idee heb wat dit clubje daadwerkelijk heeft geschreven, maar gezien het zo'n 2 uur treinen richting het zuiden is en ze hier al knettergek zijn ben ik vrij zeker van dat het niet veel soeps is. Niet de wetenschappelijke methode, maar so be it. Ik heb geen wetenschappelijke methode nodig om alleen al de suggestie van inmenging in verenigingen doodeng te vinden.
pi_184864786
Wat is de reden dat ze aparte ingangen voor vrouwen en mannen willen?
pi_184864939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef theunderdog het volgende:
Wat is de reden dat ze aparte ingangen voor vrouwen en mannen willen?
quote:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184865119
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Maar hoezo dan?
pi_184865173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar hoezo dan?
Tja, blijkbaar willen islamitische studenten dat en door aan zulke wensen te voldoen hopen ze meer islamitische studenten aan te trekken. En dat is belangrijker dan de gelijkheid tussen mannen en vrouwen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184865315
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar willen islamitische studenten dat en door aan zulke wensen te voldoen hopen ze meer islamitische studenten aan te trekken. En dat is belangrijker dan de gelijkheid tussen mannen en vrouwen.
Wat een dedain tegenover moslims. Alsof er hordes aan islamitische mensen zijn met universitair niveau, die pas op de universiteit gaan studeren als ze zulke aanpassingen maken.
pi_184865427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat een dedain tegenover moslims. Alsof er hordes aan islamitische mensen zijn met universitair niveau, die pas op de universiteit gaan studeren als ze zulke aanpassingen maken.
Ik vind persoonlijk het dedain tegenover vrouwen groter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184865446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk het dedain tegenover vrouwen groter.
Ook. Maar het gaat hier even over het stimuleren van diversiteit. En de ironie daarin.
pi_184865484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ook. Maar het gaat hier even over het stimuleren van diversiteit. En de ironie daarin.
Yep, de ironie is enorm helaas. Hopelijk komen er genoeg studenten in actie tegen deze plannen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:57 #21
22565 asco
Los in deze tent
pi_184865573
Ze doen maar daar in ghettorandstad. Het zal me allemaal wat verrekken. 👍
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:29:36 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184865897
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:11 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja joh ed van de berg
Goede onderbouwing! :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184867128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef theunderdog het volgende:
Wat is de reden dat ze aparte ingangen voor vrouwen en mannen willen?
Ja dat vroeg ik me ook af. Is dat ook iets van Moslims, dat mannen en vrouwen niet door een ingang mogen?
pi_184867673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:38 schreef theunderdog het volgende:
Wat is de reden dat ze aparte ingangen voor vrouwen en mannen willen?
"Ze" is het bestuur van de Universiteit ? Of een commissie ?
Die willen geen aparte ingangen voor mannen en vrouwen.
Dat is nepnieuws.

quote:
Conclusie
“De Universiteit van Utrecht denkt na over aparte ingangen voor vrouwen en mannen”, twitterde Erdal Balci, schrijver en columnist. Het rapport van de universiteit dat in de publiciteit is gekomen, rept weliswaar van een gebedsruimte met aparte ingangen voor mannen en vrouwen, maar dat is een suggestie die tijdens een verkennende gespreksronde werd geopperd door een student of medewerker. Het is geen plan of beleidsvoornemen van de universiteit.

Dat de universiteit zou nadenken over aparte ingangen om de universiteit in te komen, is helemaal uit de lucht gegrepen
.
https://nieuwscheckers.nl(...)r-vrouwen-en-mannen/
pi_184867769
Gaat de gemeente Utrecht trouwens trouwens ook nog iets doen aan de wijk Witte Vrouwen? ik vind dat namelijk niet meer kunnen in 2019, als vrouw van kleur kun je je daar nooit of te nimmer thuis voelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184867864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:42 schreef Hathor het volgende:
Gaat de gemeente Utrecht trouwens trouwens ook nog iets doen aan de wijk Witte Vrouwen? ik vind dat namelijk niet meer kunnen in 2019, als vrouw van kleur kun je je daar nooit of te nimmer thuis voelen.
Je probeert een versleten grap te maken ?
pi_184867899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:42 schreef Hathor het volgende:
Gaat de gemeente Utrecht trouwens trouwens ook nog iets doen aan de wijk Witte Vrouwen? ik vind dat namelijk niet meer kunnen in 2019, als vrouw van kleur kun je je daar nooit of te nimmer thuis voelen.
Ligt eraan of je zwart of extreem links bent als klager zijnde, dan wel wss.
pi_184867932
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 01:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je probeert een versleten grap te maken ?
Ja man, ik heb een slokkie op, sorry. :@
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184869682
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:18 schreef Faxie het volgende:
Leuk altijd, dat 'heb je er last van?' argument.

Ik heb geen last van kindermisbruik
Ik heb geen last van verkrachtingen
Ik heb geen last van de onderdrukking in bv Noord Korea
Ik heb geen last van de honger in Afrika
Ik heb geen last van huiselijk geweld
Ik heb geen last van dierenmishandeling

Nou oké, carry on dan maar.

Waar ik wél last van heb zijn bepaalde kutusers in dit topic.
Interessant voorbeeld en redelijk egoïstisch. Maar anders gesteld, wie heeft er wel last van een gescheiden ingang voor een gebedsruimte? En wie heeft er wel last van een verkrachting?

Ik vind het een beetje zieke vergelijking eigenlijk, verkrachting vs dit. Maar ok.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:09:39 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184869840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar anders gesteld, wie heeft er wel last van een gescheiden ingang voor een gebedsruimte?
Dat moet je echt vragen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184869859
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat moet je echt vragen?
Ik ben benieuwd welk persoon die gaat bidden last heeft van een eigen ingang. Gelovigen hebben het niet echt op diversiteit :')

Indien niet gelovig snap ik niet dat je er last van hebt. Je komt er toch niet?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:14:57 #32
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184869919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welk persoon die gaat bidden last heeft van een eigen ingang. Gelovigen hebben het niet echt op diversiteit :')

Indien niet gelovig snap ik niet dat je er last van hebt. Je komt er toch niet?
Het hele idee dat iemand er 'last van moet hebben' is sowieso bizar. Je bewijst nu een beetje het punt Faxie probeert te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184869977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 00:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"Ze" is het bestuur van de Universiteit ? Of een commissie ?
Die willen geen aparte ingangen voor mannen en vrouwen.
Dat is nepnieuws.

[..]

.
https://nieuwscheckers.nl(...)r-vrouwen-en-mannen/
Goed. Maar ze hebben dus wel een geestelijk gestoorde student in hun midden.
pi_184870016
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het hele idee dat iemand er 'last van moet hebben' is sowieso bizar. Je bewijst nu een beetje het punt Faxie probeert te maken.
Er zijn mensen die gescheiden ingangen willen. Dat lijken jullie te vergeten? Dan maak je de afweging hebben er mensen baat bij en hebben mensen er last van.

Voorlopig vind ik jullie argumenten waarom dit niet moet gebeuren ook niet heel sterk... Dat iemand er last van zou hebben is juist een geldige reden om dit niet te doen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:26:18 #35
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184870126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er zijn mensen die gescheiden ingangen willen. Dat lijken jullie te vergeten?
Er zijn mensen die dat voor anderen willen bepalen ja. Waarom kijk je daar overheen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:29:01 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184870163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 20:41 schreef hugecooll het volgende:
Hoe is die 'selectieprocedure' nu dan?
Er zijn op de UU 5 bacheloropleidingen waarbij er selectie plaatsvindt:
Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs (ALPO),
Bestuurs- en Organisatiewetenschappen (B&O), Philosophy,
Politics and Economics (PPE), University College Utrecht (UCU) of
University College Roosevelt (UCR).

Daarnaast zijn er 7 opleidingen met numerus fixus.

In alle gevallen bestaat de selectie uit een motivatiegesprek, al dan niet aangevuld met het schrijven van een essay of het leveren van een aanbevelingsbrief.

Voor de overige 38 bacheloropleidingen kun je je gewoon inschrijven en is het enige selectiecriterium: heb je een geldig diploma.
KuikenGuppy
pi_184870241
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dat voor anderen willen bepalen ja. Waarom kijk je daar overheen?
Nee dit is uitgekomen na gesprekken met studenten en medewerkers.

Daarnaast, het is een kleine suggestie. Jij doet alsof ze het gat al in de muren hebben geslagen :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:36:19 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184870274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee dit is uitgekomen na gesprekken met studenten en medewerkers.

Dat is geen antwoord op mijn post :?? Er zijn dus studenten en/of medewerkers die dat willen bepalen voor anderen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184870308
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn post :?? Er zijn dus studenten en/of medewerkers die dat willen bepalen voor anderen.
Nee er zijn studenten die aangeven dat er wellicht moet worden gekeken naar de optie om gescheiden ingangen te hebben bij de gebedsruimtes voor moslims omdat het bij die mensen nogal een ding is.

Ik weet niet waar jij leest dat anderen dat voor anderen bepalen dat er opeens gescheiden ingangen dienen te komen. Ik neem aan dat niet-moslims niet een lunchpauze in de islam gebedsruimte van de UU gaan houden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184870495
Maar goed, de discussie is; meer diversiteit.
(Waarom? Want ja daarom. Okee).

En waar gaat het over? Wat was vanaf het begin het werkelijke onderwerp van de discussie?

De islam.

Goh. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184870560
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:51 schreef SpaceOddity het volgende:
Maar goed, de discussie is; meer diversiteit.
(Waarom? Want ja daarom. Okee).

En waar gaat het over? Wat was vanaf het begin het werkelijke onderwerp van de discussie?

De islam.

Goh. :')
Een divers samengestelde gemeenschap van studenten en docenten draagt bij aan een inspirerende en uitdagende leeromgeving. Het onderwijs wordt beter van een verscheidenheid aan perspectieven, waarbij studenten van elkaar kunnen leren. Bovendien is het een goede voorbereiding op het werken in een pluriforme samenleving. De Universiteit Utrecht vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het overbruggen van tegenstellingen en aan het creëren van gelijke kansen voor iedereen, in lijn met onze missie: we werken aan een betere toekomst voor iedereen.

Moslims integreren niet goed en blijven qua opleiding achter: Fok is boos
Een universiteit probeert onder andere meer moslims naar de schoolbanken te trekken: Fok is boos

Wat wil je nou eigenlijk?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184870736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Een divers samengestelde gemeenschap van studenten en docenten draagt bij aan een inspirerende en uitdagende leeromgeving. Het onderwijs wordt beter van een verscheidenheid aan perspectieven, waarbij studenten van elkaar kunnen leren. Bovendien is het een goede voorbereiding op het werken in een pluriforme samenleving. De Universiteit Utrecht vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het overbruggen van tegenstellingen en aan het creëren van gelijke kansen voor iedereen, in lijn met onze missie: we werken aan een betere toekomst voor iedereen.

Moslims integreren niet goed en blijven qua opleiding achter: Fok is boos
Een universiteit probeert onder andere meer moslims naar de schoolbanken te trekken: Fok is boos

Wat wil je nou eigenlijk?
Dat moslims maar eens moeten stoppen met het segregeren van mannen en vrouwen. Iig in omgevingen als universiteiten en andere publieke gebouwen.

Doe dat maar lekker in de moskee.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184870866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar anders gesteld, wie heeft er wel last van een gescheiden ingang voor een gebedsruimte?
:W
Hoi, ik.

Ik kies er nu eens voor om klaar te zijn met het laten beledigen van mijn westerse waarden.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Een divers samengestelde gemeenschap van studenten en docenten draagt bij aan een inspirerende en uitdagende leeromgeving. Het onderwijs wordt beter van een verscheidenheid aan perspectieven, waarbij studenten van elkaar kunnen leren. Bovendien is het een goede voorbereiding op het werken in een pluriforme samenleving. De Universiteit Utrecht vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het overbruggen van tegenstellingen en aan het creëren van gelijke kansen voor iedereen, in lijn met onze missie: we werken aan een betere toekomst voor iedereen.

Moslims integreren niet goed en blijven qua opleiding achter: Fok is boos
Een universiteit probeert onder andere meer moslims naar de schoolbanken te trekken: Fok is boos

Wat wil je nou eigenlijk?
Dat moslims eens stoppen met datgene wat veel van hun continu doen;
(of op zn minst, -de moslims die zich schuldig maken aan het onderstaande, voor de verandering eens goed worden aangesproken door moslims die zich niet schuldig maken aan het onderstaande)

- Klagen, in de slachtofferrol, inspelend op de goedwillende naïviteit van de usefull idiots.
- Claimen.
- Afdwingen.
- Aandacht trekken, in negatieve zin.
- Bedreigen.
- Het schenden van mensen rechten.
- Inperking van vrijheid.

En in dit specifieke geval;
- Segregatie bevorderen.

Maar dat moslims elkaar zouden gaan aanspreken hierover is natuurlijk een idiote wensgedachte. Stel je voor dat de geleidelijke islamisering zou stagneren, of zelfs zou terug lopen, met dank aan moslims zelf.

Dat is natuurlijk je reinste contradictio in terminis.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184870910
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

:W
Hoi, ik.

Ik kies er nu eens voor om klaar te zijn met het laten beledigen van mijn westerse waarden.

Je bent beledigd dat in de moslimwereld mannen en vrouwen apart bidden?
Damn, pittig leven dan.

Misschien om je gerust te stellen:
"De gebedsruimtes (en dus ook de gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen die toegang bieden tot de gebedsruimtes) is een suggestie/observatie geopperd door studenten en medewerkers. De universiteit heeft geen plannen in die richting."

Ik ben ook tegen de islam, maar als een paar moslims suggeren dat er wellicht moet worden gekeken naar 2 ingangen bij de gebedsruimte omdat dat traditie is, en jullie komen met dit soort betogen (schending van mensenrechten op de UU? TF?), we zelf ook niet echt lekker tolerant zijn.

Er zijn zat zaken om de moslimwereld kritisch te benaderen, en in 9 van de 10 gevallen zal ik naast je staan omdat het een achterlijk geloof is, maar dit vind ik persoonlijk niet een dergelijk geval. Dit wordt compleet uit zn verband gerukt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:19:17 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184870972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Een divers samengestelde gemeenschap van studenten en docenten draagt bij aan een inspirerende en uitdagende leeromgeving.
Is dat echt zo of klinkt dat gewoon vooral mooi?

quote:
Het onderwijs wordt beter van een verscheidenheid aan perspectieven, waarbij studenten van elkaar kunnen leren.
Diversiteit van gedachten is inderdaad een licht voordeel. Probleem is dat men niet selecteert op diversiteit van gedachten en ideeen maar op diversiteit van huidskleur.

quote:
Bovendien is het een goede voorbereiding op het werken in een pluriforme samenleving.
Is dat wel zo? Ik heb in mijn jeugd op nogal blanke scholen gezeten. Ik kan prima opschieten met mensen van een andere culturele achtergrond. Ik woon deels in Thailand en kan mij prima aarden hier. Vanuit mijn eigen ervaring zie ik niet echt wat voor toegevoegde waarde het heeft.

quote:
De Universiteit Utrecht vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan het overbruggen van tegenstellingen
Dat lijkt mij niet het doel van onderwijs. Dat is hooguit een bijkomend iets.

quote:
en aan het creëren van gelijke kansen voor iedereen,
Die gelijke kansen zijn er al. Alleen komt daar niet per se steeds dezelfde uitkomst uit. Dus dan wordt het al snel aanlokkelijk voor dit soort figuren om dan maar de kansen scheef te trekken zodat mensen die eigenlijk net niet verdienen of waarbij het een verloren zaak is nu de plekken kunnen innemen van mensen die gewoon hard werken voor hun doelstellingen.

quote:
in lijn met onze missie: we werken aan een betere toekomst voor iedereen.
Even een voorschotje op het onvermijdelijke puntensysteem in de VS wat hier ongetwijfeld zal overgenomen worden...

Net zoals het communisme...

Een betere toekomst voor iedereen door herdistributie van geld en daarmee het wegnemen van motivatie om harder of slimmer te werken voor een beter leven.

In dit geval een betere toekomst voor iedereen door herdistributie van diplomawaarde en daarmee het wegnemen van motivatie om betere cijfers te krijgen en meer moeite te stoppen voor een betere opleiding.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:24:33 #46
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184871047
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Diversiteit van gedachten is inderdaad een licht voordeel. Probleem is dat men niet selecteert op diversiteit van gedachten en ideeen maar op diversiteit van huidskleur.

'Biologen' die evolutie ontkennen, 'geologen' die beweren dat de aarde een paar duizend jaar oud is, daar wordt het onderwijs echt stukken beter van.
pi_184871052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Interessant voorbeeld en redelijk egoïstisch. Maar anders gesteld, wie heeft er wel last van een gescheiden ingang voor een gebedsruimte? En wie heeft er wel last van een verkrachting?

Ik vind het een beetje zieke vergelijking eigenlijk, verkrachting vs dit. Maar ok.
Apartheid, discriminatie en seksisme onder de moslims moet kunnen. ^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184871113
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is dat echt zo of klinkt dat gewoon vooral mooi?

[..]

Diversiteit van gedachten is inderdaad een licht voordeel. Probleem is dat men niet selecteert op diversiteit van gedachten en ideeen maar op diversiteit van huidskleur.

[..]

Is dat wel zo? Ik heb in mijn jeugd op nogal blanke scholen gezeten. Ik kan prima opschieten met mensen van een andere culturele achtergrond. Ik woon deels in Thailand en kan mij prima aarden hier. Vanuit mijn eigen ervaring zie ik niet echt wat voor toegevoegde waarde het heeft.

[..]

Dat lijkt mij niet het doel van onderwijs. Dat is hooguit een bijkomend iets.

[..]

Die gelijke kansen zijn er al. Alleen komt daar niet per se steeds dezelfde uitkomst uit. Dus dan wordt het al snel aanlokkelijk voor dit soort figuren om dan maar de kansen scheef te trekken zodat mensen die eigenlijk net niet verdienen of waarbij het een verloren zaak is nu de plekken kunnen innemen van mensen die gewoon hard werken voor hun doelstellingen.

[..]

Even een voorschotje op het onvermijdelijke puntensysteem in de VS wat hier ongetwijfeld zal overgenomen worden...

Net zoals het communisme...

Een betere toekomst voor iedereen door herdistributie van geld en daarmee het wegnemen van motivatie om harder of slimmer te werken voor een beter leven.

In dit geval een betere toekomst voor iedereen door herdistributie van diplomawaarde en daarmee het wegnemen van motivatie om betere cijfers te krijgen en meer moeite te stoppen voor een betere opleiding.
Mja het zijn de woorden van UU.
Maar ook jij lijkt te denken dat men de UU minder wit te maken door het top down selectieprocedure aan te passen zodat er meer niet witten worden geselecteerd.
Dat is niet zo...

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Apartheid, discriminatie en seksisme onder de moslims moet kunnen. ^O^
Dat zijn niet mijn woorden, maar ik voel mij niet geroepen om actief moslimvrouwen te wijzen op het feit dat ze minder rechten hebben in die cultuur van ze.


Maar goed, het wordt nu teveel gericht op de islam, geen zin in die discussie om of de islam te verdedigen. Ik blijf bij mn originele standpunt:
Ik ben tegen gedwongen diversiteit en alles daaromheen, maar ik word ook een beetje moe van al die paniekerige Nederlanders die weer constant triggered zijn om een abstract nieuwsberichtje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:30:50 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184871145
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:51 schreef nixxx het volgende:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit.
Ik heb daar een mening over. Laat ze lekker de finketering krijgen. Als je niet samen met een vrouw door een deur kunt, mag je wat mij betreft in Riyadh of Kabul gaan studeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:31:04 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184871147
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:24 schreef Nobu het volgende:

[..]

'Biologen' die evolutie ontkennen, 'geologen' die beweren dat de aarde een paar duizend jaar oud is, daar wordt het onderwijs echt stukken beter van.
Daar is inderdaad de ironie een beetje te vinden.

De diversiteit van gedachten tussen 2 blanke studenten kan vele malen groter zijn en vele malen interessantere discussies en over-en-weer opleveren dan... tsja.. laten we eerlijk wezen.. het hersenloos toevoegen van vertegenwoordigers van de ultra-conservatieve mono-cultuur die islam heet.

Niet dat je als universiteit iets moet doen om mensen vanuit die cultuur weg te jagen oid maar ... laten we vooral mensen gewoon aannemen voor opleidingen waar ze geschikt voor zijn, niet omdat we de andere studenten willen confronteren met 2e-hands ultra-conservatief gereutel onder de banner van diversiteit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:32:56 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184871184
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mja het zijn de woorden van UU.
Maar ook jij lijkt te denken dat men de UU minder wit te maken door het top down selectieprocedure aan te passen zodat er meer niet witten worden geselecteerd.
Dat is niet zo...
Ik zie het in dit artikel nog niet .. dat klopt inderdaad.. maar... ik heb de situatie in de VS genoeg gevolgd om te weten dat dat de logische volgende stap is. Nederland loopt altijd ongeveer 5 a 10 jaar achter op de VS wat betreft dit soort gezooi. Ik twijfel er niet aan dat we binnen een paar jaar het al gaan hebben over het hangen van positieve en negatieve gewichten aan studenten in selectieprocedures op basis van "culturele achtergrond" (lees huidskleur) zoals dit nu ook in de VS gebeurt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184871237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Goed. Maar ze hebben dus wel een geestelijk gestoorde student in hun midden.
Je kent die persoon met die foute opmerking niet.
Dus kun je hem ook niet geestelijk gestoord noemen.
pi_184871302
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie het in dit artikel nog niet .. dat klopt inderdaad.. maar... ik heb de situatie in de VS genoeg gevolgd om te weten dat dat de logische volgende stap is. Nederland loopt altijd ongeveer 5 a 10 jaar achter op de VS wat betreft dit soort gezooi. Ik twijfel er niet aan dat we binnen een paar jaar het al gaan hebben over het hangen van positieve en negatieve gewichten aan studenten in selectieprocedures op basis van "culturele achtergrond" (lees huidskleur) zoals dit nu ook in de VS gebeurt.
Dat leidt tot een nogal hypothetische discussie.
Denk zelf dat Nederland die kant niet zal uitgaan vanwege onze historie die niet vergelijkbaar is met de US. En wij zijn als volk wat nuchterder gelukkig. Minder vatbaar voor identity politics.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:40:21 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184871324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat leidt tot een nogal hypothetische discussie.
Denk zelf dat Nederland die kant niet zal uitgaan vanwege onze historie die niet vergelijkbaar is met de US. En wij zijn als volk wat nuchterder gelukkig. Minder vatbaar voor identity politics.
Dat dacht je.

Zie introductie van "de witte man" en de gender wage gap discussie... zwarte piet discussie.

Nederland is ook gewoon vatbaar voor dit soort modieuze politieke dingen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184871341
Alleen al om de onzin die deze taskforce in dat document schrijft zou iedereen deze universiteit moeten mijden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_184872426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Interessant voorbeeld en redelijk egoïstisch. Maar anders gesteld, wie heeft er wel last van een gescheiden ingang voor een gebedsruimte? En wie heeft er wel last van een verkrachting?

Ik vind het een beetje zieke vergelijking eigenlijk, verkrachting vs dit. Maar ok.
Het argument deugt gewoon niet.
pi_184872439
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:46 schreef Faxie het volgende:

[..]

Het argument deugt gewoon niet.
Welk argument? Dat van verkrachting niemand last heeft? Goed punt idd
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:53:25 #58
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_184872541
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zie het in dit artikel nog niet .. dat klopt inderdaad.. maar... ik heb de situatie in de VS genoeg gevolgd om te weten dat dat de logische volgende stap is. Nederland loopt altijd ongeveer 5 a 10 jaar achter op de VS wat betreft dit soort gezooi. Ik twijfel er niet aan dat we binnen een paar jaar het al gaan hebben over het hangen van positieve en negatieve gewichten aan studenten in selectieprocedures op basis van "culturele achtergrond" (lees huidskleur) zoals dit nu ook in de VS gebeurt.
Het staat er toch al bijna wel in, zie mijn quote uit het document uit het vorige topic:
quote:
In de gesprekken kwamen allerlei misverstanden aan de orde. Hieronder worden er een aantal besproken.
o We willen wel voorkeursbeleid voeren maar dat mag wettelijk niet. Er zou eens moeten worden uitgezocht wat er kan of mag.
- Niet helemaal waar. Discrimineren mag niet, maar er is wel het een en ander mogelijk met quota en voorkeursbeleid. Dit is allemaal grondig uitgezocht en op een rij gezet door onze onderwijsjurist mr. Anton van den Hoeven. Dit kader is beschikbaar.
En dat vind ik niet kunnen op een uni.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_184872566
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Welk argument? Dat van verkrachting niemand last heeft? Goed punt idd
Nee, dat je maar alles prima mag vinden als iemand er geen last van heeft.

En ethische bezwaren vallen blijkbaar niet onder 'last' :')

Nou, negers maar achterin de bus dan he.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:54:49 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184872573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee er zijn studenten die aangeven dat er wellicht moet worden gekeken naar de optie om gescheiden ingangen te hebben bij de gebedsruimtes voor moslims omdat het bij die mensen nogal een ding is.
Bij de mannen ja.

quote:
Ik weet niet waar jij leest dat anderen dat voor anderen bepalen dat er opeens gescheiden ingangen dienen te komen.
De mannen bepalen dat voor de vrouwen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184872622
Ik ben universitair docent en heb toevallig net de overstap van de VU naar de UU gemaakt. Mijn observaties:

• De UU is inderdaad veel witter dan de VU. Ik zie dat om me heen als ik over de campus loop, maar ook bij de studie waar ik werk. Waar ik bij de VU soms werkgroepen had met meer dan de helft allochtonen, moet ik ze nu echt zoeken.

• De VU deed aardig veel om allochtonen te trekken en te behouden. Het zijn vaak studenten die als eerste in de familie gingen studeren, dus er werden een soort ouderdagen gehouden (dit was trouwens voor alle studenten); er was een goed georganiseerde islamitische studievereniging; de mensa had halal producten in het assortiment; en er waren twee gebedsruimtes, één voor vrouwen en één voor mannen.

Twee vragen zijn dan belangrijk. Allereerst, is het erg om een witte universiteit te zijn? Naar mijn mening moet je dit proberen te voorkomen. Je hebt een bepaalde populatie VWO-scholieren en HBO-studenten die komen studeren. Als daar ongeveer 10% allochtone studenten opzitten en jij trekt er maar 3% van, dan mis je veel potentieel talent.

Ten tweede: hoe ver moet je gaan voor meer diversiteit? Dat je halal aanbiedt is niet meer dan normaal, net als er vegetarische opties zijn. Gebedsruimtes vind ik zelf wat moeilijker, omdat een universiteit neutraal zou moeten zijn. Maar wanneer ben je neutraal: als je voorkomt dat mensen hun geloof kunnen belijden (waar je eigenlijk maar één groep mee benadeelt omdat er nou eenmaal in de koran staat dat je vijf keer per dag moet bidden en ze dat dan niet kunnen doen), of als je mensen van alle overtuigingen de mogelijkheid geeft om hun geloof te belijden (wat, mits dit geen overlast met zich mee brengt, niemand benadeelt)? Er zit ergens een grens en ik denk dat dat juist iets is wat ook in die taskforce besproken moet worden.

Tot slot: de telegraaf weet het er wel lekker uit pikken. Dat over die gescheiden gebedsruimtes staat er inderdaad, maar niet als aanbeveling of iets dat moet worden geïmplementeerd. Het staat helemaal aan het eind, in de bijlage "Ter inspiratie":

quote:
Tijdens de voorbereidende gespreksronde werden inspirerende suggesties en interessante
observaties gedaan en kwamen hardnekkige misverstanden op tafel. Hieronder is een
beperkte bloemlezing van deze suggesties, observaties en misverstanden opgenomen. Deze
zijn overigens niet getoetst op (wetenschappelijke) juistheid, maar geven desondanks een
goed beeld van de ideeën en beelden die breed leven.

https://www.uu.nl/files/rapportdiversiteit-en-selectiejan19pdf
Helemaal achterin de bijlage, onder het kopje 'Overig' staat "Zorg voor gebedsruimtes met aparte ingangen/wasgelegenheid voor mannen/vrouwen, zodat moslims kunnen bidden tussen de colleges door." Lekker tendentieus van de Telegraaf om dit er dan uit te pikken en te doen of dit één van de aanbevelingen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skjor op 07-02-2019 12:06:17 ]
pi_184872808
Dat gezeik trouwens over die gescheiden ingangen...

"Universiteit wil een paar genderneutrale toiletten maken omdat daar kennelijk behoefte aan is onder een klein aantal studenten." Iedereen: Moord en brand! Linkse hippies! SJWs!

"Moslims willen gescheiden ingangen voor hun gebedsruimte, zodat mannen en vrouwen apart van elkaar hun schoenen en sokken uit kunnen doen en zich kunnen wassen" Iedereen: Moord en brand! Waar moet dat heen met deze wereld!!1!! Onderdrukking! Terug naar de Middeleeuwen!!!

Hypocriete zooi.
pi_184872879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:54 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nee, dat je maar alles prima mag vinden als iemand er geen last van heeft.

En ethische bezwaren vallen blijkbaar niet onder 'last' :')

Nou, negers maar achterin de bus dan he.
Zucht.
Negers hebben last als ze achterin de bus moeten. Hoe kom je bij al deze bizarre vergelijkingen?

Dus jij wilt gescheiden ingangen voor islamitische gebedsruimten tegengaan. Waarom nu per se? Kun je dat concreet aangeven?

[ Bericht 7% gewijzigd door ThePlaneteer op 07-02-2019 12:16:37 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:18:46 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184873033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:53 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het staat er toch al bijna wel in, zie mijn quote uit het document uit het vorige topic:

[..]

En dat vind ik niet kunnen op een uni.
Dank je . Heb ik over het hoofd gezien. Wel grappig dat de aanname van ThePlaneteer was dat we hier in Nederland oh zo nuchter zijn en dat het nooit zo ver zou komen. Ik was nog bereid toe te geven dat het nog op de horizon lag maar het is er al bijna.

En sowieso eens. Bizar dat hier uberhaupt discussie over is binnen die kringen. Het gelijkheidsbeginsel is daar voor een reden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184873383
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dank je . Heb ik over het hoofd gezien. Wel grappig dat de aanname van ThePlaneteer was dat we hier in Nederland oh zo nuchter zijn en dat het nooit zo ver zou komen. Ik was nog bereid toe te geven dat het nog op de horizon lag maar het is er al bijna.

En sowieso eens. Bizar dat hier uberhaupt discussie over is binnen die kringen. Het gelijkheidsbeginsel is daar voor een reden.
Ja hallo, dit stukje staat in een bijlage waar enkele vragen worden beantwoord:
Ter inspiratie 2: Hardnekkige misverstanden
In de gesprekken kwamen allerlei misverstanden aan de orde. Hieronder worden er een
aantal besproken.

We willen wel voorkeursbeleid voeren maar dat mag wettelijk niet. Er zou eens
moeten worden uitgezocht wat er kan of mag.
(dit vraagt iemand zich af)
Niet helemaal waar. Discrimineren mag niet, maar er is wel het een en ander
mogelijk met quota en voorkeursbeleid. Dit is allemaal grondig uitgezocht en op een
rij gezet door onze onderwijsjurist mr. Anton van den Hoeven. Dit kader is
beschikbaar


Er staat niet eens dat ze een quota willen? Dit is het enige wat er genoemd wordt mbt quota, jullie doen nu alsof er in dit rapport wordt voorgesteld niet witte eerder te selecteren met behulp van een quota, om daarna de lijn door te trekken dat de identity politics nu echt in NL zijn gearriveerd.

Jullie lopen beetje te hard van stapel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:42:16 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184873445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:05 schreef Skjor het volgende:
Dat gezeik trouwens over die gescheiden ingangen...

"Universiteit wil een paar genderneutrale toiletten maken omdat daar kennelijk behoefte aan is onder een klein aantal studenten." Iedereen: Moord en brand! Linkse hippies! SJWs!

"Moslims willen gescheiden ingangen voor hun gebedsruimte, zodat mannen en vrouwen apart van elkaar hun schoenen en sokken uit kunnen doen en zich kunnen wassen" Iedereen: Moord en brand! Waar moet dat heen met deze wereld!!1!! Onderdrukking! Terug naar de Middeleeuwen!!!

Hypocriete zooi.
Wat een domme vergelijking :')!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184873838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kent die persoon met die foute opmerking niet.
Dus kun je hem ook niet geestelijk gestoord noemen.
Je hoeft daarvoor iemand niet te kennen. Robert M kende ik ook niet, toch is het volgens mij vrij valide om hem te classificeren als een pervers figuur.
pi_184873852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je bent beledigd dat in de moslimwereld mannen en vrouwen apart bidden?
Damn, pittig leven dan.
Nee hoor, niet serieus bedoeld. Ze doen maar. Maar zoals je zegt; pittig leven als jij je beledigt gaat voelen na aanleiding van iets wat voor een ander als volstrekt onbelangrijk/onschuldig is. Iets wat voor heel veel moslims geld. Wat heet; kondig aan dat je van plan bent om een cartoon contest te doen, en het eind is zoek.

Maar, de mate van doelbewuste segregatie van (eigenlijk alleen maar) moslims, met bijvoorbeeld het kapot maken van moderne westerse waarden, is bij mij allang de grens van tolerantie/acceptatie gepasseerd. Moslims hebben het vaak over ''respect'', echter wanneer het aankomt op respect naar de westerse waarden die mij lief zijn, valt zowaar het tegenover van respect te ontwaren. Zowaar dus toch; beledigend voor waarden die mij dierbaar zijn en waar ik trots op ben. Dan heb ik natuurlijk nog altijd de keus om er voor te kiezen om beledigd te laten voelen. Nu zijn mijn tenen niet zo lang als de gemiddelde moslim, maar zoals ik al aangaf; de grens is gepasseerd.
quote:
Misschien om je gerust te stellen:
"De gebedsruimtes (en dus ook de gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen die toegang bieden tot de gebedsruimtes) is een suggestie/observatie geopperd door studenten en medewerkers. De universiteit heeft geen plannen in die richting."
Sorry, maar het zou mij pas gerust stellen als alle gebedsruimtes uit dit soort locaties/instanties/whatever zouden verdwijnen. En in het bijzonder de islamitische.
quote:
Ik ben ook tegen de islam, maar als een paar moslims suggeren dat er wellicht moet worden gekeken naar 2 ingangen bij de gebedsruimte omdat dat traditie is, en jullie komen met dit soort betogen (schending van mensenrechten op de UU? TF?), we zelf ook niet echt lekker tolerant zijn.
Dat klopt helemaal. Een trieste constatering; om er voor te zorgen dat onze moderne westerse waarden niet verder (of uiteindelijk helemaal, zoals in ver ge-islamiseerde wijken) verdrinken ten opzichte van islamitische waarden die haaks staan op die van onze, waarbij de vrijheid compleet verloren gaat, dienen we helaas een deel van diezelfde vrijheid op te offeren.

Dat het hier zover komt als in Turkije bijvoorbeeld lijkt mij onwaarschijnlijk, maar feit blijft; waar de islam verschijnt, verdwijnt geleidelijk aan democratie, (''westerse'') vrijheden, tolerantie en evenwichtige diversiteit. Die laatste is grappig, aangezien het meestal de islam zelf betreft die steeds vraagt om méér islam(itische waarden) onder de noemer van méér diversiteit.
quote:
Er zijn zat zaken om de moslimwereld kritisch te benaderen, en in 9 van de 10 gevallen zal ik naast je staan omdat het een achterlijk geloof is, maar dit vind ik persoonlijk niet een dergelijk geval. Dit wordt compleet uit zn verband gerukt.
Snap ik. Maar zoals ik al aangaf, ben ik inmiddels een grens gepasseerd waardoor ik ook zo sterk ageer tegen een voorbeeld zoals dit wat ogenschijnlijk onschuldig en onbelangrijk overkomt. Dat is dus gewoon persoonlijk. Maar doe een stap terug, zie de context en de patroneren van het grotere plaatje, dan is dit niets anders dan wederom opnieuw een nieuw voorbeeld van de inmiddels zovelen, die er al zijn én die nog gaan komen als het gaat om de sluikse werking van de islamisering hier. Altans, zo zie ik het, moge dat duidelijk zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184874072
Als we jouw argumentatie zouden omdraaien moet Zwarte Piet ook direct worden afgeschaft. Hoe heet ie term tegenwoordig ook alweer? Beroepsgekwetsen? Je maakt jezelf exact aan dezelfde dingen schuldig als de moslims waar je je zo tegen ageert... Dat vind ik hypocriet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184874825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft daarvoor iemand niet te kennen. Robert M kende ik ook niet, toch is het volgens mij vrij valide om hem te classificeren als een pervers figuur.
Jawel.... je moet iemand voldoende kennen of anders moet er veel in de publiciteit geweest zijn over die persoon ivm geestelijk gestoordheid.
Wat jij roept ..... is flauwekul.
pi_184874836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jawel.... je moet iemand voldoende kennen of anders moet er veel in de publiciteit geweest zijn over die persoon ivm geestelijk gestoordheid.
Wat jij roept ..... is flauwekul.
Neen
pi_184874857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:56 schreef Skjor het volgende:
Ik ben universitair docent en heb toevallig net de overstap van de VU naar de UU gemaakt. Mijn observaties:

• De UU is inderdaad veel witter dan de VU. Ik zie dat om me heen als ik over de campus loop, maar ook bij de studie waar ik werk. Waar ik bij de VU soms werkgroepen had met meer dan de helft allochtonen, moet ik ze nu echt zoeken.

• De VU deed aardig veel om allochtonen te trekken en te behouden. Het zijn vaak studenten die als eerste in de familie gingen studeren, dus er werden een soort ouderdagen gehouden (dit was trouwens voor alle studenten); er was een goed georganiseerde islamitische studievereniging; de mensa had halal producten in het assortiment; en er waren twee gebedsruimtes, één voor vrouwen en één voor mannen.

Twee vragen zijn dan belangrijk. Allereerst, is het erg om een witte universiteit te zijn? Naar mijn mening moet je dit proberen te voorkomen. Je hebt een bepaalde populatie VWO-scholieren en HBO-studenten die komen studeren. Als daar ongeveer 10% allochtone studenten opzitten en jij trekt er maar 3% van, dan mis je veel potentieel talent.

Om te beginnen is het aantoonbaar onjuist dat er weinig allochtone studenten op de UU zitten.

quote:
Utrecht wil dat de instroom van studenten ‘diverser’ wordt. Volgens de universiteit heeft 10 procent van de studenten een niet-westerse achtergrond, terwijl dat bij vwo-leerlingen 20 procent zou zijn. Volgens sociaal-geograaf Josse de Voogd kloppen deze cijfers echter niet.

,,Uit de officiële cijfers blijkt dat 10 procent van de vwo-leerlingen van allochtone afkomst is, precies even hoog als op de universiteit Utrecht. Het is dus onzin dat de universiteit meer studenten met een niet-westerse achtergrond zou moeten werven. Het is divers genoeg.”

Hij vermoedt waar de fout vandaan komt. ,,Waarschijnlijk heeft de universiteit bij de cijfers alleen naar de stad Utrecht gekeken. Daar is het aandeel allochtone leerlingen op het vwo hoger. Maar het natuurlijke achterland van de universiteit is veel groter dan de stad alleen. Dat wordt in de academische wereld nog al eens vergeten.”
https://www.ad.nl/utrecht(...)iet-te-wit~afb49808/
En jouw vraag: 'Is het erg om een witte universiteit te zijn'?
Daar kan je van mening over verschillen. Maar ook als je vind dat dit wel een probleem is dan is zo'n diversiteitsbeleid eerder problematisch dan dat het wat oplost.

quote:
Ook de Leidse historicus Geerten Waling ziet niets in het diversiteitsbeleid van de UU. ,,Het focust heel erg op groepsdenken. Dat komt de inclusiviteit juist niet ten goede. Het is overgewaaid uit de VS en heel modieus, maar nauwelijks van toepassing op onze samenleving. Zeker niet op een universiteit waar over het algemeen veel tolerante mensen rondlopen."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:10:06 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184874929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:56 schreef Skjor het volgende:

Tot slot: de telegraaf weet het er wel lekker uit pikken. Dat over die gescheiden gebedsruimtes staat er inderdaad, maar niet als aanbeveling of iets dat moet worden geïmplementeerd
Maar schijnbaar is dat dus wel al op een andere universiteit geïmplementeerd. Wat al helemaal een gotspe is natuurlijk :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184874964
Sowieso vind ik het raar dat er gebedsruimtes moeten zijn op een universiteit. Je komt daar om te leren, niet om te bidden. Als je je studie afgerond hebt en ergens voor een bedrijf aan de slag gaat zullen daar ook geen gebedsruimtes zijn.
pi_184875072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als we jouw argumentatie zouden omdraaien moet Zwarte Piet ook direct worden afgeschaft. Hoe heet ie term tegenwoordig ook alweer? Beroepsgekwetsen? Je maakt jezelf exact aan dezelfde dingen schuldig als de moslims waar je je zo tegen ageert... Dat vind ik hypocriet.
Ik vind dit nergens op slaan, maar het zal wel.

Ben ik hypocriet, toe maar.

Net zo hypocriet als de moslim die het normaal vind dat in islamitische landen elke uiting van een religie anders dan de islam verboden is, maar elders wel het recht meent te kunnen hebben om datzelfde voorrecht te kunnen claimen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184875082
In de vorige eeuw deden universiteiten veel moeite om meer studenten van het platteland en uit arbeidersmilieus te trekken. Die groepen waren destijds ondervertegenwoordigd in het hoger onderwijs en dat vond men jammer.

Leverde dat toen ook zo'n hysterie op? :{
pi_184875144
Ze serveren ook al geen vlees mee in de kantines :')

Ben blij dat ik er weg ben.

Deze stap was te verwachten dus.
pi_184875196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik heb daar een mening over. Laat ze lekker de finketering krijgen. Als je niet samen met een vrouw door een deur kunt, mag je wat mij betreft in Riyadh of Kabul gaan studeren.
Zou je wel zeggen, maar helaas mogen ze op de deugdscholen in de moskee gaan bidden als uitje.
pi_184875231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:19 schreef Brandaris01 het volgende:
In de vorige eeuw deden universiteiten veel moeite om meer studenten van het platteland en uit arbeidersmilieus te trekken. Die groepen waren destijds ondervertegenwoordigd in het hoger onderwijs en dat vond men jammer.

Leverde dat toen ook zo'n hysterie op? :{
Totaal niet te vergelijken.

In die tijd was het enorm moeilijk voor die groepen om een plekje op een universiteit te vergaren. Anno 2019 hebben allochtonen net zoveel mogelijkheden om naar de universiteit te gaan als autochtonen met dezelfde kwalificaties. Bovendien ging het toen om het verbeteren van de financiering, huisvesting en bereikbaarheid van die groepen en nu gaat het om halal voedsel, bidruimtes met gescheiden ingangen en roosters met islamitische feestdagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:32:12 #80
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184875358
Waar is meer diversiteit nou eigenlijk goed voor?
Dat stukje mis ik altijd in dit debat. Te wit, ja en dan?
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')