abonnement Unibet Coolblue
pi_184828359
Trump Inaugural Committee Ordered to Hand Over Documents to Federal Investigators

quote:
President Trump’s inaugural committee was ordered on Monday to turn over documents about its donors, finances and activities to federal prosecutors in Manhattan, according to two people familiar with their investigation into the committee’s activities.

A lawyer working with the inaugural committee received a subpoena on Monday evening seeking documents related to all of the committee’s donors and event attendees; any benefits handed out, including tickets and photo opportunities with the president; federal disclosure filings; vendors; contracts; and more, one of the people said.

Prosecutors also showed interest in whether any foreigners illegally donated to the committee, as well as whether committee staff knew that such donations were illegal, asking for documents laying out legal requirements for donations. Federal law prohibits foreign contributions to federal campaigns, political action committees and inaugural funds.

A spokesman for the inaugural committee said it was still reviewing the subpoena and intended to cooperate with the investigation. A spokesman for the United States attorney’s office in Manhattan declined to comment. ABC first reported that a subpoena was in the works.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184828392
kenvogel twitterde op dinsdag 05-02-2019 om 00:03:03 TANTALIZING NUGGET: RINAT AKHMETSHIN, the Russian-American lobbyist who attended the 2016 Trump Tower mtg with the lawyer promising dirt on @HillaryClinton, received $$$ from "a veteran Republican operator with ties to the TRUMP campaign," per @BuzzFeed. https://t.co/Le77hrzjlr reageer retweet
A Lobbyist At The Trump Tower Meeting Received Half A Million Dollars In Suspicious Payments

A bank flagged transactions, including large cash deposits, made before and after Rinat Akhmetshin attended the 2016 Trump Tower meeting.

quote:
A Russian-born lobbyist who attended the controversial Trump Tower meeting in June 2016 received a series of suspicious payments totaling half a million dollars before and after the encounter.

Documents reviewed by BuzzFeed News show that Rinat Akhmetshin, a Soviet military officer turned Washington lobbyist, deposited large, round-number amounts of cash in the months preceding and following the meeting, where a Russian lawyer offered senior Trump campaign officials dirt on Hillary Clinton.

The lobbyist also received a large payment that bank investigators deemed suspicious from Denis Katsyv, whose company Prevezon Holdings was accused by the US Justice Department of laundering the proceeds of a $230 million Russian tax fraud.

The Trump Tower meeting and those who attended it have become a focus of special counsel Robert Mueller’s inquiry into whether the president’s campaign colluded with Russia to interfere in the 2016 election. As part of that inquiry, banks were asked to pull financial information on the meeting attendees, and investigators at Wells Fargo handed over documents on Akhmetshin to the US Treasury in 2017. Those records were passed to Mueller's team, but Peter Carr, a spokesperson for the special counsel, declined to say whether the transactions are under investigation. Congressional investigators also requested the financial information from the Treasury Department.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 03:26:33 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184828420
quote:
According to the subpoena, the investigation covers allegations of conspiracy against the US, false statements, mail fraud, wire fraud, money laundering, inaugural committee disclosure violations, & laws prohibiting contributions by foreign nations. https://t.co/OHPIJUjqhA
:9
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184829590
quote:
US investigating whether Saudi Arabia gave third parties American-made weapons: report

Saudi Arabia and its coalition gave al Qaeda, Salafi militias and other factions in Yemen weapons that were produced by the United States, CNN reported Monday.

The weapons have also reportedly been captured by Iranian-backed rebels groups fighting the coalition in Yemen, meaning they may be reverse-engineered for intelligence.

A Department of Defense official confirmed to CNN that the U.S. is investigating the issue, as transferring military equipment to a third party would violate U.S.-Saudi coalition arms agreements.
https://thehill.com/polic(...)merican-made-weapons

Winning!
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184830567
quote:
Dat is toch niets nieuws? Al had ik begrepen dat de VS eist dat ze video's per lancering laten zien voordat ze nieuwe krijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184831088
Lindsey Graham waarschuwt voor "oorlog" binnen de partij.

SPOILER
nu.nl
pi_184831499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is toch niets nieuws? Al had ik begrepen dat de VS eist dat ze video's per lancering laten zien voordat ze nieuwe krijgen.
Dat de Saudis Amerikaanse wapens aan Al Qaeda leveren is niets nieuws?
pi_184831892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat de Saudis Amerikaanse wapens aan Al Qaeda leveren is niets nieuws?
In Syrie niet volgens mij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:25:36 #59
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184832074
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Lindsey Graham waarschuwt voor "oorlog" binnen de partij.

SPOILER
nu.nl
Hoe serieus moeten we Graham nemen? Zoals een kasteelheer vroeger zei: Als de teckels blaffen, draait de baanderheer zich nog even om, maar als de jachthond bast, grijpt hij naar de wapenen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 februari 2019 @ 11:29:43 #60
426493 crew  PippenScottie
pi_184832162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hoe serieus moeten we Graham nemen? Zoals een kasteelheer vroeger zei: Als de teckels blaffen, draait de baanderheer zich nog even om, maar als de jachthond bast, grijpt hij naar de wapenen.
Sinds de befaamde golftrip is Graham niet meer serieus te nemen.
pi_184832531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is meer een indicator dat er scheuren zichtbaar worden.

Het land zou zich overigens evenveel zorgen moeten maken om het volgende:

Onder de Republikeinen in de Senaat, waar deze partij nog de meerderheid heeft, groeit weerstand tegen de dreigementen van Trump om de noodtoestand uit te roepen. Als genoeg Republikeinse senatoren de Democraten steunen, kan de Senaat de noodtoestand van Trump blokkeren. Dit besluit kan de president dan in theorie negeren. Mitch McConnell, de leider van de Republikeinen in de Senaat, heeft Trump echter al laten weten dat dit geen verstandige zet zou zijn.

Maak daar maar een 90% zekerheid van dat Trump dit in de praktijk gewoon gaat negeren. Want tot nu toe heeft hij structureel voor de slechtste keuzes voor het land en de beste keuzes voor hem gekozen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 11:56:03 #62
3928 Ulx
pi_184832623
Men moet in de VS nu ongeveer de belastingaangifte doen. Op Twitter stikt het nu van de boze mensen die ondanks de taxcut veel minder terugkrijgen dan vorig jaar.

quote:
Wat reacties op die tweet:

quote:
This is real, I do the taxes of all my family and friends, we are all getting less, I usually get around $3,000 in a refund. I made $9,000 less this year than last year and I owe almost a grand in federal taxes and getting $1,000 less in my state refund. Trump & GOP are done!
quote:
We usually get around $3,500 to $4,000. We owe $621. We pay a ton in taxes here in Connecticut. I maxed my deduction so quickly my head spun. It’s disgusting. We are paying for rich people to buy more toys! SMFH!
quote:
Thanks to @realDonaldTrump and @GOP tax bill, my family was just hit with the largest tax increase in our lives by them getting rid of itemized deductions like mortgage interest on federal taxes.

I’ve been a loyal conservative, voting Republican since I could vote.

What a joke!
Verder weinig 'Itoldyouso' berichten. Mensen over het hele spectrum lijken zich aardig genaaid te voelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:58:06 #63
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184832659
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is meer een indicator dat er scheuren zichtbaar worden.

Het land zou zich overigens evenveel zorgen moeten maken om het volgende:

Onder de Republikeinen in de Senaat, waar deze partij nog de meerderheid heeft, groeit weerstand tegen de dreigementen van Trump om de noodtoestand uit te roepen. Als genoeg Republikeinse senatoren de Democraten steunen, kan de Senaat de noodtoestand van Trump blokkeren. Dit besluit kan de president dan in theorie negeren. Mitch McConnell, de leider van de Republikeinen in de Senaat, heeft Trump echter al laten weten dat dit geen verstandige zet zou zijn.

Maak daar maar een 90% zekerheid van dat Trump dit in de praktijk gewoon gaat negeren.
Dat de republikeinen in een soort van vrije val zijn geraakt is maar al te duidelijk. Maar dit is al een tijdje aan de hand. Zelfs vóór Trump. Waar de GOP nog het meest berucht op is, is het feit dat ze alleen nog met kunstgrepen (Gerrymandering, voter suppression, electoral college) nog aan de bak kunnen komen. En de democraten beginnen het spelletje nu zo langzamerhand door te krijgen. Ze hebben ook door dat er getalsmatig op het moment té weinig republikeinen zijn. De GOP leunt nu té veel op swingstates, maar kunnen nu geen potten meer breken daar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_184836088
Trump’s superbowl interview https://edition.cnn.com/2(...)interview/index.html
Wat erg dat de stupiditeiten die de man uitkraamt, zó snel zijn gewend totdat je het weer eens op een rijtje leest...

Hóe laat onze tijd, de Sotu?
pi_184836148
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:18 schreef AnneX het volgende:
Hóe laat onze tijd, de Sotu?
Vannacht om 03:00.
pi_184836616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:23 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

Dank. Dan weet ik zeker dat ik voor nachtrust kies. Lees en hoor het wel...🇺🇸
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 16:16:31 #67
3928 Ulx
pi_184836914
Dat gezwets over een enorme crisis terwijl hij drie dagen eerder op de golfbaan stond skip ik ook.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 16:19:35 #68
3928 Ulx
pi_184836965
quote:
In the final weeks leading up to the inauguration, the inaugural committee's deputy chairman, Rick Gates, asked several vendors if they'd be willing to accept payment directly from donors, or through channels outside the inaugural committee, WSJ reports. https://t.co/iRftXtWWiZ
Wowie, dit lijkt me niet geheel legaal.
pi_184838382
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 05-02-2019 om 16:40:07 Trump is attacking Chuck Schumer on Twitter just hours before he delivers what his aides keep claiming will be a message of unity. reageer retweet
pi_184838576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat de republikeinen in een soort van vrije val zijn geraakt is maar al te duidelijk. Maar dit is al een tijdje aan de hand. Zelfs vóór Trump. Waar de GOP nog het meest berucht op is, is het feit dat ze alleen nog met kunstgrepen (Gerrymandering, voter suppression, electoral college) nog aan de bak kunnen komen. En de democraten beginnen het spelletje nu zo langzamerhand door te krijgen. Ze hebben ook door dat er getalsmatig op het moment té weinig republikeinen zijn. De GOP leunt nu té veel op swingstates, maar kunnen nu geen potten meer breken daar.
Dat is ook zo maar m'n dikgedrukte highlight en m'n toelichting erop staan eigenlijk los van de republikeinen.

Dat er straks een POTUS is die de noodtoestand gaat aankondigen en vanuit die positie een volledig vrij speelveld lijkt te krijgen om als autocraat te kunnen regeren is erger.

En Trump met vrije hand zal er alles aan doen om de democraten en opstandige republikeinen een flinke dreun te geven voor zijn ego-krenking van de afgelopen weken.

Zet 'm in ieder geval maar vast als het volgend unicum in de Amerikaanse geschiedenis op papier.
pi_184838713
The plan to keep Trump’s taxes hidden

The Trump administration wants to drag an expected Democratic request for the president’s tax returns into a quagmire of arcane legal arguments.

quote:
The new House Democratic majority is widely expected to test one of Donald Trump’s ultimate red lines by demanding the president’s personal tax returns — and the Trump administration has been gearing up for months to fight back hard.

Trump's Treasury Department is readying plans to drag the expected Democratic request for Trump’s past tax filings, which he has closely guarded, into a quagmire of arcane legal arguments.

At the same time, officials intend to publicly cast the request as a nakedly partisan exercise. The two-pronged scheme was developed by a handful of top political appointees and lawyers inside the department — with the ultimate goal of keeping the president’s past returns private, according to four people familiar with the administration’s approach.

The strategy will hinge on an argument that politically motivated Democrats will inevitably leak Trump’s tax information — a felony in and of itself — if the IRS hands over the documents. So because Democrats can’t be trusted to keep the documents private, they shouldn’t get them in the first place, officials will insist. Treasury officials have been waiting since early January for a top Democrat to make the request.

[..]
pi_184838826
Aardig stuk over de effecten van een potentiële kandidatuur van Schulz:
https://fivethirtyeight.c(...)x_cid=story-facebook
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 18:06:23 #73
3928 Ulx
pi_184838877
Je mag hem geen miljardair meer noemen. Dat is te negatief volgens hem.
pi_184839415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:56 schreef Ulx het volgende:
Men moet in de VS nu ongeveer de belastingaangifte doen. Op Twitter stikt het nu van de boze mensen die ondanks de taxcut veel minder terugkrijgen dan vorig jaar.

[..]

Wat reacties op die tweet:

[..]

[..]

[..]

Verder weinig 'Itoldyouso' berichten. Mensen over het hele spectrum lijken zich aardig genaaid te voelen.
Wat een huilies. Eerst stoer voor conman Trump stemmen en dan huilen dat hij je geld afpakt.
Mooi op de blaren zitten ^O^
Radio Espantoso
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 18:55:16 #75
3928 Ulx
pi_184839916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:32 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Wat een huilies. Eerst stoer voor conman Trump stemmen en dan huilen dat hij je geld afpakt.
Iedereen zit op de blaren, duh. Niet alleen de Trumpstemmer.

Ik zie weinig reacties van mensen die blij zijn met de teruggave. Of mensen die het miljardairs gunnen dat die minder moeten betalen. Of blij zijn dat de aangifte nu op een briefkaart past.

Ik ben benieuwd naar de polls als de meeste mensen klaar zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het de GOP ineens populairder maakt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 20:11:36 #76
3928 Ulx
pi_184841884
Oh, volgens Sarah had de inauguratie van Trump niets te maken met Trump.

quote:
Sarah Sanders: Corruption in Trump’s inauguration has ‘nothing to do with the White House’ https://t.co/YmZdXtmzh9
pi_184842510
Het Amerikaanse electoraat drijft ook geleidelijk aan verder uit elkaar:
http://www.pewresearch.or(...)riorities-should-be/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184845404
justinhendrix twitterde op dinsdag 05-02-2019 om 15:32:02 Receipts from @BuzzFeedNews: Secret Files Show How Trump Moscow Talks Unfolded While Trump Heaped Praise On Putin https://t.co/TvyT0v4xJS via @azeen reageer retweet
pi_184846511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:32 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Bron is twitter. Ik zou er niet te eel waarde aan hechten.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 23:39:27 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184846862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:16 schreef Ulx het volgende:
Dat gezwets over een enorme crisis terwijl hij drie dagen eerder op de golfbaan stond skip ik ook.
Ik ga maar Designated Survivor kijken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184846871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:23 schreef Genesisfan het volgende:

[..]

En daarna de reactie of de alternatieve SotU van de democraten. Twee zelfs, de officiële van Stacey Abrams, en eentje van Bernie Sanders. Wat de zoveelste rel op democraticunderground veroorzaakt. Met commentaren als
quote:
Hey, she is a WOMAN and a person of COLOR.
Not surprised at Bernie’s lack of respect here.
Not at all.
  Overall beste user 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 00:18:23 #83
3928 Ulx
pi_184847357
quote:
Beto O'Rourke tells Oprah Winfrey he will make his decision on running by 2020 "really soon...by the end of this month"
Kijk...Ik wacht af....
pi_184847936
JustinElliott twitterde op dinsdag 05-02-2019 om 23:56:51 NEW: Confidential memo shows company of Trump Inaugural chair Tom Barrack sought to profit from connections to Trump administration and foreignershttps://t.co/wn3ch98Yvv with @ilyamarritz reageer retweet
pi_184848055

WashTimes twitterde op woensdag 06-02-2019 om 01:40:33 Elizabeth Warren claimed 'American Indian' race on State Bar of Texas registration card https://t.co/9n8IMW491S https://t.co/hWYKibqAF6 reageer retweet
:D
pi_184848152
AsteadWesley twitterde op woensdag 06-02-2019 om 01:32:36 Warren offers another apology to @AnnieLinskey and the Washington Post after they find she filled out a 1986 State Bar of Texas form claiming Indian heritage. https://t.co/frbs5vQuZD reageer retweet
pi_184848187
BNONews twitterde op woensdag 06-02-2019 om 02:04:18 BREAKING: Trump will meet North Korean leader Kim Jong Un for a two-day summit in Vietnam on February 27 and 28 - Politico reageer retweet
pi_184848251
Filmpje in tweet:

kylegriffin1 twitterde op woensdag 06-02-2019 om 02:25:39 Chuck Schumer: "If he calls for unity tonight, we'll have to say, 'let's see what happens tomorrow and the day after and the day after.' Because in the past he's called for unity and he's forgotten about it by the next morning." https://t.co/2sfiCJFdeI reageer retweet
pi_184848265
damianpaletta twitterde op woensdag 06-02-2019 om 02:39:28 As Trump revives campaign call for $1 trillion infrastructure plan, worth remembering he rejected proposals from aides over how to pay for it. He liked idea of pure govt borrowing, while NEC wanted public-private deal. New roads and bridges sounds great but it’s all about the $$$ reageer retweet
pi_184848273
WouterZwart twitterde op woensdag 06-02-2019 om 02:45:16 De "designated survivor" dit jaar is Minister van Energie Rick Perry. #StateOfTheUnion2019 reageer retweet
  woensdag 6 februari 2019 @ 03:06:30 #91
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_184848327
Wat een poppenkast :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2019 @ 03:09:59 #92
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_184848341
Gelukkig heeft hij zijn gesnuif niet afgeleerd. :') :(
Carpe Libertatem
  woensdag 6 februari 2019 @ 03:11:25 #93
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_184848350
Het is ook allemaal niet naturel zakmazegge.. het is allemaal geacteerd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_184848369
svdate twitterde op woensdag 06-02-2019 om 02:22:28 White House claims Trump wants to offer a unifying message. So he will start out with the trolly, right-wing talk radio insult name for the Democratic Party? https://t.co/tQTo4hXvHv reageer retweet
ddale8 twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:09:32 Yes indeed, Trump said "Democrat agenda" in the opening unity pitch. reageer retweet
pi_184848376
ddale8 twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:15:47 “We must reject the politics of revenge, resistance and retribution and embrace the boundless potential of cooperation, compromise and the common good." - Donald J. Trump reageer retweet
ddale8 twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:16:46 Trump warns against "vengeance." He loves vengeance! He is America's leading vengeance advocate. reageer retweet
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2019 @ 03:20:48 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_184848380
Hehe, ondertussen is hij gewoon weer full rally mode gegaan.
Carpe Libertatem
pi_184848385
pi_184848410
WouterZwart twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:30:22 President Trump krijgt kamerbreed applaus voor zijn inzet om het Amerikaanse strafrechtsysteem te hervormen. Met name zwarte Amerikanen worden buitenproportioneel gestraft voor kleine vergrijpen. De vrouw die clementie van Trump kreeg zit in de zaal, in tranen. #SOTU2019 reageer retweet
pi_184848422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 03:31 schreef Houtenbeen het volgende:
WouterZwart twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:30:22 President Trump krijgt kamerbreed applaus voor zijn inzet om het Amerikaanse strafrechtsysteem te hervormen. Met name zwarte Amerikanen worden buitenproportioneel gestraft voor kleine vergrijpen. De vrouw die clementie van Trump kreeg zit in de zaal, in tranen. #SOTU2019 reageer retweet
Door samenwerking van Republikeinen met Democraten en zolang Trump zich er niet mee bemoeit gaat het prima :P
pi_184848445
WouterZwart twitterde op woensdag 06-02-2019 om 03:50:24 Trump benadrukt dat, 100 jaar nadat vrouwen stemrecht kregen, nu meer vrouwen dan ooit werken EN in het Congres zitten. Groot applaus. Alle vrouwen staan op en vieren, ook de Democratische die speciaal om deze reden in het wit zijn gekleed. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')