ultra_ivo | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:45 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
ultra_ivo | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:46 |
3 verenigingen: Randonneurs Nederland, Willesden CC en BEMI | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:46 |
https://www.canyon.com/nl(...)nyon-al-slx-9-0.html Ook een mooie, xt afmontage en een Fox vork. Je kan ook minder uitgeven je moet alleen een voorvork hebben met 1 poot lucht en 1 poot air, en oliedemping. En die fietsen zijn misschien vanaf 1000.- | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:47 |
mee eens. Goeie ongeveerde fiets moet je tegen aan lopen. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat je veel geveerde instap tot midde klasse mtb's hebt met toch redelijk matige en zware geveerde voorvork. (Rockshox Recon of xc30) | |
ultra_ivo | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:50 |
Er staan er nog zat in schuurtjes. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:51 |
Samen even op inbrekerspad? | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 11:53 |
heel veel 26inch. Ik zou ik niet meer voor kiezen. En de echte oude ongeveerde MTB heeft ook velgremmen. Zou ik ook niet meer kiezen. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:01 |
Ja in die vork zit wel een hoop verschil in kwaliteit maar bepaald ook grotendeels de prijs vd bike. Denk dat voor Pat zo'n middenklasse wel voldoende is. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:02 |
Die voor 1700 euro dan? Koop liever een 2e hands met veel betere onderdelen dan een nieuwe van 1600 euro. Kan misschien ook nog wel wat van de prijs af. | |
Reintji | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:06 |
@Reljem; Belga in Harkstede doet bikefittings dacht ik. Is een veel kleiner filiaal dan die ramzaak aan het sontplein met speciale aandacht voor ATB/Racefietsen | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:07 |
Dat lijkt me een persoonlijke keuze. De staat van onderhoud en conditie vd tweedehands fiets zal je zelf moeten beoordelen. En, de km's offroad tellen wel wat meer dan op een wegfiets. Ik zou liever een nieuwe nemen maar dat moet je zelf maar weten. Er is een enorm aanbod in gebruikte mtb's met weinig km's. | |
Gripper | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:17 |
Das in elk geval een mooie fiets Patrón en Canyon maakt goeie MTB's! Sowieso voor een 29'er gaan. Die kleine wieltjes geven allen maar verdriet. Als ie goed onderhouden is, en dat zie je snel genoeg, en de vork veert nog soepel, remmen voelen niet sponzig bij inknijpen (kan duiden op vocht of luchtbel in de leidingen) dan heb je er een mooie koop aan. Overigens is dit wel hi-end wedstrijdmodel, met dropper post, een hele sjieke (lichte, maar dus ook kwetsbare) SID vork, en de topgroep van sram! | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:30 |
Klinkt goed..wat is een dropper post? | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:31 |
Ja voor een keertje in de sneeuw fietsen heb je minstens Sram XO nodig natuurlijk. | |
Vinniiee | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:33 |
Is een zadelpen die je door middel van een kabel kan laten zakken voor technische afdalingen waardoor je beter over je achterwiel kan hangen. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:34 |
Ah ja dat is wel onmisbaar hier ja | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:34 |
Nee maar betaal liever dit voor een topgroep, dan 100 euro minder voor een 3e rangs groepje. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:35 |
XT is geen 3e rangs groepje hoor. | |
Z | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:36 |
De mtb die ik wel eens huur (Schoorl) heeft zo'n 'twee standen vering' (hard/zacht). Dat is best handig. Al merk ik dat ik 'm eigenlijk altijd op hard laat staan. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:40 |
Maar geef eens voorbeelden van MTB's van 1000 euro met een goede groep en die grote hoepels. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:49 |
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-0.html SLX afmontage wat prima is imo, je kan natuurlijk duurder gaan rijden maar dat is niet echt noodzakelijk. Rock Shox vork naja ik zou liever Fox hebben maar ze zijn in principe prima. | |
Tommeke | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:49 |
Ik zou wel een goeie met vering in de voorvork kopen hoor. Heb rondom Nijmegen vaak m’n voorvork per ongeluk vast gehad en ik merkte het niet eens Maar je gaat er toch mee naar het buitenland willen | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:59 |
En vervangen van dure groepset onderdelen is ook duur. Tis toch een fiets waarmee je gaat raggen. Op mijn CX zit ook wel een record groep maar intussen wel een potenza achterderailleur. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 12:59 |
Ja maar tering 12,9kg ipv 9km. Dat is op 66kg een wereld van verschil... | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:04 |
Ja mtb is zowiezo zwaarder helemaal met die 29" banden van 2.35" breed. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:09 |
Ja maar dat is bij beide MTB's het geval..alleen die van 999 4kg erboven op. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:11 |
Ja maar dan vergelijk je een topmodel tweedehands 1700.- met een instapper van 1000.- nieuw. Je kan met allebei door de bagger raggen hoor. | |
Vinniiee | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:14 |
Gewoon alleen gaan afdalen met zo'n ding. Dan ga je juist harder! | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:15 |
Maar ik wil geen lasnaden | |
Gripper | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:19 |
We ruilen wel joh, krijg jij een gewone carbon zadelpen, en ik neem die dropper van je over voor als ik de Amerongseberg via de steilste kant afduik. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:22 |
Maar goed je wilt dus een top-end wedstrijd mtb voor erbij om mee door de bagger te gaan crossen en nu wil je ons vragen of dat een verstandige beslissing is? | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:24 |
ja | |
Najieto | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:24 |
Tubeless rijden en 1x11. Ben je zo een kilo kwijt. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:29 |
| |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:30 |
Mijn CX is een kilo of 7. Dus als het om gewicht gaat kan je beter die nemen. | |
Tommeke | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:31 |
Twister shifters zijn kut. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:31 |
Oh dus tis een heel oud ding met 10 speed origineel? | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:32 |
10 speed. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:32 |
Oke niet goed idee dus | |
Gripper | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:34 |
Zeker als je op termijn een keer naar de Ardennen of Duitsland wil heb je wat meer te kiezen in versnellingen met 2x10 dan met 1x11. Die enorme eagle cassette kost inderdaad minstens150 ¤ .... En dan is 1400 ¤ een heel schappelijke prijs! Blijft het feit dat je dan nog steeds een top-mtb hebt voor af en toe een paadje door een weiland pakken edit op kaas: niks mis met 10 speed voor een MTB natuurlijk. met de viezigheid die zich tussen de (bij 11 speed krapper naast elkaar geplaatste) kransjes kan nestelen, de kans op misschakelen als alles vol bagger zit, heb je bij een 11 speed setup alleen maar meer kans op gedoe. Ik rij met 2x10 XTR, schakelt ook altijd feilloos. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:35 |
Maar is bijv met dikke handschoenen aan wel te schakelen met die twister shifters? | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:40 |
Ja ik denk 't wel en anders heb je voor een paar tientjes nieuwe duimshifters 10 speed. Geen XO dan. | |
Gripper | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:41 |
Ik heb er niet veel ervaring mee, mn eerste alu citybike na die geen mtb was maar die ik toch daarvoor gebruikte, die had wel draaishifters van shimano SIS en dat was ellende . Maar dat kan inderdaad wel een probleem worden. idem met blote handen en zweet, of als alles nat en modderig wordt. Rij zelf al sinds ik MTB met trigger shifters. Belangrijkste keuze daarvoor was toen wel het argument dat je bij flink aan je stuur rukken in een hobbelig stukkie niet per ongeluk schakelt. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:42 |
Die eigenaar is vast een lieve jongen maar de meerwaarde van die 1x 12 upgrade krijgt hij nooit terug bij verkoop vd fiets. Hij wil 'm niet op MP zetten omdat er daar 1000 fietsen staan in die prijsklasse. Hij raakt 'm aan de straatstenen niet kwijt. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:43 |
Wil je die Pool eens bellen hoe hem dat schakelen nu bevalt? | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:43 |
Ja want je gaat niet zomaar een hele fiets ombouwen toch... | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:45 |
Ik heb gezegd dat ik bij mijn bod van 1500 euro blijf. | |
Gripper | vrijdag 1 februari 2019 @ 13:45 |
Dat was een Oekraïener Nee, heb het nu over een rooie citybike met een bagage drager die ik op mn 15e had als schoolfiets. En we gingen er ook mee over de boomwortels springen, en dan was mn pa weer verbolgen dat er een slag in het wiel zat | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:00 |
Ik hoor net dat beide groepen twister shifters hebben. https://www.mantel.com/sr(...)cV5GxnYaAhbzEALw_wcB | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:33 |
mijn MTB is onder de 8kilo 29" 2.35 breed 😎 | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 14:55 |
Gripshift vond ik vroeger kut maar meer dan 15 jaar geleden dat ik daar mee heb gefietst. heb nu 1x11 (oude xx1)rijd prima. Ik rij met 36 voor en 11-34 achter. Een 42 wagenwiel heb ik niet nodig. En een kleiner voorblad kost minder dan z'n langspeelplaat achter. zie de voordelen van 2x wel zal ook zeker niet roepen dat je voor 1x moet gaan. Xt groepje is ook niks mis mee. | |
Tommeke | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:00 |
10 speed is verder wel prima. Ik heb afgelopen zomer veel op een fiets met 2x10 gefietst. Prima te doen en de vervangingsonderdelen zijn goedkoop. | |
BORRREETJEEE | vrijdag 1 februari 2019 @ 15:09 |
Beste mountainbikegerelateerde aankoop die ik ooit gedaan heb! Dropperpost. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:19 |
@Patroon: https://link.marktplaats.nl/m1370543769 https://link.marktplaats.nl/m1370538936 | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 16:40 |
vnv rennersoverleg op de club voor mijn nieuwe categorie. De funklasse. | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 17:28 |
http://link.marktplaats.nl/m1370553654? http://link.marktplaats.nl/m1370300334? [ Bericht 34% gewijzigd door dop op 01-02-2019 17:39:05 ] | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 17:44 |
Mooie fietsen dop. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 19:26 |
Heeft die Canyon een betere groep dan die Sram Xo 2x10 die er op komt en qua voorvork? Ik heb er totaal geen kijk op. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 19:26 |
Leuk kaas, nu kan de fun echt beginnen. Geen moeten meer..maar echt plezier nu voorop! | |
dop | vrijdag 1 februari 2019 @ 19:37 |
lastig vergelijken. Denk dat shimano net iets goedkoper in onderhoud. Xt is het Ultegra van de MTB groepen, xo weet ik het niveau niet precies te plaatsen. De Canyon zou ook wel eens met een maatje te groot kunnen Zijn. Staat niet duidelijk een maat bij. [ Bericht 6% gewijzigd door dop op 01-02-2019 19:50:14 ] | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 19:50 |
Klopt. Die crank van 175 is sowieso te groot. Ik ben 1m79 | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 22:06 |
XO is de dura ace vd mtb groepen van Sram zeg maar. XO=XTR=Dura ace 9.0=XT=ultegra 7.0=SLX=105 | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 22:09 |
Leuk detail is dat onze vereniging nu gaat beginnen met een speciaal wedstrijd en voorbereidingsprogramma voor de funklasse, zoals men dat al had voor elite en amateurs. Het doel vd club is meer saamhorigheid te creëren in de lagere categorie en samen naar events toe te trainen zoals bijv. de zomoco of een select aantal cyclo's zoals de bijv. C. Gaul. | |
Patroon | vrijdag 1 februari 2019 @ 22:19 |
Mooi plan. Uiteindelijk maakt dat sporten met elkaar het leukste! | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 22:22 |
Ja er is vanuit omliggende clubs ook al interesse getoond voor die transitie omdat zij last hebben van terugloop in het ledenaantal en moeite hebben de leden bij de club te houden of meer leden kunnen aantrekken zo. Er was vnv ook iemand van een buurtvereniging om te kijken hoe ze dit gaan aanpakken en of ze daar ook iets mee kunnen doen. | |
kaasplankje | vrijdag 1 februari 2019 @ 22:28 |
Ik ambieer komend seizoen niet zo heel veel vanwege de aanstaande uitbreiding, maar ik vind het wel leuk wat meer ondersteuning te gaan geven op de club. Dus ik ga af en toe koersen en een beetje werken aan het funklasse team plan. Ik doe dat nu al op zondagmorgen, dan geef ik duurtraining een paar x in de maand voor de funklasse/B groep. | |
Yankee | zaterdag 2 februari 2019 @ 08:28 |
Goede keuze om voor een mtb te gaan Patroon, kan je je prima mee vermaken | |
Najieto | zaterdag 2 februari 2019 @ 21:32 |
Is er iemand hier die ervaring heeft met crankbrothers eggbeaters pedalen? Ik krijg steeds meer inklik problemen met spd pedalen als ze vol met bagger zitten. Is geen pretje als je in de competitie ergens omhoog moet lopen en dan in een afdaling amper kan inklikken. | |
poiuytr | zaterdag 2 februari 2019 @ 21:46 |
De Canyon is dat geld niet waard. Heb ook een cf sl van dacht 2015. Nieuwprijs van de mijne was 2400euro, volledig XT en met Fox Factory vork is wat hogere segment dan deze float vork. Bouwjaar van deze mountainbike is denk ik 2013-2014, denk 2014. Vanaf 2015 waren de XT cranks geloof ik mat zwart. Deze fiets is ong. 1000euro waard mits hij onderhoud heeft gehad aan de voorvork. Denk dat hij er rond de 1800-2000euro voor heeft moeten dokken. | |
poiuytr | zaterdag 2 februari 2019 @ 21:47 |
Geen ervaring maar wel eens overwogen, alleen zijn die eggbeaters geloof ik (niet 100% zeker) niet comp. met sidi schoenen. | |
dop | zaterdag 2 februari 2019 @ 21:48 |
mooi systeem, maar kwetsbaar. Kan niet op tegen Shimano als het om duurzaamheid gaat. En ook slijtage aan je schoenen, wat bij shimano nauwelijks is. | |
Najieto | zaterdag 2 februari 2019 @ 22:53 |
Slijtage schijn je tegen te kunnen gaan door een extra beschermplaatje onder je schoenen. Tsja, duurzaamheid. Ik ben handig zat en ze schijnen makkelijk in onderhoud te zijn. MTBen zal nooit mijn hoofd sport zijn. Ze zullen dus geen duizenden km's per jaar maken. Het gaat me iig wel om meer zekerheid met inklikken. Mijn spd's staan ook al op de lichtste stand. | |
dop | zaterdag 2 februari 2019 @ 22:58 |
welk type Shimano heb je? Ik rij met xtr 9000 pedalen. Vandaag nog flink in de bagger gereden. Maar klikt prima in. Bij de hele goedkope Shimano krijg ik wel problemen, door roest en slijtage. Waar door ze minder goed werken. Overigens moet je natuurlijk niet gaan lopen. De kunst is blijven trappen | |
Najieto | zaterdag 2 februari 2019 @ 23:08 |
1 van de goedkopere . (Die had ik nog liggen voor op de racer in de winter) Ik zou ook kunnen upgraden naar het XT M800 pedaal. Normaal hoef ik ook niet veel te lopen maar vandaag was het echt een pechdag. Meerdere keren ketting eraf. Dan val je zo ver terug in de wedstrijd dat je achter de wat bangere/langzame rijders terecht komt. Die dan toch wat sneller afstappen op een pukkel die ik normaal wel fiets. Als het parcour dan ook nog smal is met weinig inhaalmogelijkheden ontkom je niet aan afstappen. [ Bericht 1% gewijzigd door Najieto op 02-02-2019 23:13:59 ] | |
Z | zaterdag 2 februari 2019 @ 23:09 |
Ik heb eggbeaters. Maar gebruik zelden (twee keer per jaar). Fijn systeem want je kan op allerlei manieren inklikken en inklikken lukt altijd. Ze zaten eerst op m'n racefiets (ik heb m'n racefiets gekocht in een mtb-winkel). Maar dat is niks. Kleine oppervlakte waar veel druk op komt. Kreeg enorme pijn in m'n voeten. | |
dop | zaterdag 2 februari 2019 @ 23:18 |
tja als je voor eagbeater 1 gaat dan denk ik niet dat je lang heel blij gaat zijn. (Die zijn het onderhouden ook niet waard trouwens) Xt m8000 is prachtig upgrade. | |
Najieto | zaterdag 2 februari 2019 @ 23:34 |
De 1 is idd het niet waard. Zou dan gaan voor de 3. Maar ik vond net een review op YouTube en daar kwam ik al tot de conclusie dat het geen pedalen voor mij zijn. Veel te snel speling aan alle kanten. Mijn schoenen zijn denk ik ook niet stijf genoeg. Onderhoud is geen probleem maar de reviewer zij wel dat de XT M8000 pedalen vrijwel gelijk is aan de eggbeater 3. XT is nog goedkoper ook. | |
dop | zaterdag 2 februari 2019 @ 23:37 |
xtr is zelfs nog goedkoper volgens mij. Maar xt is prima pedaal wat je ook goed zelf kunt onderhouden tegen lage kosten. Dat is met eagbeater helaas een stuk duurder gezien hogere slijtage. Denk dat je ook niet blij wordt van de veerspannig die niet te stellen is. | |
Lospedrosa | zondag 3 februari 2019 @ 00:15 |
Xt(r) is een prima keuze. | |
Najieto | zondag 3 februari 2019 @ 09:55 |
Ik ga wel voor de XT or de XTR. Veerspanning kan ook een dingetje zijn. Op de mtb moet die zo licht mogelijk zijn. Anders ga ik geheid regelmatig op mn plaat | |
ddx | zondag 3 februari 2019 @ 10:05 |
Ik heb de xtr m9000 pedalen op mijn gravelbike zitten. Tenminste had, nu even tijdelijk de m520 pedalen omdat de m9000's retour zijn naar wiggle/shimano ivm lager die het opgegeven had, kon 1 pedaal op en neer bewegen. Ja ik sloop nog wel eens wat met km's die ik maak, vorige week ook kettingblad moeten vervangen ivm wat scheeurtjes Wiggle heeft de pedalen inmiddels maandje geleden naar shimano doorgestuurd, maar die zijn niet zo snel..... (shifter die tijdje geleden naar shimano terug moest duurde ook ruim 6 weken voor ik een nieuwe kreeg....) Irriteer mij wel aan wat meer links/rechts speling dan spd-sl pedalen trouwens. | |
Zwansen | zondag 3 februari 2019 @ 10:34 |
Even een noob-vraag... Ik probeer mijn voorwiel eruit te halen (voor het eerst in jaren lek gereden), maar die inbus zit muurvast. Ik breek volgens mij eerder die inbussleutel dan dat hij losdraait. Heb nooit eerder dit voorwiel losgedraaid, dus waarschijnlijk in de fabriek zo extreem vastgedraaid. Overigens is de fiets 2 jaar oud. Iemand een idee? | |
Vinniiee | zondag 3 februari 2019 @ 10:36 |
Draai je wel de goede kant op? | |
Patroon | zondag 3 februari 2019 @ 10:37 |
Een wiel losmaken met een inbus? Als je geholpen wil worden zal je toch ff met meer info moeten komen. Merk, groep en liefst foto's erbij. | |
Zwansen | zondag 3 februari 2019 @ 10:50 |
Zitten niet alle wielen met schijfremmen vast met een steekas die je met een inbussleutel kan losdraaien? Maar wielen zijn Fulcrum met Shimano-schijfremmen dus. En ja, ik draai wel de goede kant op. | |
Zwansen | zondag 3 februari 2019 @ 10:53 |
Voorbeeldje: https://goo.gl/images/4aKsb7 | |
poiuytr | zondag 3 februari 2019 @ 11:16 |
Zitten bij mij ook altijd wel redelijk strak/ vast, gewoon een knauw aangeven kan het wel hebben. Anders wellicht wat WD40 aan de andere kant (rechts) in die sparing sprayen. Daar zit hij namelijk vast. | |
the_critic | zondag 3 februari 2019 @ 12:02 |
20nm is wel iets meer dan handvast ja.. | |
Andyy | zondag 3 februari 2019 @ 12:55 |
En vooral als je al jaren het niet los hebt gedraaid kan het behoorlijk vastzitten. Probeer anders met een hamer of iets anders zachte tikken te geven tegen de imbussleutel. | |
Z | zondag 3 februari 2019 @ 13:40 |
Of een beetje een hefboom maken. | |
RealBizkit666 | zondag 3 februari 2019 @ 14:12 |
Ik heb geen imbussleutel nodig om mijn steekas los te maken anders. | |
Z | zondag 3 februari 2019 @ 16:30 |
Zat echt een bizarre hoeveelheid strooizout op m'n fiets vandaag. | |
Patroon | zondag 3 februari 2019 @ 16:58 |
Sorry. Ik ben nog niet zo into de schijfremmen.... | |
kaasplankje | zondag 3 februari 2019 @ 17:09 |
Dat beter dan tegen de sleutel tikken. Dan sloop je de hexagon. | |
Zwansen | zondag 3 februari 2019 @ 19:21 |
Dank voor de adviezen. Durf niet nog meer kracht te zetten in de angst dat mn inbus-opening rond wordt. Ik laat het over aan de fietsenmaker. Gelukkig heb ik een reservefiets en kon ik toch nog ff km's maken vandaag. | |
Tommeke | zondag 3 februari 2019 @ 19:44 |
Niet te doen hoeveel er lag. | |
ddx | zondag 3 februari 2019 @ 20:15 |
Past pedaalsleutel toevallig ? En volgende keer niet zo vast zetten, vast is vast lijkt me ? | |
SuperWeber | zondag 3 februari 2019 @ 20:51 |
Eens. Ik ben er zelf ook 3 tinten blanker van geworden... | |
Tommeke | zondag 3 februari 2019 @ 21:05 |
Hahaha. Fiets onder de douche gedaan? | |
SuperWeber | zondag 3 februari 2019 @ 21:19 |
Ik heb gelukkig een buitendouche (kraan) | |
Tommeke | zondag 3 februari 2019 @ 22:17 |
Nice. Ik maak m’n fiets tegenwoordig altijd met een sopje schoon. Heb zo’n chainkeeper waarmee ik de ketting op z’n plek zet naardat ik de wielen eruitgehaald heb. Vervolgens maak ik eerst de wielen schoon, dan het frame en vervolgens de derailleurs, ketting en cassette. 5-10 minuutjes werk. | |
ultra_ivo | zondag 3 februari 2019 @ 22:59 |
Ik wilde vandaag na de bestuursvergadering in Den Bosch daar nog wat tegeltjes scoren. Dat lukte dus niet, beide Garmins weigerden dienst. Gelukkig gekocht bij Bever dus eerst in Den Bosch met hen overlegd, die nemen morgen contact op met Garmin. Ik heb er een hard hoofd in maar eerst zien wat daaruit komt. Ben vandaag al gaan kijken naar alternatieven, heeft iemand ervaring met de nieuwe Lezyne? | |
dop | maandag 4 februari 2019 @ 05:38 |
kennis heeft een lezyne, geloof mega XL . Die moet wel aan je telefoon hangen om te kunnen navigeren met kaart. Lijkt mij niks. Verder heb ik hem nog niet horen klagen. Maar hij heeft hem pas deze maand gekocht. | |
Steven184 | maandag 4 februari 2019 @ 06:11 |
Niet de nieuwe, wel de oude. Die heb ik na 2 maanden van ellende weer teruggebracht | |
ultra_ivo | maandag 4 februari 2019 @ 07:32 |
Welke ellende? | |
the_critic | maandag 4 februari 2019 @ 09:28 |
Koud sopje hoop ik.. Met pekel verwijderen | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 09:52 |
Gewoon de hogedrukspuit haha. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 09:57 |
Ik deed vorige week iets slims Kwam ergens uit het bos, alles vol zand en een krakende fiets. Stond er een brandweer auto en ze waren wat slangen aan het uitleggen en weer oprollen en verder vooral met 5 man kijken hoe er een straal water de lucht in spoot. Dus ik vraag, mag ik m'n fiets ff afspuiten? Hou m bij de straal, en klabats, fiets vliegt zowat uit mn handen omdat er natuurlijk tig bar druk op stond. Schoon en kraakvrij was ie daarna wel, en ik was natter dan de fiets | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 10:01 |
Ik had mn winterfiets zonder schoonmaken vrijdag in de berging gezet. Nu is die kmc gold ketting veranderd in bruin. | |
Steven184 | maandag 4 februari 2019 @ 10:35 |
Traag en onlogisch menu. Uiteindelijk voor Wahoo Elemnt Bolt gegaan, zeer tevreden over. Stuk beter gebruiksgemak | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 11:39 |
Ik heb m'n crosser een tijdje afgespoten bij de autowasstraat. Wel oppassen met de straal bij de cranks en sowieso niet op de hardste stand. Dat doe ik in het vervolg maar niet meer, heb twee keer in een jaar tijd de lagers kunnen vervangen. Ik heb de Elemnt Bolt ook, hartstikke tevreden. Geen ervaring met andere apparaten overigens. | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 11:46 |
Heren, ik heb problemen met m'n zitvlak tijdens en na het fietsen. Nu sukkel ik eigenlijk al jaren, maar nu ik elk jaar meer fiets wordt het toch steeds vervelender. Vorig jaar heeft een nieuw zadel al wat problemen opgelost (ik heb nu een Prologo Scratch 2-zadel en geen schuurplekken meer en bijna nooit meer een slapend geslacht; al heb ik liever dat dat nooit meer gebeurt, dus een zadel met uitsparing staat sowieso nog op mijn verlanglijstje). Waar ik wel nog last van heb zijn bulten op / net naast mijn zitbotjes die regelmatig de kop opsteken. Het zullen wel ontstekingen zijn. Nu was ik al zorgvuldig wat hygiëne betreft, maar in het vervolg douche ik vóór elke rit en was ik het gebied erna met betadine en smeer ik het in met zinkzalf. Ik heb Castelli-broeken (Kiss 3 en Progetto-zemen) en een Sportful Total Comfort, bij alle broeken heb ik last (bij de broek met de Kiss 3-zeem het meeste, maar die zeem is gewoon niet zo goed volgens mij). Kan het ook aan het zadel liggen? Nogmaals, ik heb geen schuurplekken meer. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 11:48 |
Je mag natuurlijk best zoals de mecaniciens in het crossen volop met de hogedrukspuit op al je lagers en in je naven spuiten om het proper te maken, maar dan moet je ook bij thuiskomst alles uit elkaar halen, laten drogen, en de lagers van een nieuw likje vet voorzien. Of accepteren dat je vaker nieuwe lagers moet. | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 11:51 |
Ja vandaar weghouden bij de cranks. Maar niet goed genoeg dus . Nu maar weer gewoon met een sopje poetsen. | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 11:58 |
Ik vervang koersbroeken regelmatig omdat ze te oud worden en dan krijg ik last van zitvlakproblemen. Verder als je al irritatie hebt en je blijft fietsen kan het een beetje een chronisch probleem worden, dus moet dat dan eerst herstellen. En uiteraard is een goede hygiëne ook van belang. | |
Reintji | maandag 4 februari 2019 @ 12:03 |
Ik had een ouder model Garmin Edge, dat was geen succes. (voornamelijk traag en pc afhankelijk). Heb sinds afgelopen jaar een Elemnt Bolt, bevalt prima. Bijna de helft van de prijs en zo goed als dezelfde functies als een Edge 500. Menu’s zijn gemakkelijk te configuren, heeft een wifi verbinding (voordat je je fiets in de schuur hebt opgeborgen is alle data al gesynched). En is te gebruiken met een hele verzameling aan accessoires (hartslagmeter, cadans/snelheidssensor, powermeter, de kickr snap indoor trainer etc). Heb zelf alleen een snelheidssensor erbij. | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 12:04 |
Ik heb deze week voor het eerst sinds twee maanden weer op de fiets gezeten, dus hersteld was het wel. Na het tweede ritje is het gewoon weer terug, zowel links als rechts. Ik had nog een nieuwe lange broek nodig. Heb een Assosbroek besteld, eens kijken of ik verschil merk. | |
Najieto | maandag 4 februari 2019 @ 12:05 |
Vandaar dat je nu ziekjes bent | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 12:08 |
Toch iets mis met zadel/zitpositie/koersbroek dan? | |
Vinniiee | maandag 4 februari 2019 @ 12:21 |
Broekenzalf al geprobeerd? | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 12:24 |
Dat zou je bijna denken. Of die oude ontstekingen waren (onderhuids) gewoon nog niet weg. Dan lijkt een gang naar de huisarts het beste. Jep, biedt ook niet echt soelaas. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 12:25:10 ] | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 12:32 |
Dan had je dat de afgelopen 2 maanden zonder fiets ook wel gemerkt bij bijv. stoelzitten? | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 12:42 |
Ja, goed punt. Na het eerste ritje vorige week had ik in eerste instantie ook geen klachten. Deze ontstonden pas in de dagen na de rit. Dan toch even de broek afwachten en als ik daarna nog klachten heb (wat ik verwacht) naar de FM en eventueel huisarts. In de buurt zit een FM die Selle Italia, Fizik en SMP heeft, misschien dat die beter bij me passen dan Prologo. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 12:46:57 ] | |
ddx | maandag 4 februari 2019 @ 14:19 |
Zit je broek wel strak genoeg ? Als de zeem beetje heen en weer gaat schuiven krijg je snel irritatie plekjes. En lagers ed bij crossfiets mag je altijd al sneller vervangen, of je nou wel of niet afspuit. Ketting gisteren ook weer na 1600km vervangen omdat tooltje van .75 erin viel. Ik heb gewoon voorraadje bottombrackets/ketting ed liggen, gewoon slijtage onderdelen. Zeker met slechter weer/onverhard zand etc. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 14:34 |
Precies. Don't cross if you can't reploss | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 14:51 |
Volgens mij wel. Er flappert niks en de broeken sluiten netjes aan. Kan natuurlijk wel zijn dat de zeem ongemerkt schuift, dat het lokaal niet helemaal strak genoeg zit. Ik draag wel relatief grote broeken voor mijn afmetingen (Castelli XL bij 1,83m/74kg), maar nogmaals het sluit allemaal goed aan zonder vouwen, rimpels etc. op de kleding. Maar ik voel ook geen flinke compressie of zo. Toch even de Assos-broek afwachten, die heb ik in L besteld. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 14:58 |
XL?!?!?! Ik ben 1,86 en 75 kg en draag castelli M. Je denkt dat je ze strak genoeg draagt, maar je draagt eigenlijk gewoon je broeken kaasplankje-style.... Kans dat je op je zeem zit te schuiven is zeer aanwezig! | |
McM77 | maandag 4 februari 2019 @ 15:02 |
Hoe ging die gisteren Patroon? Ik neem aan dat je niet afgeslagen bent? Was best goed fietsweer gisteren..ook in Friesland.. Stront al weer van je fiets af? Of was het bij jou schoon tussen Hommerts en Woudsend? | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 15:05 |
Ik ben 181 en een Castelli M zijn A mijn benen te lang voor want dan wordt het een soort 3/4 broek en B mijn dijen veels te dik voor. | |
Steven184 | maandag 4 februari 2019 @ 15:11 |
Zelfde gewicht, zelfde lengte en draag ook XL broeken(shirt l). M en L zitten voor geen meter | |
Vinniiee | maandag 4 februari 2019 @ 15:17 |
ddx draagt XS in rapha broeken. Ik ben even lang en zwaar, maar als ik eraan denk om XS aan te trekken dan ga ik al met een piepstemmetje praten. | |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 15:17 |
Haha daar lag een aardige giertank op de grond hoorde ik ja Ik had zaterdag avond op eens niet meer zoveel zin om 7u ochtends op de fiets te zitten. Toen ik om 9u wakker werd was het nog aardig wit en glad op de weg. Lui als ik ben, ben ik om 11u op de fiets gestapt naar Bolsward en daar ingehaakt op de route. Uiteindelijk 126km toen ik weer thuis kwam. Dat was voor dit moment ook ruim voldoende. Prachtig fietsweer iig! | |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 15:21 |
Ik heb net 2 paar Castelli Free Aero broeken in maat M gekocht. Ben 1m79 en qua lengte en breedte perfect. Bretels zitten bij rechtop staan wel wat strak, maar dat schijnt zo te horen, op de fiets zitten ze perfect. Ik heb ook 3 Assos broeken in de kast, maar die vind ik qua lengte wat aan de korte kant. Deze zijn qua zeem wel perfect. Die draag ik graag onder een lange broek of met beenstukken. | |
McM77 | maandag 4 februari 2019 @ 15:22 |
Om 7 uur was het ook mooi fietsen Was goed gestrooid en niet heul erg koud. Temperatuur viel mee, in het begin nog wel een beetje frisjes in het donker en op sommige plekken ietsie glad. Tussen Hommerts naar Woudsend had er volgens mij een boer z'n giertank niet helemaal dichtgehad dus met de mond dicht moeten fietsen en weinig praten. Verder was het doordat alle sneeuw weggesmolten was overal nat en smaakt de Friese modder erg zoutig. Mijn witte fiets was na een kwartiertje zwart, zat onder de modder en meuk.Vanaf Harlingen windje mee, was erg prettig. Laatste stukkie van Dokkum weer wind tegen en toen een extra regenjasje aangetrokken, beste was er toen wel vanaf. Waar ik vorig jaar juni al na 120km redelijk verzuurd was begon dat gevoel nu pas na +- 180Km. Meer gegeten dan de vorige lange fietstocht (was toen ruim 170km) maar wellicht nog te weinig. Waar iedereen lyrisch is over de organisatie vond ik het nog wel meevallen. Stempelposten vaak binnen in een restaurant, waar je dan ook nog moest zoeken waar de stempelaars zaten. Aantal stempelposten waren gewoon buiten, dat was wel lekker. Voor een eventueel volgende keer: - Nog beter ontbijten - Voorlampje iets anders monteren zodat die ook op de weg schijnt. - Extra vestje mee voor over of onder de gabba. - Een extra fleece colletje mee (Zag er een heleboel mee fietsen en was ietwat jaloers). - De reepjes van de Kruidvat..na de 2de..heb ik ze niet meer gegeten. - Wellicht de dag erna vrij nemen (net bijna 2 uur in de auto zitten was niet heel erg prettig). - Meer core training. - M'n polsen zijn momenteel wat gevoelig/stijf, is kijken of ik hier nog tips voor kan vinden. - Meekleurende glazen in m'n fietsbril, toch wel prettig als het zonnetje toch besluit te gaan schijnen. - Met een groep lijkt het me leuker (en dan gelijk een volgwagen mee die thee/koffie bij zich heeft, of een boulionnetje (cafe/restaurants zijn bok druk, en een simpele koffie en een cola..duurt toch een 10min voordat die op je tafel staat) - SIS Gelletjes vallen goed. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 15:22 |
Ik blijf erbij dat "zit voor geen meter" je eigen mening is, en dat XL te ruim is. Mag het niet strak aanvoelen? Je wilt toch juist die compressie van de broek hebben, en dat de zeem passend is voor jouw formaat billen en niet van zn plaats schuift? Ik zou een XL waarbij mn tampeloeris telkens aan de onderkant van de pijp eruit valt juist bestempelen als zit voor geen meter. | |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 15:24 |
| |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 15:27 |
Assos in L is voor jou ook veel te groot. Volgens mij rij ik Assos in maat S met 1m79 | |
McM77 | maandag 4 februari 2019 @ 15:28 |
Ik heb Assos in L met 1.83 en 92 kilo | |
kanovinnie | maandag 4 februari 2019 @ 16:05 |
De bombtrack is bij de fietsenmaker | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 16:07 |
Speciaal omdat ie er nog niet was de gravelraid verschoven: naar 9 maart! | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 16:17 |
Ik heb een mooie discussie doen losbarsten zie ik. Los van het feit dat ik als eckte Fok!ker natuurlijk een enorme olifantenpiemel heb, heb ik een dikke kont. Ook houd ik er niet van als een fietsbroek mijn machtige bovenbenen afknelt. Mijn Castelli's sluiten netjes aan bij de benen.Dan ben ik wel heel erg benieuwd als de broek er morgen is. Ik heb zaterdag bij Mantel een Assos Équipe in L gepast, en die zat goed strak hoor. Mijn bovenbenen waren nog net geen rollade bij de pijpen. Ik heb ook een Craft waarbij mijn benen wél 'rolladeren' (een M), en als ik die aanheb lopen mijn bovenbenen merkbaar sneller vol. Ook daar heb ik overigens last, maar die zeem is dan ook zo dun als een velletje A4-papier. Maar misschien weet ik niet beter en zou ik veel meer compressie mogen hebben. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 16:21:49 ] | |
Steven184 | maandag 4 februari 2019 @ 16:26 |
Wellicht heb ik gewoon een dikke komt, want alles zit strak. Ik heb ook nergens last van | |
kanovinnie | maandag 4 februari 2019 @ 16:27 |
Dan zal ik maar meteen op zoek naar gravelbandjes want er zitten nu noppenbanden op. | |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 16:27 |
#viesdik | |
#ANONIEM | maandag 4 februari 2019 @ 16:28 |
Assos is het na jaren onderzoek wat lengte betreft overigens met me eens: https://www.assos.com/size-guide Voor zover maattabellen etc. wat zeggen | |
the_critic | maandag 4 februari 2019 @ 16:57 |
Bij mantel mag je een hoop zadels gewoon een maand uitproberen en retouren als ze toch niet ok zijn. Dus zeker even proberen. (En ook even op stuk karton gaan zitten en even afstand van zitbotjes meten. Misschien zit je te smal?!) Edit: https://www.mantel.com/blog/zadel-meetsysteem-keuzehulp/ | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 17:10 |
De maatstaf voor een lange fietsbroek is wmb toch vooral bepalend de binnenbeenlengte. Ik heb vrij lange benen. Die Italiaanse maten worden dan bij grotere maat vooral voor dikkere renners en niet zozeer voor langere renners. Wij hadden in de ploeg vroeger een jongen van bijna 2m en die had dan XXl maar die shirt die waren gesneden op iemand van 110kg ofzo dus dat wapperde aan alle kanten. | |
kaasplankje | maandag 4 februari 2019 @ 17:14 |
Mijn sanremo2 thermopak van Castelli is een L en die moet ik echt niet een maat kleiner hebben met 181cm/77kg. | |
ddx | maandag 4 februari 2019 @ 17:29 |
Ik ga bij rapha uit van de heupomtrek, dat is naar mijn idee beste om te kijken hoe strak broek zit. Zie je dat ik met mijn 87cm ook bovenin de range van xs val (84-89) Waist klopt ook trouwens, met 69cm zou ik bij Assos ook een xs moeten nemen zie en dan val ik zelfs onderin de maatvoering. Beenomtrek is wel een dingetje, trek een broek ook niet zo snel aan wel even schuiven zegmaar. Maar dan zit hij wel goed en zeem gaat geen kant op. Heb ook nog een paar broeken in maat s, maar die hebben aan achterkant beetje speling waardoor zeem minder strak zit. En beenlengte ja dan ben ik blij dat Rapha dus 2 lengtematen heeft bij hun broeken. (lange broeken probeer ik niet eens, gewoon warme beenstukken+gevoerde korte broek) Heb ook een snelpak van Rapha, maar xs werd het hem daarbij niet, maatje s ging net kwa lengte dus ook even stoeien met aandoen. Maar eenmaal aan zit die ook perfect. | |
Tommeke | maandag 4 februari 2019 @ 19:11 |
Lekker McM77! Een paar gasten zijn vanuit Groningen gegaan, op de fiets en direct vanuit de kroeg | |
Tommeke | maandag 4 februari 2019 @ 19:11 |
Ik heb trouwens bij Castelli Free Aero maatje L en ben 1.86 en 74 kg. Zit echt perfect. | |
ultra_ivo | maandag 4 februari 2019 @ 19:13 |
Ik heb natuurlijk heel andere eisen -lange accuduur/batterijen Wifi is niet belangrij accecoires zijn niet belangrijk -groot geheugen voor kaarten -goed waterdicht (niveau Schotland) De Edge valt daarmee al af bij mij. Eens kijken wat het gaat worden. Van Garmin moet ik eerst een harde reset van de Etrex uitvoeren voordat ie terug mag. Dat morgen maar eens doen. | |
No-P | maandag 4 februari 2019 @ 19:14 |
Wat is het verschil? | |
Z | maandag 4 februari 2019 @ 19:15 |
Stel, je koopt een Canyon voor 2600,- . Zeg een Ultimate CF SL DISC 8.0. Je stript de fiets en verkoopt het frame (plus bracket, zadelbuis en voorvork). Wat is dat frame dan waard (inb4 wat is je bodemprijs)? Complete fietsen lijken vaak goedkoper dan de dingen loskopen. Fiets die ik op het oog heb, wordt alleen als frame geleverd. | |
RealBizkit666 | maandag 4 februari 2019 @ 20:12 |
1000. Als je geluk hebt. | |
MarcoD | maandag 4 februari 2019 @ 20:40 |
Ik heb van Castelli een L bij 1,86 en 83 kg.. met jou maten zeker geen xl nodig. Heb overigens soortgelijke klachtjes. Combi zitpositie, zadel en broek is voor mij belangrijk om klachten te doen verminderen. Soms kan bijv een paar mm lager een positief effect geven, samen met een goed aansluitende broek (wat dus zoeken betekend!) en een goed zadel. Een pasklaar antwoord is gewoon lastig met dit soort dingen. | |
Gripper | maandag 4 februari 2019 @ 20:59 |
Ik had trouwens die zitvlak ongemakjes vorig jaar ook, telkens bultjes vlakbij 1 van mn zitbotjes. Huisarts maar eens gevraagd of zo’n haarvaatje kan worden weggehaald en hij plande er een moment voor in, 2 weken later ofzo. Verdween dat kreng op mirakuleuze wijze een paar dagen voor de snijpartij vanzelf, om tot op heden nooit meer terug te komen. Zal je zien dat ie zich midden in seizoen 2019 weer laat zien, als je eigenlijk helemaal geen zin en tijd hebt om de fiets 2 weken te laten staan. Wb de broeken discussie, had er ff bij moeten zeggen dat ik van gewone castelli M heb maar van die casa rosso lijn meestal wel L omdat die net wat strakker vallen. | |
ddx | maandag 4 februari 2019 @ 21:07 |
@ultra_ivo; is de bryton 450 wat ? batterijduur tot 35 uur | |
Patroon | maandag 4 februari 2019 @ 21:25 |
Hebben jullie ook allemaal een wielset met extra spaken? | |
RealBizkit666 | maandag 4 februari 2019 @ 21:33 |
Mijn wielset heeft een gewoon aantal spaken. 21 voor, 24 achter. | |
ultra_ivo | maandag 4 februari 2019 @ 23:01 |
Ik kan er bar weinig reviews over vinden. Morgen maar eens meer kijken. Ik heb inmidels een hele serie tests meegkregen om met de Etrexen uit te voeren. Sommigen kan ik de zin van inzien, m.n. een er van heeft flink wat voor z'n kiezen gekregen met in 1 maand tijd per trein van Berlijn naar Maastricht naar Parijs naar Utrecht. Zit denk ik iets teveel aan afstanden in. Eerst maar eens wat wissen in het geheugen (moet via de PC omdat de knoppen 't niet meer aankunnen) | |
jsprbcn | dinsdag 5 februari 2019 @ 12:08 |
Of je moet iemand vinden die een nieuw Canyon frame wil dat je dan zo samen tot de overeenkomst komt voor een goede redelijke prijs? Mensen beginnen dan meteen, oh, dat is 2e hands, daar betaal ik niet voor hoor..... etc.. | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 13:40 |
Klopt, ik betaal voor iets wat 2e hands is ook zo min mogelijk en anders mogen ze het wmb houden. Ik leg er liever een paar 100 bij en dan heb ik een nieuwe. | |
dop | dinsdag 5 februari 2019 @ 13:53 |
Zie het voordeel niet echt van frame verkopen. En de rest houden. Waarom zou je dat willen? Als je alles over gaat zetten op een ander frame loop je tegen heel veel dingen aan die je dan toch beter even nieuw koopt. Denk aan kabels en leidingen die niet de juiste lengte zijn. Nieuwe Remvloeistof, headset en BB die je toch niet kunt gebruiken. [ Bericht 57% gewijzigd door dop op 05-02-2019 14:00:29 ] | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:06 |
Ik wilde zo ook mn Gios swappen en verkopen. Kon er nog 300.- voor het frameset krijgen maar uiteindelijk toch zelf gehouden en een 2e fiets van gebouwd. | |
Z | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:17 |
Ik wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten . Maar het is nogal ingewikkeld inderdaad. | |
ddx | dinsdag 5 februari 2019 @ 14:43 |
Andersom kan ik het nog begrijpen als je een frame wilt die alleen als complete fiets te koop is. Maar om al die moeite te gaan doen voor een groep. Heel veel ga je er niet mee besparen volgens mij ? En kan later ook lastig worden met garantie (ook voor koper van het frame) | |
RealBizkit666 | dinsdag 5 februari 2019 @ 15:27 |
Gewoon wachten op koopjes. eTap red voor 1000 in de aanbieding bijvoorbeeld nu. Zo kun je nog steeds op de eerste rij zitten, kan alleen wat langer duren. | |
Z | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:04 |
Dat lijkt mij ook het beste. Voor mij is 105 voldoende (R7020). En een setje aardige wielen. | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 16:38 |
Ja maar sommige componenten kan je wachten tot je een ons weegt eer het een keertje in de aanbieding is. | |
Patroon | dinsdag 5 februari 2019 @ 17:10 |
Zou voor sommigen hier niet verkeerd zijn | |
Steven184 | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:03 |
Waar is die aanbieding? | |
Andyy | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:22 |
Hopmans upgrade kit 1000. Is 150 euro goedkoper dan ze 'm normaal aanbieden. | |
RealBizkit666 | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:25 |
Bike components. Zag hem in mijn mail voorbij komen. | |
Steven184 | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:42 |
De upgrade set inderdaad, die had ik gezien | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:52 |
Wie dan? | |
Andyy | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:53 |
Hij durft het gewoon niet in je gezicht te zeggen | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 18:55 |
Wat bedoel je dan? | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:03 |
Nou Andyy? | |
kaasplankje | dinsdag 5 februari 2019 @ 19:14 |
Ik heb een godenfysiek dus ik voel me derhalve niet aangesproken. Ik vraag me gewoon af wie Patroon wel bedoelt. | |
Gripper | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:09 |
Fokvriendjes, Vooraf: Eigenlijk heb ik een hekel aan goede doelen tochten en rij ik altijd met een grote boog om evenementen zoals Alp du Zes en ride for the roses etc etc heen. Hard rijden doe je maar gewoon voor jezelf is nog altijd mn motto, en daar moet je niet teveel heisa omheen schoppen. Dat gezegd hebbende. Afgelopen zomer had mijn beste vriend J. (sommigen hier kennen m wel, hij is wel eens bij een klimclassic, AGR of fok-primavera aanwezig) enorme zorgen om zn pasgeboren zoon en dat heeft mij natuurlijk ook aangegrepen omdat je er dichtbij staat. Ik weet nog best hoe machteloos het voelde dat we ze in die maanden vol zorgen "alleen maar" konden helpen door er te zijn, door eten te regelen of andere zaken. Maar nu gaat het gelukkig langzaam aan weer de beterende hand op met die kleine, en afgelopen zondag hebben we zelfs m al geleerd voor wie ie moet juichen bij het veldrijden in z'n kleine Patron du Peloton shirtje. En daarom ga ik J. helpen met iets waar ik wél goed in ben: hard fietsen! Op 22-23 juni rijden wij samen de Home Ride, een rondje van 500 km langs diverse Ronald Mc Donald huizen in Nederland. Met onze deelname hopen we een flink bedrag bij elkaar te fietsen waarmee die huizen hun werk kunnen voortzetten: ouders een veilige plek bieden als hun kind in het ziekenhuis ligt. Je kunt ons hele verhaal hier lezen: https://www.homeride.nl/nl/teams/team-stan En ik hoop natuurlijk dat je ons een mooie donatie wilt geven | |
Patroon | dinsdag 5 februari 2019 @ 20:54 |
Neem het met een knipoog op het interwebs Net wel weer heerlijk 2u buiten.. | |
RealBizkit666 | dinsdag 5 februari 2019 @ 22:39 |
Ah ok, niet heen gekeken verder. | |
kaasplankje | woensdag 6 februari 2019 @ 10:57 |
Zozo dat is dan 250km per dag? | |
Gripper | woensdag 6 februari 2019 @ 10:59 |
Het is gewoon een 24-uurs race. Je kon m ook als estafette doen, maar dat vonden we te makkelijk | |
Flipmoehoe | woensdag 6 februari 2019 @ 11:37 |
Super dat je dit gaat doen Heb er zelf ook al meerdere malen over gedacht om mee te doen. Alleen het vragen aan mensen om te doneren staat me tegen. Dat je een minimaal bedrag moet binnenhalen etc. We ondersteunen het Ronald Mc Donald nu met een maandelijks (of jaarlijks) bedrag. Zo doen we toch nog iets terug voor ze. Onze dochter is namelijk in het Radboud te Nijmegen geboren en moest een week op de high care blijven. Die tijd hebben we in het Ronald Mc Donald huis mogen blijven om zo dicht bij onze dochter te kunnen zijn. Ik hoop dat je een hoop donaties binnenhaalt | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 07:17 |
https://www.wielerflits.n(...)d-etap-axs-groepset/ | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 07:18 |
Als jullie niet uitrijden wil ik wel mn geld terug. | |
Gripper | donderdag 7 februari 2019 @ 08:49 |
Als de grootste ring voor nog maar een 50 is met dat 50-37 crankstel, kunnen de profs dan nog wel hard genoeg trappen? Dat kan alleen als die nieuwe cassette ook 10T of 9T kransjes heeft. Het ziet er allemaal wel fantastisch uit! | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 09:41 |
Eerst even lezen. | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 10:04 |
Het vermogensmeter systeem is overigens wel slecht bedacht.. 👎 | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 10:06 |
Ik vind het ook matig dat zij maar 1 tandwielcombinatie hebben op de crank om uit te kiezen en lijkt me ook onpraktisch dat je zo allebei de tandwielen voor dient te vervangen omdat die uit 1 stuk bestaan. | |
Patroon | donderdag 7 februari 2019 @ 10:06 |
leg uit... | |
Gripper | donderdag 7 februari 2019 @ 10:31 |
Ja Kaas. En ritzelrechner gebruiken, zie inderdaad dat 50-10 een groter verzet levert dan 53-11 | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 10:36 |
Is één geheel met de kettingbladen, bladen op = vermogensmeter +bladen vervangen Daarbij is die 10 natuurlijk onzinnig, minder efficiënt als een groter tandwiel plus blad.. en dat zit dus op alle cassettes... | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 10:38 |
Wel meerdere tandwielcombinaties hoor | |
Vinniiee | donderdag 7 februari 2019 @ 10:42 |
Lijkt me sterk dat je je vermogensmeter elke keer moet vervangen. Zou je dan elke keer meer dan ¤600 moeten gaan kosten. | |
Vinniiee | donderdag 7 februari 2019 @ 10:43 |
Ja, drie verschillende vaste combinaties. Maar als je dus op je binnenblad een andere grootte wil, kan dat niet zonder het buitenblad ook te vervangen en vice versa. | |
Patroon | donderdag 7 februari 2019 @ 10:43 |
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Vervanging van de bladen is niet automatisch ook vervanging van de powermeter. | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 11:00 |
Ik vraag me ook af of die ketting op een 10 krans nog wel lekker loopt, je ziet dat nu eigenlijk ook al met de 11. | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 11:06 |
Oh ja maar die 50/37 is de grootst leverbare. | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 11:07 |
50/37 de grootst leverbare tandwielcombi op de nieuwe 12v groep Sram Sram rijders | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 11:08 |
Lees je maar in en wees verbaasd. Als de bladen op zijn dan kan je de powermeter +kettingbladen opsturen om tegen 50 %korting een nieuwe set bladen+PM te kopen. Dat komt op iets van 300¤ uit dan. Weggooimaatschappij ☹ | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 11:09 |
Klopt dat is uiteraard ook ruk | |
MarcoD | donderdag 7 februari 2019 @ 11:16 |
Overigens cross compatibiliteit eagle & sram en later dit jaar force etap is dan wel weer nice! Als die 11s blijft tenminste #okseltriplecombo | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 11:17 |
Ik zou nooit electronic shift gaan crossen of je moet geldpest hebben. | |
ddx | donderdag 7 februari 2019 @ 11:25 |
Die prijzen ook he, 4000 euro voor een groep. Zal vast goed verkopen aan zondagsrijders, want duurder is beter. En bij die zondagsrijders zal dat voorblad nooit vervangen hoeven te worden, want die gaat zeker 50k km mee.... En die cassettes met zullen ook wel een vermogen gaan kosten. | |
ddx | donderdag 7 februari 2019 @ 11:27 |
Geen gedoe met vuil bij kabels (ok goed frame heb je daar minder last van) En gewoon ntfu verzekering nemen, krijg je schade vergoed mocht je op achterderaileur vallen. Maar die sram achterderaileur zou ik niet zo snel nemen, grote batterijblok erop. En lees dat die klipjes daar wel eens van afbreken bij wisselen. Dus een tik erop breekt dat vast ook af. | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 11:32 |
Met crossen verdwijnt er regelmatig een achterderrie in het achterwiel door een tak of een steen zeker als het erg modderig is en er liggen steentjes of takken op het parcours. Dan is een Di2 derrie een best wel prijzig ding. Daarom heb ik nu een potenza derrie op een record groep. | |
Patroon | donderdag 7 februari 2019 @ 11:34 |
Tering...idd weggooimaatschappij...en maar verbaasd zijn als er hier dagelijks containerschepen met 190000 containers aan boord over de Noordzee komen..allemaal shit | |
ultra_ivo | donderdag 7 februari 2019 @ 12:01 |
Niet alleen weggooien, waar blijft de afstemming op de individuele rijder? En het plezier van urenlang cijferen om je ideale combinatie te vinden? | |
ultra_ivo | donderdag 7 februari 2019 @ 12:02 |
Na meerdere keren de Garmins handmatig leeggetrokken te hebben + full factory reset lijken ze het weer te doen. Straks maar eens testen. Mocht dit zo zijn dan wordt het dus tenminste 1x per seizoen dit herhalen om ze te laten functioneren. | |
Gripper | donderdag 7 februari 2019 @ 12:19 |
Nou ja je ziet al wat die sram MTB cassette kost, dat 12speed Eagle ding. De duurste sram XX is ook dik 300 ¤ en is uit 1 stuk. Heb je straks de 2 meest gebruikte kransjes (al kan je bij dat ding niet meer van kransjes spreken) versleten en moet de hele cassette vervangen. Dit soort dingen zijn leuk voor profs die het zo krijgen, maar voor een serieuze recreant amper te betalen. | |
Tommeke | donderdag 7 februari 2019 @ 12:22 |
Idd. Het ziet er leuk uit, maar praktisch en duurzaam is het niet. @kaas: Ik crosste altijd met 105 en nu met Rival. Duurder is echt niet nodig. Op m’n racefiets heb ik altijd 105 cassettes. Qua verbetering van schakelprestaties doet een setje nieuwe kabels veel meer. | |
ddx | donderdag 7 februari 2019 @ 13:06 |
Daarom ntfu verzekering Dekt sinds vorig jaar ook schade tijdens wedstrijden. | |
ddx | donderdag 7 februari 2019 @ 13:07 |
Dat idd, ik heb bewust gewoon normale cassette op m'n gravelbike gezet. Leuk zo'n cassette die met 10s begint maar prijs is ook meteen x3 | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 13:10 |
Ik ben toch geen toerder. | |
Patroon | donderdag 7 februari 2019 @ 13:17 |
Ik had vorig jaar ook een NTFU verzekering, maar sinds dit jaar overgestapt naar de versie van de KNWU (Kingpolis). Scheelde mij ongeveer 30 euro per jaar en de eigen risico ging van 100 (NTFU) naar 50 euro per schadegeval bij KNWU. Ook nog korting met basislidmaatschap en wedstrijden (funklasse en clubkoersen) zijn ook gedekt. Je kan ook nog een module er bij aanzetten, dan heb je voor 30 euro ook nog dekking bij amateur wedstrijden van de KNWU. https://racefietspolis.nl/ | |
kaasplankje | donderdag 7 februari 2019 @ 16:19 |
Z | donderdag 7 februari 2019 @ 21:35 |
Ik vind die platte ketting serieus mooi. | |
McM77 | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:11 |
Mooie actie Gripper, ik ben dit jaar wederom van de partij. Vorig jaar voor de eerste maal meegedaan en toen in totaal zo'n 230km gefietst. Ik begrijp dat je dit jaar ook voor de zogenaamde FullRide gaat? Qua sponsoring: - Alle AH's hebben een emballage zuil, benader ze persoonlijk. Schijnt een behoorlijke wachtrij voor te zijn. - Ludieke acties doen het altijd goed, ik heb een behoorlijk bedrag opgehaald door m'n baard er af te laten scheren (https://www.homeride.nl/nl/acties/baarderaf ) en mijn vrouw (die erg van de haken is, maakt leuke engeltjes voor ¤5 p/s) - Shirtsponsoren, als je dat gaat doen, denk aan de tijd die nodig is voor het drukken. | |
McM77 | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:15 |
Had je dit al gezien? https://www.wielerflits.n(...)ankzij-crowdfunding/ | |
Patroon | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:27 |
Geld vragen voor de baard eraf Al die hipsters zouden wettelijk verplicht moeten worden om dat ding eraf te laten | |
Gripper | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:41 |
amerEigenlijk is het niet zo sjiek om - - te doen bij alles wat ook maar met dit initiatief -zelfs een baard afscheren- te maken heeft, zolang je niet van plan bent zelf met ons mee te rijden. Team Stan zou je hulp goed kunnen gebruiken, dat weet je he? | |
McM77 | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:44 |
¤2625 aan donaties.. Vond ik het wel waard, zelfs als niet hipsterzijnde persoon. In 2003 zelf helaas een aantal weken in een Ronald McDonald Huis mogen zitten | |
Gripper | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:49 |
Team Stan zit na een week ook al op 1900 ¤. Die 7000 ¤ komt er echt wel | |
Patroon | vrijdag 8 februari 2019 @ 13:51 |
Ik kan 500km gewoon mentaal niet aan [ Bericht 19% gewijzigd door Patroon op 08-02-2019 14:14:01 ] | |
ultra_ivo | vrijdag 8 februari 2019 @ 18:01 |
Nog niet. Maar na even lezen blijkt ie niet geschikt te zijn: [IMG]Er wordt helaas geen routekaart weergegeven en volgens Shanren komt deze optie er ook niet in de toekomst. Is dit een gemiste kans?[/IMG] Routekaart is voor mij het belangrijkste aan een GPS | |
No-P | zondag 10 februari 2019 @ 19:20 |
Huisje geboekt in dit gebied om 3/4 dagen te fietsen, Vanuit Nijmegen een kleine 3 uur rijden. Mijn fietsmaten zijn wat minder fit dus we gaan wat kortere versies maken van bovenstaande routes. | |
Patroon | zondag 10 februari 2019 @ 19:21 |
Mooi man! Benieuwd naar jullie ervaring! | |
McM77 | maandag 11 februari 2019 @ 14:21 |
Gelukkig kun je die 500km opdelen in een 5-6 etappes. Vorig jaar zat er zelfs een ettapetje van 50km tussen. | |
McM77 | maandag 11 februari 2019 @ 14:22 |
Lezyne Mega modellen moet je wel even zelf voorzien van een kaart maar daarna werkt het perfect. Accuduur is ook aanzienlijk. | |
bluemoon23 | maandag 11 februari 2019 @ 20:42 |
Techvraag: Ik wil mijn dubbel crankstel (Shimano 105) vervangen door een compact crankstel (50-34) Is het dan verstandig om ook gelijk het trapaslager te vervangen ? Op het huidige trapaslager is dit te lezen: sm-bb7900 bc1.37 x24 Wat voor nieuw trapaslager moet ik hebben en is dit zelf te monteren ? Want ik zie door de bomen het bos niet meer..... | |
Andyy | dinsdag 12 februari 2019 @ 11:27 |
Nee, hoeft niet. Wel je ketting inkorten | |
kaasplankje | dinsdag 12 februari 2019 @ 12:02 |
Ze zijn niet heel duur die trapaslagers van Shimano. Als je toch die cranks veranderd zou ik er meteen ook nieuwe lagers in draaien. | |
ddx | dinsdag 12 februari 2019 @ 13:52 |
Als lagers nog goed zijn weinig reden om het te vervangen. | |
kaasplankje | dinsdag 12 februari 2019 @ 15:31 |
Behalve dan dat je na 6 maanden weer alles kan demonteren om het alsnog te doen. | |
bluemoon23 | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:19 |
Nee, kost iets van ¤20 zie ik En met enig Googlen ontdek ik dat ik BSA schroefdraad heb, das dat vervangen zal ook wel lukken | |
dop | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:25 |
hoeveel kilometers heb je met de lagers gereden. En wat voor crankstel heb je. 110 bcd kun je er ook voor kiezen alleen kettingbladen te vervangen. | |
bluemoon23 | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:31 |
Ik heb 130 bcd, dus een blad kleiner dan 39 lukt niet..... Ik heb de fiets een jaar of 3 geleden gebruikt gekocht (bij een FM) geen idee of die bij aflevering het lager vervangen heeft.... | |
dop | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:36 |
hoeveel km in 3 jaar zelf gereden? Waarschijnlijk is hij wel vervangen een bb7900 hoort niet bij 105 crankstel. Of is de originele crank ook Dura ace? Overigens zul je ook je voor derailleur iets moeten laten zakken. En opnieuw afstellen. Als je compact gaat rijden. | |
bluemoon23 | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:48 |
Ik houd de km`s verder niet apart bij en heb een simpel fietscomputertje waarvan ik tussentijds ook een keer de batterij vervangen heb (en toen was de totale km-stand dus weg), dus het aantal km`s is een schatting Maar ik schat een 10-12.000km sinds ik de fiets heb | |
dop | dinsdag 12 februari 2019 @ 16:58 |
zal hij nog niet versleten zijn, maar beetje afhankelijk hoe vaak je er mee in de regen hebt gereden. Nieuw BB is geen slechte investering dan denk ik. https://www.mantel.com/sh(...)cmljZV9hI3N0YXJ0Mjk= (68mm BSA) Die past bij een 5800 of r7000 crankstel | |
ultra_ivo | dinsdag 12 februari 2019 @ 22:25 |
38 past op 130 | |
bluemoon23 | dinsdag 12 februari 2019 @ 22:56 |
Ja klopt, zag ik ook Maar dat ene tandje kleiner schiet niet echt op natuurlijk | |
Fretwork | woensdag 13 februari 2019 @ 13:12 |
Wat is het verschil tussen de drie lussen van de Amstel Gold en de wedstrijdroute? Wat is leuker om te fietsen? | |
Dierckxsens | woensdag 13 februari 2019 @ 15:26 |
De lussen gaan soms over het fietspad terwijl de wedstrijd over de (provinciale) weg gaat? Een paar jaar terug waren de lussen redelijk gelijk aan de wedstrijd volgens mij, maar inmiddels zal er wel wat veranderd zijn, bijv. de nieuwe finale van de wedstrijd in 2018. | |
Vinniiee | woensdag 13 februari 2019 @ 15:47 |
Voor het nieuwe seizoen wil ik even alle rem en derailleurkabels vervangen (ook buitenkabels) zodat alles weer netjes is. Is er merkbaar verschil tussen bepaalde types? Van Shimano heb je twee types, Jagwire heeft een paar types en je hebt ook nog Trivio (kwalitatief de minste, afgaande op de prijs). | |
dop | woensdag 13 februari 2019 @ 16:27 |
Jagwire road pro! Jagwire is duidelijk de beste, zelfs universel is prima. Shimano is okay. Trivio is matig Mijn ervaring. | |
Tommeke | woensdag 13 februari 2019 @ 17:45 |
Ik sluit me bij dop aan. Heb altijd Jagwire. | |
Vinniiee | woensdag 13 februari 2019 @ 18:33 |
Dan ga ik eens kijken of ik een complete set van Jagwire kan vinden. Zo snel vind ik alleen losse rem/shifter sets. Bedankt! | |
Z | woensdag 13 februari 2019 @ 19:12 |
Een combi-set van Jagwire bestaat niet meer. | |
Andyy | woensdag 13 februari 2019 @ 19:23 |
Wat Z zegt. Bespaar je de moeite en ga niet op zoek. Ik heb behoorlijk hard gezocht zonder succes een tijdje terug | |
kanovinnie | woensdag 13 februari 2019 @ 19:40 |
Dat zijn echt dingen waar ik #boos van kan worden. Waarom uitsplitsen? | |
Andyy | woensdag 13 februari 2019 @ 21:24 |
Iemand heeft de aflevering gezien hoor | |
ddx | woensdag 13 februari 2019 @ 21:57 |
Over jagwire gesproken, ik heb zo'n link remsetje. Maar kabel moet ik eigenlijk wel eens vervangen (geen problemen nog, maargoed uit voorzorg zegmaar), alleen kosten die losse binnenkabels al 15 euro per stuk. Zie zo snel niet welke liner kabels ik nodig heb. Zie ik nu dingen over het hoofd of kan ik beter gewoon een nieuwe link set kopen van 60 euro ? | |
Z | woensdag 13 februari 2019 @ 22:19 |
Ik heb wel eens een losse Jagwire-kabel gekocht bij de fietsenmaker (Kaptein). Die hoefde er maar een paar euro voor. | |
kaasplankje | donderdag 14 februari 2019 @ 07:17 |
Waarom? | |
dop | donderdag 14 februari 2019 @ 10:06 |
schakelt soepeler en gaan langer mee. | |
Gripper | donderdag 14 februari 2019 @ 13:25 |
Toen ik mn SRAM red groep kocht, zat daar een kabelset van Gore ride-on kabels bij, dat waren verreweg de duurzaamste en soepelst schakelende kabels die ik ooit heb gehad. Hebben het 5 jaar uitgehouden, en de enige reden dat ik ze moest vervangen was dat op het punt waar de schakelkabels voor het balhoofd kruisten ze elkaars buitenmantel hadden weggeschuurd en het metaal zichtbaar werd. Maar qua functioneren hadden ze nog wel meegekund. Zit qua prijs nog net een tientje hoger voor een set dan Jagwire. | |
kaasplankje | zondag 17 februari 2019 @ 18:00 |
Even afstoffen hier dan kunnen straks de mooiweertoerders weer terecht. | |
Maraca | zondag 17 februari 2019 @ 18:05 |
U riep? | |
RealBizkit666 | zondag 17 februari 2019 @ 19:33 |
Een dag om te snel te vergeten. Vandaag met 8 man van de club, en onderweg 3 lekke banden in totaal, en 2 personen andere materiaalpech (spaak gebroken en een kapotte crankarm)... | |
Tommeke | zondag 17 februari 2019 @ 20:05 |
Pfffff, dat verzin je ook niet! Hoe maak je een crankarm kapot? | |
Tommeke | zondag 17 februari 2019 @ 20:34 |
Ik heb trouwens weer een setje wielen met Fulcrum naaf, waar de body kapot van is. In een jaar tijd helemaal naar de tering gereden. Met Roval, Mavic en Shimano helemaal geen problemen. Die omgestickerde meuk van Campa komt er niet meer in. | |
Immerdebestebob | zondag 17 februari 2019 @ 21:05 |
Present | |
Coppi | zondag 17 februari 2019 @ 21:12 |
Check, eerste rondje van het seizoen dit weekend. | |
ddx | zondag 17 februari 2019 @ 21:34 |
Ik heb zelfde mening. Gewoon Mavic (maar wel id360 hub) of DT swiss. | |
Patroon | zondag 17 februari 2019 @ 21:52 |
Fulcrum zijn goede wielen, maar de body kan idd niet veel hebben. Heb 1x zelf het lager in de body vervangen en daarna nog jaren plezier van gehad. Maar de dtswiss naven zijn beter ja. Heb nu een set met dtswiss350. Het vervangen van die onderdelen kost ook niets. Bij fulcrum vragen ze 60 euro voor een body... | |
Z | zondag 17 februari 2019 @ 22:02 |
Ik moet eigenlijk een nieuwe lager voor mijn Reynolds-wielen maar die zijn helemaal tantoe duur. | |
Tommeke | zondag 17 februari 2019 @ 22:04 |
Ja, dat vind ik zo hufterig, dat die body zo belachelijk duur is. Nu zijn die wielen verder top, maar moet ik dus 60 euro stukslaan voor een setje trainingswielen. Die Rovals die ik heb, hebben een DT binnenwerk. Echt perfect. | |
Fretwork | zondag 17 februari 2019 @ 22:21 |
Sterke poten hebben | |
Z | zondag 17 februari 2019 @ 22:33 |
Inb4 Kaas. Shimano | |
RealBizkit666 | zondag 17 februari 2019 @ 23:05 |
De schroefdraad voor de pedaal was stuk. Waarschijnlijk heeft de prutser van een monteur die te strak vast gedraaid. Fiets is pas 3 ritjes oud... S-works crank met look pedaal. | |
kanovinnie | maandag 18 februari 2019 @ 06:12 |
https://vanbon-sport.nl/z(...)customfilters=%5B%5D Goedkope tube FFWD’s. Alleen voor velgremmen. | |
Tommeke | maandag 18 februari 2019 @ 07:23 |
Bizar. Zat er wel een ringetje tussen de crank en het pedaal? Dat wordt bij carbon cranks geadviseerd. | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 07:26 |
| |
RealBizkit666 | maandag 18 februari 2019 @ 07:37 |
Yup, zat er tussen. | |
kanovinnie | maandag 18 februari 2019 @ 07:59 |
Niet een productiefout? Dat schroefdraad gaat niet stuk door een beetje te strak aandraaien. | |
muzas | maandag 18 februari 2019 @ 08:13 |
Hoi jonges hoe is het hier? | |
Steven184 | maandag 18 februari 2019 @ 08:36 |
U riep? | |
Afhaalchinees | maandag 18 februari 2019 @ 08:41 |
Ik fietste vorige week een koers in de regen dus ik kijk op jullie neer | |
Gripper | maandag 18 februari 2019 @ 08:44 |
Ik bedacht me dit weekend meerdere keren dat het waarschijnlijk hard bergaf gaat met de koopkracht van liefhebwielrendelaars. Niemand heeft meer geld om beenstukken te kopen, das toch zielig? [ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 18-02-2019 08:57:35 ] | |
Steven184 | maandag 18 februari 2019 @ 08:52 |
Ik heb vorig jaar uit pure medelijden een paar cadeau gedaan aan een collega | |
kanovinnie | maandag 18 februari 2019 @ 09:06 |
Zonnetje scheen toch? Dan heb ik ze niet nodig! | |
Fretwork | maandag 18 februari 2019 @ 09:33 |
Hoe makkelijk is tubes monteren en plakken? | |
Fretwork | maandag 18 februari 2019 @ 09:35 |
Dubbel | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 09:40 |
Ik laat het doen door de fm. Je kan het wel zelf doen maar laat dat toch liever aan een ervaren iemand over. | |
Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 09:47 |
Ja en toch ga ik nog zo'n body kopen, kan ik die set in de winter afrijden. | |
Tommeke | maandag 18 februari 2019 @ 09:48 |
Ik ook hoor. Die wielen zijn verder nog prima. | |
Tommeke | maandag 18 februari 2019 @ 09:49 |
Dat zou je haast denken. Ik weet niet hoe jullie ‘t doen, maar ik draai ze altijd erg goed vast. | |
the_critic | maandag 18 februari 2019 @ 11:21 |
Nou hè!... 3 stralen zon, en half toerend Nederland rijd in korte broek en zelfs hoop blote armen ook al gezien dit weekend.. Pfff mafkezen | |
MarcoD | maandag 18 februari 2019 @ 11:36 |
Heb gister van kort kort tot gabba, wintermuts, overschoenen & winterhandschoenen gezien. Twee uitersten 😅 | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 11:42 |
Naja, ochtend was nog best koud maar rond de middag werd 't wel bijna 14 graden maar toen waren we zowat al weer terug. Dus m'n thermopak aan met alleen een ondershirt eronder en handschoenen korte vingers & zomersokken. | |
RealBizkit666 | maandag 18 februari 2019 @ 12:41 |
Zou zeker kunnen uiteraard. Maar die monteur heeft al voor meerdere problemen gezorgd. Eigenaar van de zaak is er ook al vaker op aangesproken. Wat ik zelf echter niet snap is dat een aantal van mijn clubgenoten er toch steeds terug gaan... | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 13:52 |
Handvast. | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 13:56 |
Nou net even mijn winterfiets behandeld; nieuwe ketting op dezelfde cassette (was verroest door pekel) en banden verwisseld en schoongemaakt. Conclusie is na 1 winter eigenlijk alleen mijn bracketlagers kapot zijn, zit nog geen speling op maar klinkt als een grindbak. Mijn Fulcrum 5 van Salden (160.- set) zijn qua lagers nog prima. Ik had wel even werk al dat roestwater vd velgen af te krijgen. | |
Andyy | maandag 18 februari 2019 @ 14:29 |
Mooi roze pakje wel | |
Patroon | maandag 18 februari 2019 @ 14:39 |
Ik maak na een pekel ritje altijd snel de velgen even schoon met veel water. Dat zout vreet namelijk allemaal kleine gaatjes in de velg ofzo..allemaal van die stipjes... | |
McM77 | maandag 18 februari 2019 @ 15:07 |
Hele afgelopen week ziek thuis gelegen..en met het weer word je daar niet blij van. Gistermiddag nog een aantal fietsers gezien..en idd..van kort/kort naar volledig in winterteneu. | |
kaasplankje | maandag 18 februari 2019 @ 15:10 |
Dat is wel het beste maar komt er bij mij niet altijd van. Ik donder 'm regelmatig zo in de berging. |