Is toch niet zo raar?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 00:23 schreef Eenskijken het volgende:
het is duizend keer gezegd, maar het is gewoon waar. het ligt aan de overbevolking en de constante 'nood' aan groei.
nee, het helemaal niet erg als de bevolking krimpt.
nee, het is helemaal niet erg als de economie krimpt.
maarja wie durft dit in de tweede kamer te zeggen? Die wordt met pek en veren weggejaagd. Maar het is wel de waarheid.
Juist. Maar daarvoor hoeven we niet minder kinderen te maken in Nederland, want de gemiddelde vrouw krijgt er nog maar 1.5. We krimpen dus al. Prima.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is toch niet zo raar?
De economie is berekend op 'groei'. Dat wordt immers al jarenlang opgelegd door de grootbanken waar de landelijke politici hun oren naar hebben. Daar aan tornen geeft de politicus het gevaar dat zijn carrière naar de klote gaat.
En je kunt het heerlijk verbloemen met politieke correctheid.
Van alle maatregelen die worden verzonnen, is er 1 die het grootste effect heeft: minder volk.
Goed punt. Verder kan je ook denken aan geenkinderentoelage of eenkindbijslag bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Juist. Maar daarvoor hoeven we niet minder kinderen te maken in Nederland, want de gemiddelde vrouw krijgt er nog maar 1.5. We krimpen dus al. Prima.
Waar we wel mee moeten stoppen is immigratie. Dat is namelijk de reden dat ons land nog wel in bevolkingsaantallen groeit. Naast dat dit andere gigantische problemen veroorzaakt, is overbevolking ook de grootste reden voor onze vervuiling.
We kunnen de rest van de wereld niet veranderen. Maar we kunnen wel zorgen dat wij zelf de grote stappen maken. Stop met import.
Nee, want dan krijgen we nog meer kansarme import.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed punt. Verder kan je ook denken aan geenkinderentoelage of eenkindbijslag bijvoorbeeld.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:46 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, want dan krijgen we nog meer kansarme import.
Makkelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2019 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kun je überhaupt de 120 halen op een doordeweekse dag dan?
Ik let liever op het verkeer om me heen in plaats van op maximumsnelheden te moeten te letten. Als het druk is en je gaat inhalen mis je een bord al snel. Het klinkt bizar, maar wat maximumsnelheden betreft vind ik Belgische autosnelwegen veel beter in elkaar zitten. Het is in principe overal 120, en bij de paar uitzonderingen die er zijn (90, en zijn er echt maar een paar) staat er bijkomend nog een vooraankondiging op 300 meter afstand. Dat is overigens ook meteen het enige wat ik op infrastructureel gebied beter geregeld vind in Belgiëquote:Op donderdag 24 januari 2019 17:21 schreef kaasplankje het volgende:
Hoezo is dat verwarrend, kan je geen verkeersborden lezen?
Ik ben zelf van mening dat het heel anders rijdt door de lege kaarsrechte Flevopolder dan een A12 die redelijk nog wat bochten heeft en druk is.quote:Op donderdag 24 januari 2019 06:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Van mij mag de maximumsnelheid terug naar 120 km/u.
Ik heb die verhoging naar 130 km/u nooit begrepen want je wint er werkelijk helemaal niets mee, eventuele tijdwinst is te verwaarlozen. Het zit vooral tussen de oren.
Maar waar voorheen de meesten effectief al zo'n 130 km/u reden, rijden velen nu effectief 140 km/u of zelfs 150 km/u.
Hierdoor zijn de snelheidsverschillen toegenomen en vind ik het verkeersbeeld veel onrustiger geworden.
Geen vooruitgang dus. Al wordt het natuurlijk sowieso steeds drukker op de weg.
Natuurlijk wel. Hogere doorstroming = hogere capaciteit. Niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 09:01 schreef Eix het volgende:
[..]
Onzin. De wegcapaciteit wordt niet optimaal benut als je maar zo hard mogelijk het gas indrukt.
Alleen als een mens stuurt ja. Het verschil tussen 120 en 130 is wat dat betreft verwaarloosbaar. Met zelfrijdende auto's is die afstand ook verwaarloosbaar en kan de snelheid dus verder omhoog.quote:Uiteindelijk zijn er drie grootheden die een rol spelen: snelheid, dichtheid en intensiteit. Een hogere snelheid heeft tot gevolg dat je een grotere afstand tot je voorligger moet bewaren.
Het is dus omgekeerd, zoals ik nu al drie keer heb uitgelegd. Wel even opletten he.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 09:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verkeer modelleren is een wetenschap apart en er is niet altijd consensus over hoe groot de rol is van bepaalde parameters, maar dat de intensiteit afneemt bij hogere maximum snelheid op snelwegen is absoluut duidelijk ja
Dat jij wetenschap en verkeersmodellen wilt ontkennen, en enkel de feiten mee wilt nemen die richting jouw hypothese werken en de rest negeert, kan ik niet zoveel aan doen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is dus omgekeerd, zoals ik nu al drie keer heb uitgelegd. Wel even opletten he.
Onder welke steen leef jij?quote:
Zucht . Het omgekeerde is wederom waar. Denk zelf even na, waarom heeft een snelweg een hogere capaciteit dan een B-weg? Als wat jij zegt waar is waarom doen we dan de maximum snelheid niet omlaag naar 80? Er kunnen dan meer auto's op de weg maar de totale capaciteit en doorstroming is lager. Bovendien levert dat enorm veel tijdverlies op.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat jij wetenschap en verkeersmodellen wilt ontkennen, en enkel de feiten mee wilt nemen die richting jouw hypothese werken en de rest negeert, kan ik niet zoveel aan doen.
Onder de realiteit steen!quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij?
Klinkt meer als de 'oogkleppen' steen.quote:
En hoe gaan die 'wetenschappers' om met het feit (want gebaseerd op empirische data) dat de gemiddelde temperatuur in Nederland de afgelopen 80 jaar bijna 2 graden is gestegen?quote:(Heb het niet over de vervuiling maar alleen over de opwarming.)
Er zijn legio wetenschappers die het ook grote onzin vinden!
Het is eigenlijk wel apart dat precies groenlinks juist zo veel de opvang van migranten is terwijl dit linea recta in gaat tegen de klimaatdoelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 10:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Juist. Maar daarvoor hoeven we niet minder kinderen te maken in Nederland, want de gemiddelde vrouw krijgt er nog maar 1.5. We krimpen dus al. Prima.
Waar we wel mee moeten stoppen is immigratie. Dat is namelijk de reden dat ons land nog wel in bevolkingsaantallen groeit. Naast dat dit andere gigantische problemen veroorzaakt, is overbevolking ook de grootste reden voor onze vervuiling.
We kunnen de rest van de wereld niet veranderen. Maar we kunnen wel zorgen dat wij zelf de grote stappen maken. Stop met import.
Tja, de stemmers van Groenlinks bestaan natuurlijk voornamelijk uit minderheden en financieel minder bedeelden. Migranten, kunstenaars, werkschuw tuig en dromers. Die stemmen natuurlijk op Groenlinks om a) hard te deugen en b) maximaal de vruchten te kunnen plukken van onze welvaart. Lees: andermans geld. Het socialisme in een notendop. En uiteraard voelt dit soort volk veel sympathie voor andere 'zieligerds'. En Groenlinks smult daarvan want dat is weer nieuw stemvee.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is eigenlijk wel apart dat precies groenlinks juist zo veel de opvang van migranten is terwijl dit linea recta in gaat tegen de klimaatdoelen.
Eigenlijk helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 11:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik let liever op het verkeer om me heen in plaats van op maximumsnelheden te moeten te letten. Als het druk is en je gaat inhalen mis je een bord al snel. Het klinkt bizar, maar wat maximumsnelheden betreft vind ik Belgische autosnelwegen veel beter in elkaar zitten. Het is in principe overal 120, en bij de paar uitzonderingen die er zijn (90, en zijn er echt maar een paar) staat er bijkomend nog een vooraankondiging op 300 meter afstand. Dat is overigens ook meteen het enige wat ik op infrastructureel gebied beter geregeld vind in België
Jaaa helemaal retro!quote:Op donderdag 24 januari 2019 05:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, weer lekker terug naar 120 en daarna weer 100 zeker. Kansloos
Wat bazel jij nou?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zucht . Het omgekeerde is wederom waar. Denk zelf even na, waarom heeft een snelweg een hogere capaciteit dan een B-weg? Als wat jij zegt waar is waarom doen we dan de maximum snelheid niet omlaag naar 80? Er kunnen dan meer auto's op de weg maar de totale capaciteit en doorstroming is lager. Bovendien levert dat enorm veel tijdverlies op.
Het grootste probleem bij een snelweg is puur en alleen menselijke fouten. Als iedereen perfect zou rijden zou de maximum snelheid makkelijk naar 180 kunnen.
Onzin. Capaciteit verandert nauwelijks, doorstroming wordt hoger. Kom op zeg, dat snapt toch iedereen? Het gaat om de relatieve snelheid, niet de absolute. Als iedereen exact 180 rijdt is de capaciteit en doorstroming hoger dan wanneer iedereen exact 130 rijdt. Het probleem is dat dat in de praktijk te weinig voorkomt. Daar moeten we oplossingen voor verzinnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 04:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat bazel jij nou?
Er zijn uitstekende modellen voor verkeersstromen die laten zien dat bij een lagere snelheid de capaciteit groter wordt en de doorstroming ook.
Is een beetje op de zaken vooruitlopen. In 2019 kunnen zelfrijdende auto's dat zeker niet aan. Sterker nog, die kunnen bij 40km/h niet eens 100% incidentvrij door het verkeer heen komen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:08 schreef Fir3fly het volgende:
Met zelfrijdende auto's is die afstand ook verwaarloosbaar en kan de snelheid dus verder omhoog.
Wat schattig dat je het weer volkomen verkeerd begrepen hebt . Denk maar even goed na waarom stadsverkeer bij 40km/h totaal niet vergelijkbaar is met snelwegverkeer. Kom op, je kunt het!quote:Op zaterdag 26 januari 2019 04:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is een beetje op de zaken vooruitlopen. In 2019 kunnen zelfrijdende auto's dat zeker niet aan. Sterker nog, die kunnen bij 40km/h niet eens 100% incidentvrij door het verkeer heen komen.
Jij hebt het verkeerd begrepen: anno 2019 is de autonome auto niet veiliger dan een menselijke bestuurder.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 04:49 schreef Fir3fly het volgende:
Wat schattig dat je het weer volkomen verkeerd begrepen hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |