abonnement Unibet Coolblue
pi_184585873
Van 130 naar 120 is effectief, maar zet liever een kookwekker in je douche.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)er-in-je-douche.html

Het kabinet denkt na over het verlagen van de snelheid op de snelweg van 130 naar 120 kilometer per uur, nu de uitstoot van CO2 waarschijnlijk met nog eens 9 megaton extra omlaag moet. De rijsnelheid aanpassen is een van de opties, naast het sluiten van kolencentrales en het verder verhogen van de energierekening.

Uitstootvermindering is nodig om aan de klimaatdoelen voor 2020 te voldoen: dan moet de uitstoot van broeikasgassen met 25 procent verminderd zijn ten opzichte van 1990. Dat bepaalde de rechter in oktober vorig jaar, in een door Urgenda aangespannen rechtszaak. Het percentage lijkt bij lange na niet gehaald te worden.

===============================================
Nederland is fucked! :{
Ik denk dat we door Urgenda (dreigen met miljardenclaim) zeer vervelende maatregelen moet nemen....

- Kolencentrales sluiten.
- Autoloze zondag.
- Geen koopzondag.
etc.

Terwijl het effect minimaal zal zijn...... Nederland is maar een postzegel.....
pi_184585906
Ik ben voor 120 km u, al is het alleen maar om die vvd gekkies mad te zien worden.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:34:03 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_184585925
Welkom in het linkse bolwerk genaamd Nederland.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_184585931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:31 schreef Eenskijken het volgende:
Ik ben voor 120 km u, al is het alleen maar om die vvd gekkies mad te zien worden.
Kun je überhaupt de 120 halen op een doordeweekse dag dan?
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:35:35 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184585934
Oh help ik betaal 10 euro meer per jaar! PA-NIEK!
And so is the past
pi_184585969
Welke miljardenclaim TS?
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:56:25 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184586031
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:34 schreef porsche1 het volgende:
Welkom in het linkse bolwerk genaamd Nederland.
Welk links bolwerk heb je het over? Er wordt al bijna 20 jaar rechts beleid gevoerd in Nederland.

Het lijkt me juist hoog tijd voor eens een linkse wind.
Huilen dan.
pi_184586051
Terug naar 120 prima, maar dan wel overal 120 met matrixborden als enige uitzondering, en niet van die achterlijke 120-80-100-120-80 stukken meer waardoor het complete verkeer elke paar km in elkaar kreukelt en mensen meer naast de weg kijken dan erop.
pi_184586086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:00 schreef Henno het volgende:
Terug naar 120 prima, maar dan wel overal 120 met matrixborden als enige uitzondering, en niet van die achterlijke 120-80-100-120-80 stukken meer waardoor het complete verkeer elke paar km in elkaar kreukelt en mensen meer naast de weg kijken dan erop.
Volgens de uitspraak van de rechter moeten we in 2020 9 megaton CO2 minder uitstoten, dus dan moet je eerder aan 100 per uur (-1,5 megaton) denken dan 120 (-0,3 megaton). Voor zover je überhaupt nog mag rijden dan, want een autoloze dag is ook alweer goed voor een extra 1,2 megaton.
  donderdag 24 januari 2019 @ 02:26:49 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184586153
Die rechtszaak is een gotspe, gaat toch wel weer eruit gegooid worden in hoger beroep. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken TS.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184586240
Ik moest vooral lachen toen het kabinet zei dat het halen van de klimaatdoelen niet haalbaar is. Moeten wij dat voor de gein eens doen. Het betalen van mijn belasting is niet haalbaar meneer de overheid. Zegt de belasting inspecteur meteen, das geen probleem dan sturen we gewoon een deurwaarder op je dak en korten we je op je loon.
pi_184586286
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:42 schreef Tocadisco het volgende:
Welke miljardenclaim TS?
quote:
Het Urgenda-vonnis gaat niet nageleefd worden. Mocht het tot een dwangsom komen, dan kan die een half miljard euro per jaar zijn. Maar het is maar de vraag of dat gebeurt, zegt hoogleraar Milieurecht Gerrit van der Veen.
Bron. https://www.bnr.nl/nieuws(...)iet-nageleefd-wat-nu
  User die overal opduikt 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 05:36:07 #13
186611 Haags
pi_184586469
Ja, weer lekker terug naar 120 en daarna weer 100 zeker. Kansloos
Zonder wrijving geen glans
pi_184586495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:31 schreef Eenskijken het volgende:
Ik ben voor 120 km u, al is het alleen maar om die vvd gekkies mad te zien worden.
Dat is een goede reden idd ^O^
pi_184586537
urgenda gewoon als criminele organisatie bestempelen en oprollen :Y)
pi_184586590
Van mij mag de maximumsnelheid terug naar 120 km/u.

Ik heb die verhoging naar 130 km/u nooit begrepen want je wint er werkelijk helemaal niets mee, eventuele tijdwinst is te verwaarlozen. Het zit vooral tussen de oren.

Maar waar voorheen de meesten effectief al zo'n 130 km/u reden, rijden velen nu effectief 140 km/u of zelfs 150 km/u.

Hierdoor zijn de snelheidsverschillen toegenomen en vind ik het verkeersbeeld veel onrustiger geworden.

Geen vooruitgang dus. Al wordt het natuurlijk sowieso steeds drukker op de weg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:07:07 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_184586599
Ja, je kan burgertje ergo je kiezer pesten. Of het probleem bij de wortel aanpakken; fabrieken, vliegtuigen, cruiseschepen.. dat zijn de echte vervuilers. Verbied alle cruiseschepen en je probleem is ook opgelost.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184586699
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:07 schreef Roces18 het volgende:
Ja, je kan burgertje ergo je kiezer pesten. Of het probleem bij de wortel aanpakken; fabrieken, vliegtuigen, cruiseschepen.. dat zijn de echte vervuilers. Verbied alle cruiseschepen en je probleem is ook opgelost.
Hoe erg pest je nou het burgertje door hem in de nachtelijke uren 30 seconden rijtijdwinst af te pakken? Overdag kun je toch al nauwelijks over langere afstanden de 130 halen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:29:50 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184586714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Van mij mag de maximumsnelheid terug naar 120 km/u.

Ik heb die verhoging naar 130 km/u nooit begrepen want je wint er werkelijk helemaal niets mee, eventuele tijdwinst is te verwaarlozen. Het zit vooral tussen de oren.
Tijdswinst is natuurlijk enorm. Het idee dat dat niet zo is zit vooral tussen de oren.

De verhoging was een prima idee, groter verschil tussen vrachtverkeer en autoverkeer is beter voor de doorstroming. Maar in plaats van gewoon overal waar het 120 was 130 te maken ging men dom doen met halfgare zones waardoor je uiteindelijk bijna nergens die 130 haalt :'). Idee was goed, uitvoering bagger zoals we gewend zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184586746
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tijdswinst is natuurlijk enorm. Het idee dat dat niet zo is zit vooral tussen de oren.

De verhoging was een prima idee, groter verschil tussen vrachtverkeer en autoverkeer is beter voor de doorstroming. Maar in plaats van gewoon overal waar het 120 was 130 te maken ging men dom doen met halfgare zones waardoor je uiteindelijk bijna nergens die 130 haalt :'). Idee was goed, uitvoering bagger zoals we gewend zijn.
Meen je dit nou? :')

Tijdswinst is echt hooguit enkele minuten op hele grote afstanden. Het verschil tussen een verkeerslicht mee hebben of tegen hebben, maar dan moet je echt grote afstanden afleggen wil je dat eruit halen.

Snelheidsverschillen zijn juist niet goed voor de doorstroming want dat zorgt er juist voor dat mensen harder in de ankers moeten, meer (bijna) ongelukken enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:41:35 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184586774
Ik douche al jaren koud, mag ik dan legaal 200 knallen op de A2? :7
pi_184586786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:34 schreef porsche1 het volgende:
Welkom in het linkse bolwerk genaamd Nederland.
Links bolwerk ammehoela.
  donderdag 24 januari 2019 @ 06:52:49 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184586819
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Meen je dit nou? :')

Tijdswinst is echt hooguit enkele minuten op hele grote afstanden.
Ja, voor iedereen. Dat tikt natuurlijk aan.

En wat je zegt klopt niet, groter verschil in snelheid = kortere inhaaltijden, dus kortere tijd dat de linker rijbaan geblokkeerd wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184586820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:07 schreef Roces18 het volgende:
Ja, je kan burgertje ergo je kiezer pesten. Of het probleem bij de wortel aanpakken; fabrieken, vliegtuigen, cruiseschepen.. dat zijn de echte vervuilers. Verbied alle cruiseschepen en je probleem is ook opgelost.
Alles wat internationaal wordt uitgestoten telt niet mee, je kunt beter met het vliegtuig vanuit Nederland op vakantie gaan ipv dagtochtjes te houden in nl. :')
pi_184586821
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 06:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tijdswinst is natuurlijk enorm. Het idee dat dat niet zo is zit vooral tussen de oren.

De verhoging was een prima idee, groter verschil tussen vrachtverkeer en autoverkeer is beter voor de doorstroming. Maar in plaats van gewoon overal waar het 120 was 130 te maken ging men dom doen met halfgare zones waardoor je uiteindelijk bijna nergens die 130 haalt :'). Idee was goed, uitvoering bagger zoals we gewend zijn.
Het scheelt 3,5 minuten op een rit van Amsterdam naar Rotterdam, als je de gehele afstand 130 km/h zou rijden. Omdat dat sowieso niet lukt scheelt het in praktijk nog veel minder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')