Mensen die de vluchtstrook niet zien als reguliere rijbaanquote:Op donderdag 24 januari 2019 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kun je überhaupt de 120 halen op een doordeweekse dag dan?
Autorijden moet ook alleen mogelijk zijn voor mensen die een nieuwe kunnen betalen. Probleem gelijk opgelost ga maar lekker op de e-bike.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:16 schreef Chivaz het volgende:
En uiteraard is de burger weer de lul door deze klimaatwaanzin. Heb je een oude auto en verdien je net genoeg om je huur te betalen en de auto rijdende te houden dan kun je de middelvinger krijgen. Van 130 naar 120 en natuurlijk meer belasting betalen omdat je geen betere auto kan veroorloven.
En al dat alles voor wat? Om onrealistische doelen te halen wat is bepaald in een akkoord dat nagenoeg niets doet aan de opwarming van de aarde. De tering he.
Ja en dan midden in de nacht op een uitgestorven 5 baans weg maar 100 mogen rijden vanwege klimaatdoelstellingen. Nou dat gaat even schelen zeg.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:11 schreef archito het volgende:
Ik heb die hele verhoging naar 130km/u nooit begrepen. Een belachelijk paradepaardje van de VVD.
Auto's verbruiken echt heel veel meer benzine voor die schamele 10 km/u extra, er is meer uitstoot van fijnstof, meer geluidsoverlast en meer onduidelijkheid omdat de maximum snelheid een lappendeken is geworden. Als compromis stel ik overal 110 km/u voor. Binnen bebouwde kom 50, daarbuiten 60 of 80 en op de snelweg 110. Heel simpel.
Het gaat ook helemaal niet om de tijdswinst, het gaat erom dat 130 een prima snelheid is en 120 het gevoelsmatig net niet is.quote:Op donderdag 24 januari 2019 07:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, het scheelt 3,5 minuten als je overal, van centrum tot centrum 130 kan rijden. In praktijk is de tijdswinst verwaarloosbaar.
Waar gaat die dwangsom heen? Het rijk?quote:Op donderdag 24 januari 2019 03:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Bron. https://www.bnr.nl/nieuws(...)iet-nageleefd-wat-nu
Als je met 100 km/u niet geconcentreerd kunt blijven dan ben je ongeschikt voor het besturen van een motorvoertuig.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Om achter het stuur in slaap te vallen.
Dat is een goeie.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waar gaat die dwangsom heen? Het rijk?
Nou, we hebben al slimme meters die op afstand bekeken en bestuurd kunnen worden....quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
Wat krijgen we dan? De douchepolitie?
Hoe denken ze dat voor elkaar te krijgen? En krijgen mensen die nu al niet langer dan 5 minuten dan vrijstelling?
De wegen waar de meeste auto's rijden in de spits hebben al een snelheidsbeperking tot 100 of zelfs 80. Dan is er op die paar 130 stukken ook al een % weggebruikers wat al 100 rijdt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als je met 100 km/u niet geconcentreerd kunt blijven dan ben je ongeschikt voor het besturen van een motorvoertuig.
Niet gehoord? De VVD is schijnbaar links.quote:Op donderdag 24 januari 2019 06:56 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
sinds 1980 maar ongeveer 8 jaar zonder VVD in de regering, en slechts ongeveer 18 jaar PvdA in de regering....
Tevens kan de overheid het wel regelen maar vervolgens niet gaan handhaven.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De wegen waar de meeste auto's rijden in de spits hebben al een snelheidsbeperking tot 100 of zelfs 80. Dan is er op die paar 130 stukken ook al een % weggebruikers wat al 100 rijdt.
Ik denk dat dit weer een regeltje op papier gaat zijn wat in de praktijk niet zoveel uitstoot gaat schelen.
Voor iedereen die die route rijdt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 07:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, het scheelt 3,5 minuten als je overal, van centrum tot centrum 130 kan rijden.
Andere weggebruikers, nogal logisch.quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:28 schreef Piva het volgende:
Wat is eigenlijk de c02 uitstoot van het continue aanpassen van regels.
Al die borden die gemaakt/aangepast zijn. Dagen lang vergaderen bij een aangename 23 graden. Diverse "onderzoeken" (blijkbaar niet echt de beste aangezien ze het nu alweer anders willen).
Is de meest effectieve C02 besparing niet gewoon het verwijderen van die nutteloze ambtenaren? Het scheelt ook nog eens in de portemonnee!
Niet als je 130 rijdt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Andere weggebruikers, nogal logisch.
Sterker nog, 9 van de 10 werkdagen staat mijn cc gewoon op 125 of 130.quote:Op donderdag 24 januari 2019 01:35 schreef Geerd het volgende:
Kun je überhaupt de 120 halen op een doordeweekse dag dan?
Sinds wanneer is gezond verstand links???quote:Op donderdag 24 januari 2019 01:34 schreef porsche1 het volgende:
Welkom in het linkse bolwerk genaamd Nederland.
Dat van die verlichting inderdaad. En al die verwarmde loodsen met 0,0r isolatiewaarde.quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:42 schreef Metalfreak het volgende:
Maar waarom wordt het weer gezocht bij de consumenten? Als ik vaak hele bedrijventerreinen 's avonds verlicht zie worden waar geen hond aanwezig is met echt niet allemaal energiezuinige verlichting, dan valt daar echt zoveel meer te winnen dan dat mensen een minuutje korter gaan douchen. Ook veel bedrijven die slecht geďsoleerd zijn en op een enorm inefficiënte manier hun panden verwarmen, daar kun je als huishouden met alle wil van de wereld niet tegenop.
Niet iedereen rijdt 130.quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet als je 130 rijdt.
Of die mensen rijden te hard, maar dan ligt daar de oorzaak van het probleem.
Door Urgenda? is het niet de Nederlandse overheid die schijt heeft gehad aan de doelen die gesteld zijn? Ze hebben trouwens in 2011 (CPB) en in 2017 (vonnis) al twee waarschuwingen gekregen. De schuld nu bij Urgenda neerleggen is natuurlijk kolder.quote:Op donderdag 24 januari 2019 01:23 schreef Bocaj het volgende:
Nederland is fucked!
Ik denk dat we door Urgenda (dreigen met miljardenclaim) zeer vervelende maatregelen moet nemen....
Ja en?quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:27 schreef crystal_meth het volgende:
46.6°C in Adelaide gisteren...
https://www.theguardian.c(...)-record-hitting-466c
Als je te hard rijdt ben je zelf het probleem.quote:
Ja man, ik ben overtuigd nu. Wat een links bolwerk de afgelopen 20 jaar! Zeker dat Rutte 2!quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ga weg met je onzin man. Balkenende 4: CDA-PvdA-CU was centrumlinks. Rutte 2: VVD-PvdA was een middencoalitie.
De strekking eens.quote:Op donderdag 24 januari 2019 06:07 schreef Roces18 het volgende:
Ja, je kan burgertje ergo je kiezer pesten. Of het probleem bij de wortel aanpakken; fabrieken, vliegtuigen, cruiseschepen.. dat zijn de echte vervuilers. Verbied alle cruiseschepen en je probleem is ook opgelost.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel ik er op zich niks op tegen heb dat de maximumsnelheid weer teruggaat naar 120, is het bizar dat allerlei milieu- en klimaatclubs kennelijk het beleid bepalen. Alles wijst erop dat Nederland de komende decennia verregaande inspanningen gaat leveren, met een torenhoog kostenplaatje. Het effect ervan zal nihil zijn en talloze andere landen gaan rustig door met vervuilen...
Voor deawoo matiz rijders.quote:
Is dat echt zo?quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:48 schreef matigeuser het volgende:
Zoals al gezegd, begin nou eens bij de échte vervuilers. De grote jongens.
De 15 grootste schepen zijn vervuilzender dan alle auto's op deze planeet bij elkaar.
Zoals Ook al gezegd tellen de uitstoten van vervoer door lucht en zee niet mee in het urgenda akkoord van de overheid.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:48 schreef matigeuser het volgende:
Zoals al gezegd, begin nou eens bij de échte vervuilers. De grote jongens.
De 15 grootste schepen zijn vervuilzender dan alle auto's op deze planeet bij elkaar. En al dat vliegverkeer, waarvan ik weet niet hoeveel maar waarschijnlijk meer dan de helft gewoon 'pleziervluchten' zijn. En zorg voor efficiëntie bij grote bedrijven en boerderijen.
Als mensen nou eens zouden stoppen of minderen met het kopen van rotzooi gemaakt in China, minder op reis zouden gaan en bewuster en lokaler zouden inkopen, dan hadden we al 90% van het probleem opgelost.
Dan maken die paar minuten douchen of 150 km p/u rijden geen fuck meer uit.
Nou ja, het zegt wel wat dus. 6.500 op 800 miljoen vind ik nog een erg groot verschil.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-a-1417819-a1033607
Psssst Climate Change is bullshit!quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Door Urgenda? is het niet de Nederlandse overheid die schijt heeft gehad aan de doelen die gesteld zijn? Ze hebben trouwens in 2011 (CPB) en in 2017 (vonnis) al twee waarschuwingen gekregen. De schuld nu bij Urgenda neerleggen is natuurlijk kolder.
Ik heb het nergens over uitkeringstrekkers gehad. Beter lezen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Omdat je het belang van de uitkeringtrekkers over een paar centen boven een klimaatakkoord zet, wat is opgericht om verandering te bewerkstellen. Hoe kom je erbij dat er meer belasting betaalt moet worden? Je zou blij moeten zijn met een schoner milieu, ipv al die mensen die zeiken om die paar euro die ze extra moeten betalen.
Tja, niet zo gek als er op de grootste containerschepen meer dan 10.000 containers (van 40m3) staan.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, het zegt wel wat dus. 6.500 op 800 miljoen vind ik nog een erg groot verschil.
En het bnw forum een paar deuren verder.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:02 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Psssst Climate Change is bullshit!
Heel duidelijk uitgelegd zo.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, niet zo gek als er op de grootste containerschepen meer dan 10.000 containers (van 40m3) staan.
Als je dat allemaal met vrachtwagens zou vervoeren had je per schip 10.000 vrachtwagens nodig. Reken dat door naar die theoretische 6500 schepen dan kom je uit op 65 miljoen vrachtwagens.
Die schepen varen van de ene kant van de aardbol naar de andere en leggen dus enorme afstanden af. Dus die hypothetische 65 miljoen vrachtwagens moeten heel wat hypothetische kilometers maken. Dan blijft er nog maar een factor 12 over (800/65), en gezien de afstand die die dingen afleggen is dat niet heel vreemd.
Op zich zijn die schepen relatief zuinig. Het probleem is de consumptiemaatschappij waarin het normaal is dat scheepsladingen vol met troep van de ene kant van de wereld naar de andere kant van de wereld verscheept worden om onze winkels te vullen. Dat zag je recent nog met die containers die in de Noordzee overboord sloegen: zeeppompjes, knijptoeters, nutteloze hamertjes, plastic kinderspeelgoed en andere prullaria die eigenlijk niemand nodig heeft en nu als bonus de zee, het strand en de duinen vervuilen.
Allemaal motivatie om kritisch naar je eigen koopgedrag te (blijven) kijken.
Hoe langer ik erover nadenk, hoe debieler het wordt. We zouden heel Nederland plat kunnen gooien met een atoombom en het klimaat zou geen sikkepit veranderen. Nu niet, over 30 jaar niet, noch over 100, noch over 1000.twitter:thierrybaudet twitterde op donderdag 24-01-2019 om 12:19:52 Kolencentrales in de VS en China. Maar wij moeten 1.000 miljard euro uitgeven om dat kleine beetje CO2 dat wij uitstoten obsessief terug te dringen? Waanzin. #FVD https://t.co/tQCz0lxpeh reageer retweet
En dan moeten wij:quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mooie tweet van onze Thierry:Hoe langer ik erover nadenk, hoe debieler het wordt. We zouden heel Nederland plat kunnen gooien met een atoombom en het klimaat zou geen sikkepit veranderen. Nu niet, over 30 jaar niet, noch over 100, noch over 1000.twitter:thierrybaudet twitterde op donderdag 24-01-2019 om 12:19:52 Kolencentrales in de VS en China. Maar wij moeten 1.000 miljard euro uitgeven om dat kleine beetje CO2 dat wij uitstoten obsessief terug te dringen? Waanzin. #FVD https://t.co/tQCz0lxpeh reageer retweet
Dat is niet politiek correct he.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit zegt ook iemand als antwoord op die tweet. Daar ben ik het toch ook wel heel erg mee eens.
"Wel verontrustend trouwens, de "ontwikkelingen" in China, India, Midden-Oosten, Afrika. Niemand heeft het over de allergrootste en enige echte achterliggende oorzaak van milieuproblemen: overbevolking van de aarde."
Maar wat wordt daaraan gedaan?
Ja inderdaad alle cruiseschepen weg en we stoten ineens 0,0 CO2 uit.quote:Op donderdag 24 januari 2019 06:07 schreef Roces18 het volgende:
Ja, je kan burgertje ergo je kiezer pesten. Of het probleem bij de wortel aanpakken; fabrieken, vliegtuigen, cruiseschepen.. dat zijn de echte vervuilers. Verbied alle cruiseschepen en je probleem is ook opgelost.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:13 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja inderdaad alle cruiseschepen weg en we stoten ineens 0,0 CO2 uit.
Wij hebben niet zoveel auto's in ons kikkerlandjequote:In 2015 hebben ’s werelds 947 miljoen auto’s naar schatting tussen de 70 en 350 kiloton zwavelstofdioxide uitgestoten. Een simpele rekensom leert dan dat een groot cruiseschip evenveel SO2 uitstoot als 7 ŕ 37 miljoen auto’s.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |