Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag vast in een 110 meter diepe put bij Mlaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusi.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met neven en nichten aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben ze de stenen die op de put lagen eraf gehaald, waarna de jongen erin is gevallen.
Ik heb teruggevonden waarover iemand het eerder in dit topic had ivm regenwater opvang.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:35 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Mij dus ook.
En in dat geval zou het slimmer zijn om daarbij tenminste een constructie te ontwerpen waardoor het water van de berghelling de put in geleid zou worden.
Het is goed dat de camera af en toe beweegt in de wind en er af en toe een geel mannetje voorbij sjokt, anders zou je denken dat het een foto is.quote:
Nu staat die buis inderdaad al wel even helemaal stil. Heb een kwartier geleden een screenshotje genomen om te kunnen vergelijkenquote:Op woensdag 23 januari 2019 15:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is goed dat de camera af en toe beweegt in de wind en er af en toe een geel mannetje voorbij sjokt, anders zou je denken dat het een foto is.
Goede informatie. In elk geval voldoende om alle twijfels nog even opzij te zetten.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:41 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik heb teruggevonden waarover iemand het eerder in dit topic had ivm regenwater opvang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aljibe
En dan ineens nog een bonus artikeltje erbij ivm waterputten op bergenHebben ze bv in Granada volgens dat artikel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Qanat
Nou daar klopt dan niets van of ze hebben het ding daarna weer omhoog gehaald.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:50 schreef RapaNui het volgende:
Om 14:55 was de buis 42m gedaald. De laatste meters worden nu ingezet en men verwacht vanavond nog de mijnwerkers aan het werk te kunnen zetten.
https://www.elmundo.es/an(...)c6c8394068b4634.html
(Het is toch donker daar beneden, dus kunnen ze ook 'nachts werken.)
Lijkt inderdaad toch wel meer dan 20 meter uit te steken bovengronds momenteel.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou daar klopt dan niets van of ze hebben het ding daarna weer omhoog gehaald.
Of ik zit toch naar een foto te kijken i.p.v. een livestream...
Nee tuurlijk niet. Ik zag een foto van dat kereltje en dat was een heel tenger ventje. Daar is waarschijnlijk al niet veel meer van over.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:57 schreef tupper het volgende:
vraag mij af of iemand daar nog denkt hem levend te vinden of dat dit nu meer een oefening is voor toekomstige noodgevallen
Ik denk eerlijk gezegd dat men vooral wil verifiren dat de kleine daar ligt en hoe hij erbij ligt.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:57 schreef tupper het volgende:
vraag mij af of iemand daar nog denkt hem levend te vinden of dat dit nu meer een oefening is voor toekomstige noodgevallen
Ja en hij moet er natuurlijk gewoon uit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat men vooral wil verifiren dat de kleine daar ligt en hoe hij erbij ligt.
Als je ze nog een dag (of 2... 3...) opzij kan zetten, dan hoef je niet meer te twijfelen tot we meer wetenquote:Op woensdag 23 januari 2019 15:55 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goede informatie. In elk geval voldoende om alle twijfels nog even opzij te zetten.
Een grondradar heeft uitgewezen dat er onder die prop op 72m diepte een holte van 15m zit. Ze zijn nu onderweg naar net onder die prop.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:10 schreef Ericr het volgende:
Krijg er een kluis van Al Capone gevoel bij of de kluis van de Andrea Doria. Triest genoeg gaat het nu om een kind maar hoe zeker is het dat ze nu op de goede hoogte een doorbraak vinden in dat gat?
Ik begrijp dat ze denken dat de jongen een onderdeel van de prop is. Dat hij daar klem is komen te zitten. Ze graven ook naar direct daaronder. Maar als hij alnog verder zakt (door het boren bijvoorbeeld, dan kon dit nog wel eens een hl lang traject gaan worden, vrees ik... 15 meter is een lang eind.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:11 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Een grondradar heeft uitgewezen dat er onder die prop op 72m diepte een holte van 15m zit. En ze zijn nu onderweg naar net onder die prop.
Dat is dus de "zekerheid".
Zeker met de huidige graafsnelheid.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze denken dat de jongen een onderdeel van de prop is. Dat hij daar klem is komen te zitten. Ze graven ook naar direct daaronder. Maar als hij alnog verder zakt (door het boren bijvoorbeeld, dan kon dit nog wel eens een hl lang traject gaan worden, vrees ik... 15 meter is een lang eind.
En? Zie je al verschil?quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:44 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Nu staat die buis inderdaad al wel even helemaal stil. Heb een kwartier geleden een screenshotje genomen om te kunnen vergelijken
Nou, ik vraag me toch wel een beetje af wat ze nu aan het doen zijn hoor. Laat die buis erin zakken en als dat niet lukt, stop dan die boor er weer in! Er gebeurt nu echt helemaal niets volgens mij.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:17 schreef miaeak het volgende:
[..]
Zeker met de huidige graafsnelheid.
Nopequote:
Wij hier doen ons uiterste best.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:08 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Als je ze nog een dag (of 2... 3...) opzij kan zetten, dan hoef je niet meer te twijfelen tot we meer weten
ik zet in op goede vrijdagquote:Op woensdag 23 januari 2019 16:19 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat, dat boorgat nog steeds niet goed is anders had die buis er al ingezeten.
Dat horizontaal graven duurt zo'n 24uur dus reken maar dat het pas vrijdag wordt voordat we iets horen/zien
Maar als ze voorbij de prop zijn en in "hetzelfde stuk" als hem zijn, dan kunnen ze hem misschien wel op een of andere manier bereiken in de smalle put natuurlijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze denken dat de jongen een onderdeel van de prop is. Dat hij daar klem is komen te zitten. Ze graven ook naar direct daaronder. Maar als hij alnog verder zakt (door het boren bijvoorbeeld, dan kon dit nog wel eens een hl lang traject gaan worden, vrees ik... 15 meter is een lang eind.
Ja, als ze goed uitkomen wel. Maar inmiddels sluit ik me aan bij de groep die het Buurman&Buurmangehalte hoog vindt.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:23 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Maar als ze voorbij de prop zijn en in "hetzelfde stuk" als hem zijn, dan kunnen ze hem misschien wel op een of andere manier bereiken in de smalle put natuurlijk.
Ik zie net een boor-machine langs komen rijdenquote:
quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:33 schreef Myrr het volgende:
Via waar kijken jullie? Bij lavanguardia vind ik hem niet meer.
Maana, zijn ze op zich wel gewend daar. Vanuit de reddingsploeg hadden ze alleen beter geen updates gegeven tot het moment dat er een doorbraak is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:31 schreef Mammietje het volgende:
Die arme ouders die al 10 dagen lang "Morgen" te horen krijgen.... Onverteerbaar zeg...
Ja.... waar gaat die heen?quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:33 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik zie net een boor-machine langs komen rijden
quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:33 schreef Myrr het volgende:
Via waar kijken jullie? Bij lavanguardia vind ik hem niet meer.
Aha, in the-eye's stream zien we die nog wl.quote:
Ah... gelukkig.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Naar de parkeerplaats
Ze hebben last van de wind meldt de stream
PTSS incoming...quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:48 schreef warhamstr het volgende:
Je zou de gelukkige zijn die strax dat boorgat in mag om die 4m horizontaal nog te spitten.![]()
Ben je straks de volgende die ze mogen redden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:48 schreef warhamstr het volgende:
Je zou de gelukkige zijn die strax dat boorgat in mag om die 4m horizontaal nog te spitten.![]()
pfff al een week lang elke dag deze vraag......quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:12 schreef de_boswachter het volgende:
Alle goede bedoelingen ten spijt.... een kind kan toch geen week op die diepte, onder deze omstandigheden in leven blijven?
Hebben ze berhaupt al een teken van leven gehad?
Nee. Zijn vader heeft hem blijkbaar nog zo'n 10 seconden horen huilen. Dat krijg je ook nooit meer je kop uit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:12 schreef de_boswachter het volgende:
Alle goede bedoelingen ten spijt.... een kind kan toch geen week op die diepte, onder deze omstandigheden in leven blijven?
quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:21 schreef IBAZ het volgende:
Gisteren bleef de buis op 40 meter steken. Er is opnieuw geboord vannacht. Nu blijft de buis op 50 meter steken. Er moet waarschijnlijk weer opnieuw geboord worden.
het is een waterput, dus in thoerie is het mogelijk dat ie drinken heeft, maarja heeft ie wonden? Geen voedsel etcquote:Op woensdag 23 januari 2019 17:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ‘ie al vanaf dat moment dood is geweest. Zo’n klein mannetje ineens niet meer horen huilen is omdat hij het niet meer kan, niet omdat hij besluit dat huilen geen zin heeft in die put ofzo.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:21 schreef miaeak het volgende:
[..]
Nee. Zijn vader heeft hem blijkbaar nog zo'n 10 seconden horen huilen. Dat krijg je ook nooit meer je kop uit.
Ik krijg het onaangename vermoeden dat ze gisteren dachten : "De buis blijft steken op 40 meter. Als we het boorgat tot 45 meter ruimer boren kunnen we die richel voorbij".quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:21 schreef IBAZ het volgende:
Gisteren bleef de buis op 40 meter steken. Er is opnieuw geboord vannacht. Nu blijft de buis op 50 meter steken. Er moet waarschijnlijk weer opnieuw geboord worden.
En koud.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:25 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
het is een waterput, dus in thoerie is het mogelijk dat ie drinken heeft, maarja heeft ie wonden? Geen voedsel etc
Dan haak ik ook af; dat is dan echt heel dom.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:29 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ik krijg het onaangename vermoeden dat ze gisteren dachten : "De buis blijft steken op 40 meter. Als we het boorgat tot 45 meter ruimer boren kunnen we die richel voorbij".
En dat ze er nu achter komen dat de boring op 50 meter ook niet ruim genoeg is.
Uhm, dat is precies wat ze aan het doen zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:37 schreef raptorix het volgende:
Hadden ze niet nog een tunnel ernaast kunnen laten graven door het bedrijf wat de originele tunnel heeft gemaakt.
Doodstil zelfs.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef raptorix het volgende:
Was zeker niet de leeftijdscategorie waar Elon Musk op valt, ontzettend stil nu.
Ze willen wel weten of hij daar inderdaad inligt ....quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:38 schreef _--_ het volgende:
Laat maar zitten joh, wtf. Dit slaat toch nergens op. Zand erover en een steentje met "rip".
Dat was toch al zeker?quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:42 schreef maily het volgende:
[..]
Ze willen wel weten of hij daar inderdaad inligt ....
En dan?quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:42 schreef _--_ het volgende:
Is er een niet-schadelijke vloeistof met een grotere dichtheid dan de mens? Zo ja koop daar miljoenen liters van en schenk het in het gaatje.
Er zit een "prop".quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:42 schreef _--_ het volgende:
Is er een niet-schadelijke vloeistof met een grotere dichtheid dan de mens? Zo ja koop daar miljoenen liters van en schenk het in het gaatje.
Diploma is hetzelfde als in Nederland hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef Myrr het volgende:
Hoe zijn die mensen ingenieur geworden. Krijg je dat daar bij je veterstrik diploma ofzo?
Met spaarpunten van de lokale supermarkt bij elkaar gespaard denk ik.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef Myrr het volgende:
Hoe zijn die mensen ingenieur geworden. Krijg je dat daar bij je veterstrik diploma ofzo?
Ja daar word ik niet wijzer van. Hoe kan er een prop inzitten en de kleuter onder de prop zitten?quote:
Instorting.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:49 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja daar word ik niet wijzer van. Hoe kan er een prop inzitten en de kleuter onder de prop zitten?
assumptions.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Instorting.
Lees je anders even langer dan 5 seconden in betreft het onderwerp.
Peuter trouwens, geen kleuter.
Je kunt letterlijk al je vragen die je tot nu toe gesteld hebt terug lezen in vorige topics. We blijven niet aan de gang.quote:
Ja, goed punt inderdaad. laat ik 7x300 berichten teruglezen voor een vraag,quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:54 schreef miaeak het volgende:
[..]
Je kunt letterlijk al je vragen die je tot nu toe gesteld hebt terug lezen in vorige topics. We blijven niet aan de gang.
>wauwelen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Wow. Anders volg je het nieuws even voordat je raar komt wauwelen. Met je vloeistof.
Gewoon de genoemde artikels is ruim voldoende.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja, goed punt inderdaad. laat ik 7x300 berichten teruglezen voor een vraag,
De antwoorden staan letterlijk in de OP dus je hoeft niet eens een topic terug als je dat te veel moeite vindt.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja, goed punt inderdaad. laat ik 7x300 berichten teruglezen voor een vraag,
Het zijn professionals in hun reddingswerk, n van de betere zelfs, maar zij staan voor een niet alledaagse opgave. Een helse klus, waarbij men extra rare toeren moet uithalen die helaas kunnen uitdraaien op mislukkingen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef Myrr het volgende:
Moeilijk h, beetje realiteit?quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:20 schreef N.icka het volgende:
[..]
pfff al een week lang elke dag deze vraag......
Ja, het zou vast vl beter gegaan zijn als het Nederlanders waren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:25 schreef UitStraling het volgende:
Spanjaarden zijn goed in sista, hun land ontbossen, de griep verspreiden, garnalen vangen, zichzelf insmeren met vissensnot, voetballen en nors kijken maar een kindje redden
En een nog dommere post dan voorheen. Chapeau.quote:Op woensdag 23 januari 2019 17:42 schreef _--_ het volgende:
Gebeurd er helemaal niets?quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:31 schreef the-eye het volgende:
Dus eigenlijk gebeurt er vanaf 15:00 vanmiddag helemaal niets meer
Als men niet verder komt met die buis zal hij er weer uit moeten en dat dingt hangt vanaf 15:00 stilquote:
Ze hadden er vorige week zondag beter gelijk een Nederlands of Duits team bij kunnen halen want dit wordt niksquote:Op woensdag 23 januari 2019 17:52 schreef Myrr het volgende:
Ze hebben daar even iemand nodig die vooruit kan denken.
Ik vind dat zoiets als een buis die niet past, terwijl van tevoren bekend is dat zo'n tunnel niet recht is, wel iets waar van tevoren over nagedacht had kunnen worden als je weet dat zo'n tunnel niet recht is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 18:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het zijn professionals in hun reddingswerk, n van de betere zelfs, maar zij staan voor een niet alledaagse opgave. Een helse klus, waarbij men extra rare toeren moet uithalen die helaas kunnen uitdraaien op mislukkingen.
Verder maken zij ook deel uit van Europese teams, tevens gewaardeerde redding- en bergingsorganisaties die al jaren op de ons bekende manier worden gefinancierd.
Tja wat is van te voren nadenken in zo’n zaak als deze? Als ze aan het begin hadden gezegd: “ja we gaan even een week nadenken over hoe we dit het beste aan kunnen pakken, want anders gaat het misschien wel 2-3 weken duren” dan waren de rapen ook gaar geweest daar denk ik.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:30 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik vind dat zoiets als een buis die niet past, terwijl van tevoren bekend is dat zo'n tunnel niet recht is, wel iets waar van tevoren over nagedacht had kunnen worden als je weet dat zo'n tunnel niet recht is.
Dit ja! En nu gaan ze niet opnieuw boren maar de diameter van de onderste buizen aanpassen. Vraag me af of dat sneller/beter gaat dan boren. Ik vrees het ergste inmiddels.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:30 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik vind dat zoiets als een buis die niet past, terwijl van tevoren bekend is dat zo'n tunnel niet recht is, wel iets waar van tevoren over nagedacht had kunnen worden als je weet dat zo'n tunnel niet recht is.
Nee want de lift heeft een formaat dus de buizen kunnen niet kleiner.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:36 schreef woxxel het volgende:
Dan kunnen ze toch ook buizen erin doen die passend zijn, ipv het gat weer groter maken
Dan past die verrekte lift er toch niet meer in. Jezus..quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:36 schreef woxxel het volgende:
Dan kunnen ze toch ook buizen erin doen die passend zijn, ipv het gat weer groter maken
En dan?quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:39 schreef woxxel het volgende:
Waarom is die lift dan nodig, ze kunnen toch eerst iemand in zon tuigje laten afdalen
Denk je echt dat je het beter weet als een team van mensen die hiervoor gestudeerd hebben en er ervaring mee hebben?quote:
Dat is wat te gevaarlijk voor de reddingwerkers. Als er dan iets mis gaat, hebben die geen schijn van kans.quote:
Neem ff contact met ze op dan, of ga naar Spanje, ik weet zeker dat ze je inzicht enorm waarderen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:47 schreef woxxel het volgende:
Het lijkt me makkelijker iets in elkaar te flansen waarmee ze door de buizen passen, dan alles er weer uithalen en opnieuw beginnen net zolang tot het liftje past
Heb je ook nog wat zinnigs te zeggen of is je commentaar op mij het enige wat er uit komt vandaag?quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Neem ff contact met ze op dan, of ga naar Spanje, ik weet zeker dat ze je inzicht enorm waarderen.
Vraag ik me van jou ook af.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:48 schreef woxxel het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat zinnigs te zeggen of is je commentaar op mij het enige wat er uit komt vandaag?
Handig dat je het hier meldt, alsof die Spanjaarden hier meelezen...quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:47 schreef woxxel het volgende:
Het lijkt me makkelijker iets in elkaar te flansen waarmee ze door de buizen passen, dan alles er weer uithalen en opnieuw beginnen net zolang tot het liftje past
De lift past wel door de buizen (hoop ikquote:Op woensdag 23 januari 2019 19:47 schreef woxxel het volgende:
Naja op zich is dat een kwestie van dan wel ruitjes naar beneden laten zakken en eruit tillen. Daar heeft Julen alleen niets aan.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:54 schreef Mammietje het volgende:
Owgottt..... dat zie ik ook nog wel gebeuren.... vervorming van de buis door wat dan ook en dat het liftje dan klem zit... Ik benijd die mijnwerkers niet.
Is de bovenkant eigenlijk dicht?
Er zit daar waarschijnlijk iemand hier mee te lezen want ze gaan de dikte van de buizen onderin verkleinen zodat het wel past.quote:Op woensdag 23 januari 2019 19:36 schreef woxxel het volgende:
Ik heb ze net gebeldquote:Op woensdag 23 januari 2019 20:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zit daar waarschijnlijk iemand hier mee te lezen want ze gaan de dikte van de buizen onderin verkleinen zodat het wel past.
Nou eh.... buizen passen weer niet, dus buizen aanpassen, nog afladen met zand... en dan nog die 24 uur met de mijnwerkers. Et voila.... vrijdag!quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:17 schreef IBAZ het volgende:
Wat voor smoes hebben ze nu nog om e.e.a. uit te stellen tot vrijdag?
Volgende week vrijdag bedoel je?quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou eh.... buizen passen weer niet, dus buizen aanpassen, nog afladen met zand... en dan nog die 24 uur met de mijnwerkers. Et voila.... vrijdag!
Ik zie hem onveranderd hangen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:23 schreef silliegirl het volgende:
Heeft iemand die livestream gevolgd? Tis er nu donker, maar die buis lijkt weg? Zit die er nu eindelijk in of hebben ze hem weer weggetakeld?
quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:20 schreef Scjvb het volgende:
Betere ideen zijn altijd welkom. We mailen het gelijk door aan Spanje (Andalusi).
quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:20 schreef Scjvb het volgende:
Betere ideen zijn altijd welkom. We mailen het gelijk door aan Spanje (Andalusi).
Nee je zag een half uurtje terug blauw licht. Misschien van het lassen aan die buizen. Ook schijnen ze vandaag een uitgang in die buizen gemaakt te hebbenquote:Op woensdag 23 januari 2019 20:23 schreef silliegirl het volgende:
Heeft iemand die livestream gevolgd? Tis er nu donker, maar die buis lijkt weg? Zit die er nu eindelijk in of hebben ze hem weer weggetakeld?
Kennelijk zijn ze nog steeds ergens mee bezig want je ziet af en toe een rook/stof/dampwolkje achter de berg vandaan komen. Of het is rookpauze, dat kan ook.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee je zag een half uurtje terug blauw licht. Misschien van het lassen aan die buizen. Ook schijnen ze vandaag een uitgang in die buizen gemaakt te hebben
Of ze zijn een pan met paella op het vuur aan het bereidenquote:Op woensdag 23 januari 2019 20:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze nog steeds ergens mee bezig want je ziet af en toe een rook/stof/dampwolkje achter de berg vandaan komen. Of het is rookpauze, dat kan ook.
Gadver je zou daar maar in moeten zeg.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee je zag een half uurtje terug blauw licht. Misschien van het lassen aan die buizen. Ook schijnen ze vandaag een uitgang in die buizen gemaakt te hebben
Dat..... zou ook kunnen!quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Of ze zijn een pan met paella op het vuur aan het bereiden
Hoezo? Heb jij er niet zoveel vertrouwen in ofzo?!quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:32 schreef miaeak het volgende:
[..]
Gadver je zou daar maar in moeten zeg.
Ik houd mijn hart vast. Zou toch bizar zijn als ze straks die mijnwerkers ook nog moeten uitgravenquote:Op woensdag 23 januari 2019 20:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoezo? Heb jij er niet zoveel vertrouwen in ofzo?!
Die zijn zulke klussen gewend. Die zitten volgende maand bij Lindas de Mollos of Caffeetijtos hun verhaal te doen en zijn dan de heldenquote:Op woensdag 23 januari 2019 20:37 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. Zou toch bizar zijn als ze straks die mijnwerkers ook nog moeten uitgraven.
Nou als die val van dat jongetje al een aardverschuiving veroorzaakt zou hebben lijkt dit me ook best riskant.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die zijn zulke klussen gewend. Die zitten volgende maand bij Lindas de Mollos of Caffeetijtos hun verhaal te doen en zijn dan de helden
Als ze maar een beetje oppassen bij het hout sprokkelen. Straks valt de brandweercommandant in de tunnel.quote:Op woensdag 23 januari 2019 20:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Of ze zijn een pan met paella op het vuur aan het bereiden
Dat zal dan wel in een update staan?quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:08 schreef the-eye het volgende:
Ik zie die buis niet meer, hebben ze hem er in laten zakken?
Zit er in. Je kunt de live stream terugspoelen om het te zien.quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:08 schreef the-eye het volgende:
Ik zie die buis niet meer, hebben ze hem er in laten zakken?
quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zit er in. Je kunt de live stream terugspoelen om het te zien.
Waar?quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:09 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dat zal dan wel in een update staan?
Ze hebben het nieuwe gat iets 'te diep' gegraven. Dan bouwen ze een paar meter boven het diepste punt het platform en vanaf daar gaan ze horizontaal. Het puin wat daarbij vrijkomt gaat in de paar meter onder het platform.quote:Op woensdag 23 januari 2019 21:57 schreef silliegirl het volgende:
Kennelijk gaan ze nu een platform maken (wat? Waarom?), dat zou weer 2 a 3 uur kosten en dan gaan die mijnwerkers aan de slag.
Die was geschat op 20 uur graven dus ze moeten nog wel even.quote:Op woensdag 23 januari 2019 22:27 schreef Claude_Viole het volgende:
Nu gaan ze dus die zijwaartse gang graven?
Klopt. Want onze grond is een stuk zachter.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:03 schreef Eenskijken het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar ik geloof er geen snars van dat als dit in nederland gebeurt zou zijn, het zo lang zou duren.
En de putten een stuk minder diep.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt. Want onze grond is een stuk zachter.
Eh nee, wij hebben ook geen marmer in onze bodem ....quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:03 schreef Eenskijken het volgende:
ik wil niet veel zeggen maar ik geloof er geen snars van dat als dit in nederland gebeurD zou zijn, het zo lang zou duren.
Yep, hoef je ook geen proefboring te doen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:08 schreef Strani het volgende:
[..]
En de putten een stuk minder diep.
Nee ik snap het ook volkomen. En dat kindje willen ze er toch "ongeschonden" uithalen .....quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:12 schreef Strani het volgende:
Ik snap best dat het allemaal erg traag en onhandig lijkt hoor. Maar als je je bedenkt dat deze mensen bezig zijn met een operatie die als enige doel heeft dat er een overleden kind uit de grond gehaald moet worden, is het best logisch dat ze geen risico's willen nemen.
Precies ja.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:14 schreef maily het volgende:
[..]
Nee ik snap het ook volkomen. En dat kindje willen ze er toch "ongeschonden" uithalen .....
Net of dat een voordeel is...quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt. Want onze grond is een stuk zachter.
Het is helaas geen wielrennen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:35 schreef Myrr het volgende:
Hopelijk de laatste etappe om bij Julen te komen.
Begrijp ook niet helemaal waarom ze niet gewoon tot de bodem hebben geboord en dan een klein gat boren, camera erdoor om te kijken en daarna op de juiste hoogte gaan hakken.quote:Op woensdag 23 januari 2019 23:49 schreef Coelho het volgende:
Hebben ze enig idee hoe lang die prop is op 70 meter diepte? Zometeen zitten ze er net onder met die horizontale gang en blijkt het joch nog eens 30 meter dieper te liggen.
Ze zijn ondertussen de tunnel aan het voorbereiden/verstevigen heb ik begrepen? Of zijn de mijnwerkers effectief al bezig? Die vertaalde liveblog is toch verwarrend soms...quote:Op donderdag 24 januari 2019 00:26 schreef Mammietje het volgende:
Dat snap ik dus ook niet zo goed. Maar de technici schijnen aangegeven te hebben dat hij daar zit, meteen onder de prop. Ze komen met de horizontale tunnel van 1m/1,2m uit tussen de 71 en 73 meter. Verbaast mij ook dat ze er zo zeker van zijn dat hij daar blijft zitten na al het geboor en gehak.
Of misschien ook wel. Ze lijken steeds voor de meest simpele, kortstdurende optie te gaan. Pas als ze problemen tegenkomen, passen ze het plan aan. Valt ook wat voor te zeggen.
De mijnwerkers zijn nog niet bezig. Ze zijn nog bezig met zand vullen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 08:07 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ze zijn ondertussen de tunnel aan het voorbereiden/verstevigen heb ik begrepen? Of zijn de mijnwerkers effectief al bezig? Die vertaalde liveblog is toch verwarrend soms...
https://elpais.com/politi(...)48248530_835170.html
Vertaling van een stukje: "Nobody expected on Sunday January 13 that the emergency call to 112 requesting a ransom would become such a complicated mission. "
Origineel: "Nadie esperaba el domingo 13 de enero que la llamada de emergencia al 112 solicitando un rescate se convertira en una misin tan complicada. "
Rescate lijkt me nogal duidelijk "rescue" zijn... (zegt google translate ook als ik het individueel vertaal).
Het wordt sowieso al morgen want d mijnwerkers zijn nog niet begonnen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 08:28 schreef 1114 het volgende:
Dus vandaag bereiken ze hem om dan aan eind van de dag te zeggen dat het morgen word.
Ja same. Tijd om Habla Espanol te leren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 08:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En toch.... ben ik er redelijk afhankelijk van!
Schijnbaar heb je nog wel evenquote:Op donderdag 24 januari 2019 08:44 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja same. Tijd om Habla Espanol te leren.![]()
Eerst Maleis afmaken.
Er is ook niet echt tijd geweest voor een plan. Verschrikkelijk zeg hoe dit verloopt. Ik hoop dat hij dan toch niet dieper blijkt te zitten.quote:Op donderdag 24 januari 2019 00:26 schreef Mammietje het volgende:
Dat snap ik dus ook niet zo goed. Maar de technici schijnen aangegeven te hebben dat hij daar zit, meteen onder de prop. Ze komen met de horizontale tunnel van 1m/1,2m uit tussen de 71 en 73 meter. Verbaast mij ook dat ze er zo zeker van zijn dat hij daar blijft zitten na al het geboor en gehak.
Of misschien ook wel. Ze lijken steeds voor de meest simpele, kortstdurende optie te gaan. Pas als ze problemen tegenkomen, passen ze het plan aan. Valt ook wat voor te zeggen.
Dit is de mantra van de hulpverleners.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik lees het alweer. Morgen komt hij er echt uit.
Het is maar goed dat jij (en velen met jou) het allemaal zoveel beter zouden kunnen. Applaus voor jezelf.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:36 schreef the-eye het volgende:
Er is dus vannacht niet doorgewerkt?
Gewoon lekker rustig aan?
waarom haasten dan?quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:36 schreef the-eye het volgende:
zou dat de reden "stiekem" zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:57 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom haasten dan?
het is niet alsof er nog kans is dat hij levend wordt aangetroffen volgens mij.
Totdat blijkt dat hij nog wel te redden viel en er door de bijzondere omstandigheden zoals constante lage temperatuur en vochtigheid, condities van gesteente, misschien zeer trage hartslag dat hij in soort winterslaap is beland.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:57 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom haasten dan?
het is niet alsof er nog kans is dat hij levend wordt aangetroffen volgens mij.
Om 2 uur vannacht hebben ze die metalen buis afgewerkt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 09:36 schreef the-eye het volgende:
Ja want problemen. En morgen gewoon weer opnieuw. En voor het het weet is het volgende week zaterdag.quote:Op donderdag 24 januari 2019 08:28 schreef 1114 het volgende:
Dus vandaag bereiken ze hem om dan aan eind van de dag te zeggen dat het morgen word.
Ik noem het nogal naef.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:02 schreef UtoStreamer het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat hij nog wel te redden viel en er door de bijzondere omstandigheden zoals constante lage temperatuur en vochtigheid, condities van gesteente, misschien zeer trage hartslag dat hij in soort winterslaap is beland.
Niemand weet het wat zo'n situatie met zo een jong iemand doet. Er is altijd hoop. De n noemt het een wonder, de ander noemt het bijzondere omstandigheden.
De wijze waarop hij het zegt is misschien een troll, de kernboodschap is echter zeer realistisch. Ze gaan het jongetje nevernooitniet meer levend aantreffen na 12 dagen, als hij inderdaad in die put zit. Dat is hard en triest, maar fysiologisch kan het gewoon niet. Zelfs al zou er drinkwater zijn en zou de kou meevallen, dan nog kun je van een 2-jarige niet verwachten dat hij zich in het pikkedonker in leven houdt door periodiek te drinken. Bovendien, als er water is, betekent dat in een gat van 25cm doorsnee zeer waarschijnlijk ook dat hij het water raakt/nat wordt, waardoor onderkoeling weer sneller optreedt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Stop even met dat getroll zeg.
Wat ben jij al vroeg op FOK!? Al klaar met het huishouden?quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik noem het nogal naef.
Beetje verdelen over de dag h.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ben jij al vroeg op FOK!? Al klaar met het huishouden?
Nou hup!quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:36 schreef deedeetee het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)naar-julen~abcd3b13/
Benieuwd of ze berhaupt wat gaan vindenquote:Op donderdag 24 januari 2019 10:36 schreef deedeetee het volgende:
quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:36 schreef deedeetee het volgende:
Explosieven...quote:De mijnwerkers zullen in eerste instantie op traditionele manier met pikhouwelen, schoppen, drilboren en houten stutpalen de horizontale tunnel gaan graven. Mocht het nodig zijn dan heeft de speciale Guardia Civil explosievendienst TEDAX explosieven klaarliggen waarmee de mijnwerkers kleine gecontroleerde ontploffingen kunnen uitvoeren om het harde materiaal te kraken en het verwijderen daarvan te vergemakkelijken zonder dat er schade ontstaat aan de waterput waar Julen zich in bevindt.
En dan is het ook nog een kind van twee dat zo goed als zeker niet zindelijk is en als het al zindelijk was geen kans heeft om zijn behoefte te doen zonder er last van te krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 10:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
De wijze waarop hij het zegt is misschien een troll, de kernboodschap is echter zeer realistisch. Ze gaan het jongetje nevernooitniet meer levend aantreffen na 12 dagen, als hij inderdaad in die put zit. Dat is hard en triest, maar fysiologisch kan het gewoon niet. Zelfs al zou er drinkwater zijn en zou de kou meevallen, dan nog kun je van een 2-jarige niet verwachten dat hij zich in het pikkedonker in leven houdt door periodiek te drinken. Bovendien, als er water is, betekent dat in een gat van 25cm doorsnee zeer waarschijnlijk ook dat hij het water raakt/nat wordt, waardoor onderkoeling weer sneller optreedt.
Dus elke hoop op een levend jongetje in die put is op dit moment niet meer dan de realiteit nog niet onder ogen willen zien. Hoe spijtig ook.
"We moesten naar het Noorden graven, we hebben perongeluk Noord-Oost gedaan."quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Ik voorspel alvast dat men bij 4 meter horizontaal graven dat kind niet tegen gaat komen. Bij 5 meter ook niet. Sterker nog, de vermeende schacht gaat men niet tegenkomen en de prop blijkt gewoon de bodem te zijn.
Manana.quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:42 schreef silliegirl het volgende:
Zijn die mijnwerkers nu al is aan de slag?
Sista duurt tot 14.00 uur.quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:55 schreef KingRadler het volgende:
De Mijnwerkers gaan om 12 uur pauzeren
Ze gaan met twee tegelijk en lossen elkaar af.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:00 schreef warhamstr het volgende:
8 mijnwerkers in een gat van anderhalve meter doorsnede???? Wat voor show zijn die Spanjolen aan het opvoeren dan?
Stel dat, waar zou de peuter dan zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Ik voorspel alvast dat men bij 4 meter horizontaal graven dat kind niet tegen gaat komen. Bij 5 meter ook niet. Sterker nog, de vermeende schacht gaat men niet tegenkomen en de prop blijkt gewoon de bodem te zijn.
Verkocht aan de paters van een klooster in de buurt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:08 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Stel dat, waar zou de peuter dan zijn?
Dat dacht ik eerst ook (vooral na het zien van het filmpje) maar ze hadden met een georadar toch een holte gelokaliseerd onder de prop?quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:12 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Verkocht aan de paters van een klooster in de buurt.
Klopt. Prop was op 72m diepte en 1-2m dik? Daaronder een ruimte van 15m. Daaronder dan nog 20m onbekend (put was 110m diep)quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:17 schreef miaeak het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook (vooral na het zien van het filmpje) maar ze hadden met een georadar toch een holte gelokaliseerd onder de prop?
En als hij in de prop zit hoe krijgen ze hem er dan in godsnaam uit.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:24 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Klopt. Prop was op 72m diepte en 1-2m dik? Daaronder een ruimte van 15m. Daaronder dan nog 20m onbekend (put was 110m diep)
Dus hoe kan het "mis" gaan:
- Julen zit niet vanboven als "basis" van de prop of er midden in, maar ergens meer beneden in die ruimte.
- Julen zit niet in/onder de prop en niet in die 15m ruimte, maar in de 20m daar onder, als die ruimte van 15m tenminste begrend was vanonder, niet meegekregen of het "minimum" 15m was of effectief 1m tot de volgende prop.
- matspontius heeft gelijk en Julen zit niet in de put.
Dat materiaal zit dan normaal toch vrij los, "poken" tot het valt zeker?quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:26 schreef miaeak het volgende:
[..]
En als hij in de prop zit hoe krijgen ze hem er dan in godsnaam uit.
Ja maar wie zegt dat hij niet met die aardverschuiving is meegeschoven uit de put in de berg?quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:31 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Dat materiaal zit dan normaal toch vrij los, "poken" tot het valt zeker?
Die aardverschuiving lijkt me eerlijk gezegd onzin. Als dat was veroorzaakt door de val van een jochie van nog geen 15 kilo, dan hadden al die andere werkzaamheden met dat zware materieel allang de put ineen laten storten. Ik denk dat hij klem is komen te zitten door een versmalling in het gat of doordat zijn voetje achter hem is beland en hij zo klem is komen te zitten. Daarna is er waarschijnlijk puin op hem gekomen door de eerste reddingspogingen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:32 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ja maar wie zegt dat hij niet met die aardverschuiving is meegeschoven uit de put in de berg?
als jongetje niet meer leeft dan is het niet zo moeilijkquote:Op donderdag 24 januari 2019 12:26 schreef miaeak het volgende:
[..]
'Gewoon' de helft van de 'buis' waar hij in zit, wegkappen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:26 schreef miaeak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:51 schreef Mammietje het volgende:
Hebben ze eigenlijk al een proefdaling van de lift gedaan?
Iemand een livestream?
Thanks Topper!quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:52 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar graafmachines af en aan rijden.
Echt een gebied waar ik mijn 2 jarige peuter lekker zou laten rondrennen - ik zie geen enkel gevaarquote:Op donderdag 24 januari 2019 12:52 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik begrijp uit de teksten dat ze de werkzaamheden aan het afronden zijn en de mijnwerkers de boel inspecteren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:52 schreef Papabear het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt gewoon een steengroeve daar! Allemaal kiepwagens en graafmachines etc. Lijkt me enorm gevaarlijk om te gaan spelen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 12:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Echt een gebied waar ik mijn 2 jarige peuter lekker zou laten rondrennen - ik zie geen enkel gevaar
Jij kan daar gerust gaan spelen hoor, een 2-jarige niet!quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:04 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt gewoon een steengroeve daar! Allemaal kiepwagens en graafmachines etc. Lijkt me enorm gevaarlijk om te gaan spelen.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb er nog n gevonden vanaf de andere kant:
Ik zie er ook geen 2-jarigen spelen gelukkig.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij kan daar gerust gaan spelen hoor, een 2-jarige niet!
Denk dat ik er ook niet welkom ben in de buurtquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij kan daar gerust gaan spelen hoor, een 2-jarige niet!
Die waren er nog niet toen dat jochie er met zijn familie was. Die zijn er nu gekomen om hem uit te graven. Denk toch eens ff logisch na.......quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:04 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt gewoon een steengroeve daar! Allemaal kiepwagens en graafmachines etc. Lijkt me enorm gevaarlijk om te gaan spelen.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:04 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij dat prima begrijpt maar niet voor de zoveelste keer dezelfde zinloze discussie met Matspontius wilde voeren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die waren er nog niet toen dat jochie er met zijn familie was. Die zijn er nu gekomen om hem uit te graven. Denk toch eens ff logisch na.......
Die user negeer ik al heel lang en ik hoop dat ik niet de enige ben. Tis de beste manier om zo iemand te stoppen met het typen van onzinnige opmerkingen. Niet lezen en niet reageren.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij dat prima begrijpt maar niet voor de zoveelste keer dezelfde zinloze discussie met Matspontius wilde voeren.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij dat prima begrijpt maar niet voor de zoveelste keer dezelfde zinloze discussie met Matspontius wilde voeren.
of je iq nu 30 of 35 is, doe maar niet zo lollig.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:36 schreef FReNsJ het volgende:
[..]Oef, namen ze me serieus met die opmerking seg... Denk dat je uit mijn vorige antwoorden in deze thread wel kan afleiden dat ik zo ongeveer wel op de hoogte ben van wat er gaande is, deedeetee
Ik heb geen iq van 30 ofzo hoor
Stevig windje staat er.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:03 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb er nog n gevonden vanaf de andere kant:
Ik begrijp dat ze een soort platvorm aan het maken zijn rondom de put om gemakkelijker in en uit de lift te kunnen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:43 schreef miaeak het volgende:
[..]
Stevig windje staat er.
Wat zijn ze daar eigenlijk aan het weggraven?
Daar hadden ze eerder deze week natuurlijk geen tijd voor...quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze een soort platvorm aan het maken zijn rondom de put om gemakkelijker in en uit de lift te kunnen.
Nou nee, want toen zat de buis er nog niet in. Die steekt uit de grond en dat maken ze toegankelijker.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar hadden ze eerder deze week natuurlijk geen tijd voor...
Ach, het hoeft morgen pas klaar te zijn joh.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar hadden ze eerder deze week natuurlijk geen tijd voor...
Oh boy, ik maak ook eens een grapje hoor. Mijn excuses dat je tenen nu zeer doen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
of je iq nu 30 of 35 is, doe maar niet zo lollig.
Nee.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:59 schreef vincenzo78 het volgende:
Zijn er sinds dat jongetje in de put zit tekenen van leven geweest?
Kan me niet herinneren dat wij ooit in "discussie" waren? Of je moet een andere naam en logo hebben?quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die user negeer ik al heel lang en ik hoop dat ik niet de enige ben. Tis de beste manier om zo iemand te stoppen met het typen van onzinnige opmerkingen. Niet lezen en niet reageren.
😔quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Nee.
De vader heeft hem helemaal in het begin even horen wenen, daarna niets meer.
Zet er dan even bij dat het humorvol is want anders begrijpen ze je nietquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:59 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Oh boy, ik maak ook eens een grapje hoor. Mijn excuses dat je tenen nu zeer doen.
Ach, je kan een forum ook te serieus nemen...quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat wij ooit in "discussie" waren? Of je moet een andere naam en logo hebben?
De uitkomst van dit drama zal de dommen van de slimmen scheiden ....
Ok, en het dan over humor en serieus nemen hebbenquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:08 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ach, je kan een forum ook te serieus nemen...
Ik was inderdaad vergeten om er smileys bij te zetten voor mensen die niet tussen de lijntjes door kunnen lezen, my bad!quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zet er dan even bij dat het humorvol is want anders begrijpen ze je niet
Daar ben je me toch kwijt hoor? Ik maakte en grapje en sommigen snapten het niet en worden dan heel serieus "boos", waarop ik zeg dat je niet alles zo serieus moet nemen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, en het dan over humor en serieus nemen hebben
Want... Als er geen kind in de put zit, ben jij slim omdat jij dat al zei en als er wel een kind in de put zit, ben jij slim omdat jij al zei dat hij daar niet los moest lopen?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat wij ooit in "discussie" waren? Of je moet een andere naam en logo hebben?
De uitkomst van dit drama zal de dommen van de slimmen scheiden ....
quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Nee.
De vader heeft hem helemaal in het begin even horen wenen huilen, daarna niets meer.
Wil wenen iets anders zegen in Nederland? Ik weet dat jullie "huilen", en wij "wenen", maar is het ook echt iets anders als een Nederlander "weent"? Of waarom verbeter je me?quote:
Bingoquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Want... Als er geen kind in de put zit, ben jij slim omdat jij dat al zei en als er wel een kind in de put zit, ben jij slim omdat jij al zei dat hij daar niet los moest lopen?
Any moment now.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:20 schreef silliegirl het volgende:
Gaan die mijnwerkers vandaag nog wat doen? 🤷♀
Al doende leer jequote:Op donderdag 24 januari 2019 14:08 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten om er smileys bij te zetten voor mensen die niet tussen de lijntjes door kunnen lezen, my bad!
[..]
Daar ben je me toch kwijt hoor? Ik maakte en grapje en sommigen snapten het niet en worden dan heel serieus "boos", waarop ik zeg dat je niet alles zo serieus moet nemen.
Wenen? Wat een k3-jeukwoord, hij heeft hem horen huilen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Nee.
De vader heeft hem helemaal in het begin even horen wenen, daarna niets meer.
Doe maar niet zo lollig lullig jij. Wat kan K3 mij nu schelen, ik mag in mijn eigen woorden typen. Doe al genoeg aanpassingen voor jullie Nederlanders.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wenen? Wat een k3-jeukwoord, hij heeft hem horen huilen.
De nieuwe k3 gebruikt ook van die jeukwoorden, groenten noemen zij steevast groentetjes.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:23 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Doe maar niet zo lollig jij. Wat kan K3 mij nu schelen...
Begrijp je me of begrijp je me niet? Ik klaag toch ook niet dat julile op een wc poepen ipv in een bed (als je me niet snapt, zoek maar op dan...)? Wat een non-issue weer.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De nieuwe k3 gebruikt ook van die jeukwoorden, groenten noemen zij steevast groentetjes.
Wenen in plaats van huilen, daarom heeft de nieuwe K3 hier geen succes. Kinderen verstaan ze niet.
Rustig aan, was humorvol bedoeldquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:23 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Doe maar niet zo lollig lullig jij. Wat kan K3 mij nu schelen, ik mag in mijn eigen woorden typen. Doe al genoeg aanpassingen voor jullie Nederlanders.
doe maar rustig.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:30 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Begrijp je me of begrijp je me niet? Ik klaag toch ook niet dat julile op een wc poepen ipv in een bed (als je me niet snapt, zoek maar op dan...)? Wat een non-issue weer.
Ze zouden er ieder moment in moeten afdalen, en dan was de schatting 24u, maarja...quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Dacht echt even dat ik in het verkeerde topic zat![]()
Wanneer denken ze klaar te zijn?
Morgen. Maar dat denken ze al een week, dat het “morgen” wordt.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Dacht echt even dat ik in het verkeerde topic zat![]()
Wanneer denken ze klaar te zijn? vandaag toch?
Nee, dat zeg je verkeerd. Ze bedoelen maanaquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Morgen. Maar dat denken ze al een week, dat het “morgen” wordt.
Ik ben rustig, zie jij uitroeptekens ofzo? Maar het is gewoon onbeleefd wat jij deed en daar wou ik je op wijzen. Niet iedereen praat hetzelfde Nederlandse dialect als jij hoor.quote:
in welke streek in Nederland zijn zeggen ze wenen?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:32 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik ben rustig, zie jij uitroeptekens ofzo? Maar het is gewoon onbeleefd wat jij deed en daar wou ik je op wijzen. Niet iedereen praat hetzelfde Nederlandse dialect als jij hoor.
ga jij ook wenen?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:37 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Doe dan ook niet zo irritant.
ze blijven zeggen dat het zeer gecompliceerd is.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:39 schreef AToontje87 het volgende:
Die Spanjaarden zullen ongetwijfeld weten wat ze aan het doen zijn, maar desondanks kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijke reddingspoging in Nederland nooit zo lang hard geduurd.
quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
in welke streek in Nederland zijn zeggen ze wenen?
Nee joh. Ze werken niet 's nachts door (bleek afgelopen nacht) en die mijnwerkers gaan ook echt niet 24 uur achter elkaar door. Reken dus maar op z'n vroegst zaterdagquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Morgen. Maar dat denken ze al een week, dat het “morgen” wordt.
Waarom werken ze in hemelsnaam niet 's nachts door dan?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee joh. Ze werken niet 's nachts door (bleek afgelopen nacht) en die mijnwerkers gaan ook echt niet 24 uur achter elkaar door. Reken dus maar op z'n vroegst zaterdag
Nederlands is een officile taal geen dialect, vandaar de vraag. Ik was al ontopic.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:40 schreef FReNsJ het volgende:
[..]![]()
Je weet dat er nog in andere landen dan Nederland, Nederlands gepraat wordt? Ik heb geen idee of ze ook in Eindhoven of Groningen "wenen" danwel "huilen" zeggen, maar waar ik van ben (provincie Antwerpen in Belgi) zeggen we "wenen".
En dan nog, ik mag toch de woorden kiezen die ik wil, je weet toch wat ik wou zeggen?
Kunnen we nu terug ontopic misschien?
Ik denk dat we hier in NW Europa mogelijk wel beter zijn in het voorbereidend werk, maar in een situatie als nu, waar (in het begin toch zeker) iedere minuut uitmaakt... geen idee of dat zo veel sneller kan.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ze blijven zeggen dat het zeer gecompliceerd is.
Dat men normaal gesproken maanden bezig is met voorbereiden.
En waar komt precies de uitdrukking "zijn zeggen" vandaan dan?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
in welke streek in Nederland zijn zeggen ze wenen?
Ze werken wel 's nachts door toch? De buis was rond 02u vannacht klaar. Dan moesten ze errond verstevigen, dan een platformpje dat wat hoger als de omgeving lag. En daar zin we nu.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:42 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Waarom werken ze in hemelsnaam niet 's nachts door dan?
fijn man zo'n nieuwe meedenkende i pad.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
En waar komt precies de uitdrukking "zijn zeggen" vandaan dan?
Laten we daarop hopen want de gedachte van zo'n uk, die al ruim een week in zo'n diepe put zit, is eigenlijk onverteerbaarquote:Op donderdag 24 januari 2019 14:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb nog steeds hoop op een "balloon boy"-achtige hoax.
Wat is dat dan?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb nog steeds hoop op een "balloon boy"-achtige hoax.
Dus jij praat Algemeen Nederlands?quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nederlands is een officile taal geen dialect, vandaar de vraag. Ik was al ontopic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |