In WGR is het advies ook gratis en we zijn 24/7 geopendquote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:53 schreef karr-1 het volgende:
Maar hoe wil je al die schade bewijzen dan als je geen bonnen of ander bewijs hebt? En verder kun je altijd bij een bureau voor Rechtshulp binnenlopen voor gratis advies.
Is dat nodig als zij aansprakelijkheid erkent? Ik ben niet van plan Amerikaanse claims in te dienen. Van de fietsreparatie heb ik bon, broek (80e) en schoenen (30e) komt op 110 euro uit lijkt me vrij aannemelijk. Inmaterieel kan ik een voorstel voor doen. Ik heb een werkdag gemist waarvan nog niet duidelijk is hoe dit verrekend gaat worden en het kost een hoop tijd. Verder is het letsel ook vrij duidelijk en heb ik daar foto's van. Stel dat ik fiets + kleding + 250 euro claim, dan kan zij hier mee akkoord gaan en dit aan mij vergoeden. Vervolgens kan zij dit vergoed proberen te krijgen van haar verzekering. Is dit niet de manier?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:53 schreef karr-1 het volgende:
Maar hoe wil je al die schade bewijzen dan als je geen bonnen of ander bewijs hebt? En verder kun je altijd bij een bureau voor Rechtshulp binnenlopen voor gratis advies.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:59 schreef r_one het volgende:
[..]
In WGR is het advies ook gratis en we zijn 24/7 geopend
Gemiste werkuren is overigens geen immateriële schade maar materiële, TS.
Ik heb er verder weinig verstand van, maar het zal vooral neerkomen op bewijs.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Is dat nodig als zij aansprakelijkheid erkent? Ik ben niet van plan Amerikaanse claims in te dienen. Van de fietsreparatie heb ik bon, broek (80e) en schoenen (30e) komt op 110 euro uit lijkt me vrij aannemelijk. Inmaterieel kan ik een voorstel voor doen. Ik heb een werkdag gemist waarvan nog niet duidelijk is hoe dit verrekend gaat worden en het kost een hoop tijd. Verder is het letsel ook vrij duidelijk en heb ik daar foto's van. Stel dat ik fiets + kleding + 250 euro claim, dan kan zij hier mee akkoord gaan en dit aan mij vergoeden. Vervolgens kan zij dit vergoed proberen te krijgen van haar verzekering. Is dit niet de manier?
Als het wel via een rechter zou gaan, dan ligt het qua bewijs wellicht anders, maar daarvoor kan ik het bewijs wel rond maken. (type broek en schoenen, gemiste uren * uurtarief, etc).
Zij heeft erkend dat het ongeluk haar schuld is, dit betekent niet dat zij erkend aansprakelijk te zijn voor de schade die jij claimt te hebben. Jij zult moeten bewijzen dat de schade die jij claimt daadwerkelijk door het ongeluk veroorzaakt is en jij zult het bedrag dat je claimt ook met bewijzen moeten kunnen onderbouwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Is dat nodig als zij aansprakelijkheid erkent? Ik ben niet van plan Amerikaanse claims in te dienen. Van de fietsreparatie heb ik bon, broek (80e) en schoenen (30e) komt op 110 euro uit lijkt me vrij aannemelijk. Inmaterieel kan ik een voorstel voor doen. Ik heb een werkdag gemist waarvan nog niet duidelijk is hoe dit verrekend gaat worden en het kost een hoop tijd. Verder is het letsel ook vrij duidelijk en heb ik daar foto's van. Stel dat ik fiets + kleding + 250 euro claim, dan kan zij hier mee akkoord gaan en dit aan mij vergoeden. Vervolgens kan zij dit vergoed proberen te krijgen van haar verzekering. Is dit niet de manier?
Als het wel via een rechter zou gaan, dan ligt het qua bewijs wellicht anders, maar daarvoor kan ik het bewijs wel rond maken. (type broek en schoenen, gemiste uren * uurtarief, etc).
Maar aan wie? Als ik die schade aannemelijk maak cq bewijs, moet zij mij die schade toch vergoeden? Hier komt toch in eerste instantie geen rechter aan te pas, dus er zal niemand zijn die de bewijzen zal toetsen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zij heeft erkend dat het ongeluk haar schuld is, dit betekent niet dat zij erkend aansprakelijk te zijn voor de schade die jij claimt te hebben. Jij zult moeten bewijzen dat de schade die jij claimt daadwerkelijk door het ongeluk veroorzaakt is en jij zult het bedrag dat je claimt ook met bewijzen moeten kunnen onderbouwen.
Omdat zij daarvoor verzekerd is? Waarom zou ik als ik jou aanrij zelf met al die rompslomp bezig gaan terwijl mijn verzekeraar dat kan doen? Als je rechtsbijstand had dan was dat een goede optie geweest.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier kijk: https://www.anwb.nl/jurid(...)plan-schade-verhalen dan zeggen ze dat ik de verzekeraar van de tegenpartij aansprakelijk moet stellen. Dat voelt alleen niet eerlijk, omdat ik als persoon dan tegen een partij met veel meer juridische kennis sta. Waarom zou haar verzekering een partij in deze zijn?
Een rechtsbijstand die verkeerszaken dekt is duur, zeker als je alleen een derdehands fiets hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:17 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Omdat zij daarvoor verzekerd is? Waarom zou ik als ik jou aanrij zelf met al die rompslomp bezig gaan terwijl mijn verzekeraar dat kan doen? Als je rechtsbijstand had dan was dat een goede optie geweest.
Waarom is dat vreemd? Ik betaal mijn verzekering toch om dat soort zaken voor me af te handelen, daar ga ik zelf geen moeite in steken. Dus of jij rechtstreeks naar de verzeker gaat of het via de dame in kwestie doet maakt weinig uit, uiteindelijk kom je bij dezelfde partij uit.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:21 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Een rechtsbijstand die verkeerszaken dekt is duur, zeker als je alleen een derdehands fiets hebt.
Dat jij die aansprakelijkheidsstelling en claim doorstuurt naar jouw verzekering, vind ik in dat geval begrijpbaar. Maar ik vind ik het vooral vreemd dat ik direct jouw verzekering zou moeten aanschrijven.
Zij is verzekerd voor dit soort situaties, dus jij stelt haar aansprakelijk en zij legt de afhandeling hiervan bij haar verzekering neer. Als het om kleine bedragen gaat kan het soms voordeliger zijn voor de aansprakelijke partij om het buiten de verzekering om te regelen (ivm schadevrije jaren). Maar als zij ervoor kiest om het via haar verzekering te laten lopen, heb je daar dus mee te doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar aan wie? Als ik die schade aannemelijk maak cq bewijs, moet zij mij die schade toch vergoeden? Hier komt toch in eerste instantie geen rechter aan te pas, dus er zal niemand zijn die de bewijzen zal toetsen.
Het wordt een ander verhaal als zou het niet eens zou zijn met het geclaimde bedrag.
Ik vind het maar niets.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:25 schreef madam-april het volgende:
[..]
Zij is verzekerd voor dit soort situaties, dus jij stelt haar aansprakelijk en zij legt de afhandeling hiervan bij haar verzekering neer. Als het om kleine bedragen gaat kan het soms voordeliger zijn voor de aansprakelijke partij om het buiten de verzekering om te regelen (ivm schadevrije jaren). Maar als zij ervoor kiest om het via haar verzekering te laten lopen, heb je daar dus mee te doen.
Jouw verzekering? Welke verzekering?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:29 schreef Schuifpui het volgende:
En ik vind het eigenlijk ook maar niets dat mijn verzekering het nu zonder duidelijk brief en duidelijk overzicht
Tja je kunt het niets vinden, het is wel de manier waarop het gaat. Jou verzekering gaat idd niets doen, je moet bij haar verzekering wezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vind het maar niets.
En ik vind het eigenlijk ook maar niets dat mijn verzekering het nu zonder duidelijk brief en duidelijk overzicht bij haar verzekering heeft neergelegd en nu de handen er vanaf trekt. Dan had ik het liever zelf gedaan en er zelf een net overzicht bij gedaan, ipv wat losse mails en facturen.
Ze kon geen Nederlands en Engels was ook niet dendert, dus ik verwacht dat ze het gewoon via de verzekering gaat laten lopen.
Mijn verzekeringsmaatschappij waar mijn ongevalsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en nog een aantal anderen lopen. Daar heb ik dus contact mee gezocht, maar die kunnen mij niet helpen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Jouw verzekering? Welke verzekering?
Hier klopt helemaal niets van.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:56 schreef madam-april het volgende:
Jij hoeft het ook helemaal niet met haar verzekering te regelen. Jij stelt haar aansprakelijk voor de schade, maar 'wie eist bewijst' jij moet dus wel hard kunnen maken dat jij die schade daadwerkelijk geleden hebt.
Ze kunnen je niet helpen maar ze hebben je al wel 'geholpen' door 'het '"bij haar verzekering neergelegd te hebben"?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:33 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mijn verzekeringsmaatschappij waar mijn ongevalsverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en nog een aantal anderen lopen. Daar heb ik dus contact mee gezocht, maar die kunnen mij niet helpen.
Ze hebben dit verstuurd:quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze kunnen je niet helpen maar ze hebben je al wel 'geholpen' door 'het '"bij haar verzekering neergelegd te hebben"?
Wát hebben ze dan precies gedaan? Ingebrekestelling gestuurd?
Met als bijlage alle communicatie tussen mij en mijn verzekeringsmaatschappij. Ik vind dit eigenlijk niet zo'n handige manier.quote:Geachte heer, mevrouw,
Onze verzekerde informeerde ons over de schade die op 16-1-2019 is ontstaan aan zijn fiets, kleding en lijf. Verzekerde is hier zelf niet voor verzekerd.
Mijn verzekerde stelt uw verzekerde aansprakelijk voor zijn materiele en immateriële schade. In de bijlage bij deze e-mail ontvangt u een kopie van het schadeformulier en overige van belanghebbende stukken van onze verzekerde. Wilt u contact opnemen met mijn verzekerde?
Wat had jij dan handiger gevonden? Ik vind het een buitengewoon correcte handelwijze en sympathieke service richting jou.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:39 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ze hebben dit verstuurd:
[..]
Met als bijlage alle communicatie tussen mij en mijn verzekeringsmaatschappij. Ik vind dit eigenlijk niet zo'n handige manier.
Maar nu is dus waarschijnlijk niet het punt dat de vrouw moeilijk gaat doen, maar dat de verzekeringsmaatschappij minder uit zou willen betalen dan dat ik redelijk vind. Waarom zouden zij immers meer betalen dan nodig. Zij zijn met een juridisch team tegen een individu.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:36 schreef Henrys het volgende:
[..]
Hier klopt helemaal niets van.
In deze situatie is artikel 185 wegenverkeerswet van toepassing. Omdat TS een fietser is geldt er een omgekeerde bewijslast en is het aan de automobilist te bewijzen dat TS niet de schade die hij stelt heeft geleden.
https://maxius.nl/wegenverkeerswet-1994/artikel185
Als fietser sta je erg sterk in dit soort situaties en zou ik zeker overwegen om het bij de kantonrechter aanhangig te maken mocht de vrouw moeilijk doen.
Wellicht, maar ik had het beter gevonden als ze mij zouden informeren dat ik niet bij hen moet zijn en dat ik die vrouw dan wel haar verzekering aansprakelijk zou moeten stellen. Dan had ik de brief en berekening op mijn eigen manier kunnen maken. Nu staat er nergens een duidelijk bedrag waarvoor ik ze aansprakelijk stel bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat had jij dan handiger gevonden? Ik vind het een buitengewoon correcte handelwijze en sympathieke service richting jou.
Daar kan een verzekeraar natuurlijk niets mee. Heb je een diagnose laten stellen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:44 schreef Schuifpui het volgende:
een behoorlijk pijnlijke poot, waar vooralsnog geen enkele verbetering in zit,
Dat kan toch alsnog? Ik zie het probleem niet. De tegenpartij is aansprakelijk gesteld, niet meer, niet minder. Het is niet dat je dan ook al gelijk je administratie moet overleggen, dat komt allemaal nog wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:46 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik had het beter gevonden als ze mij zouden informeren dat ik niet bij hen moet zijn en dat ik die vrouw dan wel haar verzekering aansprakelijk zou moeten stellen. Dan had ik de brief en berekening op mijn eigen manier kunnen maken. Nu staat er nergens een duidelijk bedrag waarvoor ik ze aansprakelijk stel bijvoorbeeld.
Dan neem je contact op met een letselschadeadvocaat, deze hebben vaak vrijblijvende gesprekken en no cure no pay.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar nu is dus waarschijnlijk niet het punt dat de vrouw moeilijk gaat doen, maar dat de verzekeringsmaatschappij minder uit zou willen betalen dan dat ik redelijk vind. Waarom zouden zij immers meer betalen dan nodig. Zij zijn met een juridisch team tegen een individu.
De fiets en broek zullen ze wel vergoeding. Wie aansprakelijk is, is helemaal duidelijk en deze schade is makkelijk aan te tonen. Maar de rest? Zit nu al een week lang met een behoorlijk pijnlijke poot, waar vooralsnog geen enkele verbetering in zit, eerder het tegenovergestelde. Daarnaast al het gedoe, gemiste werkuren, etc.
Dat weet ik. Ben nog niet langs een arts geweest. Heb me voorgenomen om vrijdag langs de huisarts te gaan als het blijft verergeren. De eerste twee dagen had ik nauwelijks last, dus vandaar dat ik niet langs ben gegaan. Het was vooral lastig dat het 3 dagen lang niet wilde stoppen met bloeden. Nu is het wel gestopt en ziet het er op het oog weer beter uit, maar de pijn neemt alleen maar toe.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:48 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Daar kan een verzekeraar natuurlijk niets mee. Heb je een diagnose laten stellen?
Ok. Misschien maak ik me te druk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat kan toch alsnog? Ik zie het probleem niet. De tegenpartij is aansprakelijk gesteld, niet meer, niet minder. Het is niet dat je dan ook al gelijk je administratie moet overleggen, dat komt allemaal nog wel.
Ik denk het wel ja.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ok. Misschien maak ik me te druk.
Zoals je zelf aangeeft ben je voor deze situatie niet verzekerd dus alles wat deze maatschappij voor je doet/heeft gedaan is stukje klantvriendelijkheid.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vind het maar niets.
En ik vind het eigenlijk ook maar niets dat mijn verzekering het nu zonder duidelijk brief en duidelijk overzicht bij haar verzekering heeft neergelegd en nu de handen er vanaf trekt.
Natuurlijk, want daarom heeft zij een auto verzekering.quote:Ze kon geen Nederlands en Engels was ook niet dendert, dus ik verwacht dat ze het gewoon via de verzekering gaat laten lopen.
Ze zou ook kunnen kiezen om dit zelf te vergoeden om een premieverhoging te voorkomen. Maar gezien de moeizame communicatie ivm taalproblemen en het feit dat ze niet hier vandaan komt en niets van verzekeringen wist, lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze daar voor kiest.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:25 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Zoals je zelf aangeeft ben je voor deze situatie niet verzekerd dus alles wat deze maatschappij voor je doet/heeft gedaan is stukje klantvriendelijkheid.
[..]
Natuurlijk, want daarom heeft zij een auto verzekering.
Eerste zin vind ik dan wel weer komisch, maar goed.
Ik was niet dood aan het bloeden of zo. Gewoon paar keer per dag nieuw verband er omheen om door lekken te voorkomen. Voorlopig kan ik gewoon functioneren en is de pijn wel te doen. Het enige waarin ik me moet aanpassen is m'n been omhoog houden bij lange tijd zitten en maar even niet sporten. Lijkt me geen levensbedreigende situatie waar een arts voor nodig is. Heb ook geen zin om weer een dagdeel vrij te moeten nemen.quote:Maar goed, zoals al gezegd, je maakt je veel te druk om de materiële schade, daar gaat haar verzekeraar echt niet moeilijk over doen, aangezien het bedrag voor hen niets voorstelt. Eventuele immateriële schade moet je wel z.s.m. achteraan, dus naar de huisarts en laten nakijken. Sowieso al bizar dat je 3 dagen blijft rondlopen met een wond die blijft bloeden.
Ik snap dat zij ook niet op juridische procedures zitten te wachten, maar ze zouden zich er natuurlijk in eerste instantie makkelijk vanaf kunnen proberen te maken. Dat zou ik doen als ik verzekeraar was. Als degene die schade claimt vervolgens moeilijk gaat doen, dan zou ik als verzekering wat toegeven om die procedures te voorkomen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 06:29 schreef Waterdrinker het volgende:
De meeste verzekeraars zijn gewoon netjes met wat ze uitbetalen. Zij zijn immers ook niet gebaat bij het opstarten van een juridische procedure en hebben er veel meer aan om het gewoon direct goed af te handelen. Zeker wanneer het belang zoals hier ook weer niet zo groot is.
Het klinkt zo zwaar. Dat je zoiets doet als je in een ziekenhuis belandt, weken niet kan lopen of blijvend letsel hebt, dan snap ik het. Maar mijn geval lijkt me daar wel weer erg licht voor.quote:Je kunt overwegen een letselschade advocaat in te schakelen, zoals hiervoor ook al door iemand gezegd. Dat hoeft jou letterlijk niets te kosten (ze kunnen hun kosten verhalen op de verzekeraar) en zij zorgen er wel voor dat alles volgens de regels gaat.
In die weken had je ook een advocaat kunnen inschakelen. Doe dat nou, wij kunnen je niet verder helpen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
Heel leuk zo'n verzekering aansprakelijk stellen, maar reageren doen ze niet.
Al twee-en-halve week geen reactie. Volgens de site zouden ze binnen 2 dagen reageren. Ik heb al meerdere berichtjes geprobeerd. Ze hebben geen normaal telefoonnummer, alles moet online. Maar alleen klanten met inloggegevens kunnen iets doen. Ze hebben wel een noodnummer, die heb ik ook gebeld, maar daar konden ze me niet helpen, dat nummer is alleen voor klanten van hun auto weggesleept moet worden of mensen van wie het huis is afgebrand. Inshared.
En nu? Toch maar de vrouw zelf aansprakelijk stellen?
Inmiddels heb ik ook medische kosten. Wond geneest niet. Nu ruim drie weken is de plek alleen maar groter geworden.
We .... All .... Benefit ....quote:Op woensdag 6 februari 2019 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
Heel leuk zo'n verzekering aansprakelijk stellen, maar reageren doen ze niet.
Al twee-en-halve week geen reactie. Volgens de site zouden ze binnen 2 dagen reageren. Ik heb al meerdere berichtjes geprobeerd. Ze hebben geen normaal telefoonnummer, alles moet online. Maar alleen klanten met inloggegevens kunnen iets doen. Ze hebben wel een noodnummer, die heb ik ook gebeld, maar daar konden ze me niet helpen, dat nummer is alleen voor klanten van hun auto weggesleept moet worden of mensen van wie het huis is afgebrand. Inshared.
En nu? Toch maar de vrouw zelf aansprakelijk stellen?
Inmiddels heb ik ook medische kosten. Wond geneest niet. Nu ruim drie weken is de plek alleen maar groter geworden.
Dat was dus gedaan door mijn verzekeringstussenpersoon.quote:Op woensdag 6 februari 2019 23:57 schreef r_one het volgende:
[..]
We .... All .... Benefit ....
Je moet ook geen online 'berichtjes' sturen, je moet ze even aangetekend aanschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |