abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 22 januari 2019 @ 23:48:53 #26
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184564125
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:44 schreef Schuifpui het volgende:
een behoorlijk pijnlijke poot, waar vooralsnog geen enkele verbetering in zit,
Daar kan een verzekeraar natuurlijk niets mee. Heb je een diagnose laten stellen?
pi_184564133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik had het beter gevonden als ze mij zouden informeren dat ik niet bij hen moet zijn en dat ik die vrouw dan wel haar verzekering aansprakelijk zou moeten stellen. Dan had ik de brief en berekening op mijn eigen manier kunnen maken. Nu staat er nergens een duidelijk bedrag waarvoor ik ze aansprakelijk stel bijvoorbeeld.
Dat kan toch alsnog? Ik zie het probleem niet. De tegenpartij is aansprakelijk gesteld, niet meer, niet minder. Het is niet dat je dan ook al gelijk je administratie moet overleggen, dat komt allemaal nog wel.
pi_184564158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:44 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Maar nu is dus waarschijnlijk niet het punt dat de vrouw moeilijk gaat doen, maar dat de verzekeringsmaatschappij minder uit zou willen betalen dan dat ik redelijk vind. Waarom zouden zij immers meer betalen dan nodig. Zij zijn met een juridisch team tegen een individu.

De fiets en broek zullen ze wel vergoeding. Wie aansprakelijk is, is helemaal duidelijk en deze schade is makkelijk aan te tonen. Maar de rest? Zit nu al een week lang met een behoorlijk pijnlijke poot, waar vooralsnog geen enkele verbetering in zit, eerder het tegenovergestelde. Daarnaast al het gedoe, gemiste werkuren, etc.
Dan neem je contact op met een letselschadeadvocaat, deze hebben vaak vrijblijvende gesprekken en no cure no pay.

En je bent helemaal niet verplicht om het voorstel van de verzekering te accepteren. Het gaat tussen jou en mevrouw. Je kan je vordering baseren op bestaande jurisprudentie bij dergelijke aanrijdingen
pi_184564168
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:48 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Daar kan een verzekeraar natuurlijk niets mee. Heb je een diagnose laten stellen?
Dat weet ik. Ben nog niet langs een arts geweest. Heb me voorgenomen om vrijdag langs de huisarts te gaan als het blijft verergeren. De eerste twee dagen had ik nauwelijks last, dus vandaar dat ik niet langs ben gegaan. Het was vooral lastig dat het 3 dagen lang niet wilde stoppen met bloeden. Nu is het wel gestopt en ziet het er op het oog weer beter uit, maar de pijn neemt alleen maar toe.
pi_184564221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat kan toch alsnog? Ik zie het probleem niet. De tegenpartij is aansprakelijk gesteld, niet meer, niet minder. Het is niet dat je dan ook al gelijk je administratie moet overleggen, dat komt allemaal nog wel.
Ok. Misschien maak ik me te druk.
pi_184564902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:55 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ok. Misschien maak ik me te druk.
Ik denk het wel ja.
pi_184566110
registreer om deze reclame te verbergen
De meeste verzekeraars zijn gewoon netjes met wat ze uitbetalen. Zij zijn immers ook niet gebaat bij het opstarten van een juridische procedure en hebben er veel meer aan om het gewoon direct goed af te handelen. Zeker wanneer het belang zoals hier ook weer niet zo groot is.

Je kunt overwegen een letselschade advocaat in te schakelen, zoals hiervoor ook al door iemand gezegd. Dat hoeft jou letterlijk niets te kosten (ze kunnen hun kosten verhalen op de verzekeraar) en zij zorgen er wel voor dat alles volgens de regels gaat.
pi_184566189
Google even op letselschade advocaat no cure- no pay. Die regelen alles voor je voor een klein bedrag of percentage van de vergoeding.

En niet wachten met het artsbezoek. Meteen gaan, zorgen voor behandeling, diagnose en hoe lang herstel zal duren vragen of er risico is dat je hier in de toekomst nog last van kunt krijgen. (als dat zo is dan in de claim naar tegenparty opnemen dat hier in de toekomst nog op geclaimd zal worden indien nodig)
Niet vergeten eigen risico te claimen bij tegenpartij. En natuurlijk het verlof dat je hiervoor nodig hebt.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_184566345
Spullen worden bij dit soort ongelukken meestal probleemloos vergoed. Die par honderd euro boeit geen enkele verzekeraar.

Schade aan jouzelf moet je scherp op blijven. Vooral niet te vroeg aangeven dat het wel meevalt of tekenen dat je niets mankeert.
pi_184575252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 23:29 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik vind het maar niets.

En ik vind het eigenlijk ook maar niets dat mijn verzekering het nu zonder duidelijk brief en duidelijk overzicht bij haar verzekering heeft neergelegd en nu de handen er vanaf trekt.
Zoals je zelf aangeeft ben je voor deze situatie niet verzekerd dus alles wat deze maatschappij voor je doet/heeft gedaan is stukje klantvriendelijkheid.

quote:
Ze kon geen Nederlands en Engels was ook niet dendert, dus ik verwacht dat ze het gewoon via de verzekering gaat laten lopen.
Natuurlijk, want daarom heeft zij een auto verzekering.
Eerste zin vind ik dan wel weer komisch, maar goed.

Maar goed, zoals al gezegd, je maakt je veel te druk om de materiŽle schade, daar gaat haar verzekeraar echt niet moeilijk over doen, aangezien het bedrag voor hen niets voorstelt. Eventuele immateriŽle schade moet je wel z.s.m. achteraan, dus naar de huisarts en laten nakijken. Sowieso al bizar dat je 3 dagen blijft rondlopen met een wond die blijft bloeden.
pi_184583554
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 16:25 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Zoals je zelf aangeeft ben je voor deze situatie niet verzekerd dus alles wat deze maatschappij voor je doet/heeft gedaan is stukje klantvriendelijkheid.

[..]

Natuurlijk, want daarom heeft zij een auto verzekering.
Eerste zin vind ik dan wel weer komisch, maar goed.
Ze zou ook kunnen kiezen om dit zelf te vergoeden om een premieverhoging te voorkomen. Maar gezien de moeizame communicatie ivm taalproblemen en het feit dat ze niet hier vandaan komt en niets van verzekeringen wist, lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze daar voor kiest.
quote:
Maar goed, zoals al gezegd, je maakt je veel te druk om de materiŽle schade, daar gaat haar verzekeraar echt niet moeilijk over doen, aangezien het bedrag voor hen niets voorstelt. Eventuele immateriŽle schade moet je wel z.s.m. achteraan, dus naar de huisarts en laten nakijken. Sowieso al bizar dat je 3 dagen blijft rondlopen met een wond die blijft bloeden.
Ik was niet dood aan het bloeden of zo. Gewoon paar keer per dag nieuw verband er omheen om door lekken te voorkomen. Voorlopig kan ik gewoon functioneren en is de pijn wel te doen. Het enige waarin ik me moet aanpassen is m'n been omhoog houden bij lange tijd zitten en maar even niet sporten. Lijkt me geen levensbedreigende situatie waar een arts voor nodig is. Heb ook geen zin om weer een dagdeel vrij te moeten nemen.

Mijn rechtsbijstandverzekering heeft mij ook even gebeld. Ik heb geen module verkeer, maar ze hebben wel even wat advies gegeven. Dus inderdaad haar verzekering aansprakelijk stellen en vervolgens de geleden schade inzichtelijk maken. Ze adviseerden wel om even langs te huisarts te gaan of op z'n minst melding hier van te maken, zodat er wat geregistreerd staat. Dat laatste zal ik wellicht nog wel even doen. Verder zou ik een letselschadebureau kunnen inschakelen. Die kosten hiervoor worden dan ook vergoed door de verzekering, ik vind het alleen zo overdreven klinken. Als haar verzekering een schappelijk voorstel doet, lijkt me dat voor iedereen beter eigenlijk.
pi_184583606
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 06:29 schreef Waterdrinker het volgende:
De meeste verzekeraars zijn gewoon netjes met wat ze uitbetalen. Zij zijn immers ook niet gebaat bij het opstarten van een juridische procedure en hebben er veel meer aan om het gewoon direct goed af te handelen. Zeker wanneer het belang zoals hier ook weer niet zo groot is.
Ik snap dat zij ook niet op juridische procedures zitten te wachten, maar ze zouden zich er natuurlijk in eerste instantie makkelijk vanaf kunnen proberen te maken. Dat zou ik doen als ik verzekeraar was. Als degene die schade claimt vervolgens moeilijk gaat doen, dan zou ik als verzekering wat toegeven om die procedures te voorkomen.
quote:
Je kunt overwegen een letselschade advocaat in te schakelen, zoals hiervoor ook al door iemand gezegd. Dat hoeft jou letterlijk niets te kosten (ze kunnen hun kosten verhalen op de verzekeraar) en zij zorgen er wel voor dat alles volgens de regels gaat.
Het klinkt zo zwaar. Dat je zoiets doet als je in een ziekenhuis belandt, weken niet kan lopen of blijvend letsel hebt, dan snap ik het. Maar mijn geval lijkt me daar wel weer erg licht voor.
pi_184866232
Heel leuk zo'n verzekering aansprakelijk stellen, maar reageren doen ze niet. :(

Al twee-en-halve week geen reactie. Volgens de site zouden ze binnen 2 dagen reageren. Ik heb al meerdere berichtjes geprobeerd. Ze hebben geen normaal telefoonnummer, alles moet online. Maar alleen klanten met inloggegevens kunnen iets doen. Ze hebben wel een noodnummer, die heb ik ook gebeld, maar daar konden ze me niet helpen, dat nummer is alleen voor klanten van hun auto weggesleept moet worden of mensen van wie het huis is afgebrand. Inshared. :r

En nu? Toch maar de vrouw zelf aansprakelijk stellen?

Inmiddels heb ik ook medische kosten. Wond geneest niet. Nu ruim drie weken is de plek alleen maar groter geworden.
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:03:52 #39
454342 Bolasie
Just banter mate
pi_184866545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
Heel leuk zo'n verzekering aansprakelijk stellen, maar reageren doen ze niet. :(

Al twee-en-halve week geen reactie. Volgens de site zouden ze binnen 2 dagen reageren. Ik heb al meerdere berichtjes geprobeerd. Ze hebben geen normaal telefoonnummer, alles moet online. Maar alleen klanten met inloggegevens kunnen iets doen. Ze hebben wel een noodnummer, die heb ik ook gebeld, maar daar konden ze me niet helpen, dat nummer is alleen voor klanten van hun auto weggesleept moet worden of mensen van wie het huis is afgebrand. Inshared. :r

En nu? Toch maar de vrouw zelf aansprakelijk stellen?

Inmiddels heb ik ook medische kosten. Wond geneest niet. Nu ruim drie weken is de plek alleen maar groter geworden.
In die weken had je ook een advocaat kunnen inschakelen. Doe dat nou, wij kunnen je niet verder helpen.
Dab on it wagwan
pi_184867370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:47 schreef Schuifpui het volgende:
Heel leuk zo'n verzekering aansprakelijk stellen, maar reageren doen ze niet. :(

Al twee-en-halve week geen reactie. Volgens de site zouden ze binnen 2 dagen reageren. Ik heb al meerdere berichtjes geprobeerd. Ze hebben geen normaal telefoonnummer, alles moet online. Maar alleen klanten met inloggegevens kunnen iets doen. Ze hebben wel een noodnummer, die heb ik ook gebeld, maar daar konden ze me niet helpen, dat nummer is alleen voor klanten van hun auto weggesleept moet worden of mensen van wie het huis is afgebrand. Inshared. :r

En nu? Toch maar de vrouw zelf aansprakelijk stellen?

Inmiddels heb ik ook medische kosten. Wond geneest niet. Nu ruim drie weken is de plek alleen maar groter geworden.
We .... All .... Benefit ....

Je moet ook geen online 'berichtjes' sturen, je moet ze even aangetekend aanschrijven.
pi_184884517
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:57 schreef r_one het volgende:

[..]

We .... All .... Benefit ....

Je moet ook geen online 'berichtjes' sturen, je moet ze even aangetekend aanschrijven.
Dat was dus gedaan door mijn verzekeringstussenpersoon.

Anyway:
Mijn verzekering heeft uit service hun juridische bijstandsafdeling even laten bellen naar Inshared. 5min nadat ik mijn verzekering aan de lijn had, werd ik gebeld door Inshared. Inmiddels is er een voorschot bij §350 overgemaakt. Toch jammer dat het dan opeens wel kan, maar goed het is geregeld.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 23:56:55 #42
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_184907351
Gewoon via de verzekering spelen.

Ik ben ooit van mijn fiets gereden door een brommerrijder.
Politie geweest, PV ontvangen.
Verzekering via kentekenplaatje achterhaald (hij was gevlucht).
PV en verklaring naar hen per post verstuurd (aangetekend).

Verzekering belde mij en vroeg mij wat de schade was:
Nieuwe fiets (6 maanden) onder de krassen, broek kapot, jas kapot, handen, knieŽn kapot. Een dag vrij moeten nemen.
Ze vroegen mij wat ongeveer de kosten van alles was nieuw/reparatie en ik kreeg ook nog automatisch smartegeld toegekend. Alles bij elkaar ongeveer 1100 euro.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')