Spaanse peuter in put zou gevonden zijnquote:Een Spaanse peuter zit sinds zondagmiddag vast in een 110 meter diepe put bij Mlaga in de Zuid-Spaanse provincie Andalusi.
De put is zo smal dat er geen volwassene in kan om de jongen eruit te halen. De ingang is slechts 25 centimeter breed. Een camera kwam maar tot 80 meter, waardoor de jongen nog niet is gezien. Het is niet bekend of de peuter nog leeft.
De peuter was met neven en nichten aan het spelen in het gebied. Waarschijnlijk hebben ze de stenen die op de put lagen eraf gehaald, waarna de jongen erin is gevallen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Beetje onnodige sneer naar die lui die ongetwijfeld hun best hebben gedaan.
@nogeenoudebekendequote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:43 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dit is geen sneer. Ze zijn de allerbesten uit het land. De crme-de-la-crme. Ze zijn binnengehaald en ze hebben in een hotel gewacht tot ze ingezet konden worden. Maar nu moeten ze langer wachten.
Het is een feit.
De sneer zit tussen je oren.
Juist. Zij worden ingezet voor het handmatige uitgraven van de horizontale tunnel tussen de geboorde schacht en de "schacht van Julen".quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef Bramito het volgende:
[..]
[..]
@nogeenoudebekende
Deze mannen zijn er alleen voor het horizontale gedeelte. Het verticale gedeelte is, hoe gek het ook klinkt, niet echt mijnbouw. Dat is dus ook meteen het probleem. In civiele projecten zijn schachten van deze breedte normaal gesproken niet dieper dan 30 meter, en is het boren relatief eenvoudig. Wat ze nu dus aan het doen zijn is niet iets dat ze iedere dag doen.
De mijnwerkers hebben ook al aangegeven dat dit geen steenkool is en dat ze nog moeten zien hoe moeilijk het gaat worden. Voor hun is het dus ook niet standaard.
Ik denk dat het in die temperatuur onder de grond nog best herkenbaar eruit blijft zien.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef matspontius het volgende:
Als dit zo doorgaat in dit tempo gaan ze een niet meer herkenbaar lichaampje vinden
Tuurlijk, ik heb het hier over de lokale trend.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:13 schreef Bramito het volgende:
[..]
Mja, dat ga ik niet betwisten, maar de statistieken zijn heel wat positiever.
Jij hebt blijkbaar al wat meer over de mijnwerkers gelezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:53 schreef Bramito het volgende:
[..]
[..]
@nogeenoudebekende
Deze mannen zijn er alleen voor het horizontale gedeelte. Het verticale gedeelte is, hoe gek het ook klinkt, niet echt mijnbouw. Dat is dus ook meteen het probleem. In civiele projecten zijn schachten van deze breedte normaal gesproken niet dieper dan 30 meter, en is het boren relatief eenvoudig. Wat ze nu dus aan het doen zijn is niet iets dat ze iedere dag doen.
De mijnwerkers hebben ook al aangegeven dat dit geen steenkool is en dat ze nog moeten zien hoe moeilijk het gaat worden. Voor hun is het dus ook niet standaard.
Denk niet dat ze de ruimte hebben om met een pikhouweel te werken, vermoed zelf meer met handmachines. Maar het afvoeren van het gesteente en zand zal wel handmatig gebeuren.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar al wat meer over de mijnwerkers gelezen.
Wat ik me nu afvraag is: gaan die echt manueel werken, dus met houwelen etc. of gaat het erover dat ze manueel met pneumatische handmachines gaan werken? Ik zag hier en daar langskomen dat het over echt manueel, spierkracht, werk zou gaan, kan toch niet kloppen, wel?
Ik vind het echt verschrikkelijk. Ook voor de ouders. Wat een ellende weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 13:58 schreef matspontius het volgende:
Als dit zo doorgaat in dit tempo gaan ze een niet meer herkenbaar lichaampje vinden
Steeds 5 meter omhoog trekken en het bovenste deel er af draaien (schroefdraadverbinding).quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:20 schreef Mammietje het volgende:
Mijn lekenkoppie snapt er geen hol van. Ik begrijp dat een volgend stuk buis niet past omdat het dan vast komt te zitten. Tot zover snap ik het; kan zijn dat de tunnel niet perfect recht loopt. Maar hoe kan er dan in Godsnaam 60 meter aan aaneengesloten buizen zonder moeite uitgetrokken worden?!
Ik zie toch echt een filmpje waarbij ze zo'n 60 meter aan n stuk eruit trekken...(laatste link in dit topic)quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:23 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Steeds 5 meter omhoog trekken en het bovenste deel er af draaien (schroefdraadverbinding).
Dat is dus die 40 meter. De laatste 20 meter lukt niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een filmpje waarbij ze zo'n 60 meter aan n stuk eruit trekken...(laatste link in dit topic)
Okee.... maar als er een knik/scheef weet ik wat in die laatste 20 meter zit, hoe kan je dan die 40 meter er zo doorheen trekken? Dan is het toch gewoon recht?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat is dus die 40 meter. De laatste 20 meter lukt niet.
Manueel me pneumatische boren, en als dat niet gaat inderdaad met de hand. Zoals gezegd, ze weten niet wat ze kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:04 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar al wat meer over de mijnwerkers gelezen.
Wat ik me nu afvraag is: gaan die echt manueel werken, dus met houwelen etc. of gaat het erover dat ze manueel met pneumatische handmachines gaan werken? Ik zag hier en daar langskomen dat het over echt manueel, spierkracht, werk zou gaan, kan toch niet kloppen, wel?
komt omdat die kut spanjaarden zich alleen intern richten en niet zo internationaal zijn aangelegdquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weinig info en beelden
Dan was #ThaiCaveRescue toch interessanter
En ze hebben het ook al over het eventuele gebruik van explosieven gehad.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:41 schreef Bramito het volgende:
[..]
Manueel me pneumatische boren, en als dat niet gaat inderdaad met de hand. Zoals gezegd, ze weten niet wat ze kunnen verwachten.
Welke Spanjaarden?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:42 schreef Roces18 het volgende:
[..]
komt omdat die kut spanjaarden zich alleen intern richten en niet zo internationaal zijn aangelegd
Inderdaad, het lijkt wel of ze de stukken aan elkaar gelast hebben.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een filmpje waarbij ze zo'n 60 meter aan n stuk eruit trekken...(laatste link in dit topic)
https://www.abc.es/espana(...)901221309_video.html
captain hindsight zal er straks van alles van vinden, maar een beetje apart om luiheid te insinuerenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:48 schreef mossad_agent het volgende:
Je verwacht het niet... maar weer vertraging.
Moeten natuurlijk nog ff siesta houden.
https://www.telegraaf.nl/(...)pnieuw-vertraging-op
Nee? Put lag op het grondgebied van hun neef waar ze waren - dan zullen ze niet van de aanwezigheid van de put op de hoogte zijn geweest?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:57 schreef Sumppi het volgende:
Wat een ellende![]()
@matsponyius Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de ouders wisten van de put.
En die ouders kwamen daar vaker, bij familiebijeenkomsten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:57 schreef Sumppi het volgende:
Wat een ellende![]()
@matsponyius Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de ouders wisten van de put.
Nee, voor de veiligheid van je kinderen moet je vooral op anderen vertrouwen - dat blijkt wel in dit gevalquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:17 schreef Sumppi het volgende:
En zei eerder niet iemand dat er regels voor het afdekken zijn? Stel dat ik zou weten dat er een put gemaakt is, dan zou ik er misschien niet aan denken dat het onveilig zou zijn. Zeker niet als de andere kinderen er ook gewoon spelen.
Ik hoop wel dat jij kinderen hebt of gaat krijgen. Ik denk dat ze heel goed beschermd gaan worden. Tot hun 16e in de draagzak en extra wijdbeens lopen voor als er per ongeluk een sinkhole onder je voeten verschijnt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, voor de veiligheid van je kinderen moet je vooral op anderen vertrouwen - dat blijkt wel in dit geval
Ik las net op een site dat de put wel was afgedekt, maar omdat er een fundering van een nieuwe woning moest komen, het gat daardoor open lag.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:17 schreef Sumppi het volgende:
En zei eerder niet iemand dat er regels voor het afdekken zijn? Stel dat ik zou weten dat er een put gemaakt is, dan zou ik er misschien niet aan denken dat het onveilig zou zijn. Zeker niet als de andere kinderen er ook gewoon spelen.
Jij snapt hem helemaal, chapeauquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:35 schreef Sumppi het volgende:
Nee, de ouders hebben niet opgelet, terwijl ze zich bewust waren van de open put waar hun jongetje bij in de buurt speelde.
Jij hebt een rijke fantasie. Aan insinueren doe ik overigens nietquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat jij kinderen hebt of gaat krijgen. Ik denk dat ze heel goed beschermd gaan worden. Tot hun 16e in de draagzak en extra wijdbeens lopen voor als er per ongeluk een sinkhole onder je voeten verschijnt.
Wat insinueer je nu eigenlijk? Dat deze man een thrillseeker is die het willens en wetens spannend leek als zijn laatst overgebleven kind rond een gevaarlijk gat speelde?
Dat is inmiddels geen optie meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En ze hebben het ook al over het eventuele gebruik van explosieven gehad.
En al helemaal als daar in die omgeving van die diepe putten geboord worden. Common sence lijkt mijquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:48 schreef illusions het volgende:
Ik vind het wel raar dat je daar je kind laat rondlopen hoor. Ook als je bij iemand op bezoek bent, ga je niet zomaar in de campo spelen. Ik woon al jaren in de campo, je blijft gewoon op het erf lijkt me.
Waarom zouden de ouders van Julen wel geweten hebben dat die put er was?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee? Put lag op het grondgebied van hun neef waar ze waren - dan zullen ze niet van de aanwezigheid van de put op de hoogte zijn geweest?
Ik ga regelmatig hiken in de bergen (verschillend van 500m zoals in dit verhaal, tot 1500m) en dat zijn echt geen plekken waar je een kind wil laten rondlopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
En al helemaal als daar in die omgeving van die diepe putten geboord worden. Common sence lijkt mij
Omdat ze daar al vaker geweest zijn en het grondgebied van hun neef was? Wat ze waarschijnlijk niet hebben geweten is dat die put niet meer afgeschermd wasquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zouden de ouders van Julen wel geweten hebben dat die put er was?
Dat bedoel ik dus. En mocht je dat toch willen dan eerst omgeving verkennen en in de buurt blijven, lijkt me. Maar volgens sommigen hier is dat overbezorgheidquote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:51 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig hiken in de bergen (verschillend van 500m zoals in dit verhaal, tot 1500m) en dat zijn echt geen plekken waar je een kind wil laten rondlopen.
Ok we snappen het, de ouders zijn 100% schuldig aan dit ongeluk, laten we ze ophangen aan de hoogste boom, zo goed?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En mocht je dat toch willen dan eerst omgeving verkennen en in de buurt blijven, lijkt me. Maar volgens sommigen hier is dat overbezorgheid
Zoals ik het begreep waren ze in de buurt n kenden ze het gebied. Wat niet wil zeggen dat ze zich bewust waren van een -open- put.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En mocht je dat toch willen dan eerst omgeving verkennen en in de buurt blijven, lijkt me. Maar volgens sommigen hier is dat overbezorgheid
Ja en?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Omdat ze daar al vaker geweest zijn en het grondgebied van hun neef was? Wat ze waarschijnlijk niet hebben geweten is dat die put niet meer afgeschermd was
Diegene die de put hebben open gemaakt of gelaten zijn schuld aan dit ongeval. Was de put adequaat afgedekt was dit nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:01 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Ok we snappen het, de ouders zijn 100% schuldig aan dit ongeluk, laten we ze ophangen aan de hoogste boom, zo goed?
Want wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat alle ouders van wie het kind iets overkomt daar schuld aan hebben?
Ze gingen hout sprokkelen voor een vuurtje.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:48 schreef illusions het volgende:
Ik vind het wel raar dat je daar je kind laat rondlopen hoor. Ook als je bij iemand op bezoek bent, ga je niet zomaar in de campo spelen. Ik woon al jaren in de campo, je blijft gewoon op het erf lijkt me.
Nee, dat zal de neef uiteraard verzwijgen op een familie bijeenkomst. Waarom zou je het daarover ook moeten hebben, een boorput van circa 110 meter diep in je achtertuin? Totaal niet interessant. Dat de kinderen daar ook nog eens gaan spelen doet dan helemaal niet ter zake uiteraardquote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en?
Want als er om een of andere reden een boorput (met een doorsnee van 25 cm) gemaakt is dan denk je dat die neef dat specifiek gaat melden?
Het lijkt me geen Nederlands postzegeltuintje.
quote:Intussen is justitie begonnen met een onderzoek naar de illegaal geboorde put waarin Julen vorige week zondag terechtkwam. De krant El Mundo meldt dat de Guardia Civil een rapport heeft opgesteld over de begane overtredingen. Zo was er geen vergunning voor het boren van de 100 meter diepe put, bedoeld om water te vinden. Dat gebeurde op 18 december. Ook was er geen toestemming om de heuvel voor een deel af te graven, mogelijk voor het bouwen van een woning. Door die afgraving, twee weken geleden, kwam de boorput weer bloot te liggen, nadat hij aanvankelijk met een zware steen was afgedekt.
En wie heeft deze werkzaamheden uitgevoerd, met name het afgraven?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:12 schreef deedeetee het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)urt-langer~a49383a0/
[..]
Met andere woorden: de ouders hebben bewust dit risico genomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he? Diegene die de put hebben opengemaakt of gelaten zijn schuld aan dit ongeval. Was de put adequaat afgedekt was dit nooit gebeurd.
Sla verder de opmerkingen van lokale bewoners maar in de wind hoor, die kennen natuurlijk niet de gevaren van deze omgeving
Met ook nog eens een aangeboren hartafwijkingquote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:51 schreef wollah het volgende:
Op een of andere site van een krant stond dat de reddingswerkers hopen dat ze de jongen nog levend uit de put kunnen halen.
9 dagen zonder water is echt onmogelijk, zeker voor een 2-jarige. Wat een grap.
Dat zei ik al in een eerdere post. Ik denk dat de ouders wel hebben geweten dat daar een diepe put lag maar er vanuit gingen dat deze gewoon goed afgedekt was. Wat dus door die afgraving niet (meer) het geval was. Vraag is dan wie die afgraving heeft uitgevoerd en in wiens opdracht?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:20 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Met andere woorden: de ouders hebben bewust dit risico genomen.
Bedoel je met locale bewoners illusions? Ik neem eerder aan dat de ouders de gevaren wel goed in konden schatten, aangezien ze het gebied kennen en in de buurt waren. Dat er dan zo'n ongeluk gebeurt is zo onwaarschijnlijk, maar volgens jou hadden ze daar rekening mee moeten houden??
Kijk, als de ouders zich er bewust van waren, dan ben ik het helemaal met je eens dat het niet verantwoord is een tweejarige er te laten spelen. Het lijkt mij alleen niet waarschijnlijk dat ze het wisten.
De neef van wie de grond is zal iig wel de opdrachtgever van de illegale werkzaamheden zijn geweest, nog eens denken of hij daar wel trots over heeft lopen opgeven op familiefeestjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
En wie heeft deze werkzaamheden uitgevoerd, met name het afgraven?
Wel, het was op hun grond neem ik aan (aangezien het "hun" put is), om een huis te zetten dan blijkbaar? Zal wel niet zomaar eender wie doen he, andermans grond gaan afgraven om er een huis neer te zetten...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat zei ik al in een eerdere post, lezen. Ik denk dat de ouders wel hebben geweten dat daar een diepe put lag maar er vanuit gingen dat deze gewoon goed afgedekt was. Wat dus door die afgraving niet (meer) het geval was. Vraag is dan wie die afgraving heeft uitgevoerd en in wiens opdracht?
Die put zal dan waarschijnlijk ook bedoeld zijn voor die nieuwe woning vermoed ik?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:26 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Wel, het was op hun grond neem ik aan (aangezien het "hun" put is), om een huis te zetten dan blijkbaar? Zal wel niet zomaar eender wie doen he, andermans grond gaan afgraven om er een huis neer te zetten...
Morgen toch ? Elke dag weer zeggen ze : morgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:40 schreef woxxel het volgende:
Verwachten ze hem er vandaag uit te krijgen?
Volmondig nee. Eerst gaan ze de reeds gegraven tunnel vullen en breder boren, dan opnieuw de buizen erin en dan nog 24 uur bikken voor de mijnwerkers.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:40 schreef woxxel het volgende:
Ja het blijft maar duren. Ongelooflijk dat dit kan. Arme ouders.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Morgen toch ? Elke dag weer zeggen ze : morgen.
De hele berg afgraven?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
Stel dat ze eindelijk de put weet bereiken, blijk er geen lichaam in zit.. Wat dan...
Met alle werkzaamheden nog voor de boeg denk ik op ze vroegst aan donderdag, als ze geen extra tegenslagen krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:40 schreef woxxel het volgende:
Dat is Spanje net zo gewoon als hier Jansen denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:14 schreef RapaNui het volgende:
De grondeigenaar, aangetrouwde oom van Julen:
[ afbeelding ]
De puttenmaker:
[ afbeelding ]
(Toevallig hebben de puttenmaker en de vader van Julen dezelde achternaam? Sanchez.)
Ik kan op basis van die foto echt niet inschatten of het onverantwoord was. In de link bijvoorbeeld ook een foto van het gebied (van de andere kant genomen?) en daar zou ik mijn peuter misschien wel om me heen laten lopen.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 16:42 schreef RapaNui het volgende:
Los van wie schuld zou hebben en wie niet, als ik naar het landschap kijk dan zou ik mijn 2 jarig ukke-pukje niet los laten lopen op die zeer steile ondergrond vol met keien. Ook niet als ik vlakbij hem ben. Het is daar echt wel steil hoor, ook op de groene stukken waar niet is afgegraven. Daar zitten ook vast veel keien op de grond.
[ afbeelding ]
Links de put, rechts staan huizen.
Intussen is ook justitie op locatie om onderzoek te doen (is ook al eerder door iemand anders op deze pagina gepost):
https://sevilla.abc.es/an(...)1221329_noticia.html
Sanchez is inderdaad wel een zeer spaanse naam.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:14 schreef RapaNui het volgende:
[ afbeelding ]
De puttenmaker:
[ afbeelding ]
(Toevallig hebben de puttenmaker en de vader van Julen dezelde achternaam? Sanchez.)
Ik dacht dat de grond van een neef was?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:14 schreef RapaNui het volgende:
[ afbeelding ]
De puttenmaker:
[ afbeelding ]
Werkelijk? Kijk even heel goed naar het filmpje, in zo'n gebied laat jij een peuter van 2 rustig spelen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:24 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Ik kan op basis van die foto echt niet inschatten of het onverantwoord was. Dit is bijvoorbeeld ook een foto van het gebied en daar zou ik mijn peuter misschien wel om me heen laten lopen.
[ [url=https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=/imgres%3Fimgurl%3Dhttps://ep01.epimg.net/po(...)mDSQ0ivi6]afbeelding[/url] ]
Jose Rosello heet de vader van Julenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:14 schreef RapaNui het volgende:
[knip]
Spanjaarden hebben altijd twee achternamen. Die van de vader en die van de moeder.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Jose Rosello heet de vader van Julen
Okquote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:18 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Spanjaarden hebben altijd twee achternamen. Die van de vader en die van de moeder.
Maar dat zou dan toch impliceren dat ze steeds meer achternamen krijgen?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:18 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Spanjaarden hebben altijd twee achternamen. Die van de vader en die van de moeder.
Nou ja ....... geen verkeer, weinig kans dattie schoonmaakmiddelen of erger of in z'n knuistjes krijgt, geen sloot, zee of meer waar hij in kan vallen en verdrinken, geen gevaarlijke apparaten of gereedschap waar hij zich aan zou kunnen verwonden, geen oudere kinderen die hem omver kunnen rennen, geen enge mensen die hem zouden kunnen misbruiken of ontvoeren. Alleen maar vrije natuur waar hij lekker rond kan hobbelen ...... Ja dusquote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Werkelijk? Kijk even heel goed naar het filmpje, in zo'n gebied laat jij een peuter van 2 rustig spelen?
De eerste achternaam van de vader en de eerste achternaam van de moeder.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar dat zou dan toch impliceren dat ze steeds meer achternamen krijgen?
Bij aanvang zagen ze er als een berg tegenop maar ze zetten nu doorquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:26 schreef Zorro het volgende:
En maar graven en maar graven.
Zijn ze nou nog niet uitgeput?
Nee, de naam van de vader is altijd de primaire naam en die geef je ook weer door.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar dat zou dan toch impliceren dat ze steeds meer achternamen krijgen?
Ach sooooquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de naam van de vader is altijd de primaire naam en die geef je ook weer door.
Piet Jansen - de Jong krijgt een kind met Marie Pietersen - de Vries
Het kind heet dan Henk Jansen - Pietersen.
Krijgt Henk vervolgens een kind met Truus de Jong - de Vries dan heet hun kind weer Jansen - de Jong, net als opa.
inderdaad, je bedoelt dat er niets meer zit onder die 70 meter. Dat zou betekenen dat hij niet in de put zit...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 17:51 schreef deedeetee het volgende:
Wat als daar helemaal geen put meer is maar de grond op die diepte is verschoven. Zou dat kunnen ?
Of die verschuiving heeft plaatsgevonden na de val in de put. Dan is Julen mee verschoven.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, je bedoelt dat er niets meer zit onder die 70 meter. Dat zou betekenen dat hij niet in de put zit...
Zo hadden we het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar een val van 100 meter overleven lijkt me erg sterk...
90% dat het kind op slag dood was
Wie weet hoe vaak hij zijn hoofd heeft gestoten onderweg, hoewel hij met zijn armen omhoog( langs zijn hoofd dus ) naar beneden viel dus wellicht viel dat nog mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:02 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Zo hadden we het nog niet bekeken.
Ik weet niet of dat bij jullie al bekend is?quote:Zo was er geen vergunning voor het boren van de 100 meter diepe put, bedoeld om water te vinden. Dat gebeurde op 18 december. Ook was er geen toestemming om de heuvel voor een deel af te graven, mogelijk voor het bouwen van een woning. Door die afgraving, twee weken geleden, kwam de boorput weer bloot te liggen, nadat hij aanvankelijk met een zware steen was afgedekt.
of wellicht was de jongen al dood 'voordat ie in de put verdween'quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maar een val van 100 meter overleven lijkt me erg sterk...
90% dat het kind op slag dood was
Er gaan mensen op gekkere manieren dood.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:06 schreef Cupasoep het volgende:
Geloof niet dat een kindje van 2 in die put kan vallen.
volgens mij hadden ze alle tegenslagen niet verwacht en dachten ze hem er al uit te hebben voordat die ingenieur voet op Spaanse bodem zou zetten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:14 schreef the-eye het volgende:
Ik lees dat de ingenieur die de kooi in Chili ontworpen heeft z'n diensten aangeboden had maar niets meer hoorde. Totdat hij een tweet van een journalist kreeg over de kooi die ze aan het maken waren en toen heeft hij zelf contact met de brandweer van Malaga gezocht en ze toegang gegeven tot al z'n data.
Dit laat toch wel zien hoe knullig het is gegaan.Die kerel had je gelijk uit Chili in moeten laten vliegen nog voordat hij zelf z'n diensten aan had geboden.
Ik heb ook al eerder gezegd dat ik het idee heb dat ze in het begin flink hebben lopen klootzakken. Bij zoiets verzamel je gelijk alle hulp en kennis om je heen die je maar kan vinden. Als die journalist die Chileen niet had gewaarschuwd hadden ze zijn data nog niet voor handen gehad. Dat is gewoon ronduit domquote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
volgens mij hadden ze alle tegenslagen niet verwacht en dachten ze hem er al uit te hebben voordat die ingenieur voet op Spaanse bodem zou zetten.
Dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:44 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Of die verschuiving heeft plaatsgevonden na de val in de put. Dan is Julen mee verschoven.
Dat is natuurlijk makkelijk praten. Ze hebben geen idee gehad waar te beginnen. Kan ook niet, ‘t is niet dat er dagelijks kinderen verdwijnen in 100 meter diepe putten met 25 cm doorsnede. Eer je dan ook maar enig besef hebt van de situatie (zit er echt een kind in deze put? Oh shit deze put is echt heel diep? Oh shit, er zit een prop puin ergens halverwege? Oh damn, aardverschuivingen, wat nu?) ben je echt wel ff verder.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb ook al eerder gezegd dat ik het idee heb dat ze in het begin flink hebben lopen klootzakken. Bij zoiets verzamel je gelijk alle hulp en kennis om je heen die je maar kan vinden. Als die journalist die Chileen niet had gewaarschuwd hadden ze zijn data nog niet voor handen gehad. Dat is gewoon ronduit dom
Euh, ooit wel eens gehoord van project management? Dan ga je kijken wat er allemaal nodig is om iets te doen. Dat ze door die tunnel van 25cm niemand konden sturen wisten ze van minuut 1. Dat er een prop was wisten ze na de eerste keer afdalen met een camera (dag 1 denk ik). Vanaf toen moest het echt al wel duidelijk zijn wat ze gingen doen, zeker in groffe lijnen. En dat was ook gewoon zo denk ik, ze hebben gewoon bij de uitvoering al heel veel tegenslag gehad.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk makkelijk praten. Ze hebben geen idee gehad waar te beginnen. Kan ook niet, ‘t is niet dat er dagelijks kinderen verdwijnen in 100 meter diepe putten met 25 cm doorsnede. Eer je dan ook maar enig besef hebt van de situatie (zit er echt een kind in deze put? Oh shit deze put is echt heel diep? Oh shit, er zit een prop puin ergens halverwege? Oh damn, aardverschuivingen, wat nu?) ben je echt wel ff verder.
Eer je dan een plan hebt, en alle puzzelstukjes om je plan compleet te hebben, ben je nog veel verder. Dat je dan niet vanaf moment 1 denkt aan een kooi die je nodig hebt kan ik me wel voorstellen.
Alles wat je zegt zou juist een signaal moeten zijn om alle expertise die er maar te vinden is bij je te krijgen en niet gaan proberen, alleen, het wiel opnieuw uit te vindenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk makkelijk praten. Ze hebben geen idee gehad waar te beginnen. Kan ook niet, ‘t is niet dat er dagelijks kinderen verdwijnen in 100 meter diepe putten met 25 cm doorsnede. Eer je dan ook maar enig besef hebt van de situatie (zit er echt een kind in deze put? Oh shit deze put is echt heel diep? Oh shit, er zit een prop puin ergens halverwege? Oh damn, aardverschuivingen, wat nu?) ben je echt wel ff verder.
Eer je dan een plan hebt, en alle puzzelstukjes om je plan compleet te hebben, ben je nog veel verder. Dat je dan niet vanaf moment 1 denkt aan een kooi die je nodig hebt kan ik me wel voorstellen.
Nou ja... als Julen zelf de prop is/veroorzaakt en nog wel leeft/leefde is het wat lullig om per ongeluk een gat in hem te boren he?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:37 schreef mikieu het volgende:
Ik kan er niet bij dat er geen gat is gemaakt van bijvoorbeeld 20mm.. daarmee kunnen ze kijken. Eten geven? Zorgen dat er zuurstof komt etc.
Tja, het gaat allemaal erg moeizaam nu bijna het onmogelijke gedaan wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:26 schreef Zorro het volgende:
En maar graven en maar graven.
Zijn ze nou nog niet uitgeput?
Ja echt he? Er schijnen nonstop 2 psychologen rond te lopen maar dat is broodnodig ook denk ik.quote:
Hier kan geen psycholoog tegenop... Hun zoontje van 3 verloren in 2017, amper tijd gehad dat te verwerken en dan dit. En ook zo lang in onzekerheid zitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 22:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja echt he? Er schijnen nonstop 2 psychologen rond te lopen maar dat is broodnodig ook denk ik.
Ja en nu hebben ze ook nog eens scheef geboord..........quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:01 schreef Mammietje het volgende:
Ik geloof niet dat ik het zou trekken, nee.
Ik weet ook wel zeker dat al die mensen die daar werken meer dan het onmogelijke proberen te doen en nog veel meer gefrustreerd zullen zijn dan wij van al die tegenslagen. Maar als je daar als ouder staat, denk ik dat je ieder materiaal wat op rupsbanden komt aangekropen wel opduwen wilt en iedere bespreking te lang vindt duren als het stil ligt. Onderhoud? Graven! Ik zou letterlijk gek worden, denk ik.
Ik zou persoonlijk stiekem als ik op de wc zit (omdat psychologen in de buurt die dat vast niet ok vinden) alvast een familiegraf regelen zodat we tegelijk begraven kunnen worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:01 schreef Mammietje het volgende:
Ik geloof niet dat ik het zou trekken, nee.
Ik weet ook wel zeker dat al die mensen die daar werken meer dan het onmogelijke proberen te doen en nog veel meer gefrustreerd zullen zijn dan wij van al die tegenslagen. Maar als je daar als ouder staat, denk ik dat je ieder materiaal wat op rupsbanden komt aangekropen wel opduwen wilt en iedere bespreking te lang vindt duren als het stil ligt. Onderhoud? Graven! Ik zou letterlijk gek worden, denk ik.
Ik begreep dat ze daar niets aan doen kunnen en vaker gebeurd. Als je een boor tegen de muur zet en je bent door de eerste laag heen en komt daarna in harder materiaal, komt er een afwijking, zoals ze zelf uitleggen. En daar hebben ze ook gelijk in. Wel jammer dat ze dat niet van tevoren ingecalculeerd hebben en meteen iets breder zijn gaan boren. Zal wel met de boortijd te maken hebben ofzo.... Ik begrijp dat ze al weer aan het boren zijn, dus kennelijk hadden ze wel een bredere boorkop? Of ze slijpen alsnog het randje bij ofzo...kan ook nog natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:10 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ja en nu hebben ze ook nog eens scheef geboord..........
Weer vertraging.
Ik bedoel het ook niet als kritiek maar meer dat het gewoon de ene frustratie na de ander is.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik begreep dat ze daar niets aan doen kunnen en vaker gebeurd. Als je een boor tegen de muur zet en je bent door de eerste laag heen en komt daarna in harder materiaal, komt er een afwijking, zoals ze zelf uitleggen. En daar hebben ze ook gelijk in. Wel jammer dat ze dat niet van tevoren ingecalculeerd hebben en meteen iets breder zijn gaan boren. Zal wel met de boortijd te maken hebben ofzo.... Ik begrijp dat ze al weer aan het boren zijn, dus kennelijk hadden ze wel een bredere boorkop? Of ze slijpen alsnog het randje bij ofzo...kan ook nog natuurlijk.
Waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:41 schreef Claude_Viole het volgende:
Dus, als alles meezit, is Julen er morgen dan eindelijk uit?
Nou reken maar op iets later. er staat voor het handmatig graven van de verticale tunnel minstens 24 uur en daar zijn ze, als het goed is, nu net aan begonnen. Wordt dus eerder donderdag dan woensdagquote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:41 schreef Claude_Viole het volgende:
Dus, als alles meezit, is Julen er morgen dan eindelijk uit?
Daar zijn ze afgelopen middag om 14:00 mee begonnenquote:Op dinsdag 22 januari 2019 23:48 schreef Claude_Viole het volgende:
Maar, er was toch ook een tunnel die niet goed zou zijn, en opnieuw geboord moest worden?
Ik ben bang dat ze hem niet gaan vinden.. :-(quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok ok dus:
Ze waren op zoek naar grondwater en sloegen een put van 110 meter diep.
Die put werd goed afgedicht.
Twee weken later gingen ze daar met grondwerkmachines tekeer om een platform te maken voor een fundering van een huis. Waardoor de put open kwam te liggen.
Twee weken later valt Julen in de put.
Ze zoeken nu op 110 meter diepte, maar wat doet een shovel met zand?
Ik vermoed dat die put dicht zit tot 70 meter met zand wat erin is gekomen door het grondwerk van de egalisatie van de fundering...
Het kan nog een flinke zoektocht gaan worden naar Julen.
Hadden ze al vanaf het begin. Maar dit is gewoon echt kut.quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Godver, ik hoor net bij het NOD journaal dat de politie de ouders gaan verhoren...
Ook de politie heeft hun vraagtekens bij het verhaal.
Wow!quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Godver, ik hoor net bij het NOD journaal dat de politie de ouders gaan verhoren...
Check even mijn post van net daarvoor, er ging een shovel flink los boven dat gat, hoeveel zand/puin valt er dan in zo’n gat?quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wow!
Zouden ze nu zo dichtbij zijn misschien met apparatuur hebben kunnen scannen?
Je bedoelt dat je denkt dat de prop de bodem van de put is?quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Check even mijn post van net daarvoor, er ging een shovel flink los boven dat gat, hoeveel zand/puin valt er dan in zo’n gat?
Men zegt dat die wanden droog en onbeschadigd leken, tja twee weken kunnen drogen...
Als hij daadwerkelijk in de tunnel zit vinden ze hem wel.quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:05 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze hem niet gaan vinden.. :-(
Dat begin ik inderdaad te vermoeden na de berichten over het terrein klaar maken voor bewoning...quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je denkt dat de prop de bodem van de put is?
Laat dat levend maar weg, dat is onmogelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Als hij daadwerkelijk in de tunnel zit vinden ze hem wel.
Maar alles zou nu eerder gericht zijn op bergen lichaam dan levend eruit halen.
zo'n smalle tunnel lukt gewoon niet met zuurstof.
ik vrees dat het nog dagen gaat duren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:01 schreef Amarantha het volgende:
Elke keer als ik dit aanklik hoop ik op een berichtje dat het is gelukt maar helaas.
Pff damn. Wou eigenlijk nog vragen ja wat ze denken maar dit is wel duidelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik vrees dat het nog dagen gaat duren.
Ze moeten nog horizontaal gaan boren en dan ook nog in een keer goed zonder opstakels. En dan maar hopen dat ze het goed berekend hebben. Mocht Julen berhaupt in de put vastzitten.
De eerste dagen hoop je voor iedereen dat ze hem er heelhuids en levend uit halen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:10 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Pff damn. Wou eigenlijk nog vragen ja wat ze denken maar dit is wel duidelijk.
Dit liegt de NOS gewoon.quote:Op woensdag 23 januari 2019 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik spreek wel Spaans en zie dergelijke berichten niet.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Heb je het gezien? Ik kreeg die info ook niet elders bevestigd, maar ik spreek geen Spaans.
Ik heb tot op heden nog niet 1 goed onderbouwde post gezien waarom de versie zoals gegeven door de vader niet zou kloppen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
En toch, stel dat er wat anders gebeurt is:
1 dan zitten er vier mensen in dat complot
2 dan pleegt de nicht karaktermoord op haar man
3 wat is het doel dan?
Lastig verhaal dit
Niet eens, alleen beetje een klickbait-titel. Staat gewoon in dat de ouders een verklaring hebben afgelegd en dat het gebruikelijk is bij vermissingen. In Spanje zelf zijn ze meer bezig met putgravers, grondeigenaren en greppels...quote:
Ja, of het klopt gewoon wat de man zegt. Dat zou wel de gemakkelijkste verklaring zijn toch?quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:
En toch, stel dat er wat anders gebeurt is:
1 dan zitten er vier mensen in dat complot
2 dan pleegt de nicht karaktermoord op haar man
3 wat is het doel dan?
Lastig verhaal dit
Zijn soms mensen levend onder puin gehaald die er langer vastzaten.quote:Op woensdag 23 januari 2019 02:06 schreef Maharski het volgende:
Dat kind, als het er ligt, kan inmiddels toch nooit meer leven? Ten eerste overleef je zo'n val nooit, en ten tweede duurt het inmiddels al veel te lang.
NOS journaal: Openbaar ministerie gaat ouders peuter Julen verhoren, Julen zou volgens zijn vader in de put zijn gevallen, justitie en politie hebben echter twijfels over dit verhaal en willen de ouders daarom verhoren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:55 schreef Mammietje het volgende:
Niet eens, alleen beetje een klickbait-titel. Staat gewoon in dat de ouders een verklaring hebben afgelegd en dat het gebruikelijk is bij vermissingen. In Spanje zelf zijn ze meer bezig met putgravers, grondeigenaren en greppels...
Ow...kee. Bizar. Kan er niets anders over vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 02:29 schreef Za het volgende:
[..]
NOS journaal: Openbaar ministerie gaat ouders peuter Julen verhoren, Julen zou volgens zijn vader in de put zijn gevallen, justitie en politie hebben echter twijfels over dit verhaal en willen de ouders daarom verhoren.
De NOS is gewoon aan het liegen hier, niks geen klikbait achtige titel, maar letterlijk op het late journaal.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 02:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow...kee. Bizar. Kan er niets anders over vinden.
Behalve dan dat ze op hun eigen site schrijven: "De Guardia Civil heeft inmiddels de ouders van de peuter gehoord, de gravers van de put en de eigenaren van het terrein waar de put is geboord. Zo'n onderzoek is gebruikelijk bij de vermissing van een kind." En een correspondent die inderdaad die twijfels uit.
Is het dan noet dood door schuld?quote:Op woensdag 23 januari 2019 07:26 schreef silliegirl het volgende:
Op die spaanse site komt langs dat het ook al
(Strafrechtelijk gezien) moord zou kunnen zijn als dat mannetje niet in leven blijkt, misschien daarom het onderzoek?
ALS ze hem maar vinden en eruit kunnen halen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:12 schreef tupper het volgende:
dus vandaag moeten ze de plek bereiken waar ze julen verwachten te vinden?
Mwah, zal denk ik geen goede afloop hebben.
hoezo dat?quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:20 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk dat we al blij mogen zijn als de mijnwerkers vandaag berhaupt aan hun werk beginnen.
ze zijn ongeveer 4 dagen te last voor nog kans op een goede afloop... Tenzij het joch heeft kunnen drinken daar beneden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:12 schreef tupper het volgende:
dus vandaag moeten ze de plek bereiken waar ze julen verwachten te vinden?
Mwah, zal denk ik geen goede afloop hebben.
https://www.businessinsid(...)rleven-zonder-water/quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:21 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ze zijn ongeveer 4 dagen te last voor nog kans op een goede afloop... Tenzij het joch heeft kunnen drinken daar beneden.
Julen woog 11 kilo, ik weet niet hoeveel reserves je daar uit kunt halen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:21 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ze zijn ongeveer 4 dagen te last voor nog kans op een goede afloop... Tenzij het joch heeft kunnen drinken daar beneden.
Inderdaad, als ze daar vlak boven dan 2 weken geleden al aan het graven waren geweest, is het ook niet onlogisch als er toen heel wat puin in gevallen is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:30 schreef RapaNui het volgende:
Als ik de verschillende berichten lees, dan kom ik tot de conclusie dat de grondeigenaar niet goed bij zijn hoofd is. Hij had het nooit goed moeten vinden dat het jochie zich zo op zijn bouwplaats bevond, *wetende* dat die put zich daar bevond.
Het is nog maar de vraag of de ouders van die put afwisten. Julen zat kennelijk in een pas gegraven geul (een paar dagen voor zijn val gegraven) zijn chips te eten. En in die geul was die put.
https://www.elmundo.es/an(...)c6c832c288b4588.html
Ook vraag ik me af of de *prop* een prop is of gewoon de bodem van de put.
Ze hadden met 1 of ander geo apparaat op een scan een ruimte onder die prop gezien, las ik ergens...quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:30 schreef RapaNui het volgende:
Als ik de verschillende berichten lees, dan kom ik tot de conclusie dat de grondeigenaar niet goed bij zijn hoofd is. Hij had het nooit goed moeten vinden dat het jochie zich zo op zijn bouwplaats bevond, *wetende* dat die put zich daar bevond.
Het is nog maar de vraag of de ouders van die put afwisten. Julen zat kennelijk in een pas gegraven geul (een paar dagen voor zijn val gegraven) zijn chips te eten. En in die geul was die put.
Beats me, google translate geeft me de termquote:Op woensdag 23 januari 2019 07:38 schreef 1114 het volgende:
[..]
Is het dan noet dood door schuld?
Illegaal een put slaan en deze niet weer dichten/fatsoenlijk afdekken.
Een bouwterrein heeft natuurlijk wel een gigantische aantrekkingskracht op jongetjes.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:30 schreef RapaNui het volgende:
Ik heb dat nergens gelezen. De Spaanse berichten hebben dat niet vermeld voor zover ik weet.quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze hadden met 1 of ander geo apparaat op een scan een ruimte onder die prop gezien, las ik ergens...
Als het smal is en ruw aan de zijkant glijd je langzaam weg.quote:Op woensdag 23 januari 2019 02:06 schreef Maharski het volgende:
Dat kind, als het er ligt, kan inmiddels toch nooit meer leven? Ten eerste overleef je zo'n val nooit, en ten tweede duurt het inmiddels al veel te lang.
Die grondeigenaar lijkt inderdaad niet goed bij zijn hoofd. Hij ontkent dat hij toestemming heeft gegeven om de put te boren waar Julen in is gevallen!quote:Op woensdag 23 januari 2019 08:30 schreef RapaNui het volgende:
Mocht het niet zo zijn komt daar vast een heel gesprek over, maar op dit moment is dat nogal kansloos.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:13 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Zou je denken?
Ik geloof er geen zak van
En hoe komt er ineens een hele prop boven hem? Het is geen grond zoals hier dat als je graaft het ineens instort. Het is vooral rots. Ik geloof er ook geen klote van dat dat kind in die put zit, wel ergens anders onder de grond.quote:
Ja zie je, ik had het langs zien komen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:39 schreef RapaNui het volgende:
Gevonden: de Zweden hebben met georadar een ruimte van 15m gedetecteerd onder de prop
https://www.lasexta.com/n(...)cf2ab9ab5a3d6e1.html
Dus toch een prop?
Als hij toch al onder de grond zou zitten, waarom dan niet in het gat?quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En hoe komt er ineens een hele prop boven hem? Het is geen grond zoals hier dat als je graaft het ineens instort. Het is vooral rots. Ik geloof er ook geen klote van dat dat kind in die put zit, wel ergens anders onder de grond.
Die ouders hebben een paar jaar terug ook al vreemd een kind verloren
Ik begrijp dat ze bezig zijn (of bijna bezig) de buis te plaatsen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja zie je, ik had het langs zien komen.
Volgens mij zijn ze klaar met het uitboren van die tunnel. Heb alleen niet helder of die buizen er nu nog inmoeten of dat ook gedaan is al?
https://www.abc.es/socied(...)1230822_directo.html
En straks een mooi legaal platform voor hun huisjequote:Op woensdag 23 januari 2019 09:45 schreef Cupasoep het volgende:
Goedkoop alibi voor vader en moeder.
Fotootje, horen huilen, zelf niet erbij....
Volg het niet zo in detail, maar wilden ze daar ergens bouwen?quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:48 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
En straks een mooi legaal platform voor hun huisje
Zoals ik het heb begrepen wel. jaquote:Op woensdag 23 januari 2019 09:49 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Volg het niet zo in detail, maar wilden ze daar ergens bouwen?
Ja, ze wilden op de plaats van de put een huis bouwen. Maar of dat nu nog doorgaat is maar de vraag. Zonder vergunning bouwen zal niet meer gaan en een vergunning krijgen zal een stuk moeilijker zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:49 schreef Cupasoep het volgende:
[..]
Volg het niet zo in detail, maar wilden ze daar ergens bouwen?
En ik maar denken dat ze gisteren al zouden beginnen met die horizontale 4m uitgraven.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze bezig zijn (of bijna bezig) de buis te plaatsen.
Elders heb ik ook gelezen dat naar verwachting de mijnwerkers rond de middag zullen worden ingezet om in de schacht af te zakken. Vandaag dus.
Voor de horizontale schacht hebben ze 20 uur begroot.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:52 schreef vosss het volgende:
En ik maar denken dat ze gisteren al zouden beginnen met die horizontale 4m uitgraven.
De wanden verstevigen zou toch maar 4 tot 6 uur duren van die verticale schacht?
Wat een faalhazen daar.
Man man man. Kunnen ze nou niet een keer een rele schatting doen? Iedere keer dat ze zeiden het duurt x tijd gingen ze daar RUIM overheen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:55 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Voor de horizontale schacht hebben ze 20 uur begroot.
Dat is waar. Nu liggen ze op schema voor donderdagochtend/middag, maar het zou mij niet verbazen als ze vrijdag pas in de put aankomen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Man man man. Kunnen ze nou niet een keer een rele schatting doen? Iedere keer dat ze zeiden het duurt x tijd gingen ze daar RUIM overheen.
Nou dan is het te hopen dat het nog voor de sista is, want anders dan wordt het maandagquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:00 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Dat is waar. Nu liggen ze op schema voor donderdagochtend/middag, maar het zou mij niet verbazen als ze vrijdag pas in de put aankomen.
Ehm, niet wat dit betreft toch? Dit altijd 20 uur geweestquote:Op woensdag 23 januari 2019 09:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Man man man. Kunnen ze nou niet een keer een rele schatting doen? Iedere keer dat ze zeiden het duurt x tijd gingen ze daar RUIM overheen.
Ja, de druk is er nu wel af. Zelfs de grootste optimist ziet het nu wel somber in v.w.b. de kansen van dat joch.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou dan is het te hopen dat het nog voor de sista is, want anders dan wordt het maandag
Ja want ze zijn nog niet begonnen. Let maar op, dit gaat langer dan 20 uur duren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Ehm, niet wat dit betreft toch? Dit altijd 20 uur geweest
Ja, goede kansquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja want ze zijn nog niet begonnen. Let maar op, dit gaat langer dan 20 uur duren.
Nou hup dan.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ze bezig zijn (of bijna bezig) de buis te plaatsen.
Elders heb ik ook gelezen dat naar verwachting de mijnwerkers rond de middag zullen worden ingezet om in de schacht af te zakken. Vandaag dus.
Dat was het plan. Maar het ging mis bij het verstevigen van de wanden en toen moesten ze opnieuw gaan boren.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ze gisteren al zouden beginnen met die horizontale 4m uitgraven.
De wanden verstevigen zou toch maar 4 tot 6 uur duren van die verticale schacht?
Wat een faalhazen daar.
Dat is de 20 uur tochquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:34 schreef miaeak het volgende:
En die mijnwerkers moesten toch ook nog iets van 8 uur met de hand graven?
Dat waren ze een week geleden al niet meer wat mij betreftquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:30 schreef Molurus het volgende:
De schattingen ten aanzien van hoe lang dit nog gaat duren zijn nu nauwelijks meer serieus te nemen.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die prop volledig op hem steunt, of in 1 keer op hem gevallen is. Het feite dat ze het niet konden wegzuigen met die "stofzuiger" wil toch zeggen dat er enige structurele integriteit is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:43 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie het erg somber in. Indien Julen onder de prop zit, dan kan hij het niet hebben overleefd. Ongeacht hoeveel dagen hij er gezeten heeft. Los van zuurstof, water, weetikveel. Het gewicht van de prop kan hij niet hebben overleefd. Arm kind.
Afwachten of hij er idd zit. Zijn zakje chips zou bovenop de prop hebben gelegen:
una bolsa de gusanitos, la misma que das despus aparecera dentro del pozo, sobre el tapn de tierra bajo el que se supone que est Julen.
https://www.elmundo.es/an(...)1efa09d7b8b4597.html
Ja dit. Om het over die mijnwerkers die nog aan de bak moeten maar niet te hebben. Die gaan notabene 70 meter diep de grond in (door een 60 cm brede buis, ik word al claustrofobisch van het idee) om daar dan (grotendeels liggend!) 4 meter te moeten gaan uithakken. Lijkt me behoorlijk risicovol nog eigenlijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik geloof oprecht dat alle mensen die nu betrokken zijn bij de redding daar er echt alles aandoen om die jongen zo snel mogelijk te vinden. Die werken de klok rond, maar ook zij zijn afhankelijk van het materiaal en de kennis die ze hebben. Dat dit niet goed is aangepakt kan niemand over oordelen omdat we nog niet echt een soortgelijke zaak als dit hebben meegemaakt. Ik begrijp de frustratie helemaal, het stoort mij ook mateloos dat het al zolang duurt voordat ze die kleine hebben gevonden. Maar het stoort mij ook dat er kritiek is op de reddingswerkers terwijl ik durf te wedden dat er velen de klok rondwerken om die kleine te vinden.
Het onderzoek na de reddingswerkzaamheden zal uitwijzen wat er fout is gegaan en wat beter kan in de toekomst.
Die mijnwerkers zijn het werken in dergelijke omstandigheden wel gewoon natuurlijk. Denk niet dat ze claustrofobish aangelegd zijnquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:52 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja dit. Om het over die mijnwerkers die nog aan de bak moeten maar niet te hebben. Die gaan notabene 70 meter diep de grond in (door een 60 cm brede buis, ik word al claustrofobisch van het idee) om daar dan (grotendeels liggend!) 4 meter te moeten gaan uithakken. Lijkt me behoorlijk risicovol nog eigenlijk.
Ik vind het wel bijzonder dat iedereen lijkt door te werken alsof er nog hoop is, maar dat lijkt me inmiddels echt tevergeefs. Ik had het, als ik daar bezig was, wel opgegeven geloof ik.
Mja, volgens het Spaanse nieuws duurt het nog 20 tot 24 uur minimaal, dat is als alles goed gaat.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:05 schreef Scjvb het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ak-naar-peuter-julen
Drie meter nog, zegt men.
Ik geloof ook oprecht dat op de professionals die daar nu bezig zijn niets te verwijten valt maar er mag wel degelijk zeer kritisch naar de verantwoordelijken in de beginfase worden gekeken.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik geloof oprecht dat alle mensen die nu betrokken zijn bij de redding daar er echt alles aandoen om die jongen zo snel mogelijk te vinden. Die werken de klok rond, maar ook zij zijn afhankelijk van het materiaal en de kennis die ze hebben. Dat dit niet goed is aangepakt kan niemand over oordelen omdat we nog niet echt een soortgelijke zaak als dit hebben meegemaakt. Ik begrijp de frustratie helemaal, het stoort mij ook mateloos dat het al zolang duurt voordat ze die kleine hebben gevonden. Maar het stoort mij ook dat er kritiek is op de reddingswerkers terwijl ik durf te wedden dat er velen de klok rondwerken om die kleine te vinden.
Het onderzoek na de reddingswerkzaamheden zal uitwijzen wat er fout is gegaan en wat beter kan in de toekomst.
Iets met 'de laatste loodjes', wanneer alles goed gaat idd.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:18 schreef illusions het volgende:
[..]
Mja, volgens het Spaanse nieuws duurt het nog 20 tot 24 uur minimaal, dat is als alles goed gaat.
Ik acht de kans ook groter dat het kind niet in de put zit dan wel. Grote vraag wordt dan waar het kind wel is en wat daarmee gebeurt is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En hoe komt er ineens een hele prop boven hem? Het is geen grond zoals hier dat als je graaft het ineens instort. Het is vooral rots. Ik geloof er ook geen klote van dat dat kind in die put zit, wel ergens anders onder de grond.
Shitquote:Op woensdag 23 januari 2019 10:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja en dat is in het gunstigste geval.
Dat zegt bijna helemaal niets natuurlijk, het zegt alleen dat het niet vaak voor komt.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook groter dat het kind niet in de put zit dan wel. Grote vraag wordt dan waar het kind wel is en wat daarmee gebeurt is.
Het andere kind inderdaad op zeer vreemde wijze "verloren". Volgens het verhaal zou dit 3 jarige kind tijdens een wandeling op het strand aan een hartinfarct zijn overleden. Enig idee hoe vaak dit voorkomt bij 3 jarigen? Kijk de statistieken er maar op na, dat zegt genoeg.
Op 70m diepte in de bergen graven is nu wel niet hetzelfde als op een strand (of in onze zand/klei bodem) wat schuppen, toch?quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:25 schreef kurk_droog het volgende:
Ik graaf alleen al binnen een uur een tunnel van 4 meter, wtf zijn ze aan het doen daar.
Door je vieze wasgoed op je zolder is natuurlijk wel iets anders dan door graniet in de Malagese Alpenquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:25 schreef kurk_droog het volgende:
Ik graaf alleen al binnen een uur een tunnel van 4 meter, wtf zijn ze aan het doen daar.
Heel apart allemaal. Er zit inderdaad een luchtje aan dit put-drama, dus afwachten maar.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik acht de kans ook groter dat het kind niet in de put zit dan wel. Grote vraag wordt dan waar het kind wel is en wat daarmee gebeurt is.
Het andere kind inderdaad op zeer vreemde wijze "verloren". Volgens het verhaal zou dit 3 jarige kind tijdens een wandeling op het strand aan een hartinfarct zijn overleden. Enig idee hoe vaak dit voorkomt bij 3 jarigen? Kijk de statistieken er maar op na, dat zegt genoeg.
bij ons hebben we ook zo een putquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:32 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Heel apart allemaal. Er zit inderdaad een luchtje aan dit put-drama, dus afwachten maar.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bij ons hebben we ook zo een put
stinken joh
Voel mij dan zo'n instabiele huispapa, maar als ik alleen al lees over zijn zakje chips voel ik mij al verdrietig. Van zoiets onschuldigs was hij aan het genieten en dan een paar minuten later in een complete hell verdwenen zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2019 10:43 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie het erg somber in. Indien Julen onder de prop zit, dan kan hij het niet hebben overleefd. Ongeacht hoeveel dagen hij er gezeten heeft. Los van zuurstof, water, weetikveel. Het gewicht van de prop kan hij niet hebben overleefd. Arm kind.
Afwachten of hij er idd zit. Zijn zakje chips zou bovenop de prop hebben gelegen:
una bolsa de gusanitos, la misma que das despus aparecera dentro del pozo, sobre el tapn de tierra bajo el que se supone que est Julen.
https://www.elmundo.es/an(...)1efa09d7b8b4597.html
Ik geloof best dat het kind in die put zit, maar gezien het feit dat de ouders al eerder een kind hebben verloren onder vreemde omstandigheden, houd ik ook rekening met een scenario dat het kind in de put is geduwd of gegooid.quote:Op woensdag 23 januari 2019 09:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
De onderste steen moet boven komen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, sowieso morgen. En anders zeggen ze morgen dat het sowieso morgen lukt.
quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Door je vieze wasgoed op je zolder is natuurlijk wel iets anders dan door graniet in de Malagese Alpen
Ja dat handle ik ook erg slecht hoor dat soort dingenquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Voel mij dan zo'n instabiele huispapa, maar als ik alleen al lees over zijn zakje chips voel ik mij al verdrietig. Van zoiets onschuldigs was hij aan het genieten en dan een paar minuten later in een complete hell verdwenen zijn.
Wat dan? Bron?quote:
Misschien toch wat te optimistisch om dat nu te stellen. Het gaat allemaal namelijk niet bepaald van een leien dakje.quote:
Ik las in het topic: “nog 20/24 uur”, maar dat lees ik al een week lang, eigenlijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:48 schreef miaeak het volgende:
[..]
Ja dat handle ik ook erg slecht hoor dat soort dingen.
[..]
Wat dan? Bron?
https://elpais.com/politi(...)48055407_784918.htmlquote:Op woensdag 23 januari 2019 11:57 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ik las in het topic: “nog 20/24 uur”, maar dat lees ik al een week lang, eigenlijk.
Ach, het houdt ons van de straat.
Bedankt, vriend.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:58 schreef illusions het volgende:
[..]
https://elpais.com/politi(...)48055407_784918.html
Nee hoor vrijdag zeggen ze weer: morgen.....quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:57 schreef nietzeuren het volgende:
Ze zijn nu begonnen aan het terugplaatsen van de buizen ter versteviging. Dat gaat al enkele uren duren. Dan nog minstens 24 uur hakken aan de horizontale tunnel. Die ontknoping verwacht ik pas vrijdag.
Dat er al 30m1 aan kinderen in die put liggen onder die prop?quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het kind in die put zit, maar gezien het feit dat de ouders al eerder een kind hebben verloren onder vreemde omstandigheden, houd ik ook rekening met een scenario dat het kind in de put is geduwd of gegooid.
De politie mag in ieder geval ook wel onderzoek doen naar de ouders (wat ze nu al doen), mogelijk hebben we hier te maken met een Munchhausen by Proxy geval. Ik hoop echt van niet, maar de kans is aannemelijk.
https://nl.wikipedia.org/(...)BCnchhausen_by_proxy
Had het oudste kind niet een aangeboren hartafwijking?quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het kind in die put zit, maar gezien het feit dat de ouders al eerder een kind hebben verloren onder vreemde omstandigheden, houd ik ook rekening met een scenario dat het kind in de put is geduwd of gegooid.
De politie mag in ieder geval ook wel onderzoek doen naar de ouders (wat ze nu al doen), mogelijk hebben we hier te maken met een Munchhausen by Proxy geval. Ik hoop echt van niet, maar de kans is aannemelijk.
Dergelijke opties worden ook meegenomen in het onderzoek.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ook in het donker, op een nauwe plek met een hoop gesteente?quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:25 schreef kurk_droog het volgende:
Zo vreemd vind ik dat niet... Hij was in elkaar gezakt tijdens een uitje op het strand en bleek later een aangeboren hartafwijking te hebben. Zoiets fake je niet.quote:Op woensdag 23 januari 2019 11:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af hoeveel reddings/bergingsacties er zijn geweest in die 100 jaar. Lijkt me toch niet echt dagelijkse kost, dit soort bergingen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:24 schreef RapaNui het volgende:
Wachtend op nieuwe ontwikkelingen, ter info over de mijnwerkers uit Asturi:
Ze behoren dus tot de lite onder de mijnwerkers en zijn lid van de Reddingsbrigade voor mijnwerkers: Brigada de Salvamento Minero de Asturias.
De Reddingsbrigade heeft meer dan 100 jaar werkervaring op het gebied van reddings/bergingsacties bij mijnrampen.
Zo zouden ze in 2006 ook zijn ingezet bij een mijnramp in Mexico om bergingswerkzaamheden uit te voeren.
https://www.lavozdeasturi(...)7579514291456253.htm
[ afbeelding ]
Kan mij ook niet voorstellen dat ouders zoiets opzettelijk doen, althans niet erg aannemelijk met deze omstandigheden.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:20 schreef miaeak het volgende:
[..]
Zo vreemd vind ik dat niet... Hij was in elkaar gezakt tijdens een uitje op het strand en bleek later een aangeboren hartafwijking te hebben. Zoiets fake je niet.
Julen was blijkbaar een week eerder ook in elkaar gezakt maar ze konden niets vinden.
Nahjah, ik kan het me ook niet voorstellen, maar Munchhausen by proxy bestaat wel gewoon echt. Dus er zijn echt ouders die hun kind met opzet ziek maken/ kwaad doen. Niet gezegd dat deze ouders dat hebben gedaan nu natuurlijk. Maar toch, alles kan.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Kan mij ook niet voorstellen dat ouders zoiets opzettelijk doen, althans niet erg aannemelijk met deze omstandigheden.
Dit lijken ouders te zijn met enorme pech in het leven, net zo dat iemand met enorm veel geluk een loterij kan winnen. Maar nu dus precies de andere kant op.
Klopt, maar ik vind het erg heftig voor die ouders om hiermee geconfronteerd te worden als hun verhaal gewoon klopt. Ze hebben al genoeg shit.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik kan het me ook niet voorstellen, maar Munchhausen by proxy bestaat wel gewoon echt. Dus er zijn echt ouders die hun kind met opzet ziek maken/ kwaad doen. Niet gezegd dat deze ouders dat hebben gedaan nu natuurlijk. Maar toch, alles kan.
Interessant nieuws hoor die liveblog...quote:Constante pieptoon
Nu de wind is gedraaid, horen de inwoners van Totaln een constante pieptoon van vrachtwagens en graafmachines die achteruit rijden op de heuvel waar Julen vastzit.
Ja tuurlijk, maar ik denk dat dit echt pech omstandigheden zijn, en dat die ziekte qua "kind met opzet ziek maken" hier niet van toepassing is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, ik kan het me ook niet voorstellen, maar Munchhausen by proxy bestaat wel gewoon echt. Dus er zijn echt ouders die hun kind met opzet ziek maken/ kwaad doen. Niet gezegd dat deze ouders dat hebben gedaan nu natuurlijk. Maar toch, alles kan.
Ja haha. Je moet toch wat als er geen nieuws is, kennelijk.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:37 schreef miaeak het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind het erg heftig voor die ouders om hiermee geconfronteerd te worden als hun verhaal gewoon klopt. Ze hebben al genoeg shit.
[..]
Interessant nieuws hoor die liveblog...
Als het nog niet duidelijk was: de (illegale) put was initieel afgesloten met een zware steen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja haha. Je moet toch wat als er geen nieuws is, kennelijk.
En ja, ik vind dat ook heel heftig; maar anderzijds.. Als ze er niks mee doen, wat dan? Dan kunnen overal “per ongeluk” kinderen in 110 meter diepe boorgaten “verdwijnen”. Want ja. Gewoon pech? Dus ik snap en vind wel dat er onderzoek gedaan moet worden. Maarja, voor de ouders is het wel heel erg naar allemaal.
Op grote afstand hopen wij dan nu ook, al maakt dat deze onhoudbare situatie voor alle direct betrokkenen niet minder triest. Wanneer in deze kwestie straks blijkt dat er opzet in het spel was, kan men spreken van een zieke geest (geesten).quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar ik denk dat dit echt pech omstandigheden zijn, en dat die ziekte qua "kind met opzet ziek maken" hier niet van toepassing is.
Kijken of ze water konden vinden ( niet gelukt).quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:59 schreef wawowiewa het volgende:
wat was het praktisch nut van de put ?
manmanmanmanquote:Op woensdag 23 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Kijken of ze water konden vinden ( niet gelukt).
Op een berg.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Ik snap dat het nodig is maar het is wel veel allemaal.quote:Op woensdag 23 januari 2019 13:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja haha. Je moet toch wat als er geen nieuws is, kennelijk.
En ja, ik vind dat ook heel heftig; maar anderzijds.. Als ze er niks mee doen, wat dan? Dan kunnen overal “per ongeluk” kinderen in 110 meter diepe boorgaten “verdwijnen”. Want ja. Gewoon pech? Dus ik snap en vind wel dat er onderzoek gedaan moet worden. Maarja, voor de ouders is het wel heel erg naar allemaal.
Dat ook.quote:
Het is niet omdat het er minder regent dan hier, dat er geen water in de ondergrond kan zitten, wat zijn dit nu weer voor redeneringenquote:Op woensdag 23 januari 2019 14:09 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat ook.
Alles bij elkaar genomen lijkt hier een luchtje aan te zitten.
En nee, niet de put zelf![]()
Waar?quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:38 schreef miaeak het volgende:
Ik vind het wel heftig om een foto zo prominent van dat kindje te zien.
Nou, rustig.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:20 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Het is niet omdat het er minder regent dan hier, dat er geen water in de ondergrond kan zitten, wat zijn dit nu weer voor redeneringenAlsof ze die put geboord zouden hebben speciaal om hun neefje in te kunnen kwijtraken...
En het is nu ook niet dat ze op het topje van de Mont Blanc aan het boren zijn geweest he?
Dat krijg je als alle media maar uitgaan van de kutte vertaling van google. Die put is bedoeld voor de OPVANG van water. Niet om ernaar te zoeken.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:00 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Dat heb ik hier ook horen langskomen, maar waarom hebben ze die dan niet in gebruik genomen?quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:49 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat krijg je als alle media maar uitgaan van de kutte vertaling van google. Die put is bedoeld voor de OPVANG van water. Niet om ernaar te zoeken.
Maar volgens jou zit er een luchtje aan en hebben ze die put dus voor een ander doel dan water (winning of opvang) geslagen? Leg eens uit aub... ik begrijp nog steeds niet waar dat luchtje dan vandaan zou komen hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, rustig.![]()
Dat laatste, op de Mont Blanc, zou inderdaad helemaal van de zotte geweest zijn. Daar noemt u ook wat.
Maar waterwinning uit de ondergrond van de beruchte put lijkt te allen tijde nihil te zijn. Tenminste, als men deze berg, heuvel of hoe men het ook noemen wil, wat beter bekijkt.![]()
Zelfs al zou daar af en toe water in de bodem voorkomen, wat inderdaad zou kunnen met de nadruk op 'zou', dan had men beter kunnen proberen te winnen door deze put tenminste wat lager te slaan, tevens veel slimmer.
Alleen was dat buiten privterrein geweest, en derhalve waarschijnlijk geen optie.
Het was uiteindelijk de bedoeling om er nog een huis te bouwen. Een deel van de heuvel was al afgevlakt. Alleen waren er (nog) geen vergunningen heb ik begrepen.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:51 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Dat heb ik hier ook horen langskomen, maar waarom hebben ze die dan niet in gebruik genomen?
Wij zijn de enige niet die met vragen zitten omtrent deze akelige kwestie.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:53 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Maar volgens jou zit er een luchtje aan en hebben ze die put dus voor een ander doel dan water (winning of opvang) geslagen? Leg eens uit aub... ik begrijp nog steeds niet waar dat luchtje dan vandaan zou komen hoor.
Klopt, er zijn vragen omtrend hoe en of die jongen wel in die put zit, maar jij betrekt de put zelf er ook bij als "iets verdachts", daar kan ik niet bij. Maar als volleerd politicus dans je rond mijn vraag heen, je doet maarquote:Op woensdag 23 januari 2019 14:58 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wij zijn de enige niet die met vragen zitten omtrent deze akelige kwestie.Rest ons weinig anders dan de resultaten af te wachten, hoe bedroevend de uitkomst ook moge zijn.
Las eerder in deze topicreeks dat het een tunnel is om regenwater op te vangen i.p.v. naar grondwater te boren. Waarom die dan 100+ meter moet zijn, geen idee.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, rustig.![]()
Dat laatste, op de Mont Blanc, zou inderdaad helemaal van de zotte geweest zijn. Daar noemt u ook wat.
Maar waterwinning uit de ondergrond van de beruchte put lijkt te allen tijde nihil te zijn. Tenminste, als men deze berg, heuvel of hoe men het ook noemen wil, wat beter bekijkt.![]()
Zelfs al zou daar af en toe water in de bodem voorkomen, wat inderdaad zou kunnen met de nadruk op 'zou', dan had men beter kunnen proberen te winnen door deze put tenminste wat lager te slaan, tevens veel slimmer.
Alleen was dat buiten privterrein geweest, en derhalve waarschijnlijk geen optie.
Omdat als ie 1 meter diep is je dan net zo goed 3 emmers kunt neerzetten, overigens had ik op NOS gehoord dat het een soort van proefboring was, schijnt daar vaker te gebeuren, maar het kan zijn dat dit al weer achterhaalt is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:04 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Las eerder in deze topicreeks dat het een tunnel is om regenwater op te vangen i.p.v. naar grondwater te boren. Waarom die dan 100+ meter moet zijn, geen idee.
Kijkcijfers, iedereen hoopt het goede nieuws te vernemen. Als er verkondigd wordt dat het bewezen is dat hij dood is, wil niemand meer kijken.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:12 schreef Strani het volgende:
Ik blijf het opvallend vinden dat ook op de Spaanse TV niemand durft te zeggen dat dit niet goed af gaat lopen. De hele coverage richt zich nog steeds op een goede afloop.
Nou nou, we zitten ondertussen al in deeltje #6 over deze diepe put.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:02 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Klopt, er zijn vragen omtrend hoe en of die jongen wel in die put zit, maar jij betrekt de put zelf er ook bij als "iets verdachts", daar kan ik niet bij. Maar als volleerd politicus dans je rond mijn vraag heen, je doet maar
Je hebt gelijk, en dat is triest.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:13 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Kijkcijfers, iedereen hoopt het goede nieuws te vernemen. Als er verkondigd wordt dat het bewezen is dat hij dood is, wil niemand meer kijken.
Allemaal? Bron?quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:16 schreef miaeak het volgende:
Nou... De mijnwerkers zijn weer terug naar het hotel om morgen terug te keren.
Merci.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:18 schreef miaeak het volgende:
[..]
Bron hier:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)dd92867cd39fb7cc2e96
Of deze livestream, kan je ook goed zien dat die buis er nog lang niet in zit, en niet al te veel beweegt ook.quote:Op woensdag 23 januari 2019 14:15 schreef silliegirl het volgende:
Dit is ook een livestream, maar zo te zien zit die buis nog lang niet in de grond
Zo hangt 'ie al de hele dag.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:19 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Of deze livestream, kan je ook goed zien dat die buis er nog lang niet in zit, en niet al te veel beweegt ook.
Nee hoor, ik keek een half uurtje geleden eens en nu net weer en zo'n donkerder stuk was wel degelijk iets naar beneden gegaan. De helft van zo 1 deel ofzo...quote:
Die kleine is dadelijk 7 voordat die eruit is.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:21 schreef IBAZ het volgende:
En als die buis straks in de grond zit moet de laatste 20 meter, die gisteren niet gedaan is, ook nog geplaatst worden. Morgen verder, en dan nog 24 uur(als er niets tegenzit).
Het opvangen van regenwater klinkt mij ook tamelijk nieuw in de oren. Het kan best een reden geweest zijn om deze put te slaan. Desalniettemin vind ik het allemaal op zijn zachts gezegd vrij merkwaardig.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:04 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Las eerder in deze topicreeks dat het een tunnel is om regenwater op te vangen i.p.v. naar grondwater te boren. Waarom die dan 100+ meter moet zijn, geen idee.
Het lijkt mij heel stug. Voor opvangen van regenwater zouden ze juist een veel breder gat graven en niet een diepe put. Laat staan op een berg.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het opvangen van regenwater klinkt mij ook tamelijk nieuw in de oren. Het kan best een reden geweest zijn om deze put te slaan. Desalniettemin vind ik het allemaal op zijn zachts gezegd vrij merkwaardig.
Oh ok, dan hou je het wel heel scherp in de gatenquote:Op woensdag 23 januari 2019 15:22 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Nee hoor, ik keek een half uurtje geleden eens en nu net weer en zo'n donkerder stuk was wel degelijk iets naar beneden gegaan. De helft van zo 1 deel ofzo...
Ik snap nog altijd niet wat jij nu zo vreemd vindt aan de put zelfquote:Op woensdag 23 januari 2019 15:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het opvangen van regenwater klinkt mij ook tamelijk nieuw in de oren. Het kan best een reden geweest zijn om deze put te slaan. Desalniettemin vind ik het allemaal op zijn zachts gezegd vrij merkwaardig.
Mij dus ook.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Het lijkt mij heel stug. Voor opvangen van regenwater zouden ze juist een veel breder gat graven en niet een diepe put. Laat staan op een berg.
Daar lijkt het wel op.quote:Op woensdag 23 januari 2019 15:23 schreef IBAZ het volgende:
Ik denk dat het gat nog steeds niet breed genoeg is en dat ze weer moeten gaan boren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |