abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184454150
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 01:38 schreef polderturk het volgende:
We hebben gezien hoe dramatisch en chaotisch het Brexit proces verloopt.
Dit is slechts politiek theater met als doel als VK in de EU te blijven en toch tegen het volk te kunnen zeggen: "We hebben ons uiterste best gedaan". Tevens wordt de boodschap aan inwoners van andere lidstaten gegeven dat ze het maar beter uit hun hoofd kunnen halen om de EU ooit nog te verlaten.

Best slim bedacht.
pi_184454552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:23 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dit is slechts politiek theater met als doel als VK in de EU te blijven en toch tegen het volk te kunnen zeggen: "We hebben ons uiterste best gedaan". Tevens wordt de boodschap aan inwoners van andere lidstaten gegeven dat ze het maar beter uit hun hoofd kunnen halen om de EU ooit nog te verlaten.

Best slim bedacht.
Vind je? Het ligt er toch behoorlijk dik op imo.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_184455941
Nee natuurlijk is dat geen goed idee. Europa moet juist nu bij elkaar blijven. Wil de EU zich handhaven in de nieuwe wereldorde, waar de Russische, Amerikaanse en Chinese rijken elkaar beconcurreren, dan hebben we een handelsvermogen nodig. Dat kunnen we niet alleen.
my ambition is handicapped by my laziness
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:22:13 #29
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184455968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:19 schreef SlugGuts het volgende:
Nee natuurlijk is dat geen goed idee. Europa moet juist nu bij elkaar blijven. Wil de EU zich handhaven in de nieuwe wereldorde, waar de Russische, Amerikaanse en Chinese rijken elkaar beconcurreren, dan hebben we een handelsvermogen nodig. Dat kunnen we niet alleen.
Voor handelsvermogen heeft men de EU niet nodig samengezind voldoet daar al in.
  donderdag 17 januari 2019 @ 16:23:43 #30
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184456004
- Zie FB paasdagen geleden -

[ Bericht 80% gewijzigd door trein2000 op 17-01-2019 19:12:08 ]
pi_184457244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Vind je? Het ligt er toch behoorlijk dik op imo.
Ze houden daar in ieder geval beter de schijn op dan in Nederland.

Eerst het verraad van Lissabon, waarbij na een overduidelijk "Nee" de grondwet met een paar kleine aanpassingen toch werd geratificeerd onder de naam verdrag van Lissabon. Was gelijk de laatste keer dat ik naar de stembus ben geweest trouwens.

Toen werd het volk na het Oekrainereferendum belazerd met het bekende inlegvelletje.

( En vorig jaar nog het referendum over de sleepwet, die volgens mij, ook weer na een "Nee" zo'n beetje in z'n geheel is doorgevoerd. )

De uitslag van de brexit is 2,5 jaar na dato in ieder geval nog niet in de prullenbak beland, al zijn ze daar nu wel dichtbij ben ik bang.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wegenbouwer op 17-01-2019 17:29:57 ]
pi_184459658
Ik denk vooral dat dit een ingewikkeld vraagstuk is waarvoor je heel veel achtergrondkennis nodig hebt, dat de meesten onder ons echter met onderbuikgevoelens en frustratie menen te kunnen beantwoorden.
pi_184460112
Op de lange termijn is het een goed idee. Maar het is lastig om legitimatie te vinden voor de gevolgen op de korte termijn. Een tegenstelling die maar wat graag wordt gebruikt om een verdere integratie te legitimeren, voorbijgaand aan de behoeftes van individuele volken en hun zelfbeschikkingsrecht.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184460150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 16:19 schreef SlugGuts het volgende:
de Russische rijken
Hoeveel keer groter is de Russische economie dan de Nederlandse ook al weer?
pi_184460388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:23 schreef oranjevogel1 het volgende:
Op de lange termijn is het een goed idee. Maar het is lastig om legitimatie te vinden voor de gevolgen op de korte termijn. Een tegenstelling die maar wat graag wordt gebruikt om een verdere integratie te legitimeren, voorbijgaand aan de behoeftes van individuele volken en hun zelfbeschikkingsrecht.
Leg die lange termijn eens uit. Hoe gaat een doorvoer land op de lange termijn profiteren van het verlaten van de EU?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_184460397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoeveel keer groter is de Russische economie dan de Nederlandse ook al weer?
De Russische economie heeft de omvang van de Benelux.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_184460408
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoe gaat een doorvoer land op de lange termijn profiteren van het verlaten van de EU?
Nederland is een doorvoer land geworden dankzij de EU?
pi_184460415
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Russische economie heeft de omvang van de Benelux.
Oh... en daar zijn we dan bang voor? :?
pi_184460566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Oh... en daar zijn we dan bang voor? :?
6000 nucleaire wapens is het probleem, niet de Russische economie. Zonder kernwapens is Rusland inderdaad een dreumes op het wereldtoneel.
pi_184460596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

6000 nucleaire wapens is het probleem
Ja, maar zijn die ook op ons gericht? En sinds wanneer is de EU een militaire factor, bij de weg?
pi_184460597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nederland is een doorvoer land geworden dankzij de EU?
Ja. Ga maar eens goed kijken waar goederen die in Rotterdam binnenkomen heengaan, 40 jaar geleden was dat alleen naar Duitsland, dat is allang niet meer het geval.
pi_184460620
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, maar zijn die ook op ons gericht? En sinds wanneer is de EU een militaire factor, bij de weg?
Ik beweerde dat niet. Jij vroeg wat de economie van Rusland was. Ik gaf aan dat de Russische economie niet het punt is maar de Russische kernwapens. Ik weet niet hoe jij op het onderwerp van Rusland kwam.
pi_184460622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Ga maar eens goed kijken waar goederen die in Rotterdam binnenkomen heengaan, 40 jaar geleden was dat alleen naar Duitsland, dat is allang niet meer het geval.
40 jaar geleden was dat ook niet enkel naar Duitsland. Een belangrijk deel van de groei kan worden toegerekend aan de val van het communisme, hetgeen geen verdienste van de EU is.
pi_184460628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik beweerde dat niet. Jij vroeg wat de economie van Rusland was. Ik gaf aan dat de Russische economie niet het punt is maar de Russische kernwapens. Ik weet niet hoe jij op het onderwerp van Rusland kwam.
Misschien even de post lezen die ik citeerde? :?
pi_184460770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

40 jaar geleden was dat ook niet enkel naar Duitsland. Een belangrijk deel van de groei kan worden toegerekend aan de val van het communisme, hetgeen geen verdienste van de EU is.
Je hebt nog steeds niet vertelt hoe Nederland op de lange termijn kan profiteren van een Nexit.
pi_184460808
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet vertelt hoe Nederland op de lange termijn kan profiteren van een Nexit.
Door de controle weer terug bij het volk te brengen en het volk verantwoordelijk te maken voor haar groei en ontwikkeling, zonder geld af te staan aan Duitsland.
  Moderator donderdag 17 januari 2019 @ 19:59:02 #47
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_184460826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Door de controle weer terug bij het volk te brengen en het volk verantwoordelijk te maken voor haar groei en ontwikkeling, zonder geld af te staan aan Duitsland.
Nogal een loze kreet.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:03:16 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184460909
Nee, dat is een buitengewoon slecht idee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184460977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 19:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Loze kreten dus en hoe staan wij geld af aan Duitsland, Duitsland is net als wij een netto
betaler aan de EU.

Wel ironisch dat je de Britse Brexiteers klakkeloos napraat, maar leg nou eens uit hoe Nederland daar beter van word? Wat levert dat op? Kom op, geen loze kreten maar harde, concrete zaken.
  donderdag 17 januari 2019 @ 20:30:51 #50
36461 Joppy
geen colaboy
pi_184461433
Zolang er een unie is waar Duitsland en Frankrijk inzitten, moet Nederland daar ook in blijven. Als Frankrijk of Duitaland uit de EU stapt, klapt de hele EU in elkaar. Dus NL moet in de EU blijven.

Nederland is economisch zeer sterk verbonden met de ons direct omringende landen. Veel meer dan het VK. Nederland zit als sinds eind jaren 40 in een douane unie met de Benelux. De Gulden was al vanaf begin jaren 80 gekoppeld aan de D-mark. Dus al ruim voor de invoering van de euro voerde NL geen zelfstandig monetair beleid.

Als Nederland besluit uit de EU te stappen, ga je eigenlijk meer dan 70 jaar terug in de tijd.

Wijzen naar andere europese landen die niet in de EU en/of euro zitten is zinloos. Geen enkel ander land (behalve Belgie) bevindt zich in een situatie zoals Nederland. De geografische, politieke en economische situaties van die landen zijn elk compleet anders, waardoor het voor hen misschien wel een goede keuze was om niet aan de EU/euro mee te doen.
Let the beat control your body!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')