Ik heb nog geen uitslagquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:13 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Hoe weet je hoeveel punten je voor die opgave hebt gehaald? Zowel bij de creativiteit als bij het thema was een variabel aantal punten te behalen.
Zou goed kunnen, ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:13 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nou de interne winnaar komt meestal in een andere uitslag terecht. Dus dat kan verklaren waarom er een extra schaduw winnaar is. En gedeelde derde zou dan wel kunnen hoor. Ik ben 2e, dan zijn er een aantal gedeeld 3e, en dan met 100.5 punten een aantal gedeeld 7e of 8e (kan het niet goed zien).
De namen van Rivest et al. waren toch ook versleuteld terug te vinden in de grid van 13? (Had ik zelf niet gevonden, maar werd hier genoemd.) Daar staat ook niets over in de uitwerkingen. Zo zijn er vast nog meer hints, die zomaar over RSA in het algemeen kunnen gaan, ipv specifiek RSA-129.quote:Nee is een beetje vaag waarop ze die halve punten hebben gebaseerd. Ik had als thema RSA-129 ipv RSA, dus misschien dat dat het is. Maar ik zie niet waarom RSA-129 een minder thema is dan RSA, gezien de hints die ze geven.
Nou ja dat kan, maar ik heb ze ook niet gevonden in 13. En dan had het toch wel in de uitwerkingen gestaan?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:39 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, ja.
[..]
De namen van Rivest et al. waren toch ook versleuteld terug te vinden in de grid van 13? (Had ik zelf niet gevonden, maar werd hier genoemd.) Daar staat ook niets over in de uitwerkingen. Zo zijn er vast nog meer hints, die zomaar over RSA in het algemeen kunnen gaan, ipv specifiek RSA-129.
Gefeliciteerd! Je bent dit jaar de enige die me te slim af isquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Hier 102. Ik ben enigszins verbaasd, want ik had absoluut geen creatieve tekst, dus de bonus zal bij het thema vandaan komen. Mochten ze inderdaad vergeten zijn om de tekst-bonus mee te rekenen, dan zou ik een correctie helemaal terecht vinden.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Hier 102. Ik ben enigszins verbaasd, want ik had absoluut geen creatieve tekst, dus de bonus zal bij het thema vandaan komen. Mochten ze inderdaad vergeten zijn om de tekst-bonus mee te rekenen, dan zou ik een correctie helemaal terecht vinden.
Pardon?! Jij had een hartstikke creatieve tekst!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Gefeliciteerd met de overwinning!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Nee volgens mij is Wim Kok gewoon goed hoor. Er staat toch "we zoeken de naam".quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:45 schreef MarianneS het volgende:
Antwoord vraag 15 hadden we alleen Wim Kok...blijkbaar de hele zin was een goed antwoord...
Dan delen wij die plek iig, wij zitten ook op 101 puntenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:06 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Hier een gedeelde 3e plaats met 101 punten. Lijkt ook niet te kloppen met de grafiek. Bovendien hebben ze het over "de winnaar" en "hij". Dat is dus één specifieke persoon, terwijl er in de grafiek 2 staan met 102 punten. Inderdaad een "testwinnaar" dan?
In de uitwerkingen staat ook niets over halve punten.
Gefeliciteerd! Knap gedaanquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Volgens de grafiek:quote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:28 schreef Cregan het volgende:
[..]
Ik kwam hier ook al om te kijken of mensen het grafiekje snapten, maar zie dezelfde verwarring
Niet alleen de grafiek zaait verwarringquote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:28 schreef Cregan het volgende:
[..]
Ik kwam hier ook al om te kijken of mensen het grafiekje snapten, maar zie dezelfde verwarring
Precies! Zullen we vast binnenkort meer over te horen krijgenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:33 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Volgens de grafiek:
100,0 punten: 4x
100,5 punten: 2x
101,0 punten: 5x
101,5 punten: 1x
102,0 punten: 2x
Maar dan zou lezpuz-dvai met zijn/haar 100 punten een gedeelde 11e plaats hebben. Het lijkt er dus steeds meer op dat er maar één winnaar is met 102 punten, en dat het laatste staafje in de grafiek 1 te hoog is.
Wat was jouw thema?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:22 schreef CathyCathy het volgende:
Ik heb volgens mij alleen het thema fout, al vind ik zelf van niet :p
Heb nog steeds niks ontvangen van de AIVD.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:22 schreef CathyCathy het volgende:
Of Jurian95 heeft ook 102 maar telt niet mee wegens te laat inleveren
Ik heb volgens mij alleen het thema fout, al vind ik zelf van niet :p
Spion.quote:
Dat herken ik wel, ik had een 9.9 voor mijn wiskunde eindexamen en werd verzocht het maar te herkansen. Nog bijna gedaan ook... Het was dat ik een beetje moe was van school inmiddelsquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:12 schreef CathyCathy het volgende:
[..]
Die mensen die met een 9,8 teleurgesteld zijn dat ze ge en 10 hebben....
Maar zo ben ik
Kan het gewoon niet uitstaan dit
Gefeliciteerd, thabit! Maar zeker ook alle anderen met de hoge scores!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Ook die codering wordt in de kerstpuzzel vaak gebruikt, zie bijvoorbeeld opg. 4. De les voor 2019: altijd beide opties nagaan!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:05 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Ik baal alleen van 11 b... deze had ik in feite op papier staan, maar alleen de laatste stap niet kunnen maken omdat ik van a=1, b=2 uitging ipv a=0, b=1... Dacht daarom dat ik op een dood spoor zat, zo jammer....
Mooie tunnelvisie. Zelf ook allerlei zijpaden onderzocht met links naar Caesar en romeinse cijfers danwel Martin Gardner (link met Douglar Hofstadter etc). Had ik al die tijd maar gebruikt om mijn gevonden priemfactor bij 10 even in google te gooien...quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:12 schreef CathyCathy het volgende:
[..]
Spion.
Wel RSA aanwijzingen en lammergieren en zo gevonden, maar gelinkt aan GCHQ dat 100 jaar bestaat. Bansky die spionnen kunstwerk achter hoofdkantoor GCHQ had geschilderd, via Sotheby’s gelinked aan Einstein (brieven aan spion). Kafka, meerdere connecties met spionnen. SPINOza. En nog 10 vergezochte (dat wel) aanwijzingen naar spionage.
En oh ja, het voorblad
De luchtfoto van GCHQ...
Dat Gardnerdwaalspoor heb ik ook even gevolgd. Maar die man heeft zo veel geschreven dat je hem bij elke kerstpuzzel wel kunt goedpraten als themaquote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:13 schreef SolarStorm het volgende:
[..]
Mooie tunnelvisie. Zelf ook allerlei zijpaden onderzocht met links naar Caesar en romeinse cijfers danwel Martin Gardner (link met Douglar Hofstadter etc). Had ik al die tijd maar gebruikt om mijn gevonden priemfactor bij 10 even in google te gooien...
Gardner, ja die ook idd.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:17 schreef pi31415 het volgende:
[..]
Dat Gardnerdwaalspoor heb ik ook even gevolgd. Maar die man heeft zo veel geschreven dat je hem bij elke kerstpuzzel wel kunt goedpraten als thema
Als mensen blijkbaar zo makkelijk bevestiging vinden van hun ideeėn, snap je wel hoe complottheorieėn en bovennatuurlijke verhalen in stand gehouden worden...
"Hoe pak je de kerstpuzzel aan: door simpel te denken." Zo wordt het in de media niet bepaald gebrachtquote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:32 schreef CathyCathy het volgende:
[..]
Les voor de volgende keer: simpel denken.
Het is allemaal FAKE NEWS mensen!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:37 schreef pi31415 het volgende:
[..]
"Hoe pak je de kerstpuzzel aan: door simpel te denken." Zo wordt het in de media niet bepaald gebracht
Gefeliciteerd! Was jij niet degene die voor aanvang zei weinig tijd te hebben en vroeg of iemand met je samen wilde werken? En dan stiekem gewoon winnenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Dat is balen inderdaad! Gelukkig had ik al bij opgave 7 'geleerd' dat a=0,b=1,... een codering was.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:05 schreef Nikkie72 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, thabit! Maar zeker ook alle anderen met de hoge scores!
Ik had zelf 63 punten en dat voelt toch ook als "een voldoende", dus best tevreden mee.
Ik baal alleen van 11 b... deze had ik in feite op papier staan, maar alleen de laatste stap niet kunnen maken omdat ik van a=1, b=2 uitging ipv a=0, b=1... Dacht daarom dat ik op een dood spoor zat, zo jammer....
Geloof me, de regels leggen daar zoveel beperkingen op dat je er redelijk weinig mee kan, of je moet de hoge piramides achterwege laten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:34 schreef Cassa95 het volgende:
Ik vind het wel jammer dat de onzin-zin over een ziedende arme lady en Ad juist bleek te zijn. Ik had hem wel goed, maar vraag me gelijk af of er niet een betere zin gemaakt kon worden binnen de regels van de opgave.
...
Als ze de leesrichting lieten variėren was er misschien nog wel wat mogelijk, maar dan wordt het misschien weer allemaal wat vaag.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:00 schreef Erbo79 het volgende:
[..]
Geloof me, de regels leggen daar zoveel beperkingen op dat je er redelijk weinig mee kan, of je moet de hoge piramides achterwege laten.
Of MOD 26? (dus 27=a, 28=b etc)quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:08 schreef CarloV het volgende:
[..]
Als ze de leesrichting lieten variėren was er misschien nog wel wat mogelijk, maar dan wordt het misschien weer allemaal wat vaag.
Nog even geduld hebben dus...quote:Beste Piet,
We hebben je inzending teruggezocht en dat ziet er op het eerste gezicht inderdaad uit als ruim meer dan 19 punten. We gaan even nazoeken waar het is misgegaan. Dank voor je melding. We verwachten hier eind deze week of begin volgende week op terug te komen.
Met vriendelijke groet,
De puzzelmakers
Dat kwam ik ook even zeggenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:21 schreef Silentwind het volgende:
Ik wil eenieder feliciteren met hun prestatie!
Het zou toch wat zijn als ik juist Thabit het laatste zetje heb gegeven voor een bepaalde vraag en daarmee mijn eigen kansen heb vergooidquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
CarloVoor alle mensen die je op het goede spoor weet te krijgen
Ik heb nog geen bericht gehad, maar goed zal nog wel een lading mails tussen ons zittenquote:
Klopt, die klopt niet. De R is vergeten.quote:Op woensdag 27 maart 2019 17:32 schreef Geerart het volgende:
Ligt het aan mij of klopt het antwoord van 3a van de uitwerkingen niet? Ik heb 710283449, in de uitwerkingen staat ie zonder 3. Net nagerekend maar die 3 moet er toch echt staan lijkt me.
Hier kun je wel leuk mee stuntelen ja!quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef bob500 het volgende:
[..]
Of MOD 26? (dus 27=a, 28=b etc)
We gaan naar een W"elsh dorp na uw suf"fe spel is een piramide van 5, dan heb je heel veel opties bij 4 hoog.
Gelukkig, ik dacht even dat ik daar het verprutst had.quote:Op woensdag 27 maart 2019 17:33 schreef CarloV het volgende:
[..]
Klopt, die klopt niet. De R is vergeten.
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 27 maart 2019 17:33 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ik heb nog geen bericht gehad, maar goed zal nog wel een lading mails tussen ons zitten
[..]
Alles!quote:Op woensdag 27 maart 2019 18:21 schreef NanKing het volgende:
Zijn de de scores die ik hier gezien heb en de podiumplaatsen alleen geldend voor iedereen die hier op FOK! meedeed of zijn dit de uitslagen van alles en iedereen die meedeed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |