abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185866340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:26 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Wat was jouw thema?
Spion.

Wel RSA aanwijzingen en lammergieren en zo gevonden, maar gelinkt aan GCHQ dat 100 jaar bestaat. Bansky die spionnen kunstwerk achter hoofdkantoor GCHQ had geschilderd, via Sotheby’s gelinked aan Einstein (brieven aan spion). Kafka, meerdere connecties met spionnen. SPINOza. En nog 10 vergezochte (dat wel) aanwijzingen naar spionage.
En oh ja, het voorblad :D
De luchtfoto van GCHQ...

Ik denk wel bonuspunt voor creativiteit want hij staat in de bloemlezing :)

En ik had de roepnamen van RSA bedenkers in het diagram gecodeerd met ‘informatici’ gevonden...
Maar ws. te ver gezocht allemaal.

Die mensen die met een 9,8 teleurgesteld zijn dat ze geen 10 hebben....
Maar zo ben ik :D
Kan het gewoon niet uitstaan dit ;)
pi_185866401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:12 schreef CathyCathy het volgende:

[..]

Die mensen die met een 9,8 teleurgesteld zijn dat ze ge en 10 hebben....
Maar zo ben ik :D
Kan het gewoon niet uitstaan dit ;)
Dat herken ik wel, ik had een 9.9 voor mijn wiskunde eindexamen en werd verzocht het maar te herkansen. Nog bijna gedaan ook... Het was dat ik een beetje moe was van school inmiddels :P
pi_185867310
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef thabit het volgende:
Hier 102. Ik ben enigszins verbaasd, want ik had absoluut geen creatieve tekst, dus de bonus zal bij het thema vandaan komen. Mochten ze inderdaad vergeten zijn om de tekst-bonus mee te rekenen, dan zou ik een correctie helemaal terecht vinden.
Gefeliciteerd, thabit! Maar zeker ook alle anderen met de hoge scores!

Ik had zelf 63 punten en dat voelt toch ook als "een voldoende", dus best tevreden mee.
Ik baal alleen van 11 b... deze had ik in feite op papier staan, maar alleen de laatste stap niet kunnen maken omdat ik van a=1, b=2 uitging ipv a=0, b=1... Dacht daarom dat ik op een dood spoor zat, zo jammer....
pi_185867391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:05 schreef Nikkie72 het volgende:

[..]

Ik baal alleen van 11 b... deze had ik in feite op papier staan, maar alleen de laatste stap niet kunnen maken omdat ik van a=1, b=2 uitging ipv a=0, b=1... Dacht daarom dat ik op een dood spoor zat, zo jammer....
Ook die codering wordt in de kerstpuzzel vaak gebruikt, zie bijvoorbeeld opg. 4. De les voor 2019: altijd beide opties nagaan!
pi_185867434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:12 schreef CathyCathy het volgende:

[..]

Spion.

Wel RSA aanwijzingen en lammergieren en zo gevonden, maar gelinkt aan GCHQ dat 100 jaar bestaat. Bansky die spionnen kunstwerk achter hoofdkantoor GCHQ had geschilderd, via Sotheby’s gelinked aan Einstein (brieven aan spion). Kafka, meerdere connecties met spionnen. SPINOza. En nog 10 vergezochte (dat wel) aanwijzingen naar spionage.
En oh ja, het voorblad :D
De luchtfoto van GCHQ...

Mooie tunnelvisie. Zelf ook allerlei zijpaden onderzocht met links naar Caesar en romeinse cijfers danwel Martin Gardner (link met Douglar Hofstadter etc). Had ik al die tijd maar gebruikt om mijn gevonden priemfactor bij 10 even in google te gooien...
pi_185867500
quote:
Hier 102. Ik ben enigszins verbaasd, want ik had absoluut geen creatieve tekst, dus de bonus zal bij het thema vandaan komen. Mochten ze inderdaad vergeten zijn om de tekst-bonus mee te rekenen, dan zou ik een correctie helemaal terecht vinden.
Gefeliciteerd!
pi_185867514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:13 schreef SolarStorm het volgende:

[..]

Mooie tunnelvisie. Zelf ook allerlei zijpaden onderzocht met links naar Caesar en romeinse cijfers danwel Martin Gardner (link met Douglar Hofstadter etc). Had ik al die tijd maar gebruikt om mijn gevonden priemfactor bij 10 even in google te gooien...
Dat Gardnerdwaalspoor heb ik ook even gevolgd. Maar die man heeft zo veel geschreven dat je hem bij elke kerstpuzzel wel kunt goedpraten als thema :)

Als mensen blijkbaar zo makkelijk bevestiging vinden van hun ideeën, snap je wel hoe complottheorieën en bovennatuurlijke verhalen in stand gehouden worden...
pi_185867795
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:17 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Dat Gardnerdwaalspoor heb ik ook even gevolgd. Maar die man heeft zo veel geschreven dat je hem bij elke kerstpuzzel wel kunt goedpraten als thema :)

Als mensen blijkbaar zo makkelijk bevestiging vinden van hun ideeën, snap je wel hoe complottheorieën en bovennatuurlijke verhalen in stand gehouden worden...
Gardner, ja die ook idd.
Heb wel getwijfeld over RSA, maar vond het te voor de hand liggend.
Had natuurlijk beter moeten weten want zo is dat met elke opgave eigenlijk.
Les voor de volgende keer: simpel denken.
pi_185867899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:32 schreef CathyCathy het volgende:

[..]

Les voor de volgende keer: simpel denken.
"Hoe pak je de kerstpuzzel aan: door simpel te denken." Zo wordt het in de media niet bepaald gebracht :)
pi_185867923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:37 schreef pi31415 het volgende:

[..]

"Hoe pak je de kerstpuzzel aan: door simpel te denken." Zo wordt het in de media niet bepaald gebracht :)
Het is allemaal FAKE NEWS mensen!
pi_185872769
Ik vind het wel jammer dat de onzin-zin over een ziedende arme lady en Ad juist bleek te zijn. Ik had hem wel goed, maar vraag me gelijk af of er niet een betere zin gemaakt kon worden binnen de regels van de opgave.
Maar oke, niet helemaal tevreden met de 56 punten. Niet mijn record van 60 twee jaar geleden gebroken, die ik wel had verwacht te evenaren.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_185874144
quote:
Gefeliciteerd! Was jij niet degene die voor aanvang zei weinig tijd te hebben en vroeg of iemand met je samen wilde werken? En dan stiekem gewoon winnen ;)
pi_185874231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 22:05 schreef Nikkie72 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, thabit! Maar zeker ook alle anderen met de hoge scores!

Ik had zelf 63 punten en dat voelt toch ook als "een voldoende", dus best tevreden mee.
Dat is balen inderdaad! Gelukkig had ik al bij opgave 7 'geleerd' dat a=0,b=1,... een codering was.
pi_185874305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:34 schreef Cassa95 het volgende:
Ik vind het wel jammer dat de onzin-zin over een ziedende arme lady en Ad juist bleek te zijn. Ik had hem wel goed, maar vraag me gelijk af of er niet een betere zin gemaakt kon worden binnen de regels van de opgave.
...
Geloof me, de regels leggen daar zoveel beperkingen op dat je er redelijk weinig mee kan, of je moet de hoge piramides achterwege laten.
pi_185876985
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:00 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Geloof me, de regels leggen daar zoveel beperkingen op dat je er redelijk weinig mee kan, of je moet de hoge piramides achterwege laten.
Als ze de leesrichting lieten variëren was er misschien nog wel wat mogelijk, maar dan wordt het misschien weer allemaal wat vaag.
pi_185877660
Nog altijd geen herziene uitslag ontvangen...officieel dus nog 700zoveelste...
pi_185878613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:08 schreef CarloV het volgende:

[..]

Als ze de leesrichting lieten variëren was er misschien nog wel wat mogelijk, maar dan wordt het misschien weer allemaal wat vaag.
Of MOD 26? (dus 27=a, 28=b etc)

We gaan naar een W"elsh dorp na uw suf"fe spel is een piramide van 5, dan heb je heel veel opties bij 4 hoog.
pi_185878811
quote:
Beste Piet,

We hebben je inzending teruggezocht en dat ziet er op het eerste gezicht inderdaad uit als ruim meer dan 19 punten. We gaan even nazoeken waar het is misgegaan. Dank voor je melding. We verwachten hier eind deze week of begin volgende week op terug te komen.

Met vriendelijke groet,

De puzzelmakers
Nog even geduld hebben dus...
pi_185878877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:21 schreef Silentwind het volgende:
Ik wil eenieder feliciteren met hun prestatie!
Dat kwam ik ook even zeggen 14.gif.

Thabit _O_ staande ovatie
Carlo _O_ Voor alle mensen die je op het goede spoor weet te krijgen
Iedereen _O_ Ik neem mijn petje af voor iedereen die zich aan deze puzzels weet te wagen O+
ijs_beer fan!
pi_185880585
Ligt het aan mij of klopt het antwoord van 3a van de uitwerkingen niet? Ik heb 710283449, in de uitwerkingen staat ie zonder 3. Net nagerekend maar die 3 moet er toch echt staan lijkt me.
Jaja
pi_185880598
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:56 schreef NanKing het volgende:

[..]

Carlo _O_ Voor alle mensen die je op het goede spoor weet te krijgen
Het zou toch wat zijn als ik juist Thabit het laatste zetje heb gegeven voor een bepaalde vraag en daarmee mijn eigen kansen heb vergooid :P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:52 schreef PnavE_81 het volgende:

[..]

Nog even geduld hebben dus...
Ik heb nog geen bericht gehad, maar goed zal nog wel een lading mails tussen ons zitten ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:32 schreef Geerart het volgende:
Ligt het aan mij of klopt het antwoord van 3a van de uitwerkingen niet? Ik heb 710283449, in de uitwerkingen staat ie zonder 3. Net nagerekend maar die 3 moet er toch echt staan lijkt me.
Klopt, die klopt niet. De R is vergeten.
pi_185880673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:41 schreef bob500 het volgende:

[..]

Of MOD 26? (dus 27=a, 28=b etc)

We gaan naar een W"elsh dorp na uw suf"fe spel is een piramide van 5, dan heb je heel veel opties bij 4 hoog.
Hier kun je wel leuk mee stuntelen ja!
pi_185880700
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:33 schreef CarloV het volgende:

[..]

Klopt, die klopt niet. De R is vergeten.
Gelukkig, ik dacht even dat ik daar het verprutst had.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:33 schreef CarloV het volgende:

[..]
Ik heb nog geen bericht gehad, maar goed zal nog wel een lading mails tussen ons zitten ;)
[..]
Hier hetzelfde
Jaja
pi_185881349
Zijn de de scores die ik hier gezien heb en de podiumplaatsen alleen geldend voor iedereen die hier op FOK! meedeed of zijn dit de uitslagen van alles en iedereen die meedeed?

:@
ijs_beer fan!
pi_185881394
quote:
11s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:21 schreef NanKing het volgende:
Zijn de de scores die ik hier gezien heb en de podiumplaatsen alleen geldend voor iedereen die hier op FOK! meedeed of zijn dit de uitslagen van alles en iedereen die meedeed?

:@
Alles!

thabit is 1e van heel NL
ik ben 2e van heel NL
en dan zijn er een aantal die 3e zijn van heel NL.
etc.

Over FOK ziet dit er hetzelfde uit :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')