Ik vind van wel. En ik ben geloof ik niet de enige.quote:
Als de Bijbel de enige reden om iets 'immoreel' te noemen dan zou ik zeggen dat je een behoorlijk immoreel persoon bent.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
De Bijbel zegt idd dat homoseksualiteit zondig is.
God heeft man en vrouw ! geschapen. Die zijn naar Zijn evenbeeld geschapen zonder vlek.
Na de zondeval heeft het kwaad in ons geworteld, hierdoor zijn allerlei afwijkingen (Down, anders gehandicapt) ontstaan, ik durf anders geaardheid er ook wel bij te voegen.
Hier tegen behoor je te strijden net als elke andere zonde (vloeken, slechte film, bedriegen, roddel)
Er is imo niks mis met "doen waar je zin in hebt" als je daarmee jezelf en de mensen om je heen niet schaadt. Dat een god daar problemen mee zou hebben, is in mijn ogen nogal vreemd en bovendien totaal ad hoc.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:15 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat is niet vervrongen.
Het is pas eenzijdig en verwrongen als je als dominee nooit preekt over de zonde wat geval is in sommige progressieve kerken. God moet lief zijn, christen zijn moet vooral leuk zijn en ik doe waar ik zin in heb want God houd wel van mij. Dat is verwongen
Dus: bijbelse intolerantie.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
Het is geen intolerantie.
De Bijbel zegt idd dat homoseksualiteit zondig is.
Ik voel een volgende verklaring opkomen.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:36 schreef Kassamiep het volgende:
Zijn bijen dan ook zondig, aangezien bij die soort 1 vrouwtje met duizenden mannen neukt ipv netjes monogaam te zijn ? En moeten we ze dus bestrijden ?
Ja, maar het oude testament loopt ook niet bepaald over van de tolerantie naar mensen die niet op de letter JHWH's verbond volgen. Een god tolerant vinden die minutieus uitlegt bij welke belegering je de vrouwen, kinderen en het vee wel/niet moet sparen, uitlegt bij welke overtredingen je wel/niet moet stenigen en ontelbare keren in woede ontbrandt jegens zijn eigen (uiteraard zeer halsstarrige volk) volk en daarop talloze volgelingen uitmoordt, is ook wel een beetje raar.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:37 schreef Molurus het volgende:
Ik vind van wel. En ik ben geloof ik niet de enige.
Feitelijk is dat nog erger dan gewone intolerantie. Dat is intolerantie + de verantwoordelijkheid daarvoor ontkennen.quote:
Ja. Zo vindt mijn god dat negers geen seks mogen hebben. Maar daar kun je mij moeilijk op afrekenen. Dat staat in Zijn heilige tekst.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Feitelijk is dat nog erger dan gewone intolerantie. Dat is intolerantie + de verantwoordelijkheid daarvoor ontkennen.
Mijn Godheid wind zich helemaal niet zo op, hij heeft gewoon een aantal zaken liever niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Zo vindt mijn god dat negers geen seks mogen hebben. Maar daar kun je mij moeilijk op afrekenen. Dat staat in Zijn heilige tekst.
Straks breng je racisten nog op ideeen.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja. Zo vindt mijn god dat negers geen seks mogen hebben. Maar daar kun je mij moeilijk op afrekenen. Dat staat in Zijn heilige tekst.
Heb altijd al mijn eigen religie willen startenquote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:53 schreef Molurus het volgende:
Straks breng je racisten nog op ideeen.![]()
Slappe hap dusquote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn Godheid wind zich helemaal niet zo op, hij heeft gewoon een aantal zaken liever niet.
Stond dit in de "Weet" toevallig?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:54 schreef Geytenbeekje het volgende:
Onderzoek heeft bijv. bewezen dat seks voor het huwelijk debet is bij seks in het huwelijk.
Kans dat mensen alsnog genieten is kleiner dan het irritant vinden/het hoort erbij
https://www.gezondheidsne(...)elijk-maakt-gelukkigquote:Op zaterdag 19 januari 2019 10:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Slappe hap dus
[..]
Stond dit in de "Weet" toevallig?![]()
Nou ja, je krijgt nu waarschijnlijk de vraag om een link te geven naar het desbetreffende onderzoek, maar volgens mij gaat dit alweer wat offtopic.
Kees van der Staaij laat wel heel veel andere regels in het verleden rusten die niet passen bij de tijdsgeest en 'm nog veel meer Christen zouden maken. Dus hij geeft min of meer aan dat zijn ge-cherrypick met zijn midden-positie op de lijn van zwaar conservatief tot progressief de enige juiste is.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 09:57 schreef Geytenbeekje het volgende:
Een mooie brief
Aan Kees van der Staaij ligt het niet.
De Bijbel verbied homoseksualiteit.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kees van der Staaij laat wel heel veel andere regels in het verleden rusten die niet passen bij de tijdsgeest en 'm nog veel meer Christen zouden maken. Dus hij geeft min of meer aan dat zijn ge-cherrypick met zijn midden-positie op de lijn van zwaar conservatief tot progressief de enige juiste is.
Dat in het licht van de bijbel en van de tijdsgeest is vrij hypocriet.
De bijbel verbied rente, scheren, kleding uit verschillende stoffen, eten van varkensvleesquote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:09 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
De Bijbel verbied homoseksualiteit.
quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De bijbel verbied rente, scheren, kleding uit verschillende stoffen, eten van varkensvlees
quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:09 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
De Bijbel verbied homoseksualiteit.
Nu zijn er christenen die zeggen van, jaaa dat staat er wel maar een LHBT´er kan daar niets aan doen dus God keurt het wel goed want God is liefde.
Kees van der Staaij wordt aangerekend dat hij de Bijbel na spreekt en meteen wordt er een stempel gedrukt van streng, oer conservatief enz enz.
Heb jij wel eens de Bijbel gelezen ?quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Arme Kees ook. Die man doet ook maar datgene waarvan die denkt dat goed is. Kan hij er wat aan doen dat hij dat zo in de bijbel leest.
Jij duidelijk nietquote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:21 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Heb jij wel eens de Bijbel gelezen ?
Kijk, hoe christelijk, niets zo rekbaar als de leer.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat gold alleen voor de Israelieten/Joden in die tijd.
Als christenen geloven we dat de Heere de wet volkomen vervuld heeft en dat we daarom daar niet aan hoeven houden om zalig te worden. Wel is het goed om bijv. geen varkensvlees te eten maar het is niet verboden.quote:Op zaterdag 19 januari 2019 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, hoe christelijk, niets zo rekbaar als de leer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |