quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Fipo, heb er zin in. Benieuwd naar Renault, Honda-blok en Leclerc!
Kan niet wachten op de wintertesten.
Wie?quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]En sauber en Racing dingest dan?
Ik vind hem eigenlijk te gehyped, maar zodra die iets heeft laten zien kunnen we er iets over zeggen.quote:
https://nl.motorsport.com(...)ans-4321175/4321175/quote:Volgens Toro Rosso-teambaas Franz Tost moet de Formule 1-organisatie ingrijpen en de hoeveelheid downforce van auto's middels reglementen met veertig ŕ vijftig procent verminderen. Het is volgens de Oostenrijker de enige manier om fans weer meer spektakel te kunnen bieden.
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.quote:
Niet helemaal mee eens, racen zit tussen de oren. Het is niet de fitste coureur die de beste is.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.
Als een 18-jarige een race kan winnen is de sport ook kapot zeker?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.
bedoel je knakkers misschien?quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh die knakers die Renault voorbij gaan...
KURVA! HEB JIJ POOLSE ROOTS???quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mijn Poolse roots hopen tweede achter Max.
#durftedromen
Slappe arm bedoel je.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als een 18-jarige een race kan winnen is de sport ook kapot zeker?
Slap gelul
Tsja, is iemand die een F1 wagen kan besturen wel invalide?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Slappe arm bedoel je.
F1 zou de elite moeten zijn van de racerij. Als een gehandicapte mee kan komen doet dat af aan het aanzien van de sport. Whats next? Iemand met een dwarslaesie die met hersengolven z'n F1 wagen bestuurt?
F1 rijden vereist een goede conditie, sterke nekspieren, etc. Rijders trainen niet voor niets keihard.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Slappe arm bedoel je.
F1 zou de elite moeten zijn van de racerij. Als een gehandicapte mee kan komen doet dat af aan het aanzien van de sport. Whats next? Iemand met een dwarslaesie die met hersengolven z'n F1 wagen bestuurt?
dat is precies wat de verzekering van Kubica ook zegt, en zodra die weer kan racen voor zijn beroep het uitgekeerde bedrag moet terug betalen....quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Tsja, is iemand die een F1 wagen kan besturen wel invalide?
Tis een uitwisseling eigenlijk; Marokko levert al jaren ingezetenen die hier hun taakstraffen doen, en nou moet hij als kaasharses de stewards helpen in Marokko.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:02 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen vervult waarschijnlijk morgen zijn taakstraf bij de Formule E in Marrakesh.
https://e-racing365.com/f(...)shment-in-marrakesh/
Just another day in the life of a stofzuiger-stewardquote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:41 schreef Marcoss het volgende:
Max vindt die Formule E helemaal niks, geloof ik, wel echt een straf dan
Kijken naar de stewards, tsja...quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:02 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen vervult waarschijnlijk morgen zijn taakstraf bij de Formule E in Marrakesh.
https://e-racing365.com/f(...)shment-in-marrakesh/
Inb4 wintertests zeggen niet zoveel, we zien in Melbourne pas waar iedereen staat.quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:02 schreef 4-elements het volgende:
Kom maar op met de eerste tests! Erg benieuwd of het dit seizoen een team gaat lukken de hegemonie van Mercedes te doorbreken. En wat kan Leclerc? En wat doen de rookies Norris, Albon en Russell?
De kans dat er in Spa en Duitsland kutweer is in februari en maart is vele malen groter. Vorig jaar gaf sneeuw in Barcelona al veel problemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:14 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn die wintertesten altijd in dat klote Barcelona?
Doe die nog een keer in Spa of Duitsland een beetje dichterbij aub
Ja daarom in season testen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat er in Spa en Duitsland kutweer is in februari en maart is vele malen groter. Vorig jaar gaf sneeuw in Barcelona al veel problemen.
Zoals vroeger, toen we nog met een delegatie van Fok! naar Spa gingen om een testsessie bij te wonen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja daarom in season testen natuurlijk
Daar ben ik destijds ook geweest. Was dat niet in de tijd van BrawnGP of was dat nog eerder? Weet het zo ff niet meer. In elk geval niet met een FOK!delegatie geweest toen, maar gewoon zelf met een paar vrienden.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoals vroeger, toen we nog met een delegatie van Fok! naar Spa gingen om een testsessie bij te wonen.
Ze willen eigenlijk naar Bahrein of Abu Dahbi voor het weer. Maar alles is er op ingeregeld, dat ze dagelijks onderdelen op en neer rijden vanuit Zuid Engeland (Milton Keynes, Brackley, Enstone, Silverstone, Woking) en Maranello.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:14 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn die wintertesten altijd in dat klote Barcelona?
Doe die nog een keer in Spa of Duitsland een beetje dichterbij aub
Alle flitsers op de A2 noem je dan een braketest zonequote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze willen eigenlijk naar Bahrein of Abu Dahbi voor het weer. Maar alles is er op ingeregeld, dat ze dagelijks onderdelen op en neer rijden vanuit Zuid Engeland (Milton Keynes, Brackley, Enstone, Silverstone, Woking) en Maranello.
Maar misschien tijd voor een leuke demo van Max. Van mij naar jou met 325 over de gehele A2. In 50 minuten ofzo.
Dat was eerder, in 2007 of 2008. Honda reed met die wereldbol op de auto. Best lang geleden alweer.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben ik destijds ook geweest. Was dat niet in de tijd van BrawnGP of was dat nog eerder? Weet het zo ff niet meer. In elk geval niet met een FOK!delegatie geweest toen, maar gewoon zelf met een paar vrienden.
Owja! Dat is al lang geleden ja. Tijd vliegtquote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat was eerder, in 2007 of 2008. Honda reed met die wereldbol op de auto. Best lang geleden alweer.
Ik heb even mijn fotoarchief erbij gehaald. Ik was er op 12 juli 2007.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja! Dat is al lang geleden ja. Tijd vliegt
Ik dan waarschijnlijk ook. Heb je niet gezienquote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik heb even mijn fotoarchief erbij gehaald. Ik was er op 12 juli 2007.
In ieder geval niet bewust. Weet ook niet meer wie er van Fok! nog meer bij waren. In ieder geval WEST, maar de rest zou ik niet meer weten.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dan waarschijnlijk ook. Heb je niet gezien
Dat maakt het zichtbaarder en hierdoor leuker voor de kijker.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:49 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat in 2019 naast alle veranderingen er ipv alleen zwart wit geblokte vlag zwaaien bij de finish ook een paneel komt wat zwartwit geblokt laat zien.
Wat is daar de toegevoegde waarde van precies?
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:51 schreef CrashO het volgende:
Zo kunnen ze meer celebs die geen flauw idee hebben wat ze doen, met de vlag laten zwaaien en hebben dan toch nog een backup wanneer ze weer eens ronde te vroeg staan te wapperen
Maar dat is wel de reden. Dat panel is leidend en niet meer de vlag.quote:
Nee, op z'n Vanuatiaans.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:18 schreef Mothzor het volgende:
Wat een zooitje daar. Ze zijn weer op en top Italiaans bezig
Geeft maar aan dat oranje livery niet garant staat voor succesquote:
Wel één van de mooiste livery's ooitquote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:36 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Geeft maar aan dat oranje livery niet garant staat voor succes
https://www.motorsport.co(...)lic-service/4323111/quote:Red Bull Formula 1 driver Max Verstappen says his day of public service at the ABB FIA Formula E race in Marrakech was “a constructive thing for me”.
The Dutch driver spent Saturday observing the stewarding process at the event at the Circuit Moulay El Hassan, which was won by Mahindra Racing driver Jerome D’Ambrosio.
Verstappen was in Morocco at the request of the FIA to serve the first of two days of public service he was given after shoving former Force India racer Esteban Ocon in parc ferme at the 2018 Brazilian Grand Prix.
Speaking in an FIA statement, Verstappen said: “It’s interesting to see it from the other side – normally you can’t spend an entire day with the stewards!
“Everybody does their own job during a [motorsport] weekend, and it’s good to really see what it takes to make these important decisions – sometimes a decision might not be nice for a certain person but it has to be taken and you have to follow the rules.
“I think it’s good to experience different things in racing rather than just sitting in the car – to be here and do this kind of work has been a constructive thing for me.”
Verstappen also reflected on his first appearance in the FE paddock, calling the championship “a cool series”.
“I’ve of course followed Formula E a bit on TV but I’ve never been in the paddock, and I really enjoyed the day,” he said. “First of all, it was a really exciting race. The championship is clearly growing and there are a lot of manufacturers here, so I think it’s a cool series.”
It remains unclear how Verstappen will serve the second day of his public service, a punishment the FIA hands out as part of the educational philosophy it has regarding incidents such as the one at Interlagos.
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reedquote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Gehrman het volgende:
Kerkhof over wereldrecords Verstappen: "Buitenaards goed"
Interessant om eens te lezen. Max is in de racesim schijnbaar ook gruwelijk goed.
Als je de moeite had genomen om dat artikel te lezen...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 21:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reed
https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu
Vanmiddag alquote:Op zaterdag 12 januari 2019 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om dat artikel te lezen...
Max rijd echt ziek hard, ben hem een aantal keer tegengekomen in sessies en ik kon toen als subtopper met veel moeite op ongeveer een seconde van hem blijven.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Gehrman het volgende:
Kerkhof over wereldrecords Verstappen: "Buitenaards goed"
Interessant om eens te lezen. Max is in de racesim schijnbaar ook gruwelijk goed.
https://www.gpupdate.net/(...)jk-de-betere-rijder/quote:Marko concludeert: "Verstappen was duidelijk de betere rijder"
In de tweede helft van het Formule 1-seizoen 2018 heeft Max Verstappen zijn teamgenoot Daniel Ricciardo op alle fronten verslagen. Dat stelt Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko.
De Oostenrijker is van mening dat de Nederlander in 2018 bewezen heeft een sterkere rijder met een geduchte reputatie te zijn. Die ontwikkeling zette zich in na de moeizame start van het seizoen, waar hij bij diverse incidenten betrokken was. "Het basisprobleem was een bepaald gebrek aan controle en ongeduldigheid", legde Marko uit. "Het punt is dat Verstappen snel genoeg is. Hij hoeft niet constant te bewijzen dat hij de snelste is. Hij heeft dat niet nodig. Hij heeft nu al het imago dat je in een duel beter niet met hem kunt sollen. Tot op heden past dat prima."
Terechte aanrijdingquote:Op zaterdag 12 januari 2019 21:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reed
https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:20:45Haas wil verandering en dreigt met vertrek uit Formule 1https://t.co/oAeOfBsnLx https://t.co/pTDI3bxVOA reageer retweet
Het is jaren goed gegaan. Zelfs in het tijdperk Schumi was er niet zo'n gigantische dominantie, en dat met onbeperkt testen en geen plafonds.quote:Op maandag 14 januari 2019 15:22 schreef THEFXR het volgende:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:20:45Haas wil verandering en dreigt met vertrek uit Formule 1https://t.co/oAeOfBsnLx https://t.co/pTDI3bxVOA reageer retweet
Er is maar één reden. Geld.quote:Op maandag 14 januari 2019 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is jaren goed gegaan. Zelfs in het tijdperk Schumi was er niet zo'n gigantische dominantie, en dat met onbeperkt testen en geen plafonds.
Dus... misschien eens naar andere mogelijke redenen kijken?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Dit klopt natuurlijk niet. Er staat bij Monaco een * en dan: Free practice on Thursday. Zonder nadere specificatie. Maar FP3 is op zaterdag en niet op donderdag. EN DAT IS DUS FOUT!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Volgens mij kan Haas er net zoveel insteken als Mercedes, Ferrari of Red Bull. Die gast is rijk genoeg.quote:Op maandag 14 januari 2019 16:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is maar één reden. Geld.
Het gaat er bij Haas om dat het voor een team als Haas onmogelijk te wedijveren valt met de grote teams omdat die veel meer geld in de ontwikkeling van een auto kunnen stoppen. Dat is al jaren zo. Ook toen Schumacher nog bij Ferrari reed en is sindsdien alleen maar erger geworden.
Onder andere doordat het steeds moeilijker wordt om sponsors aan te trekken doordat er steeds minder exposure voor de sponsor is doordat de F1 steeds meer achter een pay-wall terecht komt.
Hoe kom je daar bij? Zijn volledige vermogen haalt het bij lange na niet eens bij 1 jaartje budget van die teams.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 22:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Volgens mij kan Haas er net zoveel insteken als Mercedes, Ferrari of Red Bull. Die gast is rijk genoeg.
Nog steeds die !@#$ tijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Dat gaat ook niet meer veranderen dus wen er maar aan.quote:
Nevahquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet meer veranderen dus wen er maar aan.
Ik doelde dan ook niet op privégeld al kwam dat wel zo over.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Zijn volledige vermogen haalt het bij lange na niet eens bij 1 jaartje budget van die teams.
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)quote:
Kan ik er wel nog na gaan slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)![]()
4:30 uit bed voor de pre-show![]()
Veel beter. 'Vroeger' was die race gewoon om 4 uur zoals het hoort. Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)![]()
4:30 uit bed voor de pre-show![]()
Daar zijn ze in Australië nog steeds kwaad over!quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.
Die zijn nog kwader dan ik over dat uur.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:44 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Daar zijn ze in Australië nog steeds kwaad over!
Hij is niet de enigequote:
4:00 of 5:30 zijn allebei klotetijden, tenzij je een abnormaal ritme hebt. Maar dan vind ik niet dat je zo stellig mag zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel beter. 'Vroeger' was die race gewoon om 4 uur zoals het hoort. Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.
Je kunt daarna gewoon nog wat verder slapen zonder je zondag te verkloten.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
4:00 of 5:30 zijn allebei klotetijden, tenzij je een abnormaal ritme hebt. Maar dan vind ik niet dat je zo stellig mag zijn.
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt daarna gewoon nog wat verder slapen zonder je zondag te verkloten.
Niemand zegt dat dan ook.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Lolquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Kijk, ik ga er door de week ook om 5:30 uit, dus mij bijt die tijd niet. Maar ik besef wel dat ik er normaal al abnormaal vroeg uit ga.
Australië is een rare tijd. Ik maak er altijd maar het beste van. Goed ontbijt met whiskey met vrienden en dan de race
Drie uur is nog wel te doen als je in het normale ritme daarna nog minimaal 1,5-2 uur zou slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Kijk, ik ga er door de week ook om 5:30 uit, dus mij bijt die tijd niet. Maar ik besef wel dat ik er normaal al abnormaal vroeg uit ga.
Australië is een rare tijd. Ik maak er altijd maar het beste van. Goed ontbijt met whiskey met vrienden en dan de race
Nee, nee, echt bij het ontbijt. 1x per jaar mag dat. Ook geen liters hoorquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol
Whiskey bij je ontbijt. Of haal je een nachtje door?
Maar bedrijfsgeld is ook niet logisch. Hoe ga je aan de aandeelhouders verantwoorden dat je 400+ miljoen per jaar in een raceteam pompt vanuit een bedrijf dat (nagenoeg) niets in de autosector doet? Die gaan dat niet accepteren. Enkele tientallen is al beter te verantwoorden voor de algemene exposure die het bedrijf er mee krijgt en dat kun je aanvullen met je eigen privegeld.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook niet op privégeld al kwam dat wel zo over.
Ja, maar niet (legaal) live te zien in Nederland. Sky zend het uit en het is ook te zien op de Facebook pagina van Mick Schumacher (met een VPN).quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:28 schreef Nattekat het volgende:
ROC 20u toch?
Zou echt zweren dat er een topic voor was...
Hier! F1 / F1 Shownieuws!quote:Op zaterdag 19 januari 2019 23:35 schreef Gehrman het volgende:
Binnenkijken: Formule 1-kampioen verkoopt miljoenenvilla
laten ze eerst maar weer eens een goede F1 wagen voor het makenquote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Fake, geen halo.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Maar wel een dichte cockpit. Dus bescherming genoegquote:
Winterbandjes?quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Had de google link aan mijn kalender toegevoegd en zie toch wat fouten zitten in de start tijden van de GP's, oa Australie, Canada en Brazilie zitten er een uur naast (en tegenstrijdig met de kalender die op hun website staat)quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ik gebruik al jaren de RaceFans.net kalender. Ooit ingesteld en nooit meer hoeven aan te passen.
https://www.racefans.net/contact/f1-fanatic-calendar/
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/quote:"Vettel wordt enorm overschat", aldus Irvine
Voormalig Ferrari-coureur Eddie Irvine vindt dat viervoudig wereldkampioen Formule 1 Sebastien Vettel 'enorm overschat' wordt. De Duitser is volgens de Noord-Ier een 'one-trick pony'.
Irvine reed van 1996 tot en met 1999 voor Ferrari en won vier races in zijn laatste jaar bij Ferrari. De coureur maakte zelfs kans op de titel, doordat Michael Schumacher een groot deel van het seizoen moest missen vanwege een beenbreuk. Irvine claimt dat hij al een tijd geen Formule 1 meer kijkt, maar zet vraagtekens bij de prestaties van Lewis Hamilton vanwege de 'twijfelachtige concurrentie' die de Brit zou hebben. Irvine denkt dat Hamilton niet aan zevenvoudig kampioen Schumacher had kunnen tippen en trekt gelijk de kwaliteiten van coureurs als Vettel in twijfel.
In gesprek met BBC Noord-Ierland zegt Irvine: "Vettel is alleen goed als hij vooraan rijdt en met niemand hoeft te racen. Wanneer je Lewis ziet racen, zie je iemand die gefocust is en vooruit denkt. Als wanneer Vettel met iemand vecht, zie je dat hij heel erg bezig is met de andere coureur. Dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat er aanrijdingen ontstaan. Dat gebeurt heel vaak. Vettel is een goede coureur, maar ik zie het gewoon niet, hij is viervoudig wereldkampioen. Hij is waanzinnig overschat, hij is een one-trick pony. Lewis is een veel groter talent."
Irvine is van mening dat Hamilton een betere racer is dan Schumacher, maar te vaak zijn dag niet heeft in vergelijking met de Duitser, of Ayrton Senna. "Als je kijkt naar de twee seizoenen dat Lewis en [Jenson] Button samen voor McLaren reden, was Button de betere coureur", vervolgt Irvine. "Het was fantastisch om naar Lewis te kijken aan het begin van zijn carričre, hoe hij andere coureurs inhaalde was fenomenaal. Beter dan Schumacher. Maar op het gebied van pace, consistentie over een weekend en een volledig seizoen, denk ik dat niemand aan Michael kon tippen. Zelfs Senna niet."
Gevraagd waarom Irvine geen interesse meer heeft in de Formule 1, antwoordt hij: "Wanneer iemand een fout maakt, wordt daar de prijs niet meer voor betaald. Het is steeds maar veiliger geworden. Dat is in principe een goed iets, maar het gaat nu wel ver. Men gaat maar door en door. Ik denk dat we nu een sport hebben waar niets meer interessant is."
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eensquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hč.
Dat het niet meer interessant is omdat fouten niet meer worden afgestraft ben ik ook met hem eens. Naast het hele gezeik van banden- en fuelmanagementquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eens
Het is geen Villeneuve hequote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hč.
Uiteraard, maar dat is niet waar dit soort berichten om gaan. Het is gewoon weer Hamilton promotie door serieus op de vergelijking tussen Hamilton en Schumacher in te gaan. Het gaat er daarom natuurlijk in als koek, Hamilton moet en zal als grote de geschiedenis ingaan nu de ongekende suprematie van de Mercedes daartoe de statistiekjes biedt. Doe af aan de Duitsers ten bate van de Britten en je krijgt het allergrootste podium en ontzettend veel bijval vanuit de F1 zelf. .quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eens
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Sennaquote:Op donderdag 24 januari 2019 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat is niet waar dit soort berichten om gaan. Het is gewoon weer Hamilton promotie door serieus op de vergelijking tussen Hamilton en Schumacher in te gaan. Het gaat er daarom natuurlijk in als koek, Hamilton moet en zal als grote de geschiedenis ingaan nu de ongekende suprematie van de Mercedes daartoe de statistiekjes biedt. Doe af aan de Duitsers ten bate van de Britten en je krijgt het allergrootste podium en ontzettend veel bijval vanuit de F1 zelf. .
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Irvine niet loog toen hij zei dat hij geen Formule 1 kijkt.
Het is ook niet dat het op zich helemaal geen hout snijdt, het is het kader verzetten door de vraag ontkennend te beantwoorden. In wezen sneakt hij er wat zelfpromotie tussendoor door te zeggen wat men wil horen, nl. wat clichees over Vettel en dat het de vraag is waar Hamilton staat in vergelijking tot Schumacher en Senna. Die vraag beantwoorden zoals hij doet is die vraag rechtvaardigen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Senna
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hijquote:Op donderdag 24 januari 2019 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook niet dat het op zich helemaal geen hout snijdt, het is het kader verzetten door de vraag ontkennend te beantwoorden. In wezen sneakt hij er wat zelfpromotie tussendoor door te zeggen wat men wil horen, nl. wat clichees over Vettel en dat het de vraag is waar Hamilton staat in vergelijking tot Schumacher en Senna. Die vraag beantwoorden zoals hij doet is die vraag rechtvaardigen.
Verder is het allemaal gelul van iemand die geen F1 kijkt, zoals Irvine zelf toegeeft. Ik ben het er op zich wel mee eens dat Vettel een relatieve one trick pony is en Hamilton meer allround, maar omdat Vettel een bepaalde balans nodig heeft om snel te zijn. Hamilton is helemaal geen bijzondere inhaler, het is doorgaanse op rechtelijnsnelheid van de Mercedes. Vettel had ook dit seizoen weer de betere inhaalacties.
Hamilton moet uberhaupt nog laten zien dat hij de beste van zijn generatie is, dat hij in de beste auto van welke generatie dan ooit zit is wel duidelijk.
Over het inhalen heeft hij het over een jonge Hamilton en die was ook wel badass. Daardoor net als Max ook wel vaak betrokken bij incidenten.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hij
En als hij er niet langs komt is het omdat de merc het niet goed doet in dirty air.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hij
Volgens Marko zijn de nieuwe aero regels voor 2019 er dan ook voor om te zorgen dat Mercedes makkelijker kan inhalenquote:Op donderdag 24 januari 2019 19:22 schreef opreis het volgende:
[..]
En als hij er niet langs komt is het omdat de merc het niet goed doet in dirty air.
Weet nog in australia 2016 waar hij een vroege pitstop moest doen en achter max in zn TR kwam. De commentatoren zeiden allemaal dat het niet zo lang zou duren voor hij er langs kwam. Helaas was het antwoord van hamilton “I cant get past this guy”
https://www.motorsport.co(...)st-red-bull/4328038/quote:Marko said the rule change was “mainly done on the initiative of Mercedes”, F1’s double world champion team for the past five seasons.
He said: “Everyone can see how difficult it is for Mercedes to overtake when they are behind [another car].”
twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
Gaat ie de Tesla van Musk achterna?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 11:59 schreef ChatGirl het volgende:
Toro Rosso lanceert hun nieuwe auto op 11 februari:twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
Wat een eindbaas blijft Mika Hakkinen toch ookquote:Op donderdag 24 januari 2019 21:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Dit kun je bijna geen VLOG meer noemen
Het is wachten op het moment dat hij bij Top Gear (of The Grand Tour) aan de slag gaat
niet die onzin hopelijkquote:Op zondag 27 januari 2019 12:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat ie de Tesla van Musk achterna?
[ afbeelding ]
Hier het origineel dat ik via een andere bron tegen kwam.quote:Op zondag 27 januari 2019 22:56 schreef ETA het volgende:
https://www.gpfans.com/en(...)-looking-to-sell-f1/
In ieder geval gaat het logo een klein beetje veranderen komend seizoen.
Ouch. Hier heeft Weltschmertz pijn van.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hč.
Bernie verkocht voor 8 miljard. Benieuwd wat de verkoopprijs nu isquote:Op zondag 27 januari 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier het origineel dat ik via een andere bron tegen kwam.
https://johnwallstreet.com/formula-one-for-sale/
Kijk vooral even op wie je reageert...quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Senna
Vallen ze goed op als ze gelapt wordenquote:Op maandag 28 januari 2019 16:13 schreef Karstman het volgende:
Als je achteraan rijdt moet je er wel een beetje flitsend uitzien anders kom je nooit in beeld.
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/quote:DRIVER
TEAM
SALARY
Alexander Albon
Toro Rosso
$170,000
George Russell
Williams
$180,000
Antonio Giovinazzi
Sauber
$230,000
Lando Norris
McLaren
$260,000
Daniil Kvyat
Toro Rosso
$300,000
Robert Kubica
Williams
$570,000
Kevin Magnussen
Haas
$1,200,000
Lance Stroll
Racing Point
$1,200,000
Pierre Gasly
Red Bull
$1,400,000
Romain Grosjean
Haas
$1,800,000
Sergio Perez
Racing Point
$3,500,000
Charles Leclerc
Ferrari
$3,500,000
Carlos Sainz
McLaren
$4,000,000
Nico Hulkenberg
Renault
$4,500,000
Kimi Raikkonen
Sauber
$4,500,000
Valtteri Bottas
Mercedes
$8,500,000
Max Verstappen
Red Bull
$13,500,000
Daniel Ricciardo
Renault
$17,000,000
Sebastian Vettel
Ferrari
$45,000,000
Lewis Hamilton
Mercedes
$57,000,000
Destijds waren de geruchten 20-21 miljoen. Daar zit ie volgens dit lijstje toch een beetje onder.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
Eh help me even, hoe zat het ook alweer.
Max verdiende in 2018 al 20 miljoen en Ricciardo wilde dat ook en sloeg het aanbod af om daarna keihard te cashen bij Renault?
Dat verschil tussen Lewis en Bottas.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:22 schreef NaturalScience het volgende:
De salarissen van dit jaar zijn weer bekend!
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/
Ricciardo is naar Renault gegaan om zijn carriere te 'redden'. Of hij wordt een Hamilton/Vettel, of over 10/15 jaar kijkt men hetzelfde op hem terug als bijvoorbeeld Coulthard/Webber/Massa. En met Honda/Max/RB heeft hij het idee dat hij het tweede zal blijven.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
Eh help me even, hoe zat het ook alweer.
Max verdiende in 2018 al 20 miljoen en Ricciardo wilde dat ook en sloeg het aanbod af om daarna keihard te cashen bij Renault?
Wat een bedragen!quote:Op maandag 28 januari 2019 21:22 schreef NaturalScience het volgende:
De salarissen van dit jaar zijn weer bekend!
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/
Maakt ook niet echt uit, op een goede dag zal hij vast wel een bedragje gaan erven.quote:
Dat verhaal klopt dus niet. Hij is (nog) geen mede-eigenaar van Sauber.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 12:15 schreef Ener-G het volgende:
Wat er bij Kimi nog meespeelt is dat ie mede-eigenaar van het team is. Maar dat zie je niet terug in deze cijfers.
https://thesportsrush.com(...)-part-owner-rumours/quote:“There’s zero discussion on that [ownership],” Raikkonen said.
“Obviously, I’ve signed my contract as a driver and I hope I stay there as a driver. Who knows what happens in the future, in two years or whatever. When it’s all said and done, I’ve no idea. I don’t know myself.
“There’s always speculation and everything but I don’t have any contract about that.” he added.
25 miljoen, exclusief prestatiebonus, voor 3 jaar, was dat toch? Inclusief prestatiebonus van vorig jaar kan dat dit jaar inderdaad best wel 13,5 miljoen zijn. 8,3 miljoen + 5 miljoen voor podiums en overwinningen.quote:Op maandag 28 januari 2019 22:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Destijds waren de geruchten 20-21 miljoen. Daar zit ie volgens dit lijstje toch een beetje onder.
ik had het over Ricciardoquote:Op dinsdag 29 januari 2019 14:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
25 miljoen, exclusief prestatiebonus, voor 3 jaar, was dat toch? Inclusief prestatiebonus van vorig jaar kan dat dit jaar inderdaad best wel 13,5 miljoen zijn. 8,3 miljoen + 5 miljoen voor podiums en overwinningen.
Op basis van 7 miljard mensen op deze planeet die die auto niet zo goed kunnen besturen als carlos en slechts een handjevol die dat wel kunnen en die dus meer krijgen. En nu ga jij tegensputteren "LOLLERS omg sainz is hyped overrated die knul kan niet rije omg!!1 reeeeeee", maar daarom kijk jij F1 op tv en spui je je mening op een nederlands forum en ben je niet lead PA bij een F1 team.quote:Op maandag 28 januari 2019 22:15 schreef Sinister-D- het volgende:
¤4mlj voor Sainzop basis van wat?
Zo die zit.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Op basis van 7 miljard mensen op deze planeet die die auto niet zo goed kunnen besturen als carlos en slechts een handjevol die dat wel kunnen en die dus meer krijgen. En nu ga jij tegensputteren "LOLLERS omg sainz is hyped overrated die knul kan niet rije omg!!1 reeeeeee", maar daarom kijk jij F1 op tv en spui je je mening op een nederlands forum en ben je niet lead PA bij een F1 team.
Niet echt. Een groot deel dankt Carlos aan zijn naam natuurlijk. Dus ja hij is niet een van de 7 miljard maar het zoontje van een legende. Die hebben wat streepjes voor.quote:
Ging meer om de felle reactie die hij op een andere user gaf.quote:Op dinsdag h29 januari 2019 17:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niet echt. Een groot deel dankt Carlos aan zijn naam natuurlijk. Dus ja hij is niet een van de 7 miljard maar het zoontje van een legende. Die hebben wat streepjes voor.
Dat gezegd heeft hij zijn plek geclaimd, daar niet van. Goede middenmoter met aan de lijst te zien een bijpassend salaris.
Alonso heeft hem er lekker ingeluld bij McLaren, daar heb je vrienden voorquote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:27 schreef opreis het volgende:
Sainz is niet beter dan grojean of magnussen
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:38 schreef twiFight het volgende:
[..]
Op basis van 7 miljard mensen op deze planeet die die auto niet zo goed kunnen besturen als carlos en slechts een handjevol die dat wel kunnen en die dus meer krijgen. En nu ga jij tegensputteren "LOLLERS omg sainz is hyped overrated die knul kan niet rije omg!!1 reeeeeee", maar daarom kijk jij F1 op tv en spui je je mening op een nederlands forum en ben je niet lead PA bij een F1 team.
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso heeft hem er lekker ingeluld bij McLaren, daar heb je vrienden voor
ik wou dat ik zo'n vriend had die mij aan een miljoenenbaantje hielpquote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso heeft hem er lekker ingeluld bij McLaren, daar heb je vrienden voor
Als hij zich dan maar niet vergist in Hulkenberg. Die heeft al menig teamgenoot onder de duim gekregen.quote:Op maandag 28 januari 2019 22:43 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ricciardo is naar Renault gegaan om zijn carriere te 'redden'. Of hij wordt een Hamilton/Vettel, of over 10/15 jaar kijkt men hetzelfde op hem terug als bijvoorbeeld Coulthard/Webber/Massa. En met Honda/Max/RB heeft hij het idee dat hij het tweede zal blijven.
Dit ja, de Hulk wordt zwaar onderschat. Het is wel een choker wanneer het er op aankomt, maar rauwe snelheid heeft hij zeker welquote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:10 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Als hij zich dan maar niet vergist in Hulkenberg. Die heeft al menig teamgenoot onder de duim gekregen.
Vind ik ook. Echt een sterke en slimme coureur die echt ondertussen een podium mag scoren.quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dit ja, de Hulk wordt zwaar onderschat. Het is wel een choker wanneer het er op aankomt, maar rauwe snelheid heeft hij zeker wel
quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:30 schreef opreis het volgende:
Ik neig er eigenlijk naar dat hulk ricciardo gaat verslaan komend seizoen. Hulk heeft altijd het probleem gehad dat hij te zwaar was en dat heeft hem zeker wat tijd gekost, met de nieuwe regels zal zn gewicht een stuk minder van invloed zijn tov de andere coureurs.
Tevens gaat ricciardo terug van een top 3 team dat veel sneller was dan alles dat erachter zat en iets minder dan de top. Naar een team dat ik verwacht redelijk in het drukke middenveld te zitten. Hij zal dus veel meer duels moeten aangaan dan voorheen en dat met een auto die niet 10meter later kan remmen dan de rest van het veld. Ik denk dat het bekend staan als divebomb daniel of last of the late breakers voornamelijk dankzij de Red Bull komt en niet door de coureur zelf.
Ook in 2015 toen de red bull wat minder was zag je dat ric niet altijd even goed uit de verf kwam.
dat zou zomaar eens kunnen inderdaad, dan zit er iig een loonsverhoging voor hulk inquote:Op woensdag 30 januari 2019 08:30 schreef opreis het volgende:
Ik neig er eigenlijk naar dat hulk ricciardo gaat verslaan komend seizoen. Hulk heeft altijd het probleem gehad dat hij te zwaar was en dat heeft hem zeker wat tijd gekost, met de nieuwe regels zal zn gewicht een stuk minder van invloed zijn tov de andere coureurs.
Tevens gaat ricciardo terug van een top 3 team dat veel sneller was dan alles dat erachter zat en iets minder dan de top. Naar een team dat ik verwacht redelijk in het drukke middenveld te zitten. Hij zal dus veel meer duels moeten aangaan dan voorheen en dat met een auto die niet 10meter later kan remmen dan de rest van het veld. Ik denk dat het bekend staan als divebomb daniel of last of the late breakers voornamelijk dankzij de Red Bull komt en niet door de coureur zelf.
Ook in 2015 toen de red bull wat minder was zag je dat ric niet altijd even goed uit de verf kwam.
Als ie nou ook nog Nederlands zou spreken... Oh wachtquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:20 schreef JayHovah het volgende:
De Hulk scoort vooral hoog op mijn sympathie-tabel...
Mooi is dat jaquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ie nou ook nog Nederlands zou spreken... Oh wacht
De centen zijn rond... maar het mag niet van Nattekatquote:Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef NaturalScience het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)erland-gaat-dit-zien
Gaan ze de F1 toch naar Assen slepen?
Nattekat zit er weleens vaker naastquote:Op woensdag 30 januari 2019 11:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De centen zijn rond... maar het mag niet van Nattekat
Voor vele hier is dit nog steeds een verrassing...quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ie nou ook nog Nederlands zou spreken... Oh wacht
Alleen om nog jaren gezeik van NK te vermijden is het al een goed idee om het niet in Assen te doenquote:Op woensdag 30 januari 2019 11:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De centen zijn rond... maar het mag niet van Nattekat
De strijd om de Formule 1 naar Nederland te halen is nog in volle gang. Het circuit van Zandvoort lijkt de beste papieren te hebben om in 2020 een Nederlandse Grand Prix te organiseren, maar de regio Assen geeft niet zomaar op.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef NaturalScience het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)erland-gaat-dit-zien
Gaan ze de F1 toch naar Assen slepen?
Mijn dochter van 11 volgt het half en was boos op mij dat ik nooit gezegd had dat er twee Nederlanders in de F1 reden na het zien van een interview.quote:Op woensdag 30 januari 2019 12:56 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Voor vele hier is dit nog steeds een verrassing...
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
En ja, Sainz is overrated, daar kun je met je azijn-post niets aan veranderen.....
quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De strijd om de Formule 1 naar Nederland te halen is nog in volle gang. Het circuit van Zandvoort lijkt de beste papieren te hebben om in 2020 een Nederlandse Grand Prix te organiseren, maar de regio Assen geeft niet zomaar op.
Oh? De beste papieren? Wat hebben ze dan beter dan Assen? Dat ze dichter bij Schiphol zitten of zo?
Nope, ook het TT Circuit zal (flink) onder handen genomen moeten worden wil je er een interessante race houden. De baan is simpelweg te smal voor de huidige wagens. Ja, ze kunnen er nu prima rijden, maar dan krijg je gewoon een saaie optocht.quote:Volgens de initiatiefnemers is het TT Circuit nagenoeg gereed om een F1-race te organiseren, terwijl Circuit Zandvoort voor miljoenen aangepast moet worden.
een koninklijk tintje met een dubbele wc bril op z'n neusquote:Op woensdag 30 januari 2019 13:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De strijd om de Formule 1 naar Nederland te halen is nog in volle gang. Het circuit van Zandvoort lijkt de beste papieren te hebben om in 2020 een Nederlandse Grand Prix te organiseren, maar de regio Assen geeft niet zomaar op.
Oh? De beste papieren? Wat hebben ze dan beter dan Assen? Dat ze dichter bij Schiphol zitten of zo?
Ik zie vooral argumenten waardoor ze hooguit gelijk zijn. Niet waarom Zandvoort de betere papieren heeft.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Nope, ook het TT Circuit zal (flink) onder handen genomen moeten worden wil je er een interessante race houden. De baan is simpelweg te smal voor de huidige wagens. Ja, ze kunnen er nu prima rijden, maar dan krijg je gewoon een saaie optocht.
Als ze het bestaande TT circuit gaan verspijkeren zou ik dat zonde vinden, dat is toch een stuk motorrace historie.
Zandvoort zal vooral qua infrastructuur eromheen verbouwd moeten worden, want kijk maar naar een gemiddelde zomerdag en de files naar het strandThen again, als het in Paul Ricard kan...
Voor de rest heb je dan nog het logistieke verhaal achter de schermen, afhankelijk van de kalender zijn de races in Europa altijd na elkaar zodat ze het met vrachtwagens doen; Anders zijn ze afhankelijk van gecharterde 747's en dan is Schiphol inderdaad makkelijker voor Zandvoort.
voorlopig laat McLaren alleen maar zien dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn dus of die keuze voor Sainz nu wel een geweldige is moeten we nog maar afwachten.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte.
Er is een F1 team dat tientallen miljoenen uitgeeft om te racen en dat zo goed mogelijk wil doen. Daarbij moeten ze weet ik niet hoeveel aandeelhouders tevreden houden. Ze hebben bij elkaar 2 stoeltjes om te vullen en dan...
Denk jij nou echt dat ze een overhypete middenmooter daar neerzetten omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn? Ze zoeken gewoon de beste man voor de plek. En ja, daar spelen ook wat andere factoren bij mee zoals het loon dat ze eisen en bv. hoe interessant ze zijn voor sponsoren.
Die eeuwige de beste stuurlui staan aan wal mentaliteit hier op fok is zo sneu. Vooral in de F1 topics. Kun je het niet verkroppen dat bij die teams mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en iemand steunen die jij niet mag?
Er staan coureurs in de rij om bij renault te racen en ze kozen Sainz. En daar hadden ze 4 miljoen voor over. Get over it.
Da's jouw meningquote:Op woensdag 30 januari 2019 14:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik zie vooral argumenten waardoor ze hooguit gelijk zijn. Niet waarom Zandvoort de betere papieren heeft.
bron: https://www.gpupdate.net/(...)grote-parkeerplaats/quote:"Assen is net een grote parkeerplaats. Nul karakter. De kerbstones zijn er vlak en je hebt overal uitloopmogelijkheden. Zandvoort, daarentegen, heeft historie. Het circuit loopt omhoog en omlaag, de muren staan er dicht langs de baan, overal liggen grindbakken en je hebt dikke kerbstones. Ik zou daar heel graag naartoe gaan. Het is echt een briljant circuit." Magnussen erkent dat het niet gemakkelijk wordt om in te halen op Circuit Zandvoort. "Je zal er een goede kwalificatie nodig hebben", zegt hij daarover. "Maar het zou het absoluut waard zijn."
Ik denk dat je mclaren bedoelt, want ook bij renault werd hij ingeruild voor beter materiaal. Net zoals ze hem bij Red bull uitgebreid aan het werk gezien hebben en toch voor de minder ervaren Gasly kozen. Ook de meermaals uitgesproken wegen naar met name Ferrari, als ook mercedes bleken er niet te zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte.
Er is een F1 team dat tientallen miljoenen uitgeeft om te racen en dat zo goed mogelijk wil doen. Daarbij moeten ze weet ik niet hoeveel aandeelhouders tevreden houden. Ze hebben bij elkaar 2 stoeltjes om te vullen en dan...
Denk jij nou echt dat ze een overhypete middenmooter daar neerzetten omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn? Ze zoeken gewoon de beste man voor de plek. En ja, daar spelen ook wat andere factoren bij mee zoals het loon dat ze eisen en bv. hoe interessant ze zijn voor sponsoren.
Die eeuwige de beste stuurlui staan aan wal mentaliteit hier op fok is zo sneu. Vooral in de F1 topics. Kun je het niet verkroppen dat bij die teams mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en iemand steunen die jij niet mag?
Er staan coureurs in de rij om bij renault te racen en ze kozen Sainz. En daar hadden ze 4 miljoen voor over. Get over it.
F1 is ook politiek en hoeveel geld neem je mee. Denk dat de aanstelling van Sainz daar ook mee te maken had.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte.
Er is een F1 team dat tientallen miljoenen uitgeeft om te racen en dat zo goed mogelijk wil doen. Daarbij moeten ze weet ik niet hoeveel aandeelhouders tevreden houden. Ze hebben bij elkaar 2 stoeltjes om te vullen en dan...
Denk jij nou echt dat ze een overhypete middenmooter daar neerzetten omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn? Ze zoeken gewoon de beste man voor de plek. En ja, daar spelen ook wat andere factoren bij mee zoals het loon dat ze eisen en bv. hoe interessant ze zijn voor sponsoren.
Die eeuwige de beste stuurlui staan aan wal mentaliteit hier op fok is zo sneu. Vooral in de F1 topics. Kun je het niet verkroppen dat bij die teams mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en iemand steunen die jij niet mag?
Er staan coureurs in de rij om bij renault te racen en ze kozen Sainz. En daar hadden ze 4 miljoen voor over. Get over it.
Assen blijft een mickeymouse circuit.quote:Op woensdag 30 januari 2019 11:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De centen zijn rond... maar het mag niet van Nattekat
Dat is al sinds 2013 zo. Sinds Hamilton daar weg is, dus. Zelfs de komst van Alonso heeft niet geholpen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
voorlopig laat McLaren alleen maar zien dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn dus of die keuze voor Sainz nu wel een geweldige is moeten we nog maar afwachten.
Op zich niet zo gek van haar hoor, toen ik klein was wilde ik bij internationale sporten vaak juichen voor de Nederlandse naam...kom je er bij de finish achter dat het een Belg of Zuid-Afrikaan is ofzoquote:Op woensdag 30 januari 2019 13:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mijn dochter van 11 volgt het half en was boos op mij dat ik nooit gezegd had dat er twee Nederlanders in de F1 reden na het zien van een interview..
Ik vond het juist een opluchting dat er al een hele tijd niet iemand vanuit z'n luie stoel met zulke oude, flauwe en denigrerende kut opmerkingen als 'de tandarts' kwam. Maar ja. Dat is nu voorbij.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:09 schreef JayHovah het volgende:
Ik weet dat het een beetje “de Duivel op z’n staart trappen is” maar....is het voor jullie ook een opluchting dat we de tandarts al ruim een maand niet meer op Nationale TV hebben gezien als zogenaamd F1-expert om zijn mening te spuien?
Zamdvoort niet in de zomer op de kalender zetten zou al schelen en de Jumbo racingdays op zandvoort laten zien dat het best te doen is. Daar komen ook 100.000 man op af. Ik denk dat het qua bereikbaarheid beter is dan Spa en Paul Ricard.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:05 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[..]
Zandvoort zal vooral qua infrastructuur eromheen verbouwd moeten worden, want kijk maar naar een gemiddelde zomerdag en de files naar het strandThen again, als het in Paul Ricard kan...
Wat is er denigrerend aan het beroep tandarts? Als een coureur iets zegt over zijn interview skills is hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij geen journalist is. Als je het nou had over "Stokbrood, strolliebollie, torpedo, prgodje, hamsterwangen etc, etc" ja dan had je een punt. .quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vond het juist een opluchting dat er al een hele tijd niet iemand vanuit z'n luie stoel met zulke oude, flauwe en denigrerende kut opmerkingen als 'de tandarts' kwam. Maar ja. Dat is nu voorbij.
Neequote:Op woensdag 30 januari 2019 21:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat is er denigrerend aan het beroep tandarts? Als een coureur iets zegt over zijn interview skills is hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij geen journalist is. Als je het nou had over "Stokbrood, strolliebollie, torpedo, prgodje, hamsterwangen etc, etc" ja dan had je een punt. .
https://www.artsenauto.nl(...)eit-van-een-winnaar/quote:Autosportliefhebbers kennen hem van tv als Formule 1-verslaggever. Maar zelf ziet Jack Plooij zich vooral als een tandarts met een passie voor het delen van kennis.
quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.artsenauto.nl(...)eit-van-een-winnaar/
quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk, niemand bedoelt het negatief, als ze hem tandarts noemen.
Hou je moeder voor de gek.
Nee man, ik kijk ontzettend uit naar zijn grid walk op Melbourne straks.quote:Op woensdag 30 januari 2019 21:09 schreef JayHovah het volgende:
Ik weet dat het een beetje “de Duivel op z’n staart trappen is” maar....is het voor jullie ook een opluchting dat we de tandarts al ruim een maand niet meer op Nationale TV hebben gezien als zogenaamd F1-expert om zijn mening te spuien?
Ik denk niet dat hij dom is maar er is een verschil met popiejopie doen bij je patiënten en voor een commerciële zender verslaggever zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Elk jaar hoop ik weer dat ze iemand met meer intelligentie en interviewkwaliteiten op de plek van Jack Plooij neerzetten. Maar nee, ook dit seizoen zullen we weer coureurs en teambazen zien fronsen bij een domme vraag van Plooij. Zak hooi!
Dat is juist het mooie joh, die cringe factor.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:39 schreef 4-elements het volgende:
Elk jaar hoop ik weer dat ze iemand met meer intelligentie en interviewkwaliteiten op de plek van Jack Plooij neerzetten. Maar nee, ook dit seizoen zullen we weer coureurs en teambazen zien fronsen bij een domme vraag van Plooij. Zak hooi!
Pinkhamquote:Op woensdag 30 januari 2019 22:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Met wie zou jij liever praten?
Het zijn inderdaad vragen die niemand verwacht, zo niet relevant zijn ze vaak. Hij zou iets actueels kunnen vragen, maar komt dan alleen maar met 'wat is het plan voor de race?'.Plooij heeft echt nul toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:52 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Plooi is geniaal.
Kom je daar als afgestudeerd journalistje met een vraag die al tienduizend man gesteld hebben. En dan komt die gekke Jack met een vraag die niemand verwacht. Met wie zou jij liever praten?
Dat sowieso, Zandvoort gaat nog even spartelen maar ze gaan nooit het geld en de vergunningen rond krijgen terwijl Assen alles klaar heeft.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:27 schreef NaturalScience het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)erland-gaat-dit-zien
Gaan ze de F1 toch naar Assen slepen?
Waarom hebben wij niet zo’n kabouter?quote:
Mja ik kijk wel eens op YT naar interviews van andere landelijke stations. De vragen van plooi zijn zo raar nog niet. Vaak bedoeld om het ijs te breken.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad vragen die niemand verwacht, zo niet relevant zijn ze vaak. Hij zou iets actueels kunnen vragen, maar komt dan alleen maar met 'wat is het plan voor de race?'.Plooij heeft echt nul toegevoegde waarde.
Dan hoop ik dat hij inderdaad het ijs breekt en in een wak ten onder gaat.quote:Op woensdag 30 januari 2019 23:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mja ik kijk wel eens op YT naar interviews van andere landelijke stations. De vragen van plooi zijn zo raar nog niet. Vaak bedoeld om het ijs te breken.
En omdat mister F1 Olav Mol anders gaat stampvoeten...quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:15 schreef twiFight het volgende:
Zelf kan ik hem niet uitstaan. Ik snap wel dat hij op zijn manier zijn best doet en passie voor de sport heeft. Wat mij persoonlijk zo verbaast is dat we blijkbaar in NL geen betere side-kick kunnen vinden. Af en toe verdenk ik ze er van dat Plooij alleen bij zigg0 werkt omdat hij geen geld vraagt en zelf al zijn vliegtickets betaalt.
We hebben toch ook een keer Allard Kalf gehad? Dat was pas verschrikkelijk.quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:15 schreef twiFight het volgende:
Zelf kan ik hem niet uitstaan. Ik snap wel dat hij op zijn manier zijn best doet en passie voor de sport heeft. Wat mij persoonlijk zo verbaast is dat we blijkbaar in NL geen betere side-kick kunnen vinden. Af en toe verdenk ik ze er van dat Plooij alleen bij zigg0 werkt omdat hij geen geld vraagt en zelf al zijn vliegtickets betaalt.
Gewoon heel die studioshow schrappen, vd Garde met Olav mee laten vliegen als co commentator en Doornbos als pitreporter. Die heeft nog wel connecties en komt bij de meeste pitboxen nog wel binnen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
We hebben toch ook een keer Allard Kalf gehad? Dat was pas verschrikkelijk.
Die man. Praat altijd met. Hálve zinnen. En dan ineens een klémtoon. óp het verkeerde woord. Met z'n schuine hóófd-tik..
.
.
Ik ben wel blij met de combi Olaf en Jack. Die maken het voor mij toch wat meer entertainment.
F1 in Nederland niet in de zomer doen is geen optie ivm de temperatuur.. wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar het testen in Barcelona als er daadwerkelijk sneeuw gaat vallenquote:Op woensdag 30 januari 2019 21:40 schreef aesop het volgende:
[..]
Zamdvoort niet in de zomer op de kalender zetten zou al schelen en de Jumbo racingdays op zandvoort laten zien dat het best te doen is. Daar komen ook 100.000 man op af. Ik denk dat het qua bereikbaarheid beter is dan Spa en Paul Ricard.
Mafkees! Mol met Kalff was een gouden combinatie destijds. Iedereen had respect voor Kalff in de pitt. En dan komen ze nu aan met een josti met microfoonquote:Op donderdag 31 januari 2019 08:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
We hebben toch ook een keer Allard Kalf gehad? Dat was pas verschrikkelijk.
Die man. Praat altijd met. Hálve zinnen. En dan ineens een klémtoon. óp het verkeerde woord. Met z'n schuine hóófd-tik..
.
.
Ik ben wel blij met de combi Olaf en Jack. Die maken het voor mij toch wat meer entertainment.
Dit inderdaad, al is Kalff tegenwoordig ook wel een zuur persoon geworden dus die hoef ik niet terug te zienquote:Op donderdag 31 januari 2019 10:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mafkees! Mol met Kalff was een gouden combinatie destijds. Iedereen had respect voor Kalff in de pitt. En dan komen ze nu aan met een josti met microfoon
Kalff zit gewoon hoog in mijn irritatiegrens door zijn spraakgebrek. Inhoudelijk is het wel prima idd. Beetje te droog en saai.quote:Op donderdag 31 januari 2019 10:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mafkees! Mol met Kalff was een gouden combinatie destijds. Iedereen had respect voor Kalff in de pitt. En dan komen ze nu aan met een josti met microfoon
een ex coureur als Doornbos of vd Garde zou misschien goed zijn, die hebben toch een beter contact maar Olav en die tandarts zijn beste vriendjes dus dat zal niet snel gebeurenquote:Op donderdag 31 januari 2019 10:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kalff zit gewoon hoog in mijn irritatiegrens door zijn spraakgebrek. Inhoudelijk is het wel prima idd. Beetje te droog en saai.
Ach ja, zo heeft iedereen z'n voorkeuren.
Vandoorne is nou niet bepaald een extravert persoon waar je goed naar kan luisteren....quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:13 schreef twiFight het volgende:
Als zigg0 ooit een professionele coverage willen hebben dan zullen ze wel moeten. Expert advice (lees: een coureur) is gewoon nodig om de meer ervaren fans tevreden te stellen. Dat de rode band de super soft is (straks niet meer) en je binnen een seconde moet zitten voor drs weet ik wel, dat hoef ik niet elke race te horen.
En nu Max steeds langer meerijdt zullen er ook meer ervaren fans komen.
Ik vind die ene aziatisch lijkende coureur (chinees/vietnamees?) ook wel okee en hoe gaaf zou het zijn om Vandoorne eens in zijn vrije weekend er bij te hebben zitten. Kansen zigg0, kom op.
Eens, maar wel dé persoon die NL spreekt en recente F1 ervaring heeft natuurlijk.quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:18 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vandoorne is nou niet bepaald een extravert persoon waar je goed naar kan luisteren....
Wellicht dat over een aantal jaar de Hulk wat voor Zigg0 wil doen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Eens, maar wel dé persoon die NL spreekt en recente F1 ervaring heeft natuurlijk.
Ho-Pin Tung, ja die mag ook vaker langskomen wat mij betreft. Heeft er een goede kijk op en kan dat leuk overbrengen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:13 schreef twiFight het volgende:
Als zigg0 ooit een professionele coverage willen hebben dan zullen ze wel moeten. Expert advice (lees: een coureur) is gewoon nodig om de meer ervaren fans tevreden te stellen. Dat de rode band de super soft is (straks niet meer) en je binnen een seconde moet zitten voor drs weet ik wel, dat hoef ik niet elke race te horen.
En nu Max steeds langer meerijdt zullen er ook meer ervaren fans komen.
Ik vind die ene aziatisch lijkende coureur (chinees/vietnamees?) ook wel okee en hoe gaaf zou het zijn om Vandoorne eens in zijn vrije weekend er bij te hebben zitten. Kansen zigg0, kom op.
Bij andere coureurs wel, maar ik erger me wel aan interviews met Max, waarna hij op elk antwoord 'Hahaha geweldig' roept.quote:Op woensdag 30 januari 2019 22:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie joh, die cringe factor.
Serieuzere interviews zijn er genoeg van andere zenders en die kan je ook gewoon terugvinden op YouTube.
vd Garde heeft afgelopen jaar voldoende laten horen dat hij niet geschikt is als commentator.quote:Op donderdag 31 januari 2019 09:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gewoon heel die studioshow schrappen, vd Garde met Olav mee laten vliegen als co commentator en Doornbos als pitreporter. Die heeft nog wel connecties en komt bij de meeste pitboxen nog wel binnen.
Nouja behalve Sauber, daar moeten ze vd Garde gewoon met een microfoon naartoe sturen
Tja...quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, dit is vooral dus dat vermoeiende gedeelte.
Er is een F1 team dat tientallen miljoenen uitgeeft om te racen en dat zo goed mogelijk wil doen. Daarbij moeten ze weet ik niet hoeveel aandeelhouders tevreden houden. Ze hebben bij elkaar 2 stoeltjes om te vullen en dan...
Denk jij nou echt dat ze een overhypete middenmooter daar neerzetten omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn? Ze zoeken gewoon de beste man voor de plek. En ja, daar spelen ook wat andere factoren bij mee zoals het loon dat ze eisen en bv. hoe interessant ze zijn voor sponsoren.
Die eeuwige de beste stuurlui staan aan wal mentaliteit hier op fok is zo sneu. Vooral in de F1 topics. Kun je het niet verkroppen dat bij die teams mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en iemand steunen die jij niet mag?
Er staan coureurs in de rij om bij renault* te racen en ze kozen Sainz. En daar hadden ze 4 miljoen voor over. Get over it.
* [edit] McLaren ja, excuus, ik loop nog achter.
https://www.autobahn.eu/1(...)aast-max-verstappen/quote:De tijd dat Max Verstappen en Carlos Sainz jr. teamgenoten waren, is inmiddels al drie jaar geleden, maar toch heeft Olav Mol nog wat nieuws vanuit die tijd. Volgens de Ziggo-commentator speelde de Spanjaard vals in de strijd met zijn Nederlandse teammaat.
Olav Mol laat in de 'Formule 1 aan tafel podcast' op Grand Prix Radio weten wat Carlos Sainz deed om zich beter voor te doen dan hij eigenlijk was: "Sainz liet op de vrijdagen zijn motor meer opschroeven dan nodig was. Hierdoor leek hij groter en beter dan hij in werkelijkheid was.
Idem, alleen kwalificatie en race telt uiteindelijk.quote:
Sja alsof Sainz dat zelf bepaald...quote:Op donderdag 31 januari 2019 13:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja...
[..]
https://www.autobahn.eu/1(...)aast-max-verstappen/
F1 in Nederland kan prima in meiquote:Op donderdag 31 januari 2019 09:34 schreef Ener-G het volgende:
[..]
F1 in Nederland niet in de zomer doen is geen optie ivm de temperatuur.. wat dat betreft ben ik erg benieuwd naar het testen in Barcelona als er daadwerkelijk sneeuw gaat vallen
wat maakt het verder uit, als ze hem bij Red Bull goed genoeg hadden gevonden zat hij er nu nogquote:Op donderdag 31 januari 2019 14:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Sja alsof Sainz dat zelf bepaald...
Fake news verspreiden is niet netjes als “journalist”quote:Op donderdag 31 januari 2019 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat maakt het verder uit, als ze hem bij Red Bull goed genoeg hadden gevonden zat hij er nu nog
Inderdaad, wat een onzin.quote:Op donderdag 31 januari 2019 14:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Sja alsof Sainz dat zelf bepaald...
het is iig oud nieuwsquote:Op donderdag 31 januari 2019 14:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Fake news verspreiden is niet netjes als “journalist”
Dit vind ik eigenlijk wel goed gezegd. De verslaggeving lijkt wel bedoeld voor mensen die voor het eerst F1 kijken. Elke race opnieuw. Kan dat niet naar een wat hoger niveau vraag je je dan af.quote:Op donderdag 31 januari 2019 11:13 schreef twiFight het volgende:
Als zigg0 ooit een professionele coverage willen hebben dan zullen ze wel moeten. Expert advice (lees: een coureur) is gewoon nodig om de meer ervaren fans tevreden te stellen. Dat de rode band de super soft is (straks niet meer) en je binnen een seconde moet zitten voor drs weet ik wel, dat hoef ik niet elke race te horen.
En nu Max steeds langer meerijdt zullen er ook meer ervaren fans komen.
Ik vind die ene aziatisch lijkende coureur (chinees/vietnamees?) ook wel okee en hoe gaaf zou het zijn om Vandoorne eens in zijn vrije weekend er bij te hebben zitten. Kansen zigg0, kom op.
Behalve dat ze het in het eerste weekend willen doen. Dat kan dus gelijk liggen met 5-5. Niet handig.quote:Op donderdag 31 januari 2019 14:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
F1 in Nederland kan prima in mei
Is dat niet een Nederlands "probleem".quote:Op donderdag 31 januari 2019 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel goed gezegd. De verslaggeving lijkt wel bedoeld voor mensen die voor het eerst F1 kijken. Elke race opnieuw. Kan dat niet naar een wat hoger niveau vraag je je dan af.
https://jalta.nl/binnenland/rutger-bregman-heeft-volkomen-gelijk/quote:Rutger Bregman stelde gisteren bij Dit is de Dag een belangrijk issue aan de orde: hoe komt het toch dat het niveau in het Nederlandse publieke debat vaak zo tegenvalt. Volgens Bregman komt dit door het vooroordeel dat journalisten denken dat mensen dom zijn. Daarom worden er dikwijls van die domme vragen gesteld.
Ik blijf het zeggen. Doornbos moet gewoon dat programma overnemen. Tief kamphues eruit en laat Doornbos het doen met Tung erbij en vd garde en renger en flikker op met die BN-ers. Laat alleen interessante mensen komen, zoals de eigenaar van Jumbo of Kees van de bandenquote:Op donderdag 31 januari 2019 11:13 schreef twiFight het volgende:
Als zigg0 ooit een professionele coverage willen hebben dan zullen ze wel moeten. Expert advice (lees: een coureur) is gewoon nodig om de meer ervaren fans tevreden te stellen. Dat de rode band de super soft is (straks niet meer) en je binnen een seconde moet zitten voor drs weet ik wel, dat hoef ik niet elke race te horen.
En nu Max steeds langer meerijdt zullen er ook meer ervaren fans komen.
Ik vind die ene aziatisch lijkende coureur (chinees/vietnamees?) ook wel okee en hoe gaaf zou het zijn om Vandoorne eens in zijn vrije weekend er bij te hebben zitten. Kansen zigg0, kom op.
Ik voorspel veel sandbaggen door RBR Honda.quote:Op donderdag 31 januari 2019 16:36 schreef ender_xenocide het volgende:
Pfff nog 18 dagen tot ze de baan opgaan en het gespeculeer kan beginnen n.a.v. trainingstijden...
duurt lang.........
klinkt nog niet echt lekker, maar goed, het is maar een teaserquote:Op donderdag 31 januari 2019 17:20 schreef Goudenvis het volgende:
https://twitter.com/McLarenF1/status/1090992062927900672?s=19
Nieuwe Renault motor, klinkt best goed
hopelijk is het weer goed genoeg om te rijdenquote:Op donderdag 31 januari 2019 16:36 schreef ender_xenocide het volgende:
Pfff nog 18 dagen tot ze de baan opgaan en het gespeculeer kan beginnen n.a.v. trainingstijden...
duurt lang.........
helaas klinken die hybrids nooit lekkerquote:Op donderdag 31 januari 2019 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt nog niet echt lekker, maar goed, het is maar een teaser
Er is natuurlijk ook wel een balans te vinden tussen de twee.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
"Ik kijk al 200 jaar F1, en ze moeten de uitzending aan mij aanpassen"
Er is elke race weer een groep kijkers die het voor het eerst kijkt. Alle races kijken is de uitzondering.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:21 schreef CrashO het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook wel een balans te vinden tussen de twee.
Ze zouden prima de 1e race van elk seizoen kunnen beginnen met alles in mickey mouse taal en dat dan langzaam afbouwen naarmate het seizoen vordert. Maar om nou iedere race te doen alsof de kijker zojuist voor het eerst een race ziet is ook weer een beetje overdreven.
Dit doen TV zenders zeer bewust.quote:Op donderdag 31 januari 2019 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk wel goed gezegd. De verslaggeving lijkt wel bedoeld voor mensen die voor het eerst F1 kijken. Elke race opnieuw. Kan dat niet naar een wat hoger niveau vraag je je dan af.
Ben benieuwd naar het commentaar dat we in Nederland erbij krijgen.quote:
bij welke andere sport doen ze dat ook? Geen. Ja bij turnen wellicht, dat ze uitleggen dat hij zijn arm op 4 plaatsen moet breken om deze draai te maken.quote:Op donderdag 31 januari 2019 20:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:
"Ik kijk al 200 jaar F1, en ze moeten de uitzending aan mij aanpassen"
Tsja. Er zijn ook nieuwe kijkers die er weinig van snappen. En die haken eerder af als ze het op de gevorderde manier doen, dan dat de veteranen hier door afhaken. Ik snap dat prima.
En ze maken ook vergissingen mbt tot coureurs en strategien, maar hier wordt af en toe gedaan of alleen Olav dat heeftquote:Op donderdag 31 januari 2019 19:38 schreef Bluurgh het volgende:
Bij Sky leggen ze ook zo ongeveer elke race uit wat DRS is en waar de kleurtjes van de banden voor staan.
Olav is zo'n beetje het enige dat wel te pruimen is van de Nederlandse uitzending.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 10:28 schreef opreis het volgende:
[..]
En ze maken ook vergissingen mbt tot coureurs en strategien, maar hier wordt af en toe gedaan of alleen Olav dat heeft
Geen Sauber dus meer op de grid qua naam.quote:The Sauber name will disappear from the Formula 1 grid in 2019 as the team officially rebrands as Alfa Romeo Racing.
Alfa's title sponsorship of Sauber last year marked its first major F1 involvement since the 1985 season.
That partnership was always intended to expand onto a technical front to enable Alfa, part of the Fiat group that includes Ferrari, to become more actively involved.
The team will be entered into the 2019 world championship as Alfa Romeo Racing, effectively reviving the works entry that won the inaugural F1 titles in 1950 and '51.
It is not strictly an out-and-out factory operation, as Sauber's ownership and management remain unchanged and independent of Alfa.
The cars, which will be driven by 2007 world champion Kimi Raikkonen and Ferrari test and development driver Antonio Giovinazzi, will sport Alfa's four-leaf clover emblem that denotes its high-performance vehicles.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen Sauber dus meer op de grid qua naam.
Zou verboden moeten worden tenzij ze er een Alfa pu in hangen.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen Sauber dus meer op de grid qua naam.
Alfa badge op de Ferrari motor, klaar.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:25 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Zou verboden moeten worden tenzij ze er een Alfa pu in hangen.
ze hadden het ook Chrysler F1 kunnen noemen maar die relatie is er in dit geval natuurlijk welquote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Alfa Romeo F1 team, dat eigenlijk geen Alfa Romeo is![]()
Zoals Lotus Racing 5 jaar geleden geen (eigendoms)relatie had met Lotus (Cars).
Technisch gezien zijn ze sinds vorig jaar wel terug in de F1 natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
Exact hetzelfde artikel als vorig jaar. 'Alfa Romeo terug in F1!!'
Domme onzin maar mensen trappen er toch elke keer weer in.
Ook niet. Het is gewoon Ferrari onder een andere naam. Alfa Romeo zelf heeft er 0,0 mee te maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:41 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn ze sinds vorig jaar wel terug in de F1 natuurlijk.
Alleen niet als constructeur/motorleverancier maar enkel als geldsmijter
In dat licht bezien is Ferrari ook gewoon Fiat onder een andere naamquote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook niet. Het is gewoon Ferrari onder een andere naam. Alfa Romeo zelf heeft er 0,0 mee te maken.
Niet helemaal vergelijkbaar, Ferrari F1 is toch wel echt z'n eigen dingetje. Maar goed, het is allemaal muggenzifterij. Het enige Alfa Romeo aan die Sauber zijn de stickers.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:11 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
In dat licht bezien is Ferrari ook gewoon Fiat onder een andere naam
Het enige Sauber aan die bolide is het gebruik van de windtunnel in Hinwil.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar, Ferrari F1 is toch wel echt z'n eigen dingetje. Maar goed, het is allemaal muggenzifterij. Het enige Alfa Romeo aan die Sauber zijn de stickers.
En de teamleden die er werken, die worden niet door Ferrari betaalt natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het enige Sauber aan die bolide is het gebruik van de windtunnel in Hinwil.
Ook niet door Sauber, maar door Longbowquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En de teamleden die er werken, die worden niet door Ferrari betaalt natuurlijk.
En die krijgen weer geld van Alfa Romeo dus zo is het cirkeltje weer rondquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ook niet door Sauber, maar door Longbow
Geen Saubere koffie inderdaadquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het enige Sauber aan die bolide is het gebruik van de windtunnel in Hinwil.
Dat is dus niet het geval.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:47 schreef fathank het volgende:
[..]
En die krijgen weer geld van Alfa Romeo dus zo is het cirkeltje weer rond
Sauber Motorsport AGquote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ook niet door Sauber, maar door Longbow
Die naam staat er inderdaad voor gratis op.quote:
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Die naam staat er inderdaad voor gratis op.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook niet. Het is gewoon Ferrari onder een andere naam. Alfa Romeo zelf heeft er 0,0 mee te maken.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:15 schreef fathank het volgende:
Behalve de muntjes uit het marketingbudget van Alfa Romeo.
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ook niet. Het is gewoon Ferrari onder een andere naam. Alfa Romeo zelf heeft er 0,0 mee te maken.
Met de aantekening dat het budget voor Sauber gewoon bij Ferrari vandaan komt ja. Ze krijgen de motor en technische ondersteuning in ruil voor de stickers op de auto.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook een beetje onzin natuurlijk, uiteindelijk is het Fiat Chrysler dat betaalt en bepaalt
Jij hebt inzicht in de geldstromen?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met de aantekening dat het budget voor Sauber gewoon bij Ferrari vandaan komt ja.
Dat heeft iedereen. Ferrari levert motoren en technische kennis. Niet Alfa Romeo. Die kunnen dat ook helemaal niet want die hebben geen van beiden. Ook het feit dat er bij Sauber mannetjes van Ferrari rondlopen met Alfa-shirtjes aan zou een hint moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij hebt inzicht in de geldstromen?
dat zijn geen geldstromenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heeft iedereen. Ferrari levert motoren en technische kennis. Niet Alfa Romeo. Die kunnen dat ook helemaal niet want die hebben geen van beiden. Ook het feit dat er bij Sauber mannetjes van Ferrari rondlopen met Alfa-shirtjes aan zou een hint moeten zijn.
Eh, jawel. Dat is het equivalent van geldstromen. Dat is wat Sauber krijgt in ruil voor de Alfa stickers op de auto en jasjes.quote:
betaald door Alfa en door Sauber weer betaald aan Ferrari inderdaadquote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, jawel. Dat is het equivalent van geldstromen. Dat is wat Sauber krijgt in ruil voor de Alfa stickers op de auto en jasjes.
Fout. Longbow is geen eigenaar meer. Dat is sinds vorig jaar Islero Investments, dat naast de eigenaar van Longbow (Rausing) ook Vasseur en Picci (de directeur van Longbow) als aandeelhouders heeft.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 13:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ook niet door Sauber, maar door Longbow
Dat is dus niet waar. Er is nergens iets terug te vinden dat Alfa Romeo zelf een budget heeft om Sauber te betalen. Dus als je dat wil vinden, doe je best.quote:
vorig jaar hebben ze 15 miljoen aan Sauber betaald, dat geld is uiteraard naar de motoren van Ferrari gegaan, het is wel vestzak broekzak maar tochquote:
Kan ik helemaal nergens terugvinden. Hun totale budget was iets van 130 miljoen ofzo dus zelfs als dat waar is dan is het natuurlijk totaal niet in verhouding voor een zogenaamde titelsponsor.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
vorig jaar hebben ze 15 miljoen aan Sauber betaald, dat geld is uiteraard naar de motoren van Ferrari gegaan, het is wel vestzak broekzak maar toch
quote:Op vrijdag 1 februari 2019 14:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kan ik helemaal nergens terugvinden.
https://www.f1today.net/e(...)ula-1-teams-for-2018quote:In 1983, Alfa Romeo paid $5 million for its own factory team and now pays triple that figure to be Sauber's title sponsor in 2018.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |