quote:Op donderdag 10 januari 2019 22:47 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Fipo, heb er zin in. Benieuwd naar Renault, Honda-blok en Leclerc!
Kan niet wachten op de wintertesten.
Wie?quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]En sauber en Racing dingest dan?
Ik vind hem eigenlijk te gehyped, maar zodra die iets heeft laten zien kunnen we er iets over zeggen.quote:
https://nl.motorsport.com(...)ans-4321175/4321175/quote:Volgens Toro Rosso-teambaas Franz Tost moet de Formule 1-organisatie ingrijpen en de hoeveelheid downforce van auto's middels reglementen met veertig à vijftig procent verminderen. Het is volgens de Oostenrijker de enige manier om fans weer meer spektakel te kunnen bieden.
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.quote:
Niet helemaal mee eens, racen zit tussen de oren. Het is niet de fitste coureur die de beste is.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.
Als een 18-jarige een race kan winnen is de sport ook kapot zeker?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is de sport kapot.
bedoel je knakkers misschien?quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh die knakers die Renault voorbij gaan...
KURVA! HEB JIJ POOLSE ROOTS???quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mijn Poolse roots hopen tweede achter Max.
#durftedromen
Slappe arm bedoel je.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 09:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als een 18-jarige een race kan winnen is de sport ook kapot zeker?
Slap gelul
Tsja, is iemand die een F1 wagen kan besturen wel invalide?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Slappe arm bedoel je.
F1 zou de elite moeten zijn van de racerij. Als een gehandicapte mee kan komen doet dat af aan het aanzien van de sport. Whats next? Iemand met een dwarslaesie die met hersengolven z'n F1 wagen bestuurt?
F1 rijden vereist een goede conditie, sterke nekspieren, etc. Rijders trainen niet voor niets keihard.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Slappe arm bedoel je.
F1 zou de elite moeten zijn van de racerij. Als een gehandicapte mee kan komen doet dat af aan het aanzien van de sport. Whats next? Iemand met een dwarslaesie die met hersengolven z'n F1 wagen bestuurt?
dat is precies wat de verzekering van Kubica ook zegt, en zodra die weer kan racen voor zijn beroep het uitgekeerde bedrag moet terug betalen....quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Tsja, is iemand die een F1 wagen kan besturen wel invalide?
Tis een uitwisseling eigenlijk; Marokko levert al jaren ingezetenen die hier hun taakstraffen doen, en nou moet hij als kaasharses de stewards helpen in Marokko.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:02 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen vervult waarschijnlijk morgen zijn taakstraf bij de Formule E in Marrakesh.
https://e-racing365.com/f(...)shment-in-marrakesh/
Just another day in the life of a stofzuiger-stewardquote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:41 schreef Marcoss het volgende:
Max vindt die Formule E helemaal niks, geloof ik, wel echt een straf dan
Kijken naar de stewards, tsja...quote:Op vrijdag 11 januari 2019 18:02 schreef sasquatsch het volgende:
Verstappen vervult waarschijnlijk morgen zijn taakstraf bij de Formule E in Marrakesh.
https://e-racing365.com/f(...)shment-in-marrakesh/
Inb4 wintertests zeggen niet zoveel, we zien in Melbourne pas waar iedereen staat.quote:Op donderdag 10 januari 2019 23:02 schreef 4-elements het volgende:
Kom maar op met de eerste tests! Erg benieuwd of het dit seizoen een team gaat lukken de hegemonie van Mercedes te doorbreken. En wat kan Leclerc? En wat doen de rookies Norris, Albon en Russell?
De kans dat er in Spa en Duitsland kutweer is in februari en maart is vele malen groter. Vorig jaar gaf sneeuw in Barcelona al veel problemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:14 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn die wintertesten altijd in dat klote Barcelona?
Doe die nog een keer in Spa of Duitsland een beetje dichterbij aub
Ja daarom in season testen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat er in Spa en Duitsland kutweer is in februari en maart is vele malen groter. Vorig jaar gaf sneeuw in Barcelona al veel problemen.
Zoals vroeger, toen we nog met een delegatie van Fok! naar Spa gingen om een testsessie bij te wonen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja daarom in season testen natuurlijk
Daar ben ik destijds ook geweest. Was dat niet in de tijd van BrawnGP of was dat nog eerder? Weet het zo ff niet meer. In elk geval niet met een FOK!delegatie geweest toen, maar gewoon zelf met een paar vrienden.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoals vroeger, toen we nog met een delegatie van Fok! naar Spa gingen om een testsessie bij te wonen.
Ze willen eigenlijk naar Bahrein of Abu Dahbi voor het weer. Maar alles is er op ingeregeld, dat ze dagelijks onderdelen op en neer rijden vanuit Zuid Engeland (Milton Keynes, Brackley, Enstone, Silverstone, Woking) en Maranello.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:14 schreef vosss het volgende:
Waarom zijn die wintertesten altijd in dat klote Barcelona?
Doe die nog een keer in Spa of Duitsland een beetje dichterbij aub
Alle flitsers op de A2 noem je dan een braketest zonequote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze willen eigenlijk naar Bahrein of Abu Dahbi voor het weer. Maar alles is er op ingeregeld, dat ze dagelijks onderdelen op en neer rijden vanuit Zuid Engeland (Milton Keynes, Brackley, Enstone, Silverstone, Woking) en Maranello.
Maar misschien tijd voor een leuke demo van Max. Van mij naar jou met 325 over de gehele A2. In 50 minuten ofzo.
Dat was eerder, in 2007 of 2008. Honda reed met die wereldbol op de auto. Best lang geleden alweer.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar ben ik destijds ook geweest. Was dat niet in de tijd van BrawnGP of was dat nog eerder? Weet het zo ff niet meer. In elk geval niet met een FOK!delegatie geweest toen, maar gewoon zelf met een paar vrienden.
Owja! Dat is al lang geleden ja. Tijd vliegtquote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:28 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat was eerder, in 2007 of 2008. Honda reed met die wereldbol op de auto. Best lang geleden alweer.
Ik heb even mijn fotoarchief erbij gehaald. Ik was er op 12 juli 2007.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja! Dat is al lang geleden ja. Tijd vliegt
Ik dan waarschijnlijk ook. Heb je niet gezienquote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:37 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik heb even mijn fotoarchief erbij gehaald. Ik was er op 12 juli 2007.
In ieder geval niet bewust. Weet ook niet meer wie er van Fok! nog meer bij waren. In ieder geval WEST, maar de rest zou ik niet meer weten.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik dan waarschijnlijk ook. Heb je niet gezien
Dat maakt het zichtbaarder en hierdoor leuker voor de kijker.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:49 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat in 2019 naast alle veranderingen er ipv alleen zwart wit geblokte vlag zwaaien bij de finish ook een paneel komt wat zwartwit geblokt laat zien.
Wat is daar de toegevoegde waarde van precies?
quote:Op zaterdag 12 januari 2019 11:51 schreef CrashO het volgende:
Zo kunnen ze meer celebs die geen flauw idee hebben wat ze doen, met de vlag laten zwaaien en hebben dan toch nog een backup wanneer ze weer eens ronde te vroeg staan te wapperen
Maar dat is wel de reden. Dat panel is leidend en niet meer de vlag.quote:
Nee, op z'n Vanuatiaans.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 16:18 schreef Mothzor het volgende:
Wat een zooitje daar. Ze zijn weer op en top Italiaans bezig
Geeft maar aan dat oranje livery niet garant staat voor succesquote:
Wel één van de mooiste livery's ooitquote:Op zaterdag 12 januari 2019 18:36 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Geeft maar aan dat oranje livery niet garant staat voor succes
https://www.motorsport.co(...)lic-service/4323111/quote:Red Bull Formula 1 driver Max Verstappen says his day of public service at the ABB FIA Formula E race in Marrakech was “a constructive thing for me”.
The Dutch driver spent Saturday observing the stewarding process at the event at the Circuit Moulay El Hassan, which was won by Mahindra Racing driver Jerome D’Ambrosio.
Verstappen was in Morocco at the request of the FIA to serve the first of two days of public service he was given after shoving former Force India racer Esteban Ocon in parc ferme at the 2018 Brazilian Grand Prix.
Speaking in an FIA statement, Verstappen said: “It’s interesting to see it from the other side – normally you can’t spend an entire day with the stewards!
“Everybody does their own job during a [motorsport] weekend, and it’s good to really see what it takes to make these important decisions – sometimes a decision might not be nice for a certain person but it has to be taken and you have to follow the rules.
“I think it’s good to experience different things in racing rather than just sitting in the car – to be here and do this kind of work has been a constructive thing for me.”
Verstappen also reflected on his first appearance in the FE paddock, calling the championship “a cool series”.
“I’ve of course followed Formula E a bit on TV but I’ve never been in the paddock, and I really enjoyed the day,” he said. “First of all, it was a really exciting race. The championship is clearly growing and there are a lot of manufacturers here, so I think it’s a cool series.”
It remains unclear how Verstappen will serve the second day of his public service, a punishment the FIA hands out as part of the educational philosophy it has regarding incidents such as the one at Interlagos.
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reedquote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Gehrman het volgende:
Kerkhof over wereldrecords Verstappen: "Buitenaards goed"
Interessant om eens te lezen. Max is in de racesim schijnbaar ook gruwelijk goed.
Als je de moeite had genomen om dat artikel te lezen...quote:Op zaterdag 12 januari 2019 21:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reed
https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu
Vanmiddag alquote:Op zaterdag 12 januari 2019 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen om dat artikel te lezen...
Max rijd echt ziek hard, ben hem een aantal keer tegengekomen in sessies en ik kon toen als subtopper met veel moeite op ongeveer een seconde van hem blijven.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 20:47 schreef Gehrman het volgende:
Kerkhof over wereldrecords Verstappen: "Buitenaards goed"
Interessant om eens te lezen. Max is in de racesim schijnbaar ook gruwelijk goed.
https://www.gpupdate.net/(...)jk-de-betere-rijder/quote:Marko concludeert: "Verstappen was duidelijk de betere rijder"
In de tweede helft van het Formule 1-seizoen 2018 heeft Max Verstappen zijn teamgenoot Daniel Ricciardo op alle fronten verslagen. Dat stelt Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko.
De Oostenrijker is van mening dat de Nederlander in 2018 bewezen heeft een sterkere rijder met een geduchte reputatie te zijn. Die ontwikkeling zette zich in na de moeizame start van het seizoen, waar hij bij diverse incidenten betrokken was. "Het basisprobleem was een bepaald gebrek aan controle en ongeduldigheid", legde Marko uit. "Het punt is dat Verstappen snel genoeg is. Hij hoeft niet constant te bewijzen dat hij de snelste is. Hij heeft dat niet nodig. Hij heeft nu al het imago dat je in een duel beter niet met hem kunt sollen. Tot op heden past dat prima."
Terechte aanrijdingquote:Op zaterdag 12 januari 2019 21:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Om vervolgens een paar dagen later iemand van de baan te rijden omdat die in de weg reed
https://clips.twitch.tv/QuaintJollyHareAllenHuhu
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:20:45Haas wil verandering en dreigt met vertrek uit Formule 1https://t.co/oAeOfBsnLx https://t.co/pTDI3bxVOA reageer retweet
Het is jaren goed gegaan. Zelfs in het tijdperk Schumi was er niet zo'n gigantische dominantie, en dat met onbeperkt testen en geen plafonds.quote:Op maandag 14 januari 2019 15:22 schreef THEFXR het volgende:
twitter:GPUpdate_nl twitterde op maandag 14-01-2019 om 15:20:45Haas wil verandering en dreigt met vertrek uit Formule 1https://t.co/oAeOfBsnLx https://t.co/pTDI3bxVOA reageer retweet
Er is maar één reden. Geld.quote:Op maandag 14 januari 2019 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is jaren goed gegaan. Zelfs in het tijdperk Schumi was er niet zo'n gigantische dominantie, en dat met onbeperkt testen en geen plafonds.
Dus... misschien eens naar andere mogelijke redenen kijken?
twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Dit klopt natuurlijk niet. Er staat bij Monaco een * en dan: Free practice on Thursday. Zonder nadere specificatie. Maar FP3 is op zaterdag en niet op donderdag. EN DAT IS DUS FOUT!quote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Volgens mij kan Haas er net zoveel insteken als Mercedes, Ferrari of Red Bull. Die gast is rijk genoeg.quote:Op maandag 14 januari 2019 16:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is maar één reden. Geld.
Het gaat er bij Haas om dat het voor een team als Haas onmogelijk te wedijveren valt met de grote teams omdat die veel meer geld in de ontwikkeling van een auto kunnen stoppen. Dat is al jaren zo. Ook toen Schumacher nog bij Ferrari reed en is sindsdien alleen maar erger geworden.
Onder andere doordat het steeds moeilijker wordt om sponsors aan te trekken doordat er steeds minder exposure voor de sponsor is doordat de F1 steeds meer achter een pay-wall terecht komt.
Hoe kom je daar bij? Zijn volledige vermogen haalt het bij lange na niet eens bij 1 jaartje budget van die teams.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 22:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Volgens mij kan Haas er net zoveel insteken als Mercedes, Ferrari of Red Bull. Die gast is rijk genoeg.
Nog steeds die !@#$ tijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 15-01-2019 om 12:55:52Start times (local) for all on-track sessions during the 2019 Formula 1 season https://t.co/F9GVEcTIN7 reageer retweet
Dat gaat ook niet meer veranderen dus wen er maar aan.quote:
Nevahquote:Op woensdag 16 januari 2019 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet meer veranderen dus wen er maar aan.
Ik doelde dan ook niet op privégeld al kwam dat wel zo over.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Zijn volledige vermogen haalt het bij lange na niet eens bij 1 jaartje budget van die teams.
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)quote:
Kan ik er wel nog na gaan slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)![]()
4:30 uit bed voor de pre-show![]()
Veel beter. 'Vroeger' was die race gewoon om 4 uur zoals het hoort. Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.quote:Op woensdag 16 januari 2019 17:09 schreef CrashO het volgende:
[..]
Australië dit jaar zelfs een uur eerder omdat hij een week eerder is (normaal hebben we dan net zomertijd)![]()
4:30 uit bed voor de pre-show![]()
Daar zijn ze in Australië nog steeds kwaad over!quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.
Die zijn nog kwader dan ik over dat uur.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:44 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Daar zijn ze in Australië nog steeds kwaad over!
Hij is niet de enigequote:
4:00 of 5:30 zijn allebei klotetijden, tenzij je een abnormaal ritme hebt. Maar dan vind ik niet dat je zo stellig mag zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel beter. 'Vroeger' was die race gewoon om 4 uur zoals het hoort. Nu heb ik al jaren de Australische race niet gekeken vanwege de klote tijd.
Je kunt daarna gewoon nog wat verder slapen zonder je zondag te verkloten.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
4:00 of 5:30 zijn allebei klotetijden, tenzij je een abnormaal ritme hebt. Maar dan vind ik niet dat je zo stellig mag zijn.
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt daarna gewoon nog wat verder slapen zonder je zondag te verkloten.
Niemand zegt dat dan ook.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Lolquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Kijk, ik ga er door de week ook om 5:30 uit, dus mij bijt die tijd niet. Maar ik besef wel dat ik er normaal al abnormaal vroeg uit ga.
Australië is een rare tijd. Ik maak er altijd maar het beste van. Goed ontbijt met whiskey met vrienden en dan de race
Drie uur is nog wel te doen als je in het normale ritme daarna nog minimaal 1,5-2 uur zou slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 20:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind drie uur onderbreking van je slaap niet heel normaal.
Kijk, ik ga er door de week ook om 5:30 uit, dus mij bijt die tijd niet. Maar ik besef wel dat ik er normaal al abnormaal vroeg uit ga.
Australië is een rare tijd. Ik maak er altijd maar het beste van. Goed ontbijt met whiskey met vrienden en dan de race
Nee, nee, echt bij het ontbijt. 1x per jaar mag dat. Ook geen liters hoorquote:Op woensdag 16 januari 2019 20:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol
Whiskey bij je ontbijt. Of haal je een nachtje door?
Maar bedrijfsgeld is ook niet logisch. Hoe ga je aan de aandeelhouders verantwoorden dat je 400+ miljoen per jaar in een raceteam pompt vanuit een bedrijf dat (nagenoeg) niets in de autosector doet? Die gaan dat niet accepteren. Enkele tientallen is al beter te verantwoorden voor de algemene exposure die het bedrijf er mee krijgt en dat kun je aanvullen met je eigen privegeld.quote:Op woensdag 16 januari 2019 16:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook niet op privégeld al kwam dat wel zo over.
Ja, maar niet (legaal) live te zien in Nederland. Sky zend het uit en het is ook te zien op de Facebook pagina van Mick Schumacher (met een VPN).quote:Op zaterdag 19 januari 2019 19:28 schreef Nattekat het volgende:
ROC 20u toch?
Zou echt zweren dat er een topic voor was...
Hier! F1 / F1 Shownieuws!quote:Op zaterdag 19 januari 2019 23:35 schreef Gehrman het volgende:
Binnenkijken: Formule 1-kampioen verkoopt miljoenenvilla
laten ze eerst maar weer eens een goede F1 wagen voor het makenquote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Fake, geen halo.quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Maar wel een dichte cockpit. Dus bescherming genoegquote:
Winterbandjes?quote:Op woensdag 23 januari 2019 16:30 schreef sasquatsch het volgende:
McLaren's F1 auto van de toekomst (2050).
[ afbeelding ]
https://www.mclaren.com/a(...)b/future-grand-prix/
Had de google link aan mijn kalender toegevoegd en zie toch wat fouten zitten in de start tijden van de GP's, oa Australie, Canada en Brazilie zitten er een uur naast (en tegenstrijdig met de kalender die op hun website staat)quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:30 schreef sasquatsch het volgende:
Ik gebruik al jaren de RaceFans.net kalender. Ooit ingesteld en nooit meer hoeven aan te passen.
https://www.racefans.net/contact/f1-fanatic-calendar/
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/quote:"Vettel wordt enorm overschat", aldus Irvine
Voormalig Ferrari-coureur Eddie Irvine vindt dat viervoudig wereldkampioen Formule 1 Sebastien Vettel 'enorm overschat' wordt. De Duitser is volgens de Noord-Ier een 'one-trick pony'.
Irvine reed van 1996 tot en met 1999 voor Ferrari en won vier races in zijn laatste jaar bij Ferrari. De coureur maakte zelfs kans op de titel, doordat Michael Schumacher een groot deel van het seizoen moest missen vanwege een beenbreuk. Irvine claimt dat hij al een tijd geen Formule 1 meer kijkt, maar zet vraagtekens bij de prestaties van Lewis Hamilton vanwege de 'twijfelachtige concurrentie' die de Brit zou hebben. Irvine denkt dat Hamilton niet aan zevenvoudig kampioen Schumacher had kunnen tippen en trekt gelijk de kwaliteiten van coureurs als Vettel in twijfel.
In gesprek met BBC Noord-Ierland zegt Irvine: "Vettel is alleen goed als hij vooraan rijdt en met niemand hoeft te racen. Wanneer je Lewis ziet racen, zie je iemand die gefocust is en vooruit denkt. Als wanneer Vettel met iemand vecht, zie je dat hij heel erg bezig is met de andere coureur. Dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat er aanrijdingen ontstaan. Dat gebeurt heel vaak. Vettel is een goede coureur, maar ik zie het gewoon niet, hij is viervoudig wereldkampioen. Hij is waanzinnig overschat, hij is een one-trick pony. Lewis is een veel groter talent."
Irvine is van mening dat Hamilton een betere racer is dan Schumacher, maar te vaak zijn dag niet heeft in vergelijking met de Duitser, of Ayrton Senna. "Als je kijkt naar de twee seizoenen dat Lewis en [Jenson] Button samen voor McLaren reden, was Button de betere coureur", vervolgt Irvine. "Het was fantastisch om naar Lewis te kijken aan het begin van zijn carrière, hoe hij andere coureurs inhaalde was fenomenaal. Beter dan Schumacher. Maar op het gebied van pace, consistentie over een weekend en een volledig seizoen, denk ik dat niemand aan Michael kon tippen. Zelfs Senna niet."
Gevraagd waarom Irvine geen interesse meer heeft in de Formule 1, antwoordt hij: "Wanneer iemand een fout maakt, wordt daar de prijs niet meer voor betaald. Het is steeds maar veiliger geworden. Dat is in principe een goed iets, maar het gaat nu wel ver. Men gaat maar door en door. Ik denk dat we nu een sport hebben waar niets meer interessant is."
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eensquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hè.
Dat het niet meer interessant is omdat fouten niet meer worden afgestraft ben ik ook met hem eens. Naast het hele gezeik van banden- en fuelmanagementquote:Op donderdag 24 januari 2019 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eens
Het is geen Villeneuve hequote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hè.
Uiteraard, maar dat is niet waar dit soort berichten om gaan. Het is gewoon weer Hamilton promotie door serieus op de vergelijking tussen Hamilton en Schumacher in te gaan. Het gaat er daarom natuurlijk in als koek, Hamilton moet en zal als grote de geschiedenis ingaan nu de ongekende suprematie van de Mercedes daartoe de statistiekjes biedt. Doe af aan de Duitsers ten bate van de Britten en je krijgt het allergrootste podium en ontzettend veel bijval vanuit de F1 zelf. .quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat Schumacher goat is ben ik wel met hem eens
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Sennaquote:Op donderdag 24 januari 2019 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat is niet waar dit soort berichten om gaan. Het is gewoon weer Hamilton promotie door serieus op de vergelijking tussen Hamilton en Schumacher in te gaan. Het gaat er daarom natuurlijk in als koek, Hamilton moet en zal als grote de geschiedenis ingaan nu de ongekende suprematie van de Mercedes daartoe de statistiekjes biedt. Doe af aan de Duitsers ten bate van de Britten en je krijgt het allergrootste podium en ontzettend veel bijval vanuit de F1 zelf. .
Het is in ieder geval wel duidelijk dat Irvine niet loog toen hij zei dat hij geen Formule 1 kijkt.
Het is ook niet dat het op zich helemaal geen hout snijdt, het is het kader verzetten door de vraag ontkennend te beantwoorden. In wezen sneakt hij er wat zelfpromotie tussendoor door te zeggen wat men wil horen, nl. wat clichees over Vettel en dat het de vraag is waar Hamilton staat in vergelijking tot Schumacher en Senna. Die vraag beantwoorden zoals hij doet is die vraag rechtvaardigen.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Senna
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hijquote:Op donderdag 24 januari 2019 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook niet dat het op zich helemaal geen hout snijdt, het is het kader verzetten door de vraag ontkennend te beantwoorden. In wezen sneakt hij er wat zelfpromotie tussendoor door te zeggen wat men wil horen, nl. wat clichees over Vettel en dat het de vraag is waar Hamilton staat in vergelijking tot Schumacher en Senna. Die vraag beantwoorden zoals hij doet is die vraag rechtvaardigen.
Verder is het allemaal gelul van iemand die geen F1 kijkt, zoals Irvine zelf toegeeft. Ik ben het er op zich wel mee eens dat Vettel een relatieve one trick pony is en Hamilton meer allround, maar omdat Vettel een bepaalde balans nodig heeft om snel te zijn. Hamilton is helemaal geen bijzondere inhaler, het is doorgaanse op rechtelijnsnelheid van de Mercedes. Vettel had ook dit seizoen weer de betere inhaalacties.
Hamilton moet uberhaupt nog laten zien dat hij de beste van zijn generatie is, dat hij in de beste auto van welke generatie dan ooit zit is wel duidelijk.
Over het inhalen heeft hij het over een jonge Hamilton en die was ook wel badass. Daardoor net als Max ook wel vaak betrokken bij incidenten.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hij
En als hij er niet langs komt is het omdat de merc het niet goed doet in dirty air.quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton ook niet zo'n inhaler maar dat komt ook mede omdat hij dat niet zo vaak hoeft te doen, qua team/auto keuze kunnen we hem wel de beste noemen, ik denk niet dat er een coureur ooit zo vaak met z'n neus in de boter is gevallen als hij
Volgens Marko zijn de nieuwe aero regels voor 2019 er dan ook voor om te zorgen dat Mercedes makkelijker kan inhalenquote:Op donderdag 24 januari 2019 19:22 schreef opreis het volgende:
[..]
En als hij er niet langs komt is het omdat de merc het niet goed doet in dirty air.
Weet nog in australia 2016 waar hij een vroege pitstop moest doen en achter max in zn TR kwam. De commentatoren zeiden allemaal dat het niet zo lang zou duren voor hij er langs kwam. Helaas was het antwoord van hamilton “I cant get past this guy”
https://www.motorsport.co(...)st-red-bull/4328038/quote:Marko said the rule change was “mainly done on the initiative of Mercedes”, F1’s double world champion team for the past five seasons.
He said: “Everyone can see how difficult it is for Mercedes to overtake when they are behind [another car].”
twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
Gaat ie de Tesla van Musk achterna?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 11:59 schreef ChatGirl het volgende:
Toro Rosso lanceert hun nieuwe auto op 11 februari:twitter:ToroRosso twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 11:23:31Save the date... https://t.co/5IdkLrNLAm reageer retweet
Wat een eindbaas blijft Mika Hakkinen toch ookquote:Op donderdag 24 januari 2019 21:48 schreef Themeparktommy het volgende:
Dit kun je bijna geen VLOG meer noemen
Het is wachten op het moment dat hij bij Top Gear (of The Grand Tour) aan de slag gaat
niet die onzin hopelijkquote:Op zondag 27 januari 2019 12:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat ie de Tesla van Musk achterna?
[ afbeelding ]
Hier het origineel dat ik via een andere bron tegen kwam.quote:Op zondag 27 januari 2019 22:56 schreef ETA het volgende:
https://www.gpfans.com/en(...)-looking-to-sell-f1/
In ieder geval gaat het logo een klein beetje veranderen komend seizoen.
Ouch. Hier heeft Weltschmertz pijn van.quote:Op donderdag 24 januari 2019 13:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)rschat-aldus-irvine/
Is maar een mening hè.
Bernie verkocht voor 8 miljard. Benieuwd wat de verkoopprijs nu isquote:Op zondag 27 januari 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hier het origineel dat ik via een andere bron tegen kwam.
https://johnwallstreet.com/formula-one-for-sale/
Kijk vooral even op wie je reageert...quote:Op donderdag 24 januari 2019 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lees ik er toch niet in terug, hij vindt Hamilton beter dan Vettel maar Schumacher de allerbeste, ook beter dan Senna
Vallen ze goed op als ze gelapt wordenquote:Op maandag 28 januari 2019 16:13 schreef Karstman het volgende:
Als je achteraan rijdt moet je er wel een beetje flitsend uitzien anders kom je nooit in beeld.
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/quote:DRIVER
TEAM
SALARY
Alexander Albon
Toro Rosso
$170,000
George Russell
Williams
$180,000
Antonio Giovinazzi
Sauber
$230,000
Lando Norris
McLaren
$260,000
Daniil Kvyat
Toro Rosso
$300,000
Robert Kubica
Williams
$570,000
Kevin Magnussen
Haas
$1,200,000
Lance Stroll
Racing Point
$1,200,000
Pierre Gasly
Red Bull
$1,400,000
Romain Grosjean
Haas
$1,800,000
Sergio Perez
Racing Point
$3,500,000
Charles Leclerc
Ferrari
$3,500,000
Carlos Sainz
McLaren
$4,000,000
Nico Hulkenberg
Renault
$4,500,000
Kimi Raikkonen
Sauber
$4,500,000
Valtteri Bottas
Mercedes
$8,500,000
Max Verstappen
Red Bull
$13,500,000
Daniel Ricciardo
Renault
$17,000,000
Sebastian Vettel
Ferrari
$45,000,000
Lewis Hamilton
Mercedes
$57,000,000
Destijds waren de geruchten 20-21 miljoen. Daar zit ie volgens dit lijstje toch een beetje onder.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
Eh help me even, hoe zat het ook alweer.
Max verdiende in 2018 al 20 miljoen en Ricciardo wilde dat ook en sloeg het aanbod af om daarna keihard te cashen bij Renault?
Dat verschil tussen Lewis en Bottas.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:22 schreef NaturalScience het volgende:
De salarissen van dit jaar zijn weer bekend!
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/
Ricciardo is naar Renault gegaan om zijn carriere te 'redden'. Of hij wordt een Hamilton/Vettel, of over 10/15 jaar kijkt men hetzelfde op hem terug als bijvoorbeeld Coulthard/Webber/Massa. En met Honda/Max/RB heeft hij het idee dat hij het tweede zal blijven.quote:Op maandag 28 januari 2019 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
Eh help me even, hoe zat het ook alweer.
Max verdiende in 2018 al 20 miljoen en Ricciardo wilde dat ook en sloeg het aanbod af om daarna keihard te cashen bij Renault?
Wat een bedragen!quote:Op maandag 28 januari 2019 21:22 schreef NaturalScience het volgende:
De salarissen van dit jaar zijn weer bekend!
[..]
https://www.gpfans.com/en(...)river-salaries-2019/
Maakt ook niet echt uit, op een goede dag zal hij vast wel een bedragje gaan erven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |