abonnement Unibet Coolblue
pi_184326973
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

Ja, maar waarom zou je daar op wachten? Als een patient 10k bij zich heeft en verder geen documenten, dan kun je toch beter gelijk met de chemo beginnen i.p.v. te wachten tot hij een tumor ten grootte van een voetbal heeft terwijl hij bezig is met bureacratie.
Dit is niet zoals het er in de praktijk aan toe gaat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184327003
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:
(ik reageer echt alleen vanuit mijn functie, verder weet ik niet precies wat je met deze opmerkingen wil en hoe het allemaal juridisch geregeld is)
Snap dat jij vanuit jouw functie daar niet direct te maken mee hebt. Het zou interessant zijn als je bij je collega's (beknopt) zou kunnen informeren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184327011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Misschien dat je dat zelf kunt doen. Mij gaat het aan het hart, dat mensen worden buitengesloten door bureaucratie.
Misschien kan je daar zelf een topic over openen? Daar gaat het hier niet om :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184327024
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Snap dat jij vanuit jouw functie daar niet direct te maken mee hebt. Het zou interessant zijn als je bij je collega's (beknopt) zou kunnen informeren.
Een illegaal persoon is doorgaans een vluchteling, die heeft dan te maken met IND en zij regelen verder de medische hulp indien noodzakelijk. Je zit nu wel beetje te zoeken naar een speld in een hooiberg?
pi_184327055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Hele leuke afwisselende verantwoordelijke functie ^O^

Nee, wij noemen niks op.
Als iemand belt krijg ik dat door via dat eerder genoemde KCC, niets gaat rechtstreeks door naar ons (behalve interne telefoontjes uiteraard).
Die noemen voor ze doorverbinden de geboortedatum en de naam, wij zoeken meteen het dossier erbij en je hebt alles wat je weten wil.
En dan volgt het gesprek.

Als iemand zich fysiek meldt bij de poli, bij onze balie, hebben ze beneden al ingecheckt met hun pasje of een nieuwe laten maken als je niet bekend bent.
Ze komen dus met pas al op de poli, hoeven zich niet meer aan te melden op de afspraak, maar omdat het nu eenmaal zo is dat altijd bevestigt wil worden of je de juiste wachtruimte hebt (al staat het duidelijk aangegeven ;) ) komen mensen vaak nog even aan de balie met die pas.
Ik hoef dus niets op te noemen.
Ook niet als ze zomaar even langskomen om iets te vragen moet ik wel hun dossier erbij openen en vraag ik 'mag ik uw geboortedatum en uw achternaam'. Dat is voldoende.

Vind het ook vreemd om het op de manier te doen die jij noemt!
Gelukkig ben je het eens met mij. w/
Overigens vroeg de arts, terwijl ik op tafel lag aan mij om de geboortedatum te noemen.

Succes met de verdere vragen.
pi_184327092
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

doorgaans
Maar niet altijd. Er zijn ook mensen die niet bekend zijn bij de instanties, die best zelf willen en kunnen betalen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184327125
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:31 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gelukkig ben je het eens met mij. w/
Overigens vroeg de arts, terwijl ik op tafel lag aan mij om de geboortedatum te noemen.

Succes met de verdere vragen.
Als iemand iets ophaalt dat klaarstaat (bijvoorbeeld voorbereiding of labformulieren) vraag ik ook altijd de naam en geb.datum.
Extra check tot het bot, ook als ik bloeddrukken doe vraag ik het ook altijd nog een keer al heb ik hun gegevens allang gezien.

Dank, vind het leuk om over mijn werk te vertellen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184327247
Wanneer verdwijnt de onnodige managementlaag in de algehele zorg en gaan we terug naar 50 euro ziektefonds.
pi_184327631
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:39 schreef funnywell het volgende:
Wanneer verdwijnt de onnodige managementlaag in de algehele zorg en gaan we terug naar 50 euro ziektefonds.
Ik geloof niet dat een medisch secretaresse daar iets over te zeggen heeft. Gokje hoor :7
Misschien moet je wachten op de [Vraag wat je wilt] aan een ziekenhuisdirecteur/minister van volksgezondheid
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184327675
Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat een patiënt van te voren wilde weten hoeveel een ingreep ging kosten omdat hij daar een lening voor af wilde sluiten. Dat had nog heel wat voeten in de aarde, want was niet zo makkelijk om uit te zoeken en de prijs bleek nog niet eens bekend van die ingreep. Dit is van járen geleden, dus misschien dat dit nu verbeterd is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184327760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

minister van volksgezondheid
Ja, anoniem :7 _O-
Somebody that I used to know
pi_184327809
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:00 schreef Isabeau het volgende:
Overigens heb ik wel eens meegemaakt dat een patiënt van te voren wilde weten hoeveel een ingreep ging kosten omdat hij daar een lening voor af wilde sluiten. Dat had nog heel wat voeten in de aarde, want was niet zo makkelijk om uit te zoeken en de prijs bleek nog niet eens bekend van die ingreep. Dit is van járen geleden, dus misschien dat dit nu verbeterd is.
Schijnt nog steeds zo te zijn met het huidige dbc-systeem. Er is de roep om prijzen vooraf te publiceren op een website zodat je kunt vergelijken maar dat gaat dus niet zo makkelijk omdat prijzen soms nog niet vastgesteld zijn en afhankelijk is van de dbc-code.
Somebody that I used to know
pi_184328539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 21:39 schreef funnywell het volgende:
Wanneer verdwijnt de onnodige managementlaag in de algehele zorg en gaan we terug naar 50 euro ziektefonds.
Daar kan ik je in mijn huidige functie geen antwoord op geven.
Kijk even bovenaan wat mijn functie inhoudt :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184328869
Hele suffe vraag, maar wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben: spreek je (in jouw functie) een arts aan met 'Dokter -achternaam-', als je ze op een gang ziet lopen? Of mag het ook gewoon '-voornaam-' zijn? En in hoeverre spreken zij jou aan met voor- danwel achternaam in de wandelgangen?

Achtergrond: Vandaag was ik bij een vervangende huisarts die het steeds had over 'Lonneke'. Echt drie keer in een gesprek van tien minuten. Pas toen ik buiten stond realiseerde ik me dat Lonneke de voornaam is van mijn -vaste- huisarts. Ik ken haar alleen als 'Dokter -achternaam- en had er oprecht niet bij stilgestaan dat zij überhaupt een voornaam hééft.
#autistischbrein #socialeregelszijngek
Mon 'en!
pi_184328876
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Schijnt nog steeds zo te zijn met het huidige dbc-systeem. Er is de roep om prijzen vooraf te publiceren op een website zodat je kunt vergelijken maar dat gaat dus niet zo makkelijk omdat prijzen soms nog niet vastgesteld zijn en afhankelijk is van de dbc-code.
google “passantentarieven” en ziekenhuisnaam levert aardig wat info gok ik

[ Bericht 0% gewijzigd door fietsie op 10-01-2019 23:06:03 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184328943
Was je lievelingsserie vroeger ook Medisch Centrum West ?

en komen er weleens tv achtige romances tussen dokters en het personeel voor ? *;

:P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184329850
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:54 schreef bloempjuh het volgende:
Hele suffe vraag, maar wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben: spreek je (in jouw functie) een arts aan met 'Dokter -achternaam-', als je ze op een gang ziet lopen? Of mag het ook gewoon '-voornaam-' zijn? En in hoeverre spreken zij jou aan met voor- danwel achternaam in de wandelgangen?

Achtergrond: Vandaag was ik bij een vervangende huisarts die het steeds had over 'Lonneke'. Echt drie keer in een gesprek van tien minuten. Pas toen ik buiten stond realiseerde ik me dat Lonneke de voornaam is van mijn -vaste- huisarts. Ik ken haar alleen als 'Dokter -achternaam- en had er oprecht niet bij stilgestaan dat zij überhaupt een voornaam hééft.
#autistischbrein #socialeregelszijngek
Wij spreken de artsen waar patiënten bij zijn, dus in de wandelgangen en bij de balie etc altijd aan met dr. Piepie.
Als ze binnen komen lopen in de backoffice of met de lunch of met een etentje of op straat is het gewoon voornaam. Zoals ik al eerder zei: ik voel totaal geen afstand met deze artsen en zijn gelijkwaardig in de omgang.

Overigens wel de eerste werkplek voor mij waar het zo is. Als er een arts komt solliciteren zit er ook altijd iemand van ons bij bijvoorbeeld. Dat had ik ook nog nooit meegemaakt!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184329865
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 22:58 schreef TLC het volgende:
Was je lievelingsserie vroeger ook Medisch Centrum West ?

en komen er weleens tv achtige romances tussen dokters en het personeel voor ? *;

:P
Eh nee niet echt :D

Er zijn wel roddels en gescharrel bekend in de ziekenhuizen waar ik heb gewerkt en werk ja :Y)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184329869
Dr. Piepie O+

Leuke VWJW.
Spoilers!
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 23:46:15 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184329974
:D die doctors titel wordt nogal misbruikt door die beroepsgroep inderdaad, veel artsen zijn geen dr. :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184330306
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:
:D die doctors titel wordt nogal misbruikt door die beroepsgroep inderdaad, veel artsen zijn geen dr. :P
En sommige dragen de titel 'doctor of arts'

dan kun je het zelf bepalen..
  vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:52 #97
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184333329
Ik zie dokters altijd zo bazig/kut doen tegen de secretaresses en ik zie ze onderling ook 'bitchfighten' voor de aandacht van diezelfde dokter voor status.

Zie jij hier wat van terug?

Ik ga 2x per week naar het ziekenhuis voor fam
pi_184334518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zie dokters altijd zo bazig/kut doen tegen de secretaresses en ik zie ze onderling ook 'bitchfighten' voor de aandacht van diezelfde dokter voor status.

Zie jij hier wat van terug?

Ik ga 2x per week naar het ziekenhuis voor fam
Had ik al eerder op geantwoord :)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Op deze poli voel ik me volkomen gelijkwaardig. We hebben elkaar nodig om de best mogelijke zorg te leveren.
Dat is in het verleden, door de verhoudingen van arts naar assistente/secretaresse die toen nog wat ouderwetser waren, wel eens anders geweest. En als je een voorbeeld stelt voor artsen in opleiding hoe we het allemaal willen hebben, gaan deze volgende generatie ook zo om met elkaar is mijn ervaring :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184334527
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2019 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:
:D die doctors titel wordt nogal misbruikt door die beroepsgroep inderdaad, veel artsen zijn geen dr. :P
Nee en de artsen worden door ons allemaal standaard DOKTER.genoemd. :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:18:41 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184334877
Hoe zit het met de ongewenste intimiteiten bij jullie
Is dat wel eens gebeurd en zo ja is daar ook een protocol voor?

En hoe zit dat met de gewenste intimiteiten van collega,s in de bezemkast
Wel eens een collega betrapt :?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 11:33:12 #101
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_184335132
Hoe komt het toch dat op sommige poli’s de spreekuren van de artsen standaard uitlopen?
Een spoedgeval tussendoor kan natuurlijk af en toe voorkomen, maar bij sommige artsen weet je gewoon, dat je vrijwel altijd 1 tot 1,5 uur later dan je afspraak pas aan de beurt bent.
pi_184335976
Ik wil niks vragen. Kan dat ook? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 11 januari 2019 @ 12:17:10 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184336011
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:15 schreef vosss het volgende:
Ik wil niks vragen. Kan dat ook? :)
Nope kan niet, je moet iets vragen. Gelukkig deed je dat al :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_184337652
Wat is je ergste vervelende patiënt/familie verhaal?
Twiddel
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 11 januari 2019 @ 13:43:53 #105
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_184337757
Kan ik nog steeds vragen stellen, want ik vraag me nog iets anders af, :+ :@?

Vanuit mijn vakgebied merk ik dat men vaak niet goed op de hoogte is van de kosten en werkwijze van ziekenhuizen. Denk aan DBC's, eigen risico, hoogte en samenstellingen van ziekenhuistarieven, etc. Vooral het (gebrek aan kennis over het) eigen risico vind ik schokkend:

Het is grotendeels eigen verantwoordelijkheid van de patiënt om op de hoogte te zijn dat het ER bestaat en dat je hiermee allereerst te maken krijgt (vind ik) maar is het ook niet aan het ziekenhuis om duidelijk(er) te communiceren: dit wordt vergoed MAAR mogelijk heb je eerst nog je eigen risico? Dat laatste ontbreekt het nogal eens aan.

Daarnaast: vind jij dat het DBC-proces transparanter kan of moet en dat dit sowieso voor patiënten duidelijker moet zijn? Je raakt hiermee soms dubbel hun ER maar wat vaak ook niet helder is, is dat je niet los betaalt voor 1 röntgenfoto, plus één gips .e.d., maar dat dit samen op één hoop wordt gegooid.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_184337770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:33 schreef dividivi het volgende:
Hoe komt het toch dat op sommige poli’s de spreekuren van de artsen standaard uitlopen?
Een spoedgeval tussendoor kan natuurlijk af en toe voorkomen, maar bij sommige artsen weet je gewoon, dat je vrijwel altijd 1 tot 1,5 uur later dan je afspraak pas aan de beurt bent.
heel kort ligt 9 van de 10 x aan de arts en het specialisme wat die arts heeft dus de soort patiënten
pi_184337805
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:39 schreef summer2bird het volgende:
Wat is je ergste vervelende patiënt/familie verhaal?
ik zelf werk op kindergeneeskunde. Daar komen vooral sterf gevallen heel hard aan en diagnoses van kanker
pi_184337892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 09:30 schreef dagobertE6 het volgende:
Ik zie dokters altijd zo bazig/kut doen tegen de secretaresses en ik zie ze onderling ook 'bitchfighten' voor de aandacht van diezelfde dokter voor status.

Zie jij hier wat van terug?

Ik ga 2x per week naar het ziekenhuis voor fam
ik herken het wel uit het verleden vooral de oude garde. Wat nu arts bij onze polikliniek is weet wat de waarde van het secretariaat is, de artsen hebben respect voor ons en wij voor hun. In het openbaar is het wel dokter die en die en "luister" je naar wat de dokter zegt. Achter gesloten deuren is het voornaam je en jij en staan we op dezelfde voet en hebben we respect voor elkaars functie en kennis.

[ Bericht 2% gewijzigd door Goitske op 11-01-2019 13:58:30 ]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 14:13:07 #109
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_184338309
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:44 schreef Goitske het volgende:

[..]

heel kort ligt 9 van de 10 x aan de arts en het specialisme wat die arts heeft dus de soort patiënten
Dit begrijp ik dus niet.
Als het specialisme en/of de arts langere tijd per patiënt nodig heeft, plan je de afspraken toch ruimer in?
Van uitlopen wordt niemand blij. De patiënten niet en de medewerkers niet, die standaard moeten overwerken, lijkt me.
pi_184338584
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:13 schreef dividivi het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dus niet.
Als het specialisme en/of de arts langere tijd per patiënt nodig heeft, plan je de afspraken toch ruimer in?
Van uitlopen wordt niemand blij. De patiënten niet en de medewerkers niet, die standaard moeten overwerken, lijkt me.
sommigen kun je een uur geven die denken ik heb een uur en dan is het weer 15 minuten extra helpt bij sommigen echt niet

Daarnaast heb je een bepaalde productie te draaien dwz aantal patiënten per kwartaal.
Wij kennen onze patiënten goed bij mij op de poli en weten al welke moeilijk de spreekkamer uit te krijgen zijn en die krijgen dan een half uur ipv een kwartier. Ook dat helpt niet altijd.
Verder heb je nog wel eens wat onverwachts en je hebt artsen die gewoon te veel patiënten hebben voor de uren dat ze werken. Kun je zeggen neem nog een arts aan maar zo werkt dat niet in een ziekenhuis. Dat accepteert de raad van bestuur echt niet
pi_184338785
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:26 schreef Goitske het volgende:

[..]

sommigen kun je een uur geven die denken ik heb een uur en dan is het weer 15 minuten extra helpt bij sommigen echt niet

Daarnaast heb je een bepaalde productie te draaien dwz aantal patiënten per kwartaal.
Wij kennen onze patiënten goed bij mij op de poli en weten al welke moeilijk de spreekkamer uit te krijgen zijn en die krijgen dan een half uur ipv een kwartier. Ook dat helpt niet altijd.
Verder heb je nog wel eens wat onverwachts en je hebt artsen die gewoon te veel patiënten hebben voor de uren dat ze werken. Kun je zeggen neem nog een arts aan maar zo werkt dat niet in een ziekenhuis. Dat accepteert de raad van bestuur echt niet
Laatste hangt er vanaf. De meeste artsen zijn niet in loondienst. Het kan de RvB dan weinig interesseren of er een arts meer of minder werkt.
pi_184339523
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Laatste hangt er vanaf. De meeste artsen zijn niet in loondienst. Het kan de RvB dan weinig interesseren of er een arts meer of minder werkt.
tegenwoordig zijn het steeds vaker vakgroepen ipv maatschappen. Bij ons zijn meer vakgroepen (dus in dienst van het ziekenhuis)
pi_184339609
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:43 schreef ChipsZak. het volgende:
Kan ik nog steeds vragen stellen, want ik vraag me nog iets anders af, :+ :@?

Vanuit mijn vakgebied merk ik dat men vaak niet goed op de hoogte is van de kosten en werkwijze van ziekenhuizen. Denk aan DBC's, eigen risico, hoogte en samenstellingen van ziekenhuistarieven, etc. Vooral het (gebrek aan kennis over het) eigen risico vind ik schokkend:

Het is grotendeels eigen verantwoordelijkheid van de patiënt om op de hoogte te zijn dat het ER bestaat en dat je hiermee allereerst te maken krijgt (vind ik) maar is het ook niet aan het ziekenhuis om duidelijk(er) te communiceren: dit wordt vergoed MAAR mogelijk heb je eerst nog je eigen risico? Dat laatste ontbreekt het nogal eens aan.

Daarnaast: vind jij dat het DBC-proces transparanter kan of moet en dat dit sowieso voor patiënten duidelijker moet zijn? Je raakt hiermee soms dubbel hun ER maar wat vaak ook niet helder is, is dat je niet los betaalt voor 1 röntgenfoto, plus één gips .e.d., maar dat dit samen op één hoop wordt gegooid.
helaas kan ik je hier geen antwoord op geven. Ik werk bijna 17 jaar als medisch secretaresse maar voor de kindergeneeskunde. Kinderen hebben geen eigen risico.

Wat mij wel erg stoort tegenwoordig is identificatie plicht volgens de zorgwetgeving. Die is namelijk vanaf geboorte en dus niet vanaf tienerleeftijd wat de identificatie wet aangeeft. Kortom zorgt voor nogal wat boze patiënten :@
pi_184339697
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

en dan? welke gegevens moeten ze achterlaten? weigeren jullie die mensen zorg als ze geen BSN/identificatie willen geven?
officiële antwoord JA, je hebt identificatie plicht doe je dat niet mag het ziekenhuis zorg weigeren tenzij het acute zorg is.

Maar de zorg wordt sowieso geweigerd als jij geen verwijzing hebt want dekt je verzekering niet.

Ik weet van meerdere poliklinieken dat eerst je WID registratie op orde moet zijn voordat je geholpen wordt.

Bij ons bij de kindergeneeskunde is het net anders. Je moet ingeschreven zijn in het systeem, verzekerd zijn of verklaring hebben van de SVB dat je gemoedsbezwaren hebt en dus niet verzekerd bent en je BSN moet gecheckt worden dit wordt bij de gemeente gedaan door het inschrijfpunt en staat op de verzekeringspas.
ID registratie verzoeken wij ouders te regelen voor het volgende consult

[ Bericht 12% gewijzigd door Goitske op 11-01-2019 16:13:20 ]
  vrijdag 11 januari 2019 @ 17:47:42 #115
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184342552
Ik zie dat Goitske alle openstaande vragen al beantwoord heeft. :)

Mochten er nog nieuwe vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:33:41 #116
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184344573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik zie dat Goitske alle openstaande vragen al beantwoord heeft. :)
Die van mij nog niet -O-
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:09:17 #117
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184345481
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe zit het met de ongewenste intimiteiten bij jullie
Is dat wel eens gebeurd en zo ja is daar ook een protocol voor?

En hoe zit dat met de gewenste intimiteiten van collega,s in de bezemkast
Wel eens een collega betrapt :?
Net als dat we jaarlijks getraind worden in het omgaan met agressie hoort daar ook de training bij hoe om te gaan met ongewenste intimiteiten.
Ik heb ze in deze baan nog niet meegemaakt.

Gewenste intimiteiten ook niet -O- :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184345504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 17:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik zie dat Goitske alle openstaande vragen al beantwoord heeft. :)

Ja. Vind je dat niet vervelend? Jij bent tenslotte de VWJW?
Somebody that I used to know
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:11:42 #119
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184345544
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:10 schreef Postbus100 het volgende:

Ja. Vind je dat niet vervelend? Jij bent tenslotte de VWJW?
Ik dacht wel ff, ships mijn topic wordt gekaapt :B
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184345590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik dacht wel ff, ships mijn topic wordt gekaapt :B
Dat kan ik me voorstellen :D al teruglezend zag ik veel vragen beantwoord worden.

Dus @Goitske, pas een beetje op :+
Somebody that I used to know
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:22:10 #121
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184345825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 14:13 schreef dividivi het volgende:

Dit begrijp ik dus niet.
Als het specialisme en/of de arts langere tijd per patiënt nodig heeft, plan je de afspraken toch ruimer in?
Van uitlopen wordt niemand blij. De patiënten niet en de medewerkers niet, die standaard moeten overwerken, lijkt me.
Nee want er wordt verwacht dat je als ziekenhuis productie draait.
Dus minder patiënten in een spreekuur is minder ping ping, zo simpel is het.
Er moeten zoveel nieuwe patiënten per jaar gezien worden en die moeten ook allemaal weer voor controles terugkomen.
Gelukkig hebben de meeste oncologen 15 of 20 minuten voor een vervolgconsult, maar de doorsnee spreekuren van een internist is 10 minuten.
Er zijn breedsprakige patiënten maar je hebt ook breedsprakige artsen ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:23:51 #122
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184345870
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:39 schreef summer2bird het volgende:
Wat is je ergste vervelende patiënt/familie verhaal?
Bedoel je vervelende patiënten of ergste verhalen?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 20:30:46 #123
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184346064
Leuk dat je zo veel vertelt over je werk! VWJV, in elke ziekenhuis komt er iemand met een beperking voor een onderzoek of gesprek met een arts. Hoe bereid je zo'n onderzoek of een gesprek voor, zodat iets langer overdoet dan in 10 minuten gesprek met een arts. Vaak gaat een begeleider of familielid mee om haar of hem ondersteunen in een gesprek met een arts.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 21:15:39 #124
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184347313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:30 schreef Ven1972 het volgende:
Leuk dat je zo veel vertelt over je werk! VWJV, in elke ziekenhuis komt er iemand met een beperking voor een onderzoek of gesprek met een arts. Hoe bereid je zo'n onderzoek of een gesprek voor, zodat iets langer overdoet dan in 10 minuten gesprek met een arts. Vaak gaat een begeleider of familielid mee om haar of hem ondersteunen in een gesprek met een arts.
Ja hoor, wij hebben ook regelmatig (vaste-) patiënten met een beperking. Dan rekenen we standaard dubbele tijd voor vervolgconsulten.
Bij een eerste bezoek als nieuwe patiënt met een beperking zorgen we ervoor dat we alle informatie die via de huisarts komt checken bij de instelling of familie en bellen we altijd van tevoren met de begeleiding om niet voor verrassingen te staan en vervelende situaties voor de patiënt te vermijden.

Bijvoorbeeld iemand aan het eind van het spreekuur laten komen ivm teveel prikkels van een volle wachtkamer, of iemand tussen de middag in te plannen.
Er is altijd zorgvuldig overleg.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:16:27 #125
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_184348674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 20:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee want er wordt verwacht dat je als ziekenhuis productie draait.
Dus minder patiënten in een spreekuur is minder ping ping, zo simpel is het.
Er moeten zoveel nieuwe patiënten per jaar gezien worden en die moeten ook allemaal weer voor controles terugkomen.
Gelukkig hebben de meeste oncologen 15 of 20 minuten voor een vervolgconsult, maar de doorsnee spreekuren van een internist is 10 minuten.
Er zijn breedsprakige patiënten maar je hebt ook breedsprakige artsen ;)
Dank je wel, voor je antwoord.
Als een spreekuur structureel meer dan een uur uitloopt, is het dan niet goedkoper om het spreekuur een uur langer te laten duren? Dus dezelfde hoeveelheid patiënten, maar allemaal iets ruimer inplannen. Alle medewerkers werken nog steeds even lang, alleen hoef je ze geen overuren uit te betalen, maar gewoon het reguliere salaris.
Of denk ik nu te simpel?
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:20:07 #126
432997 Ven1972
Man met humor
pi_184348745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor, wij hebben ook regelmatig (vaste-) patiënten met een beperking. Dan rekenen we standaard dubbele tijd voor vervolgconsulten.
Bij een eerste bezoek als nieuwe patiënt met een beperking zorgen we ervoor dat we alle informatie die via de huisarts komt checken bij de instelling of familie en bellen we altijd van tevoren met de begeleiding om niet voor verrassingen te staan en vervelende situaties voor de patiënt te vermijden.

Bijvoorbeeld iemand aan het eind van het spreekuur laten komen ivm teveel prikkels van een volle wachtkamer, of iemand tussen de middag in te plannen.
Er is altijd zorgvuldig overleg.
Is ook logisch... maar iemand met een beperking kan ook te veel prikkels hebben van drukte om zich heen bijvoorbeeld zo veel lawaai of gepraat in volle wachtkamer, echter kunnen ze wel of niet aanpassen aan anderen. Bij mensen met een verstandelijke beperking is wat anders zowel ze nooit zelfstandig naar een arts kunnen gaan, vaak gaat er een persoonlijke begeleider mee met hem of haar naar het ziekenhuis of huisartspraktijk.

Iedereen die beperking heeft is echt verschillend in vele niveaus waar ze opgegroeid of er mee opgeleid zijn op speciale onderwijs. Zowel is het ook lastig dat mensen met een lager niveau goed te begrijpen wat een arts tegen hem of haar zegt in een gesprek. En is vaak voor mensen met ernstige beperking die ook lager nievau echt moeilijk te beseffen wat er met hem of haar gebeurt zowel naar het ziekenhuis gaat voor een onderzoek of gesprek met een arts voor uitslag.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:53:37 #127
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184349377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:16 schreef dividivi het volgende:

Dank je wel, voor je antwoord.
Als een spreekuur structureel meer dan een uur uitloopt, is het dan niet goedkoper om het spreekuur een uur langer te laten duren? Dus dezelfde hoeveelheid patiënten, maar allemaal iets ruimer inplannen. Alle medewerkers werken nog steeds even lang, alleen hoef je ze geen overuren uit te betalen, maar gewoon het reguliere salaris.
Of denk ik nu te simpel?
Spreekuren lopen bij ons niet zo veel uit hoor. En zeker niet structureel. Soms een kwartiertje, maar het gaat best goed bij ons, uitzonderingen en spoedtoestanden daargelaten.
De arts die die dag dienst heeft ziet sowieso maar max. 4 patienten want die telefoon gaat natuurlijk de hele dag en je wil ook niet gestoord worden in je gesprekken met mensen die in je spreekkamer zitten.

Er is geen ruimte om een spreekuur een uur langer te laten duren omdat er nog zoveel andere werkzaamheden te doen zijn naast poli draaien
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 22:55:22 #128
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184349419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:20 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Is ook logisch... maar iemand met een beperking kan ook te veel prikkels hebben van drukte om zich heen bijvoorbeeld zo veel lawaai of gepraat in volle wachtkamer, echter kunnen ze wel of niet aanpassen aan anderen. Bij mensen met een verstandelijke beperking is wat anders zowel ze nooit zelfstandig naar een arts kunnen gaan, vaak gaat er een persoonlijke begeleider mee met hem of haar naar het ziekenhuis of huisartspraktijk.

Iedereen die beperking heeft is echt verschillend in vele niveaus waar ze opgegroeid of er mee opgeleid zijn op speciale onderwijs. Zowel is het ook lastig dat mensen met een lager niveau goed te begrijpen wat een arts tegen hem of haar zegt in een gesprek. En is vaak voor mensen met ernstige beperking die ook lager nievau echt moeilijk te beseffen wat er met hem of haar gebeurt zowel naar het ziekenhuis gaat voor een onderzoek of gesprek met een arts voor uitslag.
Daarom is voorbespreken met begeleiding erg belangrijk en wordt volop gedaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 januari 2019 @ 23:40:12 #129
408813 crew  trein2000
pi_184350461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Spreekuren lopen bij ons niet zo veel uit hoor. En zeker niet structureel. Soms een kwartiertje, maar het gaat best goed bij ons, uitzonderingen en spoedtoestanden daargelaten.
De arts die die dag dienst heeft ziet sowieso maar max. 4 patienten want die telefoon gaat natuurlijk de hele dag en je wil ook niet gestoord worden in je gesprekken met mensen die in je spreekkamer zitten.

Er is geen ruimte om een spreekuur een uur langer te laten duren omdat er nog zoveel andere werkzaamheden te doen zijn naast poli draaien
Kwartier? Per patiënt zeker. Typische gezondheidszorg kwaal, alles loopt altijd uit...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184350563
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kwartier? Per patiënt zeker. Typische gezondheidszorg kwaal, alles loopt altijd uit...
Dat heb ik echt al jaren niet meer meegemaakt.
Spoilers!
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 11 januari 2019 @ 23:46:04 #131
408813 crew  trein2000
pi_184350601
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 23:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat heb ik echt al jaren niet meer meegemaakt.
Ik kom gelukkig zelden bij een witte jas, maar als ik er kom. Man man man. Hier bij de huisarts is een halfuur niet abnormaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 januari 2019 @ 00:40:50 #132
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184351688
Ik heb zelf ook die ervaring niet... maar misschien heeft het wel met je usernaam te maken.
Vertraging of zo >:)
Grapje :P

Het is en blijft vervelend om te moeten wachten als het uitloopt. Daarbij werkt informatie het allerbeste.
Wij hebben nu van die schermen hangen waarop de naam van de arts en de uitlooptijd. Als je dus in de wachtruimte zit zie je die uitlooptijd. (artsen houden dat zelf bij d.m.v. weer een handeling in hun spreekuur; het zogenaamde slepen van een patiënt van in wachtkamer - naar opgeroepen - naar "huis")
Dat werkt prima want er zijn altijd mensen die komen vragen of het uitloopt, hoelang het uitloopt en of ze wel of niet daarop willen/kunnen wachten. Dit is de meest duidelijke manier om irritatie van het wachten goed op te kunnen vangen.
Er wordt sowieso veel tijd aan besteed om het zo patiëntvriendelijk te maken.
Er worden ook regelmatig enquetes gehouden waar mensen hun ei in kwijt kunnen, dat zien wij ook elke maand en kunnen daar ook op anticiperen en proberen het beter te krijgen.
Geloof me, we zijn heel veel bezig met wachttijden want het is voor iedereen vervelend als het teveel uitloopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 januari 2019 @ 00:45:13 #133
408813 crew  trein2000
pi_184351781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik heb zelf ook die ervaring niet... maar misschien heeft het wel met je usernaam te maken.
Vertraging of zo >:)
Grapje :P

Het is en blijft vervelend om te moeten wachten als het uitloopt. Daarbij werkt informatie het allerbeste.
Wij hebben nu van die schermen hangen waarop de naam van de arts en de uitlooptijd. Als je dus in de wachtruimte zit zie je die uitlooptijd. (artsen houden dat zelf bij d.m.v. weer een handeling in hun spreekuur; het zogenaamde slepen van een patiënt van in wachtkamer - naar opgeroepen - naar "huis")
Dat werkt prima want er zijn altijd mensen die komen vragen of het uitloopt, hoelang het uitloopt en of ze wel of niet daarop willen/kunnen wachten. Dit is de meest duidelijke manier om irritatie van het wachten goed op te kunnen vangen.
Er wordt sowieso veel tijd aan besteed om het zo patiëntvriendelijk te maken.
Er worden ook regelmatig enquetes gehouden waar mensen hun ei in kwijt kunnen, dat zien wij ook elke maand en kunnen daar ook op anticiperen en proberen het beter te krijgen.
Geloof me, we zijn heel veel bezig met wachttijden want het is voor iedereen vervelend als het teveel uitloopt.
Nee die informatie helpt geen zak. Ik ben er toch al. Leer gewoon plannen. Ik hoef het alleen maar te weten als het meer is dan een half uur. Dan ga ik weer naar huis namelijk. Ik heb op een dag wel meer te doen dan een uur dom zitten wachten tot zo’n figuur die ook nog eens geld aan mij verdient eens tijd heeft.

Sorry voor de rant, maar als man van de klok is dit een van mijn grootste irritaties. :(
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 januari 2019 @ 10:32:58 #134
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_184355627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 22:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Spreekuren lopen bij ons niet zo veel uit hoor. En zeker niet structureel. Soms een kwartiertje, maar het gaat best goed bij ons, uitzonderingen en spoedtoestanden daargelaten.
De arts die die dag dienst heeft ziet sowieso maar max. 4 patienten want die telefoon gaat natuurlijk de hele dag en je wil ook niet gestoord worden in je gesprekken met mensen die in je spreekkamer zitten.

Er is geen ruimte om een spreekuur een uur langer te laten duren omdat er nog zoveel andere werkzaamheden te doen zijn naast poli draaien
Duidelijk, dank je wel.

Fijn dat het bij jullie wel goed gaat.
Helaas heb ik de afgelopen jaren te vaak anders meegemaakt. Van de 6 specialismes waar ik geweest ben (gelukkig niet allemaal voor mezelf), waren er 3 die redelijk tot goed op tijd liepen, 2 liepen er altijd een half uur tot 3 kwartier uit, en 1 dus echt 1-1,5 uur, structureel. Niet alleen mijn eigen ervaring, dat hoorde je ook van de andere mensen in de wachtkamer.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 10:41:27 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184355766
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee die informatie helpt geen zak. Ik ben er toch al. Leer gewoon plannen. Ik hoef het alleen maar te weten als het meer is dan een half uur. Dan ga ik weer naar huis namelijk. Ik heb op een dag wel meer te doen dan een uur dom zitten wachten tot zo’n figuur die ook nog eens geld aan mij verdient eens tijd heeft.

Sorry voor de rant, maar als man van de klok is dit een van mijn grootste irritaties. :(
Dan ga je maar ziek weer naar huis. Groeten thuis he :)

Mensen gaan niet zomaar naar ziekenhuis dus weer effe naar huis zit er niet bij. Daarnaast wordt het wel steeds minder naar mijn ervaring. Soms loopt het flink uit vanwege een spoedgeval, daar is niets aan te doen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 12 januari 2019 @ 10:45:03 #136
408813 crew  trein2000
pi_184355831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan ga je maar ziek weer naar huis. Groeten thuis he :)

Mensen gaan niet zomaar naar ziekenhuis dus weer effe naar huis zit er niet bij. Daarnaast wordt het wel steeds minder naar mijn ervaring. Soms loopt het flink uit vanwege een spoedgeval, daar is niets aan te doen.
Niet iedereen die in het ziekenhuis komt is doodziek he?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 12 januari 2019 @ 10:45:36 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184355835
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet iedereen die in het ziekenhuis komt is doodziek he?
Dat klopt, maar bij een huisarts fiks je misschien nog wel een afspraak volgende dag of zoiets. In een ziekenhuis gaat dat niet. Dus naar huis gaan is vaak geen optie.
pi_184356949
Ik liep mee in een ziekenhuis met een tekort aan oogartsen (één langdurig ziek, één zwangerschapsverlof) en om mensen niet langer dan een half jaar op een afspraak te laten wachten werden die spreekuren echt propvol gestopt. De oogarts waar ik mee samen werkte ging nooit lunchen, begon altijd eerder dan 8 uur als er al mensen zaten te wachten en werkte door tot ver na 17.00. En probeerde mensen het gevoel te geven dat hij geen haast had.

Wat een lul dat zijn spreekuur altijd zo uitliep.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:16:54 #139
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184357301
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 10:32 schreef dividivi het volgende:

[..]

Duidelijk, dank je wel.

Fijn dat het bij jullie wel goed gaat.
Helaas heb ik de afgelopen jaren te vaak anders meegemaakt. Van de 6 specialismes waar ik geweest ben (gelukkig niet allemaal voor mezelf), waren er 3 die redelijk tot goed op tijd liepen, 2 liepen er altijd een half uur tot 3 kwartier uit, en 1 dus echt 1-1,5 uur, structureel. Niet alleen mijn eigen ervaring, dat hoorde je ook van de andere mensen in de wachtkamer.
Je kan je bevindingen altijd melden, wie weet kunnen ze er wat mee. Mijn ervaring is dat ziekenhuizen graag willen weten wat patiënten ervaren, daarom zijn die enquete-formulieren zo waardevol.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:18:43 #140
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184357337
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik liep mee in een ziekenhuis met een tekort aan oogartsen (één langdurig ziek, één zwangerschapsverlof) en om mensen niet langer dan een half jaar op een afspraak te laten wachten werden die spreekuren echt propvol gestopt. De oogarts waar ik mee samen werkte ging nooit lunchen, begon altijd eerder dan 8 uur als er al mensen zaten te wachten en werkte door tot ver na 17.00. En probeerde mensen het gevoel te geven dat hij geen haast had.

Wat een lul dat zijn spreekuur altijd zo uitliep.
Ja precies -O-
Niet erg gezond voor de arts in kwestie.

Er zijn zoveel factoren waar patiënten geen weet van hebben. Daarom leg ik het graag uit en kan het altijd beter.
Wat begrip is ook wel fijn :s)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184357504
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja precies -O-
Niet erg gezond voor de arts in kwestie.

Er zijn zoveel factoren waar patiënten geen weet van hebben. Daarom leg ik het graag uit en kan het altijd beter.
Wat begrip is ook wel fijn :s)
dan vergeet je nog de patiënten die te laat aan komen kakken, geen sorry vanaf maar toch gezien worden. En dan denk je het is maar 5 minuten maar als dat bij een paar patiënten gebeurt....
pi_184357508
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik liep mee in een ziekenhuis met een tekort aan oogartsen (één langdurig ziek, één zwangerschapsverlof) en om mensen niet langer dan een half jaar op een afspraak te laten wachten werden die spreekuren echt propvol gestopt. De oogarts waar ik mee samen werkte ging nooit lunchen, begon altijd eerder dan 8 uur als er al mensen zaten te wachten en werkte door tot ver na 17.00. En probeerde mensen het gevoel te geven dat hij geen haast had.

Wat een lul dat zijn spreekuur altijd zo uitliep.
Maar vervolgens wel 300k per jaar binnenhalen, ja toch? :7
pi_184357546
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

dan vergeet je nog de patiënten die te laat aan komen kakken, geen sorry vanaf maar toch gezien worden. En dan denk je het is maar 5 minuten maar als dat bij een paar patiënten gebeurt....
Laat je dan geen andere mensen voor?
Spoilers!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:36:08 #144
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184357581
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

Laat je dan geen andere mensen voor?
Dat is dan aan ons aan de balie om daar iets mee te doen. Wij bellen de arts vaak en laten dan iemand die er al is voorgaan en leggen het uit aan de laatkomer, zo loop je ook weer gelijk :)

Je hebt ook nog het probleem dat die aanmeldzuilen bij ons niet goed werken, waardoor patiënten te laat boven komen = overmacht. Of dat het verkeer vast zit (mensen bellen dan wel vaak). Het blijft mensenwerk.. allemaal redenen waardoor het wel eens wat uitloopt. Ligt idd wat Goitske zegt niet altijd alleen aan de arts.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184357615
Plan je extra tijd in bij een slecht nieuwsgesprek? Ik kan me voorstellen dat mensen soms overstuur kunnen raken en dat het even duurt voor ze gekalmeerd zijn?
Spoilers!
  zaterdag 12 januari 2019 @ 12:49:58 #146
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_184357758
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Plan je extra tijd in bij een slecht nieuwsgesprek? Ik kan me voorstellen dat mensen soms overstuur kunnen raken en dat het even duurt voor ze gekalmeerd zijn?
Ja daar staat een half uur voor.
Ook willen we dan dat de desbetreffende arts zijn/haar telefoon aan ons afgeeft zodat ze niet gestoord worden.
Als er dan vervolgafspraken/onderzoeken moeten volgen, wat vaak zo is, maken we de afspraak/uitleg en info bij voorkeur ook niet aan de balie maar in een kleiner spreekkamertje.

[ Bericht 1% gewijzigd door VraagWatJeWil op 12-01-2019 12:58:33 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_184358189
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Laat je dan geen andere mensen voor?
jawel maar als ze net een paar minuten te laat komen dan kan het zijn dat de volgende er nog niet is. Maar het spreekuur loopt daardoor wel anders
En je hebt ook nog de kans dat ze bellen kom 5 min later 20 minuten later komen ze en dan boos dat je de patiënt na hun alvast voor hebt laten gaan ipv blij dat ze nog gezien worden
pi_184358219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is dan aan ons aan de balie om daar iets mee te doen. Wij bellen de arts vaak en laten dan iemand die er al is voorgaan en leggen het uit aan de laatkomer, zo loop je ook weer gelijk :)

Je hebt ook nog het probleem dat die aanmeldzuilen bij ons niet goed werken, waardoor patiënten te laat boven komen = overmacht. Of dat het verkeer vast zit (mensen bellen dan wel vaak). Het blijft mensenwerk.. allemaal redenen waardoor het wel eens wat uitloopt. Ligt idd wat Goitske zegt niet altijd alleen aan de arts.
die hebben wij gelukkig niet. De andere locatie wel trouwens maar hoor er ook wisselende berichten over
pi_184358415
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Maar vervolgens wel 300k per jaar binnenhalen, ja toch? :7
Nee, dat is absoluut niet in de buurt van het salaris van een oogarts,
Wat een raar beeld.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 12:29 schreef Goitske het volgende:

dan vergeet je nog de patiënten die te laat aan komen kakken, geen sorry vanaf maar toch gezien worden. En dan denk je het is maar 5 minuten maar als dat bij een paar patiënten gebeurt....
Ik heb in het ziekenhuis wel geleerd dat mijn strategie van precies op tijd komen minder handig is dan een kwartier van te voren komen. Er komen best vaak mensen precies op tijd of net iets te laat en omdat de arts door wil werken is gewoon de volgende aan de buurt als die er al is. Zo ben ik al regelmatig veel te vroeg binnen geroepen en op de tijd dat ik mijn afspraak had ben ik dan klaar O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184358473
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 13:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dat is absoluut niet in de buurt van het salaris van een oogarts,
Wat een raar beeld.

[..]

Ik heb in het ziekenhuis wel geleerd dat mijn strategie van precies op tijd komen minder handig is dan een kwartier van te voren komen. Er komen best vaak mensen precies op tijd of net iets te laat en omdat de arts door wil werken is gewoon de volgende aan de buurt als die er al is. Zo ben ik al regelmatig veel te vroeg binnen geroepen en op de tijd dat ik mijn afspraak had ben ik dan klaar O+
Ik ook. Ik heb hier op FOK! geleerd dat te vroeg komen op poli's wordt gewaardeerd dus dat doe ik braaf.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')