Als ze besluiten om een document te ondertekenen waarin dat alles nog even veel scherper wordt neergezet kun je natuurlijk verwachten dat dat aandacht oplevert. Het zou eerder raar zijn als hier nonchalant op wordt gereageerd.quote:Op maandag 14 januari 2019 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus omdat zijn standpunten al decennia kraakhelder zijn en we precies weten wat zijn achterban is en waar die zit moet er een boel kabaal gemaakt worden wanneer dat nog eens bevestigd wordt? De logica ontgaat mij.
Dat is weer zo'n rare drogreden.quote:Op zich is het goed dat reflex om op te staan tegen religieuze onderdrukkers van de seksuele vrijheid weer terug is bij de progressieven en liberalen, maar het heeft er alle schijn van dat dat alleen zo is omdat het de oude ongevaarlijke vijand is.
En daar hebben ze toch ook het recht op om zo te denkenquote:Op maandag 14 januari 2019 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze besluiten om een document te ondertekenen waarin dat alles nog even veel scherper wordt neergezet kun je natuurlijk verwachten dat dat aandacht oplevert. Het zou eerder raar zijn als hier nonchalant op wordt gereageerd.
[..]
Dat is weer zo'n rare drogreden.
Ja, niemand zegt toch dat ze dat recht niet hebben?quote:Op maandag 14 januari 2019 18:24 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
En daar hebben ze toch ook het recht op om zo te denken
Op een paar dingen na ben ik ook voor de verklaring
Van COC wel, die willen rechtszaken aanspannen tegen de domineesquote:Op maandag 14 januari 2019 18:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, niemand zegt toch dat ze dat recht niet hebben?
Dat recht hebben ze.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:26 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Van COC wel, die willen rechtszaken aanspannen tegen de dominees
Dat recht heb jij weer.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nou ja goed toch vind ik dat belachelijk
Dat recht heb je, zeker als je denkt dat ik strafbare uitspraken doe.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:29 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Als ik het niet eens ben met jou ga ik toch ook geen rechtszaak aanspannen ?
Nou en.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja in plaats van het goed te lezen wat er staat gaan ze maar op een gerucht een rechtszaak aanspannenquote:Op maandag 14 januari 2019 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat recht heb je, zeker als je denkt dat ik strafbare uitspraken doe.
Dat mag je vinden.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:27 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Welk gerucht?quote:Op maandag 14 januari 2019 18:31 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja in plaats van het goed te lezen wat er staat gaan ze maar op een gerucht een rechtszaak aanspannen
quote:Op maandag 14 januari 2019 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nou en.
Alsof jouw mening iemand wat boeit.
Kost ze een bak centen voor 0 resultaat in dat geval.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:31 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ja in plaats van het goed te lezen wat er staat gaan ze maar op een gerucht een rechtszaak aanspannen
Nee, laten ze dan maar alles lekker dokken.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kost ze een bak centen voor 0 resultaat in dat geval.
Vind je dat een vervelende uitkomst?
Atoontje87 in dit geval volgens mij, niet echt zin om helemaal terug te bladeren terwijl je dat zelf ook kunt doen natuurijkquote:
dat spaghettimonster is een mooi voertuig om aan te tonen hoeveel religieuze wetgeving er eigenlijk nog is vandaag de dag maar als argument is het hier echt een drogredenquote:[..]
De drogreden komt van bianconeri. Het spaghetti-monster is een analogie ter illustratie van *zijn* drogreden. (En als zodanig 1 op 1 vergelijkbaar met de theepot van Russell.)
Het idee dat dat de stelling is komt volgens mij van jou. Dit is zover ik kan zien niet iets dat Atoontje87 beweert, maar aangezien jij daarmee kwam zou je dat eigenlijk zelf moeten terugbladeren.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Atoontje87 in dit geval volgens mij, niet echt zin om helemaal terug te bladeren terwijl je dat zelf ook kunt doen natuurijk
Als ontkrachting van het verleggen van de bewijslast werkt dat even goed als de theepot van Russell.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat spaghettimonster is een mooi voertuig om aan te tonen hoeveel religieuze wetgeving er eigenlijk nog is vandaag de dag maar als argument is het hier echt een drogreden
ja dat snap ikquote:Op maandag 14 januari 2019 19:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het idee dat dat de stelling is komt volgens mij van jou.
wat is dat toch met die theepot de hele tijdquote:[..]
Als ontkrachting van het verleggen van de bewijslast werkt dat even goed als de theepot van Russell.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
Als zodanig is dat *geen* drogreden.
Waarom zou ik moeten terugbladeren ten aanzien van een foutieve bewering van jouw kant?quote:Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat snap ik
maar ik heb geen zin om terug te bladeren terwijl je dat zelf ook kunt doen
Elfletterig wees er slechts op dat de bewijslast niet aan de kant ligt van iemand die de godshypothese verwerpt. En terecht. Maar ook dat kun je zelf teruglezen.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef sp3c het volgende:
volgens mij was het Atoontje, kan ook Elfletterig zijn geweest, reactie was bewijs maar dat god niet bestaat dan gevolgd door het spaghettiemonsterverhaal
Het is een zeer bekende analogie uit de (godsdienst-)filosofie.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is dat toch met die theepot de hele tijd![]()
Nope, dat is het niet. Bianconeri is degene die zich hier bedient van een drogreden, en jij tracht die nu kracht bij te zetten met iets dat niemand hier beweert. (Een stropop dus!!) Waarom je dat probeert is me overigens een raadsel.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:58 schreef sp3c het volgende:
dat spaghettimonster hebben we het over, dat is een drogreden, in deze discussie, een stropop
NWS / Predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring #7quote:Op maandag 14 januari 2019 20:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten terugbladeren ten aanzien van een foutieve bewering van jouw kant?
[..]
Elfletterig wees er slechts op dat de bewijslast niet aan de kant ligt van iemand die de godshypothese verwerpt. En terecht. Maar ook dat kun je zelf teruglezen.
[..]
Het is een zeer bekende analogie uit de (godsdienst-)filosofie.
[..]
Nope, dat is het niet. Bianconeri is degene die zich hier bedient van een drogreden, en jij tracht die nu kracht bij te zetten met iets dat niemand hier beweert. (Een stropop dus!!) Waarom je dat probeert is me overigens een raadsel.
Ik zou zeggen: lees het zelf terug, en denk erover na.
Wat wordt er scherper neergezet? Dit wisten we altijd al, het zijn ook hele brave gristenbroeders dus ik zie eigenlijk alleen maar reden om je schouders op te halen.quote:Op maandag 14 januari 2019 18:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze besluiten om een document te ondertekenen waarin dat alles nog even veel scherper wordt neergezet kun je natuurlijk verwachten dat dat aandacht oplevert. Het zou eerder raar zijn als hier nonchalant op wordt gereageerd.
Het lijkt me dat als je zo begaan bent met de seksuele vrijheid in dit land dat je dan kijkt waar de grootste bedreiging vandaan komt en daarop af gaat. Maar ja, dat is niet gratis, dan moet je voor jezelf pijnlijke waarheden onder ogen zien. Dus kijk je maar de andere kant op.quote:Dat is weer zo'n rare drogreden.
Niemand stelt dit. Wat men stelt is dat de godshypothese bullshit is. Dat is niet hetzelfde als beweren dat de hypothese (bewijsbaar) onjuist is. Dat doen zelfs de meest fanatieke atheisten zoals Richard Dawkins niet.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
NWS / Predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring #7
hier begint het
Atoontje komt vervolgens met dat spaghettimonster
in die context is dat een drogredenering
de stelling is niet god bestaat, de stelling is god bestaat niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |