abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184292721
Kopstukken

President - Donald Trump en kabinet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:


Political groups house:
Democratic (235)
Republican (199)
Vacant (1)


Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

De huidige staat van de Amerikaanse politiek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 9 januari 2019 @ 03:24:23 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184292722
WTF! Gejat. Ik had post 301.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 januari 2019 @ 03:28:26 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184292727
Maar anyway: lies, lies, lies en geen inhoud. Geen emergency state.

Ik ga maar eens werken ofzo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184292728
Wat een niveau. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 03:33:52 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184292735
quote:
Chuck Schumer: "The symbol of America should be the Statue of Liberty — not a 30 foot wall. So our suggestion is a simple one: Mr. President, reopen the government and we can work to resolve our differences over border security, but end this shutdown now" https://t.co/sE4tvJ7Whx https://t.co/tU682W8sor
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184292737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 03:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien kan Trump dan een muur bouwen van Statues of Liberty :P
pi_184292742
ddale8 twitterde op woensdag 09-01-2019 om 03:49:11 I enjoyed how Trump aides told the WSJ they were super-duper fact-checking their content because they knew they had to be real honest from the Oval Office and then Trump just said the regular wrong things he always says. reageer retweet
Dale fact-checking draadje:
ddale8 twitterde op woensdag 09-01-2019 om 03:03:10 Most of the heroin Trump is talking about comes through legal ports of entry, not through unwalled areas. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292744
maggieNYT twitterde op woensdag 09-01-2019 om 03:55:15 Trump didn’t want to give the speech tonight and told TV anchors at lunch today that his planned trip to the border is a waste of time. https://t.co/GFnpFnH8Tt reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292747
pi_184292752
Ow het was gewoon een slechte fundraising speech :')

SECURE THE BORDER
quote:
The American people are demanding Democrats finally put America First and BUILD THE WALL....but Chuck and Nancy simply won’t listen.

That’s why I want to do something so HUGE, even Democrats and the Fake News won’t be able to ignore.

We need to raise $500,000 in ONE DAY.

Please make a special contribution in the next FIVE MINUTES to our Official Secure the Border Fund to add your name to the President’s list.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292760
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292763
NoahShachtman twitterde op woensdag 09-01-2019 om 02:48:45 NEW: TSA workers are now quitting over the shutdown, union says. https://t.co/qSQnD3rrNw reageer retweet
Zo wordt het een stuk veiliger! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292764
Maar wie verwacht er nu nog dat Trump ooit iets nuttigs gaat zeggen? Zo'n fact-check lijkt me vrij nutteloos je weet van tevoren al dat vrijwel alles wat hij zegt gelogen is. Kunnen de media niet een keer zo'n speech van hem boycotten. Lijkt me prachtig als hij aankondigt een belangrijke speech te gaan geven en hij kan alleen wat lokale media zo ver krijgen om daar verslag van te doen.
  woensdag 9 januari 2019 @ 04:44:48 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184292768
Los van Trump en zijn muurneurose, maar wat heeft de Democraten bezield om die ouwetjes als twee kastlijken achter een spreekstoel te zetten? Dit is gvd nog erger dan de Sovjetunie in zijn nadagen. :X
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184292901
kylegriffin1 twitterde op woensdag 09-01-2019 om 05:20:13 Both Manafort AND Rick Gates transferred data to Konstantin Kilimnik in 2016, NYT reports. Some of the data was developed by a private polling firm working for the campaign.Manafort asked that Kilimnik pass the data to Russian oligarch Oleg Deripaska. https://t.co/wuZMFK0r00 reageer retweet
Manafort Accused of Sharing Trump Campaign Data With Russian Associate
quote:
As a top official in President Trump’s campaign, Paul Manafort shared political polling data with a business associate tied to Russian intelligence, according to a court filing unsealed on Tuesday. The document provided the clearest evidence to date that the Trump campaign may have tried to coordinate with Russians during the 2016 presidential race.

Mr. Manafort’s lawyers made the disclosure by accident, through a formatting error in a document filed to respond to charges that he had lied to prosecutors working for the special counsel, Robert S. Mueller III, after agreeing to cooperate with their investigation into Russian interference in the election.

The document also revealed that during the campaign, Mr. Manafort and his Russian associate, Konstantin V. Kilimnik, discussed a plan for peace in Ukraine. Throughout the campaign and the early days of the Trump administration, Russia and its allies were pushing various plans for Ukraine in the hope of gaining relief from American-led sanctions imposed after it annexed Crimea from Ukraine.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184292930
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:44 schreef Ringo het volgende:
Los van Trump en zijn muurneurose, maar wat heeft de Democraten bezield om die ouwetjes als twee kastlijken achter een spreekstoel te zetten? Dit is gvd nog erger dan de Sovjetunie in zijn nadagen. :X
Schumer, Pelosi televised response becomes meme on social media
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184293204
Transcript:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://time.com/5497569/d(...)-address-transcript/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_184293249
Navratilova:
Martina twitterde op dinsdag 08-01-2019 om 04:02:19 I can tell you all this for sure- whatever ridiculous propaganda we were fed in then Czechoslovakia, which was mandated by Soviet Union- pales next to the lies being told and repeated by trump and his ilk. I am not kidding… trump truly trumps the communists. And that’s not easy reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 9 januari 2019 @ 06:53:18 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184293253
Het is nog steeds zo erg -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 januari 2019 @ 06:53:52 #20
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_184293259
Nou nou wát een speech mensen _O_

:')

Niks nieuws gehoord, poot stijf houden Dems en de middelvinger naar z’n muur aub
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_184293283
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 05:33:59 Thank you for soooo many nice comments regarding my Oval Office speech. A very interesting experience! reageer retweet
:') Hij heeft er zelf lol in gehad
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_184293526
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:44 schreef Ringo het volgende:
Los van Trump en zijn muurneurose, maar wat heeft de Democraten bezield om die ouwetjes als twee kastlijken achter een spreekstoel te zetten? Dit is gvd nog erger dan de Sovjetunie in zijn nadagen. :X
Ze zien er ook gewoon ontzettend evil uit. Dus wat dat betreft wel een perfect gezicht van de DNC :)
  woensdag 9 januari 2019 @ 08:19:07 #23
141482 Q.
JurassiQ
pi_184293984
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 06:56 schreef pullup het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 05:33:59 Thank you for soooo many nice comments regarding my Oval Office speech. A very interesting experience! reageer retweet
:') Hij heeft er zelf lol in gehad
En daar gaat het om in de United States of Trump! *O*
For great justice!
pi_184294157
Volgens mij vat David Frum het aardig samen:
https://www.theatlantic.c(...)mo&utm_medium=social
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 08:45:55 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184294300
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:44 schreef Ringo het volgende:
Los van Trump en zijn muurneurose, maar wat heeft de Democraten bezield om die ouwetjes als twee kastlijken achter een spreekstoel te zetten? Dit is gvd nog erger dan de Sovjetunie in zijn nadagen. :X
https://en.m.wikipedia.org/wiki/American_Gothic
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 08:55:05 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184294406
Anyway....

quote:
Fox News' Shep Smith fact-checks the #TrumpAddress: “Statistics show that there is less violent crime by the undocumented immigrant population than by the general population” https://t.co/o9PSnSHhPp
....begint Fox nu ook de leugens zat te worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184295001
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar wie verwacht er nu nog dat Trump ooit iets nuttigs gaat zeggen? Zo'n fact-check lijkt me vrij nutteloos je weet van tevoren al dat vrijwel alles wat hij zegt gelogen is. Kunnen de media niet een keer zo'n speech van hem boycotten. Lijkt me prachtig als hij aankondigt een belangrijke speech te gaan geven en hij kan alleen wat lokale media zo ver krijgen om daar verslag van te doen.
Het beste wapen schijnt nieuws met een comedy central-achtige beschouwing te zijn want daar heeft Trump zelf nogal een hekel aan. Gewone journalisme is te braaf en te makkelijk bruikbaar voor deze flauwekul.
pi_184295112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 08:55 schreef Ulx het volgende:
Anyway....

[..]

....begint Fox nu ook de leugens zat te worden?
Niet echt, Smith is gewoon een beetje een dissident op dat vlak.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_184295616
Vermoeiend voor de kijker was trouwens de lange inzet en faal-poging van Trump om op emotie te spelen in dat men de grensmuur zou willen omdat men in de eerste plaats van de eigen burgers houdt en de eigen burgers wil beschermen. Het is sowieso vermoeiend als Trump aan een quasi-emotioneel betoog wil beginnen omdat het enige dat 'm vermoedelijk echt raakt persoonlijke financiele verliezen zijn.

Een deskundige merkte trouwens laatst op dat door de historie heen Amerikaanse films en series er altijd een soort van dreigend kwaad is dat men zo weinig mogelijk menselijk probeert te maken en hoe eng het is dat je zo makkelijk de indianen als een van de westerns kunt vervangen door zombies in latere series die in de kern nog steeds spelen met dezelfde settings als westerns. Met de illegalen die zogenaamd de grens passeren wordt er door Trump ook een soort beeld neergezet van een zee van hersendode onmenselijke monsters die een bedreiging zijn voor gevoelige Amerikaanse families.

  woensdag 9 januari 2019 @ 10:24:55 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184295756
Iets wat ik niet snap is wat is nou precies de doelgroep die Trump probeert over te halen met die speech.

> Zijn stemmers waren al voor

> De republikeinen zijn al voor

> De democraten in de senaat veranderen niet van mening door deze speech (mag ik hopen)

Blijft over de 'gewone' democratische stemmer. Ik neem aan dat Trump probeert hen over te halen over het goede van een muur en zo druk probeert op de bouwen op de democraten in de politiek.

Maar er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus die druk maakt weinig uit nu (als er al uberhaupt gewone democratische kiezers overgehaald worden)

Dus ik heb geen idee...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 9 januari 2019 @ 10:35:41 #31
8783 gbm
Estd. 2001
pi_184295889
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iets wat ik niet snap is wat is nou precies de doelgroep die Trump probeert over te halen met die speech.

> Zijn stemmers waren al voor

> De republikeinen zijn al voor

> De democraten in de senaat veranderen niet van mening door deze speech (mag ik hopen)

Blijft over de 'gewone' democratische stemmer. Ik neem aan dat Trump probeert hen over te halen over het goede van een muur en zo druk probeert op de bouwen op de democraten in de politiek.

Maar er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus die druk maakt weinig uit nu (als er al uberhaupt gewone democratische kiezers overgehaald worden)

Dus ik heb geen idee...
Mja, ik ga voor een andere optie: Trump boeit het helemaal niet of die muur er nu wel of niet komt (anders had ie dat al eerder kunnen regelen en maakt zelf ook gebruik van illegale immigranten in z'n resorts/hotels) en gebruikt het alleen maar om z'n achterban te pleasen
pi_184296421
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iets wat ik niet snap is wat is nou precies de doelgroep die Trump probeert over te halen met die speech.

> Zijn stemmers waren al voor
Hij merkte in z'n laatste redevoering op de mensen te willen overtuigen om het congress aan te moedigen (vraag alleen niet hoe). Daar kun je niet zoveel mee.

quote:
> De republikeinen zijn al voor
nope, meer dan 75% is tegen

Less than 25% of Republicans in Congress endorse border wall funding in USA TODAY survey

quote:
> De democraten in de senaat veranderen niet van mening door deze speech (mag ik hopen)
Hij wil graag de zwarte piet van de ontstane situatie naar ze toeschuiven, maar het is toch echt de Trump-shutdown omdat zowel 75% van de Republikeinen als de Democraten de besprekingen zsm willen hervatten maar niet onder shut-down condities.

quote:
Blijft over de 'gewone' democratische stemmer. Ik neem aan dat Trump probeert hen over te halen over het goede van een muur en zo druk probeert op de bouwen op de democraten in de politiek.

Maar er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus die druk maakt weinig uit nu (als er al uberhaupt gewone democratische kiezers overgehaald worden)

Dus ik heb geen idee...
Zoals eerder gezegd, dit hele showtje is een wassen neus.

Trump houdt ervan om de schijnwerpers te pakken en dit is een prima opstap naar totalitaire macht onder een evt. noodtoestand waarin hij vrij of veel vrijer kan spelen. Ik hoop en ga niet er niet van uit dat hij het doet, maar hij vindt het absoluut fijn om met dit idee te flirten. A once in a lifetime opportunity en voor hem het grootste haalbare licht. Alle andere oplossingen staan momenteel in een staalmatpositie of lopen met gezichtsverlies af.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:15:00 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_184296495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:35 schreef gbm het volgende:

[..]

Mja, ik ga voor een andere optie: Trump boeit het helemaal niet of die muur er nu wel of niet komt (anders had ie dat al eerder kunnen regelen en maakt zelf ook gebruik van illegale immigranten in z'n resorts/hotels) en gebruikt het alleen maar om z'n achterban te pleasen
Dit dus en ze zijn er mee gepleased. Het is ook heel makkelijk. De doelgroep van Trump maakt het allemaal geen reet uit, als je maar wat tegen die buitenlanders doet. Daar komt het echt op neer. We hebben hier verder weinig last van Mexicanen, maar juichen dat men doet over een muur in de USA. Zij voelen zich eindelijk gehoord na jaren van weggeduwd te zijn, omdat hun ideeen te extreem zouden zijn. Daarnaast trekt internetdomheid ook aan. Als je ziet wat voor leugens er door individuele en kleine groepen wordt verspreid...

Geen van die personen vraagt zich af waarom een You Tube kanaal van iemand altijd over complotten gaat bijvoorbeeld. Alsof die ene gast met zijn amateurkanaal precies weet dat alle complotten waar zijn.. maar zijn klanten vreten het, dus gaat hij ermee door. Als hij ineens over bloemen gaat praten haakt zijn brood af.

Ik wil alleen maar aangeven dat extremisten nu ineens voet in de politiek hebben en nu de lat van het normale of toelaatbare aan het verleggen zijn. Die muur maakt hem ook weinig uit, hij weet wel dat dit hem nog onsterfelijker maakt bij extremisten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_184296614
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:44 schreef Ringo het volgende:
Los van Trump en zijn muurneurose, maar wat heeft de Democraten bezield om die ouwetjes als twee kastlijken achter een spreekstoel te zetten? Dit is gvd nog erger dan de Sovjetunie in zijn nadagen. :X
De VS verwordt tot een gerontocratie; Schumer, Pelosi en Trump zijn allemaal de pensioenleeftijd voorbij :')
pi_184296730
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 07:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ze zien er ook gewoon ontzettend evil uit. Dus wat dat betreft wel een perfect gezicht van de DNC :)
Ik vond het inhoudelijk een verademing na de speech van Trump.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:30:50 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184296778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:28 schreef archito het volgende:
Ik vond het inhoudelijk een verademing na de speech van Trump.
Dat geloof ik direct, maar de presentatie was om te huilen. Zo speel je Trump mooi in de kaart :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184296811
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:22 schreef J.B. het volgende:
De VS verwordt tot een gerontocratie; Schumer, Pelosi en Trump zijn allemaal de pensioenleeftijd voorbij :')
Als het kundige bestuurders zijn heb ik daar absoluut geen problemen mee. En de mix is zo gevarieerd dat er voor iedere kleur wel een kundige bestuurder bijzit.
pi_184296866
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar de presentatie was om te huilen. Zo speel je Trump mooi in de kaart :{.
Ik ben even z'n naam kwijt, maar die democraat die met Pelosi bij Trump was uitgenodigd vóór de shutdown zette Trump bij tijden wel voor blok, dat lijkt me een uitstekend tegenwicht. Alleen vind ik het triest dat het blijkbaar om het zoeken naar de juiste vorm moet gaan.
pi_184296875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ben even z'n naam kwijt, maar die democraat die met Pelosi bij Trump was uitgenodigd vóór de shutdown zette Trump bij tijden wel voor blok. Alleen vind ik het triest dat het blijkbaar om het zoeken naar de juiste vorm moet gaan.
Chuck Shumer, dezelfde Dem als de toespraak. ;)
pi_184296883
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar de presentatie was om te huilen. Zo speel je Trump mooi in de kaart :{.
Persoonlijk vond ik de rust die ze uitstraalden wel fijn, maar of dat in de VS werkt is de vraag idd.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:37:16 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_184296913
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar de presentatie was om te huilen. Zo speel je Trump mooi in de kaart :{.
Wat opzich al triest is natuurlijk. Maar ja als het om de inhoud ging dan was die Trump geen POTUS.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_184296923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:35 schreef archito het volgende:

[..]

Chuck Shumer, dezelfde Dem als de toespraak. ;)
Ik heb die toespraak helaas nog niet kunnen zien.

Die moet maar voor 2020 gaan lopen iig.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:45:17 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184297047
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik heb die toespraak helaas nog niet kunnen zien.

Die moet maar voor 2020 gaan lopen iig.
Zou wel een goede zijn an sich denk ik. Staat wel tegenover dat hij ook al 68 jaar oud is en niet geinteresseerd lijkt(?).
pi_184297098
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat opzich al triest is natuurlijk. Maar ja als het om de inhoud ging dan was die Trump geen POTUS.
POTUS zijn leek me altijd bestuurlijke zin een van de zwaarste functies waarbij je ontzettend veel dossierkennis moet bezitten en waar het halve land voor zou bedanken omdat het zowel mentaal als fysiek heel veel van een periode in je leven eist. Nu tijdens Trump z'n periode heb ik altijd het idee dat iemand aan de onderkant van de arbeidsmarkt daar ook prima kan zitten. Nog iets; iedereen hier kan zelfs zo even eenzelfde speech schrijven die Trump bijna letterlijk zo houdt. Daarmee is eigenlijk alles wel gezegd.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:50:01 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184297115
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij merkte in z'n laatste redevoering op de mensen te willen overtuigen om het congress aan te moedigen (vraag alleen niet hoe). Daar kun je niet zoveel mee.

[..]

nope, meer dan 75% is tegen

Less than 25% of Republicans in Congress endorse border wall funding in USA TODAY survey

[..]

Hij wil graag de zwarte piet van de ontstane situatie naar ze toeschuiven, maar het is toch echt de Trump-shutdown omdat zowel 75% van de Republikeinen als de Democraten de besprekingen zsm willen hervatten maar niet onder shut-down condities.

[..]

Zoals eerder gezegd, dit hele showtje is een wassen neus.

Trump houdt ervan om de schijnwerpers te pakken en dit is een prima opstap naar totalitaire macht onder een evt. noodtoestand waarin hij vrij of veel vrijer kan spelen. Ik hoop en ga niet er niet van uit dat hij het doet, maar hij vindt het absoluut fijn om met dit idee te flirten. A once in a lifetime opportunity en voor hem het grootste haalbare licht. Alle andere oplossingen staan momenteel in een staalmatpositie of lopen met gezichtsverlies af.
Bedankt voor de inzichten. goede punten inderdaad.

Het lijkt er zo wel op dat de shutdown nog vrij lang kan gaan duren...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184297156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zou wel een goede zijn an sich denk ik. Staat wel tegenover dat hij ook al 68 jaar oud is en niet geinteresseerd lijkt(?).
Trump is ook al oud en qua charisma zou hij zowel Trump als Pence kunnen verslaan.
  woensdag 9 januari 2019 @ 11:54:29 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184297202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Trump is ook al oud en qua charisma zou hij zowel Trump als Pence kunnen verslaan.
Zijn speech in de senaat na het afschieten van het vernielen van de ACA door McCain vond ik wel goed. In ieder geval een leider die oprecht samenwerking en 'regular order' lijkt te propageren (hoewel dat natuurlijk wel meer vanzelfsprekend is als je in de minderheid bent). Dat zijn an sich zaken waar Amerikanen in polls van aan geven belangrijk te vinden. Echter is dat vaak niet terug te zien bij de mensen die ze verkiezen... dus weet niet helemaal goed of het iets waard is.
pi_184297242
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iets wat ik niet snap is wat is nou precies de doelgroep die Trump probeert over te halen met die speech.

> Zijn stemmers waren al voor

> De republikeinen zijn al voor

> De democraten in de senaat veranderen niet van mening door deze speech (mag ik hopen)

Blijft over de 'gewone' democratische stemmer. Ik neem aan dat Trump probeert hen over te halen over het goede van een muur en zo druk probeert op de bouwen op de democraten in de politiek.

Maar er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus die druk maakt weinig uit nu (als er al uberhaupt gewone democratische kiezers overgehaald worden)

Dus ik heb geen idee...
Lange-termijn strategie? De argumenten (drugsmokkel, misdrijven gepleegd door illegalen) "officieel maken", het begin van een campagne waar de democraten voor elk nieuw voorval (onderschepte drugs, moord of ongeluk veroorzaakt door een illegaal) verantwoordelijk gesteld worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 9 januari 2019 @ 12:13:27 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184297592
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lange-termijn strategie? De argumenten (drugsmokkel, misdrijven gepleegd door illegalen) "officieel maken", het begin van een campagne waar de democraten voor elk nieuw voorval (onderschepte drugs, moord of ongeluk veroorzaakt door een illegaal) verantwoordelijk gesteld worden?
Dat betekend wel dat ie op de korte termijn toch een budget bill moet gaan ondertekenen, zonder muur, om de overheid weer te openen. Tenzij hij echt maanden gaat volhouden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184298338
Rosenstein out?
pi_184298780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:46 schreef Klaphark het volgende:
Rosenstein out?
Wat je normaal in zo'n post plaatst is een bron :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:11:35 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184298878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat je normaal in zo'n post plaatst is een bron :')
Terecht punt. Hier: https://abcnews.go.com/be(...)al/story?id=60252611
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 januari 2019 @ 13:13:25 #53
408813 crew  trein2000
pi_184298920
quote:
Ah, de periodieke soap is weer begonnen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184298992
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iets wat ik niet snap is wat is nou precies de doelgroep die Trump probeert over te halen met die speech.

> Zijn stemmers waren al voor

> De republikeinen zijn al voor

> De democraten in de senaat veranderen niet van mening door deze speech (mag ik hopen)

Blijft over de 'gewone' democratische stemmer. Ik neem aan dat Trump probeert hen over te halen over het goede van een muur en zo druk probeert op de bouwen op de democraten in de politiek.

Maar er zijn voorlopig geen verkiezingen, dus die druk maakt weinig uit nu (als er al uberhaupt gewone democratische kiezers overgehaald worden)

Dus ik heb geen idee...
Z'n base. Zoals Kijkertje zei, en gisteravond ook bij Lawrence O'Donnell op msnbc voorbij kwam, was dit een fundraising speech. Blijkbaar ging er vooraf een mail naar mensen om voor 9pm een bedrag bij elkaar te krijgen, en naderhand nog eentje.

https://thehill.com/homen(...)al-address-on-border

Het was de speech van willekeurige rallies, ietsjes toned down, maar er is niks nieuws gezegd. Democraten en republikeinen die al tegen waren ga je er niet mee overhalen, dus dan blijft z'n eigen groep over, denk ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:31:05 #55
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184299256
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah, de periodieke soap is weer begonnen?
Lastig te zeggen. Heb er nog niet echt wat over kunnen lezen.
pi_184299383
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2019 06:56 schreef pullup het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 05:33:59 Thank you for soooo many nice comments regarding my Oval Office speech. A very interesting experience! reageer retweet
:') Hij heeft er zelf lol in gehad
Waarschijnlijk ook de eerste president ooit die het geven van zo'n speech vanuit the oval office opzichzelf een interessante ervaring vond en dat meedeelt.
pi_184299464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 04:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar wie verwacht er nu nog dat Trump ooit iets nuttigs gaat zeggen? Zo'n fact-check lijkt me vrij nutteloos je weet van tevoren al dat vrijwel alles wat hij zegt gelogen is. Kunnen de media niet een keer zo'n speech van hem boycotten. Lijkt me prachtig als hij aankondigt een belangrijke speech te gaan geven en hij kan alleen wat lokale media zo ver krijgen om daar verslag van te doen.
Het zal moeilijk te verkopen zijn als de pers die als controlerend medium werkt er niet meer bij is. Maar als hij te ver gaat en er is een correct punt dat moeten ze dat wel unaniem doen, anders gaat Fox er met de eer vandoor.
pi_184301378
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_184302256
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 15:36:05 Billions of dollars are sent to the State of California for Forrest fires that, with proper Forrest Management, would never happen. Unless they get their act together, which is unlikely, I have ordered FEMA to send no more money. It is a disgraceful situation in lives & money! reageer retweet
Forrest County, Mississippi; Forrest, Illinois... maar geen Forrest in Californië...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 16:24:32 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184302400
quote:
Heads up: Deputy AG Rosenstein has signaled to other officials he would leave when he was satisfied that Mueller’s investigation was either complete or close enough to completion that it was protected - @evanperez reporting https://t.co/Gqbsd93DuT
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184302450
Wat doet deze meuk op de front page van Fox:

quote:
If only things were as simple as they appear. In fact, the Democrats' refusal even to consider any kind of border barrier and other serious measures illustrates that the dispute is merely a proxy for the real issue dividing the nation: 2016.

Like generals fighting the last war, Nancy Pelosi and Chuck Schumer are fixated on the last presidential election. Their refusal to let it go and get on with governing in a divided Congress is a shameful sign of how radical their party has become since Trump's election.
https://www.foxnews.com/o(...)till-hung-up-on-2016

De Democraten doen moeilijk over de WALL omdat ze nog steeds niet over het verlies van 2016 zijn, is dat het sterkste argument? :')
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 16:37:46 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184302667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 15:36:05 Billions of dollars are sent to the State of California for Forrest fires that, with proper Forrest Management, would never happen. Unless they get their act together, which is unlikely, I have ordered FEMA to send no more money. It is a disgraceful situation in lives & money! reageer retweet
Forrest County, Mississippi; Forrest, Illinois... maar geen Forrest in Californië...
Dus als er doden vallen omdat FEMA niet hielp is het zijn verantwoordelijkheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184302675
He cares so much for the people on the inside! :')



ddale8 twitterde op woensdag 09-01-2019 om 16:28:27 The federal government controls more of California’s forests than the state - and big recent wildfires there were not forest fires. There’s a lot of legit criticism of both fed and state under-maintenance (https://t.co/fOHK7ioOej), but experts say Trump is wildly misinformed. https://t.co/byXc7rGA01 reageer retweet
ddale8 twitterde op woensdag 09-01-2019 om 16:31:35 Also, obviously, this is the president saying he will have his government not help disaster victims because he doesn’t like the decisions of their state officials. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_184302697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 15:36:05 Billions of dollars are sent to the State of California for Forrest fires that, with proper Forrest Management, would never happen. Unless they get their act together, which is unlikely, I have ordered FEMA to send no more money. It is a disgraceful situation in lives & money! reageer retweet
Forrest County, Mississippi; Forrest, Illinois... maar geen Forrest in Californië...
klik om te spelen
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_184303213
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:33:02 #66
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_184303575
quote:
Dank. Had haar nog niet horen spreken. Ze is intelligent, welbespraakt, energiek en aantrekkelijk.

Republikeinen... Berg je maar.
Op het scherp van de snede.
  woensdag 9 januari 2019 @ 17:36:13 #67
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_184303614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:18 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-01-2019 om 15:36:05 Billions of dollars are sent to the State of California for Forrest fires that, with proper Forrest Management, would never happen. Unless they get their act together, which is unlikely, I have ordered FEMA to send no more money. It is a disgraceful situation in lives & money! reageer retweet
Forrest County, Mississippi; Forrest, Illinois... maar geen Forrest in Californië...
Wel zat bossen, waarvan ruim het grootste gedeelte federaal. Dus die vallen onder Trump. Disgraceful!
pi_184303649
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wel zat bossen, waarvan ruim het grootste gedeelte federaal. Dus die vallen onder Trump. Disgraceful!
Maar hij noemt nergens bossen, heeft het alleen over iets of iemand met de naam Forrest :'(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 17:44:52 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184303767
quote:
"The White House seems to move the goal post. Every time they come with a proposal they walk away from it. Pretty soon these goals posts won't even be in the stadium," Speaker Nancy Pelosi says when asked if Democrats would negotiate on border security https://t.co/vaEuFDYovx https://t.co/f31oooUZnK
Goed punt. Het is volkomen onduidelijk waar het WH nou mee bezig is. Het lijkt alsof Trump geen deals wil sluiten. Waarschijnlijk vanuit zijn zero-sum achyergrond. Alles is een wedstrijd. Iets dat goed is voor de Dems is per definitie slecht voor Trump. Daar valt natuurlijk geen deal mee te sluiten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184304023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:33 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dank. Had haar nog niet horen spreken. Ze is intelligent, welbespraakt, energiek en aantrekkelijk.

Republikeinen... Berg je maar.
Pittig dametje :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:11:59 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184304267
quote:
House Democrats have quietly sent dozens of letters in recent weeks seeking documents and testimony from Trump’s businesses, his campaign and his admin, setting the table for investigations that could reach the center of his presidency. https://t.co/7kzmPdbmQX
}>

Ik denk dat Trump de overheid gewoon gesloten houdt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184304342
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:33 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dank. Had haar nog niet horen spreken. Ze is intelligent, welbespraakt, energiek en aantrekkelijk.

Republikeinen... Berg je maar.
Mooi is ook dat ze nogal als een rode lap werkt op boze republikeinse incels.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door trein2000 op 09-01-2019 23:46:18 (Spoiler) ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 18:58:01 #73
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184304948
quote:
"I think they have been terrific, these are terrific patriots, a lot of them agree with what I'm doing," President Trump claims when asked by ABC News' @jonkarl about furloughed federal workers who haven't been paid during the shutdown https://t.co/vaEuFDYovx https://t.co/V76PnVQCde
Ik denk juist dat er niet veel mensen blij zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 19:21:23 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184305426
quote:
President Trump says he has the "absolute right" to call for a national emergency on border security, adding that his threshold for calling one is "if I can't make a deal with people that are unreasonable" https://t.co/ltq5VgywVn https://t.co/sJMVkSArih
Kortom: "Als ik mijn zin niet krijg ben jij onredelijk en dan zeg ik dat het een crisis is en doe ik het alsnog!"

Meneer de Dealmaker-in-Chief, laat me niet lachen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 januari 2019 @ 19:32:41 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184305631
Los van de absurditeit van een noodtoestand zonder dat er echt een grond voor is, is het ook wat raar dat de nood kennelijk zo hoog is dat dan maar eens eerst jarenlang gebouwd moet gaan worden.
pi_184306009
Dit stuk op Vox was ook wel aardig:
https://www.vox.com/2019/(...)h-immigration-border

Trump heeft een heel beperkt retorisch repertoire.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184306060
thedailybeast twitterde op woensdag 09-01-2019 om 19:01:05 WATCH: Trump argues that we need a border wall to stop migrants just driving right across in their "unbelievable vehicles... stronger, bigger, and faster vehicles than our police have, than ICE has" https://t.co/b04eEKuL0I reageer retweet
Trump gaat dit nog maanden volhouden zo.
pi_184306161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:52 schreef Nintex het volgende:
thedailybeast twitterde op woensdag 09-01-2019 om 19:01:05 WATCH: Trump argues that we need a border wall to stop migrants just driving right across in their "unbelievable vehicles... stronger, bigger, and faster vehicles than our police have, than ICE has" https://t.co/b04eEKuL0I reageer retweet
Trump gaat dit nog maanden volhouden zo.
En dan?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184306215
Geef de man zijn stalen hek dan gaat hij weer golfen.

Of zie hoe de hele uitrol van Democrat campagnes in de deadzone van Donald J. Trump gezogen worden. :')
pi_184306251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:59 schreef Nintex het volgende:
Geef de man zijn stalen hek dan gaat hij weer golfen.

Allebei ontiegelijke geldverspilling.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_184306255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:59 schreef Nintex het volgende:
Geef de man zijn stalen hek dan gaat hij weer golfen.

Of zie hoe de hele uitrol van Democrat campagnes in de deadzone van Donald J. Trump gezogen worden. :')
Ik heb geen idee wat je hier nou weer bij elkaar fantaseert, maar je realiseert je dat maanden shutdown gewoon betekent dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de grens hun werk ook zullen neerleggen omdat ze geen loon ontvangen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184306336
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:59 schreef Nintex het volgende:
Geef de man zijn stalen hek dan gaat hij weer golfen.

Of zie hoe de hele uitrol van Democrat campagnes in de deadzone van Donald J. Trump gezogen worden. :')
Is er ergens een specificatie van de kosten van zijn Wall te vinden?
Ben wel benieuwd waar hij die 5,nogwat miljard vandaan heeft en hoe het kan dat een betonnen- en een stalen muur even duur zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_184306379
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je hier nou weer bij elkaar fantaseert, maar je realiseert je dat maanden shutdown gewoon betekent dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de grens hun werk ook zullen neerleggen omdat ze geen loon ontvangen?
En jij denkt dat Donald J. Trump die troep dan gaat opruimen? :')

"Jammer dat de grens gewoon open is jongens, hadden jullie maar die muur moeten betalen"

_O-

Republikeinen zijn allang blij dat Trump die state of emergency wil uitroepen en zo die muur wil gaan bouwen. Dan kan de overheid weer open, zeggen ze 'foei Donald' en kan het hele circus weer door.
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:09:47 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184306446
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:07 schreef Nintex het volgende:
Republikeinen zijn allang blij dat Trump die state of emergency wil uitroepen en zo die muur wil gaan bouwen. Dan kan de overheid weer open, zeggen ze 'foei Donald' en kan het hele circus weer door.
Bij absentie daarvan zijn we het wel eens dat de republikeinen zullen buigen toch? Ze waren nota bene al eerder akkoord met een spending bill zonder die onzin.
pi_184306453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

En jij denkt dat Donald J. Trump die troep dan gaat opruimen? :')

"Jammer dat de grens gewoon open is jongens, hadden jullie maar die muur moeten betalen"

_O-

Republikeinen zijn allang blij dat Trump die state of emergency wil uitroepen en zo die muur wil gaan bouwen. Dan kan de overheid weer open, zeggen ze 'foei Donald' en kan het hele circus weer door.
Nee ik denk vrij weinig positiefs over Trump. Veel meer dan een loze bralaap is het niet. Maar dat is volstrekt bezijden het punt natuurlijk. Het punt is dat Trump helemaal niet geïnteresseerd is in grensbewaking of veiligheid, maar als een kortzichtig verwend kind zijn zinnen het gezet op een ineffectief bouwprojectje van vele jaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184306529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bij absentie daarvan zijn we het wel eens dat de republikeinen zullen buigen toch? Ze waren nota bene al eerder akkoord met een spending bill zonder die onzin.
Als Trump een state of emergency uitroept wel ja, maar dan kan hij nog het tekenen van die wet om de overheid te openen enorm vertragen, omdat hij te druk is met zijn noodtoestand.
pi_184306533
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je hier nou weer bij elkaar fantaseert, maar je realiseert je dat maanden shutdown gewoon betekent dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de grens hun werk ook zullen neerleggen omdat ze geen loon ontvangen?
Is Homeland Security niet uitgezonderd van de shutdown?
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:16:36 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184306631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als Trump een state of emergency uitroept wel ja, maar dan kan hij nog het tekenen van die wet om de overheid te openen enorm vertragen, omdat hij te druk is met zijn noodtoestand.
Een pocket veto zou wel een interessante case zijn. Dat zou de boel inderdaad wel flink oprekken, maar lijkt me politiek lastig houdbaar.
pi_184306665
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Is Homeland Security niet uitgezonderd van de shutdown?
https://www.livingstonint(...)vernment-shuts-down/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184306676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een pocket veto zou wel een interessante case zijn. Dat zou de boel inderdaad wel flink oprekken, maar lijkt me politiek lastig houdbaar.
Het hoeft niet lang te duren. Het kan gewoon zijn dat zij bijv. op woensdag ergens voor stemmen en hij besluit om het een week of 2 later pas te tekenen na wat tripjes richting de grens en een bezoekje aan de Mar-a-lago.
pi_184306695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:18 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het hoeft niet lang te duren. Het kan gewoon zijn dat zij bijv. op woensdag ergens voor stemmen en hij besluit om het een week of 2 later pas te tekenen na wat tripjes richting de grens en een bezoekje aan de Mar-a-lago.
Maar nogmaals, wat denk je dat daarmee bereikt wordt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:21:15 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184306729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:18 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het hoeft niet lang te duren. Het kan gewoon zijn dat zij bijv. op woensdag ergens voor stemmen en hij besluit om het een week of 2 later pas te tekenen na wat tripjes richting de grens en een bezoekje aan de Mar-a-lago.
Zelfs als je het inhoudelijk echt in allerlei opzichten met Trump eens bent hè, hoe kun je het ooit een goed idee vinden om een bewuste vertragingstactiek toe te passen om noodzakelijke diensten nog een tijdje dicht te houden, mensen zonder inkomen te laten zitten etc. Wie is daar in vredesnaam bij gebaat?

'Dat het kan' is geen argument om het ook te doen hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184306755
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is er ergens een specificatie van de kosten van zijn Wall te vinden?
Ben wel benieuwd waar hij die 5,nogwat miljard vandaan heeft en hoe het kan dat een betonnen- en een stalen muur even duur zijn.
pi_184306769
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wat denk je dat daarmee bereikt wordt?
Dan kan Trump van dichtbij zien dat die "crisis" wel meevalt als zijn personeel toch niet blijkt te bestaan uit verkrachters en moordenaars.
pi_184306834
Geen geld om de lonen van security op vliegvelden uit te betalen, maar hier vinden ze wel geld voor:
quote:
Trump administration to restaff key wildlife refuges to continue hunts

The Trump administration plans to restaff 38 wildlife refuges during the government shutdown, in order to continue to provide “opportunities, including hunting."

Principal deputy director of the Fish and Wildlife Service (FWS) Margaret Everson announced to staff Tuesday that some furloughed staff will be brought back to open the refuges in order to protect jeopardized natural resources.

“While many of our refuges have remained accessible, but not staffed, the extended lapse in federal appropriations is impacting both our ability to serve the public and to protect natural resources under our care in some places,” Everson wrote in the email obtained by the Associated Press. The Hill confirmed the report.

The agency plans to pull from “previously appropriated funds” to pay staff, Everson said. It is unclear what specific funding she referred to.

“For the next 30 days, using previously appropriated funds, we will bring back a limited number of employees to resume work on high priority projects and activities that support the Service’s mission and meet the public’s desire for access to Refuge lands,” Everson said.
https://thehill.com/polic(...)-refuges-to-continue
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:28:51 #96
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_184306892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Los van de absurditeit van een noodtoestand zonder dat er echt een grond voor is, is het ook wat raar dat de nood kennelijk zo hoog is dat dan maar eens eerst jarenlang gebouwd moet gaan worden.
Het zet de poort openen (no pun intended) om ook een noodtoestand uit te roepen om klimaatverandering aan te pakken.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 9 januari 2019 @ 20:33:13 #97
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_184306976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:28 schreef Montov het volgende:

[..]

Het zet de poort openen (no pun intended) om ook een noodtoestand uit te roepen om klimaatverandering aan te pakken.
En het per decreet aanpakken van het vele onnodig lijden en vroegtijdig sterven door het falende gezondheidszorgbeleid. Bij nader inzien zo gek nog niet. :P
pi_184307674
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar nogmaals, wat denk je dat daarmee bereikt wordt?
Waarom moet er iets bereikt worden?

https://thehill.com/homenews/administration/424356-trump-fundraising-on-national-address-on-border

quote:
President Trump is fundraising off his national prime-time address Tuesday focused on the border amid the ongoing partial government shutdown.

Trump in an email Tuesday afternoon asked supporters to donate to his "Official Secure the Border Fund" through the Trump Make America Great Again Committee, a joint fundraising committee for the Trump campaign and the Republican National Committee.
Iets bereiken is een leuke bijzaak. Het gaat om de aandacht, het systeem slopen en geld verdienen.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 januari 2019 @ 21:05:02 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_184307733
Waarom was je dan niet voor HRC?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_184307748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:05 schreef Ulx het volgende:
Waarom was je dan niet voor HRC?
Dan hadden we nu in WW3 gezeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')