abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:55:39 #251
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184278972
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Nee eerder bevestiging bij elkaar zoeken dat ze toch echt niet abject bezig zijn.
Het erge is eigenlijk nog dat ze voor zichzelf vinden dat ze 'hun werk' doen en 'het beste met je voor hebben' als ze zeggen dat God homoseksualiteit/ seks voor het huwelijk/ het dragen van broeken niet accepteert.

Dan zijn ze oprecht goed en medemenselijk bezig.
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
pi_184278974
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij echt moedwillig je best om het niet te snappen.

Molurus snapte meteen wat ik bedoelde.
ik snap wel wat je bedoelt, maar snap jij wat ik bedoel *)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:56:31 #253
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_184278984
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik snap wel wat je bedoelt, maar snap jij wat ik bedoel *)
Ik snap dat je aan het trollen bent.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_184278992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik snap dat je aan het trollen bent.
O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_184279028
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee eerder bevestiging bij elkaar zoeken dat ze toch echt niet abject bezig zijn.
Uiteraard.

Misschien moeten ze binnenkort ook maar weer even de barricades op voor onderdrukte Christenen wereldwijd.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 13:59:20 #256
167383 Molurus
the talking snake
pi_184279036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent gezond of er is wat mis gegaan bij je ontwikkeling. Niks grijs gebied.
Ik zou haast zeggen dat je een Christen bent. Erg wetenschappelijk is wat je hier zegt in elk geval niet.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184279039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensen die je erop aanspreken dat je misschien gewoon wel respectvol moet doen tegen die dorpsgenoot die geen hetero is. Wat een schande!!
Respectvol is (als christen) roepen dat het prima is dat je homo bent en dat je de homoseks aanmoedigt? Het moet niet gekker worden nog even en het is niet respectvol als ze niet mee gaat seksen.
quote:
Nee die dorpsgenoot moet maar gewoon zn gevoelens onderdrukken en maar ergens uit het zicht op een obscure parkeerplaats aan zn gerief komen. Zolang er maar niets van gezegd wordt door de rest van het land.
Die dorpsgenoot moet niets. Waarom moet hij aan zijn gerief komen als hij homoseks als zondig ziet? Gek dat je alleen maar bezorgd bent over de "homo" die vind dat er niets mis mee is. Hoe zie je de "homo" die zich wel aan de Bijbelse voorschriften houdt? Zijn dat "verraders" voor je en zijn ze ziek in hun hoofd? :?
pi_184279093
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is toch echt wel ff een stukkie genuanceerder dan dat. :)
Maar hey, nuance is voor mietjes! ;)

[..]

Wat bedoel je met 'als het puntje bij paaltje komt'? :D En waarom zou dat een geloofsovertuiging zijn en niet een persoonlijke?

Als iemand een hekel heeft aan homo's en een moslims is maar nooit naar de moskee gaat, ligt het dan aan de islam?
Als iemand een hekel heeft aan homo's en christelijk is maar nooit naar de kerk gaat, ligt het dan aan het christendom?
Als iemand een hekel heeft aan homo's en zijn ouders zijn moslim, ligt het dan aan de islam?
Als iemand een hekel heeft aan homo's en zijn ouderz zijn christen, ligt het dan aan het chrsitendom?

Kortom, wanneer ligt 'homo's niet welkom vinden' aan het geloof en wanneer aan de persoonlijke opvatting? En ligt die lijn bij een autochtoon op dezelfde plek als bij een allochtoon?
Persoonlijke overtuigingen staan los van geloofsovertuigingen. Daarnaast stelt binnen de islam een persoonlijke overtuiging geen hout voor wanneer er een beroep gedaan wordt op je geloofsovertuiging. Wederom zal dan weer het overgrote deel van de moslims (al dan niet volgens de leer gedwongen) meegaan met de geloofsovertuiging. In tegenstelling tot de christen waar het overgrote deel zich niet (meer) laat dwingen door een beroep op de geloofsovertuiging.

Kees van der Staay zal dus met zijn reli-clubje en de ondertekening van de Nashville verklaring nauwelijks invloed kunnen uitoefenen op de rest van de christenen.

De hele heisa is daarom echt een storm in een vingerhoedje, en aangifte pathetisch en hypocriet.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
pi_184279131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:59 schreef up7 het volgende:

[..]

Respectvol is (als christen) roepen dat het prima is dat je homo bent en dat je de homoseks aanmoedigt? Het moet niet gekker worden nog even en het is niet respectvol als ze niet mee gaat seksen.

[..]

Die dorpsgenoot moet niets. Waarom moet hij aan zijn gerief komen als hij homoseks als zondig ziet?
Hoe kan hij het gewoon doen als hij het als zondig ziet? Heb je het nu over 1 of 2 personen?

quote:
Gek dat je alleen maar bezorgd bent over de "homo" die vind dat er niets mis mee is. Hoe zie je de "homo" die zich wel aan de Bijbelse voorschriften houdt? Zijn dat "verraders" voor je en zijn ze ziek in hun hoofd? :?
Het is een beetje hetzelfde als die Christen die zich aan strenge voorschriften van een streng moslimland houdt, je kunt dat vrijwillig doen of om andere redenen. Your call.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 14:17:51 #260
116015 SicSicSics
pi_184279371
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:02 schreef Montagui het volgende:
Persoonlijke overtuigingen staan los van geloofsovertuigingen. Daarnaast stelt binnen de islam een persoonlijke overtuiging geen hout voor wanneer er een beroep gedaan wordt op je geloofsovertuiging. Wederom zal dan weer het overgrote deel van de moslims (al dan niet volgens de leer gedwongen) meegaan met de geloofsovertuiging. In tegenstelling tot de christen waar het overgrote deel zich niet (meer) laat dwingen door een beroep op de geloofsovertuiging.
En waar haal je die wijsheid vandaad? :D

50% van 'de moslims' gaat niet naar de moskee. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat 'Het overgrote deel van "de moslims" ' zal kiezen voor 'de geloofsovertuiging'.

I call bullshit.
quote:
Kees van der Staay zal dus met zijn reli-clubje en de ondertekening van de Nashville verklaring nauwelijks invloed kunnen uitoefenen op de rest van de christenen.
Ik zie hier ook nog geen homo's van de daken vliegen, dus de invloed van een radicale imam is niet anders ...

quote:
De hele heisa is daarom echt een storm in een vingerhoedje, en aangifte pathetisch en hypocriet.
Niet minder of meer hypocriet dan de twee maten waar jij mee meet. ;)
Fine, fuck you then!
Gay! MohMi O+
pi_184279499
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

50% van 'de moslims' gaat niet naar de moskee. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat 'Het overgrote deel van "de moslims" ' zal kiezen voor 'de geloofsovertuiging'.

I call bullshit.
Same.
quote:
Ik zie hier ook nog geen homo's van de daken vliegen, dus de invloed van een radicale imam is niet anders ...
Oh, gaat het nu ineens over 'hier'?
quote:
Niet minder of meer hypocriet dan de twee maten waar jij mee meet. ;)
Oneens.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2019 @ 14:34:22 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184279617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen dat je een Christen bent. Erg wetenschappelijk is wat je hier zegt in elk geval niet.
Transgenders zijn bijna uitsluitend 100% gezonde personen, jouw plaatje heeft daar geen zak mee te maken. Dat plaatje zijn mensen met een aandoening, dat zijn geen transgenders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184279664
Enkele procenten van de Nederlandse Christenen onderschrijven dit schijnbaar big deal.

Ophef over de neergang in dit gedachte goed is best raar.

Wees blij ofzo...

Bijna 100% gezond ?? . Iig alles wat ik erover hoor of lees geeft een ander beeld.

https://www.google.nl/url(...)PjcVdei1GpNVQ-MIxA7g

[ Bericht 10% gewijzigd door SuzieQ89 op 08-01-2019 14:59:45 ]
pi_184280086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoe kan hij het gewoon doen als hij het als zondig ziet? Heb je het nu over 1 of 2 personen?
Je bedoelt dat als je iets als zondig ziet dat je die zonden niet meer kunt plegen? Ik geloof niet dat mensen zo in elkaar steken. Nu is het wel zo dat een zonde als zonde zien bevorderlijk is voor het niet plegen van die zonde maar een vaststaand gegeven is het niet.
quote:
Het is een beetje hetzelfde als die Christen die zich aan strenge voorschriften van een streng moslimland houdt, je kunt dat vrijwillig doen of om andere redenen. Your call.
Dat je het niet vrijwillig doet wil natuurlijk nog niet zeggen dat je het niet verwelkomt. Dat geldt overigens net zo goed voor moslims of joden in zo'n omgeving. Dat er binnen een samenleving minder (openbare) verleidingen zijn om te zondigen en er ruimte is voor een traditioneel christelijk of joods belijden van je religie zullen velen als een bescherming van hun gebruiken zien.

Dat zo'n levenswijze bevorderlijk is voor het huwelijk (tussen man en vrouw) en tot meer kinderen leidt dan andere levenswijzen is ook helder. Het is politiek correct om te stellen dat homo's geboren worden maar daaruit volgt in feite dat er ook meer homo's geboren zullen worden in een traditionele samenleving dan in de zogenaamd inclusieve 'regenboog' samenleving. In mijn ogen is dat slechts een fantasie die nog verder weg staat van de mens dan de zogenaamde "sprookjesboeken" van gelovigen.

Ik ben meer en meer overtuigd dat het enige wat degenen prettig vinden van de regenboog-coalitie het geboortecijfer is. Het past goed in het nihilistische 'mens als plaag'-ideologie die meer en meer vat lijkt te krijgen op onze samenleving(en).
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:17:08 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184280281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 13:59 schreef up7 het volgende:

[..]

Er wordt van jou niets anders verwacht dan dat je die dorpsgenoot niet als tweederangs burger gaat behandelen omdat hij een andere geaardheid heeft.

Maar blijkbaar is het heel onredelijk om dat te vinden en een schande dat mensen er op worden aangesproken!

quote:
Die dorpsgenoot moet niets. Waarom moet hij aan zijn gerief komen als hij homoseks als zondig ziet? Gek dat je alleen maar bezorgd bent over de "homo" die vind dat er niets mis mee is. Hoe zie je de "homo" die zich wel aan de Bijbelse voorschriften houdt? Zijn dat "verraders" voor je en zijn ze ziek in hun hoofd? :?
Nee hoor, als die homo zijn eigen geaardheid wil ontkennen mag dat. Het wordt pas een probleem wanneer hij dat gaat doen uit angst voor uitsluiting. Iets wat jij blijkbaar allemaal prima vind.
pi_184280312
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 14:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je trekt een verkeerde conclusie uit de cijfers waarom een groot deel van de moslims niet naar de moskee gaan. Waar haal je het vandaan dat zij 'de geloofsovertuiging' zouden verwerpen als het puntje bij paaltje komt? Wat weet jij ervan wat de motieven zijn om in Nederland niet of nauwelijks naar een moskee te gaan?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:25:57 #267
116015 SicSicSics
pi_184280395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:19 schreef up7 het volgende:
Je trekt een verkeerde conclusie uit de cijfers waarom een groot deel van de moslims niet naar de moskee gaan. Waar haal je het vandaan dat zij 'de geloofsovertuiging' zouden verwerpen als het puntje bij paaltje komt? Wat weet jij ervan wat de motieven zijn om in Nederland niet of nauwelijks naar een moskee te gaan?
Dat zeg ik dan ook niet. ;) Ik zeg alleen dat je ook niet zomaar kan zeggen dat 'Het overgrote deel van "de moslims" ' zal kiezen voor 'de geloofsovertuiging'.

Sowieso niet als je ook niet even 'de moslim' definieert, en 'de geloofsovertuiging' ...
Fine, fuck you then!
Gay! MohMi O+
pi_184280707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er wordt van jou niets anders verwacht dan dat je die dorpsgenoot niet als tweederangs burger gaat behandelen omdat hij een andere geaardheid heeft.

Maar blijkbaar is het heel onredelijk om dat te vinden en een schande dat mensen er op worden aangesproken!
:? Stel ik woonde ook in zo'n dorp en ik zeg homoseks is fout, hoe wordt daarmee die dorpsgenoot als tweederangs burger behandelt? Wordt zijn 'safe space' bruut teniet gedaan? Jouw argument gaat net zo goed op hen die zeggen dat homoseks prima is. Worden de SGP-christenen dan niet net zo goed als tweederangs burger behandelt (buiten de bible belt)? Het is dus een non-argument wat je maakt. De gronden waarop mensen er schande van spreken is simpelweg krom. Het duidt meer op een emotionele reactie dan een rationele.
quote:
Nee hoor, als die homo zijn eigen geaardheid wil ontkennen mag dat. Het wordt pas een probleem wanneer hij dat gaat doen uit angst voor uitsluiting. Iets wat jij blijkbaar allemaal prima vind.
Iedereen heeft recht om niet uitgesloten te worden? Genoeg moslims die hun hoofddoek niet opdoen of hun baard niet laten staan uit angst voor uitsluiting. Wat is de minister toch stil wanneer die terug de kast in "moeten". Laten we het maar niet hebben over de moslima's die een sluier aan willen. Maar die worden niet vertroeteld zoals de "homo" die uit de kast komt of een moslima die haar sluier of hoofddoek wegdoet of de ex-moslim die zijn geloof afzweert of de christen die zijn geloof telkens "aanpast". Kom op Kees, doe nou gewoon mee. 8)7

De SGP heeft zich al gigantisch aangepast over de jaren en komt nu eigenlijk wat laat met dit (tegen)geluid(je). Dat krijgt je als je in je eigen bubbel zit en je vooral druk maakt om de moslimmigranten in het land. Eens kijken hoe lang ze dit nog vol gaan houden voordat de regenboogvlag ook in de biblebelt arriveert.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:51:55 #269
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184280847
Kees van der Staaij was in de ogen van veel mensen altijd een ''knuffelgrefo''. Een ietwat stijve man met keurige grapjes, ietwat excentriek maar wel betrouwbaar en recht voor zijn raap.

Nu merken ze dat hij nog steeds een echte zwartekous is en voelen ze zich verraden. ''Kees wat zeg je nu allemaal''? :')

Gewoon na´viteit...
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:53:27 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184280873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:43 schreef up7 het volgende:

[..]

:? Stel ik woonde ook in zo'n dorp en ik zeg homoseks is fout, hoe wordt daarmee die dorpsgenoot als tweederangs burger behandelt? Wordt zijn 'safe space' bruut teniet gedaan? Jouw argument gaat net zo goed op hen die zeggen dat homoseks prima is. Worden de SGP-christenen dan niet net zo goed als tweederangs burger behandelt (buiten de bible belt)? Het is dus een non-argument wat je maakt. De gronden waarop mensen er schande van spreken is simpelweg krom. Het duidt meer op een emotionele reactie dan een rationele.
Ja het is inderdaad heel schadelijk voor die homo in dat dorp om door zijn dorpsgenoten en zijn familie met de nek aangekeken te worden omdat hij een andere seksuele voorkeur heeft.

Maar nee daar mag je absoluut niets van zeggen. Want ze moeten de vrijheid hebben hun homoseksuele dorpsgenoot buiten te sluiten. :')

quote:
Iedereen heeft recht om niet uitgesloten te worden? Genoeg moslims die hun hoofddoek niet opdoen of hun baard niet laten staan uit angst voor uitsluiting. Wat is de minister toch stil wanneer die terug de kast in "moeten". Laten we het maar niet hebben over de moslima's die een sluier aan willen. Maar die worden niet vertroeteld zoals de "homo" die uit de kast komt of een moslima die haar sluier of hoofddoek wegdoet of de ex-moslim die zijn geloof afzweert of de christen die zijn geloof telkens "aanpast". Kom op Kees, doe nou gewoon mee. 8)7

De SGP heeft zich al gigantisch aangepast over de jaren en komt nu eigenlijk wat laat met dit (tegen)geluid(je). Dat krijgt je als je in je eigen bubbel zit en je vooral druk maakt om de moslimmigranten in het land. Eens kijken hoe lang ze dit nog vol gaan houden voordat de regenboogvlag ook in de biblebelt arriveert.
Tja het zijn allemaal uitvluchten om maar niet verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor je gedrag naar je homoseksuele medemens.

Deze verklaring zegt simpelweg tegen de homo "jij hoort er niet bij want hoe jij bent klopt niet" en dat legitimeert uitsluiting. Daar zal de gemiddelde homo in Amsterdam geen last van hebben. Maar die in de biblebelt daarentegen heeft daardoor een kutleven.
pi_184280926
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Kees van der Staaij was in de ogen van veel mensen altijd een ''knuffelgrefo''. Een ietwat stijve man met keurige grapjes, ietwat excentriek maar wel betrouwbaar en recht voor zijn raap.

Nu merken ze dat hij nog steeds een echte zwartekous is en voelen ze zich verraden. ''Kees wat zeg je nu allemaal''? :')

Gewoon na´viteit...
Heb hem altijd een engnek gevonden, met de rest van de SGP. Wel een bekwaam politicus en betrouwbaar, maar wel een engnek. Dit is precies het soort retoriek wat ik van een partij als de SGP verwacht.

Knuffelrefo's kan ik me sowieso niks bij voorstellen eigenlijk :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184280964
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet. ;) Ik zeg alleen dat je ook niet zomaar kan zeggen dat 'Het overgrote deel van "de moslims" ' zal kiezen voor 'de geloofsovertuiging'.

Sowieso niet als je ook niet even 'de moslim' definieert, en 'de geloofsovertuiging' ...
Ach zo. Ja, als je de geloofsovertuiging definieert als "homo's van het dak gooien waar ze ook zijn gewoon omdat het kan" dan zal je iedere moslim die zijn geloof kent tegen je hebben. Het is dan niet ondanks de geloofsovertuiging maar juist omdat ze in Allah geloven.
pi_184281117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:59 schreef Maharski het volgende:
Verschillende kerken hebben de regenboogvlag gehesen als statement:

[ afbeelding ]

Dat is dan wel weer hartverwarmend.
Wel handig, is het meteen duidelijk welke kerken reeds zijn ge´nfiltreerd.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 16:11:08 #274
167383 Molurus
the talking snake
pi_184281136
<edit; niet meer van toepassing>

[ Bericht 94% gewijzigd door Molurus op 08-01-2019 16:18:12 ]
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184281143
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:59 schreef Maharski het volgende:
Verschillende kerken hebben de regenboogvlag gehesen als statement:

[ afbeelding ]

Dat is dan wel weer hartverwarmend.
Dat is wel weer humor dan vind ik :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')