Bedankt.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:51 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Ostara is een goed ras, doordragend. Doch wanneer het weer zo'n zomer wordt als in 2018 stoppen ze op den duur wel door de droogte en de hitte. Maar andere jaren hadden wij veel plezier van dat ras.
Nee die uitlopers gaan meestal eerst de hoogte in, gaan denk ik niet onder het doek. Kan wel zijn dat de uitlopers zich op punten vasthechten aan het doek. Tijdig knip ik de uitlopers wegquote:Op donderdag 25 april 2019 09:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik zie dat sommigen hier hun moestuin afdekken met worteldoek, maar hoe haal je de uitlopers er dan af? Ik heb begrepen dat je de uitlopers moet afknippen om de plant sterk te houden (tenzij je nieuwe plantjes wil). Maar gaan die uitlopers niet onder het doek door, zodat je er niet bij kunt?
Top. Wij gaan straks 20m2 tuin erbij krijgen. Dan ga ik de aardbeien ook in de grond doen, met worteldoek.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:12 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nee die uitlopers gaan meestal eerst de hoogte in, gaan denk ik niet onder het doek. Kan wel zijn dat de uitlopers zich op punten vasthechten aan het doek. Tijdig knip ik de uitlopers weg
Jaren lang nieuwe uitlopers gehad, nu tijd dat wij vruchten krijgen
Ja inderdaad. Ik had ook plannen. Ik probeer al meer dan een week mijn tomatenplanten te verpotten en nou regent het nu ik eindelijk tijd heb.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Buienradar.![]()
Dinsdag mijn tomatenstekjes buiten geplant.
Buienradar voorspelde af en toe een millimetertje regen op een enkel uur van de komende dagen.
Dacht: een beetje miezeren, dat is niet zo'n probleem, ik doe het gewoon, ik plant ze nu al buiten.
Woensdag stormde de regen horizontaal door de tuin.En het regent sinds gisteren bijna aan een stuk door.
het was toch echt wel voorspeld dat het enorm en enorm zou hozen in een korte tijd....quote:Op donderdag 25 april 2019 15:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Buienradar.![]()
Buienradar voorspelde af en toe een millimetertje regen op een enkel uur van de komende dagen.
Dacht: een beetje miezeren, dat is niet zo'n probleem, ik doe het gewoon, ik plant ze nu al buiten.
Woensdag stormde de regen horizontaal door de tuin.En het regent sinds gisteren bijna aan een stuk door.
Gast, je gaat toch in april nog niet je tomaten naar buiten gooienquote:Op donderdag 25 april 2019 15:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Buienradar.![]()
In april je tomaten buiten planten is ook wel een beetje de goden verzoeken hoor.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Buienradar.![]()
Ik ben alleen verdrietig over de neerslag, niet over de temperatuur. Hoelang bestaat dat advies eigenlijk al om te wachten tot half mei? We hebben toch te maken met klimaatverandering? Dan zou je toch verwachten dat het al eerder kan?quote:Op donderdag 25 april 2019 18:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gast, je gaat toch in april nog niet je tomaten naar buiten gooien
Pickling zijn ingemaakte uitjes. zegmaar Amsterdamse uitjes.quote:Op zaterdag 27 april 2019 01:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is dit eigenlijk? Ik dacht lenteui-zaadjes gekocht te hebben maar de uitjes op het plaatje zien er bij nader inzien wel erg bol uit.
Als ik onions de Barletta google krijg je hits over pickling onions.
Achterop staat ook: De oogst vind plaats als het loof afgestorven is. ( Waarom dan een plaatje van geoogste uien met loof)
Wat is het en wat mot ik ermee?
Aha, die zaadjes worden dus toch een soort van lenteui.quote:Op zaterdag 27 april 2019 03:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik kweek ze gewoon als lenteui/ bosui. Als je het loof niet wil eten, haal je ze gewoon eerder uit de grond dan dat dat afsterft.
De zaadjes komen uit het zelfde zakje. Supersweet 100.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:12 schreef Vanyel het volgende:
Zijn ze allemaal hetzelfde ras? Verschillende rassen hebben ook verschillend uiterlijk.
De donkergroene kleur oogt imo helemaal niet slecht.
Nee, niks.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:42 schreef Vanyel het volgende:
Heb je trouwens wel bescherming? Het is nogal vroeg voor tomaten. Die houden helemaal niet van koude nachten.
Leuk stukje voor een moestuinquote:Op maandag 29 april 2019 14:44 schreef fietsie het volgende:
Wat mij betreft is het buiten-tuin seizoen nog pril; ik heb vorige week en vandaag de hele boel onrkuidvrij gemaakt, bemest en gespit. Het strookje wat vorige week al gedaan was leek me een mooie plek voor het overschot aan sla plantjes wat ik over en teveel had: de kas is vol op het moment.
Met spitten ben ik om de nog staande bleekselderij heen gegaan; die kan nog prima in de soep ofzo.
Met onderstaand resultaat.
[ afbeelding ]
In de kas staan nu:
- Sla
- Raapstelen
- Snijmoes
- Artisjok (helaas maar 1)
- Aubergine (potjes)
- Koolraap (potjes)
- Courgette (potjes)
- Komkommer (potjes)
- Spinazie (hoog zaaibed, voor warme grond)
Volgend jaar het spitten lekker achterwege laten en meer tijd overhouden voor andere zaken.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk! Ben onder de indruk en heel benieuwd. Ik voel me wel een ongelooflijke sukkel omdat ikzelf niet meer heb gedaan dan spitten en zaaien.Maar ik tuinier in de volle grond en met hoog grondwater. Ben ook benieuwd hoe goed dat zal gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |