Hier gaan de tomaten ook super! Ze beginnen sinds gisteren naar oranje te verkleuren, dus heb nog even geduld!quote:Op maandag 13 juli 2026 22:06 schreef LXIV het volgende:
Dit jaar heb ik echt prachtige tomatenstruiken. Zo vol, donkergroen, goed gediefd, compact en fors heb ik ze nog nooit gehad. Er hangen ook volop tomaten aan. Maar ondanks het ideale tomatenweer duurt het zo ontzettend lang voordat ze rijp worden.... Ervaren jullie dat ook zo? Die cherry-tomaatjes in de kas, dat gaat nog wel. Maar die grote vleestomaten buiten. Wekenlang iedere dag weer kijken, nu zijn ze wit-groen..
Weet je zeker dat vogels je bessen niet opeten zodra ze rijpig zijn? Vogels eten ze eerder dan wij ze zouden plukken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hier gaan de tomaten ook super! Ze beginnen sinds gisteren naar oranje te verkleuren, dus heb nog even geduld!
Ik heb het heel erg met de blauwe bessen, die zitten er al weken aan te komen maar blijven nog groenig. En de frambozen zijn inmiddels verdord
Volgens mij niet nee, nog nooit last gehad van vogels die mijn fruit pikkenquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weet je zeker dat vogels je bessen niet opeten zodra ze rijpig zijn? Vogels eten ze eerder dan wij ze zouden plukken.
Ik heb dit jaar voor het eerst een kooi om de blauwe bessen gemaakt. We hebben ineens kilo's van die 4 struiken
Zo'n bedrijf werkt volgens strenge regels en zal alles goed in moeten pakken. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Bovendien is asbest ook vooral gevaarlijk als je het inademt.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:29 schreef Hupje het volgende:
Bij het huis van mijn buren wordt het dak verwijderd door een asbest verwijder bedrijf. Dan kan ik de komende tijd beter niks eten uit mijn tuin, zeker?
Idd. Heb een nieuw ras uitgeprobeerd, Vitanoire. Leek me wel leukquote:Op maandag 20 juli 2026 21:27 schreef Hupje het volgende:
@:DeHovenier Gelukkig was het de afgelopen dagen niet zo heet, dat scheelt.
Ik denk een pad eigenlijkquote:Op woensdag 15 juli 2026 19:21 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand van welk dier deze poep is?
[ afbeelding ]
Zo af en toe vind ik er eentje in mijn omheinde achtertuin. Google zegt mij egel of rat?
Lijkt veel op framboos. Smaakt het ook zo? Het ziet er in ieder geval mooi uit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:09 schreef Chandler het volgende:
Zijn hier ook mensen die de japanse wijbes hebben? ik heb deze namelijk wel en die is verdomde lekker. Vorig jaar een kilo of 3, daar ga ik dit jaar over heen, dik!
Echt een lekkere bes, heb hem nu op de plek waar ik eerst een druif had die het amper deed (doet nog steeds een poging maar die mislukt steeds) en heb daar de laatste jaren de japanse wijnbes lopen stekken/uitzaaien. Nu een bos wat perfect werkt als een natuurlijk groen hekwerk met heel veel bessen!
Zal eens kijken of ik spoedig een fototje kan uploaden maar dit was de eerste oogst.. (1/4 deel ofzo)
[ afbeelding ]
Tja, goeie vraag; beetje denk ik. Maar mijn smaak is ook niet meest optimaal maar ik ben er gek op! en deze doen het veel beter dan frambozen in mijn tuin, ook beter dan de aardbijen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Lijkt veel op framboos. Smaakt het ook zo? Het ziet er in ieder geval mooi uit.
Zijn dat die hele kleine framboosjes met behoorlijk veel prikkels op de plant zelf?quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:46 schreef Hupje het volgende:
Mijn vader heeft Japanse wijnbes in de tuin. Volgens mij is die ietsje zuurder dan framboos.
In mijn nieuwe tuin heb ik straks ook meer plaats voor dat soort fruit![]()
Er zitten trouwens echt veel druiven aan mijn plant dit jaar. Kwestie van de plant kort houden voor een nette aanblik, denk ik![]()
Bij mijn nieuwe huis staat ook een druif, maar ik heb nog geen idee of die vruchten heeft.
Bij mijn vader zijn de vruchten juist groter dan de frambozen die hij heeft.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn dat die hele kleine framboosjes met behoorlijk veel prikkels op de plant zelf?
Ik heb ze ook. Bij mij zijn ze heel klein, fris-zurig en als ze donkerrood zijn zoet. Een handje plukken duurt even. Wel een heel gemakkelijke plant en de vogels blijven van de vruchten af.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bij mijn vader zijn de vruchten juist groter dan de frambozen die hij heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |