abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220771902
De doorgeschoten radijsjes zijn echt tof. De hele kas is een grote zee van witte bloemetjes. De bloemetjes en net uitgebloeide maar nog niet dik geworden zaaddoosjes eet ik op m’n brood, de dikkere zaaddoosjes gooi ik in de roerbak. En uiteraard rijpen er genoeg zaaddoosjes om nooit meer zaadjes zelf te hoeven kopen.
pi_220913584
Aardbeien in de kas rijpen prima, maar ik kan er maar weinig van oogsten vanwege de enorme familie pissebedden die ze allemaal opeten :'(
Gisteren een stuk moestuin weer in orde gemaakt en nu staan er 2 soorten zeekool (crambe maritima en crambe cordifolia)in, die laatste schijnt een enorme plant te worden. Vanavond verder, het is eigenlijk te warm en benauwd om overdag iets te doen.
De smeerwortel was uitgebloeid dus die heb ik kortgeknipt en het snoeisel in stukken geknipt en als mulch verspreid. Misschien dat ik ooit nog eens smeerwortelgier ga maken, maar dit werkt ook prima.
pi_220914641
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:36 schreef Doedezemaar het volgende:
de enorme familie pissebedden die ze allemaal opeten :'(
Dit heb ik heel lang gehad in de kas en in mindere mate buiten. Die aten ook jonge komkommerplanten tot de grond op, onthoofdden tomaat-paprika-peper etc.

Zijn er nu minder. Ik weet niet waarom, compostbak naast de kas lang niet gebruikt, kas 2 jaar minder gebruikt, miljard wolfspinnen in de houtsnippers die er dit jaar liggen?
Iig heel blij mee. Kutbeesten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 31 mei 2026 @ 16:37:41 #29
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_220930064
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Aardbeien in de kas rijpen prima, maar ik kan er maar weinig van oogsten vanwege de enorme familie pissebedden die ze allemaal opeten :'(
Er bestaat een aaltjesval tegen pissebedden, wellicht een optie?
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_220943453
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 16:37 schreef Twieki het volgende:

[..]
Er bestaat een aaltjesval tegen pissebedden, wellicht een optie?
Ja, die heb ik sinds kort in de kas staan, geen idee of het effect gaat hebben, ik vond het erg aan de prijs.

De eerste honingbessen zijn rijp, lekker. Ze moeten wel echt goed rijp zijn, anders smaken ze nogal wrang. Goed timen dus, want anders zijn de vogels me voor. De eerste rode aalbessen kleuren ook al.
Later deze week ga ik de eerste tomaten en de 3 snackkomkommers in de kas uitplanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')