abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 15 maart 2026 @ 15:00:31 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220349647
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jazeker. Eind februari begon ik met de pepers. Sindsdien heb ik ook tomaten, wat sierplanten/bloemen en tijm gezaaid. Dat was allemaal binnen onder een groeilamp.

Buiten heb ik 2 weken geleden tuinboon en spinazie gezaaid. Vandaag wortel, raapsteel, meiraap, erwten, broccoletto, pluksla en radijs. Bijtijds, maar ik mag vanaf vandaag minimaal 2 weken niet in mijn moestuin lopen. De paden rond de bakken worden over een uurtje ingezaaid. Maar eerst oogst ik nog even knolselderij en boerenkool, nu het nog kan.
Goed bezig :Y Mijn tuin ligt nog grotendeels in de schaduw dus meteen in de volle grond zaaien heeft weinig zin, maar misschien toch maar alvast beginnen met voorzaaien. Vooral als het zonnetje zo schijnt dan krijg ik er weer helemaal zin in O+
5 - 28 februari Thailand O+
pi_220351886
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:49 schreef MaJo het volgende:
Zijn jullie al begonnen met voorzaaien?
Ik heb mijn moestuinbak weer startklaar gemaakt en heb de eerste dingen (voor)gezaaid, zoals het van de app mocht. Er stond nog palmkool en snijbiet, die lijken de winter aardig doorgekomen te zijn. De frambozenplant en de blauwebessenplant beginnen ook weer, de druivenplant is nog in rust.
pi_220353893
Ik heb afgelopen week een zakje radijszaadjes in de kas gestrooid. Tot zover het zaaien…
Gisteren de twee omgewaaide palmkolen gestut en we hebben een fruitboompje (aronia) naar de moestuin verplaatst omdat ik op zijn plek elders een laagstam appelboompje kwijt moest.
Ik zie veel winterpostelein opkomen, da’s wel tof, vorig jaar heb ik veel daarvan dat opkwam in de siertuin naar de moestuin verplaatst. Ook veldkers doet aardig z’n best om her en der de kale bodem te bedekken. Gratis voorjaarsgroente *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')