Ik gaf al eens per week water maar de planten laten nu teveel stress zien. In het voorjaar heb ik zelfs helemaal geen water gegeven en toen de eerste hitte begon eens of twee keer per week. Soms een paar weken niet.
Dus ze zijn al zo diep geworteld als ze kunnen. Helaas is het grondwater ook rampzalig momenteel, want zelfs mijn braam die nooit problemen heeft en zich in elke centimeter van mijn tuin weet te doordringen, daarvan raakt geen enkele braam nog de rijping, al het fruit droogt in voor het rijp word.
Ik heb geen regenton helaas, maar wel mulch wat ik nog onderin de groenbak heb op de tuin. Zal dat eens over de grond verdelen.
Een voordeel is wel dat ik elke herfst de tuin toedek met hooi, omdat de dahlias het daar goed mee overleven, en sinds dit jaar de hooi in het voorjaar heb laten zitten. De tuin is ook zo goed beplant dat er veel schaduw is, planten staan relatief dicht op elkaar en op de bodem zijn er maar weinig die direct zonlicht op hun stam krijgen, het meeste is bedekt onder een laag hooi, mulch en bladeren van nabijgelegen dahlias.
Ik heb wel een kruiwagen op de tuin, ik zal die eens volgooien met water, duurt vaak wel een behoorlijke tijd voor dat opdroogt.
Ik trek overigens altijd de dode koppen van de dahlias om nieuwe bloemen te stimuleren, is dat nu nog handig of maakt het niet veel uit voor de droogte stress van de plant?
Bedankt voor de adviezen