Zelfinzicht ontbreekt hier helaas. Grow up.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:43 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Sociaal ben ik inderdaad niet. Ik heb niet veel vrienden, ik hoef geen hordes vriendinnen of vrienden om me heen. En ik gedraag me niet altijd sociaal wenselijk. Ik heb wel zelfinzicht, dat kun je ook lezen in dit topic.
Als ik een beslissing maak is dat voorgoed. Al zou mijn exvriendin bij me komen om haar excuses te maken krijgt ze een nee op haar bord. Ik heb niet de minste behoefte terug te gaan naar hoe het was.quote:Op zondag 6 januari 2019 20:14 schreef miertje00 het volgende:
Misschien dat je partner kan regelen dat ze sorry gaan zeggen. Bedoel dat zou toch al veel gaan helpen of niet? Althans dan kan jij ze misschien vergeven en is de situatie al veel minder complex. Ik gooi maar een balletje op, dat al aan je partner gevraagd?
Ik ben niet goed in gesprekken over zware dingen, omdat ik de karaktereigenschap om iets goed uit te leggen in woorden niet bezit. Ik ben op papier beter in uitleggen, omdat ik de tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen. Die tijd heb ik niet in een gesprek voor mijn gevoel.quote:Op zondag 6 januari 2019 20:21 schreef mspoez het volgende:
[..]
Maar je wil niet met je ex-vriendin in gesprek over wat er nu is gebeurd op basis van wat tekstberichtjes?
Nee. Ik heb juist wel zelfinzicht. Zie ook mijn reactie hierboven.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:45 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Zelfinzicht ontbreekt hier helaas. Grow up.
Dan schrijf je een brief.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:50 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben niet goed in gesprekken over zware dingen, omdat ik de karaktereigenschap om iets goed uit te leggen in woorden niet bezit. Ik ben op papier beter in uitleggen, omdat ik de tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen. Die tijd heb ik niet in een gesprek voor mijn gevoel.
Door het telkens te blijven herhalen wordt het niet meer waar.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:52 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nee. Ik heb juist wel zelfinzicht. Zie ook mijn reactie hierboven.
Waarom zou ik er moeite in steken in de wetenschap dat zij niet begrijpend willen of kunnen lezen? Een brief heeft dan geen zin. Zij willen het niet begrijpen.quote:
quote:Op zondag 6 januari 2019 21:50 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben niet goed in gesprekken over zware dingen, omdat ik de karaktereigenschap om iets goed uit te leggen in woorden niet bezit. Ik ben op papier beter in uitleggen, omdat ik de tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen. Die tijd heb ik niet in een gesprek voor mijn gevoel.
Er is dus wel een gesprek geweest met jullie 4?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:35 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben begripvoller dan hun twee samen zelfs, ik heb ook een hoger IQ. Ik probeer in elk geval te begrijpen wat de ander probeert uit te leggen. Zij niet. Er kwam geen begrip. Beide deden niet eens de moeite om te begrijpen wat zowel ik als mijn partner uitlegden.
Neeneenee, zij kent zichzelf perfect en het ligt ALTIJD aan de anderen!quote:Op zondag 6 januari 2019 22:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is dus wel een gesprek geweest met jullie 4?
Ik weet hoe ik overkom op anderen. Met mijn zelfinzicht is niks mis. Maar dat betekent niet dat ik van gedachten verander. Het maakt mij namelijk in een aantal gevallen niet uit hoe ik overkom op anderen.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Door het telkens te blijven herhalen wordt het niet meer waar.
Het zou je juist aan het denken moeten zetten over hoe je overkomt op anderen = (groei van) zelfinzicht.
Nee sorry, niet echt.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:52 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Nee. Ik heb juist wel zelfinzicht. Zie ook mijn reactie hierboven.
Dit ging via de app. Mijn partner met zijn vriend en ik met mijn exvriendin.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:04 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is dus wel een gesprek geweest met jullie 4?
Waar in deze twee topics van mij heb ik letterlijk gezegd dat wat er nu speelt aan de vriend van mijn partner ligt?quote:Op zondag 6 januari 2019 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Neeneenee, zij kent zichzelf perfect en het ligt ALTIJD aan de anderen!
Ik heb beter zelfinzicht dan je denkt. Lees tussen mijn regels door dan zie je het.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:05 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Nee sorry, niet echt.
Het is geen schande hoor, het heeft bij mij ruim 22 jaar geduurd voordat ik inzag dat ik een echte klootzak ben, ik schoof alle schuld van elk probleem op iemand anders, ik deed nooit iets fout, tot ik op een goede dag zag dat ik zelf de klootzak was in elk probleem wat zich voordeed in mijn leven. Ik ben een slechte vader, een lul van een echtgenoot en de ergste nachtmerrie van een zoon en broer.
Maar je kunt altijd proberen om beter te worden.
Nouja je zit er overduidelijk mee anders was dit hele topic er niet geweest.quote:Op zondag 6 januari 2019 21:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik er moeite in steken in de wetenschap dat zij niet begrijpend willen of kunnen lezen? Een brief heeft dan geen zin. Zij willen het niet begrijpen.
Dat werkt dus voor mij niet, omdat ik niet goed ben in zware gesprekken. Ik kan me beter uiten op de app.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat werkt toch niet over de app man. Gewoon aan tafel waar je elkaar kan aankijken.
Zelfinzicht is prima, nu nog de moed om er voor uit te komen. Niet hier maar bij de personen voor wie het ertoe doet.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik heb beter zelfinzicht dan je denkt. Lees tussen mijn regels door dan zie je het.
^ dit dus!quote:Op zondag 6 januari 2019 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je bent op papier beter in uitleggen?
Jezus, reeks 2 van jou en het is nog altijd niet duidelijk wat je probeert te vertellen hier.
Laat die brief maar ja!
Neeeheeequote:Op zondag 6 januari 2019 22:18 schreef O_o_ het volgende:
Krijg jeuk in m'n handen van dit topic.
Heb 'm gerapporteerd voor een slotje.
Het grappige is er inmiddels wel van af ja, tijd voor een aai over de bol en een pin tussen de ogen van dit topic.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:18 schreef O_o_ het volgende:
Krijg jeuk in m'n handen van dit topic.
Heb 'm gerapporteerd voor een slotje.
*stil*quote:Op zondag 6 januari 2019 22:23 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
een pin tussen de ogen van dit topic.
Ik denk zomaar dat die vriend van je partner je partner probeert te laten inzien dat jij hem niet waard bent.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:35 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ze zijn er niet altijd geweest op onze verjaardagen. Ik voorzie geen problemen. Mijn partner kent mij heel goed, weet dat ik star ben met bepaalde dingen.
En dat gaat nog beter lukken nu TS die vriend niet meer wil zien en haar partner alleen op hem loslaatquote:Op zondag 6 januari 2019 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat die vriend van je partner je partner probeert te laten inzien dat jij hem niet waard bent.
Waarom zou ik dat moeten volgens jou? Ik heb ervoor gekozen de vriend van mijn partner niet meer te willen zien of spreken en ik wil eigenlijk niet eens meer aan hem denken. Na dit topic komt er geen derde topic hierover.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:16 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Zelfinzicht is prima, nu nog de moed om er voor uit te komen. Niet hier maar bij de personen voor wie het ertoe doet.
Je bent allang de verliezer.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:50 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik de verliezer moeten zijn? Ik vind het sterk van mijzelf dat ik de beslissing heb gemaakt om iemand te verbannen uit mijn leven, in plaats van nog langer het gedrag van die persoon te pikken.
Bij mij is nooit meer willen zien letterlijk. Hij verdient het niet dat ik toneel leer te spelen en nepvriendelijk moet doen tegen hem.
Deel twee was ook al niet nodig geweest hoor. Je wil toch geen enkele post van hier meenemen in je overwegingen.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten volgens jou? Ik heb ervoor gekozen de vriend van mijn partner niet meer te willen zien of spreken en ik wil eigenlijk niet eens meer aan hem denken. Na dit topic komt er geen derde topic hierover.
Ik krijg zin om de vriend van TS een avond mee te nemen de kroeg in, hem op zijn rug te slaan en zeggen; joh, er zijn meer vissen in de zee.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:23 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Het grappige is er inmiddels wel van af ja, tijd voor een aai over de bol en een pin tussen de ogen van dit topic.
Mja, wie weet heeft hij 0 problemen met de situatie. Hij gaat per slot van rekening wel gewoon lekker met ze aan de zwier als bedankje voor het helpen hé.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:27 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Ik krijg zin om de vriend van TS een avond mee te nemen de kroeg in, hem op zijn rug te slaan en zeggen; joh, er zijn meer vissen in de zee.
Je eerste topic ging over een bestaande situatie. In de OP van je tweede topic vraag je hoe anderen denken over een probleem waar je nog niet tegenaan bent gelopen.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:04 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Het maakt mij in deze niet uit wat jullie daarvan vinden.
Je hoeft van mij helemaal niks, noppes, Nada. Ik deels alleen even mijn ervaringen als klootzak van het jaar. Let vooral niet op mij.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten volgens jou? Ik heb ervoor gekozen de vriend van mijn partner niet meer te willen zien of spreken en ik wil eigenlijk niet eens meer aan hem denken. Na dit topic komt er geen derde topic hierover.
Ik weet dat hij over mijn partner denkt: Wat doe je nog bij haar? Wat zie je in haar?quote:Op zondag 6 januari 2019 22:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat die vriend van je partner je partner probeert te laten inzien dat jij hem niet waard bent.
Mijn partner is niet zo makkelijk te beïnvloeden.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat gaat nog beter lukken nu TS die vriend niet meer wil zien en haar partner alleen op hem loslaat
Kortom, jij wil gewoon dat mannie nooit meer met hem om gaat.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:32 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik weet dat hij over mijn partner denkt: Wat doe je nog bij haar? Wat zie je in haar?
Hij hoeft dat niet te begrijpen. Als mijn partner maar weet waarom hij bij me is en wil blijven. En dat weet hij te benoemen als ik daar naar vraag. De vriend van mijn partner kan zeggen wat hij wil over mij, het maakt zowel mij als mijn partner niet uit hoe hij over me denkt.
Die vriend van mijn partner heeft mij namelijk ook nooit gemogen. Eigenlijk hetzelfde als andersom, geaccepteerd omdat ik bij mijn partner hoor en hij happy is met mij. Maar als je zijn vriend zou vragen eerlijk te zeggen wat hij van mij vindt zit daar niet echt iets positiefs bij.
Waarom vind je dat?quote:
Ik zou me afvragen of die partner nog wel partner kan zijn. Blijkbaar vindt hij het niet erg als zijn geliefde wordt gekwetst. Ik denk dat ik eerder hem de deur uit had geschopt, was ik ook van zijn vervelende, kwetsende vrienden af die toch al nooit echte vrienden waren.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er iemand is die jij niet meer wil zien door iets wat gebeurd is maar je partner hem of haar nog wel wil zien, onder andere op zijn verjaardag?
Door jou misschien niet, wel door anderen. Maar blijf vooral geloven in jezelf, vroeg op laat kom je jezelf tegen. En dat is meestal niet goed.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:33 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Mijn partner is niet zo makkelijk te beïnvloeden.
Heeft die aan je gezeten ?quote:Op zondag 6 januari 2019 22:26 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Juist meer door mij dan door anderen. Het maakt mijn partner niet uit hoe zijn vriend over mij denkt. Wat voor hem belangrijk is, is hoe hij zelf over mij denkt. En de personen die belangrijk voor hem zijn zoals zijn ouders en zus.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:35 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Door jou misschien niet, wel door anderen. Maar blijf vooral geloven in jezelf, vroeg op laat kom je jezelf tegen. En dat is meestal niet goed.
Omdat iedereen op de oude voet doorgaat en jij de enige bent die zichzelf kwetst door van dat cadeau/uitje een punt te maken en door weg te lopen als dat stel op bezoek komt. Je hebt je in een positie gemanoeuvreerd waarbij zij jouw leven bepalen, nog meer dan voor je met hen brak. In plaats van het contact te verbreken, heb je hen de teugels van jouw leven gegeven. Je bent niet meer in control. Zodra je een van hen ziet, ga jij ervandoor in plaats van gewoon te doen wat je van plan was voordat je hen zag.quote:
Klopt, maar ook dat kan veranderen door gedrag van jou.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:41 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Juist meer door mij dan door anderen. Het maakt mijn partner niet uit hoe zijn vriend over mij denkt. Wat voor hem belangrijk is, is hoe hij zelf over mij denkt. En de personen die belangrijk voor hem zijn zoals zijn ouders en zus.
Wat betreft dat kado is het enige punt dat ik het niet leuk zou vinden als hij zou gaan. Ik kwets mezelf daar niet mee. Ik kwets mezelf ook niet door weg te moeten als mijn partners vriend op bezoek wil komen. Dit is een gevolg van mijn beslissing en wil ik zelf.quote:Op zondag 6 januari 2019 22:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Omdat iedereen op de oude voet doorgaat en jij de enige bent die zichzelf kwetst door van dat cadeau/uitje een punt te maken en door weg te lopen als dat stel op bezoek komt. Je hebt je in een positie gemanoeuvreerd waarbij zij jouw leven bepalen, nog meer dan voor je met hen brak. In plaats van het contact te verbreken, heb je hen de teugels van jouw leven gegeven. Je bent niet meer in control. Zodra je een van hen ziet, ga jij ervandoor in plaats van gewoon te doen wat je van plan was voordat je hen zag.
Zelfde met die verjaardag en dat cadeau: ze hebben je helemaal bij de ballen.
Gelukkig schijnen ze nogal dom te zijn, anders konden ze je leven nu echt een hel maken. En jij kunt er niks tegen doen zolang je je niet aanpast.
Je woont samen met je vriend. Dus kunnen ze elk moment met een smoes voor de deur staan, puur om je tr treiteren. Ze kunnen je stalken om "toevallig" op hetzelfde moment als jij ergens te zijn. Het enige dat jij kunt doen is reageren op hun actie. En ja, negeren is ook een reactie, want hun zien laat je niet onbewogen (andere zou dat verjaardagsfeestje geen probleem zijn).quote:Op zondag 6 januari 2019 23:09 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat betreft dat kado is het enige punt dat ik het niet leuk zou vinden als hij zou gaan. Ik kwets mezelf daar niet mee. Ik kwets mezelf ook niet door weg te moeten als mijn partners vriend op bezoek wil komen. Dit is een gevolg van mijn beslissing en wil ik zelf.
Zij bepalen mijn leven absoluut niet. Ik ga niets laten vanwege hun. Als ik ze tegen zou komen ga ik er niet vandoor, ik negeer ze en ga verder waar ik mee bezig was. Wij kwamen ze voorheen nauwelijks tegen, dat zal nu niet veranderd zijn.
Als zij denken mijn leven door deze beslissing van mij tot een hel te kunnen maken dan leren ze mij op een andere manier kennen. Maar het zijn geen rancuneuze personen.
quote:Op zondag 6 januari 2019 23:11 schreef miertje00 het volgende:
Een cadeau is eigenlijk altijd wel leuk. Misschien dat als je partner het cadeau accepteert je kan vragen of jij ook een cadeau van hem krijgt. In plaats van dus het cadeau van die andere persoon.
Als zij echt op die tour zouden gaan, dan zal ik ervoor zorgen dat ze daar nog heel lang spijt van gaan hebben. Met mij sol je niet, ook niet onder het mom van ruzie.quote:Op zondag 6 januari 2019 23:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je woont samen met je vriend. Dus kunnen ze elk moment met een smoes voor de deur staan, puur om je tr treiteren. Ze kunnen je stalken om "toevallig" op hetzelfde moment als jij ergens te zijn. Het enige dat jij kunt doen is reageren op hun actie. En ja, negeren is ook een reactie, want hun zien laat je niet onbewogen (andere zou dat verjaardagsfeestje geen probleem zijn).
Je bent hier echt de verliezer.
En opnieuw reageer je dan op hun gedrag in plaats van je leven terug te pakken.quote:Op zondag 6 januari 2019 23:20 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als zij echt op die tour zouden gaan, dan zal ik ervoor zorgen dat ze daar nog heel lang spijt van gaan hebben. Met mij sol je niet, ook niet onder het mom van ruzie.
quote:Op zaterdag 5 januari 2019 20:28 schreef -Ferb- het volgende:
Ik denk nu over het volgende na: Wat doen als ik of wij ze tegenkomen?
Ah, opgelost zie ik.quote:Op zondag 6 januari 2019 23:09 schreef -Ferb- het volgende:
Als ik ze tegen zou komen ga ik er niet vandoor, ik negeer ze en ga verder waar ik mee bezig was. Wij kwamen ze voorheen nauwelijks tegen, dat zal nu niet veranderd zijn.
Het kan soms zo makkelijk zijn hè.quote:
Wat zelfkennis al niet teweeg kan brengenquote:
Dus jij bent wel rancuneus.quote:Op zondag 6 januari 2019 23:20 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als zij echt op die tour zouden gaan, dan zal ik ervoor zorgen dat ze daar nog heel lang spijt van gaan hebben. Met mij sol je niet, ook niet onder het mom van ruzie.
Ik reageerde als zij dat bewust zouden gaan doen. Als het een keertje per ongeluk is vraag ik mijn partner om aan hen te vragen of ze het willen zeggen dat ze langs willen komen.quote:Op zondag 6 januari 2019 23:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En opnieuw reageer je dan op hun gedrag in plaats van je leven terug te pakken.
Ze hoeven dit overigens niet expres te doen.
Nogal zinloos om allerlei scenario's te bedenken en daarover met vreemden over in discussie te gaan, vind je niet?quote:Op maandag 7 januari 2019 09:30 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik reageerde als zij dat bewust zouden gaan doen. Als het een keertje per ongeluk is vraag ik mijn partner om aan hen te vragen of ze het willen zeggen dat ze langs willen komen.
Zij niet minder als ze dat doelbewust zouden gaan doen. Net als vervelende opmerkingen pik ik pesterig gedrag ook niet. Ze kunnen normaal doen, door het afgebroken contact rekening houden met mij dat ik ze niet meer wil zien. Met andere woorden volwassen zijn. Kunnen ze dit niet ben ik niet de enige persoon die onvolwassen reageert.quote:
Iemand kan iets zeggen waar ik nog niet aan gedacht heb.quote:Op maandag 7 januari 2019 09:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Nogal zinloos om allerlei scenario's te bedenken en daarover met vreemden over in discussie te gaan, vind je niet?
Waarom zou je nadenken over dingen die waarschijnlijk toch niet zo gaan lopen? Doe iets beters met je tijd.quote:Op maandag 7 januari 2019 09:39 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Iemand kan iets zeggen waar ik nog niet aan gedacht heb.
Grappig, want dat is precies wat zij nu doen. Ze gaan door met wat ze gepland hadden met jouw partner maar zonder jou erbij omdat JIJ niet meer wilde.quote:Op maandag 7 januari 2019 09:38 schreef -Ferb- het volgende:
Ze kunnen normaal doen, door het afgebroken contact rekening houden met mij dat ik ze niet meer wil zien. Met andere woorden volwassen zijn.
Beetje rare gedachte als het probleem juist is dat er in eerste instantie geen rekening met jou gehouden werd.quote:Op maandag 7 januari 2019 09:38 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ze kunnen normaal doen, door het afgebroken contact rekening houden met mij dat ik ze niet meer wil zien.
joh, Dennis, ben je weer terug?quote:Op zondag 6 januari 2019 22:51 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
[..]
Klopt, maar ook dat kan veranderen door gedrag van jou.
Mijn vrouw had een hekel aan een oude vriendin van mij, zij was iets uit een vorig leven, ik hielp haar en als bedankje zou ze voor mij koken, ze wilde niet dat ik mijn (toenmalige,nu wettig echtgenote) vriendin meenam, ik heb daar naar geluisterd want ze is belangrijk voor mij en ik heb de hele afspraak wbt het bedankje afgezegd.
...quote:Op maandag 7 januari 2019 10:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
joh, Dennis, ben je weer terug?
zo kende ik er ook 1quote:Op maandag 7 januari 2019 10:23 schreef MissMSX het volgende:
Samenvatting voordat het topic dicht is:
"Het moet gaan zoals ik het wil, want anders is het heel gemeen naar mij toe."
Succes ermee
Fok is een trollforum geworden.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik dacht meteen terug aan dat topic
Het kan dat het zo niet loopt. Het kan ook dat het zo wel loopt. Ik ben een persoon die rekening houd met een bepaalde situatie om te bedenken hoe ik kan reageren om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval niet met het rotste gevoel daar uit kom.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom zou je nadenken over dingen die waarschijnlijk toch niet zo gaan lopen? Doe iets beters met je tijd.
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Grappig, want dat is precies wat zij nu doen. Ze gaan door met wat ze gepland hadden met jouw partner maar zonder jou erbij omdat JIJ niet meer wilde.
Maar dan maak jij je vervolgens maar vast weer boos om dingen die nog niet eens gebeurd zijn (zoals zomaar pesterig langskomen) en waarschijnlijk niet eens gaan gebeuren. Je bent alweer scenario's aan het bedenken waarover je weer kunt briesen. Maak het jezelf en iedereen om je heen toch niet zo moeilijk.
Raar om te lezen dat ik volgens jou zo overkom in deze twee topics. Ik ben geen onzeker persoon. Ik weet zeker dat ik er goed aan heb gedaan om het contact te verbreken. Ik kan zo’n persoon die mij rot laat voelen niet in mijn leven gebruiken. Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Ben je je ervan bewust dat je hier in je topics laat zien dat je vrij onzeker bent?
Waar komt die onzekerheid vandaan? Ga je er wel op de beste manier mee om?
Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:
Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.
Heel volwassen van je inderdaad..quote:Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh.quote:Ik ben me niet boos aan het maken in het geval zij onverwachts aan de deur staan. Ik hou er rekening mee, dat is wat anders.
Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3. Dit 2e topic is een herhaling van zetten uit deel 1, wat ook al nergens heen ging, dus 2 topics zijn wel genoeg.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel volwassen van je inderdaad.
[..]
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen gedoe ben jij in NIET boze staat? Dan ben je vast een leuk mens om mee om te gaan.
Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
Dat is mijn inziens niet zo. Ik ben niet de knapste, niet de slimste ben (ik ben ook niet dom), ik heb niet het perfectste lichaam, ik ben niet de meest volwassene, ik heb weinig humor, ik ben niet de sociaalste en heb daar geen problemen mee. Waar lezen jullie onzekerheid?quote:Op maandag 7 januari 2019 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.
Heb ik ergens gezegd dat ik een heel volwassen persoon ben?quote:Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel volwassen van je inderdaad..
[..]
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh.
Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
Dat zei ik al voor jij dat zei.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3.
Geen idee waar jij dat zei, maar dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn wat een nieuw topic betreft.quote:
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:00 schreef -Ferb- het volgende:
Het kan mij niet in het minst deren dat ik geen contact meer heb met beide personen.
Nou, dit, want het is datgene wat je nu beschrijft is waar die onzekerheid dus uit spreekt. Er moet en er zal controle op de situatie zijn, en als die er niet is dan wel lijkt te zijn, zijn er ineens 2 topics waarin echt alles erbij gehaald wordt.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.
Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.
Opgelost. Let it gooooo.
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.
Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.
Opgelost. Let it gooooo.
Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:37 schreef Sumppi het volgende:
In plaats van onzekerheid haal ik uit je berichten vooral dat je karakter/ gedrag/ eigenschappen als onveranderlijk ziet. Krijg niet de indruk dat je denkt dat mensen (jij, je partner, je kennissen) kunnen veranderen/ zich kunnen ontwikkelen. Dat je als je moeilijkheden tegen komt er moeite voor kunt doen.
Denk dat je misschien nog wel vaker mensen tegen gaat komen die je een rotgevoel bezorgen. Het door laten modderen en vervolgens opgeven en afkappen maakt het er niet makkelijker op zoals je nu ziet.
Mensen die niet geloven in leren, groei en verbetering en uitdagingen uit de weg gaan komen misschien eerder onzeker over.
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:54 schreef Polenbatser het volgende:
Je komt er nu achter dat het contact verbreken niet betekent dat mensen van de aardbodem verdwijnen? Kinderachtig gedoe hier met fictieve pesterijen en niet willen groeten mocht je ze tegenkomen.
Je komt op mij over als iemand die net geleerd heeft grenzen te stellen en nu aan het overcompenseren is tot in het onredelijke.
Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
En je partner krijgt dan een por in z'n zij als hij wel wat zegt?quote:Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
Hij mag gaan. Ik verbied het mijn partner niet. Maar ik kan bij terugkomst niet doen alsof het koek en ei is. Ik kan niet acteren alsof ik het oke vind dat hij toch zou zijn gegaan. Mijn partner zou zich hier niets van aan moeten trekken, het gaat wel over, en doen wat hij wil.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.
Als jouw partner die afspraak met hen - die al stond - nu niet door laat gaan omdat jij "het niet zo leuk vindt" dan laat hij juist over zich heen lopen. Maar dat is niet belangrijk voor je zeker?
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:56 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.
Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?quote:Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.
Je zegt zelf dat je dat al in een gesprek met hem het gezegd. Dus dat weet ie al lang, dat je het niet zo leuk vindt. Dat hoef je niet te blijven benadrukken en hem er al helemaal niet voor gaan straffen want jij bent degene die hem in deze situatie hebt gebracht.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:16 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?
Ik wil niet dat mijn partner denkt dat ik het niet erg vind. Er is ook plaats voor mijn gevoel in deze. Als ik niet mag laten blijken dat ik het even grof gezegd heel kut vind, dan zou mijn partner het een volgende keer misschien zonder het tegen mij te zeggen doen, omdat hij onterecht denkt dat ik er oké mee ben.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.
Als je echt overtuiging voelt dat iemand jou slecht heeft behandeld, je die persoon uit jouw leven wil, dan zet je er een punt achter en that’s it. Geen rare wraakacties, gewoon klaar. Als het echt zo erg is, staat je partner ook achter je en is alle discussie verder overbodig, want dan wil je partner die persoon ook niet meer zien.
Mijn angst is dat het zijn ene oor in is gegaan en zijn andere oor uit. En dat mijn partner in de toekomst vaker zoiets zal doen.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je dat al in een gesprek met hem het gezegd. Dus dat weet ie al lang, dat je het niet zo leuk vindt. Dat hoef je niet te blijven benadrukken en hem er al helemaal niet voor gaan straffen want jij bent degene die hem in deze situatie hebt gebracht.
Hij loopt niet over je heen als hij wel gaat ook al vindt jij het niet zo leuk, hij wil gewoon z'n afspraken nakomen op een manier die jij zelf gekozen hebt door niet meer mee te willen. En als je dat na twee topics nou echt nog niet inziet wens ik je partner veel sterkte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |