abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 januari 2019 @ 11:56:18 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184237606
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:43 schreef Chia het volgende:
Ben ik de enige die er eigenlijk geen touw aan vast kan knopen qua tijdlijn en het hele alfabet aan personen?
Nee, je bent niet de enige. TS kan het ook niet. Kan niet eens ja of nee antwoorden op een "zit het dan zo", zie hierboven.
  zondag 6 januari 2019 @ 11:58:08 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184237651
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

In het kort:

TS had vriendin.
TS kreeg vriend.
TS haar vriend is goede maatjes met vriend van die vriendin.
TS kreeg een hekel aan die vriend.
TS verbrak contact met het hele stelletje.

TS doet in die situatie en in d'r topics bijzonder moeilijk, verwend en stug over het feit dat haar vriend een dag met ze de hort op gaat en wil daarin niet tot een compromis komen. Ook wil ze hier niet concreet aangeven wat haar probleem met dat stel nu is waardoor ze nog als persoon verwender en vervelender overkomt.
Volgens mij:

TS kreeg hekel aan die vriend
TS verbrak contact met die vriend
Vriendin wilde toen niet meer met TS omgaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184237726
Als je eenmaal volwassen bent geworden zul je je realiseren dat je geen mensen die deel uitmaken uit het leven van je partner uit je eigen leven kunt bannen. Tenzij je partner het er 100% mee eens is en ook een ban oplegt.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:05:46 #104
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184237804
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

In het kort:

TS had vriendin.
TS kreeg vriend.
TS haar vriend is goede maatjes met vriend van die vriendin.
TS kreeg een hekel aan die vriend.
TS verbrak contact met het hele stelletje.

TS doet in die situatie en in d'r topics bijzonder moeilijk, verwend en stug over het feit dat haar vriend een dag met ze de hort op gaat en wil daarin niet tot een compromis komen. Ook wil ze hier niet concreet aangeven wat haar probleem met dat stel nu is waardoor ze nog als persoon verwender en vervelender overkomt.
Ik dacht eerder:

TS heeft een partner.
Partner is vriend van de man uit een ander stelletje.
TS wordt vriendin van de vrouw uit dat stelletje.
TS ergert zich meer en meer aan het karakter van de vriend van haar partner en verbreekt het contact met hem, maar niet met zijn vrouw.
Vrouwtje van dat andere stel over de zeik dat haar man zo wordt behandeld en zij verbreekt de vriendschap met TS ("verbanning").
TS wil dus niks meer met die man te maken hebben, en die vrouw niks meer met TS.
TS heeft nu ook genoeg van die vrouw.
Ondertussen is de partner van TS gewoon nog vrienden met dat stelletje.

Partner krijgt een cadeau van dat stelletje wat erop neerkomt dat ze met zijn vieren iets gaan doen.
TS wil door bovenstaande niet mee en eist dat partner een ander cadeau krijgt.
Partner geeft geen fuck en wil gewoon het voorgestelde cadeau.
TS jankt dat ze niet mee mag vieren.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:15:10 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184237998
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik dacht eerder:

TS heeft een partner.
Partner is vriend van de man uit een ander stelletje.
TS wordt vriendin van de vrouw uit dat stelletje.
TS ergert zich meer en meer aan het karakter van de vriend van haar partner en verbreekt het contact met hem, maar niet met zijn vrouw.
Vrouwtje van dat andere stel over de zeik dat haar man zo wordt behandeld en zij verbreekt de vriendschap met TS ("verbanning").
TS wil dus niks meer met die man te maken hebben, en die vrouw niks meer met TS.
TS heeft nu ook genoeg van die vrouw.
Ondertussen is de partner van TS gewoon nog vrienden met dat stelletje.

Partner krijgt een cadeau van dat stelletje wat erop neerkomt dat ze met zijn vieren iets gaan doen.
TS wil door bovenstaande niet mee en eist dat partner een ander cadeau krijgt.
Partner geeft geen fuck en wil gewoon het voorgestelde cadeau.
TS jankt dat ze niet mee mag vieren.
Als ik het zo opschrijf is het grootste probleem dat TS eenzijdig een beslissing heeft genomen (contact verbreken met de vriend van haar partner) zonder daarover te spreken met die partner, terwijl het hem wel degelijk aangaat, want het is zijn vriend.
Als je samenwoont moet je dat gewoon samen oplossen en voordat je zo'n drieste actie opzet doorspreken wat het betekent. Want nu belet je je partner zijn vrienden spontaan thuis uit te nodigen, het moet eerst allemaal zo geregeld worden dat TS dan elders is.
Je moet ook beseffen dat als je breekt met de helft van een stel je dat uiteindelijk ook met de andere helft doet, de situatie dat zij door jouw keuze/gedrag gedoe hebben ("Nee, ik ga naar Annie en daar komt TS ook en die wil jou niet zien dus moet je thuisblijven, ik rij dat pokke-end wel alleen.") is absurd.
En die partner kan nu dus ook nergens heen met TS als er een risico is dat zijn vriend met diens vrouw daar is, want dan gaat TS over de vloer rollen en krijsen.
  zondag 6 januari 2019 @ 12:22:33 #106
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_184238164
Je kiest er zelf voor om het contact te verbreken, dus dan moet je daar ook de gevolgen van zien. Het ligt aan de mate van het voorgeval of je vriend achter jou of zijn vriendschap staat (zoals eerder aangegeven door andere users). Aangezien je dit niet wil vermelden, ga ik ervan uit dat het niet iets bijzonders is (zoals iets crimineels), waardoor je partner alle reden heeft om achter de vriendschap te blijven staan.

Dat heb jij dan maar gewoon te slikken. Dat is het gevolg van jouw acties. Als je respect hebt voor de vriendschap van je partner, dan luister je naar wat hij zou willen dat je doet als het andere stel bijvoorbeeld op bezoek komt.
Aangezien je aangeeft dat je niet normaal kan doen tegen hen, dan ga je zelf maar iedere keer weg als zij over de vloer komen. Dat is nu jouw probleem, niet die van je partner.

Man man man, grow up, want dit is echt niet gezond.
pi_184239474
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:01 schreef Elpis het volgende:

[..]

Wil je partner ze wel uitnodigen? Voorziet hij geen problemen? Ik neem aan dat hij je kent.
Ze zijn er niet altijd geweest op onze verjaardagen. Ik voorzie geen problemen. Mijn partner kent mij heel goed, weet dat ik star ben met bepaalde dingen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184239559
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, je wil het niet.
Maar het probleem moet vooral niet bij jou liggen dus haal je er van alles bij.

Ikkeikkeikke, dwingendwingendwingen en nul rekening houden met bij voorbeeld je partner.
Omdat hij dat absoluut niet verdient. Dan zou hij gewonnen hebben, wetende dat ik een hekel aan hem heb, maar wel vriendelijk zou moeten doen. Ik zie zijn glimlach al voor me. Dat wil ik niet doen, ik kan daardoor niet normaal doen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184239630
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:37 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik krijg behoorlijk jeuk van het dikgedrukte.
Waarom krijg je daar jeuk van? Ik geef hier aan dat ik zelfinzicht heb en zij weten hoe ik ben. Ze hebben mij jarenlang om hun heen gehad en weten mijn karakter. Net zoals ik mijn karakter weet. Het is een minder leuke karaktereigenschap van mij.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184239687
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:40 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Omdat hij dat absoluut niet verdient. Dan zou hij gewonnen hebben, wetende dat ik een hekel aan hem heb, maar wel vriendelijk zou moeten doen. Ik zie zijn glimlach al voor me. Dat wil ik niet doen, ik kan daardoor niet normaal doen.
Gewonnen :D

Dus het is eigenlijk een wedstrijdje _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_184239745
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Doe dan wat aan jezelf. Leer toneelspelen. Wees beleefd tegen je gasten. Ga een cursus etiquette doen. Grow some balls. Wordt eens volwassen en stel je niet aan.
Waarom zou ik de verliezer moeten zijn? Ik vind het sterk van mijzelf dat ik de beslissing heb gemaakt om iemand te verbannen uit mijn leven, in plaats van nog langer het gedrag van die persoon te pikken.

Bij mij is nooit meer willen zien letterlijk. Hij verdient het niet dat ik toneel leer te spelen en nepvriendelijk moet doen tegen hem.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 6 januari 2019 @ 13:50:48 #112
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_184239746
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gewonnen :D

Dus het is eigenlijk een wedstrijdje _O-
Dat verbaast me niks, gezien alle andere reacties :D
pi_184239787
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik stelde vragen. Geef antwoord. Je bent te vaag.

Of is het nu ineens:
Je hebt het contact verbroken met de vriend van je partner.
Omdat de vrouw van die vriend voor haar partner (de vriend van jouw partner) heeft gekozen, wil zij nu niks meer met jou te maken hebben.
Dit is het. Dit heb ik al die tijd gezegd. Ik heb de vriend van mijn partner verbannen en zijn partner waar ik ooit bevriend mee was heeft mij verbannen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 6 januari 2019 @ 13:55:09 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184239841
TS is vast ook heel gezellig op feestjes *O* .
Huilen dan.
pi_184239850
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij:

TS kreeg hekel aan die vriend
TS verbrak contact met die vriend
Vriendin wilde toen niet meer met TS omgaan.
Dit klopt. Ik heb haar niet verbannen dat heeft ze zelf gedaan. Ze kiest voor haar partner.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184239962
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:01 schreef Samhain het volgende:
Als je eenmaal volwassen bent geworden zul je je realiseren dat je geen mensen die deel uitmaken uit het leven van je partner uit je eigen leven kunt bannen. Tenzij je partner het er 100% mee eens is en ook een ban oplegt.
Dat kan ik wel. Mijn partner mag gewoon zijn vriendschap voortzetten. Ik ben er niet als ze bij ons thuis af willen spreken. Op visite komen tijdens verjaardag of feestdagen is het enige wat nu niet meer kan.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 6 januari 2019 @ 14:04:25 #117
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184240056
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:44 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Waarom krijg je daar jeuk van? Ik geef hier aan dat ik zelfinzicht heb en zij weten hoe ik ben. Ze hebben mij jarenlang om hun heen gehad en weten mijn karakter. Net zoals ik mijn karakter weet. Het is een minder leuke karaktereigenschap van mij.
Je geeft aan dat je er van uitgaat dat iedereen zich aan je aanpast als je iets wil. En ja daar krijgen veel mensen jeuk van, je komt over als een fucking tiran voor de mensen in je omgeving.
pi_184240094
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gewonnen :D

Dus het is eigenlijk een wedstrijdje _O-
Zo zou het voelen voor mij en dat gun ik hem niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184240159
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je er van uitgaat dat iedereen zich aan je aanpast als je iets wil. En ja daar krijgen veel mensen jeuk van, je komt over als een fucking tiran voor de mensen in je omgeving.
Ik schreef alleen dat mijn ouders en broer mij kennen? In deze zin staat niet dat ik verwacht dat ze zich aan mij aanpassen. Er staat letterlijk alleen dat zij me kennen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184240286
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Je kiest er zelf voor om het contact te verbreken, dus dan moet je daar ook de gevolgen van zien. Het ligt aan de mate van het voorgeval of je vriend achter jou of zijn vriendschap staat (zoals eerder aangegeven door andere users). Aangezien je dit niet wil vermelden, ga ik ervan uit dat het niet iets bijzonders is (zoals iets crimineels), waardoor je partner alle reden heeft om achter de vriendschap te blijven staan.

Dat heb jij dan maar gewoon te slikken. Dat is het gevolg van jouw acties. Als je respect hebt voor de vriendschap van je partner, dan luister je naar wat hij zou willen dat je doet als het andere stel bijvoorbeeld op bezoek komt.
Aangezien je aangeeft dat je niet normaal kan doen tegen hen, dan ga je zelf maar iedere keer weg als zij over de vloer komen. Dat is nu jouw probleem, niet die van je partner.

Man man man, grow up, want dit is echt niet gezond.
Mijn partner blijft bevriend met hem, ik heb daar geen probleem mee. Het is niet iets heel ernstigs, zoals wat genoemd is een verkrachting of iets crimineels. Als dat wel zo was dan zou mijn partner ook klaar met hem zijn. Wel vraagt mijn partner zich een paar dingen af en wil duidelijkheid van zijn vriend.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Official ESF Kreviewer zondag 6 januari 2019 @ 14:21:02 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184240390
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:14 schreef -Ferb- het volgende:

, ik heb daar geen probleem mee.
Eigenlijk wel natuurlijk. Anders was dit topic niet nodig.
pi_184240477
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:00 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Dat kan ik wel. Mijn partner mag gewoon zijn vriendschap voortzetten. Ik ben er niet als ze bij ons thuis af willen spreken. Op visite komen tijdens verjaardag of feestdagen is het enige wat nu niet meer kan.
Heb je het besproken met je partner voordat je het deed?
"Joh, ik ben dit van plan. Hoe is dit voor jou? Hoe kunnen we het voortaan aanpakken met verjaardagen?"

Want het lijkt mij dat als je dat gedaan hebt, je dan samen tot iets bent gekomen en het geen issue is hoe het zou moeten met verjaardagen. Maw, dan was je vraag daaromtrent hier wat overbodig.
pi_184240489
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 12:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als ik het zo opschrijf is het grootste probleem dat TS eenzijdig een beslissing heeft genomen (contact verbreken met de vriend van haar partner) zonder daarover te spreken met die partner, terwijl het hem wel degelijk aangaat, want het is zijn vriend.
Als je samenwoont moet je dat gewoon samen oplossen en voordat je zo'n drieste actie opzet doorspreken wat het betekent. Want nu belet je je partner zijn vrienden spontaan thuis uit te nodigen, het moet eerst allemaal zo geregeld worden dat TS dan elders is.
Je moet ook beseffen dat als je breekt met de helft van een stel je dat uiteindelijk ook met de andere helft doet, de situatie dat zij door jouw keuze/gedrag gedoe hebben ("Nee, ik ga naar Annie en daar komt TS ook en die wil jou niet zien dus moet je thuisblijven, ik rij dat pokke-end wel alleen.") is absurd.
En die partner kan nu dus ook nergens heen met TS als er een risico is dat zijn vriend met diens vrouw daar is, want dan gaat TS over de vloer rollen en krijsen.
Mijn partner en ik waren niet fysiek bij het andere stel toen voor mij de druppel kwam. Ik heb toen direct gezegd dat ik hem nooit meer wil zien. We hebben dit niet doorsproken, maar later. Toen werd duidelijk dat mijn partner op zich vindt dat hij het kado aan kan nemen als het andere stel hem daarvoor uitnodigd. Ik vind dat nog steeds niet leuk, maar verbied het mijn partner niet. Ik ga zelf doen wat ik leuk vind want alleen thuiszitten wil ik niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_184240517
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 14:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

Eigenlijk wel natuurlijk. Anders was dit topic niet nodig.
Ik heb geen probleem met de vriendschap tussen mijn partner en hem. Ik begrijp dat het aan mij ligt dat ik hem niet leuk vind.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  zondag 6 januari 2019 @ 14:29:48 #125
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_184240532
Dus wat is het probleem nu dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')