abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 7 januari 2019 @ 10:31:44 #276
70532 loveli
N
pi_184256727
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ik dacht meteen terug aan dat topic
Fok is een trollforum geworden.
crap in = crap out
pi_184257340
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom zou je nadenken over dingen die waarschijnlijk toch niet zo gaan lopen? Doe iets beters met je tijd.
Het kan dat het zo niet loopt. Het kan ook dat het zo wel loopt. Ik ben een persoon die rekening houd met een bepaalde situatie om te bedenken hoe ik kan reageren om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval niet met het rotste gevoel daar uit kom.

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Grappig, want dat is precies wat zij nu doen. Ze gaan door met wat ze gepland hadden met jouw partner maar zonder jou erbij omdat JIJ niet meer wilde.

Maar dan maak jij je vervolgens maar vast weer boos om dingen die nog niet eens gebeurd zijn (zoals zomaar pesterig langskomen) en waarschijnlijk niet eens gaan gebeuren. Je bent alweer scenario's aan het bedenken waarover je weer kunt briesen. Maak het jezelf en iedereen om je heen toch niet zo moeilijk.
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.

Ik ben me niet boos aan het maken in het geval zij onverwachts aan de deur staan. Ik hou er rekening mee, dat is wat anders.

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Ben je je ervan bewust dat je hier in je topics laat zien dat je vrij onzeker bent?

Waar komt die onzekerheid vandaan? Ga je er wel op de beste manier mee om?
Raar om te lezen dat ik volgens jou zo overkom in deze twee topics. Ik ben geen onzeker persoon. Ik weet zeker dat ik er goed aan heb gedaan om het contact te verbreken. Ik kan zo’n persoon die mij rot laat voelen niet in mijn leven gebruiken. Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 11:37:20 #278
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184257601
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:

Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.
Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.
Breitling - Instruments for Professionals
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 januari 2019 @ 11:42:07 #279
163650 Greys
pi_184257666
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.
Heel volwassen van je inderdaad..

quote:
Ik ben me niet boos aan het maken in het geval zij onverwachts aan de deur staan. Ik hou er rekening mee, dat is wat anders.
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh. :D

Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 11:43:43 #280
16180 crew  CoolGuy
pi_184257692
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Heel volwassen van je inderdaad.

[..]

Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen gedoe ben jij in NIET boze staat? Dan ben je vast een leuk mens om mee om te gaan. :D

Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3. Dit 2e topic is een herhaling van zetten uit deel 1, wat ook al nergens heen ging, dus 2 topics zijn wel genoeg.
pi_184257945
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.
Dat is mijn inziens niet zo. Ik ben niet de knapste, niet de slimste ben (ik ben ook niet dom), ik heb niet het perfectste lichaam, ik ben niet de meest volwassene, ik heb weinig humor, ik ben niet de sociaalste en heb daar geen problemen mee. Waar lezen jullie onzekerheid?

quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Heel volwassen van je inderdaad..

[..]

Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh. :D

Heb ik ergens gezegd dat ik een heel volwassen persoon ben?

Dat klopt. Ik ben niet in een boze staat, ik ben dat alleen geweest op het moment van de beslissing om het contact te verbreken. Daarna is dat van mij afgegleden. Het kan mij niet in het minst deren dat ik geen contact meer heb met beide personen. Er is zelfs opluchting.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3.
Dat zei ik al voor jij dat zei.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
[/quote]
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:06:42 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_184258054
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:00 schreef -Ferb- het volgende:

Dat zei ik al voor jij dat zei.
Geen idee waar jij dat zei, maar dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn wat een nieuw topic betreft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 januari 2019 @ 12:21:46 #283
163650 Greys
pi_184258267
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:00 schreef -Ferb- het volgende:
Het kan mij niet in het minst deren dat ik geen contact meer heb met beide personen.
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.

Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.

Opgelost. Let it gooooo. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:26:02 #284
16180 crew  CoolGuy
pi_184258346
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.

Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.

Nou, dit, want het is datgene wat je nu beschrijft is waar die onzekerheid dus uit spreekt. Er moet en er zal controle op de situatie zijn, en als die er niet is dan wel lijkt te zijn, zijn er ineens 2 topics waarin echt alles erbij gehaald wordt.
pi_184258531
In plaats van onzekerheid haal ik uit je berichten vooral dat je karakter/ gedrag/ eigenschappen als onveranderlijk ziet. Krijg niet de indruk dat je denkt dat mensen (jij, je partner, je kennissen) kunnen veranderen/ zich kunnen ontwikkelen. Dat je als je moeilijkheden tegen komt er moeite voor kunt doen.

Denk dat je misschien nog wel vaker mensen tegen gaat komen die je een rotgevoel bezorgen. Het door laten modderen en vervolgens opgeven en afkappen maakt het er niet makkelijker op zoals je nu ziet.

Mensen die niet geloven in leren, groei en verbetering en uitdagingen uit de weg gaan komen misschien eerder onzeker over.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sumppi op 07-01-2019 12:47:14 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184258758
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
[/quote]
pi_184258805
Je komt er nu achter dat het contact verbreken niet betekent dat mensen van de aardbodem verdwijnen? Kinderachtig gedoe hier met fictieve pesterijen en niet willen groeten mocht je ze tegenkomen.

Je komt op mij over als iemand die net geleerd heeft grenzen te stellen en nu aan het overcompenseren is tot in het onredelijke.
pi_184258843
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:37 schreef Sumppi het volgende:
In plaats van onzekerheid haal ik uit je berichten vooral dat je karakter/ gedrag/ eigenschappen als onveranderlijk ziet. Krijg niet de indruk dat je denkt dat mensen (jij, je partner, je kennissen) kunnen veranderen/ zich kunnen ontwikkelen. Dat je als je moeilijkheden tegen komt er moeite voor kunt doen.

Denk dat je misschien nog wel vaker mensen tegen gaat komen die je een rotgevoel bezorgen. Het door laten modderen en vervolgens opgeven en afkappen maakt het er niet makkelijker op zoals je nu ziet.

Mensen die niet geloven in leren, groei en verbetering en uitdagingen uit de weg gaan komen misschien eerder onzeker over.
Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.
[/quote]
pi_184258880
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:54 schreef Polenbatser het volgende:
Je komt er nu achter dat het contact verbreken niet betekent dat mensen van de aardbodem verdwijnen? Kinderachtig gedoe hier met fictieve pesterijen en niet willen groeten mocht je ze tegenkomen.

Je komt op mij over als iemand die net geleerd heeft grenzen te stellen en nu aan het overcompenseren is tot in het onredelijke.
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
[/quote]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 januari 2019 @ 13:01:08 #290
163650 Greys
pi_184258917
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.

Als jouw partner die afspraak met hen - die al stond - nu niet door laat gaan omdat jij "het niet zo leuk vindt" dan laat hij juist over zich heen lopen. Maar dat is niet belangrijk voor je zeker?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_184258951
Iets om van te leren. In relaties gaat het lang niet automatisch goed. Dan kun je niks zeggen en het laten barsten of je kunt kijken of er wat te verbeteren valt. Het is jammer en zuur voor je partner dat je daar geen moeite in wilde steken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 januari 2019 @ 13:05:59 #292
163650 Greys
pi_184259001
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_184259007
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

En je partner krijgt dan een por in z'n zij als hij wel wat zegt?
pi_184259097
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.

Als jouw partner die afspraak met hen - die al stond - nu niet door laat gaan omdat jij "het niet zo leuk vindt" dan laat hij juist over zich heen lopen. Maar dat is niet belangrijk voor je zeker?
Hij mag gaan. Ik verbied het mijn partner niet. Maar ik kan bij terugkomst niet doen alsof het koek en ei is. Ik kan niet acteren alsof ik het oke vind dat hij toch zou zijn gegaan. Mijn partner zou zich hier niets van aan moeten trekken, het gaat wel over, en doen wat hij wil.
[/quote]
  maandag 7 januari 2019 @ 13:13:57 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184259143
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:56 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.
Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.

Als je echt overtuiging voelt dat iemand jou slecht heeft behandeld, je die persoon uit jouw leven wil, dan zet je er een punt achter en that’s it. Geen rare wraakacties, gewoon klaar. Als het echt zo erg is, staat je partner ook achter je en is alle discussie verder overbodig, want dan wil je partner die persoon ook niet meer zien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_184259184
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.
Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?
[/quote]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 7 januari 2019 @ 13:21:43 #297
163650 Greys
pi_184259283
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:16 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?
Je zegt zelf dat je dat al in een gesprek met hem het gezegd. Dus dat weet ie al lang, dat je het niet zo leuk vindt. Dat hoef je niet te blijven benadrukken en hem er al helemaal niet voor gaan straffen want jij bent degene die hem in deze situatie hebt gebracht.

Hij loopt niet over je heen als hij wel gaat ook al vind jij het niet zo leuk, hij wil gewoon z'n afspraken nakomen op een manier die jij zelf gekozen hebt door niet meer mee te willen. En als je dat na twee topics nou echt nog niet inziet wens ik je partner veel sterkte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 07-01-2019 13:47:55 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_184259305
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.

Als je echt overtuiging voelt dat iemand jou slecht heeft behandeld, je die persoon uit jouw leven wil, dan zet je er een punt achter en that’s it. Geen rare wraakacties, gewoon klaar. Als het echt zo erg is, staat je partner ook achter je en is alle discussie verder overbodig, want dan wil je partner die persoon ook niet meer zien.
Ik wil niet dat mijn partner denkt dat ik het niet erg vind. Er is ook plaats voor mijn gevoel in deze. Als ik niet mag laten blijken dat ik het even grof gezegd heel kut vind, dan zou mijn partner het een volgende keer misschien zonder het tegen mij te zeggen doen, omdat hij onterecht denkt dat ik er oké mee ben.
[/quote]
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 13:24:52 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_184259343
Mja, er is niks mee aan te vangen het is alsof je tegen een muur praat.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 13:25:03 #300
16180 crew  CoolGuy
pi_184259351
Weet je wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')