Fok is een trollforum geworden.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik dacht meteen terug aan dat topic
Het kan dat het zo niet loopt. Het kan ook dat het zo wel loopt. Ik ben een persoon die rekening houd met een bepaalde situatie om te bedenken hoe ik kan reageren om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval niet met het rotste gevoel daar uit kom.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom zou je nadenken over dingen die waarschijnlijk toch niet zo gaan lopen? Doe iets beters met je tijd.
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Grappig, want dat is precies wat zij nu doen. Ze gaan door met wat ze gepland hadden met jouw partner maar zonder jou erbij omdat JIJ niet meer wilde.
Maar dan maak jij je vervolgens maar vast weer boos om dingen die nog niet eens gebeurd zijn (zoals zomaar pesterig langskomen) en waarschijnlijk niet eens gaan gebeuren. Je bent alweer scenario's aan het bedenken waarover je weer kunt briesen. Maak het jezelf en iedereen om je heen toch niet zo moeilijk.
Raar om te lezen dat ik volgens jou zo overkom in deze twee topics. Ik ben geen onzeker persoon. Ik weet zeker dat ik er goed aan heb gedaan om het contact te verbreken. Ik kan zo’n persoon die mij rot laat voelen niet in mijn leven gebruiken. Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.quote:Op maandag 7 januari 2019 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Ben je je ervan bewust dat je hier in je topics laat zien dat je vrij onzeker bent?
Waar komt die onzekerheid vandaan? Ga je er wel op de beste manier mee om?
Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:
Vroeger zou dit doorgemodderd zijn, had ik niet de moed om voor mijzelf te kiezen. Vroeger was ik onzeker.
Heel volwassen van je inderdaad..quote:Op maandag 7 januari 2019 11:18 schreef -Ferb- het volgende:
Daarom ga ik die dag iets doen wat ik leuk vind en mijn partner minder leuk.
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh.quote:Ik ben me niet boos aan het maken in het geval zij onverwachts aan de deur staan. Ik hou er rekening mee, dat is wat anders.
Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3. Dit 2e topic is een herhaling van zetten uit deel 1, wat ook al nergens heen ging, dus 2 topics zijn wel genoeg.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel volwassen van je inderdaad.
[..]
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen gedoe ben jij in NIET boze staat? Dan ben je vast een leuk mens om mee om te gaan.
Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
Dat is mijn inziens niet zo. Ik ben niet de knapste, niet de slimste ben (ik ben ook niet dom), ik heb niet het perfectste lichaam, ik ben niet de meest volwassene, ik heb weinig humor, ik ben niet de sociaalste en heb daar geen problemen mee. Waar lezen jullie onzekerheid?quote:Op maandag 7 januari 2019 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar dat het bij Lienekien zo overkomt. Bij mij, en ik vermoed bij nog wel een aantal mensen komt dit ook zo over. Waarschijnlijk omdat het ook zo is.
Heb ik ergens gezegd dat ik een heel volwassen persoon ben?quote:Op maandag 7 januari 2019 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel volwassen van je inderdaad..
[..]
Dus dit verbeten en vinnige en onvolwassen en onzekere gedoe ben jij in NIET boze staat? Poeh.
Maar sterkte verder met alles hoor. We lezen in deel 16 van je topic wel hoe het allemaal afgelopen is.
Dat zei ik al voor jij dat zei.quote:Op maandag 7 januari 2019 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, er komt geen deel 16 van deze reeks. Ook geen deel 3.
Geen idee waar jij dat zei, maar dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn wat een nieuw topic betreft.quote:
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:00 schreef -Ferb- het volgende:
Het kan mij niet in het minst deren dat ik geen contact meer heb met beide personen.
Nou, dit, want het is datgene wat je nu beschrijft is waar die onzekerheid dus uit spreekt. Er moet en er zal controle op de situatie zijn, en als die er niet is dan wel lijkt te zijn, zijn er ineens 2 topics waarin echt alles erbij gehaald wordt.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.
Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.
Opgelost. Let it gooooo.
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor iemand die het niet kan deren zit je je dan wel al twee topics op te winden, zelfs over situaties die nog niet eens zijn voorgekomen.
Laat die lui jouw partner lekker bedanken op de manier die al afgesproken was. Ga hem daar niet op welke manier ook voor straffen, hij kan hier niets aan doen.
En de rest had je zelf ook al bedacht, als je ze daarna tegenkomt onverwacht negeer je ze gewoon.
Opgelost. Let it gooooo.
Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:37 schreef Sumppi het volgende:
In plaats van onzekerheid haal ik uit je berichten vooral dat je karakter/ gedrag/ eigenschappen als onveranderlijk ziet. Krijg niet de indruk dat je denkt dat mensen (jij, je partner, je kennissen) kunnen veranderen/ zich kunnen ontwikkelen. Dat je als je moeilijkheden tegen komt er moeite voor kunt doen.
Denk dat je misschien nog wel vaker mensen tegen gaat komen die je een rotgevoel bezorgen. Het door laten modderen en vervolgens opgeven en afkappen maakt het er niet makkelijker op zoals je nu ziet.
Mensen die niet geloven in leren, groei en verbetering en uitdagingen uit de weg gaan komen misschien eerder onzeker over.
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:54 schreef Polenbatser het volgende:
Je komt er nu achter dat het contact verbreken niet betekent dat mensen van de aardbodem verdwijnen? Kinderachtig gedoe hier met fictieve pesterijen en niet willen groeten mocht je ze tegenkomen.
Je komt op mij over als iemand die net geleerd heeft grenzen te stellen en nu aan het overcompenseren is tot in het onredelijke.
Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Als ik iets niet leuk vind moet ik dat laten merken. Dit zodat de ander - mijn partner in dit geval - weet dat ik meende wat ik zei in een gesprek wat ervoor plaats heeft gevonden. Anders zou ik over me heen laten lopen.
Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
En je partner krijgt dan een por in z'n zij als hij wel wat zegt?quote:Op maandag 7 januari 2019 12:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil ze niet meer zien en spreken. Als ik bij een ontmoeting hallo tegen hen zou zeggen zou ik ze spreken. Dan zou ik tegen mijn eigen beslissing ingaan en over me heen laten lopen.
Hij mag gaan. Ik verbied het mijn partner niet. Maar ik kan bij terugkomst niet doen alsof het koek en ei is. Ik kan niet acteren alsof ik het oke vind dat hij toch zou zijn gegaan. Mijn partner zou zich hier niets van aan moeten trekken, het gaat wel over, en doen wat hij wil.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt maar niet tot je door te willen dringen dat jij alle recht hebt om iemand niet meer te willen zien maar dat je NIET het recht hebt anderen dat ook op te leggen. Jij hoeft diegene niet meer te zien, prima, als jouw partner diegene nog wel wil zien is dat z'n goed recht.
Als jouw partner die afspraak met hen - die al stond - nu niet door laat gaan omdat jij "het niet zo leuk vindt" dan laat hij juist over zich heen lopen. Maar dat is niet belangrijk voor je zeker?
quote:Op maandag 7 januari 2019 12:51 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.quote:Op maandag 7 januari 2019 12:56 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ga graag iets uit de weg. Ik had die vriend van mijn partner ook kunnen vragen waarom hij zo deed en zeggen dat ik dat niet leuk vind, dat hij normaal kan gaan doen tegen mij en als hij dat niet kan dat ik niks meer met hem te maken wil hebben. Dat heb ik niet gedaan. Ik heb zelfs niet direct tegen hem gezegd dat ik het contact verbreek, maar via mijn exvriendin.
Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?quote:Op maandag 7 januari 2019 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet 'over je heen laten lopen'. Dat is je eigen starheid en onzekerheid.
Je zegt zelf dat je dat al in een gesprek met hem het gezegd. Dus dat weet ie al lang, dat je het niet zo leuk vindt. Dat hoef je niet te blijven benadrukken en hem er al helemaal niet voor gaan straffen want jij bent degene die hem in deze situatie hebt gebracht.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:16 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Waarom zou ik over iets niet mogen zeggen dat ik het absoluut niet leuk zou vinden en als het aan mij zou liggen ik liever zie dat hij thuis zou blijven? Dat is toch alleen mijn mening, geen dwang?
Ik wil niet dat mijn partner denkt dat ik het niet erg vind. Er is ook plaats voor mijn gevoel in deze. Als ik niet mag laten blijken dat ik het even grof gezegd heel kut vind, dan zou mijn partner het een volgende keer misschien zonder het tegen mij te zeggen doen, omdat hij onterecht denkt dat ik er oké mee ben.quote:Op maandag 7 januari 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Je liet misschien vroeger over je heenlopen, maar nu sla je wat mij betreft ook de plank mis. In mijn ogen is het onzekerheid als je mensen zo wil laten voelen dat je iets niet leuk vindt. Je wilt het ze laten voelen omdat je je ongenoegen niet goed kunt verwoorden. En de confrontatie niet aan gaan, tja. Dat behoeft toch nauwelijks betoog waarom dat onzekerheid laat zien? Je durft de confrontatie niet aan omdat je geen weerwoord vreest te hebben op de reactie die je dan krijgt.
Als je echt overtuiging voelt dat iemand jou slecht heeft behandeld, je die persoon uit jouw leven wil, dan zet je er een punt achter en that’s it. Geen rare wraakacties, gewoon klaar. Als het echt zo erg is, staat je partner ook achter je en is alle discussie verder overbodig, want dan wil je partner die persoon ook niet meer zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |