abonnement Unibet Coolblue
pi_184094455
Ik ga nu sinds een paar jaar alleen op vakantie. Daarvoor ben ik een hele tijd nauwelijks op vakantie geweest. Vrienden hebben inmiddels allemaal een relatie en gaan met hun vriendin, etc. Hooguit lukt het om een lang weekend op wintersport te gaan bijvoorbeeld, maar geen echt lange vakantie meer. Een paar jaar terug besloten om me er overheen te zetten en toch alleen op vakantie te gaan. Ik ben nu een aantal keer alleen geweest en dat is goed bevallen. Ik heb in hostels geslapen en kom altijd wel genoeg mensen tegen. Ik reis dan wat rond gedurende 3 weken tot een maand of 4 en blijf zo'n 2 tot 5 dagen op één plek.

Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden. Ik ben vooral in midden en zuid Amerika geweest. Vooral omdat ik daar zelf heen wilde, maar ook het voordeel is ook dat je (denk ik) wat oudere reizigers tegen komt dan bijvoorbeeld in Thailand of Australië. Ik vind het verder wel fijn om andere mensen tegen te komen, echt helemaal alleen een road trip maken lijkt me niets. Een groepsreis staat me ook heel erg tegen. Ik houd wel van vrijheid en ben bang dat ik me heel erg zou gaan irriteren aan die ene persoon die zich net wat te grappig vind of zo. :P

Ik ben benieuwd naar andere manieren en ervaringen van alleen reizen. De komende jaren ga ik denk ik nog wel gewoon backpacken, maar wat andere ideeën op doen is ook altijd handig. Dus hoe reis jij alleen, waar slaap je, met welke vervoersmiddelen reis je, etc?
pi_184096116
Ik reis regelmatig alleen door Azië, maar ik moet niets van (jonge) backpackers hebben. Meestal zoek ik een 4 sterren hotel dat centraal gelegen is voor max 3 dagen. De prijzen schommelen tussen 40 en 70 euro per nacht.

Overdag vind ik het leuk om met het openbaar vervoer te reizen, maar van en naar een ander hotel of vliegveld pak ik altijd een taxi.

Ik merk dat ik steeds meer zekerheid wil. 15 jaar geleden boekte ik alleen een ticket en het hotel voor de eerste nacht, nu plan ik alles en heb zelfs in Bangkok en Siem Reap mijn vaste hotels.
pi_184098043
quote:
99s.gif Op zondag 30 december 2018 19:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik reis regelmatig alleen door Azië, maar ik moet niets van (jonge) backpackers hebben. Meestal zoek ik een 4 sterren hotel dat centraal gelegen is voor max 3 dagen. De prijzen schommelen tussen 40 en 70 euro per nacht.

Overdag vind ik het leuk om met het openbaar vervoer te reizen, maar van en naar een ander hotel of vliegveld pak ik altijd een taxi.

Ik merk dat ik steeds meer zekerheid wil. 15 jaar geleden boekte ik alleen een ticket en het hotel voor de eerste nacht, nu plan ik alles en heb zelfs in Bangkok en Siem Reap mijn vaste hotels.
Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?
pi_184099692
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?
Dit vraag ik me ook af. Ik denk dat ik me snel eenzaam zou voelen. Voor een paar dagen zou het wel gaan, maar een paar weken zou ik te eenzaam vinden denk ik. Ik heb vorig jaar 4 dagen Zweden alleen gedaan in hotels en met een huurauto. Voor die paar dagen vond ik het prima. Een keer alleen een hike doen is best ok, verder twee andere activiteiten met een paar andere mensen gedaan. Maar verder vond ik alleen in de auto en alleen in een hotelkamer wel uh.. alleen.

Bovendien wordt het alleen ook zo snel extreem duur. Ik vind het niet erg om meer uit te geven dan een backpack-vakantie, maar die 4 dagen Zweden waren 1000 euro, excl vlucht, want dat was door m'n werkgever betaald. Hotels 100 euro/nacht, huurauto was ook een paar honderd euro, twee activiteiten van elk 100 euro. Als je met z'n tweeën bent, kun je in ieder geval de auto en de hotels nog delen.
pi_184103544
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar in een hotel ben je wel echt 'alleen'. Zoek je dan overdag wel eens aansluiten bij andere of doe je de reis echt in je eentje?
Ik woon ook alleen, dus dat ben ik wel gewend. Maar ik wil wel altijd in een omgeving zitten waar overdag en 's avonds wat te doen is.

Als je alleen reist dan hoef je nergens rekening mee te houden, en daarom zoek ik geen andere reizigers op. Wel vind ik het leuk om met een chauffeur of tuktuk rijder (die je voor één dag of langer boekt) te gaan eten of wat te drinken. Al diverse keren ben ik ook terug uitgenodigd om bij hun thuis te eten, en dan kom je in zo'n typisch huis waardoor je een heel goed beeld krijgt van het land en de gebruiken.
pi_184104078
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 21:07 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dit vraag ik me ook af. Ik denk dat ik me snel eenzaam zou voelen. Voor een paar dagen zou het wel gaan, maar een paar weken zou ik te eenzaam vinden denk ik. Ik heb vorig jaar 4 dagen Zweden alleen gedaan in hotels en met een huurauto. Voor die paar dagen vond ik het prima. Een keer alleen een hike doen is best ok, verder twee andere activiteiten met een paar andere mensen gedaan. Maar verder vond ik alleen in de auto en alleen in een hotelkamer wel uh.. alleen.

Bovendien wordt het alleen ook zo snel extreem duur. Ik vind het niet erg om meer uit te geven dan een backpack-vakantie, maar die 4 dagen Zweden waren 1000 euro, excl vlucht, want dat was door m'n werkgever betaald. Hotels 100 euro/nacht, huurauto was ook een paar honderd euro, twee activiteiten van elk 100 euro. Als je met z'n tweeën bent, kun je in ieder geval de auto en de hotels nog delen.
In Azië zit je voor 50 euro per nacht in een heel mooi hotel, dus dat zijn de kosten niet. Ik boek altijd een kamer voor twee personen, het kost vaak hetzelfde en je wordt niet in een klein hokje gestopt. Ook heb je geen gedoe als je iemand opsnorkeld die wil blijven slapen.

In Europa ga ik niet graag ergens alleen eten, maar in Azië is dat heel gebruikelijk en word je niet vreemd aangekeken.
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 00:10:23 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184108799
Je bent denk ik nooit te oud om alleen te reizen! Mijn schoonmoeder van bijna 70 heeft het tot dit jaar nog gedaan. Niet zo ver als jij maar bijvoorbeeld een week naar Mallorca of een groepsreis naar Marokko of Israël. Ze vermaakt zich goed en komt altijd mensen tegen, ook wanneer ze helemaal alleen reist :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 31 december 2018 @ 00:22:08 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184109233
Het is wel duurder als je alleen bent. Maar verder kun je alles doen waar je zin in hebt.
Als je met de auto gaat kan het lastig zijn als je het hele stuk alleen moet rijden, dan kom je minder ver als wanneer chauffeurs elkaar afwisselen.

Ik zoek nooit gezelschap op als ik alleen reis.

Tip: er zijn groepsreizen met een minimale groepsgrootte van 1 persoon en de kans is er dat je dan alleen bent met een gids.
  maandag 31 december 2018 @ 00:53:47 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184110148
Ik denk niet dat je ooit te oud bent om alleen te reizen. Wel zal je op een gegeven moment misschien af en toe vreemd aangekeken worden in een hostel. Maar hoe ouder je wordt, zul je daar waarschijnlijk juist steeds meer schijt aan krijgen. En ja bij sommige landen zullen mensen weleens wat bedenkingen hebben als een oudere man alleen op reis er naartoe gaat (Thailand of zo). Maar ook daarvoor geldt, belangrijk is het niet wat een ander vindt.

Zelf ben ik sinds een paar jaar ook begonnen met alleen te reizen. Vooral eigenlijk omdat ik anders alleen maar naar dezelfde plekken zou kunnen gaan. En vaak te weinig van een plek kan zien. Nu in mijn eentje zie ik wat ik graag wil zien, doe ik het in mijn eigen tempo, ga ik ergens naar binnen als ik daar zin in heb (of juist niet) en loop ik juist veel.

Wel reis ik vooral binnen Europa en dat zal ik de komende jaren ook nog blijven doen. Daarbij ga ik ook nooit heel lang weg. Een paar dagen of een paar weken. Dus dat is wel anders dan maandenlang. Waarbij ik wel altijd een hotelkamer of appartement boek, want ik wil gewoon geen badkamer delen met anderen.

Dan ben je inderdaad wat vaker alleen. Maar daar kan ik vrij goed tegen (terwijl ik tegelijkertijd juist ook heel erg van houdt om onder mensen te zijn). En tijdens een reis kom je ook weleens iemand tegen waar je aanspraak mee hebt. Maar dat is per reis en per dag verschillend. Van mij hoeft het i.i.g. niet per se. Ik ga op reis voor de beleving, voor het zien van andere plekken en vooral ook voor de prachtige herinneringen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 31 december 2018 @ 11:11:38 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184116515
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.

Er is geen bovengrens voor en sowieso ben je met 32jr imo nog bijna een "jongere"! Zelf werd ik dit jaar 50 (op de PCT notabene!) en heb inmiddels 25 jaar ervaring met reizen in mijn eentje (eigenlijk langer, maar mijn eerste rondreis van begin tot eind in mijn eentje was begin 1994, naar Israel).

Mijn ervaring is dat of je wordt gezien als een ouwe lul vooral afhangt van je instelling. Als je een ouwe zemelaar bent dan word je ook zo gezien. Maar als je flexibel bent, avontuurlijk bent en dingen neemt zoals ze komen dan gaan zelfs twintigers nog met je om alsof je een leeftijdgenoot bent.

Ik heb natuurlijk beide kanten gezien want inmiddels ben ik al best oud maar 25 jaar geleden was ik zelf ook een twintiger en toen had ik zelf ook helemaal geen problemen met veel oudere mensen als ze net zo'n instelling hadden als ikzelf. Maar ouwe zemelaars vermijd je natuurlijk wel als de pest, net als jonge zemelaars. Maw het hangt niet van je leeftijd af maar meer met je instelling.

Wat betreft "hoe" ik reis: dat is nauwelijks veranderd vergeleken met vroeger. Ik reis nog steeds bijna geheel op de bonnefooi (in dat opzicht ben ik trouwens minder "gezapig" dan de nieuwe generatie die tegenwoordig alles vooraf boekt met smartphone) en doe bijna alles met lokale bussen of lopend. Het enige verschil is dat ik tegenwoordig niet meer op dorms slaap.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 31 december 2018 @ 11:48:25 #11
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184117214
Interessant topic. Ik lees even mee.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184123234
Reis ook vaak alleen ben 40+, qua eten betreft zijn in azie de foodcourts in malls een uitkomst.
Hier in Europa zoek ik restaurants of eetcafé's waar men ook aan de bar kan zitten, of raadpleeg Tripadvisor en google maps voor solo reviews
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:23:32 #13
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184157116
Ben in hostels genoeg 40 plussers tegen gekomen. Maar het klopt dat men in Europa, Azie en Oceanie wat jonger zijn.

Heeft denk met prijs en aanbod te maken. Hotels zijn vrij prijzig in Zuid- Amerika. Terwijl je in Europa omkomt in de B&B, goedkope kamers etc. Azie kost een hotel dan weer geen drol, dus waarom in een lawaaierig hostel gaan zitten vol bezopen westeners?
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:16:22 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184167104
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft "hoe" ik reis: dat is nauwelijks veranderd vergeleken met vroeger. Ik reis nog steeds bijna geheel op de bonnefooi (in dat opzicht ben ik trouwens minder "gezapig" dan de nieuwe generatie die tegenwoordig alles vooraf boekt met smartphone) en doe bijna alles met lokale bussen of lopend. Het enige verschil is dat ik tegenwoordig niet meer op dorms slaap.
Het reizen met openbaar vervoer en lokaal transport in plaats van een taxi heeft ook mijn voorkeur. Wel zorg ik er toch voor dat ik voordat ik ergens aankom wel een plek om te slapen heb geregeld, en doordat de hostels vervangen zijn door (betere) hotels hoef je niet eerst de kamer te controleren zoals ik dat vroeger deed...

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen.
Alleen reizen heeft mijn voorkeur, zodra ik de kans heb doe ik dat, maar daar moet wel bij worden gezegd dat ik ook werkgerelateerd reizen maak en ik dan verplichte afspraken en contactpersonen heb waardoor ik eigenlijk nooit hele tijden echt alleen ben, al zou mij dat zeker weten prima bevallen.
Met twee (of meer) personen samen reizen is soms natuurlijk prettiger en maakt bepaalde dingen wat makkelijker, maar ik zie genoeg mensen die op latere leeftijd dat doen, al moet ik eerlijk bekennen dat ik als 19 jarige backpacker mij in Azië inderdaad vroeg wat die oude man in het hostel deed, maar in bijvoorbeeld Australië is dat weer een stuk normaler dat men nog in dergelijke accommodatie verblijft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184168401
Alleen ben je van niemand afhankelijk en kun je doen wat je wilt.

Mensen ontmoeten.. Dat is nooit zo'n probleem. Een babbeltje is zo gemaakt, en zeker als je alleen bent krijg je toch vrij vlot contact.

Ik heb de laatste jaren toch wel wat reizen alleen gemaakt (vnl roadtrips) en overal wel leuke herinneringen aan gehad. Je ontmoet mensen uit de hele wereld.

En er zijn ook apps als couchsurfing waarmee je op een lokatie mensen kan ontmoeten om mee op te trekken/dingen te ondernemen.

Leukste herinnering tot nu toe was vorig jaar in Wit Rusland. Met een local, een Fin en een Poolse een paar dagen de omgeving verkend. Een local had het voordeel dat ie ook kon vertalen. We zijn dus echt in kleine dorpjes bij mensen thuis uitgenodigd, rondleidingen gehad van een bejaard mannetje ergens enz. Echt leuk.
Dingen die je met een groepsreis oid dus niet meemaakt over het algemeen.

Nu was dat ook niet echt een toeristisch gebied. Toeristen waren relatief uniek, zeker in die regio. 4 toeristen uit 3 landen was dermate interessant dat we zelfs door de lokale omroep geinterviewd werden voor op TV
pi_184189216
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 00:22 schreef Lunatiek het volgende:
Het is wel duurder als je alleen bent. Maar verder kun je alles doen waar je zin in hebt.
Als je met de auto gaat kan het lastig zijn als je het hele stuk alleen moet rijden, dan kom je minder ver als wanneer chauffeurs elkaar afwisselen.

Ik zoek nooit gezelschap op als ik alleen reis.

Tip: er zijn groepsreizen met een minimale groepsgrootte van 1 persoon en de kans is er dat je dan alleen bent met een gids.
Is dat niet eenzaam dan? Ik kan niet zo goed tegen alleen zijn, geen idee waarom eigenlijk. Ik vind het niet erg om eens een dagje alleen een stuk te lopen, of 's avonds een keer alleen uit eten te gaan, maar hele avonden alleen zijn, vind ik dan weer niets.

Thuis heb ik er minder problemen mee, maar dan heb je toch je eigenlijk dingen om te doen (muziek maken, wat achter de computer, tv kijken, etc)
pi_184189944
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.

Er is geen bovengrens voor en sowieso ben je met 32jr imo nog bijna een "jongere"! Zelf werd ik dit jaar 50 (op de PCT notabene!) en heb inmiddels 25 jaar ervaring met reizen in mijn eentje (eigenlijk langer, maar mijn eerste rondreis van begin tot eind in mijn eentje was begin 1994, naar Israel).

Mijn ervaring is dat of je wordt gezien als een ouwe lul vooral afhangt van je instelling. Als je een ouwe zemelaar bent dan word je ook zo gezien. Maar als je flexibel bent, avontuurlijk bent en dingen neemt zoals ze komen dan gaan zelfs twintigers nog met je om alsof je een leeftijdgenoot bent.

Ik heb natuurlijk beide kanten gezien want inmiddels ben ik al best oud maar 25 jaar geleden was ik zelf ook een twintiger en toen had ik zelf ook helemaal geen problemen met veel oudere mensen als ze net zo'n instelling hadden als ikzelf. Maar ouwe zemelaars vermijd je natuurlijk wel als de pest, net als jonge zemelaars. Maw het hangt niet van je leeftijd af maar meer met je instelling.

Wat betreft "hoe" ik reis: dat is nauwelijks veranderd vergeleken met vroeger. Ik reis nog steeds bijna geheel op de bonnefooi (in dat opzicht ben ik trouwens minder "gezapig" dan de nieuwe generatie die tegenwoordig alles vooraf boekt met smartphone) en doe bijna alles met lokale bussen of lopend. Het enige verschil is dat ik tegenwoordig niet meer op dorms slaap.
Ik ken je reisverslagen, lijkt me ook supergaaf om eens te proberen. Het enige dat ik heb gedaan, dat echt in de buurt komt van jij doet, is de W-trek in Torres del Paine in 4 dagen. En die heb ik met twee anderen gedaan die ik onderweg ben tegengekomen. Dan vind ik het heel leuk, maar ik weet niet of ik het alleen zou kunnen. Het lopen op zich wel, maar de zaken organiseren en 's avonds bij je tentje zitten, meh..

Ik heb verder ook geen problemen om met mensen op te trekken die ouder zijn. Ga vooral voor mensen met dezelfde instelling en die op een dag min of meer hetzelfde willen zien en doen als ik. Afgelopen reis in Guatemala heb ik bijvoorbeeld ook een aantal dagen met iemand van 43 opgetrokken. Sowieso waren de mensen daar ook vaak boven de 30. En aangezien ik er nog vrij jong uit zie, kan ik dit soort landen nog wel een paar jaar op deze manier blijven doen. :Y)
  One tough cookie zaterdag 5 januari 2019 @ 01:58:45 #18
169210 liesje1979
pi_184213344
Zou het niet zo zijn dat wanneer mensen niet meer met je willen hangen dat dan is vanwege een merkbare generatiekloof en wanneer deze er is, jij waarschijnlijk ook niet meer met hen wil optrekken? Dan merk je dat vanzelf wel en schakel je over naar hotels.

Zelf ben ik niet zo sociaal tijdens her reizen, hoewel wel steeds socialer. Het meeste van de tijd vind ik het gewoon lekker in mijn eentje. Soms eigenlijk alleen tijdens lange vakanties kan ik me af en toe een beetje eenzaam voelen.
Of naja eigenlijk alleen in Thailand als ik er over nadenk. :D

Gewoon blijven reizen want reizen is tof.
  zondag 6 januari 2019 @ 13:44:25 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_184239627
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden.
Ben je hier ergens het woord "niet" vergeten?

Vreemde oude alleen reizende kerels heb je trouwens ook in hotels. Zolang je het fysiek nog volhoud en er plezier uit kan halen om in hostels te blijven slapen moet je het vooral blijven doen.

Alleen reizen kent imho geen maximum leeftijd, toevallig vrijdag mijn 81 jarige oma op het vliegtuig gezet. Die reist alleen naar Portugal voor een paar maanden, hoe ouder je wordt hoe eenvoudiger je reizen worden (oma reist niet meet van hot naar her, maar stil zitten doet ze zeker niet), maar zolang je het fysiek kan hoeft niets je tegen te houden.
So we just called him Fred
pi_184242076
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 13:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ben je hier ergens het woord "niet" vergeten?
yup, sorry. :P
quote:
Vreemde oude alleen reizende kerels heb je trouwens ook in hotels.
In hostels is toch wel een beetje anders als je tussen jonge backpackers slaapt lijkt me. In een hotel kom je niet perse de hele tijd mensen tegen, hooguit met ontbijt. En je valt dan ook niet zo op als in een hostel. In een hostel wordt je denk ik op een gegeven moment toch een beetje vreemd aangekeken als je echt wat ouder bent.
quote:
Zolang je het fysiek nog volhoud en er plezier uit kan halen om in hostels te blijven slapen moet je het vooral blijven doen.
Blijf het ook zeker nog wel een paar jaar doen. Ik vind het tot nu toe niet heel vervelend en vaak heb je nog wel de keuze uit enorme slaapzalen en kleinere slaapzalen met 4-6 personen en bijvoorbeeld extras als airco, etc. Waar mogelijk ga ik toch altijd voor de wat luxere optie.
quote:
Alleen reizen kent imho geen maximum leeftijd, toevallig vrijdag mijn 81 jarige oma op het vliegtuig gezet. Die reist alleen naar Portugal voor een paar maanden, hoe ouder je wordt hoe eenvoudiger je reizen worden (oma reist niet meet van hot naar her, maar stil zitten doet ze zeker niet), maar zolang je het fysiek kan hoeft niets je tegen te houden.
pi_184242156
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:58 schreef liesje1979 het volgende:
Zou het niet zo zijn dat wanneer mensen niet meer met je willen hangen dat dan is vanwege een merkbare generatiekloof en wanneer deze er is, jij waarschijnlijk ook niet meer met hen wil optrekken? Dan merk je dat vanzelf wel en schakel je over naar hotels.
Waarschijnlijk wel. Alleen zou ik hotels denk ik niet perse als alternatief zijn. Vooralsnog lijkt me dat te eenzaam.

Tot nu toe nog geen last gehad van een generatiekloof en dat mensen niet met me zouden willen optrekken. Het enige wat ik wel regelmatig heb, is dat veel backpackers toch wel voor heel goedkoop gaan en ik liever een goede maaltijd eet 's avonds en 's middags, de extra ontbijtoptie neem, de meest luxe stoelen in de bus of liever nog, ga vliegen als het echt ver is, etc. Soms is dat wel eens lastig, vooral als je meerdere dagen met iemand of een groepje optrekt. De meesten vinden een keertje wat luxer wel prima en een keertje basic eten heb ik geen probleem mee, maar na een paar dagen kan dat wel eens wat lastiger zijn.
quote:
Zelf ben ik niet zo sociaal tijdens her reizen, hoewel wel steeds socialer. Het meeste van de tijd vind ik het gewoon lekker in mijn eentje. Soms eigenlijk alleen tijdens lange vakanties kan ik me af en toe een beetje eenzaam voelen.
Of naja eigenlijk alleen in Thailand als ik er over nadenk. :D

Gewoon blijven reizen want reizen is tof.
Dat laatste sowieso.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 januari 2019 @ 16:07:06 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184242167
Een "hostel" betekent niet persé dat je op een slaapzaal (dorm) ligt. Veel hostels hebben zowel slaapzalen als privé kamers.
Ik slaap nog steeds af en toe in hostels maar niet in dorms.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2019 @ 20:14:37 #23
73911 ultra_ivo
pi_184247091
Of je in een hostel vreemd wordt aangekeken hangt helemaal van jezelf af, niet van je leeftijd. Gewoon meedoen maar tegelijkertijd wat smeuíge verhalen vertellen over je eerdere reizen werkt prima. Ik ben inmiddels 51 en overnacht nog heel regelmatig in hostels.
pi_184304285
Ik ben 1x alleen naar parijs geweest, 1x alleen naar londen, en 1x met een goede collega naar parijs.

Nu in april ga ik alleen naar NYC. Het is een uitdaging om alles alleen te plannen. Het grote voordeel is je ga en sta waar je wil. Maar ik vrees dat ik een bepaalde gezelschap mis
pi_184306825
Ik begin ondertussen ook aardig richting de veertig te gaan. Af en toe vraag ik me ook wel eens af hoe lang ik dat alleen reizen nog kan doen, maar uiteindelijk zit dat meer in mijn hoofd dan in de praktijk.

Ik ga hooguit wat minder makkelijk naar landen met een bepaald imago als Thailand of de Philipijnen, lijkt me ontzettend arkward als je daar op de terugreis vragen over zou krijgen.

Voordeel als je wat ouder wordt, is wel dat je (meestal) ook een stuk meer geld te besteden hebt. In plaats van een goedkoop hostel pak ik nou gewoon een mooi hotel op een prachtige locatie.

En in steden als Jakarta of Taipeh kun je nog altijd de sugestie wekken dat je zakenreiziger of expat bent. Heb je een stuk minder last van taxichauffeurs en anderen die een centje aan je willen verdienen. En altijd weer grappig als toeristen je naar de weg vragen omdat je er in je overhemd uitziet alsof je op weg naar je kantoor bent ;)
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  FOK!fotograaf woensdag 9 januari 2019 @ 22:47:41 #26
73911 ultra_ivo
pi_184310472
Het voordeel van de iets oudere reiziger merkte ik heel duidelijk in Oezbekistan. Het wemelt van de verhalen dat jonge backpackers daar onbeschoft door de politie behandeld worden. Met baard en grijs haar val ik in Oezbekistan echter in de categorie 'respectabele burger', zelfs als ik een rugzak op heb. Een ID check wordt dan toch op een heel andere manier gevraagd door de plaatselijke oom agent.
pi_184316170
Ik reis momenteel al maanden en kom ook veel Backpackers van rond de 30 tegen. Maar in Hostels ook regelmatig reizigers van 40 en 50. Prima te doen en leuk voor de mix. Het belangrijkste is, denk ik, goed kijken in welk hostel je verblijft. In party hostels zal je je niet thuisvoelen maar er is voldoende alternatief. Ook in Hostels.
Love is in the air!
  donderdag 10 januari 2019 @ 15:38:16 #28
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184320440
32 is nog prima te doen maar ik begrijp je probleem. Je kunt ook selectief met de hostels zijn. Ga voor de rustige hostels waar vaak wat meer oudere jongeren in zitten.

Maar ik denk dat je op een gegeven voor een ander soort vakantie moet gaan als ouder wordt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184326635
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2019 16:07 schreef SeLang het volgende:
Een "hostel" betekent niet persé dat je op een slaapzaal (dorm) ligt. Veel hostels hebben zowel slaapzalen als privé kamers.
Ik slaap nog steeds af en toe in hostels maar niet in dorms.
Ik ken wel de tweepersoonskamers in hostels, maar eenpersoons heb ik eigenlijk nog niet gezien. Zal er eens opletten tijdens een volgende trip.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:58 schreef Landgeld het volgende:
Ik reis momenteel al maanden en kom ook veel Backpackers van rond de 30 tegen. Maar in Hostels ook regelmatig reizigers van 40 en 50. Prima te doen en leuk voor de mix. Het belangrijkste is, denk ik, goed kijken in welk hostel je verblijft. In party hostels zal je je niet thuisvoelen maar er is voldoende alternatief. Ook in Hostels.
Ik zoek nu meestal beetje mix van wel een redelijk sociaal en populair hostel, maar niet al te veel party. Beer pongen vind ik niet echt meer nodig, maar gezellig een drankje doen en met wat mensen wat eten vind ik wel gezellig. Af en toe een keer een avond alleen is prima, maar te vaak vind ik toch ongemakkelijk. Soms is het wel lastig. In La Paz, Bolivia waren er twee echte partyhostels en heel veel die er niet al te best uitzagen. Uiteindelijk naar een van die party hostels geweest en echt een prima tijd gehad.
pi_184328945
De laatste jaren heb ik er twee favoriete hostels bijgekregen, het Art Hostel in Tashkent en het Art Hostel in Sofia. Vooral het hostel in Tashkent bevalt me super. Ik was toen eigenlijk niet van plan de meeste tijd in Tashkent te blijven maar dat is er toen toch van gekomen.
Een mooie mix aan andere gasten en goede staff.
  Redactie Games donderdag 10 januari 2019 @ 23:03:52 #31
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184329045
Bevalt me nog steeds wel naarmate je ouder wordt, maar ik kies wel de "rustigere" hostels uit en niet meer die Party-chains ivm jongere uitgaanspubliek, zoals al eerder gezegd werd. En het is maar net hoe je instelling is, ik heb er normaal niet zo'n probleem mee, maar het ligt ook wel hoe zo iemand erin staat.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_184332054
Ik ben ook in de tweede helft van de dertig en reis sinds 2014 ook elk jaar wel een paar keer alleen vanwege een paar verschillende interesses tussen mijn vriendin en ik.

Als ik binnen Europa alleen op vakantie ga is het bijna altijd om te hiken, en dan overnacht ik vooral kamperend. Hier maak ik me totaal niet druk om de leeftijd van de 'medekampeerders' maar vooral om of ik met mijn tentje niet tussen de witte blokkendozen kom te staan. Gelukkig kom je met je koepeltentje 9 van de 10 keer wel op een tentweide terecht, waar altijd wel 'gelijkgestemden' te vinden zijn :)

Ga ik ver weg alleen op vakantie (tot nu toe alleen Japan en Taiwan) dan slaap ik afwisselend in hotels of hostels, maar wel in een privekamer. Ik probeer slaapzalen altijd te vermijden, mijn slaap is mij heilig. Party hostels vermijd ik, dan zoek ik liever een hotel :)

Ik kies wel sneller voor het vliegtuig + OV als ik alleen reis merk ik; stuk goedkoper dan huurauto :)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 20 januari 2019 @ 14:21:46 #33
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_184511869
In Azië hoef je toch niet alleen te zijn, te eten, te slapen of te reizen. Als man. Als vrouw weet ik niet, ben ik niet. Maar naar wat ik gezien heb ook een vrouw hoeft daar niet alleen te zijn. Zowel relationeel, of alleen bedgenoot m / v als iemand die graag met jou optrekt en als gids en tolk en gezelschap functioneert.

En als je wat ouder bent al helemaal niet. Het is dan zelfs makkelijker om contact te krijgen .In Azië, In Azië kijkt men heel anders naar oudere mensen. Met respect, welwillend, vriendelijk. Neem de Filipijnen, de gemiddelde leeftijd daar is 26 jaar.
Het belangrijkste hierin is je gedrag. Op de slippers in korte broek in je onderhemd half bezopen, tja, dan oogst je weinig respect. Maar gekleed in lange broek, schoenen, een hemd. Beheerst gedrag, rustig, vriendelijk (glimlach) niet zwaar dronken, dan ben jij daar hét mannetje. Een fooitje geven bij afrekenen, maar ook weer niet de fout maken veel fooi te geven. Beheerst. In alles.
Vriendelijk, ook en ik zou bijna zeggen, zeker, tegen de allerarmsten, en de meest domme mensen. Zij hebben de pech zo te zijn, het is niet hun keuze! Een "groot" en fatsoenlijk mens herken je er aan hoe hij met de zwakkeren omgaat. Dat is daar toch zo een beetje de trend, de gedachte daar.. En er wordt op je gelet, reken daar maar op, dat heb jij zelf helemaal niet in de gaten. Hoe reageer je bv op bedelende kinderen. Niet of je iets geeft, maar zeg je bv allies iepies (ga weg kakkerlak) of patawaran po (sorry ik geef niks). Ik overdrijf niet, dat kan je flinke problemen en zelfs lichamelijk letsel kosten.

Als oudere ziet men je ook als iemand die beheerst is, "veiliger"(jonge meid) en wat meer welstand maar ook fatsoenlijker, beter gedrag als de jonge mannen. Dames van plezier zeggen dan ook ... young man all night boem boem, old man one time boem boem and then sleepy. En de jonge gast die begint de dag met een fles bier, de oudere met een lekker ontbijtje en vind het leuk je te vragen mee te ontbijten. En eten, dat doet men graag in Azië. Is hun grootste hobby.

In Azië ben je alleen alleen (héhé) als je het wilt. Er zijn altijd mensen die naar je glimlachen in de hoop met je in contact te komen. Om hun Engels te oefenen, uit nieuwsgierigheid, een hamburgertje samen eten (uitraard betaal jij) en wat praten, dan is het vaak al een feestdag voor hen. Of ... twee weken samen optrekken, naar een mooi eiland, jouw gids, masseuse, care giver,, tolk. Je betaalt de kost en het hotel uiteraard, en kunt eventueel nog een vergoeding voor hun tijd met hen afspreken, ergens tussen de 8-15 euro per dag. Normale loon per dag is daar 10 euro ... voor een vakman .... per dag !!! Het leuke is dat je naast de service en het gezelschap vaak een hoop geld uitspaart door zo een locall. Of weet jij wat het starttarief van een taxi is, hoeveel een ride met de jeepney kost of een ride met de tricycle (fietsje met zijspan). Het eten, buskaartjes en waar je voor een redelijke prijs VEILIG en SCHOON kunt overnachten.
Maar ook waar je beter niet kunt heengaan vanwege het grote percentage zakkenrollers zoals Divisoria market of de markten rond Baclaran church of Quiapo church of in China town. Of Chinese cemettery bezoeken. Super interessant om te bezoeken maar niet alleen! Echt, een goede begeleider (m/v) die je betalen doet is eigenlijk een besparing en zeker een goede investering.

Hoe ouder men wordt, hoe meer ervaring en gezond verstand men vergaart, en hoe "aardiger"men voor je is, dus voor Azië is ouder zijn geen probleem. Integendeel

.https://datemeester.com/aziatische-vrouwen/

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 20-01-2019 14:56:12 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 20 januari 2019 @ 14:41:23 #34
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184512139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben 1x alleen naar parijs geweest, 1x alleen naar londen, en 1x met een goede collega naar parijs.

Nu in april ga ik alleen naar NYC. Het is een uitdaging om alles alleen te plannen. Het grote voordeel is je ga en sta waar je wil. Maar ik vrees dat ik een bepaalde gezelschap mis
Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.
Veel succes in ieder geval. ^O^
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 16:44:05 #35
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514162
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:41 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.
Veel succes in ieder geval. ^O^
Deze heb ik vaker gehoord, de eerste keer vond ik het wel even wennen, maar daarna was het echt top. Tegenwoordig combineer ik vakanties met vrienden en boek ik expres vakanties solo. Ik heb er echt veel van geleerd betreft zelfredzaamheid, sociale interactie met anderen zowel medereizigers als locals, etc. Het is best wel fijn om ook mensen te ontmoeten die buiten je normale sociale cirkel vallen in NL. En het geeft me mentaal altijd een goeie boost/rust, als ik weer terug kom in NL.

Aantal tips: Ik zou wel beginnen met landen waar hostels, redelijk betaalbaar zijn. En waar je met Engels uit de voet kan, veel meer kans om gelijkgestemde mede-reizigers te ontmoeten.
Eventueel zou je nog zo'n georganiseerde singles-reis/groepsreis kunnen doen, voor een wat lagere drempel.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 januari 2019 @ 16:49:38 #36
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514261
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:44 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Deze heb ik vaker gehoord, de eerste keer vond ik het wel even wennen, maar daarna was het echt top. Tegenwoordig combineer ik vakanties met vrienden en boek ik expres vakanties solo. Ik heb er echt veel van geleerd betreft zelfredzaamheid, sociale interactie met anderen zowel medereizigers als locals, etc. Het is best wel fijn om ook mensen te ontmoeten die buiten je normale sociale cirkel vallen in NL. En het geeft me mentaal altijd een goeie boost/rust, als ik weer terug kom in NL.

Aantal tips: Ik zou wel beginnen met landen waar hostels, redelijk betaalbaar zijn. En waar je met Engels uit de voet kan, veel meer kans om gelijkgestemde mede-reizigers te ontmoeten.
Eventueel zou je nog zo'n georganiseerde singles-reis/groepsreis kunnen doen, voor een wat lagere drempel.
Nee, ik kan dat nu echt niet alleen doen. Jammer dat mijn partner niet wilt want anders had ik het misschien wel gedurfd. Maar in mijn eentje....hell no. En zeker niet dergelijke afstanden zoals New York ofzo. Het is te ver en als ik daar problemen krijg dan ben ik daar helemaal alleen en kan niemand mij helpen. Ik zou de hele tijd in paniek zijn. Ik weet de weg ook niet eens. Hoe ga ik mijn hotel/hostel vinden etc.
Dat word gewoon geen fijne vakantie, en dan is het dus gewoon zonde van mijn geld.
Daaaag.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 16:54:59 #37
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514339
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:49 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nee, ik kan dat nu echt niet alleen doen. Jammer dat mijn partner niet wilt want anders had ik het misschien wel gedurfd. Maar in mijn eentje....hell no. En zeker niet dergelijke afstanden zoals New York ofzo. Het is te ver en als ik daar problemen krijg dan ben ik daar helemaal alleen en kan niemand mij helpen. Ik zou de hele tijd in paniek zijn. Ik weet de weg ook niet eens. Hoe ga ik mijn hotel/hostel vinden etc.
Dat word gewoon geen fijne vakantie, en dan is het dus gewoon zonde van mijn geld.
Daaaag.
Ik zou Amerika sowieso overslaan (zeker in deze tijd). Maar Canada is wel leuk, aardige lui daar die je overal wel ergens mee willen helpen, prima voor een "aardige jongen" zoals je jezelf beschrijft.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 januari 2019 @ 16:57:58 #38
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514382
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik zou Amerika sowieso overslaan (zeker in deze tijd). Maar Canada is wel leuk, aardige lui daar die je overal wel ergens mee willen helpen, prima voor een "aardige jongen" zoals je jezelf beschrijft.
Neen, Canada is net zo ver. :') Bovendien hebben ze daar beren. En die vind ik eng.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 16:59:26 #39
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514407
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:57 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Neen, Canada is net zo ver. :') Bovendien hebben ze daar beren. En die vind ik eng.
Ach meid, niet in de grote steden.. :')

En juist daarom zouden mensen wat meer moeten reizen, precies om dat soort vooroordelen over elkaar tegen te spreken..alsof iedereen in Nederland een verslaafd is aan Wiet.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_184514647
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:41 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat zou ik echt nooit durven in mijn eentje. Helemaal alleen naar New York toe. Ik zou het wel heel graag willen. Maar het ontbreekt mij helaas aan lef.
Veel succes in ieder geval. ^O^
Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging. :D :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
  zondag 20 januari 2019 @ 17:15:20 #41
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514656
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:59 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ach meid, niet in de grote steden.. :')

En juist daarom zouden mensen wat meer moeten reizen, precies om dat soort vooroordelen over elkaar tegen te spreken..alsof iedereen in Nederland een verslaafd is aan Wiet.. :')
Wat ik misschien wel durf is een dagje naar Londen gaan (uiteraard zo goedkoop mogelijk met easyjet) en daar dan (vooral niks kopen want met die malle pond daar is alles nog duurder dan hier) wel wandelen, de stad een beetje bekijken. En die zelfde dag nog terug naar huis.
Dat zou ik misschien wel durven.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 17:16:21 #42
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514680
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging. :D :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
Maar weet je met dat soort dingen wel vantevoren welke soort kleding je moet pakken dan? Niet dat je ineens met je korte broek in IJsland staat ofzo.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 17:17:43 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514706
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:15 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Wat ik misschien wel durf is een dagje naar Londen gaan (uiteraard zo goedkoop mogelijk met easyjet) en daar dan (vooral niks kopen want met die malle pond daar alles nog duurder dan hier) wel wandelen, de stad een beetje bekijken. En die zelfde dag nog terug naar huis.
Dat zou ik misschien wel durven.
Dat is prima te doen en goedkoop. En nog een tip, vrijwel alle musea in London zijn gratis te bezoeken. Er zitten wat pareltjes tussen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 januari 2019 @ 17:18:19 #44
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514721
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alleen reizen is makkelijker dan je denkt. Mijn eerste was met srprsme, waarbij ik op schiphol, 2 uur voor vertrek, hoorde waar ik heen ging. :D :P
Ja ik had het al gehoord inderdaad. Wat leuk is dat zeg. Leuk systeem ook vind ik.

quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:14 schreef Schuifpui het volgende:
Maar goed je had je eigen topic daarover toch?
Klopt, en ik had in mijn topic beloofd dat ik naar 1 van de steden in België zou gaan om te kijken hoe goed ik het zou doen. En natuurlijk om foto s te maken zodat ik het jullie kan laten zien.
Dus uh....dat moet ik nog steeds doen. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 20 januari 2019 @ 17:20:42 #45
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514770
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:17 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Dat is prima te doen en goedkoop. En nog een tip, vrijwel alle musea in London zijn gratis te bezoeken. Er zitten wat pareltjes tussen.
Ach....maar dat is wel interessant. Maar uh.... weet je echt zeker dat het allemaal gratis is daar?
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 17:25:04 #46
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184514853
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:20 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ach....maar dat is wel interessant. Maar uh.... weet je echt zeker dat het allemaal gratis is daar?
Yes, ik vertel dit nog uit mijn eigen ervaring van afgelopen jaar.
(Dat was trouwens nog wel voordat Brexit-geneuzel)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-01-2019 17:31:39 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 januari 2019 @ 17:31:57 #47
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184514966
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:25 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Yes, ik vertel dit nog uit mijn eigen ervaring van afgelopen jaar.
Wauw! Misschien zeker wel een leuk idee voor mij voor in de zomer of lente ofzo om gewoon even naar Londen te gaan.
Als ik er zo over na denk dan heb ik er eigenlijk wel zin in om het gewoon te doen.
Zucht..... maar ja....Ik wou dat ik wat meer lef had.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184515081
En Samuel, hoe was het in Luik? Of had hè daar geen apart topic voor?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 20 januari 2019 @ 17:41:27 #49
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184515145
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:37 schreef miro86 het volgende:
En Samuel, hoe was het in Luik? Of had hè daar geen apart topic voor?
Nee, ik ben nog niet gegaan. Ik had niet zoveel tijd helaas. Ik had het ff super druk met mijn werk en ook vriendjelief, dus het is er niet echt van gekomen eigenlijk. :@
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games zondag 20 januari 2019 @ 17:46:02 #50
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184515239
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:31 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Wauw! Misschien zeker wel een leuk idee voor mij voor in de zomer of lente ofzo om gewoon even naar Londen te gaan.
Als ik er zo over na denk dan heb ik er eigenlijk wel zin in om het gewoon te doen.
Zucht..... maar ja....Ik wou dat ik wat meer lef had.
Suc-6! Kleine stapjes.. ^O^
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 januari 2019 @ 17:52:21 #51
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184515344
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:46 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Suc-6! Kleine stapjes.. ^O^
I know. ^O^
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184521045
quote:
12s.gif Op zondag 20 januari 2019 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik zou Amerika sowieso overslaan
Ga toch weg joh. :')
pi_184521890
quote:
5s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:16 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Maar weet je met dat soort dingen wel vantevoren welke soort kleding je moet pakken dan? Niet dat je ineens met je korte broek in IJsland staat ofzo.. :')
Ja weekje van te voren krijg je het weerbericht van beide locatie op een persoonlijke site, dat dagelijks geüpdatet wordt. Ook vaccinaties en zo waren geregeld en personeel wordt geïnstrueerd om alleen de vaccinaties te geven en niets over de bestemming te zeggen. Ik had dan toevallig alles vanuit werk, dus daar hoefde ik niet voor langs.
pi_184522097
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:52 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

I know. ^O^
ik heb de indruk dat je in dezelfde situatie bent zoals ik paar jaar geleden

in 2015 met alle schrik alleen naar Parijs geweest . Zelf even treintickets geboekt en hoteltje via booking.com Was allemaal spannend. Ik had zeker ook die schrik! Maar ik heb de schrik overwonnen. Toen ik op dag 2 met de metro speelde (wist perfect hoe het werkte) was ik al pak geruster. Daarna in 2017 2 dagen londen en nog eens 1 dag Parijs.

Nu de grote stap: 7 Dagen New York!

[ Bericht 0% gewijzigd door capuchon_jongen op 20-01-2019 22:44:17 ]
  zondag 20 januari 2019 @ 22:32:29 #55
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184522224
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:25 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

ik heb de indruk dat je in dezelfde situatie bent zoals ik paar jaar geleden

in 2015 met alle schrik alleen naar Parijs geweest . Zelf even treintickets geboekt en hoteltje via booking.com Was allemaal spannend. Ik had zeker ook die schrik! Maar ik heb de schrik overwonnen. Toen ik op dag 2 met de metro speelde (wist perfect hoe het werkte) was ik al pak geruster. Daarna in 2017 2 dagen landen en nog eens 1 dag Parijs.

Nu de grote stap: 7 Dagen New York!
Ja ja ja. Dit is inderdaad een hele grote stap die je nu gaat zetten. Ik vind het moedig van je hoor.
Heel veel succes in ieder geval. ^O^
Maar niet heus.....Daaaag.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 00:26:48 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184524223
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 17:15 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Wat ik misschien wel durf is een dagje naar Londen gaan (uiteraard zo goedkoop mogelijk met easyjet) en daar dan (vooral niks kopen want met die malle pond daar is alles nog duurder dan hier) wel wandelen, de stad een beetje bekijken. En die zelfde dag nog terug naar huis.
Dat zou ik misschien wel durven.
Laat dat geld toch eens los joh, als je dood bent kun je het niet meenemen :') zonder geld kom je niet in Londen. Vliegtuigtickets zijn misschien goedkoop maar het kost je sowieso een paar tientjes om naar het centrum te komen. Want surprise: je landt niet midden in het centrum. Om daar dan verder niks uit te geven slaat echt nergens op, dan kun je beter thuisblijven. Ga júíst naar een pub voor het echte Londen gevoel. Ga naar een musical, rij rond in een bus. En slaap er een nachtje of wat want aan 1 dag heb je écht precies niets.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  One tough cookie maandag 21 januari 2019 @ 01:48:09 #57
169210 liesje1979
pi_184524928
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 00:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Laat dat geld toch eens los joh, als je dood bent kun je het niet meenemen :') zonder geld kom je niet in Londen. Vliegtuigtickets zijn misschien goedkoop maar het kost je sowieso een paar tientjes om naar het centrum te komen. Want surprise: je landt niet midden in het centrum. Om daar dan verder niks uit te geven slaat echt nergens op, dan kun je beter thuisblijven. Ga júíst naar een pub voor het echte Londen gevoel. Ga naar een musical, rij rond in een bus. En slaap er een nachtje of wat want aan 1 dag heb je écht precies niets.
Stuur Samuel gewoon terig naar zijn eigen topic, misschien hebben er nog mensen zin om te reageren op hem, Maar nu neemt hij gewoon een topic over met een compleet ander onderwerp.
Daaaaag ;)
  One tough cookie maandag 21 januari 2019 @ 01:51:16 #58
169210 liesje1979
pi_184524953
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:21 schreef LeesFoknl het volgende:
In Azië hoef je toch niet alleen te zijn, te eten, te slapen of te reizen. Als man. Als vrouw weet ik niet, ben ik niet. Maar naar wat ik gezien heb ook een vrouw hoeft daar niet alleen te zijn. Zowel relationeel, of alleen bedgenoot m / v als iemand die graag met jou optrekt en als gids en tolk en gezelschap functioneert.

En als je wat ouder bent al helemaal niet. Het is dan zelfs makkelijker om contact te krijgen .In Azië, In Azië kijkt men heel anders naar oudere mensen. Met respect, welwillend, vriendelijk. Neem de Filipijnen, de gemiddelde leeftijd daar is 26 jaar.
Het belangrijkste hierin is je gedrag. Op de slippers in korte broek in je onderhemd half bezopen, tja, dan oogst je weinig respect. Maar gekleed in lange broek, schoenen, een hemd. Beheerst gedrag, rustig, vriendelijk (glimlach) niet zwaar dronken, dan ben jij daar hét mannetje. Een fooitje geven bij afrekenen, maar ook weer niet de fout maken veel fooi te geven. Beheerst. In alles.
Vriendelijk, ook en ik zou bijna zeggen, zeker, tegen de allerarmsten, en de meest domme mensen. Zij hebben de pech zo te zijn, het is niet hun keuze! Een "groot" en fatsoenlijk mens herken je er aan hoe hij met de zwakkeren omgaat. Dat is daar toch zo een beetje de trend, de gedachte daar.. En er wordt op je gelet, reken daar maar op, dat heb jij zelf helemaal niet in de gaten. Hoe reageer je bv op bedelende kinderen. Niet of je iets geeft, maar zeg je bv allies iepies (ga weg kakkerlak) of patawaran po (sorry ik geef niks). Ik overdrijf niet, dat kan je flinke problemen en zelfs lichamelijk letsel kosten.

Als oudere ziet men je ook als iemand die beheerst is, "veiliger"(jonge meid) en wat meer welstand maar ook fatsoenlijker, beter gedrag als de jonge mannen. Dames van plezier zeggen dan ook ... young man all night boem boem, old man one time boem boem and then sleepy. En de jonge gast die begint de dag met een fles bier, de oudere met een lekker ontbijtje en vind het leuk je te vragen mee te ontbijten. En eten, dat doet men graag in Azië. Is hun grootste hobby.

In Azië ben je alleen alleen (héhé) als je het wilt. Er zijn altijd mensen die naar je glimlachen in de hoop met je in contact te komen. Om hun Engels te oefenen, uit nieuwsgierigheid, een hamburgertje samen eten (uitraard betaal jij) en wat praten, dan is het vaak al een feestdag voor hen. Of ... twee weken samen optrekken, naar een mooi eiland, jouw gids, masseuse, care giver,, tolk. Je betaalt de kost en het hotel uiteraard, en kunt eventueel nog een vergoeding voor hun tijd met hen afspreken, ergens tussen de 8-15 euro per dag. Normale loon per dag is daar 10 euro ... voor een vakman .... per dag !!! Het leuke is dat je naast de service en het gezelschap vaak een hoop geld uitspaart door zo een locall. Of weet jij wat het starttarief van een taxi is, hoeveel een ride met de jeepney kost of een ride met de tricycle (fietsje met zijspan). Het eten, buskaartjes en waar je voor een redelijke prijs VEILIG en SCHOON kunt overnachten.
Maar ook waar je beter niet kunt heengaan vanwege het grote percentage zakkenrollers zoals Divisoria market of de markten rond Baclaran church of Quiapo church of in China town. Of Chinese cemettery bezoeken. Super interessant om te bezoeken maar niet alleen! Echt, een goede begeleider (m/v) die je betalen doet is eigenlijk een besparing en zeker een goede investering.

Hoe ouder men wordt, hoe meer ervaring en gezond verstand men vergaart, en hoe "aardiger"men voor je is, dus voor Azië is ouder zijn geen probleem. Integendeel

Dit is ook niet helemaal het type reizen waar de TS op doelt denk ik. Hij wil saamhorigheid met andere toeristen. En het liefste in hostels met backpackers. Dat is heel anders dan betalen voor gezelschap.
  Moderator maandag 21 januari 2019 @ 12:34:36 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184530052
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2019 01:48 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Stuur Samuel gewoon terig naar zijn eigen topic, misschien hebben er nog mensen zin om te reageren op hem, Maar nu neemt hij gewoon een topic over met een compleet ander onderwerp.
Daaaaag ;)
Dat was inderdaad de volgende stap :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 23 januari 2019 @ 07:03:59 #60
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_184566272
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 01:51 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Dit is ook niet helemaal het type reizen waar de TS op doelt denk ik. Hij wil saamhorigheid met andere toeristen. En het liefste in hostels met backpackers. Dat is heel anders dan betalen voor gezelschap.
Ik meen dat ie in zijn openings post naar alternatieven vraagt voor als ie wat ouder wordt.
En hij is nog zo jong. Maar ik kijk alvast heel ver in de toekomst. En dan is dat een goede uitkomst voor een alleen reizende man. Een leuke, volwassen vrouw als gids, care giver, tolk enz.

Overigens, ik wil helemaal geen saamhorigheid of contact met andere toeristen, en het minste met andere west europese mannen. Als ik daar contact mee wens blijf ik thuis.
Maar ieder doet het op zijn eigen manier. Als hij al enige haren backpackt zal hij zijn eigen manier ook wel weten.

:W
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_184569188
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:14 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Is dat niet eenzaam dan? Ik kan niet zo goed tegen alleen zijn, geen idee waarom eigenlijk. Ik vind het niet erg om eens een dagje alleen een stuk te lopen, of 's avonds een keer alleen uit eten te gaan, maar hele avonden alleen zijn, vind ik dan weer niets.

Thuis heb ik er minder problemen mee, maar dan heb je toch je eigenlijk dingen om te doen (muziek maken, wat achter de computer, tv kijken, etc)
Precies mijn idee. Ik ben lang met mijn vriendin op vakantie geweest (om de 2 maanden) maar de relatie is 3 jaar geleden uitgegaan. Sindsdien 1x met een groep (sprsme) weggeweest en 1x alleen (2 weken door florida getourd). Beide kunnen mij niet bekoren echter heb ik hetzelfde probleem dat ik vrienden niet meer meekrijg. Gevolg is nu dat ik niet meer op vakantie ga en echt gelukkig wordt ik daar ook niet van.

Een of twee dagen alleen gaat nog wel maar 2 weken alleen reizen en eten staat me echt tegen. Ook heb ik een hekel aan het delen van een badkamer dus een hostel boek ik niet meer. Groepsreizen vind ik echter verschrikkelijk omdat dan voor jou bepaalt wordt wat je moet gaan doen en wanneer. Toen ik met mijn vriendin reisde boekten we alleen de vlucht en de accommodatie de rest zagen we daar wel. Zoiets wil ik doen maar dan niet alleen.

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 23-01-2019 11:40:25 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 januari 2019 @ 13:23:28 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184571571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
echter heb ik hetzelfde probleem dat ik vrienden niet meer meekrijg.
Vroeger had ik altijd het omgekeerde "probleem". Naar aanleiding van mijn enthousiaste verhalen en foto's wilden mensen dan met mij mee en moest ik ze diplomatiek afwijzen omdat ik het echt veel leuker vind in m'n eentje. Maar toen was ik een twintiger. Tegenwoordig vraagt ook niemand het meer (voor mij gelukkig). Maandenlang alleen op reis ftw!

quote:
Ook heb ik een hekel aan het delen van een badkamer
Ik ga juist altijd voor een shared bathroom indien aanwezig. Het is (veel) goedkoper en verder boeit het mij geen ruk want ik kom alleen in mijn kamer om te slapen. Dus zolang het maar redelijk stil is is het goed. Vaak is een shared bathroom zelfs een voordeel omdat in warme landen zo'n toilet nog wel eens stinkt en dan heb ik dat liever niet op mijn kamer.

En het zijn (blijkbaar) moeilijker te verhuren kamers dus de kans is groot dat er plek is en je een goede deal krijgt. Met private bathroom kost dan bijv $15, zonder $10. Dan zeg ik: "3 days for $20?". "OK deal".

Ow, en no deal is better than a bad deal. ~O>
Be prepared to walk away from a bad deal.
Het moet wel geloofwaardig zijn, maar als ze mij zien weten ze altijd gelijk dat ik niet bluf. :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:39:15 #63
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184577627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:23 schreef SeLang het volgende:
Ik ga juist altijd voor een shared bathroom indien aanwezig. Het is (veel) goedkoper en verder boeit het mij geen ruk want ik kom alleen in mijn kamer om te slapen.
Toen ik 20 was kon ik de hele avond wat drinken, voor het slapen gaan plassen en dan de volgende ochtend opstaan en dan naar de WC.
Als ik de hele avond wat loop te drinken dan kan ik er tegenwoordig gewoon halverwege de nacht uit, en dat is de hoofdredenen dat ik geen shared bathroom wil omdat dat wat gedoe geeft.

Daarnaast, voor mij is prijs belangrijk, maar kwaliteit net wat meer, de tijd van hotels waar ik de muren controleerde op eventueel aanwezig bedbugs (trauma) is echt wel voorbij, en dus is de kamer zelf ook van hogere kwaliteit tegenwoordig en is alles in de kamer aanwezig.

Moet wel worden gezegd, ook de tijd van lang op reis kunnen is voorbij, mogelijk als je dat voor een langere periode kan doen dat je wat meer op budget gaat kijken natuurlijk...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 januari 2019 @ 19:58:08 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184579490
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Toen ik 20 was kon ik de hele avond wat drinken, voor het slapen gaan plassen en dan de volgende ochtend opstaan en dan naar de WC.
Als ik de hele avond wat loop te drinken dan kan ik er tegenwoordig gewoon halverwege de nacht uit, en dat is de hoofdredenen dat ik geen shared bathroom wil omdat dat wat gedoe geeft.
Dat kan mij echt geen hol schelen. En als die plee 100 meter lopen is dan pis ik gewoon in een fles :D. Dat doe ik met kamperen ook zodat ik s'nachts in de vrieskou mijn tentje niet uit hoef. Ik moet zeggen dat al die kampeeravonturen mij inmiddels zo geconditioneerd hebben dat mijn tolerantie voor het betalen voor een onnodige "luxe" hotelkamer vrijwel nul is geworden.

quote:
Daarnaast, voor mij is prijs belangrijk, maar kwaliteit net wat meer, de tijd van hotels waar ik de muren controleerde op eventueel aanwezig bedbugs (trauma) is echt wel voorbij, en dus is de kamer zelf ook van hogere kwaliteit tegenwoordig en is alles in de kamer aanwezig.

Moet wel worden gezegd, ook de tijd van lang op reis kunnen is voorbij, mogelijk als je dat voor een langere periode kan doen dat je wat meer op budget gaat kijken natuurlijk...
Ik heb bij mijzelf nog nooit een correlatie ontdekt tussen de prijs van een kamer en het plezier dat ik er aan mijn verblijf beleef, terwijl accommodatie wel gemakkelijk het grootste deel van je kosten zijn. Dus ik ga altijd voor het goedkoopste dat acceptabel is. Als ik besluit om een kamer niet te nemen dan heeft dat bijna altijd te maken met de locatie (te lawaaiig) en vrijwel nooit met de kamer zelf. Ik moet ergens kunnen pitten (dus stil) en liefst ook douchen ergens in de buurt maar verder kan het mij echt niets schelen.

Maar voor sommige mensen zijn leuke hotelletjes deel van de reiservaring, dat begrijp ik ook wel. Verder niets mis mee :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 januari 2019 @ 20:17:02 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184580000
Waar ik overigens wel bereid ben wat meer voor te betalen is als er een mooie tuin is met vogeltjes O+, maar dat spreekt voor zich. Deze White-eared Hummingbird was in de tuin van een hostel (in Mexico):



En om weer ontopic te gaan (alleen reizen): vroeger had ik nog wel eens een date met een andere backpackster ofzo die ik dan ergens tegen het lijf liep en dan zorgde ik ook voor een wat betere kamer. En dan eindigde je uiteindelijk in haar kamer en dan had je voor niets veel geld voor je eigen kamer betaald :').
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184586687
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:58 schreef SeLang het volgende:


Ik heb bij mijzelf nog nooit een correlatie ontdekt tussen de prijs van een kamer en het plezier dat ik er aan mijn verblijf beleef, terwijl accommodatie wel gemakkelijk het grootste deel van je kosten zijn. Dus ik ga altijd voor het goedkoopste dat acceptabel is. Als ik besluit om een kamer niet te nemen dan heeft dat bijna altijd te maken met de locatie (te lawaaiig) en vrijwel nooit met de kamer zelf. Ik moet ergens kunnen pitten (dus stil) en liefst ook douchen ergens in de buurt maar verder kan het mij echt niets schelen.

Maar voor sommige mensen zijn leuke hotelletjes deel van de reiservaring, dat begrijp ik ook wel. Verder niets mis mee :)
Ik ga graag naar iets duurdere accommodaties, maar het moet meerwaarde hebben. En de kamer maakt voor mij dan ook vrij weinig uit. Het gaat dan meer om dingen zoals de locatie of de uitstraling. In Laos heb ik bijvoorbeeld twee keer in prachtig gerestaureerde coloniale villa's geslapen. Veranda met prachtig uitzicht op de Mekong, mooi sfeervol, historisch gebouw en kleinschalig. Daar ben ik dan best bereid voor om extra voor te betalen ten opzichte van een identieke kamer in betonnen blokkendoos elders in de plaats. Niet alleen vanwege mijn eigen verblijf, maar ook omdat je daarmee bijdraagt aan het behoud van dit soort erfgoed.

Het gemiddelde zakenhotel met zwembad en 50 andere faciliteiten doet me dan weer helemaal niets.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184586750
48, en inmidels meestal net wat duruder dan de backpack plekken. klein goedkoop kamertje, prima.
het contact van backpacken ben ik wel kwijt zo, maar ik voel me er niet meer thuis, en heb de jongeren ook niet veel te melden. liever iets rustigs.
en ja, eenzaam, daar zit ik niet zo mee. ik praat wel met mensen als ik overdag buiten ben, de mensen in het land waar ik ben. voor zover dat gaan natuurlijk, met taal enzo..
dat is toch ook leuker dan samenklitten met andere reizigers.
en af en toe doe ik nog wel een hostel ertussendoor, maar geen slaapzalen meer, als ik het kan vemijden.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 22:43:56 #68
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_184623348
Ga binnenkort voor het eerst mee met een groepsreis. Eens kijken of dat bevalt. Tot nu toe altijd met mijn (toenmalige) vriendin gereisd, dat was altijd fijn. Maar ja, als de relatie uit is, wordt dat moeilijk. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_184632598
ik reis bijna altijd alleen. Slaap in hostels, maar alleen privekamers met eigen sanitair en echt nooit maar dan ook nooit in een groep. Ik ben vrouw en geen jonge blom meer ;-).

Ik vind het heerlijk om alleen te reizen en je ontmoet zat mensen.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 15:32:09 #70
357044 Budapestenaar
pi_184633209
Idem als bovenstaande spreker. Ik reis ook vaak alleen en van eenzaamheid heb ik eigenlijk nooit last. De accommodatie ik kies, hangt af van het type reis en de verblijfsduur. Meestal een hotel, maar als ik een aantal dagen in een stad zit, kies ik voor een appartement. Gedeeld sanitair moet ik echt niet aan denken.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:34:12 #71
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184633241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:52 schreef MevrouwKees het volgende:
ik reis bijna altijd alleen. Slaap in hostels, maar alleen privekamers met eigen sanitair en echt nooit maar dan ook nooit in een groep. Ik ben vrouw en geen jonge blom meer ;-).

Ik vind het heerlijk om alleen te reizen en je ontmoet zat mensen.
Waar ga je zoal heen? Zijn er plekken activiteiten die je liever vermijdt als vrouw alleen of is dat geen issue?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184633840
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 14:52 schreef MevrouwKees het volgende:
ik reis bijna altijd alleen. Slaap in hostels, maar alleen privekamers met eigen sanitair en echt nooit maar dan ook nooit in een groep. Ik ben vrouw en geen jonge blom meer ;-).

Ik vind het heerlijk om alleen te reizen en je ontmoet zat mensen.
Lijkt me ook een goede optie voor over een paar jaar. Ik denk dat ik voorlopig nog even op gedeelde kamers blijf slapen, maar wellicht langzaam ook eens overstap naar privékamers, maar nog wel in een hostel. Badkamer delen vind ik nooit zo'n punt. Hoe is het aanbod van dit soort kamers? En de mensen die je ontmoet, is dat dan ook in het hostel of voornamelijk locals of mensen die je tegenkomt tijdens activiteiten?
pi_184633865
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Idem als bovenstaande spreker. Ik reis ook vaak alleen en van eenzaamheid heb ik eigenlijk nooit last. De accommodatie ik kies, hangt af van het type reis en de verblijfsduur. Meestal een hotel, maar als ik een aantal dagen in een stad zit, kies ik voor een appartement. Gedeeld sanitair moet ik echt niet aan denken.
Je hebt geen last van eenzaamheid, maar ben je dan wel alleen? Dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Ik ben bang dat ik me wel snel eenzaam zal voelen. :') ;(
pi_184634258
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je hebt geen last van eenzaamheid, maar ben je dan wel alleen? Dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Ik ben bang dat ik me wel snel eenzaam zal voelen. :') ;(
daar moet je dan even doorheen, en daar leer je een hoop van.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 17:20:48 #75
357044 Budapestenaar
pi_184635420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Je hebt geen last van eenzaamheid, maar ben je dan wel alleen? Dat zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Ik ben bang dat ik me wel snel eenzaam zal voelen. :') ;(
Woon je alleen? Voel je je dan eenzaam? Waarom heb je dat gevoel als je op reis bent?

Soms zie ik stelletjes dingen samen doen en mis dan het hebben van een partner. Maar dat overkomt me net zo goed hier als in het buitenland. Dat heeft, voor mij althans, niks te maken met eenzaamheid.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 17:24:13 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184635489
Ik ben 40. Net terug van 11 dagen alleen naar Malta en in juni ga ik 3 weken naar Vietnam.
Ik.zou niet weten waarom daar een leeftijd aan verbonden moet zijn. En als je je alleen voelt kun je ook groeps of singles reizen doen, dat doe ik naar Vietnam ook.
Mij bevalt het in elk geval prima, alles in je eigen tempo, eten wanneer je wil, zien wat je wil.
pi_184635635
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga nu sinds een paar jaar alleen op vakantie. Daarvoor ben ik een hele tijd nauwelijks op vakantie geweest. Vrienden hebben inmiddels allemaal een relatie en gaan met hun vriendin, etc. Hooguit lukt het om een lang weekend op wintersport te gaan bijvoorbeeld, maar geen echt lange vakantie meer. Een paar jaar terug besloten om me er overheen te zetten en toch alleen op vakantie te gaan. Ik ben nu een aantal keer alleen geweest en dat is goed bevallen. Ik heb in hostels geslapen en kom altijd wel genoeg mensen tegen. Ik reis dan wat rond gedurende 3 weken tot een maand of 4 en blijf zo'n 2 tot 5 dagen op één plek.

Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden. Ik ben vooral in midden en zuid Amerika geweest. Vooral omdat ik daar zelf heen wilde, maar ook het voordeel is ook dat je (denk ik) wat oudere reizigers tegen komt dan bijvoorbeeld in Thailand of Australië. Ik vind het verder wel fijn om andere mensen tegen te komen, echt helemaal alleen een road trip maken lijkt me niets. Een groepsreis staat me ook heel erg tegen. Ik houd wel van vrijheid en ben bang dat ik me heel erg zou gaan irriteren aan die ene persoon die zich net wat te grappig vind of zo. :P

Ik ben benieuwd naar andere manieren en ervaringen van alleen reizen. De komende jaren ga ik denk ik nog wel gewoon backpacken, maar wat andere ideeën op doen is ook altijd handig. Dus hoe reis jij alleen, waar slaap je, met welke vervoersmiddelen reis je, etc?
Ik ga regelmatig met mijn auto op pad (een luxe grote wagen) richting Duitsland, of Frankrijk. Soms bespreek ik een hotel, maar meestal ga ik op de bonnefooi. Dan klop ik gewoon aan bij een hotel en het moet raar lopen als ik geen kamer krijg, want ik ga bewust buiten het hoogseizoen.
Ik kom op de raarste plekken, genieten! Overdag wandelen en 's avonds lekker eten in een restaurant daar. Soms valt het tegen (gebeurt) en soms is het heerlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:32:31 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184635639
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:24 schreef Kreator het volgende:
Mij bevalt het in elk geval prima, alles in je eigen tempo, eten wanneer je wil, zien wat je wil.
Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 17:34:59 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184635699
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.
pi_184635888
Het leukste wat ik heb meegemaakt was in een herfst in een wintersportdorp in Frankrijk. Er was een chaletpark en ik vroeg of ik een huis kon boeken voor een nacht. Nou, zei die man, we zijn net bezig met de voorbereiding van het skiseizoen, maar u mag een chalet huren. Nou prima. Ik kreeg dat ding bijna voor niks, omdat er veel werkzaamheden in dat park waren. Tja maakt mij het uit. Prachtig huisje, wauw, twee verdiepingen, meerdere kamers en gezellig! Mooi hout en zo. Ik heb gelijk een week geboekt, vonden ze geen probleem. Heb de tijd van mijn leven gehad. Prachtige omgeving en lekker eten in dat dorpje.

Daar denk ik nog heel vaak aan.

Je ziet dit vaak bij wintersportgebieden buiten het seizoen. Dan kun je voor de helft van de prijs boeken of lager. Er ligt dan geen sneeuw, maar de natuur is wel verbluffend mooi, iets waar skiers geen oog voor hebben. Je ziet dan wel bij bergwandelingen dat die pistes, zal ik maar zeggen, compleet afgeragd zijn. Zo jammer.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sigaartje op 26-01-2019 17:52:46 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184636197
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.

Ik was een keer in een restaurant in Frankrijk en een dame vergezelde me en ze vroeg aan de ober om een bepaald ingredient weg te laten. Ik weet niet meer wat het was, iets van ham of zo, maar de ober keek vol afschuw. "Dit meent u niet", zei hij. Ik heb er bij gezeten met mijn kin in de hand. Maar toen wist ik, dit is een uitstekend restaurant. Ik ben er nog een paar keer geweest, het eten was werkelijk... grandioos, op de kleinste funesses, zo lekker, die vleug van smaak, oohhh, zo fijn, de geur, alles, het opdienen ("ja ober?") en de uitstekende keuze van de wijn, och jonge...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 18:02:31 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184636268
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184636618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Ok,sorry
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 18:45:02 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184637074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Ik vond het een verademing. 11 dagen alleen op een eiland in een Airbnb. Merkte dat ik ook wel makkelijk contact maak. Uiteindelijk misschien twee dagen niemand echt gesproken, buiten eetgelegenheden om.
  Redactie Games zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:52 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184639108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Meestal wordt alles van te voren bepaald en voor je geregeld. Kan ook fijn zijn hoor, je hoeft je niet met de logistieke planning bezig te houden. Maar goed, is maar net wat je ligt. Ik trek veel liever m'n eigen plan..

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:30:06 #86
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184639353
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:20 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.
Je kunt natuurlijk ook avontuurlijk reizen met vast gezelschap, of in je eentje in een huisje zitten. Volgens mij staan die dingen los van elkaar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:31:19 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184639389
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.
Volgens mij zijn groepsreizen vaak van tevoren vastgelegd binnen een strak schema. Maar dat zal per aanbieder en soort reis verschillen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184642654
Dat is niet bij alle groepsreizen zo, maar veel wel inderdaad.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:20:12 #89
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184642974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.
Maar Nederlandse restaurants zijn vaak wel goed wil je zeggen? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:38:09 #90
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_184643441
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.
Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...

Anyway, ga met een groepsreis waar je heel wat dagen de keuze hebt om zelf iets te organiseren. Heb er sowieso zin in. :)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 27 januari 2019 @ 00:31:53 #91
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...

Anyway, ga met een groepsreis waar je heel wat dagen de keuze hebt om zelf iets te organiseren. Heb er sowieso zin in. :)
Dan is het nog wel te doen. De meeste georganiseerde groepsreizen zijn (bijna) helemaal volgepland. Wat op zich niet per se een probleem hoeft te zijn. Maar vaak ben je dan bizar kort op elke locatie. Voor mij toch de grootste reden dat ik dat niet doe.

Maar als je dus zoals jij veel meer ruimte hebt om zelf in te delen scheelt dat al heel veel. Veel plezier alvast ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:36:38 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645885
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Dat klopt denk ik ook wel, al klinkt het bij platte tekst een beetje uit de hoogte (wat je denk ik niet bedoeld). Zelf vind ik het heerlijk en baal ik eigenlijk waarom ik er pas een paar jaar geleden mee begonnen ben. Maar het is voor iedereen weggelegd, de een zal het niks vinden, de ander juist wel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:41:20 #93
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645963
Ik denk wel dat teveel van de mensen voor wie het eigenlijk wel is weggelegd het niet of te weinig doen, omdat ze er een verkeerd beeld van hebben, bang zijn voor allerlei dingen (is ook niet heel gek), maar vooral ook heel erg kijken naar hun omgeving. Alleen reizen is steeds minder een taboe, maar je ziet toch nog op veel plekken dat er raar wordt opgekeken als iemand zegt dat die alleen op vakantie gaat.

Ik merkte het op mijn werk ook wel. De meesten vinden het juist heel tof dat je alleen gaat (het durft, de reis etc.), maar anderen kijken er heel raar van op of geven je sterk het idee dat je vooral heel hard moet uitleggen waarom je alleen gaat.

Sowieso stelt bijna iedereen als je met op gaat de vraag: 'Met wie ga je op vakantie?' Een vraag die ik zelf eigenlijk zelden of nooit stelde (zelfs niet voordat ik überhaupt zelf alleen op vakantie ging), maar blijkbaar is dat voor veel mensen wel het eerste waar ze aan denken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_184650975
Leuk topic! Alleen reizen geeft idd wel heel wat flexibiliteit, tem last minute toch maar iets droppen van plannen en niemand weet het.

Zoals eerder vermeld kun je in hostels wel vrienden maken, in de USA merk ik dat ouderen zeker mee kunnen. Een van de zaken die kan bijdragen tot contact is meedoen aan een korte tour of activiteit. Je hoeft geen hele groepsreis te doen voor sociaal contact maar een rondleiding van een paar uur of dagtrip naar een moeilijk bereikbare plek combineert het sociale met het toeristische.

Zoals Redefine vermeldt is er wel een heus stigma over alleen reizen en wordt er in meer negatieve zin over bericht. Gelukkig is het de laatste jaren aan het keren en de "single toeslag" is beter behapbaar dan vroeger.

Mocht je avontuurlijke reizen in gedachten hebben is het uiteraard wel beter om ze vroeger in te plannen (genre ice hiking in Ijsland of beklimmen van bergen à la K2 en Everest)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 januari 2019 @ 13:14:14 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184651333
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Redactie Games zondag 27 januari 2019 @ 14:51:01 #96
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184653104
Ik heb ook helemaal niks van het Stigma gemerkt op alleen reizen.. :?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_184653594
quote:
3s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb ook helemaal niks van het Stigma gemerkt op alleen reizen.. :?
Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"
pi_184654001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Lijkt me ook een goede optie voor over een paar jaar. Ik denk dat ik voorlopig nog even op gedeelde kamers blijf slapen, maar wellicht langzaam ook eens overstap naar privékamers, maar nog wel in een hostel. Badkamer delen vind ik nooit zo'n punt. Hoe is het aanbod van dit soort kamers? En de mensen die je ontmoet, is dat dan ook in het hostel of voornamelijk locals of mensen die je tegenkomt tijdens activiteiten?
er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.
pi_184654125
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waar ga je zoal heen? Zijn er plekken activiteiten die je liever vermijdt als vrouw alleen of is dat geen issue?
waar niet ? VS, Azie, Europa . Ik vermijd eigenlijk weinig, alle activiteiten kan je alleen doen en bij twijfel ga je mee met tourtje. Ik wandel graag en sommige wandelingen vind ik wat link alleen dus doe ik georganiseerd. Als ik val oid dan ben ik iig niet alleen. Ik ben sowieso niet bang uitgevallen. Ik ben ooit eens verdwaald in hutongs in Beijing . Donker, geen kaart, mensen spraken geen engels.. Geen probleem.

O ja.. ik vermijd wel sommige groepjes rondhangende jongeren.. je voelt de sfeer wel aan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 januari 2019 @ 15:22:18 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184654158
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:06 schreef zipcon het volgende:

[..]

Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"
Dat is iets anders dan een stigma. Wat jij bedoelt is dat een alleenreizende die in z'n eentje een tweepersoonskamer bezet houdt natuurlijk per persoon wat meer betaalt dan een stel dat een kamer deelt, wat natuurlijk gewoon terecht is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 27 januari 2019 @ 17:20:07 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184657399
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Stigma is een wat groot woord, en sowieso laat ik mij er niet door tegenhouden. Maar in veel gevallen wordt het ook niet echt als normaal gezien. En wat in ieder geval geldt is dat veel mensen zich er toch door laten tegenhouden om alleen te reizen (dat zal heus niet puur zijn vanwege of iemand dat niet in zijn eentje kan/durft).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_185096103
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.
Dit dus... 100% eens.

Zelfs in een relatie reis ik nog regelmatig alleen :) De hele beleving van reizen wordt gewoon veel intenser. Alleen al omdat je in het buitenland niet alleen maar Nederlands spreekt met je partner.

Meer flexibiliteit, je eigen gevoel volgen en onafhankelijk.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:19:01 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185097613
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Stigma is een groot woord, maar ik merk wel dat mensen het kennelijk zielig vinden dat je geen reismaatje hebt. En als het een groepsreis is denken veel mensen dat dat een manier is om te daten, vooral als het een groepsreis voor singles is.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:33:32 #104
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185097641
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:17 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.
Ik ga niet alleen op vakantie om in hostels andere mensen te ontmoeten... vreselijk vind ik dat, vooral omdat verwacht wordt dat je gezellig mee doet. Daarom veel liever een hotel waar mensen je met rust laten.

Als je wel contact wilt als single, kan dat lastig zijn als je de taal van het land niet spreekt. Je kunt je wel redden met handen en voeten, maar gezellig keuvelen over het weer of zo zit er dan niet in.
Ben je wat ouder dan kom je niet altijd zo'n jeugdherberg achtig iets in, als je dat al zou willen. En bij ouderen is de behoefte om uit te gaan wat minder (omdat je eerder dan vroeger brak bent). Op de avontuurlijker plekken (waar meestal geen jongeren komen, want niet hip genoeg) vind je sowieso weinig tot geen toeristen, dus daar spreekt men vaak geen ons bekende talen. Dan zul je er rekening mee moeten houden dat je dagenlang geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren. Dat vinde sommige mensen heel eng.
pi_185123196
lunatiek; ik ben ook niet van het sociale , maar toevallige ontmoetingen met vooral locals vind ik altijd erg leuk.Ik was in 2017 ergens waar ik bij het ontbijt iedere keer een local trof, hij wilde graag engels oefenen en ik wilde informatie ;-) dus dat was mooi geregeld.

Ik ga zelden of nooit met andere mensen ergens heen, ik ga altijd alleen op stap. Ik heb alleen 1 x met andere mensen iets geregeld omdat waar we heen wilden duur was en auto delen slim was. Ik heb nooit gedoe gehad in guesthouses oud waar ik mee moest doen, ik straal ook wel uit dat ik geen gezelschap wil ;-) dus dat helpt wel.

Als je echt gezelligheid zoekt en dingen samen wil doen zo ik een groepsreis doen, voor mij zou dat hel zijn overigens.
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:03 #106
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185124152
Sowieso...als ik ergens naartoe ga dan wil de beste deals krijgen.

Mijn broer had het er onlangs over om samen met mij naar Tokio te gaan. Hij vertelde mij dat dat iets is wat hij gewoon een keer gedaan moest hebben.
Ik persoonlijk vind Tokio een beetje ver. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 20-02-2019 13:15:18 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games woensdag 20 februari 2019 @ 13:00:05 #107
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185124241
Ik weet niet hoor. Ik heb echt niet in Guesthouses/hostels gezeten waar mensen je dwingen om gezellig te doen. En je hebt gewoon een mond die je open kan trekken dat je iemands aanbod op een nette manier afwijst. Overigens zijn er genoeg Guesthouses/hostels te vinden in de wereld die niet ingetuned zijn op dat “party-gedoe” maar het kan weleens een leuke afwisseling zijn na wat weken alleen rondgereisd te hebben om wat andere mensen te ontmoeten. Gezellig samen eten in de stad, een dagtour in een gehuurde auto samen doen (kostenbesparend). Niemand dwingt je, dus waarom zou je het doen. Maar goed, je moet een beetje kunnen (of leren) aanvoelen hoe een ander persoon is.

Persoonlijk, vind ik dat deels voor het solo-reizen je ook stukje open-minded moet zijn en een stukje lef moet hebben om nieuwe mensen te ontmoeten of het nou locals zijn of andere lotgenoten uit andere landen. Ik vind de verhalen reuze interessant en soms emotioneel/hilarisch om aan te horen van anderen. Draagt redelijk bij aan de herkalibratie van je wereldbeeld en niet enkel te vertrouwen op wat je in de Westerse wereld aan social media en nieuws waaraan je geconditioneerd wordt. Het is juist goed om eens een keer uit je eigen bubbel te stappen..

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-02-2019 13:17:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 20 februari 2019 @ 15:58:46 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185127389
Met die guesthouses bedoel ik ook gedeelde ruimtes, van slaapzalen tot wc/doucheruimtes en lounges of eetzalen.
pi_185801009
Sinds 2013 reis ik ook alleen als alleenstaande vrouw. Als kind had ik altijd erge heimwee. Bij oma logeren was al een ramp. Ik dacht dat ik nooit alleen de wijde wereld in zou durven. Wereldsteden hadden als kind al een enorme aantrekkingskracht op mij. Altijd pakte ik de atlas erbij als ik over een stad hoorde. Mijn eerste solo stedentrip was naar Parijs. Inmiddels ben ik al diverse keren terug gegaan.

Nadat ik online geboekt heb, ga ik alles over mijn reisbestemming lezen en rolt er in een Word document vanzelf een reisplan uit. Wat ik allemaal op welke dag zal gaan doen, en met Google maps zoek ik uit hoe ik moet lopen, welke bus/metro ik moet nemen, waar precies de bushaltes staan, waar supermarkten zijn om voordelig eten te halen of waar leuke vintage winkels te vinden zijn etc.

Mijn verste solo bestemming is tot nu toe Los Angeles. Ik voelde me daar enorm sterk en vol zelfvertrouwen dat ik dat toch maar even in mijn eentje voor elkaar had gekregen. Zonder auto heb ik daar de meeste bezienswaardigheden gezien met bus en metro. Dat zou vanwege de grote afstanden niet te doen las ik her en der. Flauwekul. Ik zie kansen en geen belemmeringen.

Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 23 maart 2019 @ 10:41:34 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185801226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:

Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 12:19:15 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185802435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:
Sinds 2013 reis ik ook alleen als alleenstaande vrouw. Als kind had ik altijd erge heimwee. Bij oma logeren was al een ramp. Ik dacht dat ik nooit alleen de wijde wereld in zou durven. Wereldsteden hadden als kind al een enorme aantrekkingskracht op mij. Altijd pakte ik de atlas erbij als ik over een stad hoorde. Mijn eerste solo stedentrip was naar Parijs. Inmiddels ben ik al diverse keren terug gegaan.

Nadat ik online geboekt heb, ga ik alles over mijn reisbestemming lezen en rolt er in een Word document vanzelf een reisplan uit. Wat ik allemaal op welke dag zal gaan doen, en met Google maps zoek ik uit hoe ik moet lopen, welke bus/metro ik moet nemen, waar precies de bushaltes staan, waar supermarkten zijn om voordelig eten te halen of waar leuke vintage winkels te vinden zijn etc.

Mijn verste solo bestemming is tot nu toe Los Angeles. Ik voelde me daar enorm sterk en vol zelfvertrouwen dat ik dat toch maar even in mijn eentje voor elkaar had gekregen. Zonder auto heb ik daar de meeste bezienswaardigheden gezien met bus en metro. Dat zou vanwege de grote afstanden niet te doen las ik her en der. Flauwekul. Ik zie kansen en geen belemmeringen.

Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
Top! Veel plezier alvast met je reisplan!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185804979
ik wil niet eens meer met anderen op reis. heerlijk, alleen.
pi_185805123
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 16:12 schreef pokkerdepok het volgende:
ik wil niet eens meer met anderen op reis. heerlijk, alleen.
pi_185812774
Najaar van dit jaar alleen naar New York, omdat vrij recent mijn relatie van 12 jaar verbroken is. Hoewel het wennen zal zijn (we waren erg reislustig en zijn ook samen in New York geweest) kijk ik er ook erg naar uit. Al is NY bij uitstek een stad waar je je met gemak kunt redden in je eentje.
pi_185818207
Vooral jezelf bezig houden! Stippel een logische route uit door de verschillende wijken en langs de leuke bezienswaardigheden. Je kunt in NYC zoveel dingen doen, waardoor je niet eens afgeleid wordt door iets anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nia op 24-03-2019 11:09:14 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:23:32 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_185873583
Ook ik meld mij :W
Ik zoek nog een vakantiebestemming dit jaar voor de maand juni. Ik wil een weekje weg, liefst iets van een huisje oid voor mezelf, en moet bereikbaar zijn met OV/fiets/vliegtuig. Ik kan helaas geen auto rijden.
Vorig jaar nog een paar dagen naar Terschelling geweest, heerlijk O+ Ik vermaak mij wel zo in mijn eentje hoor.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_185967307
Stockholm? Wel wat aan de prijzige kant in juni, maar het is er zeer lang licht 's avonds. Het is een heerlijke stad met veel prachtige winkelstraten, veel water en veel parken. Prima openbaar vervoer, zowel metro als bussen. Een citybike kan je ook huren, maar lopend is het ook prima te doen. Betalen in winkels kan zowel met Meastro als met credit card.
pi_186422129
Ook present!

Ik vind het eerlijk om alleen te reizen. Ook wel eens met meer gedaan, wel altijd met bekenden.
Hoewel dat ook geweldig is, iemand om mee te kletsen en fijn mee samen te zijn. Ook in een groep gezellig samen dingen te ondernemen. Heeft hele mooie kanten.

Toch beperkt het je echt. Je doet alles in groepstempo. Blijft hangen bij wat jij mss niet wilt.
Of was liever naar iets heel anders gegaan.
Als je alleen bent kun je veel meer van de lokale sfeer proeven. Gewoon gezellig de restaurants en pubs in duiken.
Met een groep blijf je samen, alleen dan krijg je toch snel contact met anderen.
Ik hou er van de lokale sfeer te proeven. Mee te gaan in de lokale cultuur.

In het begin soms misschien even ergens over heen stappen om alleen een restaurant of pub binnen te stappen, maar daar wen je wel aan.

Zelf loop ik ook graag veel en stevig door (25 a 30km wel) als ik dingen echt wil zien. En wil dan alles opnemen en gewoon genieten en nog eens geld besparen dus gewoon lopen. Dat lukt je met meer niet.

Hoe? Wat?

Ik blijf wel binnen Europa voorlopig. Ik ben wel eens in een hostel geweest op een slaapzaal, maar dat vind ik niets. Hooguit dat ik dat doe als rest heel duur is.
Soms wel gewoon een eigen kamer in soort van hostel. Zou hostel al helemaal niet doen als ik ouder zou zijn.

Maar ik hou wel van mijn eigen kamer. Eigen badkamer.
Ik vertrek vrij vroeg en ben pas laat terug. Dus ik vind even alleen zijn wel fijn.
Ik neem mijn laptop ook altijd mee dus even filmpje kijken bv vind ik dan ook wel fijn na alle drukte op een dag.
Maar dan gewoon lekker in iets in de buurt van luxe, niet gedeeld of in een hokje.

Eten gewoon in lokale restaurants.
Neem nooit all-in, ook niet met ontbijt. Is het nooit waard.

Hotels zijn in Europa best te betalen als je gewoon beetje voor normaal gaat. Betaal je niet veel meer voor dan een hostel.

Soms ook logeren bij locals die ik ken (Ierland en Spanje bv).

Dus nee echt heerlijk om alleen te reizen. Anders zou je mss niet eens gaan reizen. Lekker vrij alles ontdekken en dat kan vrij goedkoop.
pi_186440353
Alleen reizen is voor mij is ook vroeg opstaan en voor de drukte aan de bezienswaardigheden langs gaan. Ik hou niet van dat verplicht met een partner alles samen moeten doen. Gewoon lekker in m'n eentje veel lopen door een mooie grote stad. Ik leg mezelf ook niet op dat ik persé in een restaurant moet eten. Gewoon een beetje snacken wanneer het mij uitkomt, en in een supermarkt lekkere dingetjes en een fles wijn halen.
pi_186456135
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:51:06 #121
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186456840
Ik reis heel veel alleen, maar dan voor mijn werk. Geen enkel probleem mee.
pi_186457222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Vervelen? Wat :D. Je bent op reis. Genoeg te doen... Daarnaast ontmoet je altijd wel mensen...

Gevoel van verveling is goed in het leven... Niets doen. Laat het gebeuren..

Stap uit die fucking comfortzone....
Love is in the air!
pi_186457245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:04 schreef Nia het volgende:
Alleen reizen is voor mij is ook vroeg opstaan en voor de drukte aan de bezienswaardigheden langs gaan. Ik hou niet van dat verplicht met een partner alles samen moeten doen. Gewoon lekker in m'n eentje veel lopen door een mooie grote stad. Ik leg mezelf ook niet op dat ik persé in een restaurant moet eten. Gewoon een beetje snacken wanneer het mij uitkomt, en in een supermarkt lekkere dingetjes en een fles wijn halen.
Precies dit... Heerlijk. Alleen is het beste. Ongedwongen en spontaan zonder concessies... Love it. Heb maanden alleen gereisd.

Als ik dan weer stelletjes twijfelachtig in discussie zie of alleen met elkaar in zo'n hostel keuken ben ik blij dat ik de vrijheid heb.

Je wereld wordt een stuk groter alleen.. Klinkt gek maar is wel zo. Juist omdat je dan opzoek gaat naar andere contacten..
Love is in the air!
  One tough cookie zaterdag 27 april 2019 @ 13:10:00 #124
169210 liesje1979
pi_186457295
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Nee, ik verveel me nooit, kom zelfs meestal tijd te kort voor alles wat ik wil zien en doen. Vooraf een beetje uitzoeken enzo wat er allemaal te doen is.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:15:12 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186458258
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Maar... ben je hier dan ook alleen? Of is het dat je wel vrienden hebt (of een partner) die niet met je op reis willen?
Want of je nu alleen hier bent of alleen op reis maakt allemaal niet zoveel uit qua vervelen.
pi_186458467
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 13:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Vervelen? Wat :D. Je bent op reis. Genoeg te doen... Daarnaast ontmoet je altijd wel mensen...

Gevoel van verveling is goed in het leven... Niets doen. Laat het gebeuren..

Stap uit die fucking comfortzone....
Nou ja, ik kan me best snel vervelen en ik heb toch een zekere aanspraak nodig. Dit belemmert me enorm in reizen. Ik heb de tijd en het geld en toch reis ik (naar mijn mening) te weinig en dat vind ik zo zonde.
pi_186458475
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 april 2019 13:10 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Nee, ik verveel me nooit, kom zelfs meestal tijd te kort voor alles wat ik wil zien en doen. Vooraf een beetje uitzoeken enzo wat er allemaal te doen is.
Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
pi_186458482
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar... ben je hier dan ook alleen? Of is het dat je wel vrienden hebt (of een partner) die niet met je op reis willen?
Want of je nu alleen hier bent of alleen op reis maakt allemaal niet zoveel uit qua vervelen.
Ik heb niemand die mee kan/wenst te gaan op reis.
pi_186462646
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
Ik snap niet wat ik niet alleen zou kunnen in een hotel. Het is immers een slaapplek. Ik probeer zo veel mogelijk dingen daarbuiten te zien. Als ik om mn hotelkamer ben dan ga ik een beetje lezen, internetten en dan slapen. Ik ga daar niet langer blijven hangen dan nodig is.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_186463233
Ik ben zelf ook een soort van bang om alleen te zijn in een hotel. Overdag als ik echt iets aan het doen ben, maakt het me weinig uit, maar vaak is het in andere vroeg donker en ben je tussen 20-21 toch wel klaar met eten. Soms kan je nog wat rondlopen in een wat grotere stad, maar net zo vaak zit je wat meer afgelegen. Dan vind ik aanspraak zelf ook wel fijn. En eigenlijk tijdens het avondeten bijvoorbeeld ook. Ik vind het geen probleem om af en toe eens alleen te gaan eten, maar elke keer achterelkaar vind ik minder prettig.

Waarom weet ik niet precies. Thuis eet ik ook bijna alle dagen alleen en ben ik een groot deel van de dagen alleen thuis en kijk ik wat tv, speel muziek, zit achter de pc, etc. Op vakantie ben ik daar om de een of andere reden niet zo comfortabel mee.

Als backpacker in hostels heb je daar niet zo'n last van. Dan ben je eigenlijk altijd wel met anderen. Al heb ik in Patagonië ook weleens een avond alleen in een hostel gezeten op een plek waarvan ik me afvroeg wat ik daar precies deed. Dan heb ik om de een of andere manier niet de rust gewoon ergens te zitten, een boek te lezen of wat dan ook.

Voorlopig houd ik het daarom nog bij hostels, zodat ik andere reizigers tegenkom. Voor over een aantal jaar, weet ik het nog steeds niet eigenlijk.
pi_186463987
Inmiddels 22 jaar en daarvoor altijd met vrienden op vakantie gegaan. Dit keer (over 2 dagen) reis ik alleen naar Tokyo voor 9 dagen. Verder slaap ik in een capsule hotel dus heb ik waarschijnlijk wel enig contact met binnenlanders en toeristen.

Ik ben erg benieuwd! Sinds ik naar een orkest in België ging, voelde ik al aan dat het alleen avonturieren wat voor mij is. Zoals er wordt gezegd, het is inderdaad een mindset. Heeeerlijk als je geen rekening met anderen hoeft te houden en je eigen ding kunt gaan doen!
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:02:14 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186464220
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:32 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb niemand die mee kan/wenst te gaan op reis.
Zoek eens op "reisgenoot gezocht". Zijn echt geen koppelsites voor een huwelijk of zo, maar mensen als jij.
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:06:56 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186464328
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
Ik ben bij het avondeten vooral bezig de plannen voor de volgende dag te maken. Verder lezen, en op de hotelkamer tv kijken (ook om wat van de taal en cultuur van het land op te steken.
Verder kun je als er internet is gewoon FOK!ken of voor de aanspraak social media gebruiken (telefoon via Whatsapp of zo), of een reisblog bijhouden en de reacties van de vorige dag lezen.
Als je echte mensen wilt spreken kun je aan de hotelbar of in de tv-kamer of de lobby/foyer gaan zitten.
pi_186464862
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Welke andere landen zou je graag willen zien?
pi_186464903
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:32 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat ik niet alleen zou kunnen in een hotel. Het is immers een slaapplek. Ik probeer zo veel mogelijk dingen daarbuiten te zien. Als ik om mn hotelkamer ben dan ga ik een beetje lezen, internetten en dan slapen. Ik ga daar niet langer blijven hangen dan nodig is.
Zie reactie van Schuifpui. Zo sta ik er ook in.
  One tough cookie zaterdag 27 april 2019 @ 21:17:51 #136
169210 liesje1979
pi_186466007
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
Misschien heb ik minder aanspraak nodig dan gemiddeld. :+ Maar ik mis het iig niet, heb eigenlijk ook altijd tijdens het reizen best veel aanspraak, je komt toch wel vaak mensen tegen vooral in het OV maar ook op terrasjes enzo. Ik neem altijd mijn laptop mee voor wanneer ik in de avonden op mijn hotelkamer zit.
pi_186466314
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:31 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Welke andere landen zou je graag willen zien?
Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.
pi_186469407
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 21:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.
IJsland lijkt me wel tof. Israel ook, ware het niet dat ik het niet veilig acht met die over en weer vliegende dingen.

Heb nog niet veel gereisd, Europa heeft eigenlijk prio.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 28-04-2019 00:04:24 ]
pi_186475470
Ik reis ook regelmatig alleen. Vooralsnog bezig om Europa te bekijken. Genoeg te zien :)

voordeel is dat je alles in je eigen tempo kan doen. Waar ik zelf een hekel heb is aan de echte touristische dingen. Dat is gewoon massatourisme en vind ik veel te commercieel.

Zelf reizen geeft je de vrijheid om ook de niet-gangbare plekken te bezoeken en dan echt het land te zien.

In Kroatie heb ik zo bv leuke tochten gemaakt door de binnenlanden. De Plitvice meren? Hartstikke mooi. Als je alleen bent kun je zorgen dat je om 07.00 er bent. Dan heb je het (grotendeels) voor jezelf. Stukken van 300-500m zonder maar een enkele toerist.
Naast de rust ook ideaal voor de foto's. 11.00 was ik er klaar mee, toen liep je over de toeristen/chinezen.

Mensen ontmoeten kan ook, genoeg mensen die ook wel eens wat gezellig met anderen willen doen. Ook genoeg websites of apps hiervoor om bv niet alleen te hoeven eten.

Vorig jaar op die manier ook wat mensen ontmoet. Uiteindelijk een dag mee opgetrokken, daarna ging iedereen weer zn eigen weg. Met een Poolse, een Fin en een Witrus hebben we de dorpjes verkend. Geen toerist daar te zien. Gevolg was dus dat we overal heel hartelijk ontvangen werden.
Zelfs een cameraploeg van de regionale omroep vond toeristen zo bijzonder dat ze ons gingen interviewen. (Dat was in Wit Rusland)

Dit jaar een roadtrip maken, ook weer in mn eentje. Tentje in de auto, en rijden maar. De rest zoek ik wel ter plekke uit waar ik overnacht enz. Gewoon doen waar je zin in hebt. Dit jaar dus via de Baltische staten, Finland, en dan door naar boven (Lapland/Noordkaap) en dan via de Lofoten en Zweden weer terug.
  zondag 28 april 2019 @ 13:48:31 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186476020
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 21:31 schreef Mahra het volgende:

[..]

Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.
Begin met IJsland. Veilig land, veel toeristen die dezelfde kant op gaan (er zijn maar weinig routes) dus veel kans op aanspraak.
pi_186480702
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 13:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Begin met IJsland. Veilig land, veel toeristen die dezelfde kant op gaan (er zijn maar weinig routes) dus veel kans op aanspraak.
Ik ben zelf net terug uit IJsland. Gaaf land, maar ik ben juist daar heen gegaan omdat ik dit keer wel iemand had die mee kon gaan. IJsland is eigenlijk alleen te doen met de auto (of georganiseerde rondreis). Er is geen OV buiten Reykjavik. Bij de attracties heb je wellicht wat aanspraak, maar vooral in de vorm van een foto nemen van een stelletje of familie. :P Er zijn vooral heel veel Amerikanen, die het als stop-over aan doen en erg veel Aziaten. Beiden zijn meestal met groepen of minimaal met z'n tweeën.

Verder vond ik het heel mooi, maar onwijs druk. En dat voor een laag seizoen. -O-
pi_186492216
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben zelf ook een soort van bang om alleen te zijn in een hotel. Overdag als ik echt iets aan het doen ben, maakt het me weinig uit, maar vaak is het in andere vroeg donker en ben je tussen 20-21 toch wel klaar met eten. Soms kan je nog wat rondlopen in een wat grotere stad, maar net zo vaak zit je wat meer afgelegen. Dan vind ik aanspraak zelf ook wel fijn. En eigenlijk tijdens het avondeten bijvoorbeeld ook. Ik vind het geen probleem om af en toe eens alleen te gaan eten, maar elke keer achterelkaar vind ik minder prettig.

Waarom weet ik niet precies. Thuis eet ik ook bijna alle dagen alleen en ben ik een groot deel van de dagen alleen thuis en kijk ik wat tv, speel muziek, zit achter de pc, etc. Op vakantie ben ik daar om de een of andere reden niet zo comfortabel mee.

Als backpacker in hostels heb je daar niet zo'n last van. Dan ben je eigenlijk altijd wel met anderen. Al heb ik in Patagonië ook weleens een avond alleen in een hostel gezeten op een plek waarvan ik me afvroeg wat ik daar precies deed. Dan heb ik om de een of andere manier niet de rust gewoon ergens te zitten, een boek te lezen of wat dan ook.

Voorlopig houd ik het daarom nog bij hostels, zodat ik andere reizigers tegenkom. Voor over een aantal jaar, weet ik het nog steeds niet eigenlijk.
Dit herken ik ook idd. Overdag kan ik mijzelf wel vermaken in mijn eentje maar 's avonds slaat de eenzaamheid toe. Een reismaatje zou tof zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 april 2019 @ 09:49:36 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_186492477
Alleen naar München volgende maand. :)
Een stad is leuk met anderen, maar ook leuk alleen. Doen waar je zin in hebt. Al meerdere stedentrips alleen gedaan.

Ik ga voor een airbnb. S'avonds alleen herken ik wel, maar als ik een dagje stad heb gedaan ben ik wel op en gaat het mij vooral om te herstellen. Daarentegen zal ik op zaterdag wel een kroeg opzoeken om de CL-finale te kijken. Dat deed ik ook tijdens interlands of CL. In een voetbalkroeg raak je toch wel weer aan de praat met buitenlanders.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 29-04-2019 09:54:46 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_186965803
In dit topic staan veel tips om op reis kontakten te leggen met onbekenden, vooral voor s'avonds. De tips zijn goed, maar ik wilde er als regelmatig alleen-reiziger een opmerking aan toevoegen. Soms mislukken je pogingen om kontakt te leggen, door de lokatie, omstandigheden of gewoon pech. Het kan zelfs voorkomen dat het 2 of 3 achtereenvolgende avonden mislukt. Je bent dan op jezelf aangewezen, hetgeen niet iedereen even goed afgaat.

Als je het alleen reizen wilt 'oefenen', bijvoorbeeld door het eerst eens een weekje te proberen, dan is het nuttig dat het kontakten leggen ook een keertje mislukt. Dan weet je voor jezelf of dat een groot obstakel gaat vormen.
pi_187093233
Het is heerlijk om alleen te reizen soms. Ik ben een aantal jaar terug alleen naar Engeland gegaan voor een weekje. In het begin wat eng en onwennig. Maar al snel had ik de smaak te pakken. Lekker rond wandelen. Genieten van de mooie natuur, cultuur en natuurlijk een lekkere pint in een kroeg.
Het heeft mij behoorlijk wat ontspanning gegeven. Even weg van de wereld (Nederland dan).

Ik ga binnenkort ook beginnen met wat steden tripjes voor een dag ofzo. Vind ik ook heerlijk.
Volgend jaar staat Luxemburg en Engeland op de lijst. Daar ga ik denk ik weer een aantal weekjes verblijven. Kan niet wachten! :Y O+
  zondag 26 mei 2019 @ 09:42:55 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187093942
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit herken ik ook idd. Overdag kan ik mijzelf wel vermaken in mijn eentje maar 's avonds slaat de eenzaamheid toe. Een reismaatje zou tof zijn.
Hoe doe je dat thuis dan, 's avonds?
  zondag 26 mei 2019 @ 11:31:55 #147
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187095285
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe doe je dat thuis dan, 's avonds?
Dan kijk ik TV en sport ik. Tevens de laatste tijd probeer ik er in mijn eentje op uit te gaan als niemand kan. Maar ergens voelt dat niet lekker en voel ik mij eenzaam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 26 mei 2019 @ 17:49:10 #148
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187101926
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan kijk ik TV en sport ik. Tevens de laatste tijd probeer ik er in mijn eentje op uit te gaan als niemand kan. Maar ergens voelt dat niet lekker en voel ik mij eenzaam.
Je kunt op vakantie kiezen voor een hotel met tv en een sportruimte..
  zondag 26 mei 2019 @ 18:01:47 #149
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_187102134
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt op vakantie kiezen voor een hotel met tv en een sportruimte..
Zo doe ik dat onderweg voor werk ook altijd. Hotel met faciliteiten zoals fitness en zwembad (liefst met lekker restaurant op de hoek). Heb je altijd wat te doen.
  zondag 26 mei 2019 @ 18:05:46 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_187102204
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2018 11:48 schreef Samuel24 het volgende:
Interessant topic. Ik lees even mee.
Ja want posten mag je niet meer _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 26 mei 2019 @ 18:07:24 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_187102233
Ontopic:

Pak wel eens in de zomer een weekend costa. Heb je gewoon zin om lekker aan het strand te liggen. Voetjes in het zand, gegarandeerd zon. Lekker hoor. Vanaf mijn huis tot het strand duurt misschien 4/5 uurtjes? Vrijdagavond vertrekken, zondagmiddag terug _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 27 mei 2019 @ 08:56:29 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187110746
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt op vakantie kiezen voor een hotel met tv en een sportruimte..
Daarvoor ga ik niet op vakantie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_187150754
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daarvoor ga ik niet op vakantie.
Misschien wel als je alleen bent. ;)

Vorig jaar samen met mijn vrouw drie dagen in Rome geweest in hartje zomer. Elke dag 40 graden. Voor mij geen probleem - lekker zweten, begin van de avond koude douche, T-shirt uitwringen van het zweed, zwembadje, nog een keer douchen en dan klaarmaken voor de volgende dag - maar voor mijn vrouw dus wel. Ik heb dus niet alles kunnen doen wat ik graag had gewild.

Alleen reizen is wat dat betreft fijner, maar voor mij niet per se gezelliger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')