Ik ga regelmatig met mijn auto op pad (een luxe grote wagen) richting Duitsland, of Frankrijk. Soms bespreek ik een hotel, maar meestal ga ik op de bonnefooi. Dan klop ik gewoon aan bij een hotel en het moet raar lopen als ik geen kamer krijg, want ik ga bewust buiten het hoogseizoen.quote:Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga nu sinds een paar jaar alleen op vakantie. Daarvoor ben ik een hele tijd nauwelijks op vakantie geweest. Vrienden hebben inmiddels allemaal een relatie en gaan met hun vriendin, etc. Hooguit lukt het om een lang weekend op wintersport te gaan bijvoorbeeld, maar geen echt lange vakantie meer. Een paar jaar terug besloten om me er overheen te zetten en toch alleen op vakantie te gaan. Ik ben nu een aantal keer alleen geweest en dat is goed bevallen. Ik heb in hostels geslapen en kom altijd wel genoeg mensen tegen. Ik reis dan wat rond gedurende 3 weken tot een maand of 4 en blijf zo'n 2 tot 5 dagen op één plek.
Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden. Ik ben vooral in midden en zuid Amerika geweest. Vooral omdat ik daar zelf heen wilde, maar ook het voordeel is ook dat je (denk ik) wat oudere reizigers tegen komt dan bijvoorbeeld in Thailand of Australië. Ik vind het verder wel fijn om andere mensen tegen te komen, echt helemaal alleen een road trip maken lijkt me niets. Een groepsreis staat me ook heel erg tegen. Ik houd wel van vrijheid en ben bang dat ik me heel erg zou gaan irriteren aan die ene persoon die zich net wat te grappig vind of zo.![]()
Ik ben benieuwd naar andere manieren en ervaringen van alleen reizen. De komende jaren ga ik denk ik nog wel gewoon backpacken, maar wat andere ideeën op doen is ook altijd handig. Dus hoe reis jij alleen, waar slaap je, met welke vervoersmiddelen reis je, etc?
Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:24 schreef Kreator het volgende:
Mij bevalt het in elk geval prima, alles in je eigen tempo, eten wanneer je wil, zien wat je wil.
Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Ok,sorryquote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Ik vond het een verademing. 11 dagen alleen op een eiland in een Airbnb. Merkte dat ik ook wel makkelijk contact maak. Uiteindelijk misschien twee dagen niemand echt gesproken, buiten eetgelegenheden om.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Meestal wordt alles van te voren bepaald en voor je geregeld. Kan ook fijn zijn hoor, je hoeft je niet met de logistieke planning bezig te houden. Maar goed, is maar net wat je ligt. Ik trek veel liever m'n eigen plan..quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Je kunt natuurlijk ook avontuurlijk reizen met vast gezelschap, of in je eentje in een huisje zitten. Volgens mij staan die dingen los van elkaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.
Volgens mij zijn groepsreizen vaak van tevoren vastgelegd binnen een strak schema. Maar dat zal per aanbieder en soort reis verschillen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.
Maar Nederlandse restaurants zijn vaak wel goed wil je zeggen?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.
Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...quote:Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.
Dan is het nog wel te doen. De meeste georganiseerde groepsreizen zijn (bijna) helemaal volgepland. Wat op zich niet per se een probleem hoeft te zijn. Maar vaak ben je dan bizar kort op elke locatie. Voor mij toch de grootste reden dat ik dat niet doe.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 22:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...
Anyway, ga met een groepsreis waar je heel wat dagen de keuze hebt om zelf iets te organiseren. Heb er sowieso zin in.
Dat klopt denk ik ook wel, al klinkt het bij platte tekst een beetje uit de hoogte (wat je denk ik niet bedoeld). Zelf vind ik het heerlijk en baal ik eigenlijk waarom ik er pas een paar jaar geleden mee begonnen ben. Maar het is voor iedereen weggelegd, de een zal het niks vinden, de ander juist wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"quote:Op zondag 27 januari 2019 14:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb ook helemaal niks van het Stigma gemerkt op alleen reizen..
er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 16:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goede optie voor over een paar jaar. Ik denk dat ik voorlopig nog even op gedeelde kamers blijf slapen, maar wellicht langzaam ook eens overstap naar privékamers, maar nog wel in een hostel. Badkamer delen vind ik nooit zo'n punt. Hoe is het aanbod van dit soort kamers? En de mensen die je ontmoet, is dat dan ook in het hostel of voornamelijk locals of mensen die je tegenkomt tijdens activiteiten?
waar niet ? VS, Azie, Europa . Ik vermijd eigenlijk weinig, alle activiteiten kan je alleen doen en bij twijfel ga je mee met tourtje. Ik wandel graag en sommige wandelingen vind ik wat link alleen dus doe ik georganiseerd. Als ik val oid dan ben ik iig niet alleen. Ik ben sowieso niet bang uitgevallen. Ik ben ooit eens verdwaald in hutongs in Beijing . Donker, geen kaart, mensen spraken geen engels.. Geen probleem.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Waar ga je zoal heen? Zijn er plekken activiteiten die je liever vermijdt als vrouw alleen of is dat geen issue?
Dat is iets anders dan een stigma. Wat jij bedoelt is dat een alleenreizende die in z'n eentje een tweepersoonskamer bezet houdt natuurlijk per persoon wat meer betaalt dan een stel dat een kamer deelt, wat natuurlijk gewoon terecht is.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:06 schreef zipcon het volgende:
[..]
Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |