abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 17:24:13 #76
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184635489
Ik ben 40. Net terug van 11 dagen alleen naar Malta en in juni ga ik 3 weken naar Vietnam.
Ik.zou niet weten waarom daar een leeftijd aan verbonden moet zijn. En als je je alleen voelt kun je ook groeps of singles reizen doen, dat doe ik naar Vietnam ook.
Mij bevalt het in elk geval prima, alles in je eigen tempo, eten wanneer je wil, zien wat je wil.
pi_184635635
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:11 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga nu sinds een paar jaar alleen op vakantie. Daarvoor ben ik een hele tijd nauwelijks op vakantie geweest. Vrienden hebben inmiddels allemaal een relatie en gaan met hun vriendin, etc. Hooguit lukt het om een lang weekend op wintersport te gaan bijvoorbeeld, maar geen echt lange vakantie meer. Een paar jaar terug besloten om me er overheen te zetten en toch alleen op vakantie te gaan. Ik ben nu een aantal keer alleen geweest en dat is goed bevallen. Ik heb in hostels geslapen en kom altijd wel genoeg mensen tegen. Ik reis dan wat rond gedurende 3 weken tot een maand of 4 en blijf zo'n 2 tot 5 dagen op één plek.

Alleen ben ik inmiddels 32 en ik begin me weleens een beetje af te vragen tot welke leeftijd ik dit 'kan' doen. Natuurlijk kan het op je 60e ook nog, maar ik wil ook die vreemde oude kerel in een hostel worden. Ik ben vooral in midden en zuid Amerika geweest. Vooral omdat ik daar zelf heen wilde, maar ook het voordeel is ook dat je (denk ik) wat oudere reizigers tegen komt dan bijvoorbeeld in Thailand of Australië. Ik vind het verder wel fijn om andere mensen tegen te komen, echt helemaal alleen een road trip maken lijkt me niets. Een groepsreis staat me ook heel erg tegen. Ik houd wel van vrijheid en ben bang dat ik me heel erg zou gaan irriteren aan die ene persoon die zich net wat te grappig vind of zo. :P

Ik ben benieuwd naar andere manieren en ervaringen van alleen reizen. De komende jaren ga ik denk ik nog wel gewoon backpacken, maar wat andere ideeën op doen is ook altijd handig. Dus hoe reis jij alleen, waar slaap je, met welke vervoersmiddelen reis je, etc?
Ik ga regelmatig met mijn auto op pad (een luxe grote wagen) richting Duitsland, of Frankrijk. Soms bespreek ik een hotel, maar meestal ga ik op de bonnefooi. Dan klop ik gewoon aan bij een hotel en het moet raar lopen als ik geen kamer krijg, want ik ga bewust buiten het hoogseizoen.
Ik kom op de raarste plekken, genieten! Overdag wandelen en 's avonds lekker eten in een restaurant daar. Soms valt het tegen (gebeurt) en soms is het heerlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:32:31 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184635639
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:24 schreef Kreator het volgende:
Mij bevalt het in elk geval prima, alles in je eigen tempo, eten wanneer je wil, zien wat je wil.
Dat is bij zo'n groepsreis toch juist niet zo?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 17:34:59 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184635699
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.
pi_184635888
Het leukste wat ik heb meegemaakt was in een herfst in een wintersportdorp in Frankrijk. Er was een chaletpark en ik vroeg of ik een huis kon boeken voor een nacht. Nou, zei die man, we zijn net bezig met de voorbereiding van het skiseizoen, maar u mag een chalet huren. Nou prima. Ik kreeg dat ding bijna voor niks, omdat er veel werkzaamheden in dat park waren. Tja maakt mij het uit. Prachtig huisje, wauw, twee verdiepingen, meerdere kamers en gezellig! Mooi hout en zo. Ik heb gelijk een week geboekt, vonden ze geen probleem. Heb de tijd van mijn leven gehad. Prachtige omgeving en lekker eten in dat dorpje.

Daar denk ik nog heel vaak aan.

Je ziet dit vaak bij wintersportgebieden buiten het seizoen. Dan kun je voor de helft van de prijs boeken of lager. Er ligt dan geen sneeuw, maar de natuur is wel verbluffend mooi, iets waar skiers geen oog voor hebben. Je ziet dan wel bij bergwandelingen dat die pistes, zal ik maar zeggen, compleet afgeragd zijn. Zo jammer.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sigaartje op 26-01-2019 17:52:46 ]
pi_184636197
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.

Ik was een keer in een restaurant in Frankrijk en een dame vergezelde me en ze vroeg aan de ober om een bepaald ingredient weg te laten. Ik weet niet meer wat het was, iets van ham of zo, maar de ober keek vol afschuw. "Dit meent u niet", zei hij. Ik heb er bij gezeten met mijn kin in de hand. Maar toen wist ik, dit is een uitstekend restaurant. Ik ben er nog een paar keer geweest, het eten was werkelijk... grandioos, op de kleinste funesses, zo lekker, die vleug van smaak, oohhh, zo fijn, de geur, alles, het opdienen ("ja ober?") en de uitstekende keuze van de wijn, och jonge...
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:02:31 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184636268
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184636618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:02 schreef SeLang het volgende:
Niet iedereen is geschikt voor alleen reizen heb ik gemerkt. Het is kennelijk een skill of mindset die niet iedereen heeft.
Ok,sorry
  Official ESF Kreviewer zaterdag 26 januari 2019 @ 18:45:02 #84
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184637074
quote:
Ik vond het een verademing. 11 dagen alleen op een eiland in een Airbnb. Merkte dat ik ook wel makkelijk contact maak. Uiteindelijk misschien twee dagen niemand echt gesproken, buiten eetgelegenheden om.
  Redactie Games zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:52 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184639108
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Meestal wordt alles van te voren bepaald en voor je geregeld. Kan ook fijn zijn hoor, je hoeft je niet met de logistieke planning bezig te houden. Maar goed, is maar net wat je ligt. Ik trek veel liever m'n eigen plan..

quote:
Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:30:06 #86
pi_184639353
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:20 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Klopt, lekker met meerdere families in een verkrekt Center Parc huisje zitten vinden mensen ook leuk. Prima, ieder z'n meug.
Je kunt natuurlijk ook avontuurlijk reizen met vast gezelschap, of in je eentje in een huisje zitten. Volgens mij staan die dingen los van elkaar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 26 januari 2019 @ 20:31:19 #87
pi_184639389
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. Wordt eerste keer. Maar zal alsnog anders zijn dan met je partner.
Volgens mij zijn groepsreizen vaak van tevoren vastgelegd binnen een strak schema. Maar dat zal per aanbieder en soort reis verschillen.
pi_184642654
Dat is niet bij alle groepsreizen zo, maar veel wel inderdaad.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:20:12 #89
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184642974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Het leuke van alleen op vakantie gaan is dat je helemaal zelf de restaurants kunt uitkiezen. Mijn ervaring is dat de meeste restaurants maar erg gemiddeld zijn in Duitsland, Belgie en Frankrijk en dat er maar een paar zijn in een streek, verzameling dorpen, die gewoon goed zijn.
Wat je vaak ziet is personeel die er geen zin in heeft en daar valt of staat het mee.
Maar Nederlandse restaurants zijn vaak wel goed wil je zeggen? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:38:09 #90
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_184643441
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:59 schreef Sigaartje het volgende:
Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...

Anyway, ga met een groepsreis waar je heel wat dagen de keuze hebt om zelf iets te organiseren. Heb er sowieso zin in. :)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 27 januari 2019 @ 00:31:53 #91
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Heb nog nooit moeite gehad om een restaurant uit te kiezen als ik niet alleen was...

Anyway, ga met een groepsreis waar je heel wat dagen de keuze hebt om zelf iets te organiseren. Heb er sowieso zin in. :)
Dan is het nog wel te doen. De meeste georganiseerde groepsreizen zijn (bijna) helemaal volgepland. Wat op zich niet per se een probleem hoeft te zijn. Maar vaak ben je dan bizar kort op elke locatie. Voor mij toch de grootste reden dat ik dat niet doe.

Maar als je dus zoals jij veel meer ruimte hebt om zelf in te delen scheelt dat al heel veel. Veel plezier alvast ^O^
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:36:38 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645885
quote:
Dat klopt denk ik ook wel, al klinkt het bij platte tekst een beetje uit de hoogte (wat je denk ik niet bedoeld). Zelf vind ik het heerlijk en baal ik eigenlijk waarom ik er pas een paar jaar geleden mee begonnen ben. Maar het is voor iedereen weggelegd, de een zal het niks vinden, de ander juist wel.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:41:20 #93
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184645963
Ik denk wel dat teveel van de mensen voor wie het eigenlijk wel is weggelegd het niet of te weinig doen, omdat ze er een verkeerd beeld van hebben, bang zijn voor allerlei dingen (is ook niet heel gek), maar vooral ook heel erg kijken naar hun omgeving. Alleen reizen is steeds minder een taboe, maar je ziet toch nog op veel plekken dat er raar wordt opgekeken als iemand zegt dat die alleen op vakantie gaat.

Ik merkte het op mijn werk ook wel. De meesten vinden het juist heel tof dat je alleen gaat (het durft, de reis etc.), maar anderen kijken er heel raar van op of geven je sterk het idee dat je vooral heel hard moet uitleggen waarom je alleen gaat.

Sowieso stelt bijna iedereen als je met op gaat de vraag: 'Met wie ga je op vakantie?' Een vraag die ik zelf eigenlijk zelden of nooit stelde (zelfs niet voordat ik überhaupt zelf alleen op vakantie ging), maar blijkbaar is dat voor veel mensen wel het eerste waar ze aan denken.
pi_184650975
Leuk topic! Alleen reizen geeft idd wel heel wat flexibiliteit, tem last minute toch maar iets droppen van plannen en niemand weet het.

Zoals eerder vermeld kun je in hostels wel vrienden maken, in de USA merk ik dat ouderen zeker mee kunnen. Een van de zaken die kan bijdragen tot contact is meedoen aan een korte tour of activiteit. Je hoeft geen hele groepsreis te doen voor sociaal contact maar een rondleiding van een paar uur of dagtrip naar een moeilijk bereikbare plek combineert het sociale met het toeristische.

Zoals Redefine vermeldt is er wel een heus stigma over alleen reizen en wordt er in meer negatieve zin over bericht. Gelukkig is het de laatste jaren aan het keren en de "single toeslag" is beter behapbaar dan vroeger.

Mocht je avontuurlijke reizen in gedachten hebben is het uiteraard wel beter om ze vroeger in te plannen (genre ice hiking in Ijsland of beklimmen van bergen à la K2 en Everest)
  zondag 27 januari 2019 @ 13:14:14 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184651333
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Mijn reisverslagen
  Redactie Games zondag 27 januari 2019 @ 14:51:01 #96
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184653104
Ik heb ook helemaal niks van het Stigma gemerkt op alleen reizen.. :?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_184653594
quote:
3s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb ook helemaal niks van het Stigma gemerkt op alleen reizen.. :?
Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"
pi_184654001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Lijkt me ook een goede optie voor over een paar jaar. Ik denk dat ik voorlopig nog even op gedeelde kamers blijf slapen, maar wellicht langzaam ook eens overstap naar privékamers, maar nog wel in een hostel. Badkamer delen vind ik nooit zo'n punt. Hoe is het aanbod van dit soort kamers? En de mensen die je ontmoet, is dat dan ook in het hostel of voornamelijk locals of mensen die je tegenkomt tijdens activiteiten?
er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.
pi_184654125
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waar ga je zoal heen? Zijn er plekken activiteiten die je liever vermijdt als vrouw alleen of is dat geen issue?
waar niet ? VS, Azie, Europa . Ik vermijd eigenlijk weinig, alle activiteiten kan je alleen doen en bij twijfel ga je mee met tourtje. Ik wandel graag en sommige wandelingen vind ik wat link alleen dus doe ik georganiseerd. Als ik val oid dan ben ik iig niet alleen. Ik ben sowieso niet bang uitgevallen. Ik ben ooit eens verdwaald in hutongs in Beijing . Donker, geen kaart, mensen spraken geen engels.. Geen probleem.

O ja.. ik vermijd wel sommige groepjes rondhangende jongeren.. je voelt de sfeer wel aan.
  zondag 27 januari 2019 @ 15:22:18 #100
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184654158
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:06 schreef zipcon het volgende:

[..]

Dat is mss meer het geval in België dan Nederland, op vlak van trends lopen we hier altijd wel een paar jaar achter... 2018 was in Vlaamse media het jaar waarin de single werd ontdekt als toerist waar reisbureau's trots begonnen aan te kondigen dat ze geen toeslagen meer moesten betalen en dat ze ook een reis verdienden! De jaren daarvoor was het "De valkuilen voor single reizigers!"
Dat is iets anders dan een stigma. Wat jij bedoelt is dat een alleenreizende die in z'n eentje een tweepersoonskamer bezet houdt natuurlijk per persoon wat meer betaalt dan een stel dat een kamer deelt, wat natuurlijk gewoon terecht is.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')