Nou ja, ik kan me best snel vervelen en ik heb toch een zekere aanspraak nodig. Dit belemmert me enorm in reizen. Ik heb de tijd en het geld en toch reis ik (naar mijn mening) te weinig en dat vind ik zo zonde.quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Vervelen? Wat. Je bent op reis. Genoeg te doen... Daarnaast ontmoet je altijd wel mensen...
Gevoel van verveling is goed in het leven... Niets doen. Laat het gebeuren..
Stap uit die fucking comfortzone....
Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 27 april 2019 13:10 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee, ik verveel me nooit, kom zelfs meestal tijd te kort voor alles wat ik wil zien en doen. Vooraf een beetje uitzoeken enzo wat er allemaal te doen is.
Ik heb niemand die mee kan/wenst te gaan op reis.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar... ben je hier dan ook alleen? Of is het dat je wel vrienden hebt (of een partner) die niet met je op reis willen?
Want of je nu alleen hier bent of alleen op reis maakt allemaal niet zoveel uit qua vervelen.
Ik snap niet wat ik niet alleen zou kunnen in een hotel. Het is immers een slaapplek. Ik probeer zo veel mogelijk dingen daarbuiten te zien. Als ik om mn hotelkamer ben dan ga ik een beetje lezen, internetten en dan slapen. Ik ga daar niet langer blijven hangen dan nodig is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
Zoek eens op "reisgenoot gezocht". Zijn echt geen koppelsites voor een huwelijk of zo, maar mensen als jij.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:32 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb niemand die mee kan/wenst te gaan op reis.
Ik ben bij het avondeten vooral bezig de plannen voor de volgende dag te maken. Verder lezen, en op de hotelkamer tv kijken (ook om wat van de taal en cultuur van het land op te steken.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Aan leuke plekjes en eetplekjes geen gebrek en die weet ik altijd goed te vinden, maar heb jij geen aanspraak nodig? En hoe doe je dat alleen in het hotel bijvoorbeeld?
Welke andere landen zou je graag willen zien?quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.
Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Zie reactie van Schuifpui. Zo sta ik er ook in.quote:Op zaterdag 27 april 2019 18:32 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat ik niet alleen zou kunnen in een hotel. Het is immers een slaapplek. Ik probeer zo veel mogelijk dingen daarbuiten te zien. Als ik om mn hotelkamer ben dan ga ik een beetje lezen, internetten en dan slapen. Ik ga daar niet langer blijven hangen dan nodig is.
Misschien heb ik minder aanspraak nodig dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 27 april 2019 14:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.quote:Op zaterdag 27 april 2019 20:31 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Welke andere landen zou je graag willen zien?
IJsland lijkt me wel tof. Israel ook, ware het niet dat ik het niet veilig acht met die over en weer vliegende dingen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.
Begin met IJsland. Veilig land, veel toeristen die dezelfde kant op gaan (er zijn maar weinig routes) dus veel kans op aanspraak.quote:Op zaterdag 27 april 2019 21:31 schreef Mahra het volgende:
[..]
Welke landen niet! Maar die hoog op het lijstje staan zijn Israel, Zuid-Afrika, Libanon en Ijsland.
Ik ben zelf net terug uit IJsland. Gaaf land, maar ik ben juist daar heen gegaan omdat ik dit keer wel iemand had die mee kon gaan. IJsland is eigenlijk alleen te doen met de auto (of georganiseerde rondreis). Er is geen OV buiten Reykjavik. Bij de attracties heb je wellicht wat aanspraak, maar vooral in de vorm van een foto nemen van een stelletje of familie.quote:Op zondag 28 april 2019 13:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Begin met IJsland. Veilig land, veel toeristen die dezelfde kant op gaan (er zijn maar weinig routes) dus veel kans op aanspraak.
Dit herken ik ook idd. Overdag kan ik mijzelf wel vermaken in mijn eentje maar 's avonds slaat de eenzaamheid toe. Een reismaatje zou tof zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:10 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben zelf ook een soort van bang om alleen te zijn in een hotel. Overdag als ik echt iets aan het doen ben, maakt het me weinig uit, maar vaak is het in andere vroeg donker en ben je tussen 20-21 toch wel klaar met eten. Soms kan je nog wat rondlopen in een wat grotere stad, maar net zo vaak zit je wat meer afgelegen. Dan vind ik aanspraak zelf ook wel fijn. En eigenlijk tijdens het avondeten bijvoorbeeld ook. Ik vind het geen probleem om af en toe eens alleen te gaan eten, maar elke keer achterelkaar vind ik minder prettig.
Waarom weet ik niet precies. Thuis eet ik ook bijna alle dagen alleen en ben ik een groot deel van de dagen alleen thuis en kijk ik wat tv, speel muziek, zit achter de pc, etc. Op vakantie ben ik daar om de een of andere reden niet zo comfortabel mee.
Als backpacker in hostels heb je daar niet zo'n last van. Dan ben je eigenlijk altijd wel met anderen. Al heb ik in Patagonië ook weleens een avond alleen in een hostel gezeten op een plek waarvan ik me afvroeg wat ik daar precies deed. Dan heb ik om de een of andere manier niet de rust gewoon ergens te zitten, een boek te lezen of wat dan ook.
Voorlopig houd ik het daarom nog bij hostels, zodat ik andere reizigers tegenkom. Voor over een aantal jaar, weet ik het nog steeds niet eigenlijk.
Hoe doe je dat thuis dan, 's avonds?quote:Op maandag 29 april 2019 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit herken ik ook idd. Overdag kan ik mijzelf wel vermaken in mijn eentje maar 's avonds slaat de eenzaamheid toe. Een reismaatje zou tof zijn.
Dan kijk ik TV en sport ik. Tevens de laatste tijd probeer ik er in mijn eentje op uit te gaan als niemand kan. Maar ergens voelt dat niet lekker en voel ik mij eenzaam.quote:
Je kunt op vakantie kiezen voor een hotel met tv en een sportruimte..quote:Op zondag 26 mei 2019 11:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan kijk ik TV en sport ik. Tevens de laatste tijd probeer ik er in mijn eentje op uit te gaan als niemand kan. Maar ergens voelt dat niet lekker en voel ik mij eenzaam.
Zo doe ik dat onderweg voor werk ook altijd. Hotel met faciliteiten zoals fitness en zwembad (liefst met lekker restaurant op de hoek). Heb je altijd wat te doen.quote:Op zondag 26 mei 2019 17:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt op vakantie kiezen voor een hotel met tv en een sportruimte..
Ja want posten mag je niet meerquote:Op maandag 31 december 2018 11:48 schreef Samuel24 het volgende:
Interessant topic. Ik lees even mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |