abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2019 @ 17:20:07 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_184657399
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Stigma is een wat groot woord, en sowieso laat ik mij er niet door tegenhouden. Maar in veel gevallen wordt het ook niet echt als normaal gezien. En wat in ieder geval geldt is dat veel mensen zich er toch door laten tegenhouden om alleen te reizen (dat zal heus niet puur zijn vanwege of iemand dat niet in zijn eentje kan/durft).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_185096103
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.
Dit dus... 100% eens.

Zelfs in een relatie reis ik nog regelmatig alleen :) De hele beleving van reizen wordt gewoon veel intenser. Alleen al omdat je in het buitenland niet alleen maar Nederlands spreekt met je partner.

Meer flexibiliteit, je eigen gevoel volgen en onafhankelijk.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:19:01 #103
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185097613
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Stigma is een groot woord, maar ik merk wel dat mensen het kennelijk zielig vinden dat je geen reismaatje hebt. En als het een groepsreis is denken veel mensen dat dat een manier is om te daten, vooral als het een groepsreis voor singles is.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 05:33:32 #104
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185097641
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:17 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.
Ik ga niet alleen op vakantie om in hostels andere mensen te ontmoeten... vreselijk vind ik dat, vooral omdat verwacht wordt dat je gezellig mee doet. Daarom veel liever een hotel waar mensen je met rust laten.

Als je wel contact wilt als single, kan dat lastig zijn als je de taal van het land niet spreekt. Je kunt je wel redden met handen en voeten, maar gezellig keuvelen over het weer of zo zit er dan niet in.
Ben je wat ouder dan kom je niet altijd zo'n jeugdherberg achtig iets in, als je dat al zou willen. En bij ouderen is de behoefte om uit te gaan wat minder (omdat je eerder dan vroeger brak bent). Op de avontuurlijker plekken (waar meestal geen jongeren komen, want niet hip genoeg) vind je sowieso weinig tot geen toeristen, dus daar spreekt men vaak geen ons bekende talen. Dan zul je er rekening mee moeten houden dat je dagenlang geen fatsoenlijk gesprek kunt voeren. Dat vinde sommige mensen heel eng.
pi_185123196
lunatiek; ik ben ook niet van het sociale , maar toevallige ontmoetingen met vooral locals vind ik altijd erg leuk.Ik was in 2017 ergens waar ik bij het ontbijt iedere keer een local trof, hij wilde graag engels oefenen en ik wilde informatie ;-) dus dat was mooi geregeld.

Ik ga zelden of nooit met andere mensen ergens heen, ik ga altijd alleen op stap. Ik heb alleen 1 x met andere mensen iets geregeld omdat waar we heen wilden duur was en auto delen slim was. Ik heb nooit gedoe gehad in guesthouses oud waar ik mee moest doen, ik straal ook wel uit dat ik geen gezelschap wil ;-) dus dat helpt wel.

Als je echt gezelligheid zoekt en dingen samen wil doen zo ik een groepsreis doen, voor mij zou dat hel zijn overigens.
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:56:03 #106
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_185124152
Sowieso...als ik ergens naartoe ga dan wil de beste deals krijgen.

Mijn broer had het er onlangs over om samen met mij naar Tokio te gaan. Hij vertelde mij dat dat iets is wat hij gewoon een keer gedaan moest hebben.
Ik persoonlijk vind Tokio een beetje ver. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 20-02-2019 13:15:18 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
  Redactie Games woensdag 20 februari 2019 @ 13:00:05 #107
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_185124241
Ik weet niet hoor. Ik heb echt niet in Guesthouses/hostels gezeten waar mensen je dwingen om gezellig te doen. En je hebt gewoon een mond die je open kan trekken dat je iemands aanbod op een nette manier afwijst. Overigens zijn er genoeg Guesthouses/hostels te vinden in de wereld die niet ingetuned zijn op dat “party-gedoe” maar het kan weleens een leuke afwisseling zijn na wat weken alleen rondgereisd te hebben om wat andere mensen te ontmoeten. Gezellig samen eten in de stad, een dagtour in een gehuurde auto samen doen (kostenbesparend). Niemand dwingt je, dus waarom zou je het doen. Maar goed, je moet een beetje kunnen (of leren) aanvoelen hoe een ander persoon is.

Persoonlijk, vind ik dat deels voor het solo-reizen je ook stukje open-minded moet zijn en een stukje lef moet hebben om nieuwe mensen te ontmoeten of het nou locals zijn of andere lotgenoten uit andere landen. Ik vind de verhalen reuze interessant en soms emotioneel/hilarisch om aan te horen van anderen. Draagt redelijk bij aan de herkalibratie van je wereldbeeld en niet enkel te vertrouwen op wat je in de Westerse wereld aan social media en nieuws waaraan je geconditioneerd wordt. Het is juist goed om eens een keer uit je eigen bubbel te stappen..

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Noodle op 20-02-2019 13:17:40 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 20 februari 2019 @ 15:58:46 #108
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185127389
Met die guesthouses bedoel ik ook gedeelde ruimtes, van slaapzalen tot wc/doucheruimtes en lounges of eetzalen.
pi_185801009
Sinds 2013 reis ik ook alleen als alleenstaande vrouw. Als kind had ik altijd erge heimwee. Bij oma logeren was al een ramp. Ik dacht dat ik nooit alleen de wijde wereld in zou durven. Wereldsteden hadden als kind al een enorme aantrekkingskracht op mij. Altijd pakte ik de atlas erbij als ik over een stad hoorde. Mijn eerste solo stedentrip was naar Parijs. Inmiddels ben ik al diverse keren terug gegaan.

Nadat ik online geboekt heb, ga ik alles over mijn reisbestemming lezen en rolt er in een Word document vanzelf een reisplan uit. Wat ik allemaal op welke dag zal gaan doen, en met Google maps zoek ik uit hoe ik moet lopen, welke bus/metro ik moet nemen, waar precies de bushaltes staan, waar supermarkten zijn om voordelig eten te halen of waar leuke vintage winkels te vinden zijn etc.

Mijn verste solo bestemming is tot nu toe Los Angeles. Ik voelde me daar enorm sterk en vol zelfvertrouwen dat ik dat toch maar even in mijn eentje voor elkaar had gekregen. Zonder auto heb ik daar de meeste bezienswaardigheden gezien met bus en metro. Dat zou vanwege de grote afstanden niet te doen las ik her en der. Flauwekul. Ik zie kansen en geen belemmeringen.

Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 10:41:34 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185801226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:

Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 12:19:15 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185802435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:
Sinds 2013 reis ik ook alleen als alleenstaande vrouw. Als kind had ik altijd erge heimwee. Bij oma logeren was al een ramp. Ik dacht dat ik nooit alleen de wijde wereld in zou durven. Wereldsteden hadden als kind al een enorme aantrekkingskracht op mij. Altijd pakte ik de atlas erbij als ik over een stad hoorde. Mijn eerste solo stedentrip was naar Parijs. Inmiddels ben ik al diverse keren terug gegaan.

Nadat ik online geboekt heb, ga ik alles over mijn reisbestemming lezen en rolt er in een Word document vanzelf een reisplan uit. Wat ik allemaal op welke dag zal gaan doen, en met Google maps zoek ik uit hoe ik moet lopen, welke bus/metro ik moet nemen, waar precies de bushaltes staan, waar supermarkten zijn om voordelig eten te halen of waar leuke vintage winkels te vinden zijn etc.

Mijn verste solo bestemming is tot nu toe Los Angeles. Ik voelde me daar enorm sterk en vol zelfvertrouwen dat ik dat toch maar even in mijn eentje voor elkaar had gekregen. Zonder auto heb ik daar de meeste bezienswaardigheden gezien met bus en metro. Dat zou vanwege de grote afstanden niet te doen las ik her en der. Flauwekul. Ik zie kansen en geen belemmeringen.

Top! Veel plezier alvast met je reisplan!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_185804979
ik wil niet eens meer met anderen op reis. heerlijk, alleen.
pi_185805123
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 16:12 schreef pokkerdepok het volgende:
ik wil niet eens meer met anderen op reis. heerlijk, alleen.
pi_185812774
Najaar van dit jaar alleen naar New York, omdat vrij recent mijn relatie van 12 jaar verbroken is. Hoewel het wennen zal zijn (we waren erg reislustig en zijn ook samen in New York geweest) kijk ik er ook erg naar uit. Al is NY bij uitstek een stad waar je je met gemak kunt redden in je eentje.
pi_185818207
Vooral jezelf bezig houden! Stippel een logische route uit door de verschillende wijken en langs de leuke bezienswaardigheden. Je kunt in NYC zoveel dingen doen, waardoor je niet eens afgeleid wordt door iets anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nia op 24-03-2019 11:09:14 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:23:32 #116
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_185873583
Ook ik meld mij :W
Ik zoek nog een vakantiebestemming dit jaar voor de maand juni. Ik wil een weekje weg, liefst iets van een huisje oid voor mezelf, en moet bereikbaar zijn met OV/fiets/vliegtuig. Ik kan helaas geen auto rijden.
Vorig jaar nog een paar dagen naar Terschelling geweest, heerlijk O+ Ik vermaak mij wel zo in mijn eentje hoor.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_185967307
Stockholm? Wel wat aan de prijzige kant in juni, maar het is er zeer lang licht 's avonds. Het is een heerlijke stad met veel prachtige winkelstraten, veel water en veel parken. Prima openbaar vervoer, zowel metro als bussen. Een citybike kan je ook huren, maar lopend is het ook prima te doen. Betalen in winkels kan zowel met Meastro als met credit card.
pi_186422129
Ook present!

Ik vind het eerlijk om alleen te reizen. Ook wel eens met meer gedaan, wel altijd met bekenden.
Hoewel dat ook geweldig is, iemand om mee te kletsen en fijn mee samen te zijn. Ook in een groep gezellig samen dingen te ondernemen. Heeft hele mooie kanten.

Toch beperkt het je echt. Je doet alles in groepstempo. Blijft hangen bij wat jij mss niet wilt.
Of was liever naar iets heel anders gegaan.
Als je alleen bent kun je veel meer van de lokale sfeer proeven. Gewoon gezellig de restaurants en pubs in duiken.
Met een groep blijf je samen, alleen dan krijg je toch snel contact met anderen.
Ik hou er van de lokale sfeer te proeven. Mee te gaan in de lokale cultuur.

In het begin soms misschien even ergens over heen stappen om alleen een restaurant of pub binnen te stappen, maar daar wen je wel aan.

Zelf loop ik ook graag veel en stevig door (25 a 30km wel) als ik dingen echt wil zien. En wil dan alles opnemen en gewoon genieten en nog eens geld besparen dus gewoon lopen. Dat lukt je met meer niet.

Hoe? Wat?

Ik blijf wel binnen Europa voorlopig. Ik ben wel eens in een hostel geweest op een slaapzaal, maar dat vind ik niets. Hooguit dat ik dat doe als rest heel duur is.
Soms wel gewoon een eigen kamer in soort van hostel. Zou hostel al helemaal niet doen als ik ouder zou zijn.

Maar ik hou wel van mijn eigen kamer. Eigen badkamer.
Ik vertrek vrij vroeg en ben pas laat terug. Dus ik vind even alleen zijn wel fijn.
Ik neem mijn laptop ook altijd mee dus even filmpje kijken bv vind ik dan ook wel fijn na alle drukte op een dag.
Maar dan gewoon lekker in iets in de buurt van luxe, niet gedeeld of in een hokje.

Eten gewoon in lokale restaurants.
Neem nooit all-in, ook niet met ontbijt. Is het nooit waard.

Hotels zijn in Europa best te betalen als je gewoon beetje voor normaal gaat. Betaal je niet veel meer voor dan een hostel.

Soms ook logeren bij locals die ik ken (Ierland en Spanje bv).

Dus nee echt heerlijk om alleen te reizen. Anders zou je mss niet eens gaan reizen. Lekker vrij alles ontdekken en dat kan vrij goedkoop.
pi_186440353
Alleen reizen is voor mij is ook vroeg opstaan en voor de drukte aan de bezienswaardigheden langs gaan. Ik hou niet van dat verplicht met een partner alles samen moeten doen. Gewoon lekker in m'n eentje veel lopen door een mooie grote stad. Ik leg mezelf ook niet op dat ik persé in een restaurant moet eten. Gewoon een beetje snacken wanneer het mij uitkomt, en in een supermarkt lekkere dingetjes en een fles wijn halen.
pi_186456135
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
  zaterdag 27 april 2019 @ 12:51:06 #121
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186456840
Ik reis heel veel alleen, maar dan voor mijn werk. Geen enkel probleem mee.
pi_186457222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.

Vervelen? Wat :D. Je bent op reis. Genoeg te doen... Daarnaast ontmoet je altijd wel mensen...

Gevoel van verveling is goed in het leven... Niets doen. Laat het gebeuren..

Stap uit die fucking comfortzone....
Love is in the air!
pi_186457245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 17:04 schreef Nia het volgende:
Alleen reizen is voor mij is ook vroeg opstaan en voor de drukte aan de bezienswaardigheden langs gaan. Ik hou niet van dat verplicht met een partner alles samen moeten doen. Gewoon lekker in m'n eentje veel lopen door een mooie grote stad. Ik leg mezelf ook niet op dat ik persé in een restaurant moet eten. Gewoon een beetje snacken wanneer het mij uitkomt, en in een supermarkt lekkere dingetjes en een fles wijn halen.
Precies dit... Heerlijk. Alleen is het beste. Ongedwongen en spontaan zonder concessies... Love it. Heb maanden alleen gereisd.

Als ik dan weer stelletjes twijfelachtig in discussie zie of alleen met elkaar in zo'n hostel keuken ben ik blij dat ik de vrijheid heb.

Je wereld wordt een stuk groter alleen.. Klinkt gek maar is wel zo. Juist omdat je dan opzoek gaat naar andere contacten..
Love is in the air!
  One tough cookie zaterdag 27 april 2019 @ 13:10:00 #124
169210 liesje1979
pi_186457295
quote:

Nee, ik verveel me nooit, kom zelfs meestal tijd te kort voor alles wat ik wil zien en doen. Vooraf een beetje uitzoeken enzo wat er allemaal te doen is.
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:15:12 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186458258
quote:

Maar... ben je hier dan ook alleen? Of is het dat je wel vrienden hebt (of een partner) die niet met je op reis willen?
Want of je nu alleen hier bent of alleen op reis maakt allemaal niet zoveel uit qua vervelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')