Stigma is een wat groot woord, en sowieso laat ik mij er niet door tegenhouden. Maar in veel gevallen wordt het ook niet echt als normaal gezien. En wat in ieder geval geldt is dat veel mensen zich er toch door laten tegenhouden om alleen te reizen (dat zal heus niet puur zijn vanwege of iemand dat niet in zijn eentje kan/durft).quote:Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Dit dus... 100% eens.quote:Op maandag 31 december 2018 11:11 schreef SeLang het volgende:
Zelf vind ik alleen reizen veel leuker dan reizen met anderen. Je ziet meer, het is flexibeler, je kunt doen wat je wilt, etc. De argumenten zijn wel bekend.
Stigma is een groot woord, maar ik merk wel dat mensen het kennelijk zielig vinden dat je geen reismaatje hebt. En als het een groepsreis is denken veel mensen dat dat een manier is om te daten, vooral als het een groepsreis voor singles is.quote:Op zondag 27 januari 2019 13:14 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen stigma op alleen reizen. Misschien wel een beetje op groepsreizen.
Ik ga niet alleen op vakantie om in hostels andere mensen te ontmoeten... vreselijk vind ik dat, vooral omdat verwacht wordt dat je gezellig mee doet. Daarom veel liever een hotel waar mensen je met rust laten.quote:Op zondag 27 januari 2019 15:17 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
er is genoeg aanbod. Ik ontmoet zowel locals als mensen in hotels/guesthouse. En als je op stap gaat kom je ook mensen tegen . Soms zijn er via Facebook groepen watsapp groepen op bestemming tijdens jouw verblijf , dan kun je afspreken. Dat heb ik afgelopen reis gedaan.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:
Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
Top! Veel plezier alvast met je reisplan!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 10:25 schreef Nia het volgende:
Sinds 2013 reis ik ook alleen als alleenstaande vrouw. Als kind had ik altijd erge heimwee. Bij oma logeren was al een ramp. Ik dacht dat ik nooit alleen de wijde wereld in zou durven. Wereldsteden hadden als kind al een enorme aantrekkingskracht op mij. Altijd pakte ik de atlas erbij als ik over een stad hoorde. Mijn eerste solo stedentrip was naar Parijs. Inmiddels ben ik al diverse keren terug gegaan.
Nadat ik online geboekt heb, ga ik alles over mijn reisbestemming lezen en rolt er in een Word document vanzelf een reisplan uit. Wat ik allemaal op welke dag zal gaan doen, en met Google maps zoek ik uit hoe ik moet lopen, welke bus/metro ik moet nemen, waar precies de bushaltes staan, waar supermarkten zijn om voordelig eten te halen of waar leuke vintage winkels te vinden zijn etc.
Mijn verste solo bestemming is tot nu toe Los Angeles. Ik voelde me daar enorm sterk en vol zelfvertrouwen dat ik dat toch maar even in mijn eentje voor elkaar had gekregen. Zonder auto heb ik daar de meeste bezienswaardigheden gezien met bus en metro. Dat zou vanwege de grote afstanden niet te doen las ik her en der. Flauwekul. Ik zie kansen en geen belemmeringen.
Aanstaande dinsdag word ik 51 jaar en inmiddels zijn stedentrips maken mijn passie geworden. Spullen kopen maakt me niet gelukkig, maar reizen maken geeft me veel voldoening en inspiratie. In mei ga ik voor het eerst naar Rome en ben nu volop bezig met het uitwerken van mijn reisplan.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:12 schreef pokkerdepok het volgende:
ik wil niet eens meer met anderen op reis. heerlijk, alleen.
Vervelen? Watquote:Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.
Verveel je je niet? Hoe doe je het als er een gevoel van verveling optreedt?
Precies dit... Heerlijk. Alleen is het beste. Ongedwongen en spontaan zonder concessies... Love it. Heb maanden alleen gereisd.quote:Op vrijdag 26 april 2019 17:04 schreef Nia het volgende:
Alleen reizen is voor mij is ook vroeg opstaan en voor de drukte aan de bezienswaardigheden langs gaan. Ik hou niet van dat verplicht met een partner alles samen moeten doen. Gewoon lekker in m'n eentje veel lopen door een mooie grote stad. Ik leg mezelf ook niet op dat ik persé in een restaurant moet eten. Gewoon een beetje snacken wanneer het mij uitkomt, en in een supermarkt lekkere dingetjes en een fles wijn halen.
Nee, ik verveel me nooit, kom zelfs meestal tijd te kort voor alles wat ik wil zien en doen. Vooraf een beetje uitzoeken enzo wat er allemaal te doen is.quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. Ik wil graag andere landen zien, maar heb geen reismaatje waardoor ik toch altijd naar een land ga waar ik al ontelbare keren ben geweest omdat dit safe is en ik daar vrienden heb en dan niet alleen ben.
Maar... ben je hier dan ook alleen? Of is het dat je wel vrienden hebt (of een partner) die niet met je op reis willen?quote:Op zaterdag 27 april 2019 12:21 schreef Mahra het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |