abonnement Unibet Coolblue
pi_184084300
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:45 schreef fietsie het volgende:
Overigens ben ik, na een tijd zelf uitzoeken, gebruik gaan maken van Familysearch.
Ergens voelt het wat unheimisch, maar ze hebben in veel gevallen wel bewijs voor dingen kunnen aanvoeren die ik met zelf zoeken niet gevonden had.
Hoezo unheimisch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084301
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:38 schreef Lot_1 het volgende:
Dankzij de vraag van Isa zit ik in een boek over mijn voorouders te neuzen. Het meest bijzondere vind ik tot nog toe dat er een voorouder in 1696 zijn jongste dochter 'Abigail' heeft genoemd na een hele rij kinderen met oerhollands namen.

Ook bijzonder: een van mijn voorvaders heet Jan Huygen (in de ton).

De naam die wij aan ons kind willen geven als het een zoon is, zit sinds halverwege de 19e eeuw in de familie.
Wist je dat al wel van die naam in de familie?

Mijn vader had altijd een bloedhekel aan vernoemen, dus weigerde dat. Jaren later vond mijn oom uit dat de man die onze familienaam naar Nederland had gebracht dezelfde voornaam had als mijn broer (en dat was in 1964 geen standaard jongens voornaam _O- )
We have far more in common than that which devides us..
pi_184084381
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:

Wist je dat al wel van die naam in de familie?

Mijn vader had altijd een bloedhekel aan vernoemen, dus weigerde dat. Jaren later vond mijn oom uit dat de man die onze familienaam naar Nederland had gebracht dezelfde voornaam had als mijn broer (en dat was in 1964 geen standaard jongens voornaam _O- )
Mijn moeder is altijd achtergesteld geweest door haar grootouders omdat ze 'verkeerd' vernoemd was. Ze had haar grootmoeder's naam van moeder's kant moeten hebben, maar kreeg de naam van de overleden zus van haar vader. Maar ik kwam er laatst achter dat dood ging voor levend bij vernoemen en dus is ze prima vernoemd :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 12:49:31 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184084390
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoezo unheimisch?
De site is van een kerkgenootschap die "s'werelds grootste stamboom" maakt en daarvoor allerlei middelen inzet; zo bieden ze Europese overheden aan hun oude archieven te digitaliseren (en dat doen ze dan ook)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184084406
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:49 schreef fietsie het volgende:

De site is van een kerkgenootschap die "s'werelds grootste stamboom" maakt en daarvoor allerlei middelen inzet; zo bieden ze Europese overheden aan hun oude archieven te digitaliseren (en dat doen ze dan ook)
Is dat zoiets als die stamboomarchieven van de mormonen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084407
Wij zijn allemaal vernoemd.
Oudste zus heet Rikcie, toen een doodgeboren jongetje Anton, broer Cor, zus (An)tonia, broer Bertus (naar mijn vader) en ik naar mijn moeder :+
  zondag 30 december 2018 @ 12:51:21 #209
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184084446
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat zoiets als die stamboomarchieven van de mormonen?
quote:
© 2018 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. A service provided by The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184084463
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn moeder is altijd achtergesteld geweest door haar grootouders omdat ze 'verkeerd' vernoemd was. Ze had haar grootmoeder's naam van moeder's kant moeten hebben, maar kreeg de naam van de overleden zus van haar vader. Maar ik kwam er laatst achter dat dood ging voor levend bij vernoemen en dus is ze prima vernoemd :o
Wat een gedoe dat vernoemen dan he -O-
Mijn ouders kregen dat 2e jongetje dat dood was bij geboorte (zie boven) en toen werd de broer die daarna kwam, vernoemd naar andere opa. De opa waarnaar het doodgeboren jongetje was vernoemd was erg erg kwaad, dus toen mijn zus kwam hebben ze daar een vrouwelijke variant op verzonnen om de boel te verzachten :')
pi_184084473
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:50 schreef Bluezz het volgende:
Wij zijn allemaal vernoemd.
Oudste zus heet Rikcie, toen een doodgeboren jongetje Anton, broer Cor, zus (An)tonia, broer Bertus (naar mijn vader) en ik naar mijn moeder :+
Zit een hele volgorde aan vast :Y

Wel heel saai, want kwam in mijn stamboom ook continu dezelfde namen tegen. En de meisjes hebben allemaal vervrouwelijkte mannennamen (Gerritje, Jantje, Hendrikje etc). Tot er één van de mannen theologie ging studeren en lak had aan al die vernoemingen en zijn dochters hebben allemaal heel mooie meisjesnamen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084513
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:51 schreef Bluezz het volgende:

Wat een gedoe dat vernoemen dan he -O-
Mijn ouders kregen dat 2e jongetje dat dood was bij geboorte (zie boven) en toen werd de broer die daarna kwam, vernoemd naar andere opa. De opa waarnaar het doodgeboren jongetje was vernoemd was erg erg kwaad, dus toen mijn zus kwam hebben ze daar een vrouwelijke variant op verzonnen om de boel te verzachten :')
:D wat een gedoe idd. Vaak zie je dan ook dat het volgend geboren jongetje na zo'n overleden kind weer dezelfde naam kreeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 12:54:37 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184084562
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D wat een gedoe idd. Vaak zie je dan ook dat het volgend geboren jongetje na zo'n overleden kind weer dezelfde naam kreeg.
Jup; soms hele series... Daar is dan Familysearch vaak enorm goed over geinformeerd...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_184084564
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zit een hele volgorde aan vast :Y

Wel heel saai, want kwam in mijn stamboom ook continu dezelfde namen tegen. En de meisjes hebben allemaal vervrouwelijkte mannennamen (Gerritje, Jantje, Hendrikje etc). Tot er één van de mannen theologie ging studeren en lak had aan al die vernoemingen en zijn dochters hebben allemaal heel mooie meisjesnamen :D
Goedzo ^O^
Zus van mijn moeder heeft haar dochter vernoemd naar hun zus die overleed (en 6 kinderen naliet :o ) Mijn nicht dus, vind het een mooi gebaar maar had liever anders geheten.
pi_184084583
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D wat een gedoe idd. Vaak zie je dan ook dat het volgend geboren jongetje na zo'n overleden kind weer dezelfde naam kreeg.
Ja en dat wilden ze niet. (Ook knap om dat vol te houden als weet dat er wat 'zwaait' :o )
pi_184084629
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zit een hele volgorde aan vast :Y

Wel heel saai, want kwam in mijn stamboom ook continu dezelfde namen tegen. En de meisjes hebben allemaal vervrouwelijkte mannennamen (Gerritje, Jantje, Hendrikje etc). Tot er één van de mannen theologie ging studeren en lak had aan al die vernoemingen en zijn dochters hebben allemaal heel mooie meisjesnamen :D
Ik houd juist heel veel van mannennamen bij vrouwen :D Leek me leuk, als ik bijvoorbeeld Johan had geheten.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 30 december 2018 @ 12:57:11 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184084648
Hier is aan moederskant alleen mijn nicht vernoemd naar mijn overleden oma..

Verder heeft iedereen lekker een eigen naam (of naar goed katholiek gebruik 3 voornamen :+ )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 30 december 2018 @ 12:57:40 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184084659
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 12:32 schreef Kreator het volgende:
Prima dorpje verder. Snap alleen niet dat vis op de markt altijd zo'n wonder is voor toeristen.

marsaxlokk, malta https://imgur.com/gallery/Wcxj9Eh
_O_

Kleurig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 december 2018 @ 12:57:41 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184084661
Mijn grootouders waren allemaal al vermoord dood toen ik geboren werd.
Mijn (stief)ouders zijn er ook allemaal niet meer.
Moest er wel een paar opzoeken in het familie-stamboek.

Opa en oma van mijn vaders kant: Siegfried (Fritz) (geb. 27-4-1886 in Wenen en Helene (geb. 30-7-1893 in Wenen)
Opa en oma van mijn moeders kant: Herman (geb. 9-2-1898 in Maastricht) en Sara (geb.9-5-1903 in Amsterdam).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2018 @ 12:58:15 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184084682
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:56 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik houd juist heel veel van mannennamen bij vrouwen :D Leek me leuk, als ik bijvoorbeeld Johan had geheten.
Eens :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184084684
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:55 schreef Bluezz het volgende:

Ja en dat wilden ze niet. (Ook knap om dat vol te houden als weet dat er wat 'zwaait' :o )
Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hè :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 12:58:55 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184084696
Verder komt mijn familie tot 1600 uur Nederland.. niet gek dus de blonde haren blauwe ogen...

De familie van K. is wel een lekker iers/schots/duits/Nederlands allegaartje
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184084699
Nog een saillant detail in onze zo enorm verscheurde familie: de dochter van onze broer (waar ik geen contact meer mee heb, maar dat terzijde) heeft een dochter gekregen en ongevraagd heeft ze bij de 2e naam van dat kind de roepnaam van mijn zus gekregen.
Die dat dus helemaal niet leuk vind en vind dat ze hadden moeten vragen... maar ja kreeg ze te horen, we hebben haar vernoemend naar de oma van papa (onze oma dus)...
pi_184084736
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Nog een saillant detail in onze zo enorm verscheurde familie: de dochter van onze broer (waar ik geen contact meer mee heb, maar dat terzijde) heeft een dochter gekregen en ongevraagd heeft ze bij de 2e naam van dat kind de roepnaam van mijn zus gekregen.
Die dat dus helemaal niet leuk vind en vind dat ze hadden moeten vragen... maar ja kreeg ze te horen, we hebben haar vernoemend naar de oma van papa (onze oma dus)...
Ik vind dat je nooit om toestemming voor namen voor je kinderen hoeft te vragen :D Echt nooit. Hondjes en Fikkie en zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084764
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hè :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee idd :D
Alleen de 2 1e letters.

Nog 1 dingetje dat ik zo frappant vind met het vernoemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184084776
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar als ze 'uit Australië' komen dan liggen de roots neem ik aan in een ander Europees land. Tenzij Aboriginals :+
Ja idd, maa geen idee :Y Geen Aboriginals iig. Ik vermoed 'gewoon' Brits, zeker gezien de naam.
  zondag 30 december 2018 @ 13:01:50 #227
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184084777
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Nog een saillant detail in onze zo enorm verscheurde familie: de dochter van onze broer (waar ik geen contact meer mee heb, maar dat terzijde) heeft een dochter gekregen en ongevraagd heeft ze bij de 2e naam van dat kind de roepnaam van mijn zus gekregen.
Die dat dus helemaal niet leuk vind en vind dat ze hadden moeten vragen... maar ja kreeg ze te horen, we hebben haar vernoemend naar de oma van papa (onze oma dus)...
Het is ook nooit goed.. :P
Wij hebben in de familie ook een Sofie en een Sofia.. ook handig :X

Als er ooit een mini barrel okt dan kies ik een naam die ikruk vind.. en hou verder nergens rekening mee..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184084798
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Bluezz het volgende:

Nee idd :D
Alleen de 2 1e letters.

Nog 1 dingetje dat ik zo frappant vind met het vernoemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ma vindt haar eigen naam niet mooi? Noemen we onze dochter toch ook gewoon zo :+ Logisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084809
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja idd, maa geen idee :Y Geen Aboriginals iig. Ik vermoed 'gewoon' Brits, zeker gezien de naam.
Misdadigers of bewakers? That's the question. O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084881
Kom er net achter (leve internet) dat de meisjesnaam van mijn oma van moeders kant niet Polman maar Poolman is :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_184084886
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misdadigers of bewakers? That's the question. O-)
Ik verwacht dat eerste :P
Achterlijk gangbare naam ook: Robertson ;)
pi_184084894
Intussen...... is mijn zus op haar stoffige zolder gedoken en heeft in stoffige dozen de overlijdenskaarten gevonden van een paar grootouders die ik nu doorgeappt krijg.
Geweldig :D _O-
pi_184084903
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:06 schreef Bluezz het volgende:
Intussen...... is mijn zus op haar stoffige zolder gedoken en heeft in stoffige dozen de overlijdenskaarten gevonden van een paar grootouders die ik nu doorgeappt krijg.
Geweldig :D _O-
Oh wat gaaf! O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184084916
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Kom er net achter (leve internet) dat de meisjesnaam van mijn oma van moeders kant niet Polman maar Poolman is :o
Iedereen is aan het zoeken!
Ik kom er net achter dat Opa geen Anton heette maar Antoon en dat hij na een langdurig ziekbed is overleden.
Wat had ie dan!?
pi_184084925
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:06 schreef Isabeau het volgende:

Oh wat gaaf! O+
zij is 14 jaar ouder, dus zij weet echt alles nog.
  zondag 30 december 2018 @ 13:08:35 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184084943
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hè :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn nog steeds mensen die daar gekrenkt door worden hoor, collega van me had dat _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 december 2018 @ 13:09:38 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184084974
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed.. :P
Wij hebben in de familie ook een Sofie en een Sofia.. ook handig :X

Als er ooit een mini barrel okt dan kies ik een naam die ikruk vind.. en hou verder nergens rekening mee..
Ikruk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184084990
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:08 schreef Molo het volgende:
Zijn nog steeds mensen die daar gekrenkt door worden hoor, collega van me had dat _O-
Jezus christus :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 13:10:33 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184085005
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:06 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Iedereen is aan het zoeken!
Ik kom er net achter dat Opa geen Anton heette maar Antoon en dat hij na een langdurig ziekbed is overleden.
Wat had ie dan!?
Syfilis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Official ESF Kreviewer zondag 30 december 2018 @ 13:12:51 #240
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184085056
Groetjes aan Tineke.
pi_184085073
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2018 13:10 schreef Molo het volgende:

Syfilis
Niet leuk.
pi_184085131
Ik hoor van nicht dat Opa van moeders kant midden 50 is geworden. In de oorlog doodgebleven op de groentekar.
Er gaan nu overal luikjes en verhalen open :)
pi_184085205
Een van mijn voorvaders van vaders kant is op een gegeven moment met een meisje van de kermis getrouwd. Moet eens kijken waar ik die documentatie heb gelaten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_184085217
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:15 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoor van nicht dat Opa van moeders kant midden 50 is geworden. In de oorlog doodgebleven op de groentekar.
Er gaan nu overal luikjes en verhalen open :)
Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen was :{ Liet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.

Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 13:19:08 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184085248
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jezus christus :X
Nee zo heette het kind niet

Maar yep, het bestaat nog. Mensen O+
Blijven je verbazen qua stompzinnige ergernissen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184085288
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen was :{ Liet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.
Wow :o
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_184085296
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Een van mijn voorvaders van vaders kant is op een gegeven moment met een meisje van de kermis getrouwd. Moet eens kijken waar ik die documentatie heb gelaten.
Mijn opa en oma hebben elkaar op de Diemse (Didam) kermis leren kennen. Die was heel beroemd. Oma was echt een enorme schoonheid. En opa was bang dat ze er met een andere knul vandoor kon gaan en vroeg haar binnen een jaar ten huwelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 13:21:33 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184085324
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen was :{ Liet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.

Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
Wow :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184085339
OMG ik vind iets heel tofs! Hele beschrijving van mijn voorvaderen en alle takken uit Castricum/Bakkum. Gaat tot mij door! (ik word genoemd dus..)
Met foto's van mijn vader en zijn broers en zussen, foto van mijn opa bij zijn werkplaats :o en een familiefoto van hem als kind :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_184085375
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
OMG ik vind iets heel tofs! Hele beschrijving van mijn voorvaderen en alle takken uit Castricum/Bakkum. Gaat tot mij door! (ik word genoemd dus..)
Met foto's van mijn vader en zijn broers en zussen, foto van mijn opa bij zijn werkplaats :o en een familiefoto van hem als kind :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
Op zich is het not done in stamboomonderzoek om levende mensen die geen toestemming hebben gegeven te noemen op openbare websites :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 13:23:06 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184085382
Als ik naar de geboortedata en de overlijdensdata van mijn grootouders kijk realiseer ik mij opnieuw hoe jong ze toen waren 39, 40 en 45. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184085410
Leuk, ophalen hoe je familie heet!
Vader van vader: Eduard Eugenius
Moeder van vader: Neeltje --> Is naar Amerika vertrokken (met beste vriend van opa :o ) toen vader 3 jr. oud was
Stiefmoeder van vader (echte oma): Augustine, uit een gezin van 7 dochters (en 1 zoon die niet oud werd)
Stiefoma van vader: Marie

Vader van moeder: Pieter (Opa, diens vader en diens moeder zijn in resp. jan, feb en maart '93 overleden)
Opa van moeder: Jan (geloof ik?)
Oma van moeder: Aaltje (hier is mn moeder naar vernoemd.)
Moeder van moeder: Cornelia (is een van een tweeling, heeft in haar verzameling kleinkinderen 2 tweelingen)

Dochter van tweelingzus is vernoemd naar stiefmoeder van vader.
pi_184085416
Ik ben overigens wel jaloers op dat mooie, duidelijk overzicht van Sunny _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184085473
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef golfer het volgende:
Als ik naar de geboortedata en de overlijdensdata van mijn grootouders kijk realiseer ik mij opnieuw hoe jong ze toen waren 39, 40 en 45. ;(
Ja, hartverscheurend. Ik had een familielid die trouwde met een Joodse Amsterdamse koopman. Op een gegeven moment werd toen zijn vergunning voor de markt ingetrokken (daar is allemaal documentatie over te vinden) en kort daarop werd hij gedeporteerd. Zij niet, want zij was Nederlandse en geen Jood. Hij is ook overleden in een concentratiekamp. Ook niet ouder dan 30 geworden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184085476
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op zich is het not done in stamboomonderzoek om levende mensen die geen toestemming hebben gegeven te noemen op openbare websites :X
Gebeurt massaal.. zijn allemaal openbare gegevens ook dus lijkt me niet zo'n punt??
pi_184085551
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben overigens wel jaloers op dat mooie, duidelijk overzicht van Sunny _O_
Ik vind het echt briljant :D geen idee waar het vandaan komt. Grappige is dat ik op de doopnaam van mijn moeder googelde en dit tegen kwam _O-
pi_184085576
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Gebeurt massaal.. zijn allemaal openbare gegevens ook dus lijkt me niet zo'n punt??
Nee hoor, zijn geen openbare gegevens en hoort echt niet. Ik kan het weten, want kom héél veel xxx xxxx tegen als namen :+ Dan leven ze nog. Echt zelden dat de namen van de levende gezinsleden op internet staan. Probeer jij maar eens bij de gemeente aan mijn naam te komen als je de namen van mijn grootouders weet. Niks openbaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 13:30:20 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184085613
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Ikruk O+
Er is vast ergens een land waar dat een valide voornaam is :Y
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184085623
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Leuk, ophalen hoe je familie heet!
Vader van vader: Eduard Eugenius
Moeder van vader: Neeltje --> Is naar Amerika vertrokken (met beste vriend van opa :o ) toen vader 3 jr. oud was
Stiefmoeder van vader (echte oma): Augustine, uit een gezin van 7 dochters (en 1 zoon die niet oud werd)
Stiefoma van vader: Marie

Vader van moeder: Pieter (Opa, diens vader en diens moeder zijn in resp. jan, feb en maart '93 overleden)
Opa van moeder: Jan (geloof ik?)
Oma van moeder: Aaltje (hier is mn moeder naar vernoemd.)
Moeder van moeder: Cornelia (is een van een tweeling, heeft in haar verzameling kleinkinderen 2 tweelingen)

Dochter van tweelingzus is vernoemd naar stiefmoeder van vader.
Ik vraag m enu af hoeveel tweelingen er in je familie zijn als je het uit zou zoeken :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184085628
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn geen openbare gegevens en hoort echt niet. Ik kan het weten, want kom héél veel xxx xxxx tegen als namen :+ Dan leven ze nog. Echt zelden dat de namen van de levende gezinsleden op internet staan. Probeer jij maar eens bij de gemeente aan mijn naam te komen als je de namen van mijn grootouders weet. Niks openbaar.
Toch kom ik van de generatie van mijn ouders alles en iedereen tegen overal online.. Blijkbaar neemt niemand dat dus zo nauw. Het is dat jij nu zegt dat het 'not done' is, dat had ik dus nooit geraden :D
  zondag 30 december 2018 @ 13:32:44 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184085692
Mijn, intussen overleden, nichtje heeft er de laatste jaren van haar leven haar levenswerk van gemaakt om onze hele stamboom van mijn vrij uitzonderlijke achternaam uit te zoeken, met bezoeken en fotograferen van allerlei plekken, graven en huizen waar men gewoond heeft (in Tsjechië, Oostenrijk, Polen en Nederland).
Dat werk heeft ze gebundeld in een boek dat terug gaat in de stamboom met alle vertakkingen vanaf 1750 tot nu toe.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184085708
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:30 schreef Sunnythesun het volgende:

Toch kom ik van de generatie van mijn ouders alles en iedereen tegen overal online.. Blijkbaar neemt niemand dat dus zo nauw. Het is dat jij nu zegt dat het 'not done' is, dat had ik dus nooit geraden :D
Als ik mijn bestand wil delen of een stamboom wil genereren van het computerprogramma dan vraagt hij ook of ik de mensen geboren na 19xx wil afschermen. Privacy en zo huh :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184085765
Zo, hond moe. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_184085799
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:30 schreef Isabeau het volgende:

Ik vraag m enu af hoeveel tweelingen er in je familie zijn als je het uit zou zoeken :7
:D Neuh. Die kant van de familie heeft een 13-in-een-dozijn-naam :')
pi_184085864
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:36 schreef Leintjeuh het volgende:

:D Neuh. Die kant van de familie heeft een 13-in-een-dozijn-naam :')
Dat maakt niets uit hoor. Als je maar de namen van je overgrootouders hebt kan je alles gewoon online vinden. En wie weet vind je een ijverig familielid die het zo mooi heeft gemaakt als Sunny's familie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184085882
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wist je dat al wel van die naam in de familie?
Ja :Y
Ik ben niet van het vernoemen volgens strikte regels, maar vind het wel mooi als een naam in ons geslacht al voorkomt. Dat is bij de bedachte meisjesnaam overigens minder duidelijk het geval.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_184085899
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit hoor. Als je maar de namen van je overgrootouders hebt kan je alles gewoon online vinden. En wie weet vind je een ijverig familielid die het zo mooi heeft gemaakt als Sunny's familie.
Blijkbaar zit er een historische vereniging in Castricum die dit gemaakt heeft :D
pi_184085965
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O- Dat hadden wij ook in de familie! Ik wees mijn moeder er op dat haar opa en oma trouwden en er 5 maanden later een baby was. Dat was toen medisch niet mogelijk en dus een moetje :7 Ze had dat nooit geweten.

Dit is overigens familie van moeder's kant: https://en.wikipedia.org/wiki/Voorhees_(surname)
Grootste "Nederlandse" familie in de VS. http://www.vanvoorhees.org/index.php
Vooral die Jason werd heel bekend O-)
“ the spotted cow” ofwel Bontekoe _O-
En wow een wiki melding en dan uitgebreid! Serieus werk.

Ik was even verloren in het grote boek: er waren er ook in Dachau en Jappenkamp terechtgekomen.
De familienaam komt +/- 38 x voor volgens het familienamenbureau, in 2007.
Kwam ook nog tegen, dat de zoon van een canadees (1946) staat als oudste zoon.
Was ook nog een dingetje toentertijd. _O-

Nu bijlezen.
pi_184086098
Kom een foto tegen van mijn jongste oom, die een sigarenbandje kreeg van prins bernard toen die het antonis ziekenhuis in Sneek bezocht in 1946 _O-
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 30 december 2018 @ 13:55:03 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184086284
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:42 schreef AnneX het volgende:

De familienaam komt +/- 38 x voor volgens het familienamenbureau, in 2007.

Die van mij 13x in die databank in 2007.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_184086332
Sooo...verhaal van Sunny’s familie is met foto’s ook een geweldig document. _O_

En de zus van Bloes, die de zolder opgaat en terugkomt met familieverhalen. _O-
pi_184086488
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:57 schreef AnneX het volgende:
Sooo...verhaal van Sunny’s familie is met foto’s ook een geweldig document. _O_

En de zus van Bloes, die de zolder opgaat en terugkomt met familieverhalen. _O-
Leuk dat iedereen zo geïnspireerd is door die ene vraag van Isa _O_ :D

Volgens mij heeft mijn tante aan moeders kant ook een heel boekwerk/archief met de familie geschiedenis. :) Hoop dat ooit nog eens te kunnen bekijken. Veel diplomaten aan die kant van de fam.
pi_184086735
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen was :{ Liet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.

Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
Wow :o
pi_184086747
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
OMG ik vind iets heel tofs! Hele beschrijving van mijn voorvaderen en alle takken uit Castricum/Bakkum. Gaat tot mij door! (ik word genoemd dus..)
Met foto's van mijn vader en zijn broers en zussen, foto van mijn opa bij zijn werkplaats :o en een familiefoto van hem als kind :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
Wat superleuk zeg!!
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 14:17:01 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_184086762
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen was :{ Liet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.

Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
Zijn de straffen strenger of verlopen de strafzaken anders?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_184086772
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Leuk, ophalen hoe je familie heet!
Vader van vader: Eduard Eugenius
Moeder van vader: Neeltje --> Is naar Amerika vertrokken (met beste vriend van opa :o ) toen vader 3 jr. oud was
Stiefmoeder van vader (echte oma): Augustine, uit een gezin van 7 dochters (en 1 zoon die niet oud werd)
Stiefoma van vader: Marie

Vader van moeder: Pieter (Opa, diens vader en diens moeder zijn in resp. jan, feb en maart '93 overleden)
Opa van moeder: Jan (geloof ik?)
Oma van moeder: Aaltje (hier is mn moeder naar vernoemd.)
Moeder van moeder: Cornelia (is een van een tweeling, heeft in haar verzameling kleinkinderen 2 tweelingen)

Dochter van tweelingzus is vernoemd naar stiefmoeder van vader.
Leuk he!
Jij bent niet zwanger van een 2ling, toch?
pi_184086780
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2018 14:17 schreef derLudolf het volgende:

Zijn de straffen strenger of verlopen de strafzaken anders?
Ze zijn ook gewoon strenger. Boerendochter vermoord door knecht begin 20ste eeuw in mijn stamboom en hij kreeg 2 jaar gevangenisstraf. Nu ondenkbaar voor moord.

(alhoewel ver daar voor kreeg je de doodstraf, da's wel heel streng :+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184086849
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o scheidingen voor de jaren 60 vind ik altijd heel bijzonder. Dat zag je amper en dan ga je je toch afvragen hoe vreselijk zo'n huwelijk dan wel niet was dat er gescheiden werd. Of ze waren gewoon hun tijd ver vooruit :7 Maar begrijp ik nu goed dat ze al gescheiden was voor jij werd geboren?

Wel leuk altijd dat veel namen in de familie bleven. Mijn opa heette Herman, mijn vader's oudste broer ook en mijn vader's opa was ook Herman.
De ouders van mijn stiefmoeder zijn ook ergens in de jaren 50 gescheiden. Ik weet de naam van vader van mijn stiefmoeder niet, we hadden ook maar weinig contact met hem, maar van de rest van mijn 2 opa's en 3 oma's wel. Mijn zoon spreekt zijn echte grootouders aan met opa/oma + voornaam dus voor hem is het wel makkelijk. Mijn stiefmoeder spreekt hij aan met oma + mijn koosnaam voor haar en de (stief)ouders van zijn stiefmoeders weer met andere constructie (zo optellend heeft hij 6 oma's en 5 opa's :D ).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184086973
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

's Heerenberg, Stokkum, Zevenaar, Didam - dat gebied vnl. Mijn ooms en tantes wonen nu vooral iN Arnhem, mijn opa en oma woonden in Velp. Ik heb ook heel lang gedacht dat dat haar achternaam was, Oma Velp.
Mijn opa en oma woonden hun helr leven ook in Velp :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184087003
Ik loop een beetje achter maar ik moest Schnitzel en Bratkartoffeln eten :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_184087097
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn opa en oma woonden hun helr leven ook in Velp :Y
Om de hoek hier. Hooguit 1 kilometer verderop.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 30 december 2018 @ 14:41:57 #282
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_184087256
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik loop een beetje achter maar ik moest Schnitzel en Bratkartoffeln eten :@
Prioriteiten stellen!

Leuke of intrieste verhalen zeg, erg interessant.

Hier een oliebollentest gedaan:
1. verse oliebollen te koop bij de Poiesz
2. verse oliebollen te koop bij de Jumbo
3. oliebollen bij de kraam
4. oliebollen bij de andere kraam

Dus morgen nog maar weer langs de Poiesz >:O
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_184087508
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:17 schreef Bluezz het volgende:

Leuk he!
Jij bent niet zwanger van een 2ling, toch?
Nee, slaat een generatie over bij ons in de familie :D

vandaag voelt het wel alsof het er twee zijn :o voel me echt log, bol en enorm :')
  zondag 30 december 2018 @ 15:11:29 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184087943
Ik heb een dromende kat op schoot. Diep in slaap en de oortjes en pootjes bewegen tijdens het dromen O+ O+ O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 30 december 2018 @ 15:25:55 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184088307
Nu heb ik bij MyHeritage (gratis versie) intussen al 67 familieleden (vooral voorouders) in de stamboom kunnen zetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2018 @ 15:26:13 #286
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_184088314
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag :o
pi_184088358
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag :o
Wat geweldig! Ben zo blij voor jullie
We have far more in common than that which devides us..
pi_184088487
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:41 schreef uniekhoorn het volgende:

Prioriteiten stellen!

Leuke of intrieste verhalen zeg, erg interessant.

Hier een oliebollentest gedaan:
1. verse oliebollen te koop bij de Poiesz
2. verse oliebollen te koop bij de Jumbo
3. oliebollen bij de kraam
4. oliebollen bij de andere kraam

Dus morgen nog maar weer langs de Poiesz >:O
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van een oliebol gekocht in de afgelopen week niets zegt over de kwaliteit op dezelfde plek op 31 december. De plek met de beste bollen moet morgen veel meer bakken en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit. Sorry.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184088516
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag :o
Volgend jaar wordt een mooi baby-jaar *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2018 @ 15:45:02 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184088784
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag :o
Mooi zo!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2018 @ 15:46:54 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184088829
Heb een procureur in de oven, 3 uur voorbij, 3 uur te gaan. Rozemarijnjus aan het maken, bloemige aardappeltjes, erwtjes, wortels. Na: kazen en crème brulee, vooraf: rundvleesbouillon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184088978
quote:
11s.gif Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag :o
O+

Hier staat J de tweede laag van vandaag op de muren te spuiten. Het lijkt goed te gaan.
Spoilers!
pi_184089066
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier staat J de tweede laag van vandaag op de muren te spuiten. Het lijkt goed te gaan.
Je wilt toch niet anders meer O+

Ik heb een spuit gekocht voor de compressor, voor wat kleiner werk.
pi_184089170
Wat vinden jullie hier van?

Ik was net in AH en er was een of andere zeer vage gast die een halve bus deo op zichzelf aan het spuiten was, echt heel veel/lang. Hij zette daarna de half lege fles weerterug in het schap. Geen enkel schaamte, hij deed het niet stiekem. Ik zei tegen hem dat dat niet normaal was. Hij sprak geen Nederlands (Bulgaar ofzo?) dus we gingen in het Engels verder. Hij kwam nogal incoherent over en lachte veel. Het was ok zei hij. Ik zei dat hij het moest kopen als hij het wilde gebruiken maar het was ok en hij wenste me een fijne dag. De manager kwam er toen aan en heeft hem aangesproken.

Eenmaal thuis was ik misselijk van de Axe-lucht en kreeg ik op mijn flikker van J. Ik had wel een mes tussen mijn ribben kunnen krijgen. Ik vind het niet ok om mensen niet aan te spreken. Niet dat ik het vaak durf maar vandaag toevallig wel.
Spoilers!
pi_184089211
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 15:55 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Je wilt toch niet anders meer O+

Ik heb een spuit gekocht voor de compressor, voor wat kleiner werk.
Wij hebben ook zo'n spuit voor de compressor, die kregen we er bij geloof ik. J beweert dat zelf rollen net zo snel is _O- Hij heeft al 20 jaar geen roller meer aangeraakt :')
Spoilers!
pi_184089266
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben ook zo'n spuit voor de compressor, die kregen we er bij geloof ik. J beweert dat zelf rollen net zo snel is _O- Hij heeft al 20 jaar geen roller meer aangeraakt :')
Niet mee eens :7

Ik heb op 2x 35 minuten m’n hele bovenverdieping 2x gedaan. Alle muren + plafonds.

Ok ben wel 6u aan t afplakken geweest en nog een uurtje apparaat schoonmaken.
pi_184089305
Ah. Dont worry en it’s Ok. Klinkt heel erg Roemeens :7
pi_184089414
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 16:03 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Niet mee eens :7

Ik heb op 2x 35 minuten m’n hele bovenverdieping 2x gedaan. Alle muren + plafonds.

Ok ben wel 6u aan t afplakken geweest en nog een uurtje apparaat schoonmaken.
Dit gaat echt veel sneller ja. En hopelijk netter. Het geeft in elk geval veel minder zooi.

Roemeen zou goed kunnen.
Spoilers!
pi_184089467
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit gaat echt veel sneller ja. En hopelijk netter. Het geeft in elk geval veel minder zooi.

Roemeen zou goed kunnen.
Ik krijg een strakker en gelijkmatiger resultaat met een spuit iig :7
  zondag 30 december 2018 @ 16:23:59 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184089757
Lucky, ik spreek ook vaak mensen aan , en K. Word dan ook boos.. maar het kan toch niet zo zijn dat je iemand niet aanspreekt omdat je bang voor een reactie moet zijn?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 30 december 2018 @ 16:24:11 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_184089761
Yeah Antraxxx *O*

Ja maar Isa, oliebollen, mijn guilty pleasure... morgen toch bij 2 winkels halen :')

Wat eten jullie vanavond?
Wij sperziebonen, sategemarineerde kipfilet, zilvervliesrijst en zelfgemaakte satesaus met een gevulde rode paprika van champignons, ui, rode peper en kruiden, zwartgeblakerd uit de oven
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')