abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184083057
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:58 schreef AnneX het volgende:
Van moeder’s kant heeft iemand jaren terug alles uitgezocht en in boekvorm uitgegeven.
Interessant. Van Zuid-Frankrijk en Zuid-Afrika en de wereld over.
Het boek werd alleen aan de naamdragers/ de zonen gegeven.
Toen belde Tante Jos - 4e kind - volkomen verontwaardigd naar mijn moeder: “Wist jij dat Sientje en Joseph pas trouwden toen ik onderweg was?”.
Jos had het eindelijk het boek van haar broer gelezen.
Tja, dat wist mijn moeder en die hangt dat niet aan de grote klok, want mensen zouden dat niet begrijpen...

Boek staat hier in de kast.
:D
We have far more in common than that which devides us..
pi_184083119
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:D
Ja, die moeder was mij was ook een doerak. B-)
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 12:13:11 #178
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184083344
Ik ken zeker de namen van mijn grootouders. Ik ben naar beide opa's genoemd. Mijn vaders moeder is de enige die ik heb gekend.
De naam van mijn moeders moeder wordt door mijn moeder als scheldwoord gebruikt dus die weet ik ook. Ze overleed toen ik een jaar of 14 was maar ik heb haar nooit ontmoet.

Een van de redenen om een beun in te huren is niet alleen het geld maar ook de beschikbaarheid. Ik kan hier echt geen aannemer, loodgieter of timmerman vinden die binnen een paar weken even een klein klusje van een uur of twee uit komt voeren.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_184083519
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:58 schreef AnneX het volgende:
Van moeder’s kant heeft iemand jaren terug alles uitgezocht en in boekvorm uitgegeven.
Interessant. Van Zuid-Frankrijk en Zuid-Afrika en de wereld over.
Het boek werd alleen aan de naamdragers/ de zonen gegeven.
Toen belde Tante Jos - 4e kind - volkomen verontwaardigd naar mijn moeder: “Wist jij dat Sientje en Joseph pas trouwden toen ik onderweg was?”.
Jos had het eindelijk het boek van haar broer gelezen.
Tja, dat wist mijn moeder en die hangt dat niet aan de grote klok, want mensen zouden dat niet begrijpen...

Boek staat hier in de kast.
_O- Dat hadden wij ook in de familie! Ik wees mijn moeder er op dat haar opa en oma trouwden en er 5 maanden later een baby was. Dat was toen medisch niet mogelijk en dus een moetje :7 Ze had dat nooit geweten.

Dit is overigens familie van moeder's kant: https://en.wikipedia.org/wiki/Voorhees_(surname)
Grootste "Nederlandse" familie in de VS. http://www.vanvoorhees.org/index.php
Vooral die Jason werd heel bekend O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184083534
@Tav _O-

@FFT, ik heb ong. 5 jaar orgelles gehad in mijn puberteit en kan noten lezen, dus dat gaat wel goed komen. Ga het weer helemaal oppikken van 0 af aan, zin in en wil het al jaren O+
@AX, ja leuk he! Muziek cq Fitnesstuinkamer *O*

@Isa: ik moet daar heel heel diep over nadenken.. ik weet dat 1 oma Grietje en 1 opa Anton heet..ik ga de rest even vragen en dit laten beamen door mijn zus.
Mijn ouders zijn er niet meer en mijn grootouders heb ik niet bewust meegemaakt, was 2 of zo toen ze overleden.. hoe dat zit ga ik ook ff vragen.
Dank voor je vraag! Want ik wil het wel weten eigenlijk!
pi_184083538
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ken zeker de namen van mijn grootouders. Ik ben naar beide opa's genoemd. Mijn vaders moeder is de enige die ik heb gekend.
De naam van mijn moeders moeder wordt door mijn moeder als scheldwoord gebruikt dus die weet ik ook. Ze overleed toen ik een jaar of 14 was maar ik heb haar nooit ontmoet.

:o :o wtf, je moeder!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_184083580
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:20 schreef Bluezz het volgende:
@Tav _O-

@FFT, ik heb ong. 5 jaar orgelles gehad in mijn puberteit zo ongeveer en kan noten lezen, dus dat gaat wel goed komen. Ga het weer helemaal oppikken van 0 af aan, zin in en wil het al jaren O+
@AX, ja leuk he! Muziek cq Fitnesstuinkamer *O*

@Isa: ik moet daar heel heel diep over nadenken.. ik weet dat 1 oma Grietje en 1 opa Anton heet..ik ga de rest even vragen en dit laten beamen door mijn zus.
Mijn ouders zijn er niet meer en mijn grootouders heb ik niet bewust meegemaakt, was 2 of zo toen ze overleden.. hoe dat zit ga ik ook ff vragen.
Dank voor je vraag! Want ik wil het wel weten eigenlijk!
Ja, is ook gewoon leuk om te weten :Y Ik was alleen niet zeker over mijn vader's moeder, omdat we die altijd Oma Velp noemden en ik dacht dat ze Mientje heette. Dat was dus natuurlijk Wilhelmina.
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 12:22:29 #183
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_184083588
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o :o wtf, je moeder!
Ja, ze scheldt mijn vader en mij graag uit met Corrie :')
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_184083639
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, ze scheldt mijn vader en mij graag uit met Corrie :')
:o
Jij bent daar vanaf gelukkig... :*
  zondag 30 december 2018 @ 12:27:25 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184083726
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik kreeg een paar jaar geleden een link met iemand die dat heeft gedaan. Dat moet ook een pokke werk geweest zijn (de Nederlandse tak is maar heel inimie, maar hij heeft 'm mooi meegenomen, waarvoor mijn dank)
Ik zit in 1432 op 't moment :P
"I'm 100% sure that every ignorant fool is completely right."
pi_184083772
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:27 schreef fietsie het volgende:

Veel verder kom je doorgaans niet, tenzij adel.
  zondag 30 december 2018 @ 12:28:50 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184083775
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat voor tour staat er op het programma? Maakt het uit als er gewacht wordt?
Boeit helemaal niks. Een vissersdorpje. Ze dachten dat ze de markt zouden missen maar die is de hele dag.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  zondag 30 december 2018 @ 12:31:01 #188
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184083837
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar wel erg leuk om te doen :+ Komt jouw familie uit Friesland?

Moeder's kant is hier allemaal Zuidoost Drenthe (De Wijk) en Overijssel (Staphorst).
Vader's kant is Achterhoek.
Het grappige is, ik ben geboren in Gouda en opgegroeid in Lekkerkerk.

Mijn Friese schoonfamilie splitst in een tak rond IJlst en een tak rond... IJsselmonde/Dordrecht (hemelsbreed dus paar km)
En de takken van mijn schoonmoeder (geboren op Terschelling) linkt ook terug naar de regio rond IJlst (...) en.. IJsselmonde/Dordrecht, en loopt naar een oud slot bij Millingen.

Mijn Zuidhollandse voorouders komen enerzijds uit Duitsland en.. Friesland...
  zondag 30 december 2018 @ 12:32:45 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184083902
Prima dorpje verder. Snap alleen niet dat vis op de markt altijd zo'n wonder is voor toeristen.

marsaxlokk, malta https://imgur.com/gallery/Wcxj9Eh
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_184083948
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 12:32 schreef Kreator het volgende:
Prima dorpje verder. Snap alleen niet dat vis op de markt altijd zo'n wonder is voor toeristen.

marsaxlokk, malta https://imgur.com/gallery/Wcxj9Eh
Sowieso markten op vakanties :)
Toch een aantrekkingskracht omdat er vaak producten liggen die je dan in je eigen land niet hebt.
pi_184083962
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Naamgever van mijn achternaam is geboren in 1470, hij had een andere achternaam en daar is verder niets van bekend (volgens de stamboommaker)
pi_184083976
Appje van zus terug :D Vaders kant: Rikcie en Anton de Jong. Moeders kant: Grietje en Cornelis van den Berg.
Tot back in the days zo Hollands als kaas en klei :+
pi_184084058
Dankzij de vraag van Isa zit ik in een boek over mijn voorouders te neuzen. Het meest bijzondere vind ik tot nog toe dat er een voorouder in 1696 zijn jongste dochter 'Abigail' heeft genoemd na een hele rij kinderen met oerhollands namen.

Ook bijzonder: een van mijn voorvaders heet Jan Huygen (in de ton).

De naam die wij aan ons kind willen geven als het een zoon is, zit sinds halverwege de 19e eeuw in de familie.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 30 december 2018 @ 12:38:26 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184084067
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Veel verder kom je doorgaans niet, tenzij adel.
Kruisvaardersgebeuren; er is nog meer schijnt.
Ik ben eerst de "moeilijke takken" aan het doen, daarna ga ik daar verder.
pi_184084153
Mijn vaders fam komt uit Bakkum. Alles is daar familie zowat, meer en minder ver :') Ooit vanuit Polen gekomen als landarbeiders. Grote groep met dezelfde naam geworden en verspreid langs spoorwegen die aangelegd werden in NH.
Mijn moeders fam is nogal zeldzaam, iedereen met haar achternaam is vrij directe familie. Komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Mijn stiefmoeders fam komt van moeders kant uit Australi en heb daar dus een boel rondlopen. Mijn oma en haar zus zijn de enige die naar NL zijn gekomen. Dochter van die zus is wel in Aussie geboren en woont daar. Van vaders kant een vrij zeldzame naam ook, kleine fam volgens mij maar geen idee verder.
pi_184084163
Ook namens mijn zus bedankt voor de vraag Isa. Die loopt nu leeg op de app over alles wat ze er van weet en ze vind het fijn dat ze dat met mij kan delen (rest hebben we geen contact mee of zijn dood, alleen nog 2 nichtjes) :D
pi_184084216
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:38 schreef Lot_1 het volgende:
Dankzij de vraag van Isa zit ik in een boek over mijn voorouders te neuzen. Het meest bijzondere vind ik tot nog toe dat er een voorouder in 1696 zijn jongste dochter 'Abigail' heeft genoemd na een hele rij kinderen met oerhollands namen.

Ook bijzonder: een van mijn voorvaders heet Jan Huygen (in de ton).

De naam die wij aan ons kind willen geven als het een zoon is, zit sinds halverwege de 19e eeuw in de familie.
Je zou het ze zo graag nog willen vragen h. Waarom Abigail? Ik vraag me ook altijd van alles af als ik er mee bezig ben, maar de antwoorden kan je wel op je buik schrijven.
pi_184084234
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:42 schreef Bluezz het volgende:
Ook namens mijn zus bedankt voor de vraag Isa. Die loopt nu leeg op de app over alles wat ze er van weet en ze vind het fijn dat ze dat met mij kan delen (rest hebben we geen contact mee of zijn dood, alleen nog 2 nichtjes) :D
Leuk!
Ik zit hier ook weer eea te lezen over de voorgeschiedenis. Maar er zit een enorme lap tekst (in lastig duits) tussen over een landgoed, volgens mij in het moezelgebied. Ga dat maar eens gewoon op google zoeken, vast makkelijker
pi_184084243
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 12:42 schreef Bluezz het volgende:
Bedank Joe Pinsker, de schrijver van dit artikel: https://www.theatlantic.c(...)-first-names/578926/
  zondag 30 december 2018 @ 12:45:44 #200
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_184084268
Overigens ben ik, na een tijd zelf uitzoeken, gebruik gaan maken van Familysearch.
Ergens voelt het wat unheimisch, maar ze hebben in veel gevallen wel bewijs voor dingen kunnen aanvoeren die ik met zelf zoeken niet gevonden had.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')