Details graag!quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:07 schreef Clubsoda het volgende:
... een fascinerend tentje op het station wat altijd open is en niet veel kost...
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, het is in Duitsland, dus niet bepaald om de hoekIn ieder geval verkopen ze sapjes en fruit, en salades, yoghurt en platbrood met dingen erin. En het is een van de weinige plekken waar je op zon- en feestdagen iets te eten kunt halen, want op zondag moet alles dicht jeweettoch.
Dat lijkt me ook een enorm ellendig werkje.quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:52 schreef Tally het volgende:
Ik probeer spekkoek te maken want ik had veel eieren die op moesten. Maar wat een gekut is dat zeg
Hoe dan?quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
het is nu officieel Lord Frantic.
Kerstcadeau van E. 😂
Phehehehequote:Op zaterdag 29 december 2018 19:57 schreef Tally het volgende:
Ik koop het de volgende keer wel weer gewoon
Waar in D?quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, het is in Duitsland, dus niet bepaald om de hoekIn ieder geval verkopen ze sapjes en fruit, en salades, yoghurt en platbrood met dingen erin. En het is een van de weinige plekken waar je op zon- en feestdagen iets te eten kunt halen, want op zondag moet alles dicht jeweettoch.
quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:07 schreef Tally het volgende:
Ik ben er maar mee gekapt. Wat een frustratie.
Hoe ver ben je gekomenquote:Op zaterdag 29 december 2018 20:07 schreef Tally het volgende:
Kan je het nog wel in de oven doen zodat je een minispekkoekje hebt? En heb je foto's zodat wij nooit dezelfde fout gaan makenquote:Op zaterdag 29 december 2018 20:07 schreef Tally het volgende:
Tof!quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
Kerstcadeau van E. 😂
Ik ga echt geen foto laten zien. En wat er in zit laat ik afkoelen en kijk ik of het te eten is anders ook de bak in.quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je het nog wel in de oven doen zodat je een minispekkoekje hebt? En heb je foto's zodat wij nooit dezelfde fout gaan maken
Mooi zat, zouden we hier zeggenquote:
Ik ga het proberen morgen.quote:
Gaaf, doen we de volgende meet bij jou op je landgoed.quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:59 schreef FranticDJ het volgende:
Kerstcadeau van E. 😂
Snij m door en leg op elkaarquote:
Cheat!quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Snij m door en leg op elkaar
12 lagen ineens!
quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.highlandtitle(...)UEAAYASAAEgKpovD_BwE
Stoofperenoliebol??quote:Op zaterdag 29 december 2018 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Witte chocomousse is op. Nu nog een stoofperen oliebol/viesdik
Stoofperenoliebolquote:
Er stond dat hij goed moet afkoelen. Maar het is wel een ideequote:Op zaterdag 29 december 2018 20:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Snij m door en leg op elkaar
12 lagen ineens!
Ik wil je Lady accessoires zienquote:Op zaterdag 29 december 2018 20:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.highlandtitle(...)UEAAYASAAEgKpovD_BwE
quote:Op zaterdag 29 december 2018 19:33 schreef Molo het volgende:
Wat gaat dat worden Bluezz? Ziet er nog niet zo lekker uit zo
Fake it till you make it biatchquote:Op zaterdag 29 december 2018 21:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Er stond dat hij goed moet afkoelen. Maar het is wel een idee
Oh fuck dat was Barreltje zie ik nuquote:
Hoofdstad van Hessenquote:
Nee.quote:
Wiesbaden, ben ik zeker 35 jaar niet meer geweest, was altijd een chique stad. Bonn is salfistenhoofdstad tegenwoordigquote:Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoofdstad van HessenMorgen vertrekken we naar de voormalig hoofdstad van de BRD.
/even de hersentjes trainen![]()
Heb alleen man-parts.quote:Op zaterdag 29 december 2018 21:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wil je Lady accessoires zien
Nog steeds. Groots opgezet, veel Altbau, knorrige mensenquote:Op zaterdag 29 december 2018 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wiesbaden, ben ik zeker 35 jaar niet meer geweest, was altijd een chique stad. Bonn is salfistenhoofdstad tegenwoordig
Classyquote:Op zaterdag 29 december 2018 22:16 schreef Molo het volgende:
Zag vanmiddag een auto rijden met 'louder than your mum last night' erop
Ja het was geen hoogleraar in spé die erin zat denk ikquote:
quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:16 schreef Molo het volgende:
Zag vanmiddag een auto rijden met 'louder than your mum last night' erop
Jij was de betere partijquote:Op zaterdag 29 december 2018 22:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hadden hutspot en voor mij gestoofde konijnenbout
Achquote:
Double size Snoop Dogg hoofd op je autodakquote:Op zaterdag 29 december 2018 22:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Achdan zou ik tot t extreme gaan. Hoogpolig tapijt, hula Girl, dobbelstenen.
1 voordeel, mijn auto is al paars
En waar zit de dichtstbijzijnde voor jou?quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:47 schreef fietsie het volgende:
Nog nooit meegemaakt.
Een IKEA onderdeel waar de gaten gewoon niet in zitten.
Op 50 minuten rijden.quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
En waar zit de dichtstbijzijnde voor jou?
Ik hoopte op een tentje in Utrecht of omstrekenquote:Op zaterdag 29 december 2018 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
quote:
Ik bak nog wel eens wat, of maak een toetje voor een dinertje en eens in de zoveel maanden kook ik. g houdt van koken is zo volkomen zen en lekker aan het kokenquote:
Ja dat schiet niet opquote:Op zaterdag 29 december 2018 22:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op 50 minuten rijden.
Ik kan sneller de gaten bijboren dan terug.
Heerlijk tochquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Ik bak nog wel eens wat, of maak een toetje voor een dinertje en eens in de zoveel maanden kook ik. g houdt van koken is zo volkomen zen en lekker aan het kokensoms ben ik wel eens souschef ja
Slaap toch lekker (schrikken als jullie morgen wakker worden, waar zijn we?). Maar kunnen jullie je niet verkouden voelen door de verflucht?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
We liggen in de keuken. Best maf. Het dak is nu extra hoog. Piep is het er niet mee eens en legt haar patrouille mopperend af.
En we zijn verkouden.
Daar trekt de boel toch juist heerlijk van open?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Slaap toch lekker (schrikken als jullie morgen wakker worden, waar zijn we?). Maar kunnen jullie je niet verkouden voelen door de verflucht?
Wat maf.quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:47 schreef fietsie het volgende:
Nog nooit meegemaakt.
Een IKEA onderdeel waar de gaten gewoon niet in zitten.
We hebben nog geen druppel verf aangeraakt dus dat kan het niet zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Slaap toch lekker (schrikken als jullie morgen wakker worden, waar zijn we?). Maar kunnen jullie je niet verkouden voelen door de verflucht?
Ik verf nooitquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar trekt de boel toch juist heerlijk van open?
Is Zwolle nog zo ver?quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Op 50 minuten rijden.
Ik kan sneller de gaten bijboren dan terug.
En het wordt er best een dure kast van, qua rijden.quote:
Ik rij met deze bak standaard met cruise op 100 om dieselgebruik beetje in de hand te houdenquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Zwolle nog zo ver?
En ook al woon je in een stad waar IKEA zit, kun je nog sneller boren.
Schilderen, heerlijk om te doenquote:
Moet je wel weten waar je moet boren anders wordt het alsnog huilen met de pet opquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is Zwolle nog zo ver?
En ook al woon je in een stad waar IKEA zit, kun je nog sneller boren.
De laatste keer moest mijn verfwerk geschuurd worden, allemaal druppels. De keer ervoor dekte het niet. Ik ben van de kwasten schoonmaken, opruimen, handen schoonmaken en cateringquote:
Er vanuit gaande dat ze ergens anders wel in zitten:quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet je wel weten waar je moet boren anders wordt het alsnog huilen met de pet op
Oh dat klinkt niet als fijn neequote:Op zaterdag 29 december 2018 23:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De laatste keer moest mijn verfwerk geschuurd worden, allemaal druppels. De keer ervoor dekte het niet. Ik ben van de kwasten schoonmaken, opruimen, handen schoonmaken en catering
Heb je 101 verschillende scenario's en combinaties uitgetest?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:52 schreef minilot het volgende:
Okee, pfoe, uitge[i]Bandersnatch[i]d. Denk ik.
Bijlees.
Waar gaat het over?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:52 schreef minilot het volgende:
Okee, pfoe, uitge[i]Bandersnatch[i]d. Denk ik.
Bijlees.
Volgens mij wel!quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je 101 verschillende scenario's en combinaties uitgetest?
En die profis doen het ook nog in een fractie van de tijd.quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er een paar weken geleden achter gekomen dat ik schilderen echt intens haat. Het lakwerk dat nog niet is gedaan, gaan we dan ook uitbesteden. Ik heb veel hogere eisen dan ik zelf waar kan maken en we hebben geleerd dat het dan tijd is voor de professional.
Dat heb ik dus ook. Heb er niet echt een hekel aan maar ik kan het niet (vinden anderen en ik ben het wel met ze eens)quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er een paar weken geleden achter gekomen dat ik schilderen echt intens haat. Het lakwerk dat nog niet is gedaan, gaan we dan ook uitbesteden. Ik heb veel hogere eisen dan ik zelf waar kan maken en we hebben geleerd dat het dan tijd is voor de professional.
Precies. De tijd dat we alles zelf wilden doen ligt lang achter onsquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En die profis doen het ook nog in een fractie van de tijd.
Ja zover was ik, maar tipje van de sluier qua plot?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Interactieve Netflix-film uit de Black Mirror-stal
True, maar vaak bietje prijzig ook welquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En die profis doen het ook nog in een fractie van de tijd.
Jazeker. Nog niets gezien?quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. De tijd dat we alles zelf wilden doen ligt lang achter ons
Was het tof in Thialf?
's Avonds is het iets voordeligerquote:Op zaterdag 29 december 2018 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
True, maar vaak bietje prijzig ook wel
Ja zwart, maar die mensen ken ik nietquote:Op zondag 30 december 2018 00:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
's Avonds is het iets voordeliger
We hebben alles gezien vanavond. Mooie combi ja van die twee vrouwen.quote:Op zondag 30 december 2018 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jazeker. Nog niets gezien?
Beune gaan we nog meer van horen later (tenminste, hoop ik voor d'r) maar vooralsnog is dit toernooi wel te zien dat ze nog enige ervaring mist.
Ze moest tegen Kleibeuker, die hield d'r eerste medaille toen Joy 1 jaar oud was
Zodra je er één kent, ken je er meer. Niet dat wij al een schilder hebben ik zal eens informeren bij de timmerman en loodgieter.quote:Op zondag 30 december 2018 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zwart, maar die mensen ken ik niet
Precies, ken je een goede, dan kan je zo een netwerkje opbouwenquote:Op zondag 30 december 2018 00:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zodra je er één kent, ken je er meer. Niet dat wij al een schilder hebben ik zal eens informeren bij de timmerman en loodgieter.
Hier vraagt iedereen die binnenkomt gelijk of je met, deels met of zonder factuur wilt.
Ken er werkelijk geen eenquote:Op zondag 30 december 2018 00:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zodra je er één kent, ken je er meer. Niet dat wij al een schilder hebben ik zal eens informeren bij de timmerman en loodgieter.
Hier vraagt iedereen die binnenkomt gelijk of je met, deels met of zonder factuur wilt.
Dit.quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:58 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik hoopte op een tentje in Utrecht of omstreken
Duitsland is dichterbij dan Utrecht andersquote:Op zondag 30 december 2018 00:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit.
Pure misleiding, dit soort posts
quote:Op zondag 30 december 2018 00:23 schreef derLudolf het volgende:
Die discussie is al eens gevoerd. Maar 40 uur gewoon voor de baas/staat werken en dan 's avonds nog wat bij pakken voor 'de leuke dingen' heb ik alleen maar respect voor.
Niet alleen. Ook uit liefheid van mijn geldquote:Op zondag 30 december 2018 00:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je kunt ook gewoon zeggen dat je graag minder geld uitgeeft hoor. Wel zo fair.
Alsof jij het doet uit menslievendheid voor de beun..
Je wilt niet anders meer.quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het sauzen gaat met de verfspuit morgen.
Ik heb bij de 1.500 meter nog eens goed gekeken of ik iemand van 2.30 m. achter de startopstelling zag, maar geloof dat ik je toch gemist heb.quote:Op zondag 30 december 2018 00:05 schreef derLudolf het volgende:
Ze moest tegen Kleibeuker, die hield d'r eerste medaille toen Joy 1 jaar oud was
Jah, zelfs nog bejoirderquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 30 december 2018 01:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jah, zelfs nog bejoirderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op zondag 30 december 2018 01:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jah, zelfs nog bejoirderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat lijkt me een hele pijnlijke bevalling danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Jullie zijn gewoon niet op de hoogte van mijn whereaboutsquote:Op zondag 30 december 2018 00:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit.
Pure misleiding, dit soort posts
ik moest keihard lachenquote:Op zondag 30 december 2018 09:03 schreef Kreator het volgende:
Morge.
Vroeg gisteravond een random vrouw op straat bij mijn huis naar de bushalte.
Zegt ze: "I will bring you, Maarten. Hop in the car."
Dit was wel een verrassing.
Bleek de vrouw van de Airbnb te zijn. Ik had ze nog niet ontmoet..
Whehehehehe.quote:Op zondag 30 december 2018 09:03 schreef Kreator het volgende:
Morge.
quote:Op zondag 30 december 2018 09:03 schreef Kreator het volgende:
Morge.
quote:Op zondag 30 december 2018 09:03 schreef Kreator het volgende:
Morge.
Frankfurt/Main en Bonn, stop de tijd.quote:Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hoofdstad van HessenMorgen vertrekken we naar de voormalig hoofdstad van de BRD.
/even de hersentjes trainen![]()
Niet alles weer terug gekeken natuurlijk maar zag mezelf wel een aantal kerenquote:Op zondag 30 december 2018 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb bij de 1.500 meter nog eens goed gekeken of ik iemand van 2.30 m. achter de startopstelling zag, maar geloof dat ik je toch gemist heb.
quote:Op zondag 30 december 2018 09:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frankfurt/Main en Bonn, stop de tijd.
quote:Op [b]zaterdag 29 december 2018 22:10[/b] schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wiesbaden, ben ik zeker 35 jaar niet meer geweest, was altijd een chique stad. Bonn is salfistenhoofdstad tegenwoordig
Heb ooit allemaal boze gezichten en reacties veroorzaakt op een verjaardag omdat ik het geen stijl vond om zwart te gaan beunen terwijl je in de ziektewet zit. Ik gunde het die arme mensen niet. Eh...ik vind in dit geval die werkgever nog veel zieliger.quote:Op zondag 30 december 2018 00:23 schreef derLudolf het volgende:
Die discussie is al eens gevoerd. Maar 40 uur gewoon voor de baas/staat werken en dan 's avonds nog wat bij pakken voor 'de leuke dingen' heb ik alleen maar respect voor.
En ach of hij er nou kleding van koopt of ik, gaat uiteindelijk wel wat geld naar de staatskas
Bewust in de bijstand zitten en 50 uur per week beunen heb ik overigens géén respect voor
Ha, nee, beginnersfout! Frankfurt is weliswaar veel groter, maar niet de hoofdstad van Hessen (en daar zijn de inwoners van de echte hoofdstad erg trots opquote:Op zondag 30 december 2018 09:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frankfurt/Main en Bonn, stop de tijd.
Hier eens boze gezichten toen ik het idioot vond dat mijn "vrienden" een grote mond hadden over de belastingontduikers in Griekenland maar die wel alleen op vrijdag uiteten wilden (of in het restaurant een bon wilden waar een weekdag op stond) om te kunnen declareren bij de belasting. Iets minder schadelijk misschien maar nog steeds niet netjes.quote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ooit allemaal boze gezichten en reacties veroorzaakt op een verjaardag omdat ik het geen stijl vond om zwart te gaan beunen terwijl je in de ziektewet zit. Ik gunde het die arme mensen niet. Eh...ik vind in dit geval die werkgever nog veel zieliger.
Zeg, kunnen jullie, zo uit het hoofd de voornamen van jullie grootouders opnoemen? (geen probleem hier, maar kan me herinneren dat ik voor mijn stamboomonderzoek de voornaam van mijn vader's moeder moest navragen)
Nee dat kan ook niet.quote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ooit allemaal boze gezichten en reacties veroorzaakt op een verjaardag omdat ik het geen stijl vond om zwart te gaan beunen terwijl je in de ziektewet zit. Ik gunde het die arme mensen niet. Eh...ik vind in dit geval die werkgever nog veel zieliger.
Jazeker, geen probleem.quote:Zeg, kunnen jullie, zo uit het hoofd de voornamen van jullie grootouders opnoemen? (geen probleem hier, maar kan me herinneren dat ik voor mijn stamboomonderzoek de voornaam van mijn vader's moeder moest navragen)
Die leven waarschijnlijk nog?quote:Op zondag 30 december 2018 10:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat kan ook niet.
[..]
Jazeker, geen probleem.
Nope, alleen van de kant die nog in leven was toen ik op de wereld kwam, weet ik de namen. Van de andere kant is het een gok, waarbij ik denk dat ik de man wel goed heb.quote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg, kunnen jullie, zo uit het hoofd de voornamen van jullie grootouders opnoemen? (geen probleem hier, maar kan me herinneren dat ik voor mijn stamboomonderzoek de voornaam van mijn vader's moeder moest navragen)
Eén van de redenen om de namen niet te kennen was ook vaak dat ze al overleden waren als je zelf nog jong bent,quote:Op zondag 30 december 2018 10:44 schreef mjan het volgende:
Nope, alleen van de kant die nog in leven was toen ik op de wereld kwam, weet ik de namen. Van de andere kant is het een gok, waarbij ik denk dat ik de man wel goed heb.
Zelden halen mensen die bijbeunen de WAO zonder langdurig of permanent uit te vallen vanwege slijtage of andere werkbelastinggerelateerde klachten.quote:Op zondag 30 december 2018 00:23 schreef derLudolf het volgende:
En ach of hij er nou kleding van koopt of ik, gaat uiteindelijk wel wat geld naar de staatskas
Bewust in de bijstand zitten en 50 uur per week beunen heb ik overigens géén respect voor
zeker wel, al leefde de eerste in de jaren 60 al niet meer voor ik er wasquote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
Grootouders wel, al heb ik daar twee amper van meegemaakt, en één helemaal niet gekend.quote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en dan is het gejammer groot over zware beroepenquote:Op zondag 30 december 2018 10:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Zelden halen mensen die bijbeunen de WAO zonder langdurig of permanent uit te vallen vanwege slijtage of andere werkbelastinggerelateerde klachten.
En dat wordt afgewenteld op.... De werkgevers en 'de samenleving'.
Tweede alinea heeft er natuurlijk niets mee te maken
Ja dat is ook echt enorm dubbel en niet zo makkelijk als geroepen wordt somsquote:Op zondag 30 december 2018 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en dan is het gejammer groot over zware beroepen
Zoals mijn moeder altijd zei "waar het komt hangen ook geen schilderijen". Zolang het maar lekker is.quote:Op zondag 30 december 2018 10:58 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff melden dat dat wat er van de spekkoek in het bakblik zit ontzettend lekker smaakt. Maar echte lagen zitten er niet in
Speclectischekoek dusquote:Op zondag 30 december 2018 10:58 schreef Tally het volgende:
Ik wil ff melden dat dat wat er van de spekkoek in het bakblik zit ontzettend lekker smaakt. Maar echte lagen zitten er niet in
Mijn oma was al 24 jaar dood toen ik geboren werd, mijn opa een jaar of 10. Als mijn vader iets over hen vertelt gaat het altijd over 'mijn moeder' of 'mijn vader', nooit met namen. Maar ik heb het nu meteen even nagevraagdquote:Op zondag 30 december 2018 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eén van de redenen om de namen niet te kennen was ook vaak dat ze al overleden waren als je zelf nog jong bent,
Zo, dat klinkt heftigquote:Op zondag 30 december 2018 11:17 schreef Tally het volgende:
Van de ene Opa en Oma weet ik het meteen. Daar ben ik deels door opgevoed. De andere was 3 of 4 jaar dood voor ik geboren ben en mijn vader wil(de) het er nooit over hebben. Toevallig wist ik wat meer van zijn familie toen ik per ongeluk met een nicht van mijn vader kwam te werken.
dracula much?quote:Op zondag 30 december 2018 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Opa Jan is 3 maanden na mijn dood gestorven,
allebei stront vervelend bedoel jequote:Op zondag 30 december 2018 11:28 schreef derLudolf het volgende:
Wij hebben Braboneger, Duitsland heeft "die Schwatten Ostfrees". Die is veel leuker, want die rijdt trekker enzo
https://m.facebook.com/st(...)6&id=188831985021994
Ach gusquote:Op zondag 30 december 2018 11:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
allebei stront vervelend bedoel je
quote:Op zondag 30 december 2018 11:25 schreef AnneX het volgende:
Vader’s kant: Vernoemd naar oma...sort of: Annetje.
Overleed aan griep een week na mijn geboorte.
Gescheiden! van Mattheus.
Moeders: Sientje van Marina. Vond ik altijd een bijzondere naam uit 1895.
Opa: heette Joseph. Mijn oom, een neef en mijn broer zijn “vernoemd” als Joost.
Moeders en de tantes en omes noemden hun ouders ook Sientje en Joseph.😳
Bijzonder om hun namen te noemen. Dank je Isa.
Bij mij ook helaas allemaal overleden. Mijn grootvaders vrij jong en mijn beide oma's beiden in de 90. Mijn ene oma heeft meer dan 30 jaar alleen geleefd na het overlijden van opa. Dat vind ik onvoorstelbaar lang.quote:Op zondag 30 december 2018 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Jaap/Jacob en Will -> ouders van mijn moeder
Jan ("met de bochel") en Alie -> ouders van mijn vader
Bonusfamilie:
Ron (Veronica) -> stiefoma (moeder van mijn stiefmoeder)
Luc en Trudie (UK fam) -> stief opa en stief-stief oma (vader en stiefmoeder van mijn stiefmoeder)
An en Jennis -> stief overgrootouders (opa en oma van mijn stiefmoeder, ouders van Luc)
Eewout en Marga -> stief pleeg opa en stief stief oma (pleegvader van mijn stiefmoeder, was getrouwd met Ron en daarna gescheiden en hertrouwd met Marga)
Allemaal doodOpa Jan is 3 maanden na mijn geboorte gestorven, oma Ron toen ik 16 was, de rest tussen mijn 20e en 35e ongeveer. Doopnamen weet ik niet..
Wat voor tour staat er op het programma? Maakt het uit als er gewacht wordt?quote:Op zondag 30 december 2018 11:38 schreef Kreator het volgende:
Samen met een piepklein lief Vietnamees vrouwtje in de tourbus. Een aantal Britten zijn pislink omdat we een paar toeristen kwijt zijn en de bus blijft wachten. Een groot feest..
Hier makkelijk, want mijn 2e en 3e naam zijn die van m'n oma's. En bij m'n broer die van onze opa's.quote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
Ja geen probleem; niet heel gek want ik ben bezig de stamboom van ons alledrie zo ver mogelijk uit te werken. Berg werkquote:Op zondag 30 december 2018 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg een paar jaar geleden een link met iemand die dat heeft gedaan. Dat moet ook een pokke werk geweest zijn (de Nederlandse tak is maar heel inimie, maar hij heeft 'm mooi meegenomen, waarvoor mijn dank)quote:Op zondag 30 december 2018 11:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja geen probleem; niet heel gek want ik ben bezig de stamboom van ons alledrie zo ver mogelijk uit te werken. Berg werk
Maar wel erg leuk om te doenquote:Op zondag 30 december 2018 11:46 schreef fietsie het volgende:
Ja geen probleem; niet heel gek want ik ben bezig de stamboom van ons alledrie zo ver mogelijk uit te werken. Berg werk
Ja, daaromquote:Op zondag 30 december 2018 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]scheidingen voor de jaren 60 vind ik altijd heel bijzonder. Dat zag je amper en dan ga je je toch afvragen hoe vreselijk zo'n huwelijk dan wel niet was dat er gescheiden werd. Of ze waren gewoon hun tijd ver vooruit
Maar begrijp ik nu goed dat ze al gescheiden was voor jij werd geboren?
Wel leuk altijd dat veel namen in de familie bleven. Mijn opa heette Herman, mijn vader's oudste broer ook en mijn vader's opa was ook Herman.
's Heerenberg, Stokkum, Zevenaar, Didam - dat gebied vnl. Mijn ooms en tantes wonen nu vooral iN Arnhem, mijn opa en oma woonden in Velp. Ik heb ook heel lang gedacht dat dat haar achternaam was, Oma Velp.quote:
Gaanderen, Silvolde, Doetinchem.quote:Op zondag 30 december 2018 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
's Heerenberg, Stokkum, Zevenaar, Didam - dat gebied vnl. Mijn ooms en tantes wonen nu vooral iN Arnhem, mijn opa en oma woonden in Velp.
quote:Op zondag 30 december 2018 11:58 schreef AnneX het volgende:
Van moeder’s kant heeft iemand jaren terug alles uitgezocht en in boekvorm uitgegeven.
Interessant. Van Zuid-Frankrijk en Zuid-Afrika en de wereld over.
Het boek werd alleen aan de naamdragers/ de zonen gegeven.
Toen belde Tante Jos - 4e kind - volkomen verontwaardigd naar mijn moeder: “Wist jij dat Sientje en Joseph pas trouwden toen ik onderweg was?”.
Jos had het eindelijk het boek van haar broer gelezen.
Tja, dat wist mijn moeder en die hangt dat niet aan de grote klok, want mensen zouden dat niet begrijpen...
Boek staat hier in de kast.
quote:Op zondag 30 december 2018 11:58 schreef AnneX het volgende:
Van moeder’s kant heeft iemand jaren terug alles uitgezocht en in boekvorm uitgegeven.
Interessant. Van Zuid-Frankrijk en Zuid-Afrika en de wereld over.
Het boek werd alleen aan de naamdragers/ de zonen gegeven.
Toen belde Tante Jos - 4e kind - volkomen verontwaardigd naar mijn moeder: “Wist jij dat Sientje en Joseph pas trouwden toen ik onderweg was?”.
Jos had het eindelijk het boek van haar broer gelezen.
Tja, dat wist mijn moeder en die hangt dat niet aan de grote klok, want mensen zouden dat niet begrijpen...
Boek staat hier in de kast.
quote:Op zondag 30 december 2018 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ken zeker de namen van mijn grootouders. Ik ben naar beide opa's genoemd. Mijn vaders moeder is de enige die ik heb gekend.
De naam van mijn moeders moeder wordt door mijn moeder als scheldwoord gebruikt dus die weet ik ook. Ze overleed toen ik een jaar of 14 was maar ik heb haar nooit ontmoet.
Ja, is ook gewoon leuk om te wetenquote:Op zondag 30 december 2018 12:20 schreef Bluezz het volgende:
@Tav
@FFT, ik heb ong. 5 jaar orgelles gehad in mijn puberteit zo ongeveer en kan noten lezen, dus dat gaat wel goed komen. Ga het weer helemaal oppikken van 0 af aan, zin in en wil het al jaren
@AX, ja leuk he! Muziek cq Fitnesstuinkamer
@Isa: ik moet daar heel heel diep over nadenken.. ik weet dat 1 oma Grietje en 1 opa Anton heet..ik ga de rest even vragen en dit laten beamen door mijn zus.
Mijn ouders zijn er niet meer en mijn grootouders heb ik niet bewust meegemaakt, was 2 of zo toen ze overleden.. hoe dat zit ga ik ook ff vragen.
Dank voor je vraag! Want ik wil het wel weten eigenlijk!
quote:Op zondag 30 december 2018 12:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ze scheldt mijn vader en mij graag uit met Corrie
Ik zit in 1432 op 't momentquote:Op zondag 30 december 2018 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg een paar jaar geleden een link met iemand die dat heeft gedaan. Dat moet ook een pokke werk geweest zijn (de Nederlandse tak is maar heel inimie, maar hij heeft 'm mooi meegenomen, waarvoor mijn dank)
Veel verder kom je doorgaans niet, tenzij adel.quote:
Boeit helemaal niks. Een vissersdorpje. Ze dachten dat ze de markt zouden missen maar die is de hele dag.quote:Op zondag 30 december 2018 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat voor tour staat er op het programma? Maakt het uit als er gewacht wordt?
Het grappige is, ik ben geboren in Gouda en opgegroeid in Lekkerkerk.quote:Op zondag 30 december 2018 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar wel erg leuk om te doenKomt jouw familie uit Friesland?
Moeder's kant is hier allemaal Zuidoost Drenthe (De Wijk) en Overijssel (Staphorst).
Vader's kant is Achterhoek.
Sowieso markten op vakantiesquote:Op zondag 30 december 2018 12:32 schreef Kreator het volgende:
Prima dorpje verder. Snap alleen niet dat vis op de markt altijd zo'n wonder is voor toeristen.
marsaxlokk, malta https://imgur.com/gallery/Wcxj9Eh
Naamgever van mijn achternaam is geboren in 1470, hij had een andere achternaam en daar is verder niets van bekend (volgens de stamboommaker)quote:
Kruisvaardersgebeuren; er is nog meer schijnt.quote:Op zondag 30 december 2018 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel verder kom je doorgaans niet, tenzij adel.
Je zou het ze zo graag nog willen vragen hè. Waarom Abigail? Ik vraag me ook altijd van alles af als ik er mee bezig ben, maar de antwoorden kan je wel op je buik schrijven.quote:Op zondag 30 december 2018 12:38 schreef Lot_1 het volgende:
Dankzij de vraag van Isa zit ik in een boek over mijn voorouders te neuzen. Het meest bijzondere vind ik tot nog toe dat er een voorouder in 1696 zijn jongste dochter 'Abigail' heeft genoemd na een hele rij kinderen met oerhollands namen.
Ook bijzonder: een van mijn voorvaders heet Jan Huygen (in de ton).
De naam die wij aan ons kind willen geven als het een zoon is, zit sinds halverwege de 19e eeuw in de familie.
Leuk!quote:Op zondag 30 december 2018 12:42 schreef Bluezz het volgende:
Ook namens mijn zus bedankt voor de vraag Isa. Die loopt nu leeg op de app over alles wat ze er van weet en ze vind het fijn dat ze dat met mij kan delen (rest hebben we geen contact mee of zijn dood, alleen nog 2 nichtjes)
Bedank Joe Pinsker, de schrijver van dit artikel: https://www.theatlantic.c(...)-first-names/578926/quote:Op zondag 30 december 2018 12:42 schreef Bluezz het volgende:
Ook namens mijn zus bedankt voor de vraag Isa. Die loopt nu leeg op de app over alles wat ze er van weet en ze vind het fijn dat ze dat met mij kan delen (rest hebben we geen contact mee of zijn dood, alleen nog 2 nichtjes)
Maar als ze 'uit Australië' komen dan liggen de roots neem ik aan in een ander Europees land. Tenzij Aboriginalsquote:Op zondag 30 december 2018 12:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Mijn vaders fam komt uit Bakkum. Alles is daar familie zowat, meer en minder verOoit vanuit Polen gekomen als landarbeiders. Grote groep met dezelfde naam geworden en verspreid langs spoorwegen die aangelegd werden in NH.
Mijn moeders fam is nogal zeldzaam, iedereen met haar achternaam is vrij directe familie. Komt oorspronkelijk uit Duitsland.
Mijn stiefmoeders fam komt van moeders kant uit Australië en heb daar dus een boel rondlopen. Mijn oma en haar zus zijn de enige die naar NL zijn gekomen. Dochter van die zus is wel in Aussie geboren en woont daar. Van vaders kant een vrij zeldzame naam ook, kleine fam volgens mij maar geen idee verder.
Hoezo unheimisch?quote:Op zondag 30 december 2018 12:45 schreef fietsie het volgende:
Overigens ben ik, na een tijd zelf uitzoeken, gebruik gaan maken van Familysearch.
Ergens voelt het wat unheimisch, maar ze hebben in veel gevallen wel bewijs voor dingen kunnen aanvoeren die ik met zelf zoeken niet gevonden had.
Wist je dat al wel van die naam in de familie?quote:Op zondag 30 december 2018 12:38 schreef Lot_1 het volgende:
Dankzij de vraag van Isa zit ik in een boek over mijn voorouders te neuzen. Het meest bijzondere vind ik tot nog toe dat er een voorouder in 1696 zijn jongste dochter 'Abigail' heeft genoemd na een hele rij kinderen met oerhollands namen.
Ook bijzonder: een van mijn voorvaders heet Jan Huygen (in de ton).
De naam die wij aan ons kind willen geven als het een zoon is, zit sinds halverwege de 19e eeuw in de familie.
Mijn moeder is altijd achtergesteld geweest door haar grootouders omdat ze 'verkeerd' vernoemd was. Ze had haar grootmoeder's naam van moeder's kant moeten hebben, maar kreeg de naam van de overleden zus van haar vader. Maar ik kwam er laatst achter dat dood ging voor levend bij vernoemen en dus is ze prima vernoemdquote:Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Wist je dat al wel van die naam in de familie?
Mijn vader had altijd een bloedhekel aan vernoemen, dus weigerde dat. Jaren later vond mijn oom uit dat de man die onze familienaam naar Nederland had gebracht dezelfde voornaam had als mijn broer (en dat was in 1964 geen standaard jongens voornaam)
De site is van een kerkgenootschap die "s'werelds grootste stamboom" maakt en daarvoor allerlei middelen inzet; zo bieden ze Europese overheden aan hun oude archieven te digitaliseren (en dat doen ze dan ook)quote:
Is dat zoiets als die stamboomarchieven van de mormonen?quote:Op zondag 30 december 2018 12:49 schreef fietsie het volgende:
De site is van een kerkgenootschap die "s'werelds grootste stamboom" maakt en daarvoor allerlei middelen inzet; zo bieden ze Europese overheden aan hun oude archieven te digitaliseren (en dat doen ze dan ook)
quote:Op zondag 30 december 2018 12:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat zoiets als die stamboomarchieven van de mormonen?
quote:© 2018 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. A service provided by The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints
Wat een gedoe dat vernoemen dan hequote:Op zondag 30 december 2018 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder is altijd achtergesteld geweest door haar grootouders omdat ze 'verkeerd' vernoemd was. Ze had haar grootmoeder's naam van moeder's kant moeten hebben, maar kreeg de naam van de overleden zus van haar vader. Maar ik kwam er laatst achter dat dood ging voor levend bij vernoemen en dus is ze prima vernoemd
Zit een hele volgorde aan vastquote:Op zondag 30 december 2018 12:50 schreef Bluezz het volgende:
Wij zijn allemaal vernoemd.
Oudste zus heet Rikcie, toen een doodgeboren jongetje Anton, broer Cor, zus (An)tonia, broer Bertus (naar mijn vader) en ik naar mijn moeder
quote:Op zondag 30 december 2018 12:51 schreef Bluezz het volgende:
Wat een gedoe dat vernoemen dan he
Mijn ouders kregen dat 2e jongetje dat dood was bij geboorte (zie boven) en toen werd de broer die daarna kwam, vernoemd naar andere opa. De opa waarnaar het doodgeboren jongetje was vernoemd was erg erg kwaad, dus toen mijn zus kwam hebben ze daar een vrouwelijke variant op verzonnen om de boel te verzachten
Jup; soms hele series... Daar is dan Familysearch vaak enorm goed over geinformeerd...quote:Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]wat een gedoe idd. Vaak zie je dan ook dat het volgend geboren jongetje na zo'n overleden kind weer dezelfde naam kreeg.
Goedzoquote:Op zondag 30 december 2018 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zit een hele volgorde aan vast
Wel heel saai, want kwam in mijn stamboom ook continu dezelfde namen tegen. En de meisjes hebben allemaal vervrouwelijkte mannennamen (Gerritje, Jantje, Hendrikje etc). Tot er één van de mannen theologie ging studeren en lak had aan al die vernoemingen en zijn dochters hebben allemaal heel mooie meisjesnamen
Ja en dat wilden ze niet. (Ook knap om dat vol te houden als weet dat er wat 'zwaait'quote:Op zondag 30 december 2018 12:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]wat een gedoe idd. Vaak zie je dan ook dat het volgend geboren jongetje na zo'n overleden kind weer dezelfde naam kreeg.
Ik houd juist heel veel van mannennamen bij vrouwenquote:Op zondag 30 december 2018 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zit een hele volgorde aan vast
Wel heel saai, want kwam in mijn stamboom ook continu dezelfde namen tegen. En de meisjes hebben allemaal vervrouwelijkte mannennamen (Gerritje, Jantje, Hendrikje etc). Tot er één van de mannen theologie ging studeren en lak had aan al die vernoemingen en zijn dochters hebben allemaal heel mooie meisjesnamen
quote:Op zondag 30 december 2018 12:32 schreef Kreator het volgende:
Prima dorpje verder. Snap alleen niet dat vis op de markt altijd zo'n wonder is voor toeristen.
marsaxlokk, malta https://imgur.com/gallery/Wcxj9Eh
Eensquote:Op zondag 30 december 2018 12:56 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik houd juist heel veel van mannennamen bij vrouwenLeek me leuk, als ik bijvoorbeeld Johan had geheten.
Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hèquote:Op zondag 30 december 2018 12:55 schreef Bluezz het volgende:
Ja en dat wilden ze niet. (Ook knap om dat vol te houden als weet dat er wat 'zwaait')
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik vind dat je nooit om toestemming voor namen voor je kinderen hoeft te vragenquote:Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Nog een saillant detail in onze zo enorm verscheurde familie: de dochter van onze broer (waar ik geen contact meer mee heb, maar dat terzijde) heeft een dochter gekregen en ongevraagd heeft ze bij de 2e naam van dat kind de roepnaam van mijn zus gekregen.
Die dat dus helemaal niet leuk vind en vind dat ze hadden moeten vragen... maar ja kreeg ze te horen, we hebben haar vernoemend naar de oma van papa (onze oma dus)...
quote:Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hèNee iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen de 2 1e letters.
Nog 1 dingetje dat ik zo frappant vind met het vernoemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja idd, maa geen ideequote:Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar als ze 'uit Australië' komen dan liggen de roots neem ik aan in een ander Europees land. Tenzij Aboriginals
Het is ook nooit goed..quote:Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Bluezz het volgende:
Nog een saillant detail in onze zo enorm verscheurde familie: de dochter van onze broer (waar ik geen contact meer mee heb, maar dat terzijde) heeft een dochter gekregen en ongevraagd heeft ze bij de 2e naam van dat kind de roepnaam van mijn zus gekregen.
Die dat dus helemaal niet leuk vind en vind dat ze hadden moeten vragen... maar ja kreeg ze te horen, we hebben haar vernoemend naar de oma van papa (onze oma dus)...
quote:Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Bluezz het volgende:
Nee idd
Alleen de 2 1e letters.
Nog 1 dingetje dat ik zo frappant vind met het vernoemenOh, ma vindt haar eigen naam niet mooi? Noemen we onze dochter toch ook gewoon zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Logisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Misdadigers of bewakers? That's the question.quote:Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja idd, maa geen ideeGeen Aboriginals iig. Ik vermoed 'gewoon' Brits, zeker gezien de naam.
Ik verwacht dat eerstequote:Op zondag 30 december 2018 13:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misdadigers of bewakers? That's the question.
Oh wat gaaf!quote:Op zondag 30 december 2018 13:06 schreef Bluezz het volgende:
Intussen...... is mijn zus op haar stoffige zolder gedoken en heeft in stoffige dozen de overlijdenskaarten gevonden van een paar grootouders die ik nu doorgeappt krijg.
Geweldig![]()
Iedereen is aan het zoeken!quote:Op zondag 30 december 2018 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Kom er net achter (leve internet) dat de meisjesnaam van mijn oma van moeders kant niet Polman maar Poolman is
quote:Op zondag 30 december 2018 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu best onvoorstelbaar dat mensen daar toen echt boos over werden hèZijn nog steeds mensen die daar gekrenkt door worden hoor, collega van me had datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ikrukquote:Op zondag 30 december 2018 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed..![]()
Wij hebben in de familie ook een Sofie en een Sofia.. ook handig
Als er ooit een mini barrel okt dan kies ik een naam die ikruk vind.. en hou verder nergens rekening mee..
Jezus christusquote:Op zondag 30 december 2018 13:08 schreef Molo het volgende:
Zijn nog steeds mensen die daar gekrenkt door worden hoor, collega van me had dat
Syfilisquote:Op zondag 30 december 2018 13:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Iedereen is aan het zoeken!
Ik kom er net achter dat Opa geen Anton heette maar Antoon en dat hij na een langdurig ziekbed is overleden.
Wat had ie dan!?
Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen wasquote:Op zondag 30 december 2018 13:15 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoor van nicht dat Opa van moeders kant midden 50 is geworden. In de oorlog doodgebleven op de groentekar.
Er gaan nu overal luikjes en verhalen open
Nee zo heette het kind nietquote:
Wowquote:Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen wasLiet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.
Mijn opa en oma hebben elkaar op de Diemse (Didam) kermis leren kennen. Die was heel beroemd. Oma was echt een enorme schoonheid. En opa was bang dat ze er met een andere knul vandoor kon gaan en vroeg haar binnen een jaar ten huwelijk.quote:Op zondag 30 december 2018 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Een van mijn voorvaders van vaders kant is op een gegeven moment met een meisje van de kermis getrouwd. Moet eens kijken waar ik die documentatie heb gelaten.
[..]
Mijn vader's opa is door een boer met een zeis gedood omdat hij achtergebleven graan van een reeds gemaaid graanveld aan het verzamelen wasLiet ook allemaal kleine kinderen na. Die boer is nooit vervolgd.
Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 30 december 2018 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
OMG ik vind iets heel tofs! Hele beschrijving van mijn voorvaderen en alle takken uit Castricum/Bakkum. Gaat tot mij door! (ik word genoemd dus..)
Met foto's van mijn vader en zijn broers en zussen, foto van mijn opa bij zijn werkplaatsen een familiefoto van hem als kind
Op zich is het not done in stamboomonderzoek om levende mensen die geen toestemming hebben gegeven te noemen op openbare websitesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, hartverscheurend. Ik had een familielid die trouwde met een Joodse Amsterdamse koopman. Op een gegeven moment werd toen zijn vergunning voor de markt ingetrokken (daar is allemaal documentatie over te vinden) en kort daarop werd hij gedeporteerd. Zij niet, want zij was Nederlandse en geen Jood. Hij is ook overleden in een concentratiekamp. Ook niet ouder dan 30 geworden.quote:Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef golfer het volgende:
Als ik naar de geboortedata en de overlijdensdata van mijn grootouders kijk realiseer ik mij opnieuw hoe jong ze toen waren 39, 40 en 45.
Gebeurt massaal.. zijn allemaal openbare gegevens ook dus lijkt me niet zo'n punt??quote:Op zondag 30 december 2018 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op zich is het not done in stamboomonderzoek om levende mensen die geen toestemming hebben gegeven te noemen op openbare websites
Ik vind het echt briljantquote:Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben overigens wel jaloers op dat mooie, duidelijk overzicht van Sunny
Nee hoor, zijn geen openbare gegevens en hoort echt niet. Ik kan het weten, want kom héél veel xxx xxxx tegen als namenquote:Op zondag 30 december 2018 13:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Gebeurt massaal.. zijn allemaal openbare gegevens ook dus lijkt me niet zo'n punt??
Er is vast ergens een land waar dat een valide voornaam isquote:
Ik vraag m enu af hoeveel tweelingen er in je familie zijn als je het uit zou zoekenquote:Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Leuk, ophalen hoe je familie heet!
Vader van vader: Eduard Eugenius
Moeder van vader: Neeltje --> Is naar Amerika vertrokken (met beste vriend van opa) toen vader 3 jr. oud was
Stiefmoeder van vader (echte oma): Augustine, uit een gezin van 7 dochters (en 1 zoon die niet oud werd)
Stiefoma van vader: Marie
Vader van moeder: Pieter (Opa, diens vader en diens moeder zijn in resp. jan, feb en maart '93 overleden)
Opa van moeder: Jan (geloof ik?)
Oma van moeder: Aaltje (hier is mn moeder naar vernoemd.)
Moeder van moeder: Cornelia (is een van een tweeling, heeft in haar verzameling kleinkinderen 2 tweelingen)
Dochter van tweelingzus is vernoemd naar stiefmoeder van vader.
Toch kom ik van de generatie van mijn ouders alles en iedereen tegen overal online.. Blijkbaar neemt niemand dat dus zo nauw. Het is dat jij nu zegt dat het 'not done' is, dat had ik dus nooit geradenquote:Op zondag 30 december 2018 13:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, zijn geen openbare gegevens en hoort echt niet. Ik kan het weten, want kom héél veel xxx xxxx tegen als namenDan leven ze nog. Echt zelden dat de namen van de levende gezinsleden op internet staan. Probeer jij maar eens bij de gemeente aan mijn naam te komen als je de namen van mijn grootouders weet. Niks openbaar.
Als ik mijn bestand wil delen of een stamboom wil genereren van het computerprogramma dan vraagt hij ook of ik de mensen geboren na 19xx wil afschermen. Privacy en zo huhquote:Op zondag 30 december 2018 13:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Toch kom ik van de generatie van mijn ouders alles en iedereen tegen overal online.. Blijkbaar neemt niemand dat dus zo nauw. Het is dat jij nu zegt dat het 'not done' is, dat had ik dus nooit geraden
quote:Op zondag 30 december 2018 13:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag m enu af hoeveel tweelingen er in je familie zijn als je het uit zou zoeken
Dat maakt niets uit hoor. Als je maar de namen van je overgrootouders hebt kan je alles gewoon online vinden. En wie weet vind je een ijverig familielid die het zo mooi heeft gemaakt als Sunny's familie.quote:Op zondag 30 december 2018 13:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Neuh. Die kant van de familie heeft een 13-in-een-dozijn-naam
Jaquote:Op zondag 30 december 2018 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wist je dat al wel van die naam in de familie?
Blijkbaar zit er een historische vereniging in Castricum die dit gemaakt heeftquote:Op zondag 30 december 2018 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit hoor. Als je maar de namen van je overgrootouders hebt kan je alles gewoon online vinden. En wie weet vind je een ijverig familielid die het zo mooi heeft gemaakt als Sunny's familie.
“ the spotted cow” ofwel Bontekoequote:Op zondag 30 december 2018 12:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]Dat hadden wij ook in de familie! Ik wees mijn moeder er op dat haar opa en oma trouwden en er 5 maanden later een baby was. Dat was toen medisch niet mogelijk en dus een moetje
Ze had dat nooit geweten.
Dit is overigens familie van moeder's kant: https://en.wikipedia.org/wiki/Voorhees_(surname)
Grootste "Nederlandse" familie in de VS. http://www.vanvoorhees.org/index.php
Vooral die Jason werd heel bekend
Die van mij 13x in die databank in 2007.quote:Op zondag 30 december 2018 13:42 schreef AnneX het volgende:
De familienaam komt +/- 38 x voor volgens het familienamenbureau, in 2007.
Leuk dat iedereen zo geïnspireerd is door die ene vraag van Isaquote:Op zondag 30 december 2018 13:57 schreef AnneX het volgende:
Sooo...verhaal van Sunny’s familie is met foto’s ook een geweldig document.![]()
En de zus van Bloes, die de zolder opgaat en terugkomt met familieverhalen.
[..]
Als je de straffen van toen ook ziet dan moet je lachen dat mensen nu roepen dat de strafmaatregelen allemaal te soft zijn. Die zijn strenger dan ooit.
quote:Op zondag 30 december 2018 13:21 schreef Sunnythesun het volgende:
OMG ik vind iets heel tofs! Hele beschrijving van mijn voorvaderen en alle takken uit Castricum/Bakkum. Gaat tot mij door! (ik word genoemd dus..)
Met foto's van mijn vader en zijn broers en zussen, foto van mijn opa bij zijn werkplaatsen een familiefoto van hem als kind
Wat superleuk zeg!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de straffen strenger of verlopen de strafzaken anders?quote:Op zondag 30 december 2018 13:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk he!quote:Op zondag 30 december 2018 13:23 schreef Leintjeuh het volgende:
Leuk, ophalen hoe je familie heet!
Vader van vader: Eduard Eugenius
Moeder van vader: Neeltje --> Is naar Amerika vertrokken (met beste vriend van opa) toen vader 3 jr. oud was
Stiefmoeder van vader (echte oma): Augustine, uit een gezin van 7 dochters (en 1 zoon die niet oud werd)
Stiefoma van vader: Marie
Vader van moeder: Pieter (Opa, diens vader en diens moeder zijn in resp. jan, feb en maart '93 overleden)
Opa van moeder: Jan (geloof ik?)
Oma van moeder: Aaltje (hier is mn moeder naar vernoemd.)
Moeder van moeder: Cornelia (is een van een tweeling, heeft in haar verzameling kleinkinderen 2 tweelingen)
Dochter van tweelingzus is vernoemd naar stiefmoeder van vader.
Ze zijn ook gewoon strenger. Boerendochter vermoord door knecht begin 20ste eeuw in mijn stamboom en hij kreeg 2 jaar gevangenisstraf. Nu ondenkbaar voor moord.quote:Op zondag 30 december 2018 14:17 schreef derLudolf het volgende:
Zijn de straffen strenger of verlopen de strafzaken anders?
De ouders van mijn stiefmoeder zijn ook ergens in de jaren 50 gescheiden. Ik weet de naam van vader van mijn stiefmoeder niet, we hadden ook maar weinig contact met hem, maar van de rest van mijn 2 opa's en 3 oma's wel. Mijn zoon spreekt zijn echte grootouders aan met opa/oma + voornaam dus voor hem is het wel makkelijk. Mijn stiefmoeder spreekt hij aan met oma + mijn koosnaam voor haar en de (stief)ouders van zijn stiefmoeders weer met andere constructie (zo optellend heeft hij 6 oma's en 5 opa'squote:Op zondag 30 december 2018 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]scheidingen voor de jaren 60 vind ik altijd heel bijzonder. Dat zag je amper en dan ga je je toch afvragen hoe vreselijk zo'n huwelijk dan wel niet was dat er gescheiden werd. Of ze waren gewoon hun tijd ver vooruit
Maar begrijp ik nu goed dat ze al gescheiden was voor jij werd geboren?
Wel leuk altijd dat veel namen in de familie bleven. Mijn opa heette Herman, mijn vader's oudste broer ook en mijn vader's opa was ook Herman.
Mijn opa en oma woonden hun helr leven ook in Velpquote:Op zondag 30 december 2018 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
's Heerenberg, Stokkum, Zevenaar, Didam - dat gebied vnl. Mijn ooms en tantes wonen nu vooral iN Arnhem, mijn opa en oma woonden in Velp. Ik heb ook heel lang gedacht dat dat haar achternaam was, Oma Velp.
Om de hoek hier. Hooguit 1 kilometer verderop.quote:Op zondag 30 december 2018 14:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn opa en oma woonden hun helr leven ook in Velp
Prioriteiten stellen!quote:Op zondag 30 december 2018 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik loop een beetje achter maar ik moest Schnitzel en Bratkartoffeln eten
Nee, slaat een generatie over bij ons in de familiequote:Op zondag 30 december 2018 14:17 schreef Bluezz het volgende:
Leuk he!
Jij bent niet zwanger van een 2ling, toch?
Wat geweldig! Ben zo blij voor julliequote:Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik heb zowaar een kinderkamer staan schilderen vandaag
Mijn ervaring is dat de kwaliteit van een oliebol gekocht in de afgelopen week niets zegt over de kwaliteit op dezelfde plek op 31 december. De plek met de beste bollen moet morgen veel meer bakken en dat gaat weer ten koste van de kwaliteit. Sorry.quote:Op zondag 30 december 2018 14:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Prioriteiten stellen!
Leuke of intrieste verhalen zeg, erg interessant.
Hier een oliebollentest gedaan:
1. verse oliebollen te koop bij de Poiesz
2. verse oliebollen te koop bij de Jumbo
3. oliebollen bij de kraam
4. oliebollen bij de andere kraam
Dus morgen nog maar weer langs de Poiesz
Volgend jaar wordt een mooi baby-jaarquote:Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Mooi zo!quote:Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
quote:Op zondag 30 december 2018 15:26 schreef Anthraxx het volgende:
Je wilt toch niet anders meerquote:Op zondag 30 december 2018 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier staat J de tweede laag van vandaag op de muren te spuiten. Het lijkt goed te gaan.
Wij hebben ook zo'n spuit voor de compressor, die kregen we er bij geloof ik. J beweert dat zelf rollen net zo snel isquote:Op zondag 30 december 2018 15:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Je wilt toch niet anders meer
Ik heb een spuit gekocht voor de compressor, voor wat kleiner werk.
Niet mee eensquote:Op zondag 30 december 2018 16:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo'n spuit voor de compressor, die kregen we er bij geloof ik. J beweert dat zelf rollen net zo snel isHij heeft al 20 jaar geen roller meer aangeraakt
Dit gaat echt veel sneller ja. En hopelijk netter. Het geeft in elk geval veel minder zooi.quote:Op zondag 30 december 2018 16:03 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Niet mee eens
Ik heb op 2x 35 minuten m’n hele bovenverdieping 2x gedaan. Alle muren + plafonds.
Ok ben wel 6u aan t afplakken geweest en nog een uurtje apparaat schoonmaken.
Ik krijg een strakker en gelijkmatiger resultaat met een spuit iigquote:Op zondag 30 december 2018 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit gaat echt veel sneller ja. En hopelijk netter. Het geeft in elk geval veel minder zooi.
Roemeen zou goed kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |